Jump to content
MAINOS

Kadonneen motivaation metsästys


Chine

Recommended Posts

Millä mä saan motivaation suorittaa loppuun kotisairaanhoidon harjoittelun vanhustentalossa tai mikä lie?

Mä aikanaan tein ksh:ssa tätä jaksoa,  sairastuin ja olin viikon kuumeessa. Opettaja katso että jakso oli siinä ja pääsen vasta nyt sitä jatkamaan tässä toisessa paikassa.

Mua ei kiinnosta yhtään tää paikka ja 4viikkoa ois tehtävänä. Okei se on vaan 4vkoa mutta samalla 4törkeeeeeen pitkää viikkoa jotka tuntuu ylivoimaisilta  huh.gif

Mistä motivaatio?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 249
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Se rupeaisi ensimmäinen vuosi olemaan pian ohi sairaanhoitajaopintoja, ja ei voi kun pyöritellä päätään. Nyt kun rupeaa miettimään mitä uutta ja ammatillisesti vahvistavaa oppia olen saanut lähihoitajakoulutuksen päälle niin aika laihaksi tuo saldo jää. Ainoastaan motivaatio on saatu imettyä täysin olemattomiin tuputtamalla tutkimusmenetelmiä ja tekemällä LBD mallin mukaan aivan turhanpäiväisiä projekteja jotka ainoastaan mahdollistavat meidän opiskelijoiden käytön ilmaiseksi työvoimaksi.

Olen ollut hoitoalalla vuodesta -99, ja nyt sh opintojen pettymyksen myötä ruvennut todella vakavasti harkitsemaan koko alan vaihtoa. Tätäkö tämä todella on? En enää ihmettele ollenkaan miksi sh koulutus ei saa arvostusta muiden silmissä, vaan AMK tutkinnolle nauretaan. Koululla on varaa pistää 5op asiakkuusosaamiseen, jossa meille korostetaan olevamme palveluammatissa jossa asiakas on oikeassa, ja patofysiologiaan SEKÄ mikrobiologiaan yhteensä käytetään oikein 1op!!! Lääketieteellisten aineiden opettelu on jätetty puhtaasti oman opettelun varaan, paitsi ettei aika riitä kun vapaa-aikakin täytetään noilla turhien aineiden mahtiesseillä. Erityisen tärkeäksi tunsin 8 sivun esseen siitä miten kasvan ammatillisesti lähihoitajasta sairaanhoitajaksi! Tuskin uskallan ajatella millaista tämä opiskelu olisi nuorisopuolella...

Huh huh, helpotti vähän kun pääsee purkamaan...

"Minulla on omia mielipiteitä - vahvoja mielipiteitä, mutta en ole aina samaa mieltä niistä."

-George Bush-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koululla on varaa pistää 5op asiakkuusosaamiseen, jossa meille korostetaan olevamme palveluammatissa jossa asiakas on oikeassa, ja patofysiologiaan SEKÄ mikrobiologiaan yhteensä käytetään oikein 1op!!!

---Erityisen tärkeäksi tunsin 8 sivun esseen siitä miten kasvan ammatillisesti lähihoitajasta sairaanhoitajaksi!

Tsiisus. Kamalaa! Oikeasti. Uskon että ottaa päähän. Ihan noin kauheaa en ole vielä omissa opinnoissani kokenut (1,5 vuotta Stadiassa). Voimia sulle!

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koululla on varaa pistää 5op asiakkuusosaamiseen, jossa meille korostetaan olevamme palveluammatissa jossa asiakas on oikeassa,

Tehän helpolla pääsitte, meillä tuo asiakkuusosaaminen oli laajuudeltaan 10 op  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huhhuh, onneks meillä ei mitään asiakkuusosaamista ole ollutkaan, on jo niin kamala sananakin! Mut kaikkee muuta täytettä onkin sitten ollut moninkertaisesti  ;)

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koululla on varaa pistää 5op asiakkuusosaamiseen, jossa meille korostetaan olevamme palveluammatissa jossa asiakas on oikeassa,

Onneksi meillä ei ole tuota kyseistä kurssia tai kokonaisuutta koulussa. En tiedä miten asia on nyt syksyllä käyttöön tulevassa uudessa opetussuunnitelmassa, mutta onneksi itse säästyn siltä, vaikka se tulisikin mukaan. Onneksi oma 2005-2006 OPS on voimassa itsellä niin kauan, kunnes valmistun.

Mun mielestä terveydenhuollossa potilas on aina potilas, ei koskaan asiakas. Asiakkaalla ja potilaalla on aivan eri oikeudet ja ovat tekemisissä aivan eri tahojen kanssa.

Hoitotieteen perusteet olivat 3op (ekassa jaksossa) ja tutkimusopinnot 3op ja viestintätaito 3op.

Vaikka täälläkin on jotkut asiat aivan p*rs*estä, niin on silti jotain hyvääkin jäljellä. Täältäkin toki löytyy mm. todellisuudesta vieraantuneita opettajia(onneksi suurimmasta osasta näitä pääsi eroon suuntaavien myötä), verkkokursseja ja "turhia" kursseja. Mutta olen joistakin asioista onnellinen, kun olen kuullut muiden kertomuksia muista kouluista.

Kirjallisten töiden kohdalla motivaatio heittelehtii kyllä reilusti. Monesti menee aivan palautuspäivän lähelle kirjoittamisen aloittaminen ja sitten viimeisillä hetkillä palautetaan työ koulun verkkoon. Vielä kun normi kirjalliset työt ovat monesti 13-25 sivuisia jo vaatimuksiltaan ja toista sivua pitkät lähdeluettelot pitäisi löytyä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitää muistaa että nuorisopuolella tuon asiakkuusosaamisen (10op) sisään mahtuu kaikkea tärkeetä kuten anatomia ja fysiologia, kliininen fysiologia, psykologia ja sosiologia.

Meillä toi ammatillisen kasvun essee oli ohjeen mukaan n. 10 sivua.. Se jos mikä oli turhaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mitä lähemmäs kesä tulee, sen pienemmäksi motivaatio opintoja kohtaan kasvaa. No, enää kolmisen viikkoa koulunpenkillä istumista, ja sen jälkeen pääsee harjoitteluun oppimaan käytännössä työelämän taitoja. Jeij. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: bolstermummy

Mitä lähemmäs kesä tulee, sen pienemmäksi motivaatio opintoja kohtaan kasvaa. No, enää kolmisen viikkoa koulunpenkillä istumista, ja sen jälkeen pääsee harjoitteluun oppimaan käytännössä työelämän taitoja. Jeij. :nauraa:

samma här. koulu ei innosta yhtään, just sain tuskasen väännön jälkeen aikaseks puoltoista sivua pbl-p*skaa. meilläkin tuo harjoittelu alkaa kolmen viikon päästä, vähänkö alkaa hermostuttaa sitä ajatellessa  :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin on täälläkin motivaatio kadoksissa, toivottavasti kesän aikana löydän sen jostain takaisin  :nauraa:

Ensimmäisen vuosi on kohta takana ja töitä riittää. Kevät menee vähintään 1 tentti/viikko tahtia ja alueet laajia. Kurssit kestää keskimäärin 1½ viikkoa ja siinä ajassa on sisäistettävä uudet asiat. No, kaippa tässä alkaa mieli jo haluta kesälomalle, joten siedettävä se vain on, että kiirettä pitää. Meille kyllä sanottiin jo opiskelun alussa, että ensimmäinen vuosi on kaikista kiireisin ja teoreettisin, joten sitä tämä kai sitten on. Toisen vuoden opiskelijat harmittelevat kuulemma opintojen "löysyyttä", kun teoriatunteja on vähän :nauraa: Se jää itselle nähtäväksi mitä ensi vuosi tuo tullessaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Revin tänään kasaan vikat kenttätehtävät vähään aikaan/koskaan enää(?)*jihuu....* ja pääsen siitäkin!

4vk harj.jäljellä, joten sen suhteen olen hyvin aikataulussa.

Väännettäväksi siis jää vielä se näyttösuunnitelma ja portfolio.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1.5 v kohta jäljellä vielä opintoja ja aika tervanjuontia on. Maanantaina eka päivä 7 viikon harjottelussa ja ottaa päähän mennä sinne. En oikeen tiedä miks se on nyt niin vastenmielistä vaikka menen paikkaan johon olen aina halunu päästä. Ahdistaa valmiiksi kaikki älyttömät harjottelutetävät, pelottaa minkälaisen ohjaajan tällä kertaa saan jne. Ahdistaa myös jo syksyllä alkava opinnäytetyön väsääminen ja ainainen pennin tai siis sentin venyttäminen. Olis jo valmis, pääsis töihin ja vois taas alottaa normaalin elämän.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

1.5 v kohta jäljellä vielä opintoja ja aika tervanjuontia on. Maanantaina eka päivä 7 viikon harjottelussa ja ottaa päähän mennä sinne. En oikeen tiedä miks se on nyt niin vastenmielistä vaikka menen paikkaan johon olen aina halunu päästä. Ahdistaa valmiiksi kaikki älyttömät harjottelutetävät, pelottaa minkälaisen ohjaajan tällä kertaa saan jne. Ahdistaa myös jo syksyllä alkava opinnäytetyön väsääminen ja ainainen pennin tai siis sentin venyttäminen. Olis jo valmis, pääsis töihin ja vois taas alottaa normaalin elämän.

Mulla on ihan täsmälleen sama tilanne. Itseäni huolettaa se,että entäs sitten kun valmistun jos työkin on samanlaista tervanjuontia. Tosin ei mulla viimekesänäkään ollut mitään motivaatio-ongelmia duunissa. Tuntuu vaan ,että toi koulu imee kaiken energian. Rahat on tiukilla,sosiaalinen elämä nollassa ja tuntuu että elää sellaisessa välitilassa kokoajan.Eikä tuo meidän koulun PBL tai opettajat auta asiaa yhtään.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos joku loytaa minun hukkaamani motivaation, loytaja saa pitaa.

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Motivaatio on jotenkin nyt ihan hukassa - pitäisi istua koko päivä koneella ja takoa Jobstepiä ja kiroilla. Jep, taas on se aika vuodesta, kun pitää varata harjoittelupaikkoja ja aina joku vie ne paikat nenän edestä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko purkaa.

Miksi Laureassa puhutaan missään yhteyksissä HOPSista, jollei sellaista ole mahdollista tehdä?? Jos et etene samassa järjestyksessä ja samassa aikataulussa muun ryhmän kanssa, on jälkeenpäin lähes mahdotonta riipiä kasaan yhtään mitään tekemättä kamalaa määrää ylimääräistä työtä.

Olen ollut tämän kuluvan vuoden pois opinnoista (äitiyslomalla), ja nyt kun yritän miettiä ensi vuoden opintoja, törmään jatkuvasti siihen että opintokokonaisuuksien sisältöjä on muokattu, osia integroitu toisiinsa, suoritustapoja vaihdettu ja aikatauluja muutettu. Tuntuu että koko ensimmäinen vuosi on mennyt ihan harakoille, kun mm. suorittamani kliininen fysiologia on integroitu sisätauteihin, joka on ensimmäisten joukossa vastassa ensi syksynä kun olisi tarkoitus jatkaa. Eli käyn samoja asioita kahteen kertaan. Puolestaan taas sellaisia ensimmäisen vuoden opintoja, jotka on jälkeenpäin lisätty opintokokonaisuuksiin, minulta puuttuu, mutta mm. ihmeellistä "hoitotyön menetelmäosaaminen 3 op" ei löydy saman sisältöisenä enää mistään ensi vuonna. Jonkun lähteen mukaan se sisältää hoitotyön suunnitelman teon, joka taas meillä on jo tehty ensimmäisenä vuonna jollain toisella nimellä.

AAAAARRRRRGGGGHHHHH..... Tekisi mieli jättää koko paska.

Muokkaus:Korjattu opintojakson oikea nimi ja laajuus

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko purkaa.

Miksi Laureassa puhutaan missään yhteyksissä HOPSista, jollei sellaista ole mahdollista tehdä?? Jos et etene samassa järjestyksessä ja samassa aikataulussa muun ryhmän kanssa, on jälkeenpäin lähes mahdotonta riipiä kasaan yhtään mitään tekemättä kamalaa määrää ylimääräistä työtä.

Olen ollut tämän kuluvan vuoden pois opinnoista (äitiyslomalla), ja nyt kun yritän miettiä ensi vuoden opintoja, törmään jatkuvasti siihen että opintokokonaisuuksien sisältöjä on muokattu, osia integroitu toisiinsa, suoritustapoja vaihdettu ja aikatauluja muutettu. Tuntuu että koko ensimmäinen vuosi on mennyt ihan harakoille, kun mm. suorittamani kliininen fysiologia on integroitu sisätauteihin, joka on ensimmäisten joukossa vastassa ensi syksynä kun olisi tarkoitus jatkaa. Eli käyn samoja asioita kahteen kertaan. Puolestaan taas sellaisia ensimmäisen vuoden opintoja, jotka on jälkeenpäin lisätty opintokokonaisuuksiin, minulta puuttuu, mutta mm. ihmeellistä "hoitotyön menetelmäosaaminen 3 op" ei löydy saman sisältöisenä enää mistään ensi vuonna. Jonkun lähteen mukaan se sisältää hoitotyön suunnitelman teon, joka taas meillä on jo tehty ensimmäisenä vuonna jollain toisella nimellä.

AAAAARRRRRGGGGHHHHH..... Tekisi mieli jättää koko paska.

Muokkaus:Korjattu opintojakson oikea nimi ja laajuus

Tämä kertoo terveysalan ammattikorkeakoulujen opetuksen ja opetussuunnitelmien keskeneräisyydestä ja tempoilevuudesta. Jostain kumman syystä hoitoalan amk-koulutus on alunperinkin käynnistetty ennen huolellista suunnittelua. Sen takia koko koulutus tuntuu lähes oppilaitoksesta riippumatta olevan jatkuvassa muutostilassa. Ja kärsijänä on nimenomaan opiskelija.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, jep. Yks tentti taas takana. Miksei niitä kysymyksiä voida laatia tentteihin niin, että niistä tietäisi selkeästi mihin pitää vastata. Taas tänäänkin tentti luultavimmin sen takia uusintaan...  angry.png No en oo tosin ainut. Innostaa niin p*******sti aloittaa lukemaan seuraavaan kun tietää että sama meininki siellä taas edessä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehheheee kun on hauskaa!!

Istun atk-tunnilla painelemassa näppäimiä Ctrl + C ja sitten Ctrl + V. No nyt tehdään talukko ja värjätään sitä kauheen kivoilla väreillä. Ai hitsi, fontin tarkistus jäi tekemättä. Noh, ei se mitään. Liitetäänpä Wordiin kuva tuolta ClipArtista. Ota Lisää ja sen vetotaulukosta Kuva ja sen alta ClipArt, voi kun kiva aurinko, liitetäänpä se tuohon. Jooh, kirjoitetaan joku aurinkoinen runo sen kuvan viereen. Sitten lisäillään sinne noita erikoismerkkejä. Voi hitsinvitsi!! Juuh, ja näyttökokeeseen tuokaa lukujärjestys, ohjeet harjotus kolmosen alta.

Hurjan Ihanaa!! ;D :o :) Motivaatio, huhuu??!

Otan osaa . Oikeasti Piramkissa on hyviä puolia mutta myös huonojakin puolia.

Huonot puolet on se, että valmistuin sieltä aikoinaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laurea AMK:n hallitus on 19.3. päättänyt, että vuonna 2008-2009 on vain kaksi periodia. Nyt siis touko-kesäkuussa pitäisi ilmottautua kaikkiin opintoihin joita haluaa ensi syksynä suorittaa.

Tämähän helpottaakin mun tilannetta s**tanasti...  ;D

AAAAARRRRRGGGGGHHHHHHH - jälleen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Laurea AMK:n hallitus on 19.3. päättänyt, että vuonna 2008-2009 on vain kaksi periodia. Nyt siis touko-kesäkuussa pitäisi ilmottautua kaikkiin opintoihin joita haluaa ensi syksynä suorittaa.

Tämähän helpottaakin mun tilannetta s**tanasti...  ;D

AAAAARRRRRGGGGGHHHHHHH - jälleen.

..nin ja sitten Laureassa on käynyt ruotsalaisia ( jotain tosi tärkeitä :o ) ja kehuivat LBD mallia ja tätä kyseistä AMK organisaatiota. Mitenhän mahtaa olla, onkohan niille kerrottu ihan kaikki, ja etenkin se, että mitä opiskelijat ovat koulutuksesta ja suunnitelmasta mieltä..Älytöntä..

Kääntäen veistä Maaria haavassa, mutta onneksi alko harjoittelu, että pääsi tuolta "teoriamaailmasta" hetkeksi pois..tuli valittua H**** hyvä paikka...:)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kääntäen veistä Maaria haavassa, mutta onneksi alko harjoittelu, että pääsi tuolta "teoriamaailmasta" hetkeksi pois..tuli valittua H**** hyvä paikka...:)

Ei mun haavaan tee yhtään pahaa, mähän olen ollut ansaitulla "lomalla" koko vuoden siitä paskasta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...