Jump to content
MAINOS

Kadonneen motivaation metsästys


Chine

Recommended Posts

www.opetusnetti.fi löytyy sisäänpääsyrajat.

Ei aukee mulla..

Kyseessä lienee pieni kirjoitusvirhe, osoite on www.koulutusnetti.fi josta sitten ylhäältä 'Tilastot' linkin kautta pääsee näkemään kaikki tiedot

Inhimillisiä virheitä sattuu itse kullekin  8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 249
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: Liisa Ihmemaassa

Aikuiskoulutukseen Helsingin ammattikorkeakouluun on hakenut 113, hyvksytty 52, Diakonia ammttikorkeakouluun 82, hyväksytty 27, Turun AMK ( Salo kuuluu tähän, koska ei erikseen mainittu ??, meitä ainakin aloitti 22, vuonna 2006) hakeneita 68, hyväksytty 22. Seinäjoelle 107, hyväksytty 27; tänne lienee tiukinta sisänpääsy ollut !

Meille kerrottiin, että joka neljäs pääsi hakeneista... Tuon tilaston mukaan kuitenkin Turkuun joka kolmas ( esim. helsinkiin lähes joka toinen) !! Mitenköhän noita oikein laskevat; hyväksyttyjen Hakijoiden mukaan, eli jotka täyttävät esim. meidän koulutuksen kohdalla kriteerit, perustutkinto ja 2 vuoden työkokemus.

No, samma se. Tyytyväinen olen opiskelupaikkaani. Mutta erittäin mielenkiintoisia tilastoja. katselin noita tosiaan aikuispuolelta, ja hoitotyönlinjalle ensisijaisesti hakeneita.

Liisa

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 30.09.07 - klo:14:27


Tasoa täytyy ylläpitää  8) Katselin vuoden 2006 keväänhakijoita. Syksyllä tosiaan pääsi joka neljäs.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Joo ompa taas hävinny 50% siitäki motivaatiosta mitä oli jäljellä viimekerralla. Opinnot on entisten asioiden kertausta,luokalla on ihan retard porukkaa jotka ei pääse mitään aineita läpi opettajat ei osaa vastata mihinkään. Vituttaa.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Eristyshoitaja

Kyamk, kuusankoski

Oih ;D Onko täällä Kuusaalla opiskelevia. Itse aikoinaan lukion jälkeen muutin Kuusaalle opinnot aloittamaan täältä Savon syvämmestä kun en päässyt Iisalmeen mutta vuoden jälkeen vaihdoin sitten Kuopioon jatkamaan. Noh...tuo nyt oli hiukka OT mutta itse olen huomannut että kyllä ei ole sh:ksi valmistumisen jälkeen ollut minkäänlaista opiskelumotivaatiota (valmistuin -03 huhtikuussa) ammattikorkeakoulu kyllä tappoi sen kohdallani tehokkaasti, niin tasokasta se oli. Toki työnantajan koulutuksia käyn mutta ei mitään suurempaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terveydenhuolto-oppilaitoksen ruokalan ruokajonossa tänään:

-mitä tehtäis tänään

-haetaan pizza

-joo

-sit pubiin

-joo,vedetään lärvit

::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyamk, kuusankoski

Oih ::) Onko täällä Kuusaalla opiskelevia.

Joo, uskaltauduin myöntämään ja motivaatio edelleen kateissa, tuntuu olevan hautautunut entistä syvemmälle :)

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Motivaatio on sitä luokkaa, että kämmenselät hiertyy vereslihalle kun pää painuu kumaraan...  :-  Joku korkeampi voima kosti minulle lukion keskiverto numeroni. Ne painoivat lh-valimon pääsytodistuksen keskiarvoa alaspäin tarpeeksi ja jouduin viimeiseen haluamaani paikkaan, eli Jamkiin. Pääsy Eh-linjan pääsykokeisiin jäi pisteen päähän. ***tu! 

"Say goodbye to the sorrow, and hello to tomorrow"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehheheee kun on hauskaa!!

Istun atk-tunnilla painelemassa näppäimiä Ctrl + C ja sitten Ctrl + V. No nyt tehdään talukko ja värjätään sitä kauheen kivoilla väreillä. Ai hitsi, fontin tarkistus jäi tekemättä. Noh, ei se mitään. Liitetäänpä Wordiin kuva tuolta ClipArtista. Ota Lisää ja sen vetotaulukosta Kuva ja sen alta ClipArt, voi kun kiva aurinko, liitetäänpä se tuohon. Jooh, kirjoitetaan joku aurinkoinen runo sen kuvan viereen. Sitten lisäillään sinne noita erikoismerkkejä. Voi hitsinvitsi!! Juuh, ja näyttökokeeseen tuokaa lukujärjestys, ohjeet harjotus kolmosen alta.

Hurjan Ihanaa!! ;D :D :) Motivaatio, huhuu??!

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ehheheee kun on hauskaa!!

Istun atk-tunnilla painelemassa näppäimiä Ctrl + C ja sitten Ctrl + V. No nyt tehdään talukko ja värjätään sitä kauheen kivoilla väreillä. Ai hitsi, fontin tarkistus jäi tekemättä. Noh, ei se mitään. Liitetäänpä Wordiin kuva tuolta ClipArtista. Ota Lisää ja sen vetotaulukosta Kuva ja sen alta ClipArt, voi kun kiva aurinko, liitetäänpä se tuohon. Jooh, kirjoitetaan joku aurinkoinen runo sen kuvan viereen. Sitten lisäillään sinne noita erikoismerkkejä. Voi hitsinvitsi!! Juuh, ja näyttökokeeseen tuokaa lukujärjestys, ohjeet harjotus kolmosen alta.

Hurjan Ihanaa!! 8) >:D >:D Motivaatio, huhuu??!

Älä ikinä väitä etten olisi varoittanut sua...

T: Entinen nuorisopuolen AMK opiskelija, toivottavasti joskus löydän motivaation jatkaa aikuispuolella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Istun atk-tunnilla painelemassa näppäimiä Ctrl + C ja sitten Ctrl + V. No nyt tehdään talukko ja värjätään sitä kauheen kivoilla väreillä. Ai hitsi, fontin tarkistus jäi tekemättä. Noh, ei se mitään. Liitetäänpä Wordiin kuva tuolta ClipArtista. Ota Lisää ja sen vetotaulukosta Kuva ja sen alta ClipArt, voi kun kiva aurinko, liitetäänpä se tuohon. Jooh, kirjoitetaan joku aurinkoinen runo sen kuvan viereen. Sitten lisäillään sinne noita erikoismerkkejä. Voi hitsinvitsi!! Juuh, ja näyttökokeeseen tuokaa lukujärjestys, ohjeet harjotus kolmosen alta.

Kaikille noi ei todellakaan ole itsestäänselvyyksiä. Osa Windows käyttäjistä ei edes osaa muuttaa ikkunan kokoa, ei tiedä mitä tarkoittaa selain jne, oikeesti. Jos noi hommat on hallussa, voin uskoa että motivaatio on hukassa, mutta tosi monelle ne ei ole. Hemmetin hyvä että tietotekniikan perusteita opetetaan sielläkin. Koita kestää  8)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Istun atk-tunnilla painelemassa näppäimiä Ctrl + C ja sitten Ctrl + V. No nyt tehdään talukko ja värjätään sitä kauheen kivoilla väreillä. Ai hitsi, fontin tarkistus jäi tekemättä. Noh, ei se mitään. Liitetäänpä Wordiin kuva tuolta ClipArtista. Ota Lisää ja sen vetotaulukosta Kuva ja sen alta ClipArt, voi kun kiva aurinko, liitetäänpä se tuohon. Jooh, kirjoitetaan joku aurinkoinen runo sen kuvan viereen. Sitten lisäillään sinne noita erikoismerkkejä. Voi hitsinvitsi!! Juuh, ja näyttökokeeseen tuokaa lukujärjestys, ohjeet harjotus kolmosen alta.

Kaikille noi ei todellakaan ole itsestäänselvyyksiä. Osa Windows käyttäjistä ei edes osaa muuttaa ikkunan kokoa, ei tiedä mitä tarkoittaa selain jne, oikeesti. Jos noi hommat on hallussa, voin uskoa että motivaatio on hukassa, mutta tosi monelle ne ei ole. Hemmetin hyvä että tietotekniikan perusteita opetetaan sielläkin. Koita kestää  8)

Ei todellakaan edes kaikilla tietotekniikkaa opettavilla. Itse aikanani opettelin sh koulussa 3.1 windowsia ja muutamia kursseja atk  ed. koulussa käyneenä osasin jo ne perusteet ja ehkä jotain muutakin. Tein määrätyt tehtävät ja aikani kuluksi päätin vaihtaa ohjelman värimaailman äklön neon väreihin. No opettaja sitten kiersi luokkaa ja saapui peräpenkkiin katsomaan mitä olen saanut aikaiseksi. Kysyi: Miten toi sun kone näyttää noin oudolta? En mä tiedä, oisko siinä joku virus, ihan yhtä äkkiä muuttu ton väriseks. Luulin, että opettaja tajusi sen vitsiksi, mutta se hermostu, ja oli repii jo piuhoja irti, ettei virus leviä. Piti sitten tunnustaa, että osaan mä nää jo ja vähän pelleilin sen kustannuksella. Sain saman tien vapautuksen kyseisestä aineesta.

Opettaja jumalan armosta...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No opettaja sitten kiersi luokkaa ja saapui peräpenkkiin katsomaan mitä olen saanut aikaiseksi. Kysyi: Miten toi sun kone näyttää noin oudolta? En mä tiedä, oisko siinä joku virus, ihan yhtä äkkiä muuttu ton väriseks. Luulin, että opettaja tajusi sen vitsiksi, mutta se hermostu, ja oli repii jo piuhoja irti, ettei virus leviä. Piti sitten tunnustaa, että osaan mä nää jo ja vähän pelleilin sen kustannuksella. Sain saman tien vapautuksen kyseisestä aineesta.

:) Vähänkö nauroin ko luin tämän! Kertoo jotain myös opettajan ammattitaidosta opettaa tietotekniikkaa! Miuta pelottaa edes ajatella, mitä meidän ammattileikkikoulun tietokone opetin olis sanonut/tehnyt jos olis pilaillu vastaavalla tavalla sen kanssa. Todennäköisesti sekään ei olis tajunnut pilaa..

"I mean, how hard can it be?"

- Jeremy Clarkson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Istun atk-tunnilla painelemassa näppäimiä Ctrl + C ja sitten Ctrl + V. No nyt tehdään talukko ja värjätään sitä kauheen kivoilla väreillä. Ai hitsi, fontin tarkistus jäi tekemättä. Noh, ei se mitään. Liitetäänpä Wordiin kuva tuolta ClipArtista. Ota Lisää ja sen vetotaulukosta Kuva ja sen alta ClipArt, voi kun kiva aurinko, liitetäänpä se tuohon. Jooh, kirjoitetaan joku aurinkoinen runo sen kuvan viereen. Sitten lisäillään sinne noita erikoismerkkejä. Voi hitsinvitsi!! Juuh, ja näyttökokeeseen tuokaa lukujärjestys, ohjeet harjotus kolmosen alta.

Kaikille noi ei todellakaan ole itsestäänselvyyksiä. Osa Windows käyttäjistä ei edes osaa muuttaa ikkunan kokoa, ei tiedä mitä tarkoittaa selain jne, oikeesti. Jos noi hommat on hallussa, voin uskoa että motivaatio on hukassa, mutta tosi monelle ne ei ole. Hemmetin hyvä että tietotekniikan perusteita opetetaan sielläkin. Koita kestää  :nauraa:

Onhan se hyvä, että tietotekniikan perusteita opetetaan, en mä niin ole väittänytkään. Itsellä esim Excelin käyttö ihan umpihepreaa. Juuri tuolla hetkellä otti vaan niin pirusti päähän. Ja tämän foorumin tämä topicci on varsin kätevä paikka pienelle avautumiselle ;) Mutta, kestin tunnin kunnialla loppuun!! Se loppuaika tosin meni surffaillessa ja vastaavia koiruuksia tehden mistä Ensihoitaja kirjoitteleepi... Höö.

Älä ikinä väitä etten olisi varoittanut sua...

T: Entinen nuorisopuolen AMK opiskelija, toivottavasti joskus löydän motivaation jatkaa aikuispuolella.

Ärrr... :)

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko teidän mielestänne outoa, jos motivaatio on kateissa, vaikka opiskelua on takana vasta hädin tuskin tämä syksy? No, eipä aina kai voi olla kauhean motivoitunut, etenkin kun pitää hermoilla harjoittelupaikan saannista Jobstepin kautta (hermot menevät sen systeemin kanssa) ja toinen toistaan seuraavista tenteistä sekä tietenkin siitä, että on pimeä, paljon uutta opeteltavaa ja sitä rataa. Äh. Onko alku aina hankalaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Uuden ammatin lukeminen on todella mukavaa, mutta tällaiset kuivat arkistoinnista tehtävät kirjalliset raportit kyllä vituttaa. Hyvä ettei nukahda aineiston ääreen, uusin kirja joka kirjastosta löytyy on kirjoitettu v. 1994... Että sillee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla motivaatio hukassa, osittain työtaistelukrapulan takia. Ja samalla on kokoajan se tunne, et vois tehdä enemmänkin, tarkoitan siis nopeammassa tahdissa. Menee hermot tällaiseen hidasteluun. Mut minkäs teet :o

Onko teidän mielestänne outoa, jos motivaatio on kateissa, vaikka opiskelua on takana vasta hädin tuskin tämä syksy? No, eipä aina kai voi olla kauhean motivoitunut, etenkin kun pitää hermoilla harjoittelupaikan saannista Jobstepin kautta (hermot menevät sen systeemin kanssa) ja toinen toistaan seuraavista tenteistä sekä tietenkin siitä, että on pimeä, paljon uutta opeteltavaa ja sitä rataa. Äh. Onko alku aina hankalaa?

Kyllä, alku on aina hankala. Varsinkin kun opintojen alkupuolella perinteisesti on "turhat löpinät", eikä juuri mitään varsinaiseen tulevaan ammattiin suoraan linkittyvää. Eli ei pääse opiskelemaan heti sitä, mitä odotti. Alku voi siis tämänkin takia olla hyvin tökkivää.

Ja jobstep on kyllä sellainen systeemi, että ois saanu jäädä mun puolesta kokonaan keksimättä. Jumittaa kokoajan, ja ei vain toimi. Kaikki harjoittelupaikat ei edes laita ilmoituksia sinne. Ja se todellakin stressaa, kun pitää sieltä niitä olla väijymässä. Tämän takia hankin nykyään harjoittelupaikkani muuta kautta.

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yleensä kun hakee parin päivän saikun (soittovapaan), niin motivaatio nousee kummasti. Jos ei se auta, niin silloin on yleensä aihetta mennä yksityislekurille. Valitettavasti se maksaa, mutta kokeilemalla kyllä löytää sopivat lekurit, joilla saikkupäivän hinta ei nouse liian korkeaksi.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, mutta ymmärrän hyvin että Chineä jyrsii, raivostuttavin vastaus on todellakin en tiedä, ja jos se toistuu jatkuvasti. Bonuksena yleensä nämä Ei Tiedä- opettajat eivät ota asiasta selvää ja palaa asiaan uudelleen kun tietävät.... jos tietävät. PBLstä ei ole omakohtaista kokemusta, mutta harjoittelussa olevat opiskelijat eivät sitä hirveästi ole kehuneet kun olen siitä kysellyt. Pers**estä - lienee ollut sieltä lievemmästä päästä kommentteja. Ilmeisesti opetusmuoto on haastava ja sitä ei osata käyttää kouluissa vielä kunnolla? En tiedä mistä johtuu mutta ei ole pelkästään yhden koulun ongelma.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun pitäis tiistaina mennä yhdelle luennolle koululle (pitkästä aikaa, äitiyslomalla kun olen). Luento (4h) käsittelee sähköisen kirjaamisen perusteita, ja on pakollinen meillä Laureassa. Aikanaan kun tuo luento meidän vuosikurssille järjestettiin, olin sairaana, ja nyt lähes vuotta myöhemmin on mahdollisuus käydä tuo luento istumassa että saa suorituksen siitä. Koko 7op opintokokonaisuus on roikkunut tuon takia koko tämän vuoden. Jos opintokokonaisuus ehtii vanheta (osasuoritukset voimassa vuoden), joutuu käymään koko opintokokonaisuuden uudestaan.

Motivaatio luennolle menemisestä on todella hakusessa, varsinkin kun sähköistä potilastietojärjestelmää on rahaa vastaan käyttänyt koko viime vuoden, niin luento perusteista tuntuu vähän turhalta.. Mutta pakko mikä pakko.

Onneksi on vielä pari päivää aikaa yrittää etsiä se motivaatio jostain. Jos jollain on ylimääräisenä nurkissa pyörimässä, niin lähettäkää ihmeessä tänne päin, kaikenkuntoiset käy..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mullekin saa lähettää, jos jostain löytyy...

Oon tässä jo vajaan vuoden päivät miettiny, missä mättää... Työstä tykkään, mutta jo koulurakennuksen ajatteleminenkin saa inhonväristykset kulkemaan selkäpiissä.  :-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pelottaa ku nää kuivat teoriajaksot alkaa viedä motivaatioa harjoitteluista... ei ikinä pääse sinne minne haluaa harjottelee.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...