Jump to content
MAINOS

Kadonneen motivaation metsästys


Chine

Recommended Posts

Nyt meni sitten ensimmäinen kurssi ikinä täysin uusintaan.Kyllä lämittää ja nostattaa motivaatiota ihan älyttömästi.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 249
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Nyt meni sitten ensimmäinen kurssi ikinä täysin uusintaan.Kyllä lämittää ja nostattaa motivaatiota ihan älyttömästi.

Uskon. Ei varmasti tunnu kivalta, etenkin kun AMK-systeemissä noita uusintakertojakaan ei ihan mielettömän paljon ole.

Vähän kyllä epäilyttää tämänpäiväisen lääkehoidon tentin läpimeno. Lääkelaskuissa aion olla tarkka, mutta vaikka uskonkin osaavani esimerkiksi nestehoidon perusteet, ei koskaan voi tietää, mitä opettaja kysyy. Muutenkin motivaatio on aika lailla hakusessa - olisipa tuo tuleva harjoittelu jo ohi...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Kevään harjoittelut suoritettu, mitään kirjallisia töitä ei ole rästissä... Josko nyt jaksais vielä viimeisen kuukauden ennen lomia pusertaa !

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jeps! sitten löysinkin kanssa sisareni ja veljeni täältä.. loistavaa! Miun tarina on sellainen, että aluksi olin ihan kohtalaisen motivoitunut käymään koulua. Sitten tuli perusharjoittelu, josta tulikin henkinen isku vyön alle. Eivät hyväksyneet lähärin ammattiylpeyttä ja alkoivat alistamaan ja kiusaamaan. Nyt sitten psyk. harjoittelu läpi, mikä meni hikoillessa arvosanasta, että saankohan edes läpi tätä harjoittelua. Nyt sitten motivaatio oli todella hukassa ennen tätä harjoittelua ja ihmettelin missä vika. Nyt sitten Terveyden edistämisen harjoittelussa loistava ohjaaja sanoi ääneen, että on hän tietää että lahjoja tässä miehessä on, mutta on todella kovia kokenut ensimmäisessä harjoittelussa. Sitten meinasi päästä kyynel silmäkulmaan ja tajusin, että helvetti on tullut märehdittyä puol vuotta paskamaisen harjoittelun asioita. Nyt jos sais vaan kevään pakettiin ja sitten saikulle nauttimaan oikeasta hoitotyön opinnoista.. Motivaation hukannut ja hiljalleen löytämässä takaisin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Liisa Ihmemaassa

Ei auttanut itsensä tsemppaaminen. Opinnäytetyö on sisällöllisesti kasassa, itse tuotoskin toimeksiantajalle valmiina, mutta se kirjallinenosuus... Se ei ikinä kelpaa. WTF tarkoittaa "teoriaa yleisemmälle tasolle". On se minulle selitetty, mutta kun ei vaan natsaa. Pyhästi olen päättänyt käyttää tämän päivän taas työni muokkaamiseen. Kukaan muu koskaan halunnut heittää ONT ja kannettavan sen perässä takkaan ja tuikata ilmiliekkeihin?

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se kuuluu siihen prosessiin. Tärkeintä on se, että ei vahingoita sitä pysyvästi. Päällä hyppiminen on suositeltavampaa kuin polttaminen.

Tämä on sitä kasvua hoitajaksi, sillä ethän sinä työpaikallakaan voi heittää ylihoitajan ehdottamia projekteja takkaan. Päällä hyppiminen taas saa paperit näyttämään siltä, että niitä olisi luettu ahkerasti. Ja saat bonuspisteitä ihan kuin Mariossa.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Se kuuluu siihen prosessiin. Tärkeintä on se, että ei vahingoita sitä pysyvästi. Päällä hyppiminen on suositeltavampaa kuin polttaminen.

Tämä on sitä kasvua hoitajaksi, sillä ethän sinä työpaikallakaan voi heittää ylihoitajan ehdottamia projekteja takkaan. Päällä hyppiminen taas saa paperit näyttämään siltä, että niitä olisi luettu ahkerasti. Ja saat bonuspisteitä ihan kuin Mariossa.

Ai niin se menee  ;).

Sain just kasattua kaikista käyttämistäni tutkimuksista liitteen työhön, aika urakka. Sitten tulostin hajosi. Ja kun yritän liittää tähän työhöni liitteeksi 50 sivuisen projektin tuotoksen (powerpoint) ei koneeni jaksa enää pyörittää työtäni. En saa rullattua sivuja ylös enkä alas. Ja miksi olen taas Hoitajat.netissä  ;)

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen tehnyt päätöksen jäädyttää opintoni ainakin 2vuodeksi. Ei kiinnosta tippakaan tämä nyt. Harjoitteluissa on kyllä on onnitstunut,mutta kun on siellä jutellun ihmisten kanssa olen huomannut ja he ovat kertoneet miten heidän elämänsä on 3-vuorotyön seurauksesta sekaisin,heidän sosiaalinen elämä on nollassa ja aina on jokin kipeä. Työ on raskasta ja palkka kuraa siihen verrattunaa.Hatuttaa että ei voi omalla koulutuksellaan päästä oman alan huipulle vaan sitten pitäisi vielä kouluttautua terveystieteiden maisteriksi jos halajaa esim. ylihoitajaksi. Teen mielummin huonompipalkkaista työtä kunhan on joku rytmi elämässä ja työ on mielekästä. Ei tässä ole mitään järkeä,ei minua kiinnosta olla eritteitten kanssa läträävä huonosti palkattu lääkärin pikkuapuri jota naapurit surkuttelevat kun on mulla varmaan rankka työ. Se on ohi nyt. Minä lähden tästä leikistä ennenkuin on liian myöhäistä.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rohkea päätös Nam!Tsemppiä jatkoon!

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun oma työ alkaa tuntumaan vastenmieliseltä eikä siitä saa revittyä enää mitään positiivista, niin on parempi pistää hanskat naulaan ja tehdä jotain muuta. Itse ainakin olen huomattavasti onnellisempi ja voin paremmin kun lopetin hoitajan hommat. Palkkakin on parempi, että senkin puolesta kannatti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Rohkea päätös Nam!Tsemppiä jatkoon!

Henkilökohtaisesti olen sitä mieltä, että siinä vaiheessa kun oma työ alkaa tuntumaan vastenmieliseltä eikä siitä saa revittyä enää mitään positiivista, niin on parempi pistää hanskat naulaan ja tehdä jotain muuta. Itse ainakin olen huomattavasti onnellisempi ja voin paremmin kun lopetin hoitajan hommat. Palkkakin on parempi, että senkin puolesta kannatti.

Mitä sä lottanen nykyään teet?

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Osastonsihteeriksi kohta piakkoin valmistun.

Mitä koulutusta sellanen oikeen vaatii ja millanen liksa siinä sit oikein on?

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Osastonsihteeriksi kohta piakkoin valmistun.

Mitä koulutusta sellanen oikeen vaatii ja millanen liksa siinä sit oikein on?

Tämä tutkintohan on siis sihteerin ammattitutkinto (voi siis toimia muuallakin kuin sairaalassa), ja kyllä tuolla on ihan ilman mitään peruskoulutusta vailla oleviakin opiskelemassa. Henk. koht. kokemuksena hoitajan ammatista pohjalla on suurta hyötyä jos sairaalapuolelle aikoo. Palkkaus nyt on aika laajassa haitarissa, itse nyt siis sairaanhoitopiirillä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

motivaatiomittari.gif

Näillä mennään... Gradu etenee suorastaan päätä huimaavaa vauhtia.... Löytyisköhän täältä apuja tai lähinnä kohtalotovereita? 

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mistähän ammentais motivaatiota vielä viimeiseen 1,5 vuoteen? Ensi syksynä opiskellaan Ohjaus- ja konsultointiosaaminen 5 OP,  Hyvinvointiyrittäjyys 5 Op. Ei lisää motivaatiota, mun mielestä yrittäjyys vois olla kyllä ihan vapaastivalittavissa. Näköjään sh koulutuksessa 1. vuosi lähes paskanjauhantaa, 2 vuosi jotain asiaakin (lääkäriluentoja), 3. vuosi taas pakanjauhantaa.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Pitipä kaivaa vanha ketju esiin. Jos olen joskus luullu, et motivaatio on hukassa ni nyt se vasta tosissaan on. ;). Mikään ei muutu tuolla koulussa. Kaikkii on yhtä selvää kuin epäselvää. Tilanne ei miksikään ole muuttunut vaikko jo 3. vuosi alko. Lisäksi pitäis kaivaa jostakin vielä harjottelupaikka jo kahdesti perutun tilalle ja harjotteluun pitäs päästä kolemen viikon päästä.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ainakin hetkellisesti löytänyt omaani hieman verran.

Uusi keikkapaikka ja mielenkiintoiset kurssit koulussa (mm. anestesiologia ym.) on saanut ajattelemaan että ehkä tää tästä. Harjottelukin häämöttää syksyllä ja äskettäin varmistui että saan tehdä sen ambulanssissa, mikä oli oma toive.

Kyllä musta vielä tulee sairaanhoitaja jonain päivänä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tän syksyn pakerruksen alettua mun motivaationi oli todella todella jossain niin syvällä hautautuneena ettei aurinko ollut paistamassa mihinkään edes sen lähelle. Nyt se on taas jostain löytynyt, tenttiin lukeminen maistuu ja odottelen innolla tulevia luentoja (tiedossa mm. anestesiologiaa kuten Maariallakin, kirurgiaa ja hiukan ennen joulua odottaa leikkuriharjottelu :) ).

Siinäkin mielessä tiedossa on mielenkiintoinen syksy, että on tapahtumassa valaistus (ainakin toivottavasti) viimesen vuoden suuntaamisesta. Periop. hoitotyö, here I come!! :)

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

motivaatiota huomenna alkavaan lasten harjotteluun kaivellaan ojan pohjamudista juuri nyt.. tuntuu niin järjettömän vastenmieliseltä ajatus 5 viikon harjottelusta ja opiskelijan rooliin palaamisesta. Epätodellisia kauhukuvia ohjaajasta, pitkäaikainen lapsi-kammo ja mitäs vielä.. aaargh.

No, kaipa sitä viis viikkoa seisoo vaikka päällään.. tekee saman, minkä kirran jaksollakin ja tsemppaa itsensä ulkoisesti kiinnostuneeksi, niin huomaa jossain vaiheessa että kiinnostaa oikeastikin edes vähän..

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

motivaatiota huomenna alkavaan lasten harjotteluun kaivellaan ojan pohjamudista juuri nyt.. tuntuu niin järjettömän vastenmieliseltä ajatus 5 viikon harjottelusta ja opiskelijan rooliin palaamisesta. Epätodellisia kauhukuvia ohjaajasta, pitkäaikainen lapsi-kammo ja mitäs vielä.. aaargh.

Samoissa fiiliksissä aloitin oman harjoitteluni heti kesätöiden jälkeen. Nyt viikko takana harjoittelua, ja jotenkin hysteerisen iloisena voi taas todeta, että randomilla arvottu osasto vaikuttaa aivan järkyttävän mukavalta paikalta. Parasta oli kuulla, kun iltavuoro mietti huomisen miehitystä ja totesi "mut eihän se ole oikein ajatella niin että opiskelija lasketaan vahvuuteen mukaan". Rock!

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä mä ymmärrän, että motivaatio voi olla joskus kadoksissakin, mutta onko ala oikea, jos harjoittelut tökkivät jakso toisensa perään? Jos kenttä ei ole sitä ominta, voi sieltä yrittää kerätä itselleen ne omaa oppimista eniten hyödyttävät asiat. Viisi viikkoa seisoo vaikka päällään! Jokaisesta kentästä oppii jotakin - jos ei muuta niin sen, missä EI halua työskennellä sitten joskus.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...