Jump to content
MAINOS

Kadonneen motivaation metsästys


Chine

Recommended Posts

Joo tässä on nyt syksyn aikana alkanut motivaatio lipua opiskeluista jonnekkin. En osaa sanoa onko syynä erittäin huonotasoinen koulu,PBL vai turhauttavat harjoittelut joissa ei opi mitään  ( terveyden edistäminen) Muistan miten olin innoissani ensimmäisen perushoidon jakson jälkeen ja tämän harjoittelun jälkeen ei kiinosta yhtään. Tentteihin lukeminen on kuin tervan juomista ja ajatukset ovat vain työn tekemisessä,sillä se tuntuu paljon mukavammalle. Toisaalta mielessä pyörii lakot ja huono palkkaus,haluanko minä lapselleni äidin joka ei ole koskaan kotona eikä saa riittävää palkkaa.Tässä ketjussa vois vuodattaa opiskelun ihanuutta ja kamalauuttaa.Musta tää koulu tuntuu tällä hetkellä enemmän ku vaikealle,olen jopa ajatellut keskeyttäväni. Toisaalta en tiedä mitä muuta tekisin.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 249
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mullakin hippasen kadoksissa koko motivaatio. Ilmoittauduin läsnäolevaks tällekin syksylle, kun Suuret Suunnitelmat oli tehdä muutama hyväksluku ja muutama tehtävä joista tulis monta opintopistettä, mut en oo ees koulun sähköpostia saanu aikaiseks avata. Eikä kyse ole edes siitä, että ei olis aikaa... (Oliskin...) No, ehkä enemmän nappais saattaa opintopisteet ajantasalle, jos aiheet olis hivenen mielekkäämpiä. Tutkielmaessee "mitä on hoitotyö" 10-15sivua odottelee, jos vaikka sinne itestään tulis lisää sellaiset 6 sivua. Ja LbD:n vois tunkea sinne minne aurinko ei paista...

Mut joo, oon kans ajatellu, että menköön syteen tai saveen ja ehkä keskeytän ja kaikkea, mut en TODELLAKAAN keksi mitä muutakaan sit haluaisin opiskella. Huoh... Ja motivaatiota ei lisää se, että luin joku aika sitten työpaikka-ilmoituksia jossa haettiin lähes tulkoon ketä tahansa kynnelle kykenevää joka osaa nimensä kirjoittaa tekemään helppoa, siistiä sisätyötä (koulutuksella ei niin väliä) 1900euron palkalla.

Vaihtaisin ehkä siis alaa, jos vaan keksisin mitä muuta tekisin, niin että se olisi mielekästä. Toisaalta, kun mies ja sisko on kaupan alalla ja ne aina juttelee töistänsä niin vauhdikkaasti, niin välillä on pienen hetken käyny mielessä, että jos mäkin vaihtaisin sille puolen. (Vaikka kaupan alaa oon eniten vihannu aina!)  :o Mut sit pitäis opetella rutisemaan sitä, että joutuu olemaan jouluaattona töissä peräti klo 12 asti. *järkyttävää* :P

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kateissa on täälläkin! Lähinnä uuden hopsin teon takia. Pbl-koulusta siirtyneenä "normi"kouluun ei oikein mee helposti noi hommat. Pisteet ei riitä kaikkiin kursseihin vaikka ne on käytykin jo, kun tuolla on pilkottu osiin ja pbl:ssä oli ympätty yhteen paljon asioita. Huomenna mulla pitäisi alkaa neurologinen hoitotyö, jota ovat jo tuo ryhmä menneet hetken. OPettaja ilmoitti tänään, että huomiseksi pitäisi hakea joku tutkimus joka liittyy neurologisen potilaan hoitoon ja siitä pitää katsoa vaikka mitä ja tietty esittää se huomenna tunnilla. MISTÄ HELVETISTÄ MÄ NYT TOLLASEN SAAN TÄHÄN HÄTÄÄN!!!!!!! Huvita taas yhtään mikään. Voi kun vois vain lopettaa kesken, mutta ei sitä ei luonne periksi anna

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Nannuskainen: Jos lontonkieli ei haittaa, niin ehdotan, että menet google.scholariin (laita googleen hakusanaksi scholar ja google scholarin pitäisi tulla ylimmäiseksi linkiksi). Sitten isket hakusanaksi vaikka neurologic nursing tai keksit jotain spesifimpää neurologian alueelta ja sitten vain isket enteriä. Saat satoja ja satoja linkkejä, joita voit rajata esim. viimeisen viiden vuoden aikana ilmestyneisiin artikkeleihin valitsemalla ylälaidasta vaihtoehdon Recent Articles. Kaikkia artikkeleita ei pääse kotikoneilta lukemaan, mutta aina sieltä jotain löytyy.

Jos teidän tutkimuksen piti olla suomenkielinen, niin sitten en osaa auttaa.

Motivaatiosta sen verran, että nyt äitiysneuvolaharjoittelussa on tosi mukavaa ja tykkään ja syksyn teoriaopinnot ovat olleet loistavia ja innostavia, mutta vuosi sitten oli ihan kirjekurssilla kätilöksi fiilis, kun opetuksen laatu oli lähellä surkeaa ja tuntui, että opettajista tai koulusta ei ole mitään hyötyä vaan enemmän haittaa ja energian tuhlaamista. Nyt taas tuntuu paremmalta, koska nyt opiskellaan asioita, joita ei kaikkea pysty kirjoista oppimaan vaan tarvitaan sitä työkokemusta omaavaa opettajaa, joka osaa jakaa hiljaista tietoa ja sanoittaa sellaisia juttuja, jotka opiskelijan pitää oppia tuntemaan sormenpäillään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos Student Midwife, mutta turvauduin suomalaiseen. Löysin tutkimuksen vaikeasta epilepsiasta. Ja sain siitä tehtyä vaivoin 4 sivuisen työn, en laittanut mitään muuta kuin mitä pyydettiin.  Eli tutkimuksen tarkoitus, mitkä oli johtopäätökset ja tulokset. Tutkimuksen nimi, tekijä ja vuosi. Epäilemättä tulee sanomista, mutta ei vaan nappaa niin ei nappaa

"mutsis teki valituksen, kun sut sai"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ajatukset ovat vain työn tekemisessä,sillä se tuntuu paljon mukavammalle.

Tämä antaisi jo kuitenkin merkkiä siitä että ala kiinnostaa silti, mutta ei opiskelu. Itse en ole opinnoissa kerennyt niin pitkälle vielä että olisin kokenut turhautumista, mutta turhautuminen on kuulemma hyvin yleistä varsinkin opintojen puolessa välissä. Muutama ystävä ja perheenjäsen kokivat tätä hankiessaan itselleen koulutusta. Esim.luokanopettajaksi opiskeleva sukulainen halusi kesken kaiken hammaslääkäriksi opiskella. On todennut olevansa tyytyväinen ettei vaihtanut koulutusta kesken kaiken.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itselläni on todella vaikeata nyt päättää opiskelut.. olis periaatteessa enä päättötyö ja portfolion tekeminen.. kaik muut alkaa olla suoritettuna. ei vaa millään jaksa ja olen tehnyt joulukuun loppuun määräaikaisen sopimuksen naistenklinikan leikkausosastolle.

*huoh* pakko jotenkin vaa potkia itseään tekemään noi tylsät kirjoitelmat  cry.png

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vasta kolmatta lähiopetusviikkoa käydään ja jo mä ilmoittaudun tälle listalle.

Ennen koulun alkua olin intoa piukassa kun ilmapallo, mihin se into onkaan mahtanut kadota?! huh.gif Ehkä mulla oli liian ruusuinen muistikuva opiskelusta ja/tai liian korkeat odotukset sairaanhoitajan koulutuksesta (ainakin tässä laitoksessa).

Mä olen sitä mieltä, että jos kaikki se turha kökkö poistettaisiin, koulu olis käyty kahdessa vuodessa. Miksi, oi niin miksi, aikuiskoulutukseen sisällytetään sellaisiakin tunteja missä heitellään toisiamme lankakerällä ja keksitään nimiemme ekan kirjaimen mukaan alkavaa itseään kuvaavaa adjektiivia... Onko tuo nyt sitten sitä hoitotiedettä?! :(

TIUKKAA ASIAA SEN OLLA PITÄÄ, sanon minä!

Jollen mä olisi velkainen yhden ihmisen taloutta pyörittävä huonopalkkaista naisvaltaista ammattia harjoittava valittava yksilö, mä vaihtaisin päiväkouluun ja jättäisin nämä aikuiskoulutushöpötykset ihan sikseen.

Prkl. Kiitos ja anteeksi.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan samaa potaskaa nuorisopuolellakin on. Ekana vuonna harjoteltiin niin paljon esiintymistä, että vois jo mennä salkkareihin näyttelemään.

Motivaatio on täälläkin hukassa. Nyt pari pv vapaata ja pitäs tehdä tehtävii ja lukee tenttiin, mut ei huvita.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä, opiskelumotivaatio TÄYSIN hukassa :P Viimestä vuotta viedään ja ihan täyttä hevonkukkua käydään läpi. Tutkitaan tutkimuksia, tehdään ryhmätöitä ja erilaisia "pikku"projekteja on noin miljoona. Ei kiinnosta eieieiei.. Ihan tuntuu että kirjekurssilta valmistus sairaanhoitajaks, kun noin 2/3 koulusta on itseopiskelua. Tätä laitosta en kyllä suosittele kellekkää..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Motivaatio hävisi yhtäkkiä. Viikko sitten sitä riitti, nyt ei vois vähempää kiinnostaa. Tuntuu et kaikkia paskantärkeitä tehtäviä tupsahtelee kuin sieniä sateella. Ois edes yksi iso tehtävä, eikä kuutta pientä. Noi on niin raivostuttavia, kun niistä ei todellakaan ole mitään hyötyä eikä niiden tekemisestä opi mitään. Itsestäänselvien asioiden jauhamista.  angry.png

Toivottavasti motivaatio palaa pikkuhiljaa ensi viikolla, kun on unelmaduunipaikkaan työhaastattelu ja (tuleva?) pomo antoi jo puhelimessa ymmärtää et paikka on mun. Antaa varmaan hieman motivaatiota valmistua kun tietää mihin pääsee  :P

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaa nyt ihmeessä mistä koulusta olette? Vai onko se liian paljastavaa :-)

Kyllä, niin vain on täälläkin päässyt käymään, että vuosi sitten opintojen juuri alettua oli motivaatio asteikolla 1-10 noin 12. Nyt se on jossain kakkosen, kolmosen tienoilla.

Syynä liian runsaat ryhmätyöt, sekavat ja epämääräiset opettajat ja haahuilevat aineet (mielenterveyden hoitotyö... tentti oli tänään ja vieläkään en tiedä olenko oppinut MITÄÄN muuta kuin terapeuttisen hoitosuhteen peruselementit ja termin verkostokartta).

Kyllä se tästä taas. Harjoittelu psyk.sairaalassa alkaa maanantaina, ehkä siellä on kivaa. Ehkä ensi keväkaudella on erityisen kivaa kun opiskellaan kirurgisia asioita!

Ai niin minä oon Stadiasta.

Vanha koira. Uusia temppuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Must tuntuu et meiän koulussa meitä ei edes haluta ulos rakennuksesta... viimenen puol vuotta menossa ja mikään ei toimi! Opparin ohjaava opettaja vaihtu tässä viime metreillä ja nyt ku yrittää sen korjausehdotuksia toteuttaa niin muuta ei kerkeekään tekemään. Samalla pitäs olla työharjottelussa ja tottakai harjotteluunkin on lykätty miljoonaviissataatuhatta tehtävää vielä kaupan päälle mistä osa pitäs palauttaa jo parin viikon päästä... Mut siis ei vaan jaksa ees vilkasta niitä! Paljon mua kiinnostaa tehä jotain hemmetin swot-analyysia harjottelupaikastani! Kaikki tämmönen tyhjänpäivänen syö motivaatiota niin julmetusti et varmaan burnout iskee ennen ku valmistuminen EHKÄ koittaa joulun alla!

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaa nyt ihmeessä mistä koulusta olette? Vai onko se liian paljastavaa :-)

Kaippa se mun koulu selviäis kun kurkkais tuolta profiilista kotikaupunkia, mutta kerrottaneen se näin julkisestikin :( Piramk.

Aijuu, kuis paljon teillä muilla käytetään tätä verkossa oppimista? Ja onko se teillä motivaatiota ja opiskelun mielekkyyttä nostava vai laskeva asia?

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meil oli vaan onneks pari verkossa toteutettua kurssia jotka kyllä pistettiin aina ihan läskiks... tehtävät tehtiin miten sattu ja pakollinen chatti oli kommenttia moi mitä kuuluu  :(

Eli eipä ainakaan motivaatiota kasvattanu...

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mullakin tuo verkko-opiskelu syö motivaatiota. Kaiken maailman pilipali tehtäviä ja osallistumista väkisinväännettyihin keskusteluihin. Eipä ole kovin mukavaa ei. Muutenkin tää jatkuva itseopiskelu on suoraan sieltä, varsinkin niille joilla on motivaatio-ongelmia. On niin helppoa olla tekemättä mitään. Itse olen yrittänyt pitää linjaa, että teen kaiken ajallaan, vaikka sitten otsa rypyssä ja järjetön ärsytystila päällä. Sitten sitä vasta vitutuskäyrä lähtisi nousuun, kun kaikki tehtävät kasaantuisi. Tein sen virheen ekana vuonna, eli olen siis ainakin jotain oppinut tässäkin koulussa.  :(

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä taasen tunnutaan heittävän kaikki mahdollinen tonne verkon puolella opiskeltavaksi. Mm. lääkelaskut, joka mun mielestä on todella kumma juttu. Ensin koulussa paasataan siitä kuinka sairaanhoitajien tietotaito lääkehoidon ja -laskujen kanssa on laskenut kun lehmänhäntä ja heti seuraavalla sekunnilla heitetään monistepinkka käsiin ja sanotaan "tää ois nyt tässä, laskekaa kotona ja tarkisteltaa verkossa, jollette jotain osaa niin ottakaa selvää". Okka huh.gif Ei laskun laskua esimerkiksi mihinkään...

Mistähän mahtaisi tason lasku johtua...?! ::)

Ja jos joku opettajakuntaan kuuluva erehtyy tänne näitä tekstejä lueskelemaan, nöyrin anteeksipyyntö. Tämä ei ole hyökkäys teitä kohtaan vaan ammattikorkeakoulujen täysin älyttömiä opetussuunnitelmia vastaan. (No, ehkä vähän opettajiakin...)

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hieman on motivaatio kadoksissa, juu.

Samanlaisia pikku projekteja ja muita paskan ryhmätöitä täälläkin väännetään.

Ja tutkimuksen perusteita käydään läpi kuin raamattua.  angry.png

Eipä ole ihme, että meidän ryhmästä on tänä syksynä lähtenyt opiskelijoita.

Edelliset lähti viime syksynä... Ahdistaa  cry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Iisalmi beibe! Sinne on helpointa päästä heti salon jälkeen. Opetus on sen mukaista..whipii

Onko Saloon helppo päästä  huh.gif Meitä lienee vain kusetettu ja yritetty pönkittää itsetuntoa, kun on puhuttu tiukoista valinnoista jne. Mutta toisaalta, opetus sopii mun tasolle  :) Joten hälläväliä.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Iisalmi beibe! Sinne on helpointa päästä heti salon jälkeen. Opetus on sen mukaista..whipii

Onko Saloon helppo päästä  huh.gif Meitä lienee vain kusetettu ja yritetty pönkittää itsetuntoa, kun on puhuttu tiukoista valinnoista jne. Mutta toisaalta, opetus sopii mun tasolle  ;D Joten hälläväliä.

Liisa

www.opetusnetti.fi löytyy sisäänpääsyrajat.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...