Jump to content
MAINOS

Terveystieteiden maisteriksi


kukkis.

Recommended Posts

Onko joku sairaanhoitaja YAMK lähtenyt opiskelemaan terveystieteiden maisteriksi?

Pitääkö kanditutkinto suorittaa myös, vai voiko hakeutua suoraan maisteri opintoihin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Moi!

Olen itse hakemassa nyt auki olevassa haussa suoraan maisteriopintoihin. Vaatimuksena valitsemaani koulutukseen (sosiaali- ja terveyshallintotieteet, TtM) on soveltuva sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto tai soveltuva yhteiskuntatieteellisen tai terveystieteiden koulutusalan yliopistossa suoritettu alempi tai ylempi korkeakoulututkinto. 

 

Olen pohjakoulutukseltani terveydenhoitaja (AMK) ja olen nyt lukenut avoimessa yliopistossa sosiaali- ja terveyshallintotieteen perusopinnot (30op). 

 

Koulu voi määrätä max 60op täydentäviä opintoja olemassa olevan AMK tutkinnon päälle. Olen myös näitä täydentäviä lukenut siellä avoimessa 11op.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

23.3.2020 klo 08.28, Pohdintaa kirjoitti:

Moi!

Olen itse hakemassa nyt auki olevassa haussa suoraan maisteriopintoihin. Vaatimuksena valitsemaani koulutukseen (sosiaali- ja terveyshallintotieteet, TtM) on soveltuva sosiaali- ja terveysalan ammattikorkeakoulututkinto tai soveltuva yhteiskuntatieteellisen tai terveystieteiden koulutusalan yliopistossa suoritettu alempi tai ylempi korkeakoulututkinto. 

 

Olen pohjakoulutukseltani terveydenhoitaja (AMK) ja olen nyt lukenut avoimessa yliopistossa sosiaali- ja terveyshallintotieteen perusopinnot (30op). 

 

Koulu voi määrätä max 60op täydentäviä opintoja olemassa olevan AMK tutkinnon päälle. Olen myös näitä täydentäviä lukenut siellä avoimessa 11op.

Suosittelen hakemaan. Itse tosiaan hain viime vuonna opiskelemaan ko. maisteriohjelmaan ja pääsin sisään. Muistini mukaan olin suorittanut opintoja 70 pistettä, jossa maksimimäärät menetelmäopintoja. Voin kuitenkin kertoa, että kaikki suorittavat tuon 60 lisäpistettä, eikä siihen saanut mitään hyväksilukuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

25.3.2020 klo 17.11, Alice kirjoitti:

Suosittelen hakemaan. Itse tosiaan hain viime vuonna opiskelemaan ko. maisteriohjelmaan ja pääsin sisään. Muistini mukaan olin suorittanut opintoja 70 pistettä, jossa maksimimäärät menetelmäopintoja. Voin kuitenkin kertoa, että kaikki suorittavat tuon 60 lisäpistettä, eikä siihen saanut mitään hyväksilukuja.

Mitä olet tykännyt alan opinnoista? :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voiko maisteri opintoja suorittaa monimuotona, vai onko pelkästään lähiopiskelua? Itse olisin kiinostunut opinnoista jotka voi suorittaa työn ohella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moni suorittaa oman työn ohella. Pakolliset läsnäolot riippuvat koulusta. Itse olen käynyt Vaasassa kolmen vuoden aikana neljä kertaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

26.3.2020 klo 19.07, Pohdintaa kirjoitti:

Mitä olet tykännyt alan opinnoista? :)

Tykkään kyllä. Tosi monenlaisia kursseja ollut. Itselle tärkeää, että pakollista läsnäoloa ei ole paljoa, koska välimatka Kuopioon aika pitkä. Suosittelen kyllä kaikille.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
2.4.2020 klo 20.33, Piiu kirjoitti:

Moni suorittaa oman työn ohella. Pakolliset läsnäolot riippuvat koulusta. Itse olen käynyt Vaasassa kolmen vuoden aikana neljä kertaa.

Muutama kysymys liittyen opintoihisi..

Opiskeletko siis nimenomaan tässä Helsingissä järjestettävässä koulutuksessa? Milloin on arvioitu valmistumisesi ja kauanko opinnoissa on mennyt? Millaisiksi olet kokenut opinnot?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vaasan yliopiston sote-hallinnolla on Helsingissä oma ryhmänsä, jossa olen käynyt luennot ja tentit tekemässä. Vaasassa kävin tekemässä kandiseminaarin ja nyt graduseminaarit.

Valmistun nyt kesän aikana, mahdollisuus olisi ollut valmistua viime vuonna, kun olisin vaivautunut opiskelemaan reippaammin. Aloitin vuonna 2017, mutta sinä syksynä en ehtinyt tekemään mitään eli ensimmäiset opinnot suoritin keväällä 2018. Paljon on saanut tehdä itsenäisesti etätehtävinä, joka on minulle sopinut hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

21.4.2020 klo 17.21, Piiu kirjoitti:

Osan olin opintovapaalla (en saanut mitään aikaiseksi :D ) ja nyt töiden ohessa teen pikku hiljaa.

Kiva juttu, kun oot vastaillut näihin! Vähän harvinaisempaa löytää jonkun kokemuksia just näistä opinnoista. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Oulun tulokset ovat tulleet ja ainakaan itse en päässyt sisään. Hakijamäärä noussut hurjasti edellisestä vuodesta (kolminkertaistunut!).  Taso melkoinen, sisäänpääsy mahdollinen esim. täysillä lähtöpisteillä vain, jos motivaatiokirjeestä pisteet 1,9. Valitettavasti omat lähtöpisteet jo niin kaukana, ettei motivaatiokirjeelläkään enää pelasteta... 😅

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • The title was changed to Terveystieteiden maisteriksi
  • 1 vuosi myöhemmin...

Terveystieteiden maisteriopinnot kiinnostaa. Olen sairaanhoitaja AMK. Nyt hain sosionomiksi joska johtajuus kiinnostaa. Nyt pyöritän kuitenkin maisteriopintojen päässäni.

jos luen terveyshallintotieteen perusopinnot niin ovatko vaikeat? Jos haisteriopintoihin kuulemma tarvitsee hyvät arvosanat eli 4-5

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...

Kokemuksia terveystieteiden maisteriksi opiskelevilta:

Oulun yliopistossa hoitotieteen tai terveystieteen maisteriksi etäopiskelu ei onnistu, joten ei kannata hakea, jos ei asu Oulussa. Tulee kalliiksi lentää tai matkustaa junalla viikottain Ouluun ja opiskelut venyvät, jos ei pääse pakolliseen lähiopetukseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saako kysyä mitä hyötyä on sairaanhoitajalla maisteri opinnoista?? Vai onko niin paljon auki paikkoja terveydenhoidon johdossa ett kannattaa lukea??  Ainakin itse ihmettelen niitä maisterit jotka jatkaa samassa tehtävässä samalla palkalla kun ennen opiskelua... Vai joutuuko he kyttäilemään työmarkkinoita jos johtotehtäviä aukeaa??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...