Jump to content
MAINOS

Hoitajan tatuoinnit


Vieras: karoliina

Recommended Posts

On eri asia uida valtavirtaa vastaan ja olla eri mieltä, kuin tuoda julki omat ennakkoluulonsa sekä kuvitelman olevansa parempi kuin muut. Noh, minä treenaan ja otan tatuointeja, on varaa molempiin. Enkä kategorioi ihmisiä ulkonäkönsä mukaan. Mutta nauran ylimielisille idiooteilla

Suurimmaksi osaksi nämä viestiketjut perustuvat omaan näkemykseen asioista eli ennakkoluuloihin, -oletuksiin ja erilaisiin kuvitelmiin - siis ihmisten omiin mielipiteisiin ja musta tuntuu -tietoon. Ja mitä ihmeen pahaa siinä on?

Ja jostain syystä myös tulkitsemme näitä viestejä eri tavalla. Ja toiset vetää herneen nokkaan helpommin ja alkaa jopa nimittelemään muita.

Mäkin nauran. En ota tätä niin kauhean vakavasti enkä millään tavalla henkilökohtaisesti. :P Mutta nostan edelleenkin hattua, jos joku uskaltaa sosiaalistavan yhdenmukaistamispaineen alla ilmaista erilaisen mielipiteen. :peukku:

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 421
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

TotalBlock näköjään uskaltaa uida myös valtavirtaa vastaan ja olla erimieltä. Virkistävää!

Mutta Bombay saanen kysyä ... mitä yhteyttä noilla sun väitteillä/retorisilla kysymyksillä on TotalBlockin väitteiden kanssa tatuoinneista?

Eikö me kaikki olla joskus eletty isin kukkarolla? ::) Ja olishan se kiva elää vieläkin...

Varmaan jokainen elänyt mut toi kohta vaan ottaa päähän et LIHAVAT on sitä tätä ja tota... Huomioit varmaan et juuri sen kohdan siitä olin LIHAVOINUT???

Mun mielesta jokainen eläkööt niin kuin tahtoo ja tekee mitä tekee mut YLEISTÄMINEN johonkin olkoot lihavuus / laihuus/ kaljuus/ yleinen muu rumuus on vaan niin *itun LAPSELLISTA!!!!! Silloin voi vaan miettiä et mitä hittoo??????? Ja täää on MUN mielipide! *ittu! ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suurimmaksi osaksi nämä viestiketjut perustuvat omaan näkemykseen asioista eli ennakkoluuloihin, -oletuksiin ja erilaisiin kuvitelmiin - siis ihmisten omiin mielipiteisiin ja musta tuntuu -tietoon. Ja mitä ihmeen pahaa siinä on?

Ja jostain syystä myös tulkitsemme näitä viestejä eri tavalla. Ja toiset vetää herneen nokkaan helpommin ja alkaa jopa nimittelemään muita.

Mäkin nauran. En ota tätä niin kauhean vakavasti enkä millään tavalla henkilökohtaisesti. :P Mutta nostan edelleenkin hattua, jos joku uskaltaa sosiaalistavan yhdenmukaistamispaineen alla ilmaista erilaisen mielipiteen. :peukku:

No niin, nimittelyt alkoivat siinä TotalBlockin viestissä, turha jeesustella. Saa olla eri mieltä. Minulla on tatuointeja 15 vuoden takaa ja isälläni 60-luvulta. Mielestäni emme ole kyseisen yleistyksen arvoisia ihmisiä. Kuten sanoit, tulkitsemme viestejä eri tavalla. Vastaukseni ei ollut tarkoitus olla turhan vakava tai paasaava, pyrin kevytmieliseen tunnelmaan samalla linjalla kuin keskustelun aloittanut viesti. Herne oli nokassa sekunnin, otin sen pois ja kirjoitin. Ilmeisesti epäonnistuin. Minä nostan hattua Bombaylle, joka ottaa kantaa tärkeämpään asiaan kuin tatuoinnit vs. ei-tatuoinnit. Jep, nuff said ;D

Tsekkaa nyt se linkki, onko kovin vakavaa:

http://hikipedia.ws/wiki/Tatuointi

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanomallani asialla ei ollut mitään tekemistä suvaitsevaisuuden/suvaitsemattomuuden kanssa. "Ennakkoluulo"-kortti on aina helppo vetää mukaan, mutta olen tavannut hoitoalalla useita tatuoituja ihmisiä jotka ovat tuonneet esille ennakkoluulojaan ja suvaitsemattomuuttaan, puhuen halventavasti mm. etnisistä ryhmistä ja seksuaalivähemmistöistä. Luonteen jalous yms. seikat punnitaan siis täysin muissa yhteyksissä, riippumatta mitä mieltä tästä ulkonäköharrastuksesta on. Syy miksi en useammin osallistu näihin keskusteluihin on juurikin se, että minusta tämä on usein yhtä trollausta.

(Huomatkaa nyt, että en leimannut tatuoitua väestönosaa miksikään, sillä muuten taas joku lukutaidoton tekee karkean argumentointivirheen: http://keskustelu.skepsis.fi/html/virhelista.htm )

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mutta näin anonyyminä voin kertoa että itse assosioin tatuoinnit lähinnä junttiuteen ja torsoon minuuteen. Niitä on niin paljon siksi, että suuri osa ihmisistä on aika lapsellisia. Tatuointejahan näkee paljon juuri sellaisilla lihavilla ihmisillä, jotka huolehtivat erittäin huonosti omasta kehostaan. Minua vain oikeasti jotenkin kuvottaa että nekin rahat satsataan siihen että ihraan upotetaan perhonen ja tribaali, vaikka samalla rahalla saisi kuntosalikortin ja voisi jotenkin oikeasti muokata kehoa parempaan suuntaan.

Ja tämä on perustelusi?

Lopetan tähän. Menee niin OT. Sori nimittelyni :-/

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TotalBlock näköjään uskaltaa uida myös valtavirtaa vastaan ja olla erimieltä. Virkistävää!

Mutta Bombay saanen kysyä ... mitä yhteyttä noilla sun väitteillä/retorisilla kysymyksillä on TotalBlockin väitteiden kanssa tatuoinneista?

Ja minä en taas puolestani ymmärrä mitä tekemistä tatuoinneilla on lihavuuden kanssa? Ei aukea sitten millään.

P.S. Mietin samaa mitä Inflikted, että miksi yläluokka kirjoittelee köyhien hoitajien sivuilla.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässä menee taas rankasti sekaisin yleinen ja yksittäinen - alkaa muistuttamaan erehdyttävästi "Titteli topic - ketjua" vuonna 2004.

Missä se paljon puhuttu suvaitsevaisuus ja avarakatseisuus nyt onkaan, jonka takia moni alalle ylipäätään tulee (tai ainakin pääsykokeissa väittää, että "tulen niin hyvin erilaisten ihmisten kanssa toimeen, että siksi minusta tulisi hyvä hoitaja")????

Hikipedia on hikipedia - en jaksa tsekata sitä. Mutta alkaa huolestuttumaan tämä, että mistä nämä myrskyt pienissä vesilaseissa oikein syntyykään. Suvaitsemattomuus on huolestuttavaa. Ja niin on myös yhdenmukaisuuteen painostava ryhmäkulttuurikin! Saako olla erimieltä, vai onko se heti v.ttuilua, itsensä paremmaksi nostamista, jeesustelua - eikö vaan voi keskustella asioista asioina ilman henkilökohtaisuuksia. :blink: (BTW; maailma on niin älyttömän pieni ettei sitä koskaan tiedä, kenen kanssa ja missä yhteyksissä sitä vielä joutuu tekemisiin livenä, joten...)

Mut menen tästä nyt isin kukkarolle :P ...

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Te siis tartuitte selvään trolliin? biggrin.png

-Kiitos kun selvensit:

"Sanaa käytetään usein väärin tahattomasti, mutta joskus myös tahallisesti lyömäaseena kanssakirjoittajia vastaan. Pelkkä kritiikki tai eriävä mielipide, radikaalikaan sellainen, ei vielä ole trolli, ellei tavoitteena ole ärsyttäminen."

No myönnetään, menin trolliin...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suvaitsemattomuus on huolestuttavaa. Ja niin on myös yhdenmukaisuuteen painostava ryhmäkulttuurikin! Saako olla erimieltä, vai onko se heti v.ttuilua, itsensä paremmaksi nostamista, jeesustelua - eikö vaan voi keskustella asioista asioina ilman henkilökohtaisuuksia. :blink: ..

Juuri näin, on aivan eri asia kertoa mielipiteensä asioista, ilmiöistä ja niiden aiheuttamista mielikuvista kuin mennä henkilökohtaisuuksiin.

(Vertaa; "raitapaitaa käyttävät miehet ovat mielestäni..." vs. "jäsen X:n tyhmyys ja lapsellisuus on...")

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Kisaragi

Alan ihmiset voisivat olla esimerkkinä ja tatuoittaa tai tai tatuoida otsaansa tekstin DNR, viimeistään kuus-seittemänkymppisenä jos vielä pystyy.

DNR = Do Not Resuscitate

Tähän liittyen... En ole jaksanut vielä lukea koko viestiketjua, mutta... Olen lähihoitaja, jolla on läväreitä sekä tatuointeja. Vain yksi tatuoinneistani on näkyvällä paikalla. Sen ottaessani päätin, että näkyvälle paikalle se tulee ja jos joku siitä motkottaa niin motkottaa takaisin. Eli siis käsivarressani sisäpuolella on diabetesmerkki. En ole erityisemmin ollut koruihmisiä ja tatuoinneista ihastuneena otin sitten ensimmäisenä sen :) Muut ovat piilossa (rinnassa ja pohkeessa) ja tulevaisuudenkin uudet tatuoinnit tulevat peiteltäviin paikkoihin. Olen hakenut sosionomiksi ja sh:ksi niin en usko, että niistä kummassakaan kauheasti pidetään. Mutta missään en ole negatiivista palautetta saanut. Päinvastoin ideaa diabetesmerkistä ihastellaan tai "tyhmemmät" heittävät vitsia juutalaisvainoista ja heidän numeromerkinnöistään.

Lävistyksistä yksi on näkyvällä paikalla. Se on madonna eli ns. kauneuspilkku tuossa nasolabiaalin kohdilla. Jouduin korun ottamaan lh-opinnoissa pois, mutta valmistuttuani otin sen uusiksi. Mielestäni se on hyväksyttävä, koska harva sitä koruksi edes huomioi vaan esim. luomeksi. Limakalvoihinhan se on kosketuksissa, että mahd. riskit olen kyllä huomioinut. Olen myös valmistautunut siihen, että joudun siitä taas luopumaan. Korviin olen sitten lävistysihastustani purkanut ja sieltä löytyy 5 reikää kummastakin ja suurimmat reiät 8mm:n halkaisijaa. Erilaisia koruja on joten kunnon näyttävät lävärikorut jätän siviiliin ja nyt pääsykokeissakin laitoin vain nätit tubet 8mm:n reikiin.

Mielestäni hoitajilla voi olla läväreitä ja tatuointeja, mutta tartuntariskit on huomioitava. Toisaalta läväristä suurempi riski tulee, kun sitä joutuu poisottamaan ja laittamaan takaisin kuin, että se parantuneena olisi paikallaan. Tatuoinneissahan ei riskiä ole, kun se on parantunut, mutta osaan kuvitella, että jotain saattaa ärsyttää tai kiukuttaa jos jollain on molemmat kädet täynnä mustetta. Tatuoinneista ja lävistyksistä on tullut vastine entisajan koruille, mutta maailman ja Suomen mielipiteet ja asenteet eivät tule ihan yhtä hyvin mukana.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Mikäs noissa tatskoissa, suurin osa kauniita. Ottaisin itsekin, jos ei olisi suurta infektioriskiä. Jäipä siis ottamatta. Lävistyksiä ollut, mutta niistä luovuin ennen koulun alkamista. Mielestäni tatuoinnit eivät heikennä millään tavalla hoitajan ammattitaitoa, yleensä ei niin avarakatseiset työkaverit ja potilaat tykkää kyttyrää. Se on heidän ongelmansa. Tietysti aina parempi, jos saa ne tatskat piiloon niin ei tarvitse selitellä niitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Itselläni ei ole mtn sitä vastaan, jos jollain on _asiallinen_ tatuointi näkyvällä paikalla!

Ei se sitä ihmistä pahemma, saati tee huonompaa hoitajaa!

Ainuuksi ongelmaksi varmaan potilaat kokevat sen, etenkin iäkkäät!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua ei toisten tatuoinnit häiritse, jos ne eivät ole naamassa. Mun mielestä naamassa tatuointi näyttää rumalta, mutta en siitä mene asianomaiselle sanomaan. Omalle kohdalleni en ole harkinnut tatuointia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni ei ole mtn sitä vastaan, jos jollain on _asiallinen_ tatuointi näkyvällä paikalla!

Ei se sitä ihmistä pahemma, saati tee huonompaa hoitajaa!

Ainuuksi ongelmaksi varmaan potilaat kokevat sen, etenkin iäkkäät!

En ole ikinä törmännyt muuta kuin kiinnostuneisiin, asiallisiin ja kohteliaisiin kommentteihin liittyen kookkaisiin näkyviin (kaulalla) tatuointeihini. Vanhemmat ihmisetkin ovat kovia kehumaan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä herra (?) TotalBlock, ei sitten riitänyt siellä punttifoorumilla provoilu. Tulit tännekin, asian ytimeen, kertomaan mahtavia "faktojasi" 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

no ei kyllä tatuoinnit kenenkään ammattitaitoa vähennä!!! eikä niitä tartte peitellä, edes hygieniasyistä :) korujen poiston hygieniasyistä ymmärtää varmasti kaikki, tosin sekin työpaikasta riippuen. leikkurissa täysin eri asia, kun jossain toisaalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mitäs mieltä olette siitä, että hoitajalla on tatuointi näkyvällä paikalla?

-minusta se on ok koska se ei millään lailla ole uhka potilaalle tai este laadukkaalle hoitotyölle.

eikö tatuoinnit kuulu hoitajan puhtoisena pidettyyn imagoon?

-ehkä ei mutta maailma muuttuu.

mites sitten tulevaisuudessa, kun väestö ikääntyy ja hoitotyöntekijöistä alkaa olla vielä huutavampi pula kuin nyt - jääkö hoitaja palkkaamatta tatskan takia? ja kun ajattelee kuinka yleiseksi tatuoinnit ovat tulleet!

-olen työskennellyt paljon vanhusten kanssa ja minusta on lapsellista ja ennakkoluuloista kuvitella että vanhukset paheksuisivat jotenkin enemmän tatuointeja kuin nuoret. jos tykkää tatskoista nii minun mielestä rohkeutta ja avoimuutta vaan peliin. näkyvä tatuointi ei millään tasolla laske hoitajan ammattitaitoa. asiasta huomauttelu ja työtoverin tatuoinnin arvostelu taas todellakin vähentää arvostelijan ammattitaitoa.

PS: lävistyksiä kyllä vastustan kasvojen alueella. myös korviksia ja muita koruja!

Kiire, mikä ihana tekosyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos tatuoitu ihminen ei kelpaa töihin, ei sitten saisi kelvata värjätyt hiukset, kalju (itse ajettu), kalju (osittainen), kalju (osittainen, yritetty peittää), kalju (luonnollinen), siilitukka, liian pitkät hiukset, hiuspidennys, vääränvärinen t-paita, vääränmerkkiset työsandaalit, vääränvärinen huulipuna tai vaikkapa ruskea tai keltainen ihonväri - nämä esimerkit eivät muuten ole vinoilua, vaan ihan konkreettisia esimerkkejä siitä, mitkä tekijät ovat saaneet työelämässä herneen nenään toisella ihmisellä. Myös lakatut sormien- tai varpaiden kynnet (lakatuista kynsistäkin on nostettu melua...), miksei näkyvä muu arpi, vitiligo tai pälvikalju (voihan se olla tarttuva sairauskin eikä edustamiseen kuulu mikään näkyvä kehonpoikkeama...). Ehkä pitäisi järjestää myös äänestys silmälaseista, piilolinsseistä tai kieltää rillipäät duunissa kokonaan, mitä siitäkin tulee, jos lasit rikkoutuvat tai piilari putoaa, ovat vaarallisiakin, jos menevät silmiin. Parta on noussut siinä mielessä turvallisuustekijäksi, että se on saattanut vähentää suojanaamarin tehokkuutta. Samoin liian lihavat, laihat, liian tummat, liian vaaleat tai silmien väriltään liiaksi poikkeavat harkintaan (edelleen konkreettisia esimerkkejä, jotka ovat vaikuttaneet ihmisten mielipiteisiin toisesta ihmisestä negatiivisesti ja ennakkoluuloisesti, tai jota on käytetty välineenä toista ihmistä vastaan), tai vaikkapa jollain tavalla vammaiset tai näkyvät leikkausarvet - jos ranne on murtunut, sehän on voinut mennä vaikka kännissä kaatuessa... Ja jos ihminen treenaa ja se näkyy, pois, jos taas ei treenaa lainkaan, niin pois.

Tatuointi on vain ulkonäköä, emmekä voi kategorisoida ihmistä suoraan ulkonäön perusteella. Tatuointeja näkyy sen verran paljon, että ennakkoluulot niistä karisevat, enää ei todellakaan kuvitella, että tatuoitu henkilö on lähinnä narkkaritappajalinnakundi. Jos näkyvät tatuoinnit ovat asiattomia, herjaavia tai vulgäärejä, niin sitten voi ja pitää miettiä - jostain kumman syystä työnantajat saattavat puuttua t-paitoihin, joissa on alastomia naisia, kirosanoja tms. Itse olen ollut ennakkoluuloinen tatuointeihin, ja tietyt väkivaltakulttuuriin tms. selvästi liittyvät tatuoinnit toki tulee huomioitua negatiivisesti leimaavina edelleen. Toki laajat, näkyvät tatuoinnit hoitajalla voivat herättää vanhoja ennakkoluuloja. Kaksi viimeistä isompaa, näkyvämpää tatuointia sairaalassa taisi olla yhden jampan käsivarsien laajat tribaalit, mutta kuluu hetki, ja asiallinen jamppahan kyseessä. Ei lainkaan putiikin heikoin hoitaja. Ja toinen, naisella havaittu tatska yhdistettynä muutenkin persoonalliseen ulkonäköön, pukeutumiseen, kampaukseen ja viehkeään persoonaan aiheutti lähinnä WAU-elämyksen... Kehuin muuten hänelle ääneen kaikkia näitä ominaisuuksia mukaan lukien myös havaitun yleisen ulosannin, ehdottomasti kokonaisuutena WAU-tasoa. ::)

Mitäs muita näkyviä tatskoja on tullut vastaan - tähtiä, tassunjälkiä (aivan ihanan söpöjä), eräs kaveri tatuoi harrastukseensa liittyvän japanilaisen kirjainmerkin, eräänlainen elämänohje, hm, eivät ainakaan negatiivisesti leimaavia. Tatuointihan on kuin koru, t-paita, puhe tai kirjoitus, tapa ilmaista ja koristaa itseään. Ei meillä oikein ole oikeutta luokitella työntekijää tatuoinnin olemassaololla, oli näkyvä tai ei. Jos tatuointi joskus jotain ärsyttää, niin sekin voi joskus ilmeisesti helpottaa vuorovaikutusta. Ehkä se erilaisuuden sietokyky vielä tästä nousee ja hoksataan, ettei kaikki erilaisuus olekaan uhkaa. Taannoin paikallisessa mediassa esiteltiin laajalti USA:n Suomen suurlähettiläs - joka on myös mm. innokas geologian harrastaja, ympäristöjuristi - ja kehonrakentaja - jossain kulttuurissa nämä nähdään itse asiassa positiivisina asioina. Suomessahan esim. Alexander Stubbin hampaiden veikattiin pilaavan suomikuvan, samoin se, että hän hymyili - ja jopa puhui, saattoi sanoa asian, joka ei ollutkaan se, mistä tavallisesti oli saanut puhua tai vaieta. Ärsyttäviksi asioiksi nähtiin myös kielitaito sekä kuntoilu, sehän voi viedä aikaa työnteolta... Erittäin paljon turvallisempaa ja järkevämpää on pistää kansainvälisiä asioita hoitaviksi ministereiksi esim. yhtään vierasta kieltä osaamattomia henkilöitä.

Vuonna 2000 olin muuten firmassa, jossa mulle sanottiin, että ostin liian hienon auton (nykyinen myyntihinta 25 kiloeuroa uutena - sama rotisko on mulla edelleen eli mut tuntevat tietävät merkin...), ei ole meillä työntekijöillä tapana moisilla ajella. No jepjep, kilometrejä niinä vuosina tuli muutama kymppitonni vuoteen, työväline, ergonomia ja turvallisuus eivät itselleni olleet vähäisiä asioita. Mutta siitä hetki eteenpäin osti eräs osastopäällikkö uuden, vielä kalliimman auton, toimitusjohtaja olikosenyt Lexuksen ja eräs avainhenkilö mustan mersun. Pysyi yllä nokkimisjärjestys, en ollut osannut antaa riittävästi rispektiä talon vanhoille työntekijöille ja pomoille, vaan sorruin kukkoilemiseen ja annoin väärää kuvaa muille työntekijöille. Eihän siinä kyse ollut ihan oikeasti siitä, kiinnittääkö kukaan asiakas huomiota talon parkkipaikalla autoon vai ei, vaan ihan sisäisistä psykologisista maailmoista. Ehkä tatuointi herättää vielä joissakuissa yhtä primitiivisiä, ennakkoluuloisia, uhkaavia tai arvomaailmaa järisyttäviä tuntemuksia kuin auto, jonka tasoiset leasing -autot meillä oli firmassa osalla työntekijöitä talon puolesta ennen yrityskauppaa. Mikä tahansa asia voidaan nostaa todelliseen työntekoon ja työtehtävien hoitamiseen liittyvien tekijöiden edelle, kun oikein halutaan. Onpa lääkäreissäkin on tullut vastaan ties mitä hipinoloista vipeltäjää, mutta hiton hyvin ne on kyllä hommansa tehneet ja vuorovaikutuksenkin hoitaneet.

Eip, ei ole tatskaa, oon kyllä miettinyt joskus... Ja kenties näkyvälle paikalle. En koe sen viestivän aggressiivisuutta, se ei ole infektioriski, eikä sen tarkoitus ole ärsyttää ketään. Jos se olisi jollekulle imagollinen ongelma, en myöskään todennäköisesti alkaisi sitä poistamaan, joten miksi siitä pitäisi sitten huomauttaa? Edit: Itsenäisyyspäivän presidentin vastaanotollahan oli tämä skotlantilainen tutkija, joka tekee mitokondriotutkimusta Tampereella. Ja punkkari henkeen ja vereen. Ehdottomasti illan parhaita asuja - maihinnousukengät, hiukset tyylin mukaiset, kiltti - ja ehdottomasti kokonaisuus huomioi ja arvosti tilaisuutta, sen taustaa, vieraita ja kutsujaa. Hyvin suunniteltu ja tilaisuuden huomioiva, sovellettu kansallisasu. Sattumoisin myös Suomi muuten taannoin voitti euroviisut, kun rikkoi ennakkoluulojaan ja päästi vähän erinäköiset ja hieman erilaista musiikkia soittavat henkilöt esiintymään... Ei jokainen maa hyväksynyt, mutta sen verran kyllä, että pisteitä ropisi.

*Kipittää lisäämään varmuuden tiedon CV:hensä yhden hieman (0,5 cm) vinoon kasvaneesta luustaan, joka voi johtaa ennakkoluuloihin potilaiden suunnalta, jotta työnantaja voi raakata ulkonäköperustein jo ennen haastattelussa ehkä esille tulevaa shokkia *

Mulla on tänään liikaa aikaa.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos näkyvät tatuoinnit ovat asiattomia, herjaavia tai vulgäärejä, niin sitten voi ja pitää miettiä - jostain kumman syystä työnantajat saattavat puuttua t-paitoihin, joissa on alastomia naisia, kirosanoja tms.

Ottamalla asiattomanja/tai erittäin näkyvän tatskan varmasti karsii osan tulevista työpaikoista pois, työnantajalla kun on edelleen käytännössä täysin vapaat kädet valita työntekijänsä - tietysti suuri osa persoonallisen tatuoinnin hankkijoista ei haluaisikaan työskennellä ko tiukkapipoisissa firmoissa..

Itse toivoisin että nykyään kun alaikäiset pikkulapset hankkivat vanhempien yllyttäminä isojakin tatuointeja, olisi aikuisilla sen verran älyä että tajuaisivat rajoittaa nämä tatuoinnit pieniksi vaatteiden alle jääviksi. Sitä kun 16-vuotiaan lapsen maku ja ajatusmaailma saattaa olla jonkin verran muuttunut siihen mennessä kun työhakemuksia aletaan tekemään vakitoimeen..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on 2 tatuointia, molemmat hillittyjä ja tarvittaessa helposti piilotettavissa. Mielestäni kenenkään alaikäisen ei kannattaisi ottaa tatuointia, ei edes vanhemman suostumuksella. Arvostelukyky kun ei ole vielä täysin kehittynyt. Ja tatuointi täytyy olla kunnolla harkittu, muuten katumus iskee helposti.

Omiani en ole katunut hetkeäkään, mutten silti niitä esittele kaikkialla. Totuus kun on, että kaikki eivät suhtaudu kuviin yhtä vapaamielisesti, vieläkään. Eivät ne ihmisen pätevyyttä tai luotettavuutta vähennä tippaakaan, ennakkoluulot vaan istuu tiukassa, halusit tai et.

Itse ajattelin pitää kuvani piilossa tulevissa harjotteluissa ja työpaikoissa, ihan vaan sen vuoksi, etten provosoi vanhoillisempia työkavereita/ohjaajia/pomoja. Hyvä vaan, jos ja kun, jotkut pitävät kuvansa esillä, tottuupa ihmiset niihin. Mutta omani ovat tarkoituksella helposti piilotettavissa paikoissa, toisaalta saan ne myös esiin helposti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:-/ Hivenen on ohi aiheen, mut onks todellakin tosi, et lävärit, esim. nenuksessa, joissa ei ole lukitusta , ovat este..?Eiväthän norm.kokoiset korviksetkaan ole?

Itselläni on pieni nenäkoru, jossa on sisäpuolella nenun paksunnettu varsi, joten lukitusta ei edes tarvi 8) ...

Muistelen , et nämä lävistysestot perustuivat juuri nenäkorujen lukkoihin :shock: , joihin kertyy likaa ym:ta?

Marianne T.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistelen , et nämä lävistysestot perustuivat juuri nenäkorujen lukkoihin :shock: , joihin kertyy likaa ym:ta?

Mulle kouluaikana perusteltiin että lävistyksiä saa toki olla, mutta ei limakalvoja lävistäviä eli huuli/nenä/poskilävistykset oli no no. Sitten tuli yks harjoittelu ruuvailtua huulikorua ees taas, kumpihan oli enemmän infektioportti, se jo parantunut lävistys vai että sitä runno sen kerran päivään ku oli vähän jo lähteny umpeutumaan korua takas :shock:

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muistelen , et nämä lävistysestot perustuivat juuri nenäkorujen lukkoihin :shock: , joihin kertyy likaa ym:ta?

Mulle kouluaikana perusteltiin että lävistyksiä saa toki olla, mutta ei limakalvoja lävistäviä eli huuli/nenä/poskilävistykset oli no no. Sitten tuli yks harjoittelu ruuvailtua huulikorua ees taas, kumpihan oli enemmän infektioportti, se jo parantunut lävistys vai että sitä runno sen kerran päivään ku oli vähän jo lähteny umpeutumaan korua takas :shock:

oliko tää semmone retorine kysymys :wacko:

PS: tää oli

Kiire, mikä ihana tekosyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...