Jump to content
MAINOS

Facebook ja työt


Nurse2008

Recommended Posts

http://www.tehy.fi/viestinta/tehy-lehti/05_2009/nettiin_vai_ei/

– Meillä on puhuttu, että työntekijä voi joutua jopa korvausvelvolliseksi, jos hän toiminnallaan tuo viruksen työpaikan tietojärjestelmiin. Kieltoa perusteltiin nimenomaan tietoturvariskillä. Saamme käyttää vain työsähköpostiosoitteita ja niissäkin liitetiedostoja varotaan.
Siis meinaako HUS ihan oikeasti että jos joku saa viruksen koneeseensa netistä työaikana, siitä joutuu korvausvastuuseen? HAHHAHHAHA, jeah right!

-No, jokainen voi mietiskellä minkä verran normi oh:t ja yh:t ovat perillä internetistä ja tietokoneista yleisellä tasolla, heh-heh.

Ei meidän osastolla saa käyttää omaa kännykkääkään työaikana (mikä haittaa mua yllättävän vähän).

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 145
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

http://www.tehy.fi/viestinta/tehy-lehti/05_2009/nettiin_vai_ei/

– Meillä on puhuttu, että työntekijä voi joutua jopa korvausvelvolliseksi, jos hän toiminnallaan tuo viruksen työpaikan tietojärjestelmiin. Kieltoa perusteltiin nimenomaan tietoturvariskillä. Saamme käyttää vain työsähköpostiosoitteita ja niissäkin liitetiedostoja varotaan.
Siis meinaako HUS ihan oikeasti että jos joku saa viruksen koneeseensa netistä työaikana, siitä joutuu korvausvastuuseen? HAHHAHHAHA, jeah right!

-No, jokainen voi mietiskellä minkä verran normi oh:t ja yh:t ovat perillä internetistä ja tietokoneista yleisellä tasolla, heh-heh.

Hehhehuahhe, haluisin todella nähdä miten tämä korvausprosessi toteutuu käytännössä. :( Ei jumalavita, kaikkea sitä...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tästä muuten tuli mieleen.. että viime kesänä sain netin käytöstä kirjallisen varoituksen os 27 oh:lta joka ei ole edes mun oh.. kun teho 23:n hoitajat oli 6 viikkoa kir tehovalvonta 27:ssa. aika heppoisesta perusteesta.. naama pokkana se selitti et viruksia tulee.. sanoin juu.. hs.fi, hoitajat.net ja facebook.com on ne pahimmat viruksen levittäjät.

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tästä muuten tuli mieleen.. että viime kesänä sain netin käytöstä kirjallisen varoituksen

Mitä siinä varoituksessa luki?

Kirjallinen varoitus satunnaisesta netin käytöstä työaikana on aivan älytön veto. Kuinka pihalla esimiehet oikein saavat olla? Eikö kukaan kontrolloi heidän hölmöilyjään?

http://www.tehy.fi/viestinta/tehy-lehti/05_2009/nettiin_vai_ei/

– Meillä on puhuttu, että työntekijä voi joutua jopa korvausvelvolliseksi, jos hän toiminnallaan tuo viruksen työpaikan tietojärjestelmiin. Kieltoa perusteltiin nimenomaan tietoturvariskillä. Saamme käyttää vain työsähköpostiosoitteita ja niissäkin liitetiedostoja varotaan.
Siis meinaako HUS ihan oikeasti että jos joku saa viruksen koneeseensa netistä työaikana, siitä joutuu korvausvastuuseen? HAHHAHHAHA, jeah right!

-No, jokainen voi mietiskellä minkä verran normi oh:t ja yh:t ovat perillä internetistä ja tietokoneista yleisellä tasolla, heh-heh.

Hehhehuahhe, haluisin todella nähdä miten tämä korvausprosessi toteutuu käytännössä. :( Ei jumalavita, kaikkea sitä...

Siis mitä sieniä tuolla johtoportaassa oikein syödään?  ;D

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.tehy.fi/viestinta/tehy-lehti/05_2009/nettiin_vai_ei/

– Meillä on puhuttu, että työntekijä voi joutua jopa korvausvelvolliseksi, jos hän toiminnallaan tuo viruksen työpaikan tietojärjestelmiin. Kieltoa perusteltiin nimenomaan tietoturvariskillä. Saamme käyttää vain työsähköpostiosoitteita ja niissäkin liitetiedostoja varotaan.
Siis meinaako HUS ihan oikeasti että jos joku saa viruksen koneeseensa netistä työaikana, siitä joutuu korvausvastuuseen? HAHHAHHAHA, jeah right!

-No, jokainen voi mietiskellä minkä verran normi oh:t ja yh:t ovat perillä internetistä ja tietokoneista yleisellä tasolla, heh-heh.

Hehhehuahhe, haluisin todella nähdä miten tämä korvausprosessi toteutuu käytännössä. 8) Ei jumalavita, kaikkea sitä...

Siis mitä sieniä tuolla johtoportaassa oikein syödään?  ;D

-Noo-o, kyllä noi kaikki säännöt ja kommennot on meidän alaisten parhaaksi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Noo-o, kyllä noi kaikki säännöt ja kommennot on meidän alaisten parhaaksi.

Jotain realiteettipohjaa niille "komennoille" kuitenkin toivoisin. Työntekijää ei todellakaan voi asettaa korvausvastuuseen jos hän saa internetistä työasemaansa viruksen. Jos näin olisi, minä en avaisi koko työasemaa työaikana.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuollainen määräys jos tulisi, niin en avaisi konetta ollenkaan. Saisi sitten oh/yh tulla kirjaamaan. Ja usein joutuu etsimään netistä eri instanssien puh.numeroita. Entä jos työntekijä saa koneella kirjoittelusta rannekanavasyndr.? Joutuuko työnantaja maksamaan silloin vahingonkorvauksia?

Yhdessä paikassa oli omat puhelimet TÄYSIN kiellettyjä päivä- ja ilta-aikaan, mutta yövuoroissa niitä olisi PITÄNYT pitää mukana(tämä siis siksi, että työnantaja ei viitsinyt hankkia langattomaan puhelimeen yhtä lisätukiasemaa ja siksi yhdessä osassa ei ollut kuuluvuutta sillä).

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mediassa oli tänään että HUS olisi kieltänyt naamakirjan käytön. HUSin intrassa väite on kumottu, siellä todetaan että keskustelua on käyty jopa Facebookin kaltaisten verkkopalveluiden hyödyntämisestä myös sairaalan toiminnassa.

Husilaisille linkki http://intra.hus.fi/content.aspx?path=1,51833,117077,211592

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mediassa oli tänään että HUS olisi kieltänyt naamakirjan käytön. HUSin intrassa väite on kumottu, siellä todetaan että keskustelua on käyty jopa Facebookin kaltaisten verkkopalveluiden hyödyntämisestä myös sairaalan toiminnassa.

Husilaisille linkki http://intra.hus.fi/content.aspx?path=1,51833,117077,211592

Oho, hyvä homma. Siis tuo väitteen kumoaminen :-D Itse luin kansa iltalehden ja hesarin sivuilta tuosta HUSin fb-kiellosta mutta niinkuin tuossa jossain toisessa fb-keskustelussa sanoin, niin olin to ja pe saikulla ja nyt viikonlopun vapaana niin en ole päässyt töihin asti testaamaan, et onko fb ihan blokattu. Mut hyvä tieto siis tuo, että ei ole ;D Täytyy käydä lukemassa tuo intran linkki sitten kun sorvin ääreen palajan.

Mä jo olin täällä huolissaan, että mitä ihmettä mä sit tekisin kaikki yövuoroni :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Työiaika myydään työnantajalle.

Mitä työhön liittyvää hoitajalla on naamakirjassa? Voiko olla ilman työajan?

Mitä työhön liittyvää on esim. tupakoinnilla..? voiko olla ilman työajan? ;D

Ei kannata puhua, että vuodeosastoilla/poleilla on kiire, jos Facebookissa ehditään seurustella työaikana. Minä en ainakaan ehdi tuota tehdä, vaikka olen "vain" työterveyshuollossa töissä, eikä tulisi mieleenkään, vaikkei olisi kiire hetki juur silloin. Olen samaa mieltä kuin sh90, että minulta on ostettu palvelu, josta maksetaan: työnteko. Yövuoroissa ehkä voisi mennä läpi. Tupakointikin on kielletty työaikana useimmissa sairaanhoitopiireissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työiaika myydään työnantajalle.

Mitä työhön liittyvää hoitajalla on naamakirjassa? Voiko olla ilman työajan?

Mitä työhön liittyvää on esim. tupakoinnilla..? voiko olla ilman työajan? ;D

Ei kannata puhua, että vuodeosastoilla/poleilla on kiire, jos Facebookissa ehditään seurustella työaikana. Minä en ainakaan ehdi tuota tehdä, vaikka olen "vain" työterveyshuollossa töissä, eikä tulisi mieleenkään, vaikkei olisi kiire hetki juur silloin. Olen samaa mieltä kuin sh90, että minulta on ostettu palvelu, josta maksetaan: työnteko. Yövuoroissa ehkä voisi mennä läpi. Tupakointikin on kielletty työaikana useimmissa sairaanhoitopiireissä.

Kertokaas mulle se ero, joka on sillä, että käy facebookissa/iltapäivälehden sivuilla tms pikaisesti ja sillä, että istuu tuijottaen seinää, juoruaa työkaverin kanssa tms? Kaikki nuo ovat "ei-tuottavaa" aikaa. Paitsi, että ne kaikki nostavat työtehoa sen jälkeen.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työiaika myydään työnantajalle.

Mitä työhön liittyvää hoitajalla on naamakirjassa? Voiko olla ilman työajan?

Mitä työhön liittyvää on esim. tupakoinnilla..? voiko olla ilman työajan? ;D

Ei kannata puhua, että vuodeosastoilla/poleilla on kiire, jos Facebookissa ehditään seurustella työaikana. Minä en ainakaan ehdi tuota tehdä, vaikka olen "vain" työterveyshuollossa töissä, eikä tulisi mieleenkään, vaikkei olisi kiire hetki juur silloin. Olen samaa mieltä kuin sh90, että minulta on ostettu palvelu, josta maksetaan: työnteko. Yövuoroissa ehkä voisi mennä läpi. Tupakointikin on kielletty työaikana useimmissa sairaanhoitopiireissä.

Kertokaas mulle se ero, joka on sillä, että käy facebookissa/iltapäivälehden sivuilla tms pikaisesti ja sillä, että istuu tuijottaen seinää, juoruaa työkaverin kanssa tms? Kaikki nuo ovat "ei-tuottavaa" aikaa. Paitsi, että ne kaikki nostavat työtehoa sen jälkeen.

Ei mikään ero, kaikki rinnastettavissa samaan kategoriaan. Korjaan siis: ei kannata puhua kiireestä, jos ehtii FB:iin, IS:n sivuille, tuijottaa seinää, juoruta työkaverin kanssa tms. Ja kaikki tämä lakisääteisten taukojen lisäksi. En kyllä allekirjoita, että nettisivuilla surffailu nostaa työtehoa... Pikemminkin aiheuttaa, että siihen jymähtää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En kyllä allekirjoita, että nettisivuilla surffailu nostaa työtehoa... Pikemminkin aiheuttaa, että siihen jymähtää.

Olet väärässä, tästä on tieteellistä näyttöä: http://www.iltalehti.fi/terveys/200904069364207_tr.shtml  ;D

Luova laiskottelu ja rento ote työpaikalla ei tarkoita sitä että työteho kokonaisuutena olisi jotenkin huonompi kuin näillä tunnollisemmilla työantajan pillin mukaan tanssivilla. Vanha sanonta "asialliset hommat hoidetaan, muuten ollaan kuin ellun kanat" toimii edelleen; kun huilaa sopivassa paikassa ei tarvitse stressata ja pitää pitkiä sairaslomia kun muilla alkaa pinna kiristämään...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En kyllä allekirjoita, että nettisivuilla surffailu nostaa työtehoa... Pikemminkin aiheuttaa, että siihen jymähtää.

Olet väärässä, tästä on tieteellistä näyttöä: http://www.iltalehti.fi/terveys/200904069364207_tr.shtml  ;D

Heh. Olipas otos tosi suuri tutkimuksessa... Perusjoukko monta monituista miljoonaa, otos 300. Luotettava tutkimus.

Loppukaneetti oli kuitenkin "Tutkijat totesivat silti, että nettiriippuvaiset ovat yleisesti muita tehottomampia työntekijöitä."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Loppukaneetti oli kuitenkin "Tutkijat totesivat silti, että nettiriippuvaiset ovat yleisesti muita tehottomampia työntekijöitä."

Meinaatko että kaikki työntekijät jotka piipahtavat netissä työn ohessa ovat nettiriippuvaisia? Kyse oli kaikkien työntekijöiden työtehosta, ei nettiaddiktien.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Loppukaneetti oli kuitenkin "Tutkijat totesivat silti, että nettiriippuvaiset ovat yleisesti muita tehottomampia työntekijöitä."

Meinaatko että kaikki työntekijät jotka piipahtavat netissä työn ohessa ovat nettiriippuvaisia? Kyse oli kaikkien työntekijöiden työtehosta, ei nettiaddiktien.

Jep. Tupakoitsijaa, joka ei voi olla polttamatta työpäivän aikana, kutsutaan nikotiiniriipuvaiseksi  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nettisurffailun lisäksi löytyisi työpaikalla muitakin harrastuksia jotka virkistäisivät ja parantaisivat työtehoa. Hesarin jutussa työterveyslaitoksen tutkimusprofessori Mikko Härmä ehdottaa muillekin kuin pomoille oikeutta ottaa nokkaunet kesken työpäivän, "nokkaunet lisäisivät tyytyväisyyttä työhön ja siten myös tulokset paranesivat." Tutkimusprofessori tietää myös että esim. Japanissa on aivan tavallista että työpaikoilla on hienot taukotilat, joissa saa nukkua tarvittaessa. Tässä on vielä suomen työantajalla pikkaisen opittavaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Loppukaneetti oli kuitenkin "Tutkijat totesivat silti, että nettiriippuvaiset ovat yleisesti muita tehottomampia työntekijöitä."

Meinaatko että kaikki työntekijät jotka piipahtavat netissä työn ohessa ovat nettiriippuvaisia? Kyse oli kaikkien työntekijöiden työtehosta, ei nettiaddiktien.

Jep.

Sitten heitä on kyllä huolestuttavan paljon.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Loppukaneetti oli kuitenkin "Tutkijat totesivat silti, että nettiriippuvaiset ovat yleisesti muita tehottomampia työntekijöitä."

Meinaatko että kaikki työntekijät jotka piipahtavat netissä työn ohessa ovat nettiriippuvaisia? Kyse oli kaikkien työntekijöiden työtehosta, ei nettiaddiktien.

Jep. Tupakoitsijaa, joka ei voi olla polttamatta työpäivän aikana, kutsutaan nikotiiniriipuvaiseksi  :)

Tupakkaa kukaan ei vissiin työssään tarvitse, mutta kyllä meillä ainakin netti on hyvin oleellinen työväline. Ei verrattavissa siis.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Loppukaneetti oli kuitenkin "Tutkijat totesivat silti, että nettiriippuvaiset ovat yleisesti muita tehottomampia työntekijöitä."

Meinaatko että kaikki työntekijät jotka piipahtavat netissä työn ohessa ovat nettiriippuvaisia? Kyse oli kaikkien työntekijöiden työtehosta, ei nettiaddiktien.

Jep. Tupakoitsijaa, joka ei voi olla polttamatta työpäivän aikana, kutsutaan nikotiiniriipuvaiseksi  :)

Tupakkaa kukaan ei vissiin työssään tarvitse, mutta kyllä meillä ainakin netti on hyvin oleellinen työväline. Ei verrattavissa siis.

Vau! Kerro heti, missä työskentelet? Hakeudun sinne, missä tarvitaan Facebookia ja Iltasanomia työssä!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en oikeesti ymmärrä mikä siinä on niin vaikeaa. Työnantaja ostaa työpanoksen työnkeijältä ja antaa siihen välineet. Jos työnantaja sanoo ettei facebookia/iltalehteä/whatever käytetä työpaikalla, ei sitä kanssa sit käytetä (tai jos käytetään, ollaan inisemättä valmiita kantamaan seuraukset jos asiasta jää fakkiin).

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Loppukaneetti oli kuitenkin "Tutkijat totesivat silti, että nettiriippuvaiset ovat yleisesti muita tehottomampia työntekijöitä."

Meinaatko että kaikki työntekijät jotka piipahtavat netissä työn ohessa ovat nettiriippuvaisia? Kyse oli kaikkien työntekijöiden työtehosta, ei nettiaddiktien.

Jep. Tupakoitsijaa, joka ei voi olla polttamatta työpäivän aikana, kutsutaan nikotiiniriipuvaiseksi  :)

Tupakkaa kukaan ei vissiin työssään tarvitse, mutta kyllä meillä ainakin netti on hyvin oleellinen työväline. Ei verrattavissa siis.

Vau! Kerro heti, missä työskentelet? Hakeudun sinne, missä tarvitaan Facebookia ja Iltasanomia työssä!

Kyllä olen muuten käyttänyt molempia myös työhöni, mutta puhuin yleensä netistä kuten tuo sinun käsitteesi "nettiriippuuvuudesta". Terveysasemalla/tk-päivystyksessä olen.

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kas, kun ei ole yleistynyt estot työpaikkojen verkoissa.

Eräissä valtion firmoissa on esimerkiksi joihin webmaileihin esto.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kyllä olen muuten käyttänyt molempia myös työhöni, mutta puhuin yleensä netistä kuten tuo sinun käsitteesi "nettiriippuuvuudesta". Terveysasemalla/tk-päivystyksessä olen."

Viittitkö katsoa mikä tämän viestiketjun otsikko on? Edelleen kysyn, mikä on se työpaikka, jossa Facebookia ja Iltasanomia tarvitaan työssä? Höpö höpö kukaan niitä tarvitsee työssään, ja tarpeen tarpeettomaan toimintaan tuo riippuvuus, eikö?

"Yleensä" netistä minä en ole puhunut, sitä tarvitsen itsekin lähes joka päivä, mut en surffailuun, vaan tiedonhakuun eikä tiedonhaun kohde ole em. sivustot, vaan yleensä Terveysportti, Pharmaca Fennica ja Käypä hoito-sivustot. En käytä nettiä työssä riippuvuuden takia, kotona asia onkin ihan eri juttu...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...