Jump to content
MAINOS

Kenen joukoissa seisot?


-VF-

Recommended Posts

Mielenkiintoista nähdä, miten tahmeasti ihmiset uskaltavat kertoa omasta sitoutuneisuudestaan tai sitoutumattomuudestaan, paitsi tehyläiset.

On  varmaankin päällä vielä se median kertoma ajatus mc-hoitajista ja terroristitehyläisistä.

Mutta haluaako kukaan seisoa munattomien joukossa? Paitsi munattomat itse?

Tehy rulaa ja vahvasti  tästäkin eteenpäin...

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mielenkiintoista nähdä, miten tahmeasti ihmiset uskaltavat kertoa omasta sitoutuneisuudestaan tai sitoutumattomuudestaan, paitsi tehyläiset.

On  varmaankin päällä vielä se median kertoma ajatus mc-hoitajista ja terroristitehyläisistä.

Mutta haluaako kukaan seisoa munattomien joukossa? Paitsi munattomat itse?

Tehy rulaa ja vahvasti  tästäkin eteenpäin...

sulla noi pallit ainakin näyttää olevan 1 kk jälkeen. Meinaakko kyseenalaistaa foorumin johtajuuden ennen uutta vuotta? ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn opiskelijajäsen vielä kolme viikkoa, sitten olis tarkotus siirtyä varsinaiseksi jäseneksi. Ao kyllä vielä täysin hukassa!

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äläkää öksykö, sanotaan pohojosesa,

tai jotain siihen suuntaan, tiedoks Emjaylle ja muille "öksyneille".

Havitteletko itse pj:n tai yleensäkin valtaapitävien mandaattia?

Mun puheisa munattomuus tarkottaa pelekkää raukkamaisuutta ja pelokkuutta, ei se oo sukupuolisidonnaista.

Tänä syksynä Tehy on näyttäny vaikkapa närhen munat, tai jonkun muun linnun...

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Äläkää öksykö, sanotaan pohojosesa,

tai jotain siihen suuntaan, tiedoks Emjaylle ja muille "öksyneille".

Havitteletko itse pj:n tai yleensäkin valtaapitävien mandaattia?

Mun puheisa munattomuus tarkottaa pelekkää raukkamaisuutta ja pelokkuutta, ei se oo sukupuolisidonnaista.

Tänä syksynä Tehy on näyttäny vaikkapa närhen munat, tai jonkun muun linnun...

Kiinalaiset sanoo että kaiva 8 hautaa. 7 vihollisillesi ja 1 itsellesi!

Ja mun äitee sanoo että älä koskaan vastaa kysymykseen kysymyksellä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sainpas sut elohon, vähän kun jatketaan, aletaan keskustella...

Aattelinki jo, että ku vähän härnään saan sut heräämään Ruususen unesta ( en tosiaankaan puhu pääministerin ex-morsiamesta, you know).

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen JHL:läinen.  Järjestö sidonnaisuuteni olen kertonut alusta alkaen tällä foorumilla keskusteluun osallistuessani.  Silti en pidä vähemmän arvokkaana sitäkään etteivät kaikki keskusteluun osallistuvat halua kertoa mihin ovat järjestäytyneet. Tässä otsikoinnissa; "kenen joukoissa seisot" korostuu vastaikkainasettelu. Ehkä meillä kaikilla on kuitenkin myös yhdistäviä tekijöitä. Vaikka vastakkainasetttelunaika ei vielä olisikkaan kokonaan ohi niin sen varaan ei hirveästi kannata rakentaa.

Aiheen nimen otin Aulikki Oksasen aiheeseen hyvin liittyvästä laulusta.

Vaikka miten mainostaa, että vastakkain asettelu olisi ohi, niin ei se kyllä JHL:n ja SuPerin aktiivien viesteissä näy. Ne ovat olleet pääsääntöisesti Tehyn työtaistelua, tehyläisiä ja Tehyn saamaa sopimusta aliarvioivia ja oman liiton sopimusta ja omaa liittoa ylistäviä.

Jos em. liitoilla ei olisi paskat housussa, niin miksi sellaisia propagandaviestejä täytyy kirjoittaa? Faktat on faktoja, mutta jonkinlainen suodatin on hyvä olla käytössä. Siksi tämä ketju jossa jokainen voi vapaaehtoisesti kertoa liitosidonnaisuutensa - jos uskaltaa.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sainpas sut elohon, vähän kun jatketaan, aletaan keskustella...

Aattelinki jo, että ku vähän härnään saan sut heräämään Ruususen unesta ( en tosiaankaan puhu pääministerin ex-morsiamesta, you know).

aiotko kyseenalaistaa foorumin johtajuuden ennen uutta vuotta vai et ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn varsinainen jäsen vuodesta 2000, sitä ennen opisk. jäsen. En ole ns aktiivijäsen, ehkä joskus..

Yeah, right! Like I'm going to put that icky thing in my mouth.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Olen JHL:läinen.  Järjestö sidonnaisuuteni olen kertonut alusta alkaen tällä foorumilla keskusteluun osallistuessani.  Silti en pidä vähemmän arvokkaana sitäkään etteivät kaikki keskusteluun osallistuvat halua kertoa mihin ovat järjestäytyneet. Tässä otsikoinnissa; "kenen joukoissa seisot" korostuu vastaikkainasettelu. Ehkä meillä kaikilla on kuitenkin myös yhdistäviä tekijöitä. Vaikka vastakkainasetttelunaika ei vielä olisikkaan kokonaan ohi niin sen varaan ei hirveästi kannata rakentaa.

Aiheen nimen otin Aulikki Oksasen aiheeseen hyvin liittyvästä laulusta.

Vaikka miten mainostaa, että vastakkain asettelu olisi ohi, niin ei se kyllä JHL:n ja SuPerin aktiivien viesteissä näy. Ne ovat olleet pääsääntöisesti Tehyn työtaistelua, tehyläisiä ja Tehyn saamaa sopimusta aliarvioivia ja oman liiton sopimusta ja omaa liittoa ylistäviä.

Jos em. liitoilla ei olisi paskat housussa, niin miksi sellaisia propagandaviestejä täytyy kirjoittaa? Faktat on faktoja, mutta jonkinlainen suodatin on hyvä olla käytössä. Siksi tämä ketju jossa jokainen voi vapaaehtoisesti kertoa liitosidonnaisuutensa - jos uskaltaa.

Kaikki kunnia Aulikki Oksaselle ja muille aikalaistensa hieman ehkä ylipolitisoituneelle vastakkainasettelulle. Tähän tilanteeseen se nyt ei vain kolahda. Naisvaltaisten matalapalkkaisten ammattijärjestöjen vastakkainasettelu ei sytytä. Kun syytätät muita propagandisista viesteistä ja tehy-ratkaisun aliarvioinnista niin voisit myös miettiä omaa ilmaisuasi ja tapaasi muiden arviointiin/arvostamiseen; "paskat housuissa ym. ilmaisuillasi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelujäsenenä Tehyssä ja sitten varsinaisena -90 luvun alusta lähtien tänne asti.

Nyt liittoon kuulumattomana, syinä mm. liiton välinpitämättömyys jäsenistön työolosuhteista ja työnantajien rikoksista työajoissa, työturvallisuudessa ja työsuhteissa.

Sitten vielä todella ammattitaidoton toiminta työtaistelun aikana ja varsinkin sopimuksen teossa.

Minkä hyväksyessään liitto hyväksyi jäsentensä epätasa-arvoisen kohtelun mm. palkkauksessa.

Erilaisia mielipiteitä on, niin kuin saakin olla:

nyt puoliaktiivisena jäsenenä hoitoalan ainoassa liitossa joka osaa tiukan paikan tullen tehdä muutakin kuin niiailla.

Valitettavasti noin ei käynyt, ainakaan sen mukaan mitä minä näin.

Viime hetkellä, juuri silloin kun oli se tiukka paikka eli 19.11, ei vain niiattu vaan vedettiin hame korviin ja pyllistettiin.

Niin Tehy teki ja ei ole mitään millä voisi rehellisesti puolustaa tuollaista todella selkärangatonta toimintaa.

Voisi sanoa olleen munatonta toimintaa. Ja naisilta ei sellaista pitäisi odottaa, kun heillä niitä on oikein sarjoissa ja miehellä vain pari.

Ja liiton kautta oikeusturvan ilmaiseksi.

Tämäkin on yksi huuhaa kuvitelma. Oikeusturvaa ei saa aina kun pitäisi ja siihen olisi liiton (ja vakuutuksen) sääntöjen mukaan oikeus.

Henkilökohtaista kokemusta joten ei tarvitse selitellä että kyllä saa.

Lisäksi oikeusturva ei ole ilmaista silloinkaan kun sitä saa, vaan sen maksaa vakuutus.

Sen vakuutuksen taas maksaa jäsenmaksussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

nyt puoliaktiivisena jäsenenä hoitoalan ainoassa liitossa joka osaa tiukan paikan tullen tehdä muutakin kuin niiailla.

Valitettavasti noin ei käynyt, ainakaan sen mukaan mitä minä näin.

Minä vertaan sopimusta ja Tehyn toimintaa siihen mitä omassa päässä etukäteen asetin realistiseksi tavoitteeksi sekä muiden alojen sopimuksiin/toimintaan. Sinä vertaat sitä taas johonkin aivan muuhun, eli tuskin tästä kannattaa enää kovin paljon peistä taittaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn rivijäsen vuodesta 2000, ex tehyn opiskelijajäsen ja ex superin opiskelijajäsen.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn opiskelijajäsen, vielä ei ole selvillä minkä ao:n jäsen valmistumisen jälkeen  :o

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyläinen opiskelija since 1991. Aktiivitehtäviä 1995 alkaen tähän päivään asti ja toivottavasti eteenkinpäin.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun syytätät muita propagandisista viesteistä ja tehy-ratkaisun aliarvioinnista niin voisit myös miettiä omaa ilmaisuasi ja tapaasi muiden arviointiin/arvostamiseen; "paskat housuissa ym. ilmaisuillasi.

No eikö se juuri ole propagandaa kun yritetään muokata ihmisten mielipiteitä ammattiliitoista ja/tai työehtosopimuksista? Henkilökohtaisesti ajattelen, että SuPerilla ja JHL:lla on mennyt paskat housuun. Sen verran järjettömiä on annettu ja temppuja tehty.

JHL:lla ja SuPerilla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin paniikissa sekoilu. Tehy teki sen tempun mitä em. liittojen johtoporras ei koskaan uskonut. Kun JHL ja SuPer mainosti omille jäsenilleen, että työtaisteluun ei kannata mennä ja kuinka saavutettu sopimus on historiallisen hyvä, niin miksi em. liittojen jäsenien oletetaan hymyssä suin hyväksyvän moinen selittely?

Sen verran paljon foorumille on viime aikoina tullut JHL:n ja SuPerin aktiivitoimijoita kirjoittamaan juttujansa, että aina ei tiedä itkeäkö vai nauraa. Jäsenkato on varmasti merkittävä, sillä eihän heillä olisi mitään muuta syytä aktivoitua ja panikoitua tässä mittakaavassa?

On turha alkaa peräänkuuluttamaan yhteishenkeä ja puhumaan vastakkainasettelun poistamisesta jos oman liiton töppäilyjä ei voida myöntää, vaan viimeiseen asti yritetään selitellä ja vähätellä Tehyn toimintaa.

Jos oikeasti haluttaisiin olla samassa veneessä ja kantaa huolta kaikkien hoitajien asioista, niin homma lopetettaisiin ja keskityttäisiin muihin asioihin.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun syytätät muita propagandisista viesteistä ja tehy-ratkaisun aliarvioinnista niin voisit myös miettiä omaa ilmaisuasi ja tapaasi muiden arviointiin/arvostamiseen; "paskat housuissa ym. ilmaisuillasi.

No eikö se juuri ole propagandaa kun yritetään muokata ihmisten mielipiteitä ammattiliitoista ja/tai työehtosopimuksista? Henkilökohtaisesti ajattelen, että SuPerilla ja JHL:lla on mennyt paskat housuun. Sen verran järjettömiä on annettu ja temppuja tehty.

JHL:lla ja SuPerilla ei ole mitään muuta mahdollisuutta kuin paniikissa sekoilu. Tehy teki sen tempun mitä em. liittojen johtoporras ei koskaan uskonut. Kun JHL ja SuPer mainosti omille jäsenilleen, että työtaisteluun ei kannata mennä ja kuinka saavutettu sopimus on historiallisen hyvä, niin miksi em. liittojen jäsenien oletetaan hymyssä suin hyväksyvän moinen selittely?

Sen verran paljon foorumille on viime aikoina tullut JHL:n ja SuPerin aktiivitoimijoita kirjoittamaan juttujansa, että aina ei tiedä itkeäkö vai nauraa. Jäsenkato on varmasti merkittävä, sillä eihän heillä olisi mitään muuta syytä aktivoitua ja panikoitua tässä mittakaavassa?

On turha alkaa peräänkuuluttamaan yhteishenkeä ja puhumaan vastakkainasettelun poistamisesta jos oman liiton töppäilyjä ei voida myöntää, vaan viimeiseen asti yritetään selitellä ja vähätellä Tehyn toimintaa.

Jos oikeasti haluttaisiin olla samassa veneessä ja kantaa huolta kaikkien hoitajien asioista, niin homma lopetettaisiin ja keskityttäisiin muihin asioihin.

Minä sain Tehyn toiminnasta sen käsityksen, että se meni loppupelissä paniikkiin, ei siis Super eikä JHL. Tehyllä olisi varmasti ollut mahdollisuudet huomattavasti parempaankin sopimukseen, mutta se jänisti viime metreillä. Minä en tiedä miksi, mutta luulisin, että Vanhanen kävi pitämässä Tehyn pomoille kuuluisan puheensa jo ennen kuin piti sen eduskunnassa. Hän on siis pyytänyt Tehyn johtoa joko hyväksymään nyt hyväksytyn tarjouksen tai sitten tiedottamaan jäseniään siitä, että kun "ruumiita alkaa tulemaan" irtisanoutumisten toteutuessa, niin valtio selvittää tarkasti kenen syytä ne ovat olleet ja on hyvin mahdollista, että syyllisiksi todetaan kuitenkin yksittäiset jäsenet.

Mikäli tällä foorumilla esitetään arvostelua Tehyä kohtaan, on se aivan yhtä paljon propagandaa kuin se, että kritisoidaan Superia ja JHL:ää. Eikös niin?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos oikeasti haluttaisiin olla samassa veneessä ja kantaa huolta kaikkien hoitajien asioista, niin homma lopetettaisiin ja keskityttäisiin muihin asioihin.

Hoitoalan yhteisten etujen ajaminen pitäisi nyt työtaistelun jälkeen olla kristallin kirkkaana kaikkien hoitajien mielessä ehdottomalla ykkössijalla - vaikka se sitten tarkoittaisi oman liiton alasajamista ja sulautumista uuteen organisaatioon.

Minä olen ainakin valmis unohtamaan vanhat ja katsomaan asioita aivan uudelta kannalta jos porukalta löytyisi yhteishenkeä sen verran että kaikki hoitajat saataisiin saman organisaation alle. Tehyhän on asiaa jo vuosi pari sitten esittänyt, silloin ei JHL:stä ja SuPerista vastakaikua löytynyt -mites olis nyt, joko aika olisi kypsä uudelle yhteiselle isolle hoitajaliitolle vai meneekö itsekkyys, kateus ja kauna ohitse yhteisen hyvän??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos oikeasti haluttaisiin olla samassa veneessä ja kantaa huolta kaikkien hoitajien asioista, niin homma lopetettaisiin ja keskityttäisiin muihin asioihin.

Hoitoalan yhteisten etujen ajaminen pitäisi nyt työtaistelun jälkeen olla kristallin kirkkaana kaikkien hoitajien mielessä ehdottomalla ykkössijalla - vaikka se sitten tarkoittaisi oman liiton alasajamista ja sulautumista uuteen organisaatioon.

Minä olen ainakin valmis unohtamaan vanhat ja katsomaan asioita aivan uudelta kannalta jos porukalta löytyisi yhteishenkeä sen verran että kaikki hoitajat saataisiin saman organisaation alle. Tehyhän on asiaa jo vuosi pari sitten esittänyt, silloin ei JHL:stä ja SuPerista vastakaikua löytynyt -mites olis nyt, joko aika olisi kypsä uudelle yhteiselle isolle hoitajaliitolle vai meneekö itsekkyys, kateus ja kauna ohitse yhteisen hyvän??

Minä en kuulu mihinkään liittoon, kuten olen jo ilmaissut, mutta olen kuullut superilaisilta paljon Tehy-vastaista tekstiä ja se on auttamatta vaikuttanut mielipiteisiini sekä myös kirjoitukset, joita olen lukenut lehdistä ja eri foorumeilta, joissa jäsenet puhuvat mitä sylki suuhun tuo.

Minä kannatan yhteistä liittoa. Ihmettelen miksi sitä ei ole ollut jo aikojen saatossa. Joku syyhän siihen pitää olla. Samassa veneessä kun kuitenkin kaikki soudetaan.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 01.12.07 - klo:17:56


Voisiko joku laittaa sellaisen äänestyksen yhteisestä liitosta. Siis kannatetaanko ajatusta vai ei?
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Minä sain Tehyn toiminnasta sen käsityksen, että se meni loppupelissä paniikkiin, ei siis Super eikä JHL.

Tsk tsk, JHL ja Super 'jänisti' jo alkumetreillä. Kun Tehy ei hyväksynyt KVTES sopimusta, nämä kaksi liittoa aloittivat mantran kuinka he tekivät hyvän sopimuksen ja kuinka tehy nyt jää ilman kinkkurahoja yms koska lähtevät työtaisteluun jossa mitään ei ole saavutettavissa. Toisin kävi ja nyt on k.o liittojenkin mantrat vaihtuneet. Eikä unohdeta että Super mm rikkoi TNJ:n sääntöjä allekirjoittaessaan sopimuksen yksin ja JHL, OAJ yms taputtivat tahtia vieressä. Super itse vannotti kun sopimuskierros alkoi että 'riveistä ei livetä', ja mitä menivät itse tekemään. Eli ihan turha näiden porukoiden on nyt tulla peräänkuulkuttamaan 'yhteishenkeä' jne, kuka tommosen liiton kanssa haluaa yhteistyötä tehdä joka rikkoo kaikkia pelisääntöjä ja puukottaa selkään tuolla tavalla. Ja sama peli jatkui koko työtaistelun ajan. Kun muita aloja katsoo, niin on sanomattakin selvää että yksi liitto olis meidän kaikkien etu, mutta se ei taatusti tule olemaan nimeltään Super...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On turha alkaa peräänkuuluttamaan yhteishenkeä ja puhumaan vastakkainasettelun poistamisesta jos oman liiton töppäilyjä ei voida myöntää, vaan viimeiseen asti yritetään selitellä ja vähätellä Tehyn toimintaa.

Olen samaa mieltä.

Jos ei liitossa ei myönnetä töppäilyjä eikä selitetä mitä tapahtui ja miksi, niin voi käydä niin että jäsenmäärä alkaa laskea.

En ole nähnyt mitään oikeasti perusteltua selitystä miksi viime hetkellä Tehy meni luovuttamaan.

Annettujen tietojen perusteella siihen ei ollut mitään syytä. Rahaa irtisanoutuneiden tukemiseen piti olla viikoiksi, heidän joukkohenki ja tahto asian ajamiseksi oli hyvä. Heidät niin kuin muutkin jäsenet on petetty tuolla sopimuksella.

Aiemmin tapahtumien unohtaminen on perusteltua jos niiden muistaminen ei auta mitään. En näe kuitenkaan mitään perustetta unohtaa että Tehyn johdossa ja päättävissä elimissä ei tajuta yhtään mitään sopimusehdoista ja siten mennään hyväksymään kaikenlaisia ehtoja joiden vaikutusta ei tiedetä.

Jos halutaan mennä eteenpäin, niin silloin pitää tapahtua muutoksia niiden asemassa jotka on vastuussa tästä alennustilasta.

Voi olla että on jotain selityksiä hyväksymisen syistä esitetty Tehyn jäsensivuilla. Sinne en enää mene / pääse, kun sain tarpeekseni liiton selkärangattomasta toiminnasta. Jäsensivuilla selittely ei auta jäsenhankunnassakaan, kun epäilevät miettii miksi liittyyisi tuollaiseen liittoon.

Munattomuus usein sekoitetaan ihan väärään asiaan, sillä ei ole mitään tekemistä sukupuolen kanssa. Se liittyy haluun ja tahtoon hoitaa asia niinkuin pitäisi, eikä antaa periksi.

Kenen joukoissa Tehy seisoo ?

Muista liitoista en tiedä, kun en ole niihin kuulunut enkä näe syytä kuuluakaan.

Jos venäläisten hyökätessä talvisodassa, tai sen jälkeen, olisi suomalainen sotilas tehnyt niinkuin Tehy, eli jos silloin olisi laskettu housut nilkkoihin ja pyllistetty juuri kun hyökkääjä on kahdenkymmenen metrin päässä, niin nyt ei keskusteltaisi suomalaisesta terveydenhuollosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...