Jump to content
MAINOS

Hoitajan tatuoinnit


Vieras: karoliina

Recommended Posts

Vieras: karoliina

Mitäs mieltä olette siitä, että hoitajalla on tatuointi näkyvällä paikalla?

itselläni on aikoja sitten otettu laajahko tatska vas. käsivarressa - kaunista kukkaköynnöstä. harrastan taiteita ja pidän myöskin itseni koristelusta.

olen pidetty ja ammattitaitoinen hoitaja niin muiden työntekijöiden kuin potilaidenkin mielestä (teen keikkatöitä), mutta silti mukaan mahtuu myös niitä, jotka katsovat karsaasti. jotkut tölväisevät oikein kunnolla (ei se mitään, olen tottunut ((: ).

eikö tatuoinnit kuulu hoitajan puhtoisena pidettyyn imagoon?

olen myös kuullut, että joissakin paikoissa ei tatskattua hoitajaa oteta töihin ollenkaan. mites sitten tulevaisuudessa, kun väestö ikääntyy ja hoitotyöntekijöistä alkaa olla vielä huutavampi pula kuin nyt - jääkö hoitaja palkkaamatta tatskan takia? ja kun ajattelee kuinka yleiseksi tatuoinnit ovat tulleet!

En häpeä tatuointejani. olen hyvä hoitaja ja se on tärkeintä. harmi, että asenteet ovat vielä niin konservatiivisia - varsinkin hoitoalalla.

Mielipiteitä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 421
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

juniorina olis tatskat kiinnostanut,mutta luin ihotaudit liian huolella eikä sen jälkeen ole innostanut.

kyllähän näitä ennakkoluuloja ulkonäön perusteella on aina ollut milloin mitäkin,mutta eihän niille muuta voi kuin toimia esimerkillisesti,sillä jos mokaat vedetään ulkonäkösikin mukaan juttuun.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on pari tatuointia ja toista, olkapäässä olevaa, en pidä töissä näkyvissä. Kuvat ovat olleet nahassa 80-luvulta joten suurin esittelynkin tarve niiden suhteen on hävinnyt ikääntymisen myötä.

Tunnen kuitenkin useita hoitajia joilla on näkyvällä paikalla tatuointeja, isojakin. Psykiatrian puolella nuita ei kuitenkaan pidetä mitenkään työtaitoja laskevana seikkana.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
Vieras: suojelutyöläinen

psykan puolella rumuus ja pelottavuus kuuluu yhtenä hoitotieteellisenä osa-alueena toimenkuvaan, huom. itselläni ei ole tatuointeja, mutta kuulemma olen jotenkin pelottavannäköinen, ovat jotkut sanoneet.

kauniitahan ne hienot tatskat ovat katsella, eikä mielestäni pitäisi olla mikään kriteeri syrjiä työntekijää, ehkä eri asia ovat lävistykset hygieniasyistä, vaikkapa kirralla tai muussa erityisen korkeaa hygieniatasoa vaativilla työpaikoilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei nyt luulisi tuolainen nätti pieni tatuointi ketään haittaavan tai häiritsevän. Mutta eri asia on nämä koko käden tai molemmat kädet umpeen tatuoidut, Se menee jo hieman yli :) mun puuterin.

Ja ehkä antaa jonkinlaisen vääränkuvan kyseisestä hoitajasta  :) potilaiden joukossa.  8) 

Tosin en ole koskaan nähnytkään, kun mietin tarkemmin. :-

Etulinjan mies

Kanyloi varjoaan nopeammin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mollin sivuilla joku aavacamp haki campnursea ja ehdoissa oli kielletty näkyvät tatuoinnit ja lävistykset+tupakointi ja muut päihteet.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Florence on ilmeisesti vielä elossa kun sitä haetaan töihin

Mutta eikös se ole ihan ok jos tuolla lastenleirillä ei sairaanhoitaja vedä röökiä ihan putkeen?

Ainakin siis jos on lapsille tupakointikielto...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

psykan puolella rumuus ja pelottavuus kuuluu yhtenä hoitotieteellisenä osa-alueena toimenkuvaan

8) :) 8)

Minulla on (omasta mielestäni kaunis) pieni tatska nilkassa. Näin psykpuolella työskentelevänä se ei näy omien vaatteiden alta, ellen välttämättä halua.

Pieni "rosoisuus" muuten niin täydellisessä imagossa on mielestäni vain inhimillistä, tuskinpa ne potilaat odottavat/toivovat hoiturilta jonkin stereotypian mukaista ulkoasua. Ihmisiähän me hoituritkin (luultavasti) olemme.

Lasten nenän alla tupakoimista rajoittaa jo lakikin. Kyllä kai tupakoivakin hoituri (joihin en muuten itse lukeudu) osaa hoitaa paheensa vähän syrjemmällä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

multa löytyy pari tatuointia olkapäästä ja alaselästä, himoittais kovasti ottaa käteenkin näkyvälle paikalle, mutta juuri tämän työasian vuoksi en ole uskaltanut, ei olisi kovin mukavaa jäädä "työpiirien" ulkopuolelle tatuoinnin vuoksi..toivottavasti joskus voi vielä haaveen toteuttaa  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse omistan myös pari tatuointia... vanhemmat työkaverit kauhistelivat isompaa olkavarressa.. joka kyllä pysyy sh-koltun alla piilossa. Tottahan se on, että harvemmin sairaalan henkilökunnalla on tatuointeja näkyvissä paikoissa ja olen myös kuullut, ettei lävistyksetkään ole suotavia (on jopa ehto työpaikan saantiin). Itsellä ei ole näitä vastaan mitään...

Minkä taakseen jättää, sen edestään löytää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

harjoittelupaikoissa vain yhdessä olen joutunut nykimään nenäkoruani pois, ei suuri vaiva. osastonhoitajan mielestä se on hoitajalle itselleen pöpöille altistava tekijä pitää korua töissä, mutta omasta mielestäni en tiedä voiko se olla sen altistavampaa kun ärsyttää lävistys kohtaa irrottamalla korua joka päivä töihin mennessä, ärtyessään ku saattaa tulehtuakkin 8)/?? kai se parasta olisi olla ottamatta koko lävistyksiä niin ei tarvitsisi miettiä moisia asioita  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulle tulossa myös tatska valmistujaislahjaksi  8) Tulee johonkin sellaiseen paikkaan että on suht helposti peitettävissä esim työvaatteilla, kun en tunne niin suurta tarvetta sitä jatkuvasti tuoda esille.

Hoiturilla ei mun mielestä tartteisi olla työssä kovin selvästi erottuvaa tatskaa (suuri/värikäs), kun kuitenkin ns."luottamusammatissa" toimitaan ja suomalainen kulttuuri ei ihan vielä osaa suhtautua täysin luontevasti tällaiseen itsensä personalisointiin.

Kuitenkin, mikäli työpaikkaa hakevalla hoitajalla näkyvä tatska jo on, ei se riitä perusteeksi palkata vähemmän osaavaa sen sijaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Itselläni on tatuointi, enkä sitä paljoa peittele. Eipä ole kukaan tullut moittimaan. Psykiatrian puolella on kyllä totuttu näkemään varmaan kummempaakin...

Työnantajan suosituksen mukaan hoitajalla ei ole suotavaa pitää koruja lävistyksissä, suuria korvakoruja, pitkää tukkaa tai partaa avoimena...  Tuntuu aika naurettavalta suositella moisia asioita, työnantajan puolelta se on imagoasia.  Jokainen varmaankin itse kohdallaan ajattelee työturvallisuus näkökohdat...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mukavaa, että ihmiset ovat näin avarakatseisia. Minä, joka yleensä hyväksyn melkein mitä vain, en voi sietää tatuointeja. Luulen, että se johtuu siitä kun silloin vuonna yks ja kaks kun aloin nähdä ekoja kertoja tatskoja, niin niitä oli vain merimiehillä ja kriminaaleilla. Jollain lailla koin niiden kantajat pelottaviksi ja niin koen heidät edelleenkin. Ja nyt vielä nämä lävistykset, huh. Mielestäni on outoa, että työnnetään joku rengas kärsään tai jonnekin muualle. Hennatatuoinnit hyväksyn kun ne lähtee pois.

Ei kannata tästä ottaa hernettä nenään ollenkaan kenenkään. Tää on vain mun mielipiteeni ja suotakoon myös eriävät mielipiteet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pari tatuointia löytyy paidan alta. Työssä eivät pahemmin näy. Mutta seuraava tatska tulee pilkottamaan hieman.

No comments

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pari tatuointia ja lävistystä löytyy. Molemmat tatskat on käsissä ja enkä ole kielteisiä kommentteja kuullut, vaikka kesäisin näkyvät selvästi. Ennemminkin ovat olleet uteliaita niitä kohtaan, varsinkin vanhemmat ihmiset, uteliaisuutta lisää vielä, kun olen kauniimman sukupuolen edustaja :) Nenäkorusta en ole koskaan kuullut mitään kielteistä (ollut jo yli 10 vuotta), enkä ole koskaan saanut kehoitusta ottaa sitä pois. Toista lävitystä eivät muut näe 8)

En ymmärrä kuinka ketään voi isotkin tatuoinnit haitata, eiväthän ne kerro mitään toiseen osaamisesta tai luonteesta. Miten ketään voi syrjiä tatuointien perusteella huh.gif Ahdasmielisyyttä, sanon minä!!!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Osku on tehnyt quottaamisen eli lainaamisen lyhyen oppimäärän tänne: http://www.hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=452.msg4689#msg4689

Jeren/Jeremiaksen kannattaisi ainakin tutustua; tekstiä on ikävä lukea kun lainattu ja uusi teksti on samassa laatikossa.

Vai oliko siinä Jereltä jotain uutta tekstiä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

No niin, taas tämä aihe... :P

Ainahan tästä silloin tällöin puhutaan.

Mulla on kädessä, olkavarressa tommonen 15-20cm kokonen tatska, jonka yleensä saa paidanhihan alle. Tarkoituksena on hankkia keväällä toinenkin, kun nyt opiskelen, niin ei tule paranemis vaiheessa (yleensä 2-3vk) infektio riskiä töissä. Mutta sekin pitää saada tarvittaessa piiloon.

Mieshoitsu kun olen ja omaan pitkän tukan puoleen selkään, niin välillä tunnen edustavani vähemmistöä. Mutta kun se on hyvässä kunnossa ja siistisi kiinni, niin koen sen ihan siistinä ja hygienia turvallisena.

Vapaalla ollessa nenässä on renkula, mutta ei ole koskaan ollut töissä, eikä tule olemaan. sama pätee korvakoruihin.

Mielestäni hoitaja saa vapaalla pukeutua ja näyttää siltä kun itse haluaa. Työpaikalla tulee muistaa ammatillisuus!

Ja tupakin poltto pitäisi itsekin lopettaa...

...ydinräjähdyksestä selviää hengissä vain Keith Richards ja torakat...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alan ihmiset voisivat olla esimerkkinä ja tatuoittaa tai tai tatuoida otsaansa tekstin DNR, viimeistään kuus-seittemänkymppisenä jos vielä pystyy.

DNR = Do Not Resuscitate

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei DNR:n tatuoimisesta ole mitään hyötyä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on lääkäri joka tekee siinä kohden päätökset. Sille on uskoakseni aivan sama lukeeko pot. rinnassa DNR vai onko siinä lohikäärmeen kuva. Lääkäri on kuitenkin se jota syytetään (omaisten taholta) jos konkreettisempaa faktaa pot:laan päätöksistä ei ole.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...