Jump to content
MAINOS

Tiedot terveydenhuollon ammattihenkilöistä Internetiin


OldOne

Recommended Posts

Totta, aletaanko vääntämään sopivaa saatekirjettä valmiiksi nyt ihan ajatuksen kanssa? Ens viikolla jossain vaiheessa se pitää laittaa eteenpäin, jos asia tulee eduskunnan käsittelyyn jo 9.9.

10 000 alan ammattilaisen allekirjoitus on jo aika painava kannanaotto :P

muoks:[iurl=http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=15314.0]'>http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=15314.0] http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=15314.0[/iurl]

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 459
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Cats know how we feel, they just don't care.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos tää rekisteri tulee, niin mä haluan sitten vastaavasti rekisterin lasten kanssa työskentelevien rikostaustaotteista.  :(

Mua kiinnostais ihan oikeasti tämä rekisteri. Onhan sekin toki heidän työnantajansa homma tarkistaa se, mut kun meitäkin voi tarkistella miten huvittaa, niin tulipa mieleen, että jos tälle tielle lähdetään, niin tämä rekisteri tosiaan kiinnostaisi kolmen lapsen äitiä.

Ja mielenkiintoiseksi menee se, että päiväkodeista voimme tarkistaa (jos rekisteri tulee) lähihoitajien opiskelutiedot ja pätevyydet, mutta emme lastentarhanopettajien... Oikeudenmukaista ja reilua?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ens viikolla jossain vaiheessa se pitää laittaa eteenpäin, jos asia tulee eduskunnan käsittelyyn jo 9.9.

Miten olisi mielenosoitus 9.9?

Siitä onkin jo aikaa kun ollaan viimeksi käyty eduskuntatalon portailla.

Jos kävisin huomenna tekemässä poliisille ilmoituksen, niin tulisiko joku muukin mun lisäksi osoittamaan mieltään?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen Tehyn pääkonttorilla koulutuksessa silloin iltaan asti. Jos päätätte lähteä, varmistukaa että paikalle tulee porukkaa massoittain (satoja=tuhansia ihmisiä). Kourallinen ihmisiä aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. En halua olla pessimisti, mutta nyt on kiire jos tohon lähdetään ja asian masinoimiseen ei ole hirveästi aikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Suuri osa kuitenkin taitaa olla töissä silloin...?

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Miekkaria voisi harkita. Toisaalta asia on jo nyt saanut hyvin julkisuutta.

Ajallisesti miekkarin järjestely kyllä onnistuisi.

Mielenilmauksen julkisuusarvon voi saavuttaa ilman satoja tai tuhansia osallistujiakin.

Olettaisin että aihe on edelleen tiedotusvälineitä kiinnostava.

Samalla täytyy todeta että itse olen kyseisen viikon lomamatkalla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos päätätte lähteä, varmistukaa että paikalle tulee porukkaa massoittain (satoja=tuhansia ihmisiä). Kourallinen ihmisiä aiheuttaa lähinnä myötähäpeää. En halua olla pessimisti, mutta nyt on kiire jos tohon lähdetään ja asian masinoimiseen ei ole hirveästi aikaa.

Totta, aikaa ei ole juuri yhtään, ja ajankohta on huono. Parikin sataa ihmistä olisi hyvä saavutus mielenosoitukseen.

No, katsotaan asiaa tarkemmin huomenna.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta asia on jo nyt saanut hyvin julkisuutta.

On. Siltä osin tämä "kampanja" on onnistunut yli odotusten.  :)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ens viikolla jossain vaiheessa se pitää laittaa eteenpäin, jos asia tulee eduskunnan käsittelyyn jo 9.9.

Miten olisi mielenosoitus 9.9?

Siitä onkin jo aikaa kun ollaan viimeksi käyty eduskuntatalon portailla.

Jos kävisin huomenna tekemässä poliisille ilmoituksen, niin tulisiko joku muukin mun lisäksi osoittamaan mieltään?

Heti mukana ja mukana myös järjestämässä. Muutamissa mielenosoituksissa ollut mukana ja yhdessä vahvasti mukana järjestämässä.

Teemun blogi

Ei taistelua ilman yhteistä rintamaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toisaalta asia on jo nyt saanut hyvin julkisuutta.

On. Siltä osin tämä "kampanja" on onnistunut yli odotusten.  :)

Ja tällä julkisuudella ratsastaen ihmisiä voisi jopa saapua mielenosoitukseen.  :)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No ei muuta kuin laittakaa rattaat pyörimään. Toivottavasti saatte massat liikkeelle :)

Rattaat pyörivät jo.

Jos joku haluaa osallistua järjestelyihin, niin pistäkää privaattiviestiä tai sähköpostia meikäläiselle. vf at hoitajat piste net on osoite

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä voisin mielelläni osallistua sh-opiskelijana mielenosoitukseen ja kerätä opiskelijaporukan. Jos opiskelijat kelpaa :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä voisin mielelläni osallistua sh-opiskelijana mielenosoitukseen ja kerätä opiskelijaporukan. Jos opiskelijat kelpaa :)

Kaikki kelpaa. Ilman muuta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Super on tänään antanut uuden tiedotteen terveydenhuollon ammattihenkilöstön tietojen julkistamiseen internetissä

http://www.superliitto.fi/?newspage=339

Hyvä että ääni muuttui sielläkin. Toivottavasti ääni muuttuu muissakin liitoissa jyrkempään suuntaan. Palomäki ja muut AY-pomot sai eilen kopion eduskuntaan menneestä adressista meilistä: http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=15316.0
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aukee linkki ihan ok. En o jäsen minäkään  :o

SuPerin Palomäki pitää terveydenhuollon ammattihenkilöiden tietojen julkistamista Internetissä turvallisuusriskinä  (Julkaistu: 01.09.2008 15:16)

Suomen lähi- ja perushoitajaliiton SuPerin puheenjohtaja Juhani Palomäki on huolissaan terveydenhuollon ammattihenkilöiden turvallisuudesta ja vastustaa ehdottomasti tietojen julkistamista Internetissä. Terveydenhuollon henkilökunta joutuu kokemaan työssään yhä enemmän väkivalta- ja uhkatilanteita. Samalla myös potilasturvallisuus kärsii. SuPerin Työterveyslaitoksella juuri teettämän kyselyn mukaan 55 prosenttia lähi- ja perushoitajista on kokenut ruumiillista väkivaltaa asiakkaiden taholta viimeisen vuoden aikana. 15 prosenttia on kokenut sitä päivittäin tai viikoittain.  65 prosenttia on kokenut henkistä väkivaltaa kuluneen vuoden aikana, lähes 20 prosenttia päivittäin.

Ongelmallisia alueita ovat mm. vammais- ja päihdehuolto, koti- ja muut avopalvelut sekä vanhustenhuolto.

- Terveydenhuollon ammattihenkilöiden rekisteröinti on sinällään hyvä asia, mutta tietoja ei saa laittaa julkiseen tietopalveluun Internetiin, Palomäki sanoo.

- Lisäksi rekisteröintiä on kehitettävä niin, että se on yhtä lailla kattava nimikesuojattujen ja laillistettujen ammattihenkilöiden osalta. Nimikesuojattujen ammattihenkilöiden kuten lähi- ja perushoitajien osalta rekisteri on tällä hetkellä puutteellinen, sillä lainsäädäntö ei edellytä heiltä pakollista rekisteröintiä. Rekisteröinnistä tulee tehdä lakisääteinen jo alan tutkinnon suorittamisen yhteydessä, Palomäki vaatii.

Hallitus on hyväksynyt lakiesityksen, joka mahdollistaa terveydenhuollon ammattihenkilöiden tietojen julkaisemisen Internetissä. Lakiesitys tulee eduskunnan käsittelyyn syksyllä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...