Jump to content
MAINOS

Lähihoitajakoulutus


Alf

Recommended Posts

Mitkä hommat, perushoidonko?

Tervetuloa pääkaupunkiseudulle.

Respiraattorien ym. huollon ja muut sellaiset kommervenkit. Harvemmalla sh:lla on niistä tuon taivaallista tietoa, kun jotain menee laitteessa pieleen... ...vai miten teillä? Leikkureissa lähihoitajilla ja vakseilla on merkittävä rooli, ainakin täällä päin. Leikkurissa, teholla ja päivystyksessä: Lähärit ja vaksit hoitaa: kipsaukset, koneet/laitteet, on passarina ja muutenkin jokapaikan höylänä etc, etc, etc Työn kuva siis on melko erilainen, mutta heitä tarvitaan.

Haluaisin tavata sen sh:n joka osaa OIKEASTI kipsata, hoidella sydän-keuhkokonetta ja tehdä viellä lisäksi omatkin hommansa, ilman lh tms. pohjaa!!! Taitaa olla nämä harvassa... 

Nykyisin taidetaan totaalisesti unohtaa, että me lh:t olemme moniammatillisia osaajia (toiset tosin ihan P*****A, mutta silti).

Mistäs sitä tietää vaikka tulevaisuudessa hoitotieteilijät siirtyisivät totaalisesti toimisto hommiin, kun lähärit ryhtyisivät tekemään niitä "oikeita töitä"? Nykyinen sh koulutus ja lh koulutus suuntaa niin vahvasti juuri tähän. Valitettavaa vain on, että osa lähäreistä ei sitten ikinä osaa...

Muistelkaapas, kuinka pitkä se sh koulutus joskus on ollut, ja verratkaapa sitä nykyiseen lh koulutuksen pituuteen!

Taidanpa tulla vasta kun saan myös sh:n paperit käteen.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 272
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Samalla tavalla TYKS:ssakin vaihdetaan ph-virat sh-virkoihin. Tämä koskee vain erikoissairaanhoitoa eli kaupunginsairaalassa on edelleenkin ph/lh-virkoja avoinna.

Suurin osa viroista muutetaan, mutta ei todellakaan kaikkia!

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitkä hommat, perushoidonko?

Tervetuloa pääkaupunkiseudulle.

Respiraattorien ym. huollon ja muut sellaiset kommervenkit.

Laitteiden isommat huollot kuuluvat meillä tekniseen yksikköön sekä välinehuoltajille.

Harvemmalla sh:lla on niistä tuon taivaallista tietoa, kun jotain menee laitteessa pieleen...

No onpas teillä pahvipäisiä sairaanhoitajia 8)

Työn kuva siis on melko erilainen, mutta heitä tarvitaan.

Ahaa, nyt se siis onkin erilainen :)

Haluaisin tavata sen sh:n joka osaa OIKEASTI kipsata,

Tervetuloa meille tutustumiskäynnille. Itse tosin en osaa enkä haluakkaan oppia kipsaamaan (ja kyllä on lh-pohja minullakin)

Nykyisin taidetaan totaalisesti unohtaa, että me lh:t olemme moniammatillisia osaajia

Näinhän se on ja henkilökohtaisesti arvostankin sitä. Kuten aiemmin sanoin, en minä näitä päätöksiä ole tehnyt.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[

No onpas teillä pahvipäisiä sairaanhoitajia 8)

Työn kuva siis on melko erilainen, mutta heitä tarvitaan.

Ahaa, nyt se siis onkin erilainen :)

Niillä on ihan sama koulutus kuin muilla sh:lla.

Siis em. erikoissairaanhoidon yksiköissä! Ei kaikissa toimipaikoissa.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kyllähän se niin on että isoin ammattiryhmä mitä on joutunut ambulanssipoikana neuvomaan ovat sh.t

bublin under th.t ja tk lekurit

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[

No onpas teillä pahvipäisiä sairaanhoitajia :)

Niillä on ihan sama koulutus kuin muilla sh:lla.

No sitten ilmeisesti kaikki pahvipäiset sh:t on pesiytyneet turguseen :)  (jos ne ei tosiaan ymmärrä työvälineistään mitään niinkuin väitit)

Heh, vakavasti puhuen, kiva nähdä että naisetkin aktivoituvat tällä foorumilla. Hyvä hyvä!  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt tässä vähän jo väittelyksi menneessä keskustelussa pitää muistaa erottaa aidat ja aidanseipäät. HUSsi ei ole sama kuin koko Suomi ja erikoisairaanhoito ei ole sama kuin Suomalainen terveydenhuolto. Suomi on sen verran iso maa että eroja löytyy hoitajista, toimenkuvista ja tehtävistä.

Jos olet lh/ph/lvm niin ota ihmeessä selvää tulevasta toimenkuvastasi hakiessa töitä keskussairaalasta. Jos taas työskentelet sairaalassa ja toimenkuvasi on milestäsi liian kapea, niin vaihtoehtoja löytyy. Mikään pakko ei ole kouluttautua sairaanhoitajaksi jos tipanlaitot, lääkitykset yms. kiinnostaa. Esimerkiksi terveyskeskuksissa ja monilla yksityisillä toimenkuvat eivät niinkään katso koulutusta vaan ammattitaitoa. Ja näitä teknisiä "temppujahan" voidaan toimipaikkakouluksella opettaa vaikka terveyskeskusavustajalle - se ei ole kolutuksesta kiinni, vaan työnantajasta ja ennenkaikkea työntekijöiden aktiivisuudesta.

Ja edelleen olen sitä mieltä että tuleva oikea hoitajapula ratkaisee osittain nämäkin ongelmat. Kun enää ei saada suomalaisia sijaisia sairaalaan, niin silloin ei enää kysellä nimineulan vaan osaamisen perään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HUSsi ei ole sama kuin koko Suomi

Onneksi ei 8)

ja edelleen olen sitä mieltä että tuleva oikea hoitajapula ratkaisee osittain nämäkin ongelmat. Kun enää ei saada suomalaisia sijaisia sairaalaan, niin silloin ei enää kysellä nimineulan vaan osaamisen perään.

Pulaa on oikeasti jo nyt. Kokeneita hoitajia ei tahdo löytyä mistään. Meillekin palkataan hoitajia suoraan koulun penkiltä kun kokeneempia ei saa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pulaa on oikeasti jo nyt. Kokeneita hoitajia ei tahdo löytyä mistään. Meillekin palkataan hoitajia suoraan koulun penkiltä kun kokeneempia ei saa.

Saapa nähdä milloin eteläsuomen sairaalat perustavat värväystoimistonsa Tallinnaan, Varsovaan ja Pietariin.

Tuo aika saattaa olla lähempänä kuin arvaammekaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pulaa on oikeasti jo nyt. Kokeneita hoitajia ei tahdo löytyä mistään. Meillekin palkataan hoitajia suoraan koulun penkiltä kun kokeneempia ei saa.

Saapa nähdä milloin eteläsuomen sairaalat perustavat värväystoimistonsa Tallinnaan, Varsovaan ja Pietariin.

Tuo aika saattaa olla lähempänä kuin arvaammekaan...

Tuntuis niitä eteläsuomalaissii jo olevan töissä, kun katselee tätä hussin touhua. Ainakin vuodeosastoilla heitä on reippain mitoin. Sinänsä toki aliarvioimatta heitä - aika ahkeria tuntuvat olevan (ainakin he, joihin itse olen törmännyt)

Kyytihän ei ajamalla lopu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt en edellisiä kommenteja lainaile, kun on niin paljo mitä pitäis lainata...

Ensinnäkin, satunnaisesti ph-toimia on tarjolla vielä Husissakin. Itse sain toimen (olen siis lh) 2001, ja olen vielä syksylläkin nähnyt että toimia on ollut auki. Ne on keskittyneet sellasiin paikkoihin, missä on paljon perushoidollista tarvetta. Eli toimia on ollut auki esim. syöpätaudeilla, neurolla jne.

Muutakin teen kuin "perseitä pyyhin", mutta vähän katson mitä teen eli pitää miettiä myös vastuukysymykset ja se rahakin. En viitsi paskaakin paskemmalla palkalla tehdä paljon sh:n töitä. Ehdin tehdä niitä sitten kun sh:ksi valmistun.

Osku: suo anteeksi mut nyt on pakko kommentoida yhden jäsenen tekstejä...

Telaketju: Vaikutat sellaselta tyypiltä, joiden takia osittain päätin jättää väliin ensihoitoon suuntautumisen... En pysty ymmärtämään, että hoitoalalla on tyyppejä, jotka eivät miellä "perseen pesua" arvokkaaksi työksi. Ei siitä kukaan varmaan kauheesti tykkää, mutta jonkunhan sekin on tehtävä. Hyvä hoito lähtee aina perusasioista. Hoitoalalla työskennellessä (oli toimipiste mikä tahansa), ei pitäisi olla vain pönkittämässä omaa itsetuntoaan sankaria leikkimällä. Sinun sakun työsi ei ole yhtään sen arvokkampaa kuin perushoitoa tekevän. Muista, että joku joskus luultavasti sinunkin takamustasi pesee... Toivottavasti silloin arvostat häntä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sähän kumma mies oot?sairaanhoitaja/lähihoitaja?

sairaanhoitaja joka ph hommia huonommalla palkalla mitä koulutus on, VITSI VITSI!!!

Siis olen valmistunut LH:ksi jo -96 ja nyt heti(-02) perään lähdin jatkokouluttautumaan sairaanhoitajaksi.

Sairaanhoitajan sijaisuutta saa tehdä,kun perusopinnot on tehty, mutta riippuu paikasta ottavatko opiskelijoita. Psykalle tarvittiin mieshoitajia kun vaatimus on yksi mies per vuoro ja nyt täytän sitä paikkaa virallisesti, mutta eiköhän ens kesäks saa sh:n hommia?

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt en edellisiä kommenteja lainaile, kun on niin paljo mitä pitäis lainata...

Ensinnäkin, satunnaisesti ph-toimia on tarjolla vielä Husissakin. Itse sain toimen (olen siis lh) 2001, ja olen vielä syksylläkin nähnyt että toimia on ollut auki. Ne on keskittyneet sellasiin paikkoihin, missä on paljon perushoidollista tarvetta. Eli toimia on ollut auki esim. syöpätaudeilla, neurolla jne.

Muutakin teen kuin "perseitä pyyhin", mutta vähän katson mitä teen eli pitää miettiä myös vastuukysymykset ja se rahakin. En viitsi paskaakin paskemmalla palkalla tehdä paljon sh:n töitä. Ehdin tehdä niitä sitten kun sh:ksi valmistun.

Osku: suo anteeksi mut nyt on pakko kommentoida yhden jäsenen tekstejä...

Telaketju: Vaikutat sellaselta tyypiltä, joiden takia osittain päätin jättää väliin ensihoitoon suuntautumisen... En pysty ymmärtämään, että hoitoalalla on tyyppejä, jotka eivät miellä "perseen pesua" arvokkaaksi työksi. Ei siitä kukaan varmaan kauheesti tykkää, mutta jonkunhan sekin on tehtävä. Hyvä hoito lähtee aina perusasioista. Hoitoalalla työskennellessä (oli toimipiste mikä tahansa), ei pitäisi olla vain pönkittämässä omaa itsetuntoaan sankaria leikkimällä. Sinun sakun työsi ei ole yhtään sen arvokkampaa kuin perushoitoa tekevän. Muista, että joku joskus luultavasti sinunkin takamustasi pesee... Toivottavasti silloin arvostat häntä.

jee! 8)

muisteles mitä presidentti Koivisto sanoi provokaatioista.hehe.

vuodet 88-95 olin miesten suljetulla jossa pesin perseitä ja vaihdoin vaippoja ja sit vielä puolivuotta jaksoin olla vuodeosastolla,kunnes huomasin ettei osastotyö ollut minua varten ja löysin kutsumukseni sairaankuljetuksesta.

"Vaikutat sellaselta tyypiltä, joiden takia osittain päätin jättää väliin ensihoitoon suuntautumisen... "

tyypillistä naisille,hehe,hyvä niin

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

jee! 8)

muisteles mitä presidentti Koivisto sanoi provokaatioista.hehe.

vuodet 88-95 olin miesten suljetulla jossa pesin perseitä ja vaihdoin vaippoja ja sit vielä puolivuotta jaksoin olla vuodeosastolla,kunnes huomasin ettei osastotyö ollut minua varten ja löysin kutsumukseni sairaankuljetuksesta.

"Vaikutat sellaselta tyypiltä, joiden takia osittain päätin jättää väliin ensihoitoon suuntautumisen... "

tyypillistä naisille,hehe,hyvä niin

Jaa mikä on tyypillistä? (blondi...??  :))

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

se on tyypillistä että antaa ennakakkoluulojen vaikuttaa käyttäytymiseensä. :-*

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

se on tyypillistä että antaa ennakakkoluulojen vaikuttaa käyttäytymiseensä. :-*

Mun tarkoitus sanoa oli, että en pitänyt siitä asenteesta, mikä porukalla oli (tunsin jo perusopintojen perusteella), ja pelkäsin (yleistävyys myönnettäköön) mahd kollegoiden olevan samanlaisia. Ensihoitoa sinänsä pidän hienona ja vaativana alana. Mutta kaiken kaikkiaan olen tyytyväinen valitsemaani suuntautumiseen eli sairaanhoitoon ja huolenpitoon, olen sen turvin hyvin (toki kokemus antaa aina potkua) pärjännyt erikoissairaanhoidossa akuuteissakin tilanteissa. :) Turhaa ennakkoluuloisuutta pyrin kaikin voimin välttämään ja nostan hattua kaikille terv.huollossa duunissa oleville ja toivon samaa myös muilta. Mutta aina sitä joskus kuitenkin tulee provosoituneeksi muiden räväköistä kommenteista. Peace!  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Telaketju: Vaikutat sellaselta tyypiltä, joiden takia osittain päätin jättää väliin ensihoitoon suuntautumisen... En pysty ymmärtämään, että hoitoalalla on tyyppejä, jotka eivät miellä "perseen pesua" arvokkaaksi työksi. Ei siitä kukaan varmaan kauheesti tykkää, mutta jonkunhan sekin on tehtävä. Hyvä hoito lähtee aina perusasioista. Hoitoalalla työskennellessä (oli toimipiste mikä tahansa), ei pitäisi olla vain pönkittämässä omaa itsetuntoaan sankaria leikkimällä. Sinun sakun työsi ei ole yhtään sen arvokkampaa kuin perushoitoa tekevän. Muista, että joku joskus luultavasti sinunkin takamustasi pesee... Toivottavasti silloin arvostat häntä.

Moni ajattelee kuten sinä: ensihoitoon suuntaudutaan lähinnä vain siksi, että pääsee leikkimään sankaria. Näitä tyyppejä kyllä köytyy ja sen kyllä huomaa, yleensä vielä työn laadusta. Oma motivaationi oli kuitenkin ihan jotain muuta. Halusin vaihtelua ja käyttää omia aivojani täysillä. Osastoilla tämä ei tod. ole tarpeen ja ehkä mielummin toivottavaakin siellä on, se ettei lh:t niitä edes käytä.

Olen jonkin verran seuraillut ja todennut myös sen että sairaanhoidon ja huolenpitoon suuntaava antaa paljon, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi ensihoitoa ajatellen. Omat hyvät puolensa kussakin, mutta ensihoidon suuntaavan jälkeen ovet on avoinna lähes kaikkiin eri toimipisteisiin ( ei mielenterveys ja päihdetyö tai suunhoito), tuskin on sellaista toimipistettä jossa teidän suntaavallanne voisi toimia ja ensihoido ei??? Kun taas sairaanhoidon ja huolenpidon suuntaavalla ei avata ovia sairaankuljetukseen.

Itse myös suuresti kunnioitan niita hoitajia, ketkä todella jaksavat olla osastoilla töissä, mikäli he vielä pystyvät nauttimaan ja olemaan läsnä työssään, siinä monen vuoden perseiden pesussa. Itse olen noita hommia tehnyt ja joskus muutaman keikkapäivän sinnekkin päin voin vielä heittää, mutta muuten minusta siihen ei ole. Tämän vuoksi arvostan näitä hoitajia todella, se ei vain ole kaikkia varten.

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

en pitänyt siitä asenteesta, mikä porukalla oli (tunsin jo perusopintojen perusteella), ja pelkäsin (yleistävyys myönnettäköön) mahd kollegoiden olevan samanlaisia. Ensihoitoa sinänsä pidän hienona ja vaativana alana.

Väittäisin että tämä osalla "ensihoitajista" esiintyvä asennevamma perushoitoa kohtaan ja tietynlainen sankari-mentaliteetti ei johdu koulutustaustasta ja työtehtävistä vaan sukupuolesta.

Se nyt vaan on niin että miehet ja naiset on rakennettu aivan erilaisista palikoista ja osaselitys tähän miehisen huonoon käytökseen löytyy vuosituhansien takaa geneettisestä perimästä. Jos mies on viisi miljoonaa vuotta kehittynyt saalistajaksi ja perheen elannonhankkijaksi, niin saattaahan se hieman tuottaa miessukupuolelle vaikeuksia työskennellä perinteisissä hoivaajan ja hoitajan rooleissa.

En missään nimessä halua puolustella jos mieshoitaja öykkäröi tai vähättelee toisen kolleegan työtä, mutta silti haluan muistuttaa että hoitajiksi pitää hyväksyä myös muutkin kuin Florencen kaltaiset hoitajat.

Ja aivan samoista geneettisistä syistä johtuen naisilla on sitten aivan omat heikkoudet ja tietysti myöskin vahvuudet hoitajina.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Halusin vaihtelua ja käyttää omia aivojani täysillä. Osastoilla tämä ei tod. ole tarpeen ja ehkä mielummin toivottavaakin siellä on, se ettei lh:t niitä edes käytä.

Onneks ainakin meillä aivojen käyttö on sallittua ja suotavaakin  :) Olis ilman meitä lähäreitä ja perushoitajia monet oireprogredioinnit jääny huomaamatta (tai huomaaminen ei niin nopeasti), sh:t kun ei niin paljon aikaa potilaiden kanssa vietä...

Olen jonkin verran seuraillut ja todennut myös sen että sairaanhoidon ja huolenpitoon suuntaava antaa paljon, mutta ei kuitenkaan tarpeeksi ensihoitoa ajatellen. Omat hyvät puolensa kussakin, mutta ensihoidon suuntaavan jälkeen ovet on avoinna lähes kaikkiin eri toimipisteisiin ( ei mielenterveys ja päihdetyö tai suunhoito), tuskin on sellaista toimipistettä jossa teidän suntaavallanne voisi toimia ja ensihoido ei??? Kun taas sairaanhoidon ja huolenpidon suuntaavalla ei avata ovia sairaankuljetukseen.

Totta. Mutta silti olen tyytyväinen suuntaavaani.  8)

Itse myös suuresti kunnioitan niita hoitajia, ketkä todella jaksavat olla osastoilla töissä, mikäli he vielä pystyvät nauttimaan ja olemaan läsnä työssään, siinä monen vuoden perseiden pesussa. Itse olen noita hommia tehnyt ja joskus muutaman keikkapäivän sinnekkin päin voin vielä heittää, mutta muuten minusta siihen ei ole. Tämän vuoksi arvostan näitä hoitajia todella, se ei vain ole kaikkia varten.

Uskoisin, että voittopuolisesti arvostus on molemminpuolista. Itse ainakin vielä viihdyn vaikka toisinaan v...ttaa rajustikin. Mutta kuka tietää, mistä itseni löydän sh-opintojen jälkeen...  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuodeosastoilla työskennelleenä arvostan perus/lähihoitajia. Luottamus työtovereiden ammattitaitoon on vahva. Sairaanhoitajana ei ole tarvinnut "kulkea perässä" vaan tieto on kulkenut puolin ja toisin. Monelta ongelmalta on vältytty, kun havainnot on kirjattu ja suullisesti informoitu potilasta ja toisia hoitajia. Tai akuutimmassa tilanteessa on vehkeet ja vempaimet jo valmiina, kun lääkäri ehtii paikalle .

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

8) :) 8) :D VOI HYVÄ TAVATON !!!! :)

Mikä teitä ihmisiä vaivaa huh.gif Eikö ole ollut päivän selvää, kun olette alalle lähteneet, että aivan varmasti te olette lähellä ihmistä, TYÖNNE KOHDETTA, jopa niinkin lähellä kuin takapuolia pesemässä huh.gif Eikö ole ollut aivan selvää se, että ammatti, oli se sitten SH/PH/LH- on ammatti jossa kuka tahansa ei pärjää/pysty/kykene/ sovellu huh.gif

Työ on ihmisen kanssa tehtävää työtä, siihen kuuluu niin ylä-kuin alapääklin ja kaikki siltä väliltä ! En voinut uskoa silmiäni kun luin viestejänne, missä on se ammatillisuus ja oma arvostus tätä työtä kohtaan ??

Itse olen aina ihaillut hoitoalaa, tiennyt kuitenkin millaista se on. Nyt sitä opiskelen ja olen todellakin saanut / joutunut takapuolia pesemään mutta voi hyvän tähden...SE ON TYÖTÄMME !!!! :D :) On kunnia asia, että ihmisellä jota hoidamme on hyvä olla, niin alapäästä kuin yläpäästäkin. Se on toiminto muiden toimintojen lomassa. Koittakaa alkaa käyttäytyä hoitajan arvon mukaisesti, nostakaa päät pystyyn ja lukekaa historiaa...siellä arvostus oli aivan toista luokkaa ja käytös ja kunnioitus toisia ihmisiä kohtaan arvossa !! TAI VAIHTAKAA ALAA jos työ ei kiinosta !!! cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TAI VAIHTAKAA ALAA jos työ ei kiinosta !!! cry.png

En tiedä kenen kirjoituksiin olet näin kovasti suivaantunut, mutta kommentoinpa kuitenkin. Hoitoalan koulutuksen saaneet ovat siinä onnellisessa asemassa että jos nykyinen työ ei kiinnosta, niin työtehtäviä voi aina vaihtaa. Jos ei perushoito kiinnosta niin aina voi hakeutua esimerkiksi tutkimushoitajaksi, lääke-edustajaksi tai opettajaksi.

Antaa kaikkien kukkien kukkia - myös meissä hoitajissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:D :D 8) :) VOI HYVÄ TAVATON !!!! :)

...SE ON TYÖTÄMME !!!!

Työnsä kukin valitkoon oman kiinnostuksensa mukaan.

Työ on ihmisen kanssa tehtävää työtä, siihen kuuluu niin ylä-kuin alapääklin ja kaikki siltä väliltä !

tarkoittat varmaan, että kokonaisvaltaisesti tulisi hoitaa? Onko joku täällä muuta väittänyt? Vaikka jutustelun sävy olisi mitä tahansa, niin eikö ole parempi, että se tapahtuu tämän laisissa paikoissa.  huh.gif

nostakaa päät pystyyn ja lukekaa historiaa...

Moni asia on aikojen muuttuessa muuttunut! Ja hoitotyö elelee juuri näitä muutoksen aikoja, kun mietitään että mitä kaikkiea hoitajan työhön voidaan lisätä. Hoitotyö tulee varmasti kehittymään vielä paljon!

jos nykyinen työ ei kiinnosta, niin työtehtäviä voi aina vaihtaa.

tai sitten katsoo millaisilla kentillä toimii, ei joka paikassa hoitajat ole huoltamassa takapäitä...

Nainen paranee taudista kuin taudista, kun hän saa tietää sen kuuluvan vanhenemisen merkkeihin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:)Tietääkseni näitä viestejä ja jutusteluja voi lukea kuka tahansa, joka on kiinnostunut asioista. eihän tarvitse kuin rekisteröityä käyttäjäksi tänne( eikä vissiin sitäkään )  ja sana on vapaa ja myös sen lukeminen, mitä täältä pesee... :) Mielestäni on tärkeää, että me kaikki alalla olevat arvostaisimme hoitoalan eri työtehtäviä, on se työ sitten vauvan tai vaarin hoivaamista, tai sairaankuljetusta tai ihan mitä tahansa siihen vaan liittyykään. Noh, ehkä minulla on ollut liian ruusuinen kuva hoitajista yleensä, että työ olisi kutsumusala jokaiselle. Olenhan sen jo huomannut työpaikoillakin, kuka sitä tekee sydämestään ja kuka vaan kun on alalle jostain syystä joutunut. 8)

Kyllähän sekin, että kouluun pääsee nykyisin jo suoraan peruskoulusta, on osana vaikuttamassa siihen, että ala valitaan sen kummemmin ymmärtämättä ja ajattelematta asioita pitemmälle. Varsinkaan kun ei ole sitä elämän kokemusta vielä kertynyt...

Yritetään nyt kuitenkin käyttäytyä täällä netissäkin ihmisiksi, täällä varmasti vierailee myös potiolaiden omaisia ja itse potilaitakin... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hohhoijaa,missäs sä sit avaudut kun et uskalla muiden kuullen sitä tehdä?itket iltaisin vessassa?

siinäpä muutkin näkevät todelliset mielipiteet!!!

tällä perkeleen hymistelyllä tää ala ei tuu koskaan nousemaan!!"tekisin tätä vaikka ei maksettaisi mitään" cry.png"

herää pahvi!

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...