Jump to content
MAINOS

Facebook ja työt


Nurse2008

Recommended Posts

Löytyyhän noita töitä, kuten toimittaja jne. missä työnpuolesta lueskellaan.

Mutta jos puhutaan hoitotyöstä, kuten tällä foorumilla on ollut tapana puhua, niin mihinkä voitte väittää tarvitsevanne facebookkia tai iltasanomia....

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 145
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Viittitkö katsoa mikä tämän viestiketjun otsikko on? Edelleen kysyn, mikä on se työpaikka, jossa Facebookia ja Iltasanomia tarvitaan työssä? Höpö höpö kukaan niitä tarvitsee työssään

Älä tuollaisia kysele kun kukaan ei ole täällä tuollaisia väittänytkään.. :)

Tai siis tietysti moni poliitikko, toimittaja, lobbari, johtaja yms, tarvitsee uutis- ja yhteisöpalveluita työssään, hoitajien suurin motiivi kuitenkin noihin työaikana lienee luppohetkien täyttäminen mielekkäälllä tekemisellä, rentoutuminen ja vireystason nostaminen tekemällä välillä jotain aivan muuta kuin leipäduuniaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edelleen kysyn, mikä on se työpaikka, jossa Facebookia ja Iltasanomia tarvitaan työssä? Höpö höpö kukaan niitä tarvitsee työssään, ja tarpeen tarpeettomaan toimintaan tuo riippuvuus, eikö?

Useammassa ICT-alan työpaikassa Facebookia käytetään ahkerasti ihan työnantajan määräyksestä. Kontakteihin voi pitää yhteyttä muullakin tavalla kuin perinteistä sähköpostia lähettämällä.

Muokkaus:Typo

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Edelleen kysyn, mikä on se työpaikka, jossa Facebookia ja Iltasanomia tarvitaan työssä? Höpö höpö kukaan niitä tarvitsee työssään, ja tarpeen tarpeettomaan toimintaan tuo riippuvuus, eikö?

Useammassa ICT-alan työpaikassa Facebookia käytetään ahkerasti ihan työnantajan määräyksestä. Kontakteihin voi pitää yhteyttä muullakin tavalla kuin perinteistä sählöpostia lähettämällä.

Ja nuorisotyötä tekevät sosionomi AMK:t tarvitsevat sitä ihan oikeasti.

Mä tarkistan aina potilaiden väittämiä, jos ovat netistä jotain tietoa hakeneet. (Se on työvelvoite, löysin kerran huhhaa-sivuston jossa meiän yhteystiedot oli väärin, ajanvarausnumeroksi oli laitettu ylilääkärin numero.) Lisäks sit meiän potilaita on ollu uutisissa jo ennen kuin ne on päässy meiltä pois.Tarkistellaan myös terveysohjeita ja annetaan niistä palautteita. Facebookissa on meiän velvoite-alueen terveysasemasta potilaiden tekemä group, sitä pidetään silmällä.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/10/974375

Jos kyseinen työntekijä on kertonut potilaista tunnistettavasti, kyseessä on vaitiolovelvollisuuden rikkominen ja siitä pitäs antaa sanktioita. Jos ei, tuon ei pitäisi kuulua työnantajalle millään lailla. Ok, voi olla hyvien tapojen vastaista vitsailla potilaista, mutta kyllä niin saa tehdä. Voihan joku kirjoittaa täällä, blogissaan tms että "olipas rasitavia potilaita tänään" tms. Pitäsköhän tuon sairaanohoitopiirin sulkea koko netti?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/10/974375

Jos kyseinen työntekijä on kertonut potilaista tunnistettavasti, kyseessä on vaitiolovelvollisuuden rikkominen ja siitä pitäs antaa sanktioita. Jos ei, tuon ei pitäisi kuulua työnantajalle millään lailla. Ok, voi olla hyvien tapojen vastaista vitsailla potilaista, mutta kyllä niin saa tehdä. Voihan joku kirjoittaa täällä, blogissaan tms että "olipas rasitavia potilaita tänään" tms. Pitäsköhän tuon sairaanohoitopiirin sulkea koko netti?

Eli se vaitiolovelvollisuuden rikkominen on ratkaistu siellä siten, että työaikana ei pääse facebookkiin.  :) Ihan kuin se estäisi mitään.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en kans tajua tota uutista, että ongelma ratkeaa sillä kun kielletään työpaikalta pääsy nettiin. Onko tuolla Keski-Suomessa käytössä joku aivopesunappula; kun suljet työpaikan oven takanasi niin vips, aivosi tyhjenevät työasioista ja kotoa käsin ei voi Facebookiin enää työasioita laittaa? Tottakai on paitsi sopimatonta, myös typerää laittaa minkäänlaisia vitsejä potilaista profiiliinsa.

Totta puhuen aika moni liikkuu mun mielestä sopivaisuuden rajamailla työasioista netistä puhuessaan. Ei liene tarpeellista raportoida naamiksessa, että "menossa hullujenhuoneelle" tai "pelkkiä poskiontelotulehduksia tänään". Kuten myöskään antaa ymmärtää netissä, että on ollut työn puolesta jollain uutiskynnyksen ylittäneellä keikalla. Itse kyllä useinkin laitan naamikseen, että olenko töissä vai vapaalla mutta lähinnä sen takia, että kaverit tietää olenko kotona ja kannattaako mua tavoitella puhelimitse. Joskus tulee kommentoitua myös tyyliin "kiirettä pitää" tai "hiljaista on". Sen tarkemmin ei mielestäni ole tarpeellista tiedottaa työvuoron sisällöstä Facebookissa.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Totta puhuen aika moni liikkuu mun mielestä sopivaisuuden rajamailla työasioista netistä puhuessaan. Ei liene tarpeellista raportoida naamiksessa, että "menossa hullujenhuoneelle" tai "pelkkiä poskiontelotulehduksia tänään". Kuten myöskään antaa ymmärtää netissä, että on ollut työn puolesta jollain uutiskynnyksen ylittäneellä keikalla. Itse kyllä useinkin laitan naamikseen, että olenko töissä vai vapaalla mutta lähinnä sen takia, että kaverit tietää olenko kotona ja kannattaako mua tavoitella puhelimitse. Joskus tulee kommentoitua myös tyyliin "kiirettä pitää" tai "hiljaista on". Sen tarkemmin ei mielestäni ole tarpeellista tiedottaa työvuoron sisällöstä Facebookissa.

Ja toisaalta mun mielestä menee liioittelun puolelle (vaitiolovelvollisuuteen vedoten?) jos ei voi sanoa "pelkkiä poskionteloita tänään". Ei me kuitenkaan NIIN salaista tai ihmeellistä työtä tehdä, etteikö työnkuvaa saisi ilmaista.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta miksi sellainen asia pitää kertoa Facebookissa? En keksi yhtäkään syytä.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ainakaan mun kaverit vuodata omien työpäiviensä sisältöä. Vai vuodattaako teidän?

Maansiirtohommia tekevä: "Taas koko päivä pelkkää kapillaarisoraa"

Keittiöpuolen ihminen: "Hernaripäivä, evvk"

Opettaja: " Erityisluokan kanssa uimahalliin"

Gynekologi: "Pelkkää kondyloomaa tänään"

Urologi: "TURP TURP TURP"

Presidentti: "Taas pitää soittaa Putinille"

Taksikuski: "Aamulla kävin kaupungissa ja sen jälkeen on ajettu kylällä"

Jos mä olisin esim. ton gynekologin asiakas, niin eipä olis mukavaa lukea tommosta netistä ja samalla selviäisi sekin, että kun oli kaks potilasta mua ennen ja yksi mun jälkeen niin niilläkin oli sitten kondis.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ainakaan mun kaverit vuodata omien työpäiviensä sisältöä. Vai vuodattaako teidän?

Kyllä vuodattaa. Tässä poimintoja stauksista tänään:

vahtaa liikennettä Peijaksen mäellä...

Jaahas, se olis iltavuoro CCU:ssa edessä. Miten ihmistä voikin väsyttää näin kauheesti

Ilmoitti juuri äsken virallisesti lähtevänsä pääluottamusmiesehdokkaaksi Espoossa.

töissä väistöä, työnohjauksessa laistoa ja iltapäivällä paljon rautaa... :)

miettii organisaation arvoja, työn arvostusta ja ensi kesää

5/5 yötyössä.... ja kohta hyvä putki katkeaa!

Olipas mukavaa olla töissä, vaikka olikin 14 tunnin päivä:)

is on-call at Internal Intensive Care Unit

se on sitten 12h edellisestä keikasta =)

jne

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ainakaan mun kaverit vuodata omien työpäiviensä sisältöä. Vai vuodattaako teidän?

Maansiirtohommia tekevä: "Taas koko päivä pelkkää kapillaarisoraa"

Keittiöpuolen ihminen: "Hernaripäivä, evvk"

Opettaja: " Erityisluokan kanssa uimahalliin"

Gynekologi: "Pelkkää kondyloomaa tänään"

Urologi: "TURP TURP TURP"

Presidentti: "Taas pitää soittaa Putinille"

Taksikuski: "Aamulla kävin kaupungissa ja sen jälkeen on ajettu kylällä"

Jos mä olisin esim. ton gynekologin asiakas, niin eipä olis mukavaa lukea tommosta netistä ja samalla selviäisi sekin, että kun oli kaks potilasta mua ennen ja yksi mun jälkeen niin niilläkin oli sitten kondis.

No pöljä gyne sulla, jos ottaa potilaita kavereikseen fb:ssä.  :) Mutta kyllä mun työn kautta tutut lääkärit on laittanut mm "gynepäivä" tms. Ja selvästi opiskelukaverit heittää kans jotain läppää "Dr. Gyne". Ja vaikka olen nainen ja gynepolilla käyn, niin en tällaisesta osaa pahastua. En osaa ottaa tollaisia henkilökohtaisesti.

Ja kyllä mun kaverit on laittanut mm; (enkä mä paheksu näitä)

Suuhygienisti: "tarkastaa sadan mummon legot tänään."

Erityisopettaja: "normaalia enemmän vipinää luokassa tänään."

Kirkon nuorisotyönohjaaja: "sählää nuorten kanssa tänään" (salibandy)

Ja sit mulla on kaks kaveria joiden työnkuva ei oo mulle oikeen auennu, mutta päivittävät koko ajan olevansa siellä sun täällä pitkin maailmaa purjehtimassa työnmerkeissä yms.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mielummin noita työjuttuja kuulis ku -Kuinka hyvin tunnet kaveri mollamaijan jne.... Ja ku kaikki kaverit pitää käydä läpi joten on "mielenkiintoista" luettavaa  angry.png

Jotkut eivät ilmeisesti osaa painaa sitä -Älä julkaise namiskaa...

Jep jep  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2009/10/974375

Jos kyseinen työntekijä on kertonut potilaista tunnistettavasti, kyseessä on vaitiolovelvollisuuden rikkominen ja siitä pitäs antaa sanktioita. Jos ei, tuon ei pitäisi kuulua työnantajalle millään lailla. Ok, voi olla hyvien tapojen vastaista vitsailla potilaista, mutta kyllä niin saa tehdä. Voihan joku kirjoittaa täällä, blogissaan tms että "olipas rasitavia potilaita tänään" tms. Pitäsköhän tuon sairaanohoitopiirin sulkea koko netti?

Tuskin tuossa on vaitiolovelvollisuutta rikottu. Työnantaja on saanut hyvän syntipukin sille, että Facebookiin pääsy estetään työpaikan koneilta. Jostain käsittämättömästä syystä sairaanhoitopiirit tuntuvat ajattelevan, että jos työnantajan tietokoneelta on pääsy Facebookiin tai YouTubeen niin työneko ei onnistu lainkaan. Keskittyisivät niihin oikeisiin ongelmiin eivätkä haaskaisi aikaa tuollaiseen tyhjänpäiväisyyteen.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja on saanut hyvän syntipukin sille, että Facebookiin pääsy estetään työpaikan koneilta. Jostain käsittämättömästä syystä sairaanhoitopiirit tuntuvat ajattelevan, että jos työnantajan tietokoneelta on pääsy Facebookiin tai YouTubeen niin työneko ei onnistu lainkaan.

Tai sitten tekevät pientä kiusaa ihan vaan periaatteesta; se on niin mukava alistaa duunaria... ;)

Mites onko Jonella tai muilla tietoa siitä kuinka yleistä on se että sairaalan atk-puoli ja johtajat seuraavat työntekijän surffailua myös ihan henkilötasolla? Ilmeisesti se ei ihan Lex Nokian hengen mukaista ole...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mites onko Jonella tai muilla tietoa siitä kuinka yleistä on se että sairaalan atk-puoli ja johtajat seuraavat työntekijän surffailua myös ihan henkilötasolla? Ilmeisesti se ei ihan Lex Nokian hengen mukaista ole...?

Miten sitä voi seurata, jos kone on avattu, kuten yleensä, osaston tunnuksilla? huh.gif

Siinä se netti on käytössä, kuten muutkin. Ei sitä voi täsmentää kehenkään henk.koht., paitsi tietty seulomalla esim. sinä päivänä töissä olleet.

Vai kirjaudutteko koneelle omilla tunnareilla?

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vai kirjaudutteko koneelle omilla tunnareilla?

Vähän kömpelöähän tuo on, mutta kyllä ainakin meillä omilla tunnareilla toimitaan. (melkein aina..)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vai kirjaudutteko koneelle omilla tunnareilla?

Vähän kömpelöähän tuo on, mutta kyllä ainakin meillä omilla tunnareilla toimitaan. (melkein aina..)

Ahaa.

Osasto-olosuhteissa ei voi, koneita on vähemmän kun duunareita eli kaikilla tulee olla pääsy koneelle. Pt-tietojärjestelmä toki on henk.koht., mutta muutoin esim. netti on avoin kaikille.

Nyt on myös kaikilla omat tunnarit, mutta se sitoisi koneen sitten vain omaan käyttöön ja sellainen ei onnistu, paitsi oh ja sihteeri poissulkien.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä ainakin poistettiin ns. yleiset tunnukset ja jokainen avaa koneen omilla tunnuksillaan siksi aikaa kun sitä tarvitsee ja kirjautuu sitten pois kun takapuolensa penkistä nostaa...

Kieltämättä aikaa vievää, kun joka ikinen kerta aloitat täysin alusta päästäksesi tekemään jonkin pienen jutun. Mutta näin se vain on meillä. Lyhyt aikaisille sijaisille ei tunnuksia ole, mutta pidempiaikaisille kyllä.

Eli meillä on ihan mahdollista periaatteessa tutkailla kuinka kauan kukakin viettää aikaansa A) koneella ja cool.png netissä. Paitsi että monet meillä avaa mm. labrat netin kautta (ohjelma aukeaa kymmenen kertaa nopeammin) joten jos ei pystytä katsomaan missä netissä aikansa viettää, niin harhaan johtavaahan tuo on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Mitä isot edellä, sitä pienet perässä...tiedä milloin rantautuu muuallekkin tuo käytäntö.

Sitten vaan firma ostamaan koneita lisää ja reilusti, muuten ei voi duunia tehdä.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei meilläkään koneet riitä, ei edes puolelle vuorossa olevista työntekijöistä. Mutta niitä ei hankita lisää sillä perusteella, että hoidamme potilaita emmekä koneita  ;) just joo, silti kaikki on koneella joten sitä on vähän pakko käyttää vuoron aikana usein.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei meilläkään koneet riitä, ei edes puolelle vuorossa olevista työntekijöistä

Riittääkö työaika vaikka kirjaamisia ei pääse tekemään silloin, kun haluaisi?

Siis eiväthän kaikki nytkään kirjaa samaan aikaan, mutta mietinpähän vain tuota venkoomista omilla tunnuksilla, alusta asti.

Niin hidasta!

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä meillä terveysasemalla ja ensiavussa oli kaikilla omat tunnarit ja omat koneet ja auki koko työajan. (Käytössäkin lähes koko työajan.)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ei meilläkään koneet riitä, ei edes puolelle vuorossa olevista työntekijöistä

Riittääkö työaika vaikka kirjaamisia ei pääse tekemään silloin, kun haluaisi?

Siis eiväthän kaikki nytkään kirjaa samaan aikaan, mutta mietinpähän vain tuota venkoomista omilla tunnuksilla, alusta asti.

Niin hidasta!

Sitten jätetään jotain tekemättä. Mutta ylitöiksi en ole jäänyt kirjaamaan. En koskaan. pomo käskee aina priorisoimaan, joten priorisoin sitten esim. kuntouttamisesta pois sen ajan mitä tarviin. Siis kirjaamiseen, en siihen että ehdin naamakirjassa istumaan  ;)

Mutta kyllä. Hankalaa se on kaikin puolin kun aina on aloitettava ihan alusta. Ja jos unohdat kirjautua ulos, menee kone lukkoon ja se vie pari minuuttia lisää aikaa kun sammutat koneen ja käynnistät sen alusta. Ehkä kerran ja kaksi tuo pari minuuttia ei olekaan mitään, mutta jos teet sen kymmenen kertaa joka päivä, niin johan siinä tulee viikossa / kuukaudessa aika monta työtuntia pelkkää koneen käynnistämistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...