Jump to content
MAINOS

Lähihoitajakoulutus


Alf

Recommended Posts

Oli myös injektionantoharjoitukset (sc., im.) ja jokainen antoi injektion toiselle opiskelijalla opettajan välittömässä valvonnassa (jos epäonnistui, toistettiin harjoitus niiden opiskelijoiden kohdalla). Injektion anto subcutikseen harjoiteltiin sekä lääkehuollon että aikuisen ja ikääntyvän hoitotyö -tunneilla. Sain itse hyvät valmiudet injektioiden antoon ym. hoitotoimiin.

Injektiot ne hoitajan tekevät, niinkö?

Mutta tosihan on, että kun jotkut ei kuulluut Korotkoffin ääniä tai osannut pistää tmv., niin opettaja vaan totes että kyllä ne työssäoppimisen paikoissa opettaa...  :-

Eivät osanneet pistää? Pistivät huti? Mitä ihmettä?

Olin itsekin joskus poissa koulusta, kun itsellä oli kiireitä

(oikeita sellaisia) ja oli koulussa jotain TODELLA LAPSELLISTA opintoa, esim. kodinhoitoa (siivousta ja ruuanlaittoa)... Hohhoijaa....

Mikäs siivouksesta ja ruuanlaitosta tekee lapsellista? Yleensähän se on aikuistumisen merkki kun ihminen joutuu laittamaan itselleen ruokaa ja siivoamaan.

Menee vähän aiheen vierestä, mutta kertokaapa, onko työssäoppimisen paikoissa saatava arvosana miten arvioitu... Minulla nimittäin joka jaksosta K5, ja näin paras to-jaksojen arvosana luokassamme.  angel.png Onko siis ne ihan oikeasti arvioituja vai missä vika? En pidä itseäni niin hyvänä  angel.png, mutta tosiaan monesti tuntui lapselliselta...

Non scolae, sed vitae discimus.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 272
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Olin itsekin joskus poissa koulusta, kun itsellä oli kiireitä

(oikeita sellaisia) ja oli koulussa jotain TODELLA LAPSELLISTA opintoa, esim. kodinhoitoa (siivousta ja ruuanlaittoa)... Hohhoijaa....

Mikäs siivouksesta ja ruuanlaitosta tekee lapsellista? Yleensähän se on aikuistumisen merkki kun ihminen joutuu laittamaan itselleen ruokaa ja siivoamaan.

Nimenomaan ja kuten sanoin, lähihoitaja tarvitsee näitä taitoja työskennellessään kotipalvelussa, hoivakodeissa yms yms.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oli myös injektionantoharjoitukset (sc., im.) ja jokainen antoi injektion toiselle opiskelijalla opettajan välittömässä valvonnassa (jos epäonnistui, toistettiin harjoitus niiden opiskelijoiden kohdalla). Injektion anto subcutikseen harjoiteltiin sekä lääkehuollon että aikuisen ja ikääntyvän hoitotyö -tunneilla. Sain itse hyvät valmiudet injektioiden antoon ym. hoitotoimiin.

Injektiot ne hoitajan tekevät, niinkö?

Mutta tosihan on, että kun jotkut ei kuulluut Korotkoffin ääniä tai osannut pistää tmv., niin opettaja vaan totes että kyllä ne työssäoppimisen paikoissa opettaa...  :-

Eivät osanneet pistää? Pistivät huti? Mitä ihmettä?

[

Eivät injektiot toki tietenkää hoitajaa tee, mutta tässä viestiketjussa nousi esiin injektiot voimakkaasti. Hoitajan tekee joku aivan muu, ymmärräthän toki itsekin?

Eivät osanneet etsiä siis esim. lihakseen pistopaikkaa ja suhteuttaa miten syvälle pistetään!!!

Ja luulisin, että JOKAINEN OSAA TEHDÄ PERUSRUOKIA JA SIIVOUSTA KÄYMÄTTÄ KAHDEN OPINTOVIIKON KURSSIA. Ravitsemukselliset opinnot on erikseen...

Älä koskaan kehitä ongelmaa, johon sinulla ei ole vastauksia.

- Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku puhui, että LH-koulutuksessa saa olla pois miten haluaa... VÄÄRIN.

Aikuispuolella on löysempää, mutta nuorisopuolella noudatetaan täysin lakia ja asetusta ammatillisesta opetuksesta. Laissa ammatillisessa opetuksessa sanotaan, että on vain luvattomia ja luvallisia poissaoloja! Jos on huomattavasti luvattomia poissaoloja, OPPILAITOS ON VELVOLLINEN ILMOITTAMAAN SIITÄ KANSANELÄKELAITOKSELLE, josta katkaistaan opintotuen nauttiminen.

Tosihan on, että motivaatio puuttuu monelta nuorisopuolen opiskelijalta ja he tahraavat lähihoitajakoulutuksen maineen.

Älä koskaan kehitä ongelmaa, johon sinulla ei ole vastauksia.

- Joka viimeksi nauraa, ei ilmeisesti ymmärtänyt vitsiä -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja luulisin, että JOKAINEN OSAA TEHDÄ PERUSRUOKIA JA SIIVOUSTA KÄYMÄTTÄ KAHDEN OPINTOVIIKON KURSSIA. Ravitsemukselliset opinnot on erikseen...

Mutta kun näin ei ole. Siitähän on ollut usein julkisuudessa juttua että osa nykynuorista ei osaa tehdä perusruokia, keittää edes perunoita jne. Ei se tod. ole itsestään selvää. Uusavuttomuus on valitettavan yleistä. Mummoille kun ei voi aina lämmittää jalostajan pitsaa mikrossa, eikä heidän pyykkejä voi rahdata äidille pestäväksi. 8)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eikä pyykkejä voi rahdata äidille pestäväksi. ;D

No nythän mä tiedän miten saan pestyä ton vuoren tuolta kylppäristä 8) hitsi en heti kekannut!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta kun näin ei ole. Siitähän on ollut usein julkisuudessa juttua että osa nykynuorista ei osaa tehdä perusruokia, keittää edes perunoita jne. Ei se tod. ole itsestään selvää. Uusavuttomuus on valitettavan yleistä. Mummoille kun ei voi aina lämmittää jalostajan pitsaa mikrossa, eikä heidän pyykkejä voi rahdata äidille pestäväksi. 8)

-Tuo kuvaa valitettavan hyvin mun nuorempaa, 14-v.,  sälliä. Hänen suhteensa voi kyl ainakin puhua uusavuttomuudesta ruoanlaiton suhteen. Ihmeellistä kyllä se ei näy kotitalouden numerossa. Muutoin pojassa on myös huolestuttavan paljon hoitoalalle sopivaa mentaliteettia. Toivottavasti ymmärtää opiskella johonkin oikeaan työhön kuitenkin peruskoulun jälkeen.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muutoin pojassa on myös huolestuttavan paljon hoitoalalle sopivaa mentaliteettia. Toivottavasti ymmärtää opiskella johonkin oikeaan työhön kuitenkin peruskoulun jälkeen.

Päivittäin kun muistat painottaa jälkikasvullesi meidän alan hyviä puolia ja sopivuutta hänelle, niin ei tarvitse pelätä että yhteisvalinnassa menisi ruksi  tämän alan kohdalle...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Päivittäin kun muistat painottaa jälkikasvullesi meidän alan hyviä puolia ja sopivuutta hänelle, niin ei tarvitse pelätä että yhteisvalinnassa menisi ruksi  tämän alan kohdalle...

-Öh.. Tota.. Mun alan toiminnan rikkautta kuvaava linjani on ollut enempi päinvastainen.. Tarttee vissiin kokeilla tuotakin.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Sannunen

Koulutusta kutsuin pilipalikouluksi. Koulutuksessa pohdittiin "syntyjä syviä", vaan ei suoranaisesti ammatin kannalta olennaisia asioita lainkaan.

Jep, vähän samanlaisia fiiliksiä minullakin.

Itse opiskelen vielä lähäriksi. Olen parikymppinen ja meidän luokalla taitaa nuorin olla 15-vuotias. Vapaasti valittavissa opinnoissa tarjonnat todella surkeat, nytkin tarjolla vain yllätys yllätys: musiikkia. Tekisi mieli sanoa pari rumaa sanaa. Eiköhän ne laulelut ole lauleltu jo siellä peruskoulun puolella. Ei voisi mitään turhempaa enää olla?

Onneksi olin jo täysi-ikäinen opinnot alottaessani, ei tarvinnut osallistua näihin kuvaamataitoon, liikuntaan yms. hauskaan. "Syntyjä syviä" pohditaan todella ihan liikaa, voisi johonkin oleelliseen jo siirtyä.

Välillä ihan hävettää myöntää, että opiskelen lähihoitajaksi. SH:t yms. tuntuvat lähinnä naurahtavan, kun asiasta kertoo. Kuvaa hyvin sitä miten paljon lähihoitajia arvostetaan. Ja liekkö tuo ihmekään kun opinnot on tasoa edellä mainittu. Ja kouluun otetaan suoraan peruskoulusta. Varmaan tosi uskottavuutta herättävää joku 16-vuotias vaikkapa osastoharjoittelussa. Noh, miten vain.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Syntyjä syviä" pohditaan todella ihan liikaa, voisi johonkin oleelliseen jo siirtyä.

Välillä ihan hävettää myöntää, että opiskelen lähihoitajaksi. SH:t yms. tuntuvat lähinnä naurahtavan, kun asiasta kertoo. Kuvaa hyvin sitä miten paljon lähihoitajia arvostetaan. Ja liekkö tuo ihmekään kun opinnot on tasoa edellä mainittu. Ja kouluun otetaan suoraan peruskoulusta. Varmaan tosi uskottavuutta herättävää joku 16-vuotias vaikkapa osastoharjoittelussa. Noh, miten vain.

Kuten muiden otsikoiden alta voi lukea, eipä tuo sh-koulutuskaan nykyään hääppöistä ole. Itse asiassa (kuten jossakin muussa aiheessa jo mainitsin), mulla on sellainen olo tällä hetkellä, että aikanaan olen lh:ksi opiskellessani saanut laadukkaampaa opetusta kuin nyt sh:ksi lukiessa.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime syksystä lähtien olen ohjannut lähihoitajaopiskelijoita, joiden valmiudet astua remmiin ovat "laidasta laitaan." Viimeisin ohjattava (tänä keväänä valmistuva nuorisoasteen opiskelija) ei vielä viimeisenäkään työpäivänä osannut tervehtiä työkavereita eikä potilaita, ei tehnyt pyydettyjä työtehtäviä (esim. verenpaineen mittaaminen) ja poistui työpaikalta ilmoittamatta kenellekään mitään. Tätä jatkui koko harjoittelun ajan. Välikeskustelussa kehoitin vakavasti miettimään harjoittelun keskeyttämistä ja otin yhteyttä kouluun. Tästäkin huolimatta opettaja antoi arviointikeskustelussa arvosanan H3 ja meiltä hylättyn.

TOIVOTTAVASTI TYTTÖ MIETTII ALAN VAIHTAMISTA...

;)

Eräällä toisella opiskelijalla oli viime syksynä henk.koht. ongelmia, joiden takia hän joutui sairaslomalle ja keskeytti harjoittelujakson. Tyttö oli kuitenkin niin motivoitunut ja rehellinen itselleen (+muille) että suoritti harjoittelun myöhemmin loppuun kiitettävin arvosanoin. Hän valmistuu tänä keväänä ja TOIVOTTAVASTI SAAN OLLA HÄNEN TYÖKAVERINSA JATKOSSAKIN!

:P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mäkin pistän lusikan soppaan....  :P

itse opiskelen juuri yo-pohjalta lh:ksi.

Joku sanoi että poissa saa olla niin paljon kun haluaa. Ehkä jossain, onneksi ei meillä. Itseasiassa juuri tänään kävin opettajalta kyselee pääsenkö kurssista ( ensiapu ) läpi, kun mulle tulee 3h poissaoloja pojan sairaalajakson takia. Pääsen, JOS tentin nämä tunnit suullisesti. Opettaja kyllä ymmärsi, että 3v poika tarvitsee äitiä sairaalassa, mutta silti ei ollut valmis noita tunteja antamaan tuosta vaan vapaaksi.

Sama juttu muidenki aineiden kohdalla, läpi ei pääse kaikista kursseista jos on yksikin poissaoli mitä ei ole korvannut. Korvaavilla tehtävillä voi poissaoloja korvata, mutta silti kursseista pitää luokassa olla suurin osa.

Koulumme otti tämän tiukan tyylin, koska PK pohjaiset opiskelijat viihtyi paremmin muualla kun koulussa.

Labratunneista. Meillä pistettiin toisia, otettiin toiselta verensokeri ja verenpaine ja nämä tehtiin useampaankin kertaan. Eihän näitä voi oppia ilman että käytännössä kokeilee! Tuntuu hurjalta joidenkin koulujen tavat. Nyt ymmärrän miksi koulumme on hyvän koulun maineessa...

Itsellä vielä miettimättä suuntautuminen. Niin moni kiinnostaisi, tai lähinnä lapset ja nuoret sekä SH ja huolenpito. Ensihoitoon ei ikinä ( mies on palomies-sairaankuljettaja ja en pienellä paikkakunnalla samoihin hälyihin haluisi  ;) enkä muutenkaan alalle ), ja vanhustyö sekä vammaistyö on sellaisia, mistä ei ole kovin realistista kuvaa mitä ne on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Onpa karmean negatiivinen kuva lähiksistä teillä.. toki nuoret on nuoria mutta kyllä meille ainakin (opiskelin 97-99)

opetettiin kaikki käytännön hoitotoimenpiteet ihan huolella Lahdessa.. Tippaakin pistettiin monet kerrat toisillemme vaikka ei oikeastaan edes lähiksille kuuluis moinen.. Vaikka olin vasta 19 kun valmistuin niin ei ole ikinä tullut töissä muuta kuin kiitosta ammattitaidosta.. Työpaikkakoulutuksella on opittu ottamaan papa-kokeet ja verinäytteet KSH:ssa ilman mitään ongelmia..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onpa karmean negatiivinen kuva lähiksistä teillä.. toki nuoret on nuoria mutta kyllä meille ainakin (opiskelin 97-99)

opetettiin kaikki käytännön hoitotoimenpiteet ihan huolella Lahdessa.. Tippaakin pistettiin monet kerrat toisillemme vaikka ei oikeastaan edes lähiksille kuuluis moinen.. Vaikka olin vasta 19 kun valmistuin niin ei ole ikinä tullut töissä muuta kuin kiitosta ammattitaidosta.. Työpaikkakoulutuksella on opittu ottamaan papa-kokeet ja verinäytteet KSH:ssa ilman mitään ongelmia..

Valmistuin itse lähihoitajaksi 1995 ja suuntauduin sairaanhoitoon ja huolenpitoon. Koulutus oli räätälöity meille erikseen ja kesti vain vuoden. Tämä johtui siitä että ryhmän kaikillla jäsenillä oli jo sosiaali tai terveysalan perustutkinto käytynä, minulla kodinhoitaja koulutus. Muistan että koulutus oli hyvin tiivis ja mielestäni vaativa. Nyt opiskelen työn ohella sairaanhoitajan amk- tutkintoa. Olen taas mukana ryhmässsä johon on vaadittu lähihoitajan, perushoitajan, lastenhoitajan jne pohjakoulutus ja työkokemus. Olen kyllä huomannut että lähihoitajat menestyvät erittäin hyvin ryhmässämme. Itse olen hyvin tyytyväinen lähihoitajan koulutuksesta, ja siitä on ollut selvää hyötyä nykyisissä opinnoissani. Omaa ammattia kannattaa arvostaa, kukapas muu kissan hännän nostaisi pystyyn kuin kissa itse. Jos et itse arvosta omaa ammattiasi , ei sitä tee kukaan muukaan. Totta on varmaan myös se,että koulutus antaa valmiuksia ja työelämä opettaa hyvin paljon.Näin joka ammatissa. Olen myös ohjannut lähihoitaja harjoittelijoita ja arvostan heidän koulutustaan. Arvioidessa vain tulisi aina muistaa millaisten opiskelijoiden kanssa on tekemisissä,  eikä verrrata heitä heti täysiin ammattilaisiin. Mitä voi vaatia 17 vuotiaalta nuorelta jolla ei ole vielä elämänkokemusta saati työkokemusta, niinkuin meikäläisellä? ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä joskus on ihmetyttänyt kun on ollut ohjaajana lh-opiskelijoille (lähinnä aikuisille). Kaikki vaipanvaihdosta ja sängynpetauksesta alkaen on opetettava kädestä pitäen. Lähäreitä kun koulutetaan nykyään jo lähes maatalousoppilaitoksissakin ja työvoimapoliittisina koulutuksina jotta saataisiin kaunisteltua työttömyystilastoja.Nämä opiskelijat usein sanovatkin itse ettei heidän kouluillaan ole opetustiloja jossa harjoitella perusasioita. Ei ihme etteivät työnantajat enää kovin arvosta lähihoitajakoulutusta. Pitäisi päättäjien ottaa järki käteen ja sallia koulutus vain niissä oppilaitoksissa joissa se on alunperinkin ollut  (entiset terveydenhuolto-oppilaitokset).Itse aikanani valmistuin Kuopiosta (suunt.eh) ja pidin kyllä koulutusta tasokkaana vielä kun itselläkin oli intoa ja mielenkiintoa itseopiskellakkin. Näytöt oli annettava jokaisesta hoitotoimenpiteestä jo perusopinnoissa (siis niistä jotka niihin kuuluivat). Suuntautumisissa sitten lisää (hoitoelvytys,kanylointi,immobilisaatio) näistä tuli vielä todistus erikseen. Kentälle ei ollut asiaa edes perusopinnoissa ellei tiettyjä juttuja ollut näyttönä antanut koululla.Kylläpä muuten otettiin suoniverinäytteetkin jo perusopinnoissa samoin lihaksiin pistelyt tehtiin. Radiologia kuului opintoihin myös vaikkei niitä kuvia tarvitse itse ottaakkaan mutta ompahan jonkinlaista tietoa pohjalla kun avustamaan joutuu. Paljon opettaa työelämä mutta kyllä sinne tullessa on perusasiat oltava hallussa ja sitä odottanevat työnantajatkin. Itsestä on pitkälti kiinni sitten jatkot, omaehtoisesti kannattaa opiskella työnohellakin ja päivittää tieto-taitoaan.

Tsemppiä opiskelijoille , pitäkää puolenne ja vaatikaa kunnon opetusta. ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähäreitä kun koulutetaan nykyään jo lähes maatalousoppilaitoksissakin ja työvoimapoliittisina koulutuksina jotta saataisiin kaunisteltua työttömyystilastoja. ::)

Eilen ilmestyneessä Systolessa oli haastateltu maamme ensihoidonopettajia sekä -osaajia niin muutamassa kohdassa tuli tämä esille ja heidän mielestään edes perustasolle joidenkin koulujen valmistuneilla lähihoitajilla ei olisi asiaa! Kirjotin ton jotenkin epäselvästi, kuten aina :-[

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kentälle ei ollut asiaa edes perusopinnoissa ellei tiettyjä juttuja ollut näyttönä antanut koululla.

Näin homma toimii myös meillä Kemissä. Laboroinnit, lääkeläskennat jne. pitää olla suoritettuna/opettajalle näytettynä ennen kuin pääsee niitä vastaaville työssäoppimisen jaksoille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 kuukautta myöhemmin...

Itse jäin lh-koulutuksessa kaipaamaan paljon asioita, mitä sairaalaelämässä olisi hyvä tietää. Paljon oli huuhaa juttua - leikkimistä ja muuta pelleilyä :o harmi. Johan sekin kertoo, jos sh koulussa käydään vuodessa lh koulun asiat läpi - lh koulus paljon turhaa.. vaikka kattaahan lh nimike tänäpäivänä monen monta vanhaa tutkintonimikettä...ph, mth, lastenh., lääk.vaksi, keh.vam.ho, kodinho., jne...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Johan sekin kertoo, jos sh koulussa käydään vuodessa lh koulun asiat läpi

Sh koulussa ei käydä kuin murto-osa lh koulun asioista läpi. :(
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä kuitenkaan kaikkia lähiksiä kannata lyttyyn haukkua.

On valitettavaa, että alalle tulee ihmisiä jotka eivät ole tarpeeksi motivoituneita kouluttamaan itseään, mutta töissä on hirveä näyttämisen halu ilman asiaankuuluvaa ammattitaitoa.

Surullista on myös se, ettei ole minkäänlaista halua, muuhun kun tilipäivän odottamiseen ja unelmointiin.

Mielestäni nämä ovat kuitenkin ääripäitä joita silloin tällöin esiintyy joka paikkassa, mutta niihin oikeanlainen puuttuminen korjaa usein tilanteen.

Koulutuksessa on kyllä muokattavaa.

Jo pitemmän aikaa olen ollut sitä mieltä, että hoitotyöhön ja sairaalamaailmaan tahtovat jaettaisiin omaksi ryhmäkseen jo aiempaa aikaisemmin esimerkiksi lastentarhaan aikovien seurasta. Tällöin saataisiin varmasti paljon tyydyttävämpää koulutusta kaikkien kannalta.

Omaa ensihoidon ryhmää muistelessa, pitää kyllä todeta, että päteviä ammattilaisia meistä tuli. Vanhojen opiskelu tovereiden kuulumiset tuntuvat sitä hyvin puoltavan.

Tässä tapauksessa suuri kiitos kuuluneekin hyvälle tutorille ja hänen järjestämille luennoitsijoille sekä tiiville yhteistyölle pelastuslaitoksen ja keskussairaalan kanssa.  :(

...ydinräjähdyksestä selviää hengissä vain Keith Richards ja torakat...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Johan sekin kertoo, jos sh koulussa käydään vuodessa lh koulun asiat läpi

Sh koulussa ei käydä kuin murto-osa lh koulun asioista läpi. ;)

Ei todellakaan eikä ole tarkoituskaan. Ja osalle lh koulun suorittaneille ei edes murto-osa ole tuttua.

En tiedä (enkä nyt halua/jaksa/viitsi perehtyä lh-koulutuksen laboraatiotunteihin), mutta olisin halunnut olla paikalla, kun yksi lh ääneen (ja TOSISSAAN) kysyi korvahuuhtelua sh-opinnoissa harjoitellessaan, että "voiko se vesi tulla toisesta korvasta ulos?" Hmm... taisi olla ainakin anatomia ja sen tiedon soveltaminen ihan uutta. No, tämä oli vain yksi pikku nyanssi...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En tiedä (enkä nyt halua/jaksa/viitsi perehtyä lh-koulutuksen laboraatiotunteihin), mutta olisin halunnut olla paikalla, kun yksi lh ääneen (ja TOSISSAAN) kysyi korvahuuhtelua sh-opinnoissa harjoitellessaan, että "voiko se vesi tulla toisesta korvasta ulos?" Hmm... taisi olla ainakin anatomia ja sen tiedon soveltaminen ihan uutta. No, tämä oli vain yksi pikku nyanssi...

No luoja..kaikkee sitä tähänkin ammattikuntaan mahtuu.

JOka ammaatikuntaan mahtuu kaikenlaista säveltäjää mut tuntuu et lähihoitajiks viel enemmän. Meidän silloin  valmistuneesta ryhmästä en antais puolienkaan hoitaa minuu. Mutta on myös muistettava että on myös meitä/niitä jotka ovat oikeasti oppineet siellä jotain ja osaavat hommansa.

En usko että perushoitajaksikaan pääse ennen kuka tahansa, mutta lh:ksi melki pääsee.noh kai tämäkin joskus parantuu.

Lainaus käyttäjältä: Bianca - 15.08.05 - klo:23:13

Johan sekin kertoo, jos sh koulussa käydään vuodessa lh koulun asiat läpi

no olihan siellä ainakin  meillä, vuoden aikana todella paljon toistoa. En tiedä johtuko meidän opiskelutyylistä vai mistä mutta kiinnostavimmat aiheet olivat ekana vuona projektin teko ja ja...hmmh...no loput olikin sitä toistoa. Nyt ootan innolla toista vuotta alkavaksi kun alkaa sis,taudit,kir, avoterv., mielenterveys ja väylät

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Johan sekin kertoo, jos sh koulussa käydään vuodessa lh koulun asiat läpi

Sh koulussa ei käydä kuin murto-osa lh koulun asioista läpi. :)

Ei todellakaan eikä ole tarkoituskaan. Ja osalle lh koulun suorittaneille ei edes murto-osa ole tuttua.

En tiedä (enkä nyt halua/jaksa/viitsi perehtyä lh-koulutuksen laboraatiotunteihin), mutta olisin halunnut olla paikalla, kun yksi lh ääneen (ja TOSISSAAN) kysyi korvahuuhtelua sh-opinnoissa harjoitellessaan, että "voiko se vesi tulla toisesta korvasta ulos?" Hmm... taisi olla ainakin anatomia ja sen tiedon soveltaminen ihan uutta. No, tämä oli vain yksi pikku nyanssi...

Höh, meillä mitää korvia huuhdeltu. Sekin piti joskus työpaikalla kirjasta kattoo että "ai noin" ja sit mennä tekemään.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...