Jump to content
MAINOS

Marinaa


Suvianneli

Recommended Posts

Palkkaus on ihan hanurista, yleensä asukkaat/asiakkaat on ihania, työkaverit ihan jees... Mikä se on ettei viihdytä? Raha antaisi paljon, asiakkaiden palautus ihana plussa, työkavereiden positiivinen palaute olisi hyvää. Mistä me maristaan? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Minä epäilen että osittain ongelmat on paljon syvemmällä kuin uskalletaan ääneen myöntää (huonon palkan lisäksi). Hoitaminen ja hoivaaminen on out, se ei ole mediaseksikästä. Jäljelle jää hoitotyötä tekemään ne jotka oikeasti tykkäävät työstä ja kokevat sen antoisaksi, tai ei ole muuta vaihtoehtoa. Muut lähtevät pois alalta tai hakeutuvat kauemmaksi potilaista, eli lukemaan hoitotieteitä ja päätyvät pomoiksi. Kunhan työ on jotain muuta kuin hoitamista 🤔

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
24.1.2023 klo 10.05, Onkopakkojoseihaluu kirjoitti:

 Kunhan työ on jotain muuta kuin hoitamista 🤔

Tähän pyrin itsekin, ihan mitä tahansa muuta kuin hoitamista. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 8 kuukautta myöhemmin...
1.2.2023 klo 19.03, kukkis. kirjoitti:

Tähän pyrin itsekin, ihan mitä tahansa muuta kuin hoitamista. 

Minä kyllä tykkään hoitamisesta...jos siihen olisi kunnolla aikaa. Nykyisillä niukoilla hoitaresursseilla työ on muuttunut suorittamiseksi, ja siitä en tykkää yhtään.Siksipä olen pyrkinyt myös esimieshommia tekemään, ja olenkin saanut tehdä.Olen aina tykännyt opiskella ja mm. hoitotieteitäkin olen opiskellut avoimessa yliopistossa. Mukavasti olen pärjännyt esimiestehtävissäkin ja niitä voisinkin työurani loppupuoleela tehdä enemmänkin.

  • Tykkää 3
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
22.1.2023 klo 22.19, Suvianneli kirjoitti:

Palkkaus on ihan hanurista, yleensä asukkaat/asiakkaat on ihania, työkaverit ihan jees... Mikä se on ettei viihdytä? Raha antaisi paljon, asiakkaiden palautus ihana plussa, työkavereiden positiivinen palaute olisi hyvää. Mistä me maristaan? 

Hoitajien palkat..hmmm...Hoitajat valittavat huonoa palkkaa, sillä ei kuulemma elä. Itse ihmettelen tätä. Monet hoitajat käyttävät rahaa tatuointeihin ja kehuvat vielä miten paljon ne maksavat...sitten toinen juttu on autot ja ulkomaanmatkat joilla hoitajat vähän retostelee...Parkkipaikalla on mersua, audia, bemaria jne ja reissuja tehdään Meksikoon, jenkkeihin jne....millä ihmeen rahoilla, jos palkka ei riitä edes tavalliseen arkielämiseen???? Mielestäni palkka on hyvä ja riittää normielämiseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

6 tuntia sitten, Hoitajamummeli1 kirjoitti:

Hoitajien palkat..hmmm...Hoitajat valittavat huonoa palkkaa, sillä ei kuulemma elä. Itse ihmettelen tätä. Monet hoitajat käyttävät rahaa tatuointeihin ja kehuvat vielä miten paljon ne maksavat...sitten toinen juttu on autot ja ulkomaanmatkat joilla hoitajat vähän retostelee...Parkkipaikalla on mersua, audia, bemaria jne ja reissuja tehdään Meksikoon, jenkkeihin jne....millä ihmeen rahoilla, jos palkka ei riitä edes tavalliseen arkielämiseen???? Mielestäni palkka on hyvä ja riittää normielämiseen.

Olet siis sitä mieltä että hoitajilla ei ole oikeus ajaa kunnon autolla tai matkustaa? 

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

22.10.2023 klo 07.19, Hoitajamummeli1 kirjoitti:

Hoitajien palkat..hmmm...Hoitajat valittavat huonoa palkkaa, sillä ei kuulemma elä. Itse ihmettelen tätä. Monet hoitajat käyttävät rahaa tatuointeihin ja kehuvat vielä miten paljon ne maksavat...sitten toinen juttu on autot ja ulkomaanmatkat joilla hoitajat vähän retostelee...Parkkipaikalla on mersua, audia, bemaria jne ja reissuja tehdään Meksikoon, jenkkeihin jne....millä ihmeen rahoilla, jos palkka ei riitä edes tavalliseen arkielämiseen???? Mielestäni palkka on hyvä ja riittää normielämiseen.

Hoitajakin on lähtökohtaisesti ihminen joka haluaa elämältään muutakin kuin välitöntä hengissäpysymistä. Jollekin tärkeä asia voi olla juuri se tatuointi, toiselle mukava auto ja yhdelle matkustelu. Elämän ei tule olla pelkkää työtä ja olemassaolon taistelua.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä hoitajien palkat pitäisi nousta 30 % ku ruuan hintakin on noussut ainakin 20%. Bensa yms nousut 20%. Enää ei niin vain pääse lomalle ku ei ole varaa kaikilla lähteä. Finnair ilmoitti tänään lippujen noususta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

24.10.2023 klo 14.15, Stormare kirjoitti:

Kyllä hoitajien palkat pitäisi nousta 30 % ku ruuan hintakin on noussut ainakin 20%. Bensa yms nousut 20%. Enää ei niin vain pääse lomalle ku ei ole varaa kaikilla lähteä. Finnair ilmoitti tänään lippujen noususta

30 % on pieni palkan nousu. Minusta asiallinen peruspalkka sairaanhoitajalle on 5000 €/kk, kun ottaa huomioon vastuun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
22.10.2023 klo 13.27, Onkopakkojoseihaluu kirjoitti:

Olet siis sitä mieltä että hoitajilla ei ole oikeus ajaa kunnon autolla tai matkustaa? 

Ai miten niin olen tuota mieltä..en ole. Ihmettelen vaan miksi valitetaan huonoa palkkaa kun kerran on varaa noihin mainitsemiini "ylellisyyksiin". Kyllä hoitajat saavat ostaa mitä haluavat ja mennä minne haluavat, mutta voitaisiin oikeasti lopettaa tuo valitus huonosta palkasta, koska palkka kerran riittää noihinkin peruselämiseen kuluvien menojen lisäksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

12 tuntia sitten, Hoitajamummeli1 kirjoitti:

Ai miten niin olen tuota mieltä..en ole. Ihmettelen vaan miksi valitetaan huonoa palkkaa kun kerran on varaa noihin mainitsemiini "ylellisyyksiin". Kyllä hoitajat saavat ostaa mitä haluavat ja mennä minne haluavat, mutta voitaisiin oikeasti lopettaa tuo valitus huonosta palkasta, koska palkka kerran riittää noihinkin peruselämiseen kuluvien menojen lisäksi.

Mä luulen, että ne on ostettu lainarahalla. Siinä ei paljon omaa pääomaa tarvita, kuukausi lyhennykset on pieniä. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

23.10.2023 klo 21.32, Sari-Helena kirjoitti:

Hoitajakin on lähtökohtaisesti ihminen joka haluaa elämältään muutakin kuin välitöntä hengissäpysymistä. Jollekin tärkeä asia voi olla juuri se tatuointi, toiselle mukava auto ja yhdelle matkustelu. Elämän ei tule olla pelkkää työtä ja olemassaolon taistelua.

En voisi paremmin asiaa sanoa.

  • Kiitos 1
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...