Jump to content
MAINOS

Kadonneen motivaation metsästys


Chine

Recommended Posts

Kritisoida voi aina jos on perusteita, mutta vasta sitten voi antaa rakentavaa kritiikkiä ja muutos esityksiä kun on omaa henkilökohtaista tietoa ja osaamista. turha mollaaminen ilman parempaa tietoa on lapsellista.

Mutta kunhan tulet ohjattavakseni niin katsotaan mitä osaat. Heh.

Toki ja laitetaan samalla tänne tietoon perustuvan valittamisen ketju.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 249
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aina kun mussuttaa jostain mikä ei kiinnosta kannattaa katsoa peillin.  Oppiminen koulussa on kuitenkin oppimista koska ette ole kuitenkaan valmiita hoitajia. Opettajien mollaaminen ei ole aina kohdallaan koska oma tietomäärä on rajallinen. Mistä opiskelija voi tietää mitä tietoja ja taitoja tulee tarvitsemaan kunhan joskus pääsee töihin harjoittelemaan oppimaansa.

Mitä jeesustelua...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei se ole jeesustelua vaan tavoitteena on oppia olemaan ammattilainen ja samalla ihminen ihmiselle ja sitä te ette koulussa opi koulutustanne mollaamalla. Siellä opitaan ainoastaan se, että saa opetella hoitamaan. Ei se kuoleva ihminen kaipaa teidän kailkki tietävää kritiikkiä koulutuksen huonoudesta, vaan hän kaipaa ammattilaista joka osaa olla viimeisen hetken lähestyessä ihminen. Sen te opitte iän myötä.  Hoitajaksi valmistuu vasta työn kautta. Ja hoitamalla ihmisiä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aina kun mussuttaa jostain mikä ei kiinnosta kannattaa katsoa peillin.  Oppiminen koulussa on kuitenkin oppimista koska ette ole kuitenkaan valmiita hoitajia. Opettajien mollaaminen ei ole aina kohdallaan koska oma tietomäärä on rajallinen. Mistä opiskelija voi tietää mitä tietoja ja taitoja tulee tarvitsemaan kunhan joskus pääsee töihin harjoittelemaan oppimaansa.

Mitä jeesustelua...

Osittain ehkä, mutta piilee tuossa totuuden siemen. Mä itse tajusin aikoinani, että kuulun potentiaalisten "gradua vaille valmis" -terapiaryhmään, kun ko. lärpäkkeen tekeminen oli jäissä reilut puoli vuotta ja motivaatiosta ei ollut tietoakaan. Jossain vaiheessa lopetin asiasta märmättämisen, otin sormen pois perseestä ja tein ja tarkastutin graduni.

Mulle ainakin motivaation menettäminen oli silloin ihan pelkkää itsesuggestiota - kun tarpeeksi kauan hokee, että mikään ei kiinnosta, niin jossain vaiheessa ei takuulla kiinnostakaan. Niin elämässä kuin opiskelussa on vain valitettavasti asioita, jotka eivät aina ole niin kovin mukavia, motivoivia tai hauskoja. Eikä aina ole kokonaisvaltaisesti kliffaa. Sellaista se vain on ja näillä puheilla liityn jeesustelijoiden kerhoon.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma pikkiriikkinen valitukseni koski vain ja ainoastaan nimenomaan peilistä näkyvään osuuteen.

Näitä päivän kestäviä aallonpohjia tulee aina silloin tällöin, vaikka peruspositiivisena tietää näistä nousevan kepeästi kuin sulka tuuleen.

Tämä lukuvuosi on vain ollut aikuisten oikeasti enempi sitä, että chillaillu ei ole ainoa autuaaksi tekevä, tai että kaikki vastaukset löytyisivät ns. elämänkokemuksesta.

Sitten tietysti sekin, että puhumme eri koulutuksista....

Mutta siis, päätavoite esille(valmistuminen) ja se pysykööt johtotähtenä.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oma pikkiriikkinen valitukseni koski vain ja ainoastaan nimenomaan peilistä näkyvään osuuteen.

Näitä tulee mulle lähes päivittäin  ;D

En mä jaksa innostua Vanhusten hoitotyön hoitotieteellisestä horinoista, kun haluaisin oikeasti tietää miten niitä vanhuksia hoidetaan. Onneksi mulla on ollut mahtavat harjoittelupaikat, joissa ei hoitotiede mahdu edes henkilökunnan vessaan, joten oppini olen ammentanut sieltä. Oppitunneista ei ole ollut juurikaan apua, mutta enpä jaksa siitä draamaa repiä. Meillä on opintojaksoista palautemekanismit, johon voi tunteensa purkaa.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja mun mielestä motivaation hukkaaminen ei tarkota samaa kun ettei haluu oppia.  Mä ainakin haluun oppia ja paljon vielä nyt valmistumisen jälkeenkin. Joskus vaan joidenkin tehtävien kanssa tuntuu ettei siitä tuu mitään vaikka kuin yrittää. Mulla ehkä nyt osittain ihan sitäki et vähän hirvittää et pitää valmistua... ;D

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niimpä^. Mä olen ollut siinä uskossa, että vasta työtä tekemällä oppii sen oleellisen, teoria tuo rungon.

Sanomattakin selvää, kummassa oppii itse enempi. Vääntämällä jotain paperiversiota vai olemalla IRL-tilanteessa.

Mä yritän miettiä opettajia...yhtään tosi huonoa ei mun eteeni ole vielä tullut. Kaikki persoonat ei jysähdä yhtä kovin, mutta se nyt lienee päivän selvää.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mieleni tekevi lopettavi koko tämä koulutus.

Paljonko sinulla olisi vielä jäljellä?

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mieleni tekevi lopettavi koko tämä koulutus.

Paljonko sinulla olisi vielä jäljellä?

2 vuotta on viel kakkua jäljellä..

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mieleni tekevi lopettavi koko tämä koulutus.

Paljonko sinulla olisi vielä jäljellä?

2 vuotta on viel kakkua jäljellä..

Auts. Mitähän tuohon sanoisi, ymmärrän ainakin varsin hyvin miksei just nyt innosta, kun koulunkin ilmapiiri on sellainen... Toivottavasti pääset nyt vaihtamaan maisemaa, josko se auttaisi tuohon motivaatioonkin.

Mulla oli ihan samanlainen tilanne vuosi sitten, eli just samassa vaiheesa kuin sä oot nyt. Päivä kerrallaan se meni, mutta oli kyllä ihan yhtä tuskaa kun koko kevät oli niin epäkiinnostavaa aihetta että huhhuh. Nyt syksyllä on helpottanut, kun on tajunnut miten vähän tätä on enää jäljellä.

Mut vaikka keskeyttäisitkin, ei se tee susta yhtään huonoa ihmistä. Muista se  :)

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mieleni tekevi lopettavi koko tämä koulutus.

Paljonko sinulla olisi vielä jäljellä?

2 vuotta on viel kakkua jäljellä..

Oletko Bordeaux harkinnut vaihtaa koulua? Vois auttaa motivaatio ongelmiin. Nykyisessä opiskelupaikassa ei ilmeisestikkään mikään ole kunnossa, paitsi opiskelijoiden kyykytys ja heidän oikeuksiensa polkeminen. Koulut saavat kuitenkin suurimman osan rahoistaan valmistuvien opiskelijoiden perusteella, joten vaihda ihmeessä opinahjoa. Voimia ja toivottavasti pääset opiskelemaan johonkin laadukkaampaan paikkaan. Älä anna periksi jos ala kuitenkin kiinnostaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mieleni tekevi lopettavi koko tämä koulutus.

Paljonko sinulla olisi vielä jäljellä?

2 vuotta on viel kakkua jäljellä..

Oletko Bordeaux harkinnut vaihtaa koulua? Vois auttaa motivaatio ongelmiin. Nykyisessä opiskelupaikassa ei ilmeisestikkään mikään ole kunnossa, paitsi opiskelijoiden kyykytys ja heidän oikeuksiensa polkeminen. Koulut saavat kuitenkin suurimman osan rahoistaan valmistuvien opiskelijoiden perusteella, joten vaihda ihmeessä opinahjoa. Voimia ja toivottavasti pääset opiskelemaan johonkin laadukkaampaan paikkaan. Älä anna periksi jos ala kuitenkin kiinnostaa.

Kiitos kannustavista sanoista. Mä olen hakenut siirtoa nyt 6 kouluun..saa nähdä saanko siirron tälläkertaa.Tuntuu,että muut koulut syrjivät siirroissa tota mun koulua.Tain näin olen kuulluut muista oppilaitoksista..jännä sinänsä

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On tainnut koulun tasosta kiiriä juttua jo muihin kouluihin, jos kerran noin suhtautuvat. Joten taitaa sun nykyisen koulun reagointi sun kirjoituksiin olla hieman myöhäistä. Huonot uutiset kuitenkin kulkevat nopeasti ja menetettyä mainetta on erittäin hankala korjata. Voisi olla aiheellista nykyisen opinahjosi katsoa välillä peiliin, ehkä se vika voi joskus löytyä myös siitä päästä. Valitettavasi monessa amk:ssa on vallallaan asenne, ettei heidän toimiaan saa kukaan arvostella, koska itse kokevat olevansa kaiken arvostelun yläpuolella ja täydellisiä. Pahalta näyttää että amk-koulutus kaatuu tällä menolla, omaan mahdottomuuteensa. Toivottavasti Bordeaux siirto onnistuu tällä kertaa ja uusi koulu on entistä laadukkaampi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SAIN SIIRRON KUOPIOON TAMMIKUUSTA LÄHTIEN!!!!!!!!!!!!!!!!JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE  :)

Onneks olkoon!!!!!!! JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opinnot varmaan pidentyy ja mutkistuu mut ihan sama..haen sitten vielä syksyllä siirtoa lahteen.

Voi vitalis..jos nyt otan Kuopion paikan vastaan en voi syksyllä hakea Lahteen joten siirto jää tekemättä.VOI HEL*ETTI!

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eristyshoitaja

SAIN SIIRRON KUOPIOON TAMMIKUUSTA LÄHTIEN!!!!!!!!!!!!!!!!JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE  :)

Onneks olkoon 8) ja nyt eikun asunnon metsästykseen täältä sitten ja huimaan Sairaalakadun oppimisympäristöön :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

SAIN SIIRRON KUOPIOON TAMMIKUUSTA LÄHTIEN!!!!!!!!!!!!!!!!JEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE  :)

Onneks olkoon 8) ja nyt eikun asunnon metsästykseen täältä sitten ja huimaan Sairaalakadun oppimisympäristöön :D

Mä asun jo Kuopiossa,enkä voi siirtyä kuopioon ku en voi ottaa mahdollista lahden siirtoa maaliskuussa vastaan jos nyt otan tän Kuopion siirron..eli kärvistely Iisalmessa jatkuu

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Mikä tuon kieltää? Koulun omat säännöt? Vai päteekö opiskelupaikan siirtoon samat säännöt vain yhden korkeakoulupaikan vastaanottamisesta saman vuoden aikana?

Voi surkeus :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikä tuon kieltää? Koulun omat säännöt? Vai päteekö opiskelupaikan siirtoon samat säännöt vain yhden korkeakoulupaikan vastaanottamisesta saman vuoden aikana?

Voi surkeus :(

Samat säännöt päteepi ku opiskelupaikan kanssa..

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä asun jo Kuopiossa,enkä voi siirtyä kuopioon ku en voi ottaa mahdollista lahden siirtoa maaliskuussa vastaan jos nyt otan tän Kuopion siirron..eli kärvistely Iisalmessa jatkuu

Mikäs Lahdessa viehättää Kuopioon nähden?  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...