Jump to content
MAINOS

Hoitajan tatuoinnit


Vieras: karoliina

Recommended Posts

Koskaan ei ole ollut ongelmia, jos ovat vilahtaneet, mutta joskus nuorempana varoin niitä näyttämästä. Olen tullut hyväksytyksi ja tullut valituksi toimiin niistä huolimatta. Suttuiset ja aggressiiviset tauoinnit kyllä korjauttaisin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 421
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Nykyjään yksi kuva näkyvällä paikalla ja muutama piilossa. Mielestäni tatuoinnit ovat ihan ok, eivät vaikuta tippaakaan työntekoon oli kyseessä osasto millainen hyvänsä, ne ovat osa persoonaa. Nykyään on jo niin kuvioitua ja lävistettyä jyrsijää potilaana (okei ei ehkä missään tk:n vuodeosastolla) että luontevaa on myös hoitajien seuraavan ajan hermolla ja olevan muodissa mukana. Ei jokaisen hoitajan tarvitse olla 50+ silmälasipäinen nutturapää. :P

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Potilaiden 'järkyttyminen/paheksunta' ei ole mikään peruste sille, että tatuointeja ei saisi olla. Jos potilasta jotenkin haittaa se, että hänen hoitajallaan on tatuointi, niin hoitakoon itse itsensä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Erään opiskelijani opettaja sanoi kerran loppukeskustelussa, että nykyisin ei hoitajalla olisi suotavaa ola tatuointejakaan,

lävistyksethän ovatkin kiellettyjä. Eihän niitä poiskaan saa, jos ne ovat jo olemassa...Itselleni asia on yhdentekevä, mutta

esim. vanhukset voivat järkyttyä, jos on kovin iso ja näyttävä kuva iholla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä tatuoinnit on ihan ok kunhan eivät ole provosoivia. Itselläni ei (vielä) ole mutta olen kerran hoitanut potilasta ea:ssa jolla oli tummat tatuoinnit molemmissa käsivarsissa olkapäästä rystysiin asti.

Oli siinä tipanlaiton etsimistä :nauraa:

Mukava poika oli kuitenkin ja selvinpäin. Mietittin yhdessä että mistä se suoni löydetään ja löytyihän se lopulta tunnustelemalla.

ps. sattuuko tatuointi kovastikin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ps. sattuuko tatuointi kovastikin?

Riippuu kovasti siitä mihin sen ottaa. Käsi- ja olkavarsien sisäsyrjät, sisäreidet, kyljet ja alueet joissa luu on lähellä ihon pintaa ovat kuuleman mukaan herkkiä. Kivun subjektiivinen voimakkuus riippuu henkilöstäkin paljon ja varmaan myös kuvan tekijän ammattitaidolla on vaikutusta asiaan?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Erikoista on semmonen henkilö joka kertoo provosoivien tatuointiensa olevan yhteiskunnanvastaisuuden merkkejä ja hän ei halua olla järjestelmä osanen. Sit sama tyyppi on hoitajana ja haluaisi vakipaikan.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meikä on hyvin saanu yhteyden auki esim. päihdepotskuihin kun ovat alkaneet kyselemään tatuoinneistani enemmälti joten ovat toimineet keskustelunavaajana ja hyvän hoitosuhteen luojana (jos nyt niin voi sanoa). Itsestä ainaki tuntuu että helpompi on tän potilasryhmän kanssa ollu asioida kun he pitää 'tavan tsigulina' kun alkuun on läppää heitetty tatskoista. Näitä tapauksia on useempiki sattunu eteen tässä.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meikä on hyvin saanu yhteyden auki esim. päihdepotskuihin kun ovat alkaneet kyselemään tatuoinneistani enemmälti joten ovat toimineet keskustelunavaajana ja hyvän hoitosuhteen luojana (jos nyt niin voi sanoa). Itsestä ainaki tuntuu että helpompi on tän potilasryhmän kanssa ollu asioida kun he pitää 'tavan tsigulina' kun alkuun on läppää heitetty tatskoista. Näitä tapauksia on useempiki sattunu eteen tässä.

Pitäsköhän hommata tatuointi. No on tuo parempi lähestymistapa kuin osalla hoitajia jotka alkaa kinata potilaan kanssa siitä kumpi on juonut enempi viinaa. Noitakin valitettavasti kurssikeskukset pukkaa.

Zen ja moottoripyörän kunnossapito: tutkimusmatka arvojen maailmaan. (valitettavasti Zen ei ymmärrä mitään moottorikelkkojen sielunelämästä)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikös sinne töihin mennä toisii hoitamaan... luultavasti nuo nyt ei työn tekoon mitenkään vaikuta... vai onko kanyylin laittaminen tai pillerin vieminen sit jotenkin estyneempää kun iholla kuvia? Turhaa mietitte! Maailmassa ja varsinkin terveyden huollos isompiikin pulmii kuten hoitajien riittävyys ja pitkäaikais työttömien kouluttaminen pakon edessä lähihoitjiks joilla ei mielenkiintooo alaan kunhan päivärahat pyörii...

:angry:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän se niin ole että jos potilas ei suostu hoitoon hoitajan tatuointien/hiusten värin/lävistysten/uskonnon/minkä tahansa hänelle kuulumattoman asian vuoksi niin hoidon tarve ei voi olla kovin todellinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän se niin ole että jos potilas ei suostu hoitoon hoitajan tatuointien/hiusten värin/lävistysten/uskonnon/minkä tahansa hänelle kuulumattoman asian vuoksi niin hoidon tarve ei voi olla kovin todellinen.

Näin on. Ja jos riittää aikaa ja energiaa hoitajien arvostelemiseen niin ehkä ne omat vaivat jäävätkin taka-alalle? Tai sitten niitä ei ollutkaan. Nykyinen lääkäreiden ja hoitajien virheiden tai päihdekäytön julkituominen on hyvä asia mutta johtaa varsinkin päivystyksessä humalaisten kanssa väittelemiseen. Ja/tai omaisten kanssa vuodeosastolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ite ainakin mis oon ollu tekemäs sijaisuuksia niin osal hoitajista on ollut tatuointeja mutta eivät potilaat ole asiasta sanoneet mitään, ennemmin siitä joku esimies on paheksuvasti kattonut kuin potilaat. Potilaat ovat pitäneet hoitajasta tatuoinnista huolimatta. Itse en tatuointeja omista, mutta olen harkinnut jonkun pienen kuvan ottamista, mutta varmaan sellaiseen paikkaan missä sen saa piiloon.

Koulussa meille painotetaan että kaikki tatuoinnit pitää olla piilossa ja lävärit täytyy ottaa pois harjoittelun ajaksi. Mutta työelämässä asia on ihan toinen, ainakin niissä paikoissa missä olen itse ollut sijaisuuksia tekemässä.

Mielestäni vaikka on tatuointeja niin ei pitäisi vaikuttaa siihen millainen hoitaja on, eikös pääasia ole että hoito on hyvää ja potilaat tykkäävät :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koulussa meille painotetaan että kaikki tatuoinnit pitää olla piilossa ja lävärit täytyy ottaa pois harjoittelun ajaksi.

Perusteltiinko näitä perättömiä väitteitä millään tavalla?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koulussa meille painotetaan että kaikki tatuoinnit pitää olla piilossa ja lävärit täytyy ottaa pois harjoittelun ajaksi.

Perusteltiinko näitä perättömiä väitteitä millään tavalla?

Lävistyksiä on varmaan perusteltu hygieniajutuilla (miksi muuten ne perustelut eivät koske korviksia?) ja tatuointeja opettajien ahdasmielisyydellä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lävistyksiä on varmaan perusteltu hygieniajutuilla (miksi muuten ne perustelut eivät koske korviksia?) ja tatuointeja opettajien ahdasmielisyydellä.

No eiks toi lävistyskieltokin oo koskenu ainoastaan niitä limakalvoja lävistäviä lävistyksiä, muut on sallittu. Näin ainaki meillä on ollu.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Koulussa meille painotetaan että kaikki tatuoinnit pitää olla piilossa ja lävärit täytyy ottaa pois harjoittelun ajaksi.

Perusteltiinko näitä perättömiä väitteitä millään tavalla?

Lävistyksiä on varmaan perusteltu hygieniajutuilla (miksi muuten ne perustelut eivät koske korviksia?) ja tatuointeja opettajien ahdasmielisyydellä.

Kyllä ne sen verran koskevat korviksiakin, että ne eivät saa olla roikkuvat. Ainakin oman työpaikkani hygienasäännöissä niin sanotaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku puhui että porua tullut kynsilakasta. Mä kyllä itse vastustan kynsilakan ja rakennekynsien pitoa(pitkät yök, paskaa mahtuu kynsien alle), koska jos ne heikentää hygieniatasoa ja infektiot leviävät helpommin, niin sitten se asia on niin. Joillekin taas on tärkeämpää hienot kynnet, kuin potilasturvallisuus -sekä oma. Mua jotenkin ottaa päähän se, jos asia on oikeasti tutkittu, niin jotkut katsoo oikeudekseen rikkoa näitä yhteisiä sääntöjä ehdoin tahdoin, ulkonäkösyistä. Ei-pitkät korvakorut ja kaulakorut on meillä sallittuja (ja meikit), minusta ne riittää itsensä koristeluun. Kynnet voisi jättää rauhaan.. En kyllä usko että varpaankynsien lakkaamisesta toki mitään haittaa sinänsä. Meillä kyllä edelleen jotkut käyttävät myös rannekelloa ja -koruja, näinköhän heillä tulee niitä pestyä.. yök.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on isohkoja tatuointeja joista kyllä osa näkyy työpaidan alta. Ei niistä ole keneltäkään ikinä negatiivista kommenttia tullut, ei esimiehiltä, kollegoilta eikä asiakkailta. Lähinnä toiminut aika hyvänä keskustelun aiheena asiakkaiden kanssa, jotka on siis vanhuksia.. ja kun meillä kävi joku nainen ottamassa kuvia paikan nettisivuja varten niin halus mut ehdottomasti kuviin tatuointeineni koska se näyttää kuulemma hienolta kun tällanen auttaa vanhusta, on hyvää mainosta paikalle(?). Että semmottii. Ja tarkotuksena on kyllä vetästä ainakin toinen käsivarsi melkein täyteen kuvia ja toinenkin varmaan suht samanlaiseks. Jos nyt jotain hirveästi harmittaa töissä mun ulkonäkö niin voi voi, kyllä mä tiedän olevani aikalaisen hyvä hoitaja johon tatskoilla ei ole mitään tekemistä :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku puhui että porua tullut kynsilakasta. Mä kyllä itse vastustan kynsilakan ja rakennekynsien pitoa(pitkät yök, paskaa mahtuu kynsien alle), koska jos ne heikentää hygieniatasoa ja infektiot leviävät helpommin, niin sitten se asia on niin. Joillekin taas on tärkeämpää hienot kynnet, kuin potilasturvallisuus -sekä oma. Mua jotenkin ottaa päähän se, jos asia on oikeasti tutkittu, niin jotkut katsoo oikeudekseen rikkoa näitä yhteisiä sääntöjä ehdoin tahdoin, ulkonäkösyistä.

YleistystäYleistystäYleistystä.

Rakennekynsiäkin voinee olla monenlaisia - ei välttämättä tarkoita pitkiä kynsiä ne. Itselläni lyhyet siistit kynnet ja niissä kynsissä geelit. Eikä edes ulkonäkösyystä vaan puhtaasti hygieniä syystä. Omat kynnet kun on ohuet, liuskottuvat ja repeilevät, niin sormenpäät oli aina vereslihalla. Jotenkin koen, että ennemmin pidän noi "kovitteet", kuin sotken verelläni ympäriinsä ja tartutan itteeni kaiken mahdollisen avointen haavojen kautta. Mulle on tärkeämpää turvallisuus kuin ulkolnäkö.

Btw. tiedän ihmisiä jotka käyttävät kynsilakkaa, vaikka kynnet ovat todella lyhyet (pureskellut) ei niiden kynsien alle mahdu paskaa. Onko se silti epähygienistä? Niin ja miksi työskentelet eritteiden parissa ilman suojautumista?

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaahas ja ensimmäinen pelihousunsa repäissyt. Tokikaan en suosittele verisillä kynsillä hoidoskelua, en ihan sitä tarkoittanutkaan. Ne rakennekynnet joita itse olen nähnyt/huomannut, ovat olleet pitkiä.

"Btw. tiedän ihmisiä jotka käyttävät kynsilakkaa, vaikka kynnet ovat todella lyhyet (pureskellut) ei niiden kynsien alle mahdu paskaa. Onko se silti epähygienistä? Niin ja miksi työskentelet eritteiden parissa ilman suojautumista? "

Mun mielestä on typerää lakata kynsiä, kun ei se lakka kestä kuitenkaan edes päivää ehjänä, olen kokeillut.

Kyllä, kynsien pureskelu on epähygienistä, toivottavasti hän ei sentään töissä pureskele :nauraa:

Ja 'paska' oli sellainen yleisnimitys lialle, joka voi sisältää erilaisia taudinaiheuttajia.

Meni vähän off-topiciksi, kommentoinpa samalla alkuperäiseen;

Kahdella vastaavalla sh:lla on ollut tatuointeja hyvin näkyvissä paikoissa, ei ne mua haitanneet, eikä pomoja, mutta ei nyt välttämättä kovin nättejäkään mielestäni. Eikä tietysti tarvitse ollakaan..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuosta mitä koulussa opetetaan.. Uskon, että koulussa mennään sieltä missä on tiukin linjaus. Eikä se nyt oikeasti ole niin paha asia. Ihan sama kun meille opettiin, että umpikärki ja remmi pitää löytyä takaa työkengistä. Muita ei saa olla eikä missään nimessä crocseja. Käytännössä moni kohtasi muutakin, mutta toisissa paikoissa on vaikkapa crocsit kielletty. Minusta tämä on ihan hyvä ja selkä linjaus koulusta, että sanotaan ettei voi mennä kilo rautaa naama täynnä työharjoitteluun, vaikka työelämässä asiat sitten onkin vähän toisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos koulussa sanotaan että clostikselle haisevaa ja näyttävää kakkaa pitää maistaa että voit olla varma että se on clostista, niin maistaksä? ::)

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

YleistystäYleistystäYleistystä.

Rakennekynsiäkin voinee olla monenlaisia - ei välttämättä tarkoita pitkiä kynsiä ne. Itselläni lyhyet siistit kynnet ja niissä kynsissä geelit. Eikä edes ulkonäkösyystä vaan puhtaasti hygieniä syystä.

Meillä kynsilakkaa saa pitää jos se uusitaan joka päivä, lakan repeilevät reunat ovat hygieniariski vaikka kuinka desinfioisit. Samoin ovat hauraat kynsinauhat ja kynnet, näin ohjeisti infektiolääkäri.

Mitä geeliä käytät Ketorin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...