Jump to content
MAINOS

Lakko?


Vieras: Tiivitaavi

Recommended Posts

Pikkuisen alkaa kyllästyttämään toi hokema siitä että lakkoilu on vain omasta tahdosta kiinni ja pankista saa luottoa yms. Joillakin yksinelävillä, jo valmiiksi velkaloukussa olevilla, ei todellakaan ole varaa sitä lisäluottoa ottaa, sekin kun olisi kaikkien vanhojenkin lisäksi takaisin maksettava ennemmin tai myöhemmin.

Edelleen sanon että perehtykää asiaan ja puhukaa vasta sitten. Jos oletetaan että maksimissaan yhdelle hoitajalle tulee lakkoilua kuukauden verran, niin se tarkoittaa että tulonmenetyksiä tulee lakkoavustus huomioonotettuna noin 1000 euroa. Lakkolaina on halpaa euribor +1%, eli jos on pakko pitää entinen elintaso lakon aikana, eikä pysty mistään tinkimään niin lakon jälkeen "joutuu" lakon avulla saavutetusta elintasostaan maksamaan 43 euroa/kk lakkolainaa kahden vuoden ajan. Sanoisin että hyvä sijoitus...

Ainoa asia mikä Tehyn mahd. lakosta seuraa on se että sen jalkeen Superin lähi/perushoitajat tienaavat lähes saman verran kuin Tehyn sh:t. Elikkä Tehyläiset jäävät yhä enemmän palkkakehityksestä jälkeen. Eli hyvää lakkoa vaan kaikille!! :nauraa:

Minun mielestä nyt eletään niin herkkiä hetkiä myös kentällä että tällainen superin ja JHL:n taholta tuleva turhanpäiväinen uho ei auta kenenkään asiaa millään tavalla. Liitot ovat tähän saakka tehneet sulassa sovussa yhteistyötä ja toivottavasti se jatkuu myös tulevaisuudessa - jolleivat jäsenet sitten itse polta työtaistelun aikana siltoja perässään niin pahasti että tiet erkanevat lopullisesti. Toivon totisesti ettei näin käy, sillä se olisi typerintä mitä alalle voisi tapahtua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 254
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ainoa asia mikä Tehyn mahd. lakosta seuraa on se että sen jalkeen Superin lähi/perushoitajat tienaavat lähes saman verran kuin Tehyn sh:t. Elikkä Tehyläiset jäävät yhä enemmän palkkakehityksestä jälkeen. Eli hyvää lakkoa vaan kaikille!! :nauraa:

Minun mielestä nyt eletään niin herkkiä hetkiä myös kentällä että tällainen superin ja JHL:n taholta tuleva turhanpäiväinen uho ei auta kenenkään asiaa millään tavalla. Liitot ovat tähän saakka tehneet sulassa sovussa yhteistyötä ja toivottavasti se jatkuu myös tulevaisuudessa - jolleivat jäsenet sitten itse polta työtaistelun aikana siltoja perässään niin pahasti että tiet erkanevat lopullisesti. Toivon totisesti ettei näin käy, sillä se olisi typerintä mitä alalle voisi tapahtua.

d puhuu asiaa. Aika helppoon minäkin lankesin. Ei pitäs provosoitua niin herkästi. Katkeruutta, pelkoa, tietämättömyyttä on  paljon ilmassa jo muutenkin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ne jotka haluavat oikeasti laittaa asiat kuntoon, kuuluvat liittoon tai liittyvät siihen viimeistään nyt. Liiton ulkopuolelle jääminen tarkoittaa sitä että hyväksyy nykytilanteen. Kaikki muu on selittelyä. Nyt meillä kaikilla on näytön paikka.

Joko tää meinaa työsopimuksessa olevia immeisiä tai sitten meikäläinen ei tajua. Opiskelijana, en parhaillaan työsuhteessa, enkö voi yksityisenä henkilönä kannattaa lakkoa jättämällä ottamatta vastaan työtarjouksia lakon aikana, ilman että liityn mihinkään liittoihin?

Sibbe

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joko tää meinaa työsopimuksessa olevia immeisiä tai sitten meikäläinen ei tajua.

Nimenomaan. Ilman työtä on vaikea osallistrua työtaisteluun. Tuo sinun tapasi on hyvä keino ottaa muuten osaa :nauraa: Tosin, miksi et liittyisi myös opiskelijajäseneksi? Se ei maksa mitään ja saisit kaikki informaatiot yms mitä asiaan liittyy.

https://www.tehy.fi/opiskelijat/opiskelijasivut/liity_jaseneksi/

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pikkuisen alkaa kyllästyttämään toi hokema siitä että lakkoilu on vain omasta tahdosta kiinni ja pankista saa luottoa yms. Joillakin yksinelävillä, jo valmiiksi velkaloukussa olevilla, ei todellakaan ole varaa sitä lisäluottoa ottaa, sekin kun olisi kaikkien vanhojenkin lisäksi takaisin maksettava ennemmin tai myöhemmin.

Edelleen sanon että perehtykää asiaan ja puhukaa vasta sitten. Jos oletetaan että maksimissaan yhdelle hoitajalle tulee lakkoilua kuukauden verran, niin se tarkoittaa että tulonmenetyksiä tulee lakkoavustus huomioonotettuna noin 1000 euroa. Lakkolaina on halpaa euribor +1%, eli jos on pakko pitää entinen elintaso lakon aikana, eikä pysty mistään tinkimään niin lakon jälkeen "joutuu" lakon avulla saavutetusta elintasostaan maksamaan 43 euroa/kk lakkolainaa kahden vuoden ajan. Sanoisin että hyvä sijoitus...

Ainoa asia mikä Tehyn mahd. lakosta seuraa on se että sen jalkeen Superin lähi/perushoitajat tienaavat lähes saman verran kuin Tehyn sh:t. Elikkä Tehyläiset jäävät yhä enemmän palkkakehityksestä jälkeen. Eli hyvää lakkoa vaan kaikille!! :nauraa:

Minun mielestä nyt eletään niin herkkiä hetkiä myös kentällä että tällainen superin ja JHL:n taholta tuleva turhanpäiväinen uho ei auta kenenkään asiaa millään tavalla. Liitot ovat tähän saakka tehneet sulassa sovussa yhteistyötä ja toivottavasti se jatkuu myös tulevaisuudessa - jolleivat jäsenet sitten itse polta työtaistelun aikana siltoja perässään niin pahasti että tiet erkanevat lopullisesti. Toivon totisesti ettei näin käy, sillä se olisi typerintä mitä alalle voisi tapahtua.

Dodiin kolleegat. Ihmeitten aika sitten ei olekkaan ohi.. ensin voitimma euroviisut ja nyt sitten tämä tehyn homma. No seuraaksi sitten kai päästää jalkapallon em tai mm skaboihin mukaan, heh. No asiaan. Meikäläisen mielestä nyt pitäs unohtaa koko 500 eken palkanakorotus. Ai miksi, mielestäni nyt pitäs alkaa vaatimaan 1000 korotus sekä huomattava korjaus epämukavan ajan työhön (illat, yöt vloput). Pikkuhiljaa alkaa vtuttaan kun meitä hoitajia syytetään kuntien veroprosenttien korotuspaineista ym. asiasta. Vanhanen jossai vaiheessa tuumasi että palkakorotuksia pitäisi tulla vasta siten kun tuottavuus kasvaa.. Miten helvetissä sitä tuottavuutta mitataan hoitoalalla. Inhimillisyys ja eettisyys on aika huonosti mitatattavia. Ehkä siinä vaiheessa niitä voidaan mitata kun niitä ei enää ole.. Ymmärrän kyllä ihmisten kannan lakkoa ja sitä vastaan olevia ihmisiä. tilanne on hankala varmasti kaikille osapuolille. Itse en toivo lakkoa se on aina huono vaihtoehto mutta jos käsky käy niin totta helvetissä lakkoon menen. Yksittäisen ihmisen on hankala tulla kuulluksi tai huomatuksi mutta sitten kun meitä on paljon niin asioiden esille tuominen on helpompaa. Toivottavasti keskustelu asiasta pysyy asiallisella tasolla.

Muokkaus:lainaukset

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miksi juristille maksetaan parempaa palkkaa?

..vaatimaan 1000 korotus

Phah! Ja minä repesin  ;D Vähän realismia mukaan, jos nyt pari kolme sataa ensin korotetaan. Oon miettiny, että onko lakosta ikinä enemmän hyötyä kuin haittaa? Ja nyt hiiteen puheet, että sodassa tulee tappioita ja kannattava sijoitus, ku sitä se ei oo. Jos lakkoon joudutaan, niin sen pitäis olla kaikista keinoista ihan viho viimeisin...

sekä huomattava korjaus epämukavan ajan työhön (illat, yöt vloput).

Ja paskalisä tähän vielä! Minä pesin koko viime kesän mummuja yötä päivää, likaisen työn lisä ehottomasti jokaiselle laborantillekin. Ootteko huomannu, että täällä riehuu jotku lakosta jo lakon pitämisen "ilon" vuoksi. Kukkuu! Näyttää ainaki täällä hoitaja.netin sivulla muodostuvan lakko periaatekysymykseksi, jossa palkkaus pitäis saada arvostusta vastaavalle tasolle. Minkähän vuoksi sitä ennen on ruukattu lakkoilla? Sairaanhoitajan virka taitaa olla toiseksi arvostetuin ammatti Suomessa, ja esimerkiksi juristin arvostus on suunnilleen sijalla 386. No, sikshän niille maksetaan ku niitten työtä ei oikein arvosteta! Mieti sitä.

"Ei ymmärrä! Ko heitetää saattuhannet miehet mottii kuolemaa ni ne onkii sellasii merkkilöi jois ei oo paljo ymmärtämistä. Luulet sie jot sellast tehhää muute ko sen takkee jot mittää ei maheta? Kaik on mänt. Mie oon tient sen kauva. Asettele täs kivvii sit." A. Rokka

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ainoa asia mikä Tehyn mahd. lakosta seuraa on se että sen jalkeen Superin lähi/perushoitajat tienaavat lähes saman verran kuin Tehyn sh:t. Elikkä Tehyläiset jäävät yhä enemmän palkkakehityksestä jälkeen. Eli hyvää lakkoa vaan kaikille!! ;D

Minun mielestä nyt eletään niin herkkiä hetkiä myös kentällä että tällainen superin ja JHL:n taholta tuleva turhanpäiväinen uho ei auta kenenkään asiaa millään tavalla. Liitot ovat tähän saakka tehneet sulassa sovussa yhteistyötä ja toivottavasti se jatkuu myös tulevaisuudessa - jolleivat jäsenet sitten itse polta työtaistelun aikana siltoja perässään niin pahasti että tiet erkanevat lopullisesti. Toivon totisesti ettei näin käy, sillä se olisi typerintä mitä alalle voisi tapahtua.

d puhuu asiaa. Aika helppoon minäkin lankesin. Ei pitäs provosoitua niin herkästi. Katkeruutta, pelkoa, tietämättömyyttä on  paljon ilmassa jo muutenkin.

Jep, provo todellakin. Mutta jos ihan järkevästi asiaa ajattelee, niin kuinka moni jaksaa tosissaan uskoa, että mahd. lakolla voisi saavuttaa jo luvattuja suuurempia korotuksia?? Henkilökohtaisesti en todellakaan. Ja katkera en ole, enemminkin realisti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja katkera en ole, enemminkin realisti.

No se on hienoa! thumbup.gif

Mutta eihän tää asia sua itse asiassa koskekkaan.

Ensin:

Ei voi olla todellista!!!! Todella toivon että tuo tieto väärää! ole saaneet koskaan mitään aikaiseksi turha tukea sellaisia! Heti kun saadaan toimiva liitto liityn ilomielin! Nyt olisi ollut hyvä sauma vaatia tuntuvua korotuksia kun kuitenkin kansan sympatiat hoitajien puolella! Mikä näitä liittoja vaivaa stana!

Sitten kun peli kovenee:

Jes!! Mulla oli jo usko mennyt liittoihin nyt lähettiin oikeeseen suuntaan! *tuulettaa villisti tnj:lle*

Ja nyt sitten:

Ainoa asia mikä Tehyn mahd. lakosta seuraa on se että sen jalkeen Superin lähi/perushoitajat tienaavat lähes saman verran kuin Tehyn sh:t. Elikkä Tehyläiset jäävät yhä enemmän palkkakehityksestä jälkeen. Eli hyvää lakkoa vaan kaikille!! ;D

kuinka moni jaksaa tosissaan uskoa, että mahd. lakolla voisi saavuttaa jo luvattuja suuurempia korotuksia??

Kummallista logiikkaa  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun pieni pollani on nyt aivan sekaisin tästä kaikesta lakko uhasta yms isoista asioista... Koittakaa kestää, tulee taas höppänä kysymys.. Nyt kun tehy on "pop" niin tuli pieneen mieleen, että kuuluin opiskelijana tehyyn, MUTTA mitäs kun olen kesäkuussa valmistunut ja normaalisti työelämässä... Ts olis varmaankin pitänyt tehdä uusi jäsenilmoitus tms?

Helkutti sentään, asiat menee hankalaksi...

Mandy, minulla on samansuuntainen tilanne. Kun valmistuit, opiskelijajäsenyys katkesi automaattisesti, ja varsinaiseksi jäseneksi täytyy liittyä erikseen. Joten nyt sinun kannattaa nopeasti liittyä Tehyn jäseneksi, niin olet mukana taistelussa ja oikeutettu lakkoavustuksiin ym.

Muoks, niin ja joku (muistaakseni benzo) sanoi tuolla aiemmin, että liittymispakettien lähettämisessä on tällä hetkellä ruuhkaa, joten nopein tapa liittyä on tulostaa netistä suoraan liittymislomake ja lähettää se Tehyyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon miettiny, että onko lakosta ikinä enemmän hyötyä kuin haittaa? Ja nyt hiiteen puheet, että sodassa tulee tappioita ja kannattava sijoitus, ku sitä se ei oo. Jos lakkoon joudutaan, niin sen pitäis olla kaikista keinoista ihan viho viimeisin...

Siinä olet oikeassa että pahasti on neuvotteluissa epäonnistuttu jos lakkoon joudutaan. Mutta jos lakkoon mennään demokraattisella päätöksellä niin silloin on korrektia ja kollegiaalista että ne jotka ovat eri mieltä tekevät kuten Vennamokin aikoinaan sanoi; "kansa on puhunut, pulinat pois!!"

"Ei ymmärrä! Ko heitetää saattuhannet miehet mottii kuolemaa ni ne onkii sellasii merkkilöi jois ei oo paljo ymmärtämistä. Luulet sie jot sellast tehhää muute ko sen takkee jot mittää ei maheta? Kaik on mänt. Mie oon tient sen kauva. Asettele täs kivvii sit." A. Rokka

Löysit sitten klassikon pessimistisimmän kommentin... No, tähän ei voi vastata kuin: "Ei täällä auta itku. Saatanallinen ralli päälle vaan. Se on raakaa peliä kun hevoset nai, siinä tanner jyskää ja aitaa kaatuu. (Alikersantti Lehto)"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottakaas nyt rauhassa. Jäsenille lähtee huomenna e-jäsenkirje jossa selvitetään asioita ajankohtaisesta näkökulmasta, siinä myös selvitetään mitä mahdollisuuksia on pankkien kanssa neuvotella lainoista tai maksujen siirroista. On siis turha hötkyillä erojen kanssa vielä. Myös mahdollisen työtaistelun mallit tulevat sitten kun työtaisteluvaroitus annetaan. Eli kannattaako erota jos oma osasto ei kuulu edes lakon piiriin.

Ja sitten noista korotusten kohdentamisista ja muista. Saahan sitä aina mielipiteensä sanoa, mutta niistä kannattaa laittaa Tehyn sivuille kysymystä jos haluaa faktatietoa, eikä yksittäisen ihmisen omia linjauksia.

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sitten noista korotusten kohdentamisista ja muista. Saahan sitä aina mielipiteensä sanoa, mutta niistä kannattaa laittaa Tehyn sivuille kysymystä jos haluaa faktatietoa, eikä yksittäisen ihmisen omia linjauksia.

Nimenomaan, käyttäkää virallisia lähteitä. Tämä ei ole sellainen.  8)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Ottakaas nyt rauhassa. Jäsenille lähtee huomenna e-jäsenkirje jossa selvitetään asioita ajankohtaisesta näkökulmasta, siinä myös selvitetään mitä mahdollisuuksia on pankkien kanssa neuvotella lainoista tai maksujen siirroista. On siis turha hötkyillä erojen kanssa vielä. Myös mahdollisen työtaistelun mallit tulevat sitten kun työtaisteluvaroitus annetaan. Eli kannattaako erota jos oma osasto ei kuulu edes lakon piiriin.

Ja sitten noista korotusten kohdentamisista ja muista. Saahan sitä aina mielipiteensä sanoa, mutta niistä kannattaa laittaa Tehyn sivuille kysymystä jos haluaa faktatietoa, eikä yksittäisen ihmisen omia linjauksia.

No tuskin Tehyn toimisto ilmoittaa tässä vaiheessa mihin ryhmiin lakon mahdollinen korotus kohdenneteen. Se olisi heidän näkökulmastaan tyhmää. Hehän haluavat antaa ymmärtää, että yhteisen asian puolesta kaikin taistellaan. Tosiasia on että 95:n pitkään lakkoon osallistui runsaasti myös sosiaalipuolen hinnoittelussa olevia kehitysvammahoitajia. Etukäteen heille ei Tehyn toimesta kerrottu, etteivät tule kohdentamaan heidän hinnoittelukohtaan latin latia. Ikävä juttu kehareille. Eivät saaneet lakon tuomaa korotusta eivätkä silloinkin käytössä ollutta kärkirahaa.

Minä en kuulunut Tehyyn vaan sisarjärjestöön ja siten en osallistunut lakkoon. Itse sain kaikki korotukset ja myös kärkirahan. Surku tuli lakossa olleita kehareita, jotka jäivät kaikesta paitsi. Pelkään pahoin, että nyt esimerkiksi lähihoitajille olisi käymässä tälläkertaa samalla tavoin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kysyn asiaa, joka saattaa olla monen mielestä itsestäänselvyys, mutta itse en ole varma asiasta.

Eli opiskelukaverini kysyi sitä, että miten mahdollinen lakko vaikuttaisi häneen, yksityisessä sairaalassa työskentelevään hoitajaan, kun työsopimuksessa on sovittu noudattamaan KVTESsiä?

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottakaas nyt rauhassa. Jäsenille lähtee huomenna e-jäsenkirje jossa selvitetään asioita ajankohtaisesta näkökulmasta, siinä myös selvitetään mitä mahdollisuuksia on pankkien kanssa neuvotella lainoista tai maksujen siirroista. On siis turha hötkyillä erojen kanssa vielä. Myös mahdollisen työtaistelun mallit tulevat sitten kun työtaisteluvaroitus annetaan. Eli kannattaako erota jos oma osasto ei kuulu edes lakon piiriin.

Ja sitten noista korotusten kohdentamisista ja muista. Saahan sitä aina mielipiteensä sanoa, mutta niistä kannattaa laittaa Tehyn sivuille kysymystä jos haluaa faktatietoa, eikä yksittäisen ihmisen omia linjauksia.

No tuskin Tehyn toimisto ilmoittaa tässä vaiheessa mihin ryhmiin lakon mahdollinen korotus kohdenneteen. Se olisi heidän näkökulmastaan tyhmää. Hehän haluavat antaa ymmärtää, että yhteisen asian puolesta kaikin taistellaan. Tosiasia on että 95:n pitkään lakkoon osallistui runsaasti myös sosiaalipuolen hinnoittelussa olevia kehitysvammahoitajia. Etukäteen heille ei Tehyn toimesta kerrottu, etteivät tule kohdentamaan heidän hinnoittelukohtaan latin latia. Ikävä juttu kehareille. Eivät saaneet lakon tuomaa korotusta eivätkä silloinkin käytössä ollutta kärkirahaa.

Minä en kuulunut Tehyyn vaan sisarjärjestöön ja siten en osallistunut lakkoon. Itse sain kaikki korotukset ja myös kärkirahan. Surku tuli lakossa olleita kehareita, jotka jäivät kaikesta paitsi. Pelkään pahoin, että nyt esimerkiksi lähihoitajille olisi käymässä tälläkertaa samalla tavoin.

Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, että väärässä olet. Koska et kuulu Tehyyn et voi siis tietää mitä jäsensivuilla tiedotetaan kohdennuksista. Voi siis jatkaa arvailujasi ja olla ylpeä omasta liitostasi..

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottakaas nyt rauhassa. Jäsenille lähtee huomenna e-jäsenkirje jossa selvitetään asioita ajankohtaisesta näkökulmasta, siinä myös selvitetään mitä mahdollisuuksia on pankkien kanssa neuvotella lainoista tai maksujen siirroista. On siis turha hötkyillä erojen kanssa vielä. Myös mahdollisen työtaistelun mallit tulevat sitten kun työtaisteluvaroitus annetaan. Eli kannattaako erota jos oma osasto ei kuulu edes lakon piiriin.

Ja sitten noista korotusten kohdentamisista ja muista. Saahan sitä aina mielipiteensä sanoa, mutta niistä kannattaa laittaa Tehyn sivuille kysymystä jos haluaa faktatietoa, eikä yksittäisen ihmisen omia linjauksia.

No tuskin Tehyn toimisto ilmoittaa tässä vaiheessa mihin ryhmiin lakon mahdollinen korotus kohdenneteen. Se olisi heidän näkökulmastaan tyhmää. Hehän haluavat antaa ymmärtää, että yhteisen asian puolesta kaikin taistellaan. Tosiasia on että 95:n pitkään lakkoon osallistui runsaasti myös sosiaalipuolen hinnoittelussa olevia kehitysvammahoitajia. Etukäteen heille ei Tehyn toimesta kerrottu, etteivät tule kohdentamaan heidän hinnoittelukohtaan latin latia. Ikävä juttu kehareille. Eivät saaneet lakon tuomaa korotusta eivätkä silloinkin käytössä ollutta kärkirahaa.

Minä en kuulunut Tehyyn vaan sisarjärjestöön ja siten en osallistunut lakkoon. Itse sain kaikki korotukset ja myös kärkirahan. Surku tuli lakossa olleita kehareita, jotka jäivät kaikesta paitsi. Pelkään pahoin, että nyt esimerkiksi lähihoitajille olisi käymässä tälläkertaa samalla tavoin.

Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, että väärässä olet. Koska et kuulu Tehyyn et voi siis tietää mitä jäsensivuilla tiedotetaan kohdennuksista. Voi siis jatkaa arvailujasi ja olla ylpeä omasta liitostasi..

:nauraa: Nimenomaan näin. Tehyläisten kannattaa ennemmin lukea Tehyn jäsensivuilta, kuin uskoa kaikkea muuta mutu-tietoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottakaas nyt rauhassa. Jäsenille lähtee huomenna e-jäsenkirje jossa selvitetään asioita ajankohtaisesta näkökulmasta, siinä myös selvitetään mitä mahdollisuuksia on pankkien kanssa neuvotella lainoista tai maksujen siirroista. On siis turha hötkyillä erojen kanssa vielä. Myös mahdollisen työtaistelun mallit tulevat sitten kun työtaisteluvaroitus annetaan. Eli kannattaako erota jos oma osasto ei kuulu edes lakon piiriin.

Ja sitten noista korotusten kohdentamisista ja muista. Saahan sitä aina mielipiteensä sanoa, mutta niistä kannattaa laittaa Tehyn sivuille kysymystä jos haluaa faktatietoa, eikä yksittäisen ihmisen omia linjauksia.

No tuskin Tehyn toimisto ilmoittaa tässä vaiheessa mihin ryhmiin lakon mahdollinen korotus kohdenneteen. Se olisi heidän näkökulmastaan tyhmää. Hehän haluavat antaa ymmärtää, että yhteisen asian puolesta kaikin taistellaan. Tosiasia on että 95:n pitkään lakkoon osallistui runsaasti myös sosiaalipuolen hinnoittelussa olevia kehitysvammahoitajia. Etukäteen heille ei Tehyn toimesta kerrottu, etteivät tule kohdentamaan heidän hinnoittelukohtaan latin latia. Ikävä juttu kehareille. Eivät saaneet lakon tuomaa korotusta eivätkä silloinkin käytössä ollutta kärkirahaa.

Minä en kuulunut Tehyyn vaan sisarjärjestöön ja siten en osallistunut lakkoon. Itse sain kaikki korotukset ja myös kärkirahan. Surku tuli lakossa olleita kehareita, jotka jäivät kaikesta paitsi. Pelkään pahoin, että nyt esimerkiksi lähihoitajille olisi käymässä tälläkertaa samalla tavoin.

Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, että väärässä olet. Koska et kuulu Tehyyn et voi siis tietää mitä jäsensivuilla tiedotetaan kohdennuksista. Voi siis jatkaa arvailujasi ja olla ylpeä omasta liitostasi..

Juuri näin, ei voi muuta kuin ihmetellä mikä voi olla motiivina JHL:n edustajalla tällaiseen propagandan levittämiseen tällaisessa tilanteessa. Jos kuvittelet jutuillasi murentavasi Tehyläisten taisteluhenkeä niin hakoteillä olet - eihän näitä katkeransävysiä tarinoita voi kovin vakavasti ottaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juuri näin, ei voi muuta kuin ihmetellä mikä voi olla motiivina JHL:n edustajalla tällaiseen propagandan levittämiseen tällaisessa tilanteessa. Jos kuvittelet jutuillasi murentavasi Tehyläisten taisteluhenkeä niin hakoteillä olet - eihän näitä katkeransävysiä tarinoita voi kovin vakavasti ottaa.

Tätä provoiluahan oli odotettavissa lauantain päätöksen jälkeen. Se tulee vielä kiihtymään. Voihan se olla myös, että turhautuuhan sitä jäsenet JHL:ssä kun pj sanoo neuvottelukierroksella ettei terveydenhuoltoalan ammattilaisille tule antaa muita suurempia korotuksia. Sellasta edunvalvontaa, omat koirat puree.

Muokkaus:lainat

Rinta rinnan marssimme.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Ottakaas nyt rauhassa. Jäsenille lähtee huomenna e-jäsenkirje jossa selvitetään asioita ajankohtaisesta näkökulmasta, siinä myös selvitetään mitä mahdollisuuksia on pankkien kanssa neuvotella lainoista tai maksujen siirroista. On siis turha hötkyillä erojen kanssa vielä. Myös mahdollisen työtaistelun mallit tulevat sitten kun työtaisteluvaroitus annetaan. Eli kannattaako erota jos oma osasto ei kuulu edes lakon piiriin.

Ja sitten noista korotusten kohdentamisista ja muista. Saahan sitä aina mielipiteensä sanoa, mutta niistä kannattaa laittaa Tehyn sivuille kysymystä jos haluaa faktatietoa, eikä yksittäisen ihmisen omia linjauksia.

No tuskin Tehyn toimisto ilmoittaa tässä vaiheessa mihin ryhmiin lakon mahdollinen korotus kohdenneteen. Se olisi heidän näkökulmastaan tyhmää. Hehän haluavat antaa ymmärtää, että yhteisen asian puolesta kaikin taistellaan. Tosiasia on että 95:n pitkään lakkoon osallistui runsaasti myös sosiaalipuolen hinnoittelussa olevia kehitysvammahoitajia. Etukäteen heille ei Tehyn toimesta kerrottu, etteivät tule kohdentamaan heidän hinnoittelukohtaan latin latia. Ikävä juttu kehareille. Eivät saaneet lakon tuomaa korotusta eivätkä silloinkin käytössä ollutta kärkirahaa.

Minä en kuulunut Tehyyn vaan sisarjärjestöön ja siten en osallistunut lakkoon. Itse sain kaikki korotukset ja myös kärkirahan. Surku tuli lakossa olleita kehareita, jotka jäivät kaikesta paitsi. Pelkään pahoin, että nyt esimerkiksi lähihoitajille olisi käymässä tälläkertaa samalla tavoin.

Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, että väärässä olet. Koska et kuulu Tehyyn et voi siis tietää mitä jäsensivuilla tiedotetaan kohdennuksista. Voi siis jatkaa arvailujasi ja olla ylpeä omasta liitostasi..

Juuri näin, ei voi muuta kuin ihmetellä mikä voi olla motiivina JHL:n edustajalla tällaiseen propagandan levittämiseen tällaisessa tilanteessa. Jos kuvittelet jutuillasi murentavasi Tehyläisten taisteluhenkeä niin hakoteillä olet - eihän näitä katkeransävysiä tarinoita voi kovin vakavasti ottaa.

Jos pystyt tuon edellä kerrotun todistamaan valheeksi niin mieluusti kuulen, juuri näin kuin kerroin tapahtui 95-lakon yhteydessä. Kyselin asiaa lakon jälkeen myös tehyn toimitsijoilta, miten keharit jätettin ilman korotusta vaikka olivat viikkokausia lakossa, ilmoittivat etteivät kai he tyhmiä ole ja lähde kohdentamaan sellaiseen hinnoitteluryhmään jossa suurin osa vuotaa muille.  Katsotaanpa miten lähihoitjille käy?

Muokkaus:Lainaukset korjattu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen Tehyn opiskelijajäsen ja tuen työtaistelutilannetta sekä mahdollista lakkoa. Samaan aikaan tilanteeni on se, että aivoissani saattaa olla pienimuotoinen kasvain, joka näkyy ainoastaan magneettikuvauksessa (CT:ssä ei näkynyt). Aika magneettiin on jo, joten toiveena olisi että lakko alkaa kyseisen ajankohdan jälkeen.

Pirullinen tilanne, ainakin omasta mielestäni: toisaalta mahdollinen lakko tulee olemaan tarpeellinen, jos palkankorotuksista ei päästä sopuun. Toisaalta en haluaisi olla jatkuvassa epätietoisessa tilanteessa oman terveyteni suhteen ja olisi mukava päästä oireistakin eroon. Tälläkin hetkellä tulee oltua valveilla kyseisten oireiden vuoksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ottakaas nyt rauhassa. Jäsenille lähtee huomenna e-jäsenkirje jossa selvitetään asioita ajankohtaisesta näkökulmasta, siinä myös selvitetään mitä mahdollisuuksia on pankkien kanssa neuvotella lainoista tai maksujen siirroista. On siis turha hötkyillä erojen kanssa vielä. Myös mahdollisen työtaistelun mallit tulevat sitten kun työtaisteluvaroitus annetaan. Eli kannattaako erota jos oma osasto ei kuulu edes lakon piiriin.

Ja sitten noista korotusten kohdentamisista ja muista. Saahan sitä aina mielipiteensä sanoa, mutta niistä kannattaa laittaa Tehyn sivuille kysymystä jos haluaa faktatietoa, eikä yksittäisen ihmisen omia linjauksia.

No tuskin Tehyn toimisto ilmoittaa tässä vaiheessa mihin ryhmiin lakon mahdollinen korotus kohdenneteen. Se olisi heidän näkökulmastaan tyhmää. Hehän haluavat antaa ymmärtää, että yhteisen asian puolesta kaikin taistellaan. Tosiasia on että 95:n pitkään lakkoon osallistui runsaasti myös sosiaalipuolen hinnoittelussa olevia kehitysvammahoitajia. Etukäteen heille ei Tehyn toimesta kerrottu, etteivät tule kohdentamaan heidän hinnoittelukohtaan latin latia. Ikävä juttu kehareille. Eivät saaneet lakon tuomaa korotusta eivätkä silloinkin käytössä ollutta kärkirahaa.

Minä en kuulunut Tehyyn vaan sisarjärjestöön ja siten en osallistunut lakkoon. Itse sain kaikki korotukset ja myös kärkirahan. Surku tuli lakossa olleita kehareita, jotka jäivät kaikesta paitsi. Pelkään pahoin, että nyt esimerkiksi lähihoitajille olisi käymässä tälläkertaa samalla tavoin.

Joudun tuottamaan sinulle pettymyksen, että väärässä olet. Koska et kuulu Tehyyn et voi siis tietää mitä jäsensivuilla tiedotetaan kohdennuksista. Voi siis jatkaa arvailujasi ja olla ylpeä omasta liitostasi..

Juuri näin, ei voi muuta kuin ihmetellä mikä voi olla motiivina JHL:n edustajalla tällaiseen propagandan levittämiseen tällaisessa tilanteessa. Jos kuvittelet jutuillasi murentavasi Tehyläisten taisteluhenkeä niin hakoteillä olet - eihän näitä katkeransävysiä tarinoita voi kovin vakavasti ottaa.

Jos pystyt tuon edellä kerrotun todistamaan valheeksi niin mieluusti kuulen, juuri näin kuin kerroin tapahtui 95-lakon yhteydessä. Kyselin asiaa lakon jälkeen myös tehyn toimitsijoilta, miten keharit jätettin ilman korotusta vaikka olivat viikkokausia lakossa, ilmoittivat etteivät kai he tyhmiä ole ja lähde kohdentamaan sellaiseen hinnoitteluryhmään jossa suurin osa vuotaa muille.  Katsotaanpa miten lähihoitjille käy?

Muokkaus:Lainaukset korjattu

Harvinaisen paljon taitaa olla msh:lla hampaankolossa tehyä ja sairaanhoitajia vastaan. Kun täysin samansisältöisiä viestejä jaksaa kirjoitella uudestaan ja uudestaan foorumille. Ole sinä ylpeä oman liittosi toiminnasta ja siihen kuulumisesta sekä anna myös muiden olla omistaan. Haukkumalla ja aiheettomalla kritisoinnilla ei kuitenkaan saa yhtään mitään hyödyllistä aikaiseksi. JA nyt puhutaan mahdollisesta vuoden 2007 lakosta, ei vuoden 1995 lakosta, tilanne ja maailma on kuitenkin hyvin erilainen, joten miksi turhaa kaivella menneitä ja muotoilla tapahtumia omia tarkioitusperiä vastaaviksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

aivoissani saattaa olla pienimuotoinen kasvain, joka näkyy ainoastaan magneettikuvauksessa (CT:ssä ei näkynyt).

Laitatko jonkun ihmeen lakon omissa aivoissasi olevan kasvaimen edelle?!?! Jos näin on, sitä vois sanoa jo uhrautuvuudeksi, mutta uskon ja toivon että kumminki oma terveys merkkaa enemmän ku nuo korotukset ja ehkä lakkokin.

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...