Jump to content
MAINOS

Lakko?


Vieras: Tiivitaavi

Recommended Posts

V***t kunnallisten puolesta en lakkoile, ennenkuin yksitysen puolen asiat kunnossa. angry.png

Tossa on vaan se ongelma, että yksityisen puolen asiat ei oo kunnossa, ennen kuin julkisen puolen asiat saadaan kuntoon. Eli vastustamalla julkisen puolen lakkoa ammut tavallaan itseäsi jalkaan.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 254
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Monissa maissa on se systeemi terv. huollon henkilöstön suhteen, että et saa ammatinharjoittamislupaa, jos et kuulu liittoon. Näin suomessakin palkkojen neuvottelu olisi hoitajilla helpompaa.

No tossa nyt ei oo mitään järkeä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Monissa maissa on se systeemi terv. huollon henkilöstön suhteen, että et saa ammatinharjoittamislupaa, jos et kuulu liittoon. Näin suomessakin palkkojen neuvottelu olisi hoitajilla helpompaa.

Kerrotko vähän tarkemmin, kiinnostaa missä maissa tällainen systeemi.

Itse olen vastaavasti ihmetellyt näitä keski- ja eteläeuroopan maita (mm. Ranska) joissa järjestäytymisprosentti on 10 prosentin kieppeillä ja silti edut ovat rinnastettavissa suomen tyäläisten etuihin.

Kuulin tässä vanhemmilta konkareilta, että edellisen lakon aikaan oli työnantaja irtisanonut kaikki, joilla ei vakituista toimea ollut.

Lienee paikallinen tapa, omalla työmaalla ei tuollaista tapahtunut.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.nykypaiva.fi/default.asp?sa=88609

Ensin Tehy' date= vasta sitten kokoomus

Tehyä kymmenen vuotta johtaneesta Jaana Laitinen-Pesolasta on kovaa kyytiä tulossa, jos ei Suomen, niin ainakin kokoomuksen inhotuin kokoomuslainen. Hoitajalakon välttäminen on lähinnä hypoteettinen mahdollisuus, vaikka paineet kokoomuksen suunnasta ovat kovat...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jio alkaa nähdä valon  >:D

-Musta ei porvaria tule vaikka tappaisitte.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jio alkaa nähdä valon  >:D

-Musta ei porvaria tule vaikka tappaisitte.

Allekirjoitan!!

Eihän tässä nyt porvariudesta ole puhe, vaan siitä että JLP on hoitanut hommansa hyvin.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulun itse Terveydenhoitajaliittoon, joka siis on kunta-alan työehtosopimuksen hyväksynyt. Tästä syystä minulla ei (käsittääkseni) ole lakko-oikeutta edes tuon voimassaolevan työehtosopimuksen päätyttyä. Kuinka te muut, toisin liittoihin kuuluvat suhtaudutte tähän sakkiin? Itseäni ketuttaa suunnattomasti oman liiton "munattomuus", joka johtunee muustakin kuin pelkästään Terveydenhoitajaliitosta ja sen jäsenistöstä ja hallituksesta (muut samaan teknisten alojen yhtymään kuuluvat saavat siis suhteessa melkoisen kivat korotukset, toisin kuin tavis-hoitsu). Meitä on myös muita, jotka kuuluvat liittoon, jotka ovat hyväksyneet työnantajapuolen ehdotuksen, ja toivon että myös he antavat mielipiteensä ilmi tässä asiassa.

Ollako vai eikö olla? Tuen lakkoa ja lakkoon osallistuvia Tehyläisiä ja Superilaisia täydestä sydämestä, mutta työtä joudun "kilttinä terkkarina" tekemään... Vaihtaako liittoa nyt, vai vasta myöhemmin (koska STHL:sta ei tunnu löytyvän sitä, mitä liitolta haen). Olenko kamala ja ikävä ihminen, joka lakon aikana tekee työtä, vai riittääkö kollegoilla ymmärtämystä?

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Musta ei porvaria tule vaikka tappaisitte.

Komppaan. Hämmästyttävän monella kollegalla näyttää olevan ilmiselviä vaikeuksia oman yhteiskunnallisen

asemansa tiedostamisessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse vaihtaisin liittoa välittömästi, kun kuulisin, että SuPer ja Tehy eivät sopimusta hyväksyisi.

Olisi muutoinkin hienoa, jos kaikki hoitajat kuuluisivat yhteen liittoon, jolla sitten voisi oll alajärjestöjä sairaanhoitajille, terkkareille, kuntohoitajille, lähihoitajille jne.

Näin ei kukaan voisi laistaa rintamasta...

Ja lisäyksenä vielä, että minulla ei riittäisi ymmärtämystä ketään kohtaan, joka ei lakkoon osallistuisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en edelleenkään ymmärrä. Miten se, että on tyytyväinen Tehyn pj:n toimiin viime aikoina, tekee ihmisestä porvarin? 

Jotkut ovat puoluesidonnaisia...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos nyt tulee lakko, miten käy lakkoavustuksien kanssa kun vaihdoin pois superin ja liityin tehyyn? En löytänyt mitään tietoa tehyn sivuilta...

Saat lakkoavustusta.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun ymmärrys riittää niin kauan kunhan kukaan ei mene tekemään lakonalaista työtä. En usko, että nykyään enää mennään lakkkoon yhtenä rintamana tyyliin kaikki kiinni vanhainkoteja ja psyk. sairaaloita myöten. Kyllä lakon teho pyritään saamaan aikaan pistelakoilla eli kohdistamalla lakot yliopistosairaaloiden kriiittisiin toimintoihin: ppkl, sydänleikkaukset ym. Mut kyl nyt rupee pahasti näyttämään, ettei tarvi lakkoasioita pidemmälle pohtia.

Kokemus on hyvä opettaja, mutta lähettää sikamaisen isoja laskuja

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kokoomus on rikos.

Hih! Näin on!  ::)

Yhteisö/yhteiskunta on juuri niin vahva kuin sen heikoin lenkki on. (mukaillen M.Wuorelta)

Instant Karma?

Miten me voimme irtisanoutua, orjathan pitää myydä?!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen eronnut Tehystä jokunen vuosi sitten tympääntyneenä liiton saamattomuuteen enkä kuulu tällä hetkellä mihinkään liittoon. Mitä jos nyt liityn Tehyyn, niin eikö ole niin, että mahd. lakon aikana en tule saamaan lakkoavustusta, koska olisi pitänyt kuulua Tehyyn vähintään puoli vuotta ennen lakon alkua? Tiedän, että tämän hetkinen työni ei tule olemaan lakonalaista työtä, joten mitään palkkaakaan en tulisi saamaan lakon ajalta. Ikävä kyllä on mahdotonta elää 0 €/kk tuloilla, jotem töihin on kait pakko rikkurina mennä. Ei tarvitse sanoa, että olisit miettinyt aiemmin ja turha itkeä nyt, se kun ei auta mitään. Onko kenellekään fakatietoa lakkoavustuksista, jos liittyy Tehyyn juuri ennen lakkoa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tehyn jäsensivuilta:

Onko merkitystä kuinka kauan on ollut ammattiliiton jäsenenä mikäli lakko tulee? Kuinka se vaikuttaa lakkoavustukseen?

Kaikki liittoon ennen lakkoa liittyneet jäsenet ovat oikeutettuja lakkoetuihin ja heille maksetaan myös lakkoavustusta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kiitos voikukka tiedosta. Jos tuo lainaus kerran oli Tehyn sivuilta, niin siihen lienee luottaminen. Olin vain niin varmana tietona kuullut tuon puolen vuoden karenssin, mutta ei ollut taaskaan luulo tiedon väärti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...