Jump to content
MAINOS

Puheenjohtajisto


OldOne

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 217
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Näitä tässäkin viestiketjussa esille tuotuja ryhmäpoliittisia juttuja ja liiton sisäistä valtataistelua kun miettii niin entistä vakuuttuneempi olen siitä että puoluepolitiikka ja ay-toiminta pitäis pitää mahdollisimman kaukana toisistaan; aivan samanlaista kähmintää ja kaupankäyntiä näytetään kulisseissa käytävän kuin valtakunnanpolitiikassakin. Toivoisin tehyläiseltä edunvalvonnalta enemmän avoimmuutta, läpinäkyvyyttä, rehellisyyttä ja pyyteetöntä jäsenistön etujen ajamista kuin ay-liikkeen sisäistä poliittista ryhmäkurillista toimintaa; kähmintä ja poliittinen valtataistelu kun ei yleensä tuo mitään lisäarvoa siihen tärkeimpään eli rivijäsenen etujen ajamiseen.

Eli jos kiinnostus vaaleja kohtaan on laimeaa ja äänestysprosentti jää jälleen alle 50 prosentin niin turha on syyllistää jäsenistöä, kyllä syy siihen löytyy edunvalvontaorganisaatiosta joka aivan liian pitkälti näyttää edelleenkin pohjautuvan puoluepoliittiseen valtataisteluun ja jopa asioiden ajamiseen kyseenalaisilla intresseillä. Tällainen bresneviläinen toiminta ei kiinnosta etenkään nuorta hoitajakaartia pätkääkään, toivonkin hartaasti että muutosta edustavat ehdokkaat saavat äänensä kuuluviin, massat liikkeelle ja uusi aikakausi alkaa tehyssä vihdoin ja viimein.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut kahdessa liittokokouksessa ja itse en ainakaan ole siellä bongannut puolueiden sihteereitä.

Kyllä sun Samovaari vanhana ay-pomona pitäs tietää että liittokokoukseen kutsutaan puolueiden ay-sihteerit. Katso Tehyn VI liittokokouksen 2005 kokousasiakirjoista. Sivu 3 ,kohta 3.2. Se sinulla liittokokousedustajana pitäisi olla.

Tällainen bresneviläinen toiminta ei kiinnosta etenkään nuorta hoitajakaartia pätkääkään, toivonkin hartaasti että muutosta edustavat ehdokkaat saavat äänensä kuuluviin, massat liikkeelle ja uusi aikakausi alkaa tehyssä vihdoin ja viimein.

Rohkenen olettaa että tarkoitat meitä ja vastaan että toi onkin yksi isoimmista tavoitteistamme. Saada "nukkuvat" liikkeelle ja äänestämään. Nyt on sauma päästä pöllyyttämään rakenteita, toivottavasti se käytetään hyväksi. :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen ollut kahdessa liittokokouksessa ja itse en ainakaan ole siellä bongannut puolueiden sihteereitä.

Kyllä sun Samovaari vanhana ay-pomona pitäs tietää että liittokokoukseen kutsutaan puolueiden ay-sihteerit. Katso Tehyn VI liittokokouksen 2005 kokousasiakirjoista. Sivu 3 ,kohta 3.2. Se sinulla liittokokousedustajana pitäisi olla.

Tästähän keskustelusta tulee varsin mielenkiintoista..... Pitävätkö huhut sittenkin paikkansa, vai mitä tämä niinku tarkoittaa???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vapaa toi on ihan julkinen tieto minkä Samovaari voi pöytäkirjoistaan tarkistaa kun on näemmä päässyt unohtumaan. :) Itse vaan näin puolueiden ulkopuolisena ja noviisina ihmettelen että mitä ihmeen virkaa puolueiden sihteereillä on ay-liikkeen liittokokouksessa? He saavat sinne kuulemma viralliset kutsutkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällainen bresneviläinen toiminta ei kiinnosta etenkään nuorta hoitajakaartia pätkääkään, toivonkin hartaasti että muutosta edustavat ehdokkaat saavat äänensä kuuluviin, massat liikkeelle ja uusi aikakausi alkaa tehyssä vihdoin ja viimein.

Rohkenen olettaa että tarkoitat meitä ja vastaan että toi onkin yksi isoimmista tavoitteistamme. Saada "nukkuvat" liikkeelle ja äänestämään. Nyt on sauma päästä pöllyyttämään rakenteita, toivottavasti se käytetään hyväksi. :)

Tarkoitan Vapaita Vaikuttajia sekä kaikkia muitakin jotka taistelevat luutuneita rakenteita vastaan. Muista ryhmistä ei vaan kovin paljon ole ilmottautunut halukkaita rikkomaan rakenteita ja muuttamaan toimintatapoja, toivottavasti olen väärässä ja muutoksen tuulet puhaltaisivat myös poliittisissa ryhmissäkin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin että miten se taas menikään, puolueet ei rahoita eikä sotkeennu toimintaan mitenkään ja mitään lehmänkauppaa ei käydä missään? 

Tehyn vaalit ovat perinteisesti olleet hyvin poliittiset ja puheenjohtajakuviot ovat loksahtaneet paikalleen vasta lehmänkauppojen jälkeen. Ehdokkaat olivat vielä haluttomia tähän keskusteluun - mahdollisten liittoutumien rakentelu kuuluu vaalien jälkeiseen aikaan. Eevalle on luvattu keskustalta taloudellista tukea mm. ilmoitteluun. Myös Laitinen-Pesola ja Terävä odottavat saavansa kokoomukselta ja SDP:ltä taloudellista tukea.

Kivekkäälle ei sitoutumattomana ole tiedossa puoluemarkkoja, vaan varoja kerätään Tehyn vasemmisto ja sitoutumattomat -ryhmän kautta. Puheenjohtaja valitaan Tehyn liittokokouksessa 18.-20. kesäkuuta. Liittokokousedustajat ja liittovaltuusto valitaan postivaalissa 5.-18. huhtikuuta.

(STT)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muista ryhmistä ei vaan kovin paljon ole ilmottautunut halukkaita rikkomaan rakenteita ja muuttamaan toimintatapoja, toivottavasti olen väärässä ja muutoksen tuulet puhaltaisivat myös poliittisissa ryhmissäkin.

Jos se on vain pelko leimaantumisesta?

Itse en oman ryhmän kokoukseen päässyt, mutta muilta kuulleena, voin sanoa, että on sitä muutos vastarintaa YE:n toiminnassakin. Sehän ei kaikkia tietenkään miellyttänyt :o

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Muista ryhmistä ei vaan kovin paljon ole ilmottautunut halukkaita rikkomaan rakenteita ja muuttamaan toimintatapoja, toivottavasti olen väärässä ja muutoksen tuulet puhaltaisivat myös poliittisissa ryhmissäkin.

Jos se on vain pelko leimaantumisesta?

Itse en oman ryhmän kokoukseen päässyt, mutta muilta kuulleena, voin sanoa, että on sitä muutos vastarintaa YE:n toiminnassakin. Sehän ei kaikkia tietenkään miellyttänyt :o

Nostan hattua YE: n ihmisille. Itsearviointi ja ajatuksien tarkistaminen sekä niistä uusien johtopäätöksien tekeminen on tervettä varmasti kaikissa ryhmissä...  >:D Toivotaan, että kokonaisuudessaan uudet tuulet tulevat puhaltamaan tehyläisyydessä, myös muuten kuin VV: n tuomana...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vapaa toi on ihan julkinen tieto minkä Samovaari voi pöytäkirjoistaan tarkistaa kun on näemmä päässyt unohtumaan. :o Itse vaan näin puolueiden ulkopuolisena ja noviisina ihmettelen että mitä ihmeen virkaa puolueiden sihteereillä on ay-liikkeen liittokokouksessa? He saavat sinne kuulemma viralliset kutsutkin.

Ja niin saa moni muukin nimenomaan Tehyltä kutsun.

Tämä on osa sitä yhteiskuntasuhteiden hoitamista  ja yhteiskunnallista vaikuttamista. Lainsäädäntöön vaikuttamiseksi Tehynkin on hyvä olla yhteistyössä kaikkien puolueiden kanssa. (esim. jos on mielessä yhdistylain muutos pj:n valinnan osalta..). 

Saahan sinne kutsun esim. kuntaliitto ja STMkin ja monet muut yhteistyökumppanit.

Ei kutsuvieraat tule ohjaamaan toimintaa, osa ei edes tule paikalle.

Ja niin: ei mies voikaan ymmärtää, että nainen puheenjohtajana on naisille tärkeä imagokysymys naisvaltaisessa liitossa >:D  Tämä ottamatta mitään kantaa henkilöihin, jotka ovat ehdolla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja niin: ei mies voikaan ymmärtää, että nainen puheenjohtajana on naisille tärkeä imagokysymys naisvaltaisessa liitossa :o  Tämä ottamatta mitään kantaa henkilöihin, jotka ovat ehdolla.

Sorry, mutta pakko kyllä sanoa, että naisena mua ei vois vähempää kiinnostaa onko mies vai nainen pj, enkä näe sen olevan mikään imagokysymys. Kyllä mulle (ja todella monelle muullekin mun tuntemalle naiselle) on paljon tärkeämpää se, miten homma hoituu.

Joillekin ehkä on imagokysymys, mutten usko millään, että kukaan vaihtaa superista tehyyn naispj:n vuoksi. Ei siis pidä yleistää, vaikka itse kokisit asian olevan noin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja niin saa moni muukin nimenomaan Tehyltä kutsun.

Tämä on osa sitä yhteiskuntasuhteiden hoitamista  ja yhteiskunnallista vaikuttamista. Lainsäädäntöön vaikuttamiseksi Tehynkin on hyvä olla yhteistyössä kaikkien puolueiden kanssa. (esim. jos on mielessä yhdistylain muutos pj:n valinnan osalta..). 

Ok, kiitos tarkennuksesta. Jännä ettei kokenut ay-pomo tuollaista muistanut. Olen samaa mieltä että suhteita pitää hoitaa, mutta onko tuo areena paras paikka siihen on toinen juttu. Yhteistyötä pitää tehdä, mutta talustusnuoraa pitää välttää. AY liikkeen pitää olla vahvasti omilla jaloillaan seisova ja jäseniään kuunteleva. Puolueiden kanssa voidaan tehdä yhteistyötä sen verran kun se asioiden hoitamiseksi on välttämätöntä, mutta pyllistellä ei pidä eikä tarvitse.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Ja niin saa moni muukin nimenomaan Tehyltä kutsun.

Tämä on osa sitä yhteiskuntasuhteiden hoitamista  ja yhteiskunnallista vaikuttamista. Lainsäädäntöön vaikuttamiseksi Tehynkin on hyvä olla yhteistyössä kaikkien puolueiden kanssa. (esim. jos on mielessä yhdistylain muutos pj:n valinnan osalta..). 

Ok, kiitos tarkennuksesta. Jännä ettei kokenut ay-pomo tuollaista muistanut. Olen samaa mieltä että suhteita pitää hoitaa, mutta onko tuo areena paras paikka siihen on toinen juttu. Yhteistyötä pitää tehdä, mutta talustusnuoraa pitää välttää. AY liikkeen pitää olla vahvasti omilla jaloillaan seisova ja jäseniään kuunteleva. Puolueiden kanssa voidaan tehdä yhteistyötä sen verran kun se asioiden hoitamiseksi on välttämätöntä, mutta pyllistellä ei pidä eikä tarvitse.

Ei minustakaan tuossa ole mitään ihmeellistä että Tehy kutsuu puolueiden edustajia liittokokoukseensa. Eihän ay-liike missään umpiossa elä. Kyllä yhteiskuntavaikuttaminen ja suhteiden hoitaminen on osa laajaa edunvalvontaa.  Mielestäni nuo pöytäkirjat kertoo juuri siitä, että on lähetetty virallinen kutsu ja kutsuja on ollut Tehy eikä esimerkiksi Liisa Terävä, kuten ehdokas Vapaaa luuli tietävänsä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei minustakaan tuossa ole mitään ihmeellistä että Tehy kutsuu puolueiden edustajia liittokokoukseensa.

Puoluepoliitikon suusta toi ei ole mitenkään yllättävää.  ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Ei minustakaan tuossa ole mitään ihmeellistä että Tehy kutsuu puolueiden edustajia liittokokoukseensa.

Puoluepoliitikon suusta toi ei ole mitenkään yllättävää.  ;)

Korjataan nyt hieman, puoluepolitiikassa olen rivijäsen ay-toiminnassa vähän enemmän. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ai jaa...  ;)

Kuitenkin ketjun otsikkona on puheenjohtajista ja tämä on tehyn vaalien alla..., joten ajattelin hieman palata tässä asiassa raiteillekin. Eli kysyisin sinulta suoraan arvon msh, että miksi JHL: n ay-toimijalle sekä vasemmistopuolueen rivijäsenelle on niin mieluisa vaihtoehto, että tehyn puheenjohtajana jatkaisi nykyinen???

Olet moneen otteeseen vähätellyt Kimiä sekä ylistänyt nykyistä, niin herää ihan aidosti kiinnostus, mistä sinun motivaatiosi pulppuaa...?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Alunperäinen Vapaan viesti johon vastasin, siinä väitös ryhmät kutsuvat puoluesihteereitä ohjaamaan Tehyn liittokokousta. Väite ei todellakaan pitänyt paikkaansa, liittokokousryhmässä ei ole ollut puoluetoimiston väkeä (ainakaan YE-ryhmässä). Liittokokouksessa yleensä avajaisissa on eri yhteistyökumppaneista kutsuttuja. Ihan hyvä  Osku kun oikaisit ketä liittokokoukseen kutsuttu, suoraan sanoen kutsuvieraslista ei ole ihmeemmin kiinostanut. Jos Osku viittaat minuun kokeneena AY-pomona en minä sitä ole vaan he...tin hyvä työmies ;)

Äänestys matsku tuli joten siitä se alkaa ja odotellaan miten kenenkin käy.

sh90 samoilla linjoilla pj.kysymyksessä ja onhan varoittava esimerkki olemassa sisarjärjestössä.

Omalta osalta päätän tästä aiheesta keskustelun tähän, tehdään hyvät vaalit.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samovaari on hyvä vaan ja lopettaa omalta osaltaan tähän..., mutta toivottavasti luet tämän viestin, ennenkuin lopetat kokonaan täällä olemisen... Eli kirjoitin, että olen sitten saanut väärää tietoa, jos se pitää paikkansa, ettei YE: llä tai yhdelläkään toisella ryhmällä ole ollut koskaan ryhmän tai ryhmän jäsenen kutsumana puolueensa edustajaa... Jos siis tämä pitää paikkansa, pyydän anteeksi, että olen välittänyt virheellistä tietoa, mutta ennenkuin annan asiasta periksi, niin haluan vielä tarkistaa asioita muualtakin, kuin yhdeltä YE:n kahdenkauden liittokokousedustajalta..., joka on hemmetin hyvä työmies... ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja niin: ei mies voikaan ymmärtää, että nainen puheenjohtajana on naisille tärkeä imagokysymys naisvaltaisessa liitossa

sh90 samoilla linjoilla pj.kysymyksessä ja onhan varoittava esimerkki olemassa sisarjärjestössä.

Pitäisikö tätä periaatetta noudattaa myös toisinpäin? Eli firmassa, järjestössä yms. jossa on miesenemmistö, niin pomoksi ei voisi valita naista imagosyistä..? Eikö osaamisella olekaan enää merkitystä?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En Vapaa lopeta foorumilla oloa vaan tämän keskustelun tästä aiheesta. Mitä tulee puolueen edustajan kutsumiseen siitä voin vain vastata omalta osalta  minulla ei ole tiedossa, että ryhmä olisi kutsunut.

Joko sait äänestys lipukkeet.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

. Ihan hyvä  Osku kun oikaisit ketä liittokokoukseen kutsuttu, suoraan sanoen kutsuvieraslista ei ole ihmeemmin kiinostanut.

Liittokokous on Tehyn korkein päättävä elin missä tehdään isoja, meitä kaikkia koskevia päätöksiä. Kyllä mua kiinnostaa kuka siellä nurkissa pyörii silloin kun se kokoontuu. Voisitko kokeneena kertoa noviisille mikä niiden puolueiden ay-sihteereiden tehtävä siellä on? Tuskin ne siellä on pullaa tarjoilemassa ;)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En Vapaa lopeta foorumilla oloa vaan tämän keskustelun tästä aiheesta. Mitä tulee puolueen edustajan kutsumiseen siitä voin vain vastata omalta osalta  minulla ei ole tiedossa, että ryhmä olisi kutsunut.

Joko sait äänestys lipukkeet.

Asia on ok...  ;) Juu, paperit tulivat tänään... Oulun seudulla näemmä posti kulkee hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Ai jaa...  ;)

Kuitenkin ketjun otsikkona on puheenjohtajista ja tämä on tehyn vaalien alla..., joten ajattelin hieman palata tässä asiassa raiteillekin. Eli kysyisin sinulta suoraan arvon msh, että miksi JHL: n ay-toimijalle sekä vasemmistopuolueen rivijäsenelle on niin mieluisa vaihtoehto, että tehyn puheenjohtajana jatkaisi nykyinen???

Olet moneen otteeseen vähätellyt Kimiä sekä ylistänyt nykyistä, niin herää ihan aidosti kiinnostus, mistä sinun motivaatiosi pulppuaa...?

No yritän vastata siinä toivossa että kysymyksesi oli rakentavassa hengessä esitetty. Jatkossa ei tarvitse jokaisessa viestissä mainita noita taustayhteisöjäni. Olen ne kertonut täällä avoimesti siitä saakka kun olen foorumilla kirjoittanut.

Siis minulla ei ole äänioikeutta näissä vaaleissa.  Eikä JLP:n jatkaminen sinällään mikään valtaisa riemun aihe olisi - ei siitä ole kyse. Ihan olisin ilahtunut jos Tehyyn valittaisiin vasemmistolainen puheenjohtaja. Ehkä sekin aika taas joskus koittaa.

Jaanasta toteaisin vain, että hän on mielestäni onnistunut haasteellisessa tehtävässään ainakin kohtuudella. Ehkä näinkin pitkään jatkunut puheenjohtajakausi alkaa hieman muodostua rasitteeksi. Omalla ay-kokemuksellani nyt ehdolle asetettujen ehdokkaiden onnistumismahdollisuutta vertaillessani en silti hetkeäkään epäile, etteikö Jaanalla ole aivan eriluokan edellytykset puheenjohtajana kuin Kimillä. Tämä ei tarkoita etteikö Kimi saata olla varsin hyvä heppu, mutta nyt valitaan oikeasti yhtä maan suurimman ammattiliiton puheenjohtajaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...