Jump to content
MAINOS

Kenen joukoissa seisot?


-VF-

Recommended Posts

Olisi reilua, että joku Tehyn johtajista tulisi julkisuuteen kertomaan, että lähihoitajat ovat tervetulleita. Nyt tämä on jäänyt vaan kuulopuheiksi kun Tehyn sivuillakaan ei ole asiasta mitään infoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Olisi reilua, että joku Tehyn johtajista tulisi julkisuuteen kertomaan, että lähihoitajat ovat tervetulleita. Nyt tämä on jäänyt vaan kuulopuheiksi kun Tehyn sivuillakaan ei ole asiasta mitään infoa.

Sinun henkilökohtainen vastuu on ottaa selville mitä oikeuksia sinulla on ja miten ja mistä ne saat.  On se nyt kumma kun sinäkin olet valmis antaan elämäsi muiden käsiin ja sitten kehtaa kitistä jos niin ei käy. Jos jotain haluat,tee asialle jotain äläkä odota muiden tekevän sitä puolestasi. Muokkaus:asiattomuudet siivottu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisi reilua, että joku Tehyn johtajista tulisi julkisuuteen kertomaan, että lähihoitajat ovat tervetulleita. Nyt tämä on jäänyt vaan kuulopuheiksi kun Tehyn sivuillakaan ei ole asiasta mitään infoa.

Koska Tehy haluaa noudattaa liittojen välistä kirjoittamatonta sääntöä solidaarisuudesta. Tehy ei tietoisesti lähde kalastelemaan toiselta liitolta jäseniä tökeröillä tavoilla, kuten Super, joka ottaa yhteyttä entisiin jäseniinsä, nykyisiin tehyläisiin, monien vuosien takaa.

Tehy ei kuse toisten pesään turhilla lausunnoilla, toisin kuin Super:n Palomäki, joka vaatii Tehyn työtaistelu muodon tultua julki porvarihallitukselta toimia ettei Tehyn fokus paremmasta hoitoalan tulevaisuudesta tule onnistumaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aha. Tämä on niin häiriintynyttä touhua, etten kyllä liity mihinkään liittoon.

Valintansa toki kullakin, mutta toivon sinun ymmärtävän että sinäkin rivijäsenenä oikeasti pystyt vaikuttamaan asioihin. En nyt ala latelemaan mitä hyötyä liittoon kuulumisesta on, mutta korostan vain yhtä etua nimeltä oikeusapu. Se palkasta menevä prosentti on vain niin pieni osuus siitä vakuutuksesta minkä saa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisi reilua, että joku Tehyn johtajista tulisi julkisuuteen kertomaan, että lähihoitajat ovat tervetulleita. Nyt tämä on jäänyt vaan kuulopuheiksi kun Tehyn sivuillakaan ei ole asiasta mitään infoa.

Kyllä siellä on infoa ihan samalla tavalla kuin muidenkin ammattiryhmien kohdalla. Kaikki alan ammattilaiset ovat yhtä tervetulleita, titteliin katsomatta http://www.tehy.fi/tehy_jarjestona/keita_tehy_edustaa/
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mihin sinä perustat väitteesi, että Super ei ajaisi sairaanhoitajien asioita kun heitä kuitenkin myös Superiin kuuluu?

SuPer on Suomen suurin sosiaali- ja terveydenhuollon toisen asteen tutkinnon suorittaneiden ja alalle opiskelevien ammattiliitto. Tämä lause on lainattu suoraan Superin virallisten nettisivujen etusivulta. Itse asiassa niiden sivujen sisältö alkaa tällä lauseella. Se kertonee kaiken oleellisen siitä, kenelle kyseinen liitto on tarkoitettu.

SuPer edustaa muun muassa:

lähihoitajia

perushoitajia

apuhoitajia

ensihoitajia

lastenhoitajia

hammashoitajia

mielenterveyshoitajia

kuntohoitajia

lääkintävahtimestareita ja sairaankuljettajia

farmanomeja

lääketeknikoita

vastaanotto-osastoavustajia

terveyskeskusavustajia

vastaanottohoitajia

osastonsihteereitä

kodinhoitajia

päivähoitajia

kehitysvammaisten hoitajia

sosionomeja

sairaanhoitajia

terveydenhoitajia

Lainattu suoraan Superin sivuilta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aha. Tämä on niin häiriintynyttä touhua, etten kyllä liity mihinkään liittoon.

Valintansa toki kullakin, mutta toivon sinun ymmärtävän että sinäkin rivijäsenenä oikeasti pystyt vaikuttamaan asioihin. En nyt ala latelemaan mitä hyötyä liittoon kuulumisesta on, mutta korostan vain yhtä etua nimeltä oikeusapu. Se palkasta menevä prosentti on vain niin pieni osuus siitä vakuutuksesta minkä saa.

Minulla on niin pieni palkka ja perhe elätettävänä, että saan tarvittaessa ilmaisen oikeusavustajan oikeusaputoimistosta tai sieltä maksusitoumuksen, jolla voi mennä yksityisen juristin puheille. Miksi minä muuten tarvitsisin oikeusavustajaa ylipäänsä? Kääk. Olenko tehnyt jotain laitonta? Kirjoittanut tänne jotain mikä johtaa Vanhasiin vai mitä?[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 01.12.07 - klo:23:25


Mihin sinä perustat väitteesi, että Super ei ajaisi sairaanhoitajien asioita kun heitä kuitenkin myös Superiin kuuluu?

SuPer on Suomen suurin sosiaali- ja terveydenhuollon toisen asteen tutkinnon suorittaneiden ja alalle opiskelevien ammattiliitto. Tämä lause on lainattu suoraan Superin virallisten nettisivujen etusivulta. Itse asiassa niiden sivujen sisältö alkaa tällä lauseella. Se kertonee kaiken oleellisen siitä, kenelle kyseinen liitto on tarkoitettu.

SuPer edustaa muun muassa:

lähihoitajia

perushoitajia

apuhoitajia

ensihoitajia

lastenhoitajia

hammashoitajia

mielenterveyshoitajia

kuntohoitajia

lääkintävahtimestareita ja sairaankuljettajia

farmanomeja

lääketeknikoita

vastaanotto-osastoavustajia

terveyskeskusavustajia

vastaanottohoitajia

osastonsihteereitä

kodinhoitajia

päivähoitajia

kehitysvammaisten hoitajia

sosionomeja

sairaanhoitajia

terveydenhoitajia

Lainattu suoraan Superin sivuilta

Juu, kiitos tiedosta, mutta olen tutustunut Superin nettisivuihin tarkastikin. Olen lähettänyt kaikkiin liitoihin e-mailia ja pyytänyt niitä perustelemaan miksi minun pitäisi niihin liittyä. Super on ainoa, joka ei ole vastannut. Nyt olen kuitenkin tehnyt päätökseni pysyä liittoutumattomana, niin uskomattomalta nämä liittoasiat kuulostaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on niin pieni palkka ja perhe elätettävänä, että saan tarvittaessa ilmaisen oikeusavustajan oikeusaputoimistosta tai sieltä maksusitoumuksen, jolla voi mennä yksityisen juristin puheille. Miksi minä muuten tarvitsisin oikeusavustajaa ylipäänsä? Kääk. Olenko tehnyt jotain laitonta? Kirjoittanut tänne jotain mikä johtaa Vanhasiin vai mitä?

Oikeudellisella avulla tarkoitetaan sitä, että liiton lakimiehet auttavat jos tulee esim. työnantajan kanssa ongelmia palkanmaksun tai työsuhteen kanssa. Näitä tapauksia on monia, joissa liiton lakimiesten avulla on työntekijä saanut korvauksia laittomista määräaikaisuuksista jne.

Toinen esimerkki on liiton myöntämä vastuuvakuutus. Jos töissäsi teet virheen ja potilas kuolee, niin ei se työnantaja sinua auta. Terveydenhuoltoalan ammattiliittojen lakimiehillä taitaa olla eniten kokemusta näistä asioista.

Itse en luottaisi julkisen oikeusavustajan kykyihin hoitaa em. asioita hyvin.

Ja lisäksi tulee se pointti, että mielestäni on loiseläjyyttä nauttia ammattiliittojen neuvottelemista eduista ilman, että kuuluu liittoon.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minulla on niin pieni palkka ja perhe elätettävänä, että saan tarvittaessa ilmaisen oikeusavustajan oikeusaputoimistosta tai sieltä maksusitoumuksen, jolla voi mennä yksityisen juristin puheille.

Itse en luottaisi julkisen oikeusavustajan kykyihin hoitaa em. asioita hyvin.

Ei sitä julkiseen oikeusavustajaan tarvitsekaan tyytyä. Sitä voi valita haluamansa asianajajan, joka sitten saa korvauksen valtiolta, mikäli olisi oikeutettu saamaan sitä julkisen oikeusavustajan apua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sit taas itse topicin aiheeseen eli kenen joukoissa...

Olen itse alunperin apuhoitajasta aloittanut ja jatko-opiskellut perinteisesti terkkariksi. Ensin olin nykyinen superilainen, mutta 010184 lähteien tehyläinen. Yllättävintä tämän  syksyn aikana oli superilaisen sisareni hyökkäävyys ja aggressiivisuus (on itse aktiivi). Otti asiat henkilökohtaisena vastakkainasetteluna - HUH!

Itse kyllä kannattaisin hoitajien yhteistä liittoa, jotta olisi joukkovoimaa vielä enemmän, mutta... Kateus vie kalatkin jne...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelut (lähihoitaja) aloittaessani liityin sekä Superiin että Tehyyn.

Tässä syksyllä koin vahvasti kuuluvani Tehy-rintamaan, vaikken sieltä

välttämättä saanut täysin vastakaikua ts. oma asiani ei tullut täysin ajetuksi.

Nyt valmistuessani ei minun kuitenkaan tarvitse miettiä kahden liiton välillä,

toisella on selkärankaa ja vahvuutta, toisella ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei sitä julkiseen oikeusavustajaan tarvitsekaan tyytyä. Sitä voi valita haluamansa asianajajan, joka sitten saa korvauksen valtiolta, mikäli olisi oikeutettu saamaan sitä julkisen oikeusavustajan apua.

Suurissa kaupungeissa on julkiset oikeusavustajat joiden palveluksiin on tyytyminen. Mikään automaatio se ei ole, että saa valita vapaasti advokaatin vaikka olisi oikeutettu maksuttomaan oiekudenkäyntiin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei sitä julkiseen oikeusavustajaan tarvitsekaan tyytyä. Sitä voi valita haluamansa asianajajan, joka sitten saa korvauksen valtiolta, mikäli olisi oikeutettu saamaan sitä julkisen oikeusavustajan apua.

Suurissa kaupungeissa on julkiset oikeusavustajat joiden palveluksiin on tyytyminen. Mikään automaatio se ei ole, että saa valita vapaasti advokaatin vaikka olisi oikeutettu maksuttomaan oiekudenkäyntiin.

Kannattaisi ottaa selvää ennen kuin väittää jotain mitä ei tiedä.

Lain mukaan voi valita kenet haluaa asianajajakseen ja oikeus sitten määrää valtion maksamaan kulut, jos niiden korvaamiseen on oikeus.

Ei ole mitään velvollisuutta käyttää julkisia oikeusavustajia, ainakaan suomen lain mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kannattaisi ottaa selvää ennen kuin väittää jotain mitä ei tiedä.

No, sinua se asia ei ole tähänkään asti tuntunut haittaavan se, joten miksi nyt takertua siihen asiaan?

Lain mukaan voi valita kenet haluaa asianajajakseen ja oikeus sitten määrää valtion maksamaan kulut, jos niiden korvaamiseen on oikeus.

Ei ole mitään velvollisuutta käyttää julkisia oikeusavustajia, ainakaan suomen lain mukaan.

Yhäkin väitän, että on turha kuvitella saavansa ketä tahansa advokaattia ajamaan asiaansa vaikka valtio maksaisi viulut. Oikeusapujutut eivät ole sellaisia hommia joihin asianajajat intoa hihkuen paneutuvat.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yhäkin väitän, että on turha kuvitella saavansa ketä tahansa advokaattia ajamaan asiaansa vaikka valtio maksaisi viulut. Oikeusapujutut eivät ole sellaisia hommia joihin asianajajat intoa hihkuen paneutuvat.

Ja valtiokin tulee maksamaan viulut vasta kun on vahinko sattunut. Se on hieman samaa logiikkaa aloittaa hoitajien massakoulutus hädän hetkellä samana vuonna 2020, jolloin 1/3 tekijöistä on päätynyt eläkkeelle. Se prosentin luokkaa oleva liittomaksu on niin pieni hinta suurelle vakuutukselle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-94-97 Super opiskelija jäsen, -97-99 Tehy rivijäsen, -99-tämähetki Jhl rivijäsen. Nyt kuitenkin Tehyn liittymis paperit saapuneet, ja menee liitto vaihtoon. Kannatus mielessä lähinnä, Tehy yritti, ja osittain onnistui. Jhl:n lammastelu vituttaa. Juu ja palkkaan ei vaikuta (Valtiolla hommissa).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TEHYläinen tästä syksystä alkaen henkilökohtaisena protestina ed. ammattiliiton toimintaa tai tarkemmin ottaen toimimattomuutta kohtaan  :D

- Ei tarinoita vuodet vaihda, ne vaihtaa vain kertojat -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vuodesta -04 Tehyn jäsen, ennen sitä Super:in jäsen. Ammattiosastoa vaihdoin juuri..

Sairaanhoitajaliitto muuten unohtui..

"Ei kuullosta kovin järkevältä", sanoi Kani. "Ei", sanoi Puh nöyrästi. "Ei kuulostakkaan nyt kun sen sanoo. Sitä ennen se kuullosti aivan järkevältä."

"On mahdotonta olla masentunut jos sinulla on ilmapallo."

-Nalle Puh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...