Jump to content
MAINOS

Kadonneen motivaation metsästys


Chine

Recommended Posts

Tänään alkoi ilmottautuminen syksyn opintoihin, ja tuttuun tapaan Winha on jumissa ja toteutusaikatauluista puolet puuttuu.. Olishan se kiva tietää mihin on ilmottautumassa ja mitä opintoja voi ottaa kun tietäs aikataulut miten ne syksylle sijottuu. Nyt ilmottaudutaan sokkona ja sitten itketään syksyllä kun menee luentoja päällekäin jne. ja kaikissa on läsnäolovelvoite.

Laureassa on otettu taas joku hieno uusi järjestelmä käyttöön opetustarjonnan esittämiseen, ja onhan se varma että järjestelmä jota kukaan ei osaa käyttää, on helvetin toimiva nyt kun sen mukaan pitäisi opinnoille ilmottautua...

Jos joku taas löytää mun motivaation jostain niin vois lähetellä takasin tänne päin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 249
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jos joku taas löytää mun motivaation jostain niin vois lähetellä takasin tänne päin...

Joo toimitetaan. Jos mun motivaatio tulee teidän ovelle koputtelemaan ni pistä mun postilaatikkoon.

Perhanan laurea...  angry.png

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Otan kyllä osaa teidän laurealaisten ketutukseen, itse kestin sitä koulua puoli vuotta ja sitten palo hermo siihen malliin että erosin. Laureaan verrattuna Metropolia on kyllä ihana paikka :)

Saa kyllä nähdä kuinka paljon hymyilyttää enää syksyllä kun on (taas, samoin kuin jo ekana vuonna) koko lukukausi pelkkää teoriaa, lisänä kaksi vapaasti valittavaa kurssia normiopintojen päälle plus vielä kolmet kappaleet iltoina toteutettavia lääkäriluentoja...  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Tuntuu, että mulla on se motivaatio niin kadoksissa kuin vain olla voi, huomenna alkaa toka vuosi ja ei innosta sitten yhtään ;D.. Ja kun mä aloitin koulun, niin mä olin niiiiin innoissani ja ylpee kaikesta, nyt on motivaatio pahemman kerran kadonnut, tuntuu ettei jaksais millään. Ja ne pari tehtävää, mitä mun piti kesällä tehdä on vielä(kin) ihan alkutekijöissään, siitäkin tulee taas tietty sanomista, huoh. Ja mä olin ajatellut, että loman aikana saisin takaisin sitä motivaatiotani, mutta ei, tuntuu siltä että loma vain pahensi asiaa:(...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on myös havaittavissa vähän motivaatio-ongelmaa tällä hetkellä. Ei mitää radikaalia, mutta ainakin nämä 2 edellistä koulupäivää on mennyt puolesta päivästä eteenpäin miettiessä että joko lähtisi kotiin, toistaiseksi olen sinnitellyt :P

Mutta kova on luotto että kun tästä pääsee hommat vauhtiin ja päästään itse asiaan niin se innostus sieltä sitten taas näyttäytyy. Sekin lohduttaa että tästä hetkestä toukokuun loppuun on 5 vko harjoittelu, syysloma, joululoma, 5 vko harjoittelu, hiihtoloma, 5 vko harjoittelu ja paperit käteen *koputtaa puuta*. Kouluviikkoja se mitä tuohon 9,5 kuukauteen sitten väleihin mahtuu on vaan sitä koulussa istuttavaa. Taitaa olla puolet tai vähän vajaa.

Lisäksi olen jo alkanut pohtia opinnäytetyötä liittyen puolustusvoimien sodanajan lääkintäryhmien koulutusprosessiin, kun se tuonne akuuttihoitoon sopivasti sijoittuu ja aihe muutenkin kiinnostaa näin Prikaati 2000-valmiusjoukkojen ensihoitoaseman lääkintäryhmän emeritusvarajohtajana (l. gonalämäri ;D ). Tuosta pitänee kyllä varmaan kysellä vähän ylemmiltä tahoilta ennenkuin siitä innostuu enempää.


Koittakaa, niinni ja muut, löytää sieltä tulevaisuudesta niitä odotettavissa olevia parempia ja mielenkiintoisia hetkiä, niiden avulla sitten jaksaa näppärästi istua etiikan tunnitkin jopa. Luokkabileet pystyyn ja vähän jotain mielekästä vapaa-ajan toimintaa tiivistää luokkayhteisöä ja siellä koulussa istuminen jälleen kerran vähän helpottuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vähän on motivaatio kanssa hakusessa, syyskuun alettua alkaa taas se koulukin. Ja heti vääntämään matikkaa uusintakokeeseen ja ja pläh. Töitä on ollu liian kiva tehdä jotta hinkuis taas kituuttamaan tunkkaisten luokkien penkeille tuijottamaan monotonisia powerpoint-pläjäyksiä. Ja vielä sillä niin ihanan suurellisella opintotuella. Pitää nyt yrittää psyykata itteensä tässä urakalla näitten muutaman viikon aikana jottei ihan tee kuolemaa sitten ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

motivaatio hukassa vaikka koulu ei ole vielä alkanu edes :D Mulla vaan olis kesätöistä tehtävä raportti (jeejee 6op saa siitäki), pariin uusintatenttiin lukemista ja supervaikea anatomian nettitentti tekemättä(yrityskertoja 4 ja kolme hylättyä jo).

motivaatiota ei lisää lainaan tuo syksyn lukujärjestys, joka sisältää: tieteellinen kirjoittaminen, opettaminen ja ohjaaminen, tilastolliset menetelmät jne. BLÄÄÄÄÄÄH! Tiedän jo valmiiksi, että poissaolot tulee käytettyä aika tarkkaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Taas on saanut alkaa metsästämään kadonnutta motivaatiota. Tenttiä tentin perään ja keväästä pirusti harjoitteluita. Mieli, sisätaudit, leikkuri ja kirra. Kaikki kevään aikana. Yhteensä 14 viikkoa!

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On kyllä huomannu miten motivaatio on ollut hiukan kadoksissa kun on tuota joululomaa odotellut.. viikko vielä ;) siinä ajassa tosin vielä 2 tenttiäkin, ja edellisiä tuloksiakin jännätään vielä! mieluummin niitä kirjallisia tehtäviä tekisi, jotenkin ei toi pänttäys ole mun alaa, ja sitte mulla meneekin aikaa niissä lukuhommissa kun kirjoitan niistä muistiinpanoja että muistaisin paremmin silleen, mutta kun sitä aikaahan tässä ei ole :´D

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt tsemppiä kaikille! Vaikka sitä motivaatioo ei minullakaan ollut niin silti nyt valmistun...eli kyllä se siitä.. ( vähän tuollanen klisee, mutta totta.. )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on nyt sellainen ongelma että mua häiritsee muiden motivoitumattomuus, itsellä kyllä sitä olisi. Luulisi vielä, että kun kerran kyse on nyt suuntaavista opinnoista niin olisi ryhmään hakeutuneet ne, joita asia kiinnostaa jollain tasolla.

Kurssit kulkevat jokseenkin näin:

Ennen koetta luokan takapenkki on keskittynyt lähinnä välitunnin tivaamiseen ja viikonlopun kuulumisten kertomiseen kovaan ääneen. Tässä sivussa luonnollisesti saattaa muiden tarkkaavaisuus vähän herpaantua.

Kokeen palautuksen jälkeen on sitten keskitytty huutamaan sitä kun sai huonot numerot ja oli liian vaikeat kokeet. Jollain oli töitä, jollain kuoli koira.

Tarjosipa opettaja tänään vielä tukiopetustakin huonosti menestyneille opiskelijoille muiden kotiin lähdettyä, harva tuohon tarttui.

Erityisen "hauskoja" on ne tunnit kun opetuksesta kiinnostuneet opiskelijat kääntyvät taaksepäin karjumaan että pitäisi olla hiljaa ja takapenkki huutaa sitten takaisin. Opettajatkaan ei jostain syystä enää poista tunneilta, vaan ovat puolestaan hiljaa.

Kyllähän sitä itsekin välillä saattaa keskittyä johonkin muuhun kuin opetukseen, mutta joku roti tossa touhussa pitäis olla. V-mäistä se on niuhottaa moisesta..rupee vaan harjottelut jännittämään kun opetussuunnitelmasta ollaan jäljessä varmaan kuukausikaupalla puolen vuoden opintojen jälkeen.


Omaa motivaatiota nosti tänään hyvin mennyt em. koe ja se, että sain yhden hankalan tehtävän valmiiksi ja palautetuksi, luokkatoverin avustuksella tosin mutta enivei.

Seuraavana kahtenä yönä töissä sitten lisää tehtäviä valmiiksi niin voi heittäytyä joulu"lomalle" kevein mielin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai muillakin on tollasia ongelmia, siis luokan keskuudessa? :) Ihanaa kuulla, koska olen ajatellut että onko meidän luokka ainut joka purnaa ja vääntää ja kääntää. Ja sitten on muutamia ketkä pulisee, noh, pari kaverianikin vieressä. Ei se itseä paljoa häiritse, mutta jos oikein haluaa keskittyä niin sitten. Tai jos juttu alkaa mennä yli äyräiden :D Toki itsekin välillä liityn juttuun jos oikein kiinnostavasta asiasta juttelee ja tyhmä se on sitten tunnin jälkeen siihen kommentoida takaisin mitään. Meillä myös etupenkiltä välillä kuuluu karjaisuja takapenkkiläisille ;´D

Kirjoitan myös aika aktiivisesti muistiin asioita. Suurin osa kirjoittaa vaan ne "pakolliset" mitkä "täytyy kirjoittaa" (eihän mitään ole PAKKO kirjoittaa kun ollaan korkeakoulussa kuitenkin, ja jos osaa ajatella jo omaa uraa eikä vaan tulevaa tenttiä), mutta itse kirjoitan myös omin sanoin niistä mistä keskustellaan. Se on tietysti oma oppimistyylini, ja joku oppii vain kuuntelemalla. Mutta naurattaa vaan välillä tuo, kun joku kysyy että "pitääkö nää jutut nyt kirjottaa muistiin??" :)

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Syksyn alussa oli taas motivaatio huipussa ja jaksoinkin ajatella lukemista ja oppimista uran kannalta eikä vain tenttiin pänttäyksenä, mutta nyt kun vauhti kiristyi ja työt kasautui, niin totta se motivaatio laski myös. Tuntui ettei millään ehdi, vielä kun kesällä menin ottamaan jäsenyyden kuntosalille, niin sielläkin menee aikaa, tosin että sehän on hyvää ajanviettoa :)

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kurssit kulkevat jokseenkin näin:

Ennen koetta luokan takapenkki on keskittynyt lähinnä välitunnin tivaamiseen ja viikonlopun kuulumisten kertomiseen kovaan ääneen. Tässä sivussa luonnollisesti saattaa muiden tarkkaavaisuus vähän herpaantua.

Onhan tuo senkin puolesta naurettavaa, kun suurimmalla tunneilla ei ole läsnäolopakkoja, eli yhtälailla asiat voi lukea kirjoista jos haluaa.

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitelin tänään vastasyntyneitä, huomenna saliin 15 tunniks... Kyllä mä alan taas pikkuhiljaa hiffata miks mä oikeen halusinkaan kätilöks.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan tuo senkin puolesta naurettavaa, kun suurimmalla tunneilla ei ole läsnäolopakkoja, eli yhtälailla asiat voi lukea kirjoista jos haluaa.

Meillä kyllä on lähärikoulussa jonkin sortin läsnäolopakko, mutta harva opettaja siitä pitää enää kovin tiukkaa kuria kun ollaan jo niin isoja tyttöjä ja poikia. Mulle sopis kyllä ihan hyvin että osa pitäis vähän omaa lomaa ja varmaan opettajillekin, luulis niidenkin vittuuntuvan kun kukaan ei kuuntele (tai kuule) mistä tuntia pidetään.

Itseä hymyilyttää myös toi kun jotkut ottaa kaikki opiskelut pakkopullana. Mitä ihmettä edes tekee tuolla jos ei mikään kiinnosta? Tietty jotkut väkisin väännetyt täytekurssit olisi mun mielestä voinut kyllä jättää käymättä vallan tai sitten käyttää ajan johonkin oikeisiin asioihin. Esimerkiksi loputtomat etiikan tunnit, joilta tuskin jää mitään kelleen käteen, olisi voitu siirtää vaikka ekg:n tulkintaan, joka on ihan oikeaa asiaa ja jossa nytkin oli luokalla aika paljon vaikeuksia. Kaikki nimittäin tiesi etiikan tunnilla että vanhuksen pillereitä ei saa ottaa omaan käyttöön viikonloppua varten, eikä rahoja pölliä, sen jälkeen ei enää kukaan muistakaan siitä hölinästä mitään :D

Mutta ei hätä ole tämännäköinen, lähiopetusta jäljellä käytännössä 3 kk miinus lomat, sitten enää 10 vko työharjottelua. Ja onhan siellä välillä ihan mukavaakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Julma; aijuu, tietty siellä, tuolla amkissa kun ei pahemmin ole pakkoja, paitsi joillain tunneilla sitten se 75%:n. Olen kyllä saanu muutenkin sen käsityksen, että hoipassa se opiskelumotivaatio on useimmilla vielä vähemmässä, onhan tietysti suurin osa siellä vielä nuoria. Ja osa mennyt sen takia, ettei tiedä minne menisi mutta periaatteessa pakko hakea johonkin tukien kannalta. Ja käytöskin vähän erilaista, mitä nyt nähnyt meidän koulussa heitä (vierekkäin kun ollaan ja joitain tunteja ne pitää meidän tiloissa kans). Kyllähän sitä muistaa omat lukioajat, niin enemmän kiinnosti muut asiat sillon. :D

"Aikuisten juhlat ei oo kivat, koska silloin tulee aina joku hoitaja." - Antti 7v

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Jaa'a. Ensimmäistä kertaa nyt kahteen vuoteen on motivaatio tällä tasolla. Harjottelu vasta alkanut, mutta kiinnostais ei pätkääkään koko homma. Harjotteluita on tälle vuodelle ollu jo 3kk, joten nyt tämä 2kk jakso tähän loppukevääseen ei pistä hyppimään riemusta. Osastossa ei mitään vikaa oikeastaan, paikkana ihan jees. Opittavaa paljon. Harmittaa niin pirusti tää, että joutuu joka aamu jonkinlaisen kannustusmantran lataamaan päälle, että edes jotenki viittii yrittää :wub:

Huonojen arvostelujen tullessa voin ihan hyvin ottaa ne vastaan kitisemättä. ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onhan tuo senkin puolesta naurettavaa, kun suurimmalla tunneilla ei ole läsnäolopakkoja, eli yhtälailla asiat voi lukea kirjoista jos haluaa.

Meillä kyllä on lähärikoulussa jonkin sortin läsnäolopakko, mutta harva opettaja siitä pitää enää kovin tiukkaa kuria kun ollaan jo niin isoja tyttöjä ja poikia. Mulle sopis kyllä ihan hyvin että osa pitäis vähän omaa lomaa ja varmaan opettajillekin, luulis niidenkin vittuuntuvan kun kukaan ei kuuntele (tai kuule) mistä tuntia pidetään.

Itseä hymyilyttää myös toi kun jotkut ottaa kaikki opiskelut pakkopullana. Mitä ihmettä edes tekee tuolla jos ei mikään kiinnosta? Tietty jotkut väkisin väännetyt täytekurssit olisi mun mielestä voinut kyllä jättää käymättä vallan tai sitten käyttää ajan johonkin oikeisiin asioihin. Esimerkiksi loputtomat etiikan tunnit, joilta tuskin jää mitään kelleen käteen, olisi voitu siirtää vaikka ekg:n tulkintaan, joka on ihan oikeaa asiaa ja jossa nytkin oli luokalla aika paljon vaikeuksia. Kaikki nimittäin tiesi etiikan tunnilla että vanhuksen pillereitä ei saa ottaa omaan käyttöön viikonloppua varten, eikä rahoja pölliä, sen jälkeen ei enää kukaan muistakaan siitä hölinästä mitään :D

Mutta ei hätä ole tämännäköinen, lähiopetusta jäljellä käytännössä 3 kk miinus lomat, sitten enää 10 vko työharjottelua. Ja onhan siellä välillä ihan mukavaakin.

Kun käy 2 vuotta kursseja jotka ovat tyyliin = opettaja seisoo luokan edessä ja lukee sitä samaa kirja jonka voisi lukea kotona niin miettii miksi hemmetissä näillä tunneilla on oltava. Asiantuntijaluennot joita pitivät esim. lääkärit olivat oikein antoisia..niissä ei vaan sitten ollut sitä läsnäolopakkoa.Kun opetuksen laatu on yleisesti kakkaa niin silloin ei vaan jaksa kiinnostaa ja se on ihan ok.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun käy 2 vuotta kursseja jotka ovat tyyliin = opettaja seisoo luokan edessä ja lukee sitä samaa kirja jonka voisi lukea kotona niin miettii miksi hemmetissä näillä tunneilla on oltava. Asiantuntijaluennot joita pitivät esim. lääkärit olivat oikein antoisia..niissä ei vaan sitten ollut sitä läsnäolopakkoa.Kun opetuksen laatu on yleisesti kakkaa niin silloin ei vaan jaksa kiinnostaa ja se on ihan ok.

Ehkei kaikelle ole vuorovaikutukset sun muut selviä...

Mutta aika tavallista taitaa eri puolilla maata olla, että opiskelijat pohtivat:

- miten vähän asiantuntijaluentoja enää on

- miten vähän harjoitellaan käden taitoja

- miten vähän ratkaistaan konkreettisia ongelmatilanteita kliinisessä ympäristössä ja laitetaan aivot toimintaan

- miten vähän lääketieteellistä osaamista tarjotaan

- miten paljon tietyt, samat aiheet toistuvat vain hieman eri näkökulmista

- miten vähän ajoittain hyvät valtakunnalliset tai kurssien opintokuvaukset toteutuvat käytännössä

- miten pieneltä se olennainen vastaantullut asia tuntuu käytettyyn aikaan verrattuna

- miten oppiminen jakautuu teoriaan ja kirjallisuuspainotteiseen menoon koulussa

- miten käytännön osaaminen, käden taidot ja ongelmanratkaisu jää harjoitteluiden vastuulle

- miten vaikeaa on teoriaopinnoissa kokea tärkeänä potilaan voimaantumisen ja verkostojen vahvistaminen tai terveyden edistäminen

- miten vähän aikaa käytetään akuuttien ja konkreettisempien ongelmien hoitoon

- miten vähän joistain satojen sivujen opuksista saa oikeasti irti

- miten vähän taas joitain paljon asiaa sisältäviä satojen sivujen opuksia vaaditaan lukemaan

- miten vuorovaikutuksellisten taitojen edistäminen saa huomiota

- miten potilaan todellisen sooman ja psyyken hoitaminen saa huomiota

- miten opetus ei valmistakaan ehkä itsenäiseen toimintaan ja ajatteluun

- miten paljon opetuksessa on yksisuuntaista, auktoriteettiin tai uskomuksiin perustuvaa opetusta

- miten vähän luonnontieteellistä osaamista enää löytyy

- miten joistain ihmisistä kasvaa muka-asiantuntijoita

- miten jonkin hyvin tietyn kapean osa-alueen osaavan opettajan opetus tuntuu etäiseltä, kun samalla ei tule muuta potilaan huomioimista

- miten työelämä tuntuu erilaiselta verrattuna joidenkin opettajien opetukseen

- miten opetuksessa on kyllä asia ja juju, mutta vaatii energiaa ja miettimistä poimia se ohuen yläpilven seasta

- miten joissain opettajissa näkyy vastuun, päätöksenteon ja käytännön toimien lykkääminen lääkärille

- miten pelottaa, riittävätkö omat taidot oikeasti käytännön elämässä vaadittuun teoreettiseen tietoon ja käytännön soveltamiseen

- miten vähän opiskelija itse voi vaikuttaa opintojensa sisältöön ja oppimistapaansa

- miten tuntuu, että opetus ja työelämä on valtavassa käymistilassa, jossa jatkuvasti muokataan ja muutetaan käsitystä siitä, mitä opetuksen ja osaamisen pitäisi olla, mutta ihan selvää kokonaiskuvaa ei ole hahmottunut...

smile.png

No niin, mut varmaan ammutaan tällaisesta provoivasta kommentista... Kun moni opettaja pyrkii parhaimpaansa, lopputulosta voidaan arvioida vain ihmisen selviämisellä työelämästä, ja ruohonjuuritasolla on joskus vaikea havaita, mihin jollain metodilla oikeasti pyritään.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Motivaatio alkaa olla täysin lopussa. Toisaalta niin ovat ponnistelutkin. Viimeisen harjoittelujakson viimeiset tunnit on tehty ja viimeinen arviointi tehty viimeisine näyttösuunnitelmineen. Opinnäytetyökin on saanut opettajan siunauksen ja se pitää enää esittää luokalle. Ja sainpa vielä yhdestä jäljelläolevasta kurssista hyväksiluvun järkkärikortin verukkeella.

Jäljellä ammattiruotsi ja muutama fillerikurssi kuten työelämässä jaksaminen ja ammatillinen kasvu, mutta eiköhän nuo nyt sitten mene vaikka päällään seisoen..täytyy vain pitää peukkuja ettei noista tarvitsisi tehdä mitään kovin laajoja kirjallisia töitä.

Ripaus motivaatiosta pamahti eilen takaisin käytettävissä oleviin voimavaroihin kun postissa tuli valviran laput nimikesuojauksesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Motivaatio alkaa olla täysin lopussa. Toisaalta niin ovat ponnistelutkin.

Koita tsempata vaan, kohta tulee kesä ja sit ei tarvitse murehtia koulujuttuja. Mulla vähän sama tilanne kyllä itselläkin, on ollut sen verran rankka kevät että opiskelu tuntuu ihan paskalta asialta just nyt. Tuore ero (n.1kk sitten) hankaloitti vielä jaksamista, mutta kyllä se siitä. Voin kertoo että jos olis ollu joku kuivakka vuodeosastoharjottelu nyt ni olis jäänyt kesken. Kävi oikeastaan päinvastoin, 4 viikkoa palolaitoksella on tehnyt ihmeen hyvää eron runnelemalle itsetunnolle, ja ambulanssityöskentely on niin mielenkiintoista että päivät menee ihan huomaamatta.

Oho, nyt meni vähän tilittelyksi tässä samalla mutta ei se mitään :) Jkasamisia vaan, kaikille opintojen kanssa kärvisteleville. Kohta on kesä ja oppikirjat saa jäädä nurkkaan pölyttymään kun suunnataan terassille, vai mitä? ;)

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lähiskoulun ensimmäisestä vuodesta kohta puolet takana ja motivaatio tuntuu olevan aivan nollissa.

Käytännön harjoituksia ei juuri ollenkaan ja opettajien taso ei päätä huimaa. Hyvänä esimerkkinä esim. opettajan silmiinpistävä vaivaantuneisuus alapesujen opettamisessa.

Labratunneilla ajasta 80% menee videoita ja monisteita katsellessa, loppuaika sitten odotetaan omaa vuoroa esim. injektion antamisessa. Seuraavan kerran edm. taitoja saa harjoitella kurssin päättävässä käytännön kokeessa. Kerran mitattu verenpaine ja seuraavan kerran moista saa yrittää juurikin kokeessa. Hienoa. Toivottavasti sama meiniki ei jatku koulutusohjelmissa.

Käytännön harjoitusten sijaan esimerkiksi sosiaalihuoltoa (lue: kelan etuuksia) on kolmen kurssin verran, välillä käydään tekemässä savitöitä kuvaamataidon luokassa ja sitten sen jälkeen lueskellaan vähän saunan puhdistamisesta.

Pitäisikö sittenkin lähteä ammattikorkeaan katselemaan sitä tekniikan alaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kohta on kesä ja oppikirjat saa jäädä nurkkaan pölyttymään kun suunnataan terassille, vai mitä? ;)

Damn right! Ja onnea tuleville sinkkupäiville, tää on ihan hauskaa kun vaan pääsee kunnolla alkuun ;D

Toivottavasti sama meiniki ei jatku koulutusohjelmissa.

Ole huoletta, sama meininki jatkuu loppuun asti. Teorian ja käytännön suhde pysyy yhtä järjettömänä, oppiaineet kyllä ehkä muuttuvat hieman enemmän sinne oikeaan suuntaan, eli on vähemmän kaikkea etiikkaa ja politiikkaa jne.

Omalla kohdalla hyvät harjoittelupaikat suuntaavissa ovat täydentäneet tuota "opetusta" varsin tehokkaasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luoja paratkoon minkä tehtävän päräytti sitten vielä viimeisten päivien ratoksi:

Lakitehtävä

Tarkastele omaan työhösi liittyviä keskeisiä lakeja alla olevaa julkaisua apuna käyttäen.Tee yhden sivun mittainen kooste.

Sairaankuljetuksen turvallisuus on johtamista Pdf-tiedosto (Löytyy linkkilistasta)

Työturvallisuuslaki (2002/738)

Valtioneuvoston päätös käsin tehtävistä nostoista ja siirroista työssä (1409/1993)

Käsin tehtävät nostot ja siirrot työssä (pdf)

Valtioneuvoston asetus työvälineiden turvallisesta käytöstä ja tarkastamisesta (403/2008)

Laki terveydenhuollon ammattihenkilöistä (1994/559)

Työministeriön päätös nuorille työntekijöille vaarallisista töistä (1432/1993)

Työterveyshuoltolaki (2001/1383)

Laki työsuojelun valvonnasta ja työpaikan työsuojeluyhteistoiminnasta (44/2006)

Laki potilaan asemasta ja oikeuksista (1992/785)

Työsopimuslain työturvallisuusvelvoitteet (työnantajan ja työntekijän velvollisuudet) (2001/55)

Tapaturmavakuutuslaki (soveltuvin osin) (1948/608)

Valtioneuvoston asetus nuorille työntekijöille erityisen haitallisista töistä

http://www.finlex.fi...a/1999/19990523

Koosta nyt nuokin lait sitten yhteen sivuun kun jo pelkästään noiden otsikoiden luettelu vie sen puoli sivua. >:D

Noh, TJ 18!! :peukku:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...