Jump to content
MAINOS

Hoitajan tatuoinnit


Vieras: karoliina

Recommended Posts

Ei mun mielestä ole merkitystä onko tatskoja,läväreit tai ei... kuhan duunit sujuu ok.

nykyää on niiin monil kaikkee,ettei niihi kiinnitä huomiota,muutenku jos aattelee ett ompa messevä tatska tai siisti läväri. 

Jos pitää ne siistinä,ja ei oo tulehuksii,ni mikä ettei.

Kellot ja sormukset on must out ainaki ku aattelee pöpöjä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 421
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Suunnitelmissa ottaa oikeaan lapaan ja siitä jatkuen oikeaan olkapäähän.

Lainaan itseäni, viikon päästä tähän aikaan vedän buranaa ja kiroan kipeetä olkapäätä... luonnos on nähty, pientä viilausta ja hyvä tulee!

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Niinpä niin, ennen tatuoidut olivat joko merimiehiä tai linnan venkuloita.. varmaankin sieltä peruja tuollaiset "höpö höpö" jutut.

Jokaisella, myös meillä on oikeus olla sellaisia ku ollaan.. en oo kyl törmännyt sellaiseen, että näkyvä tatska olis estänyt työn saannin.

Tiedän erittäin hyvän ohjaajan, jolla oli paljon tatskoja, pitkät hiukset jne.. hän toimi erittäin hankalien nuorten kanssa.. hyvällä menestyksellä.

Sitä vaan, että eihän hoitajan ammattitaitoa voi arvioida tatuointien määrällä tai näkyvyydellä.. kyllä kait se jollain muulla arvioidaan! :o

No juu, minullakin on tatuointi.. ja lisää tulee. Ei näkyvillä, mutta joskus saattaa viel olla, jos musta siltä tuntuu

>:D.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tämä on sellainen ketju jota lukiessa ei ole varma pitäisikö itkeä vai nauraa...  ;D

Minulla oli aikoinaan huulilävistys. Monessa työpaikassa siitä ei mainittu sanallakaan, mutta erääseen vanhainkotiin töihin mennessäni minua käskettiin ottamaan se pois. Sanoin osastonhoitajalle että okei, otan sen pois jos pystyt perustelemaan minulle miksi se pitää ottaa pois.

Ensimmäinen perustelu oli sen huomiotaherättävyys. Tasan yksi asukas ikinä huomasi sen/kommentoi sitä ja kommentti oli positiivinen.

Sitten hän väitti että se on infektioriski. Sanoin, että monta vuotta vanha lävistys ei enää ole infektioriski kun se on kunnolla parantunut enkä sitä räplää likaisilla käsilläni. Suurempi infektioriskihän olisi ottaa koru pois, jolloin jäljelle jäisi avoin reikä, josta ainakin minulla tuli hieman sylkeä ulos ja mahdollisesti olisi mennyt paljon enemmän bakteereita sisälle kuin korun ollessa paikallaan.

Kolmas peruste oli se, että koru voi revetä irti. Niin, no se olisi jo omaa tyhmyyttäni jos joku asukas siitä onnistuisi vanhainkodissa tarraamaan kiinni. Ja jos se ei vapaa-ajalla tartu kiinni esim. vaatteisiin niin ei se tartu työajallakaan...

Sain pitää koruni! :) Ja olin ensimmäinen siinä lafkassa joka tämän oikeuden sai...

This is my truth, tell me yours...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Itse en ole ikinä saannut kun positiivita palautetta tatuoinneistani,varsinkin korvan takana oleva pieni kuva tuntuu kiinnittävän niin työtovereiden kun potilaiden huomion,joka sinänsä on outoa ( itse en ainakaan katsele muitten korvan taakse) Mutta siis erittäin positiivisessa mielessä. Kielikoru minulla oli mutta sen otin pois kun hampaat siitä alkoivat kärsiä,ikinä ei tullu töissä sanomista.

Mutta mutta. Rastoista on ollu paljon puhetta kans hoitohommissa kun joissain paikoissa niitä saa pitää ja joissain ei. Asiasta ei vissiin ole kuitenkaan tehty perusteellista tutkimusta jolla olisi osoitettu suuntaan tai toiseen.

Olin eräässä suomen suurimmista sairaaloista perehdytyksessä jossa meidät uudet harjoittelijat otettiin vastaan. Meille ilmoitettiin tylysti että lävistyksiä tai rastoja ei sallita. Kun kysyin että miksi niin vastaus oli että ne ei kuulu hoitajan ulkonäköön ja joku voi kavahtaa niitä ( vanhat ihmiset) mä jäin siinä vähän monttu auki. Lävistyksistä tuli tätä "infektioportti" mussutusta joka ei taasen tutkimusten mukaan pidä taas paikkaansa. Kuten ylempänä on sanottu ei parantunut lävistys ole mitenkään altis tulehduksille vaan se jos se otetaan pois ja paikalla on avoin reikä. Myös tätä "tarttuu kiinni" perustelua käytettiin..töissä olen nähny aika hurjia korvakoruja ja ne on taatusti vaarallisempia kun pieni pallo jossain kulmassa.

Lopuksi perehdytyksen pitäjä totesi että "näitä varmaan näkee joissain eteläsuomen sairaaloissa mutta meillä ei ainakaan vielä ja toivottavasti ei nähdäkkään"

myöhemmin olisi halunnut keskustella infektiohoitajan kanssa näistä perusteluista mutta en ikinä saannut mahdollisuutta. Mielestäni koko soopa tuntui enemmän ulkonäön perusteella syrjimiselle kuin sitä näyttöön perustuvaaa hoitotyötä tai sen toteuttamista. Itse vannoin etten kyseiseen laitokseen töihin mene enkä ole mennytkään vaikka kuinka ovat soitelleet.

Silmälasithan ovat muuten aika hirveä bakteerihautomo ellei niitä putsailla pirtulla aika-ajoin..silti ne ovat sallittuja.

Mun mielestä nää läväreitten/rastojen/ tatskojen takia syrjmimiset menevät samaan kastiin kun harjoitteijoiden pitää käyttää mekkoja.

mitä seuraavaksi..meidän kaikkien pitää näyttää Florence Nightingalelle,miesten myös!

Tervetuloa 2000-luvun tervedenhuoltoon,työntekijät palkataan naaman perusteella.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni molemmissa käsissä half-sleeve eli puoleen käteen tatuoinnit. Ennen hoitoalalle siirtymistä olin ravintola-alalla, missä tatuoinnit melko yleisiä. Perhetilanteessa tapahtuneen muutoksen takia vaihdoin alaa.

Työpaikoilta löytyy myös työvaatteita, joilla saan peitettyä kuvani tarvittaessa, koska olen selvillä toisten ihmisten ennakkoluuloista tatuointeja kohtaan.

Siihen johtopäätökseen olen tullut että kun ihmiset, joilla itsellään ei ole tatuointeja tai jotka eivät ylipäätään pidä niistä, tutustuvat minuun  tietämättä kuvistani ja vasta myöhemmin näkevät ne, eivät reagoi kuviin mitenkään voimakkaasti tai omien ennakkoluulojen pohjalta. He siis ovat tutustuneet ensin minuun eikä tatuoituun minuun... Olipas monimutkaisesti selitetty... :)

"The brightest future is based on forgotten past"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni molemmissa käsissä half-sleeve eli puoleen käteen tatuoinnit. Ennen hoitoalalle siirtymistä olin ravintola-alalla, missä tatuoinnit melko yleisiä. Perhetilanteessa tapahtuneen muutoksen takia vaihdoin alaa.

Työpaikoilta löytyy myös työvaatteita, joilla saan peitettyä kuvani tarvittaessa, koska olen selvillä toisten ihmisten ennakkoluuloista tatuointeja kohtaan.

Siihen johtopäätökseen olen tullut että kun ihmiset, joilla itsellään ei ole tatuointeja tai jotka eivät ylipäätään pidä niistä, tutustuvat minuun  tietämättä kuvistani ja vasta myöhemmin näkevät ne, eivät reagoi kuviin mitenkään voimakkaasti tai omien ennakkoluulojen pohjalta. He siis ovat tutustuneet ensin minuun eikä tatuoituun minuun... Olipas monimutkaisesti selitetty... :)

minulle tatuoinnit on osa minua,ei ole erikseen tatuoitu minä ja ei tatuoitu minä..on vaan minä.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Marraskuussa on aika varattuna half-sleeve tatuontiin ja aion hankkia yhä lisää. Saa ne tosiaan peittoon, mutta en sen kummemmin ala peittelemään. Nykyiset vaan on selässä etteivät näy. Tää on tätä päivää...Toista on ku isällä on 60-luvun merimiestatskat, niitä pikkupoikana kaverit katteli 80-luvulla ihmeissään. Oli joko merimies tai linnakundi melkein silloin tai rokkikukko  :) 

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minulle tatuoinnit on osa minua,ei ole erikseen tatuoitu minä ja ei tatuoitu minä..on vaan minä.

Kuten sanoin aiemmassa viestissä, selitin asian ehkä vähän monimutkaisesti. Minullekin tatuoinnit on osa minua enkä tarkoittanut, että minussa ois kaksi eri puolta. Pointtini oli se, että ihmiset, joilla on ennakkuluuloja tmv. tatuointeja / tatuoituja vastaan suhtautuvat asiaan eri tavalla / paremmin, kun ovat ensin tutustuneet minuun näkemättä kuviani. Ihmiset kun arvostelee niin herkästi toisia ulkonäköön liittyvien asioiden suhteen. Ymmärrätkö pointtini?

Mutta "koirat haukkuu ja karavaani kulkee".. näinhän se menee    :nauraa:

Muokkaus: Lainaukset

"The brightest future is based on forgotten past"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Mua ei haittaa,jos työkaverilla tatskoja ja lävistyksiä,ne on ihan jees,näkyy tai ei.Ennemmin mä niitä kattelen kuin fritsuja täynnä olevaa kaulaa,yäk!!!

                                                                                                                           

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 6 kuukautta myöhemmin...

Pistän nyt tämmösen, kun kaipailisin kokemuksianne..eli tuoreen tatuoinnin kanssa sairaalaan duuniin? Miten suojaisit?

Olen itse vuodeosastolla ja aattelinkin, että tuollaisen "avohaavan" kanssa saa olla aika tarkkana muutamat viikot. Tatuointi on olkavarressa eli jää kyllä työpaidan hihan alle, mutta siltikin mietityttää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei muuta ku töihin vaan, et sä sillä olkavarrella potilaita klähmi. Alkuun ne normaalit rasvaukset ja muuten elelet niinkun muutenkin elelisit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tatuointi "paranee" parissa päivässä. Mulla on 5 kuvaa, ruven muodostus alkaa nopeaan, omat kuvani ovat tihkuttaneet aavistuksen verta/kudosnestettä tatuointipäivänä, mutta eritys on tyrehtynyt jo saman päivän iltana. Eli varsinainen "avohaava" se ei kyllä enää kuvan hakkaamista seuraavana päivänä ole. Pikemminkin paraneva naarmu ihossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on näkyvistä tatuoinneista ja niihin suhtautumisesta terveysalalla? Erityisesti naisilla? Itse harkitsen kuvan ottamista käteen näkyvälle paikalle, mutten opiskelijana tiedä, miten niihin työelämässä mahdetaan suhtautua... voiko mahdollinen unelmatyöpaikkani jäädä tatuoinnista kiinni?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minkälaisia kokemuksia ihmisillä on näkyvistä tatuoinneista ja niihin suhtautumisesta terveysalalla? Erityisesti naisilla? Itse harkitsen kuvan ottamista käteen näkyvälle paikalle, mutten opiskelijana tiedä, miten niihin työelämässä mahdetaan suhtautua... voiko mahdollinen unelmatyöpaikkani jäädä tatuoinnista kiinni?

Koskaan ei voi sanoa ei koskaan, mutta ei tuollaisten pitäisi nykypäivänä vaikuttaa asiaan mitenkään. Tietty joskus noitavainojen aikaan kaikki tatuoidut oli ainakin sivullisten mielestä enemmän tai vähemmän murhaajia ja raiskaajia, mutta kyllä käsitykset ovat onneksi muuttuneet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni ei kuvia ole eikä tule. Jos työtoverilla kuvia löytyy, niin mielestäni se ei minulle kuulu.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnen jotenkin myötähäpeää siitä, että tällainen aihe herättää näin paljon keskustelua julkisella hoitajafoorumilla. En tietenkään paljasta sitä kirjaville kanssaihmisilleni, mutta näin anonyyminä voin kertoa että itse assosioin tatuoinnit lähinnä junttiuteen ja torsoon minuuteen. Niitä on niin paljon siksi, että suuri osa ihmisistä on aika lapsellisia. Tatuointejahan näkee paljon juuri sellaisilla lihavilla ihmisillä, jotka huolehtivat erittäin huonosti omasta kehostaan. Minua vain oikeasti jotenkin kuvottaa että nekin rahat satsataan siihen että ihraan upotetaan perhonen ja tribaali, vaikka samalla rahalla saisi kuntosalikortin ja voisi jotenkin oikeasti muokata kehoa parempaan suuntaan. Yhtään sellaista tatuoinia en ole nähnyt, missä kuva olisi riittävän tasokas esim. hienoon printttipaitaan. Ne näyttää aina juuri siltä mitä ne on: Käsivaralla laitettua maalia joka leviää venyvässä kudoksessa haalistuen. Iho ei sovi taiteiluun, mutta makunsa kullakin. On jokaisen oma asia jos haluaa koristautua näin, myös hoitoalalla. Kuitenkin "korkeammissa" sosiaalisissa piireissä tatuoinnit eivät koskaan tule saavuttamaan kovin suurta suosiota mm. em. tekijöistä johtuen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnen jotenkin myötähäpeää siitä, että tällainen aihe herättää näin paljon keskustelua julkisella hoitajafoorumilla. En tietenkään paljasta sitä kirjaville kanssaihmisilleni, mutta näin anonyyminä voin kertoa että itse assosioin tatuoinnit lähinnä junttiuteen ja torsoon minuuteen. Niitä on niin paljon siksi, että suuri osa ihmisistä on aika lapsellisia. Tatuointejahan näkee paljon juuri sellaisilla lihavilla ihmisillä, jotka huolehtivat erittäin huonosti omasta kehostaan. Minua vain oikeasti jotenkin kuvottaa että nekin rahat satsataan siihen että ihraan upotetaan perhonen ja tribaali, vaikka samalla rahalla saisi kuntosalikortin ja voisi jotenkin oikeasti muokata kehoa parempaan suuntaan. Yhtään sellaista tatuoinia en ole nähnyt, missä kuva olisi riittävän tasokas esim. hienoon printttipaitaan. Ne näyttää aina juuri siltä mitä ne on: Käsivaralla laitettua maalia joka leviää venyvässä kudoksessa haalistuen. Iho ei sovi taiteiluun, mutta makunsa kullakin. On jokaisen oma asia jos haluaa koristautua näin, myös hoitoalalla. Kuitenkin "korkeammissa" sosiaalisissa piireissä tatuoinnit eivät koskaan tule saavuttamaan kovin suurta suosiota mm. em. tekijöistä johtuen.

Mä en haluaisi puhkaista kuplaasi, mutta olen normaalipainoinen, itsestään huolehtiva "socialbutterfly" jonka tatuointeja ovat kehuneet ihan politiikan johtohahmotkin. Tosin omat kuvani ovat siroja ja korumaisia. Kaunein kommentti mitä sain kädessä olevasta nuottiavaimesta oli " en yleensä pidä tatuoinneista, mutta tuo on erityisen kaunis". Itse en pidä tribaaleista, kalloista yms ja yhdistän suomileijonatatuoinnit suoraan alempiin sosiaaliluokkiin vaikka tämä ei nyt välttämättä olekkaan totta. Tatuointeja, niiden tekijoitä ja ottajia kun on niin erillaisia. Jos vedän työpuvun päälle niin vain kuvat eivät näy.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnen jotenkin myötähäpeää siitä, että tällainen aihe herättää näin paljon keskustelua julkisella hoitajafoorumilla. En tietenkään paljasta sitä kirjaville kanssaihmisilleni, mutta näin anonyyminä voin kertoa että itse assosioin tatuoinnit lähinnä junttiuteen ja torsoon minuuteen. Niitä on niin paljon siksi, että suuri osa ihmisistä on aika lapsellisia. Tatuointejahan näkee paljon juuri sellaisilla lihavilla ihmisillä, jotka huolehtivat erittäin huonosti omasta kehostaan. Minua vain oikeasti jotenkin kuvottaa että nekin rahat satsataan siihen että ihraan upotetaan perhonen ja tribaali, vaikka samalla rahalla saisi kuntosalikortin ja voisi jotenkin oikeasti muokata kehoa parempaan suuntaan. Yhtään sellaista tatuoinia en ole nähnyt, missä kuva olisi riittävän tasokas esim. hienoon printttipaitaan. Ne näyttää aina juuri siltä mitä ne on: Käsivaralla laitettua maalia joka leviää venyvässä kudoksessa haalistuen. Iho ei sovi taiteiluun, mutta makunsa kullakin. On jokaisen oma asia jos haluaa koristautua näin, myös hoitoalalla. Kuitenkin "korkeammissa" sosiaalisissa piireissä tatuoinnit eivät koskaan tule saavuttamaan kovin suurta suosiota mm. em. tekijöistä johtuen.

Tota mä kuulun just tohon sun mainitsemaan ihmisryhmään miinus et mulla ei tatskaa... Ja sun pointti oli? Sä kaunen ja tärkein ja ennen kaikkea PARAS? Anteeks ihan pakko kysyä -Paljonko sulla ikää? Ja ootko sä elänyt isukkis kukkarolla???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnen jotenkin myötähäpeää siitä, että tällainen aihe herättää näin paljon keskustelua julkisella hoitajafoorumilla. En tietenkään paljasta sitä kirjaville kanssaihmisilleni, mutta näin anonyyminä voin kertoa että itse assosioin tatuoinnit lähinnä junttiuteen ja torsoon minuuteen. Niitä on niin paljon siksi, että suuri osa ihmisistä on aika lapsellisia. Tatuointejahan näkee paljon juuri sellaisilla lihavilla ihmisillä, jotka huolehtivat erittäin huonosti omasta kehostaan. Minua vain oikeasti jotenkin kuvottaa että nekin rahat satsataan siihen että ihraan upotetaan perhonen ja tribaali, vaikka samalla rahalla saisi kuntosalikortin ja voisi jotenkin oikeasti muokata kehoa parempaan suuntaan. Yhtään sellaista tatuoinia en ole nähnyt, missä kuva olisi riittävän tasokas esim. hienoon printttipaitaan. Ne näyttää aina juuri siltä mitä ne on: Käsivaralla laitettua maalia joka leviää venyvässä kudoksessa haalistuen. Iho ei sovi taiteiluun, mutta makunsa kullakin. On jokaisen oma asia jos haluaa koristautua näin, myös hoitoalalla. Kuitenkin "korkeammissa" sosiaalisissa piireissä tatuoinnit eivät koskaan tule saavuttamaan kovin suurta suosiota mm. em. tekijöistä johtuen.

Tota mä kuulun just tohon sun mainitsemaan ihmisryhmään miinus et mulla ei tatskaa... Ja sun pointti oli? Sä kaunen ja tärkein ja ennen kaikkea PARAS? Anteeks ihan pakko kysyä -Paljonko sulla ikää? Ja ootko sä elänyt isukkis kukkarolla???

TotalBlock näköjään uskaltaa uida myös valtavirtaa vastaan ja olla erimieltä. Virkistävää!

Mutta Bombay saanen kysyä ... mitä yhteyttä noilla sun väitteillä/retorisilla kysymyksillä on TotalBlockin väitteiden kanssa tatuoinneista?

Eikö me kaikki olla joskus eletty isin kukkarolla? ::) Ja olishan se kiva elää vieläkin...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunnen jotenkin myötähäpeää siitä, että tällainen aihe herättää näin paljon keskustelua julkisella hoitajafoorumilla. En tietenkään paljasta sitä kirjaville kanssaihmisilleni, mutta näin anonyyminä voin kertoa että itse assosioin tatuoinnit lähinnä junttiuteen ja torsoon minuuteen. Niitä on niin paljon siksi, että suuri osa ihmisistä on aika lapsellisia. Tatuointejahan näkee paljon juuri sellaisilla lihavilla ihmisillä, jotka huolehtivat erittäin huonosti omasta kehostaan. Minua vain oikeasti jotenkin kuvottaa että nekin rahat satsataan siihen että ihraan upotetaan perhonen ja tribaali, vaikka samalla rahalla saisi kuntosalikortin ja voisi jotenkin oikeasti muokata kehoa parempaan suuntaan. Yhtään sellaista tatuoinia en ole nähnyt, missä kuva olisi riittävän tasokas esim. hienoon printttipaitaan. Ne näyttää aina juuri siltä mitä ne on: Käsivaralla laitettua maalia joka leviää venyvässä kudoksessa haalistuen. Iho ei sovi taiteiluun, mutta makunsa kullakin. On jokaisen oma asia jos haluaa koristautua näin, myös hoitoalalla. Kuitenkin "korkeammissa" sosiaalisissa piireissä tatuoinnit eivät koskaan tule saavuttamaan kovin suurta suosiota mm. em. tekijöistä johtuen.

TotalBlock näköjään uskaltaa uida myös valtavirtaa vastaan ja olla erimieltä. Virkistävää!

On eri asia uida valtavirtaa vastaan ja olla eri mieltä, kuin tuoda julki omat ennakkoluulonsa sekä kuvitelman olevansa parempi kuin muut. Noh, minä treenaan ja otan tatuointeja, on varaa molempiin. Enkä kategorioi ihmisiä ulkonäkönsä mukaan. Mutta nauran ylimielisille idiooteilla :nauraa: :nauraa: Pidä TotalBlock hauskaa siellä paremmissa piireissä. Miksihän kirjoittelet duunarisivustolle??

Virkistit kyllä tätä keskustelua, kiitos :peukku:

http://hikipedia.ws/wiki/Tatuointi

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TotalBlock näköjään uskaltaa uida myös valtavirtaa vastaan ja olla erimieltä. Virkistävää!

Nimenomaan! En todellakaan väitä että olen samaa mieltä hänen kanssaan, mutta pisteet siitä että uskaltaa olla oikeasti eri mieltä asiasta! :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...