Jump to content
MAINOS

Lakko?


Vieras: Tiivitaavi

Recommended Posts

Vieras: Student Midwife

Jaa-a, pahan pistit. Opiskelijana ja vasta hiljattain ylipäätään edunvalvonta-asioihin tutustuneena sanoisin, että minusta on kuitenkin luonnollista, että terveydenhoitaja kuuluu terveydenhoitajaliittoon ja yksittäistä jäsentä on vaikea pitää vastuullisena liiton johdon päätöksistä. Jos liitto ei tunnu ajavan jäsenen etuja, niin selkein ratkaisu ja viesti on erota ko. liitosta nyt, niin silloin ainakin näyttää, kenen joukoissa seisoo.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 254
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Tilanne on minulle tällä hetkellä todella hankala. Aloitan uudessa työssä maanantaina, ja arvelisin kyseisenkin paikan osallistuvan lakkoon "täysin rinnoin". En kuitenkaan tee enää hoitajan työtä. En tiedä oikein, kuinka tässä tulisi toimia? Kuuluuko työni lakonalaisen toiminnan piiriin, se selvinnee myöhemmin?  huh.gif Ja nyt on sitten aivan turha linkittää tähän sadattatuhannetta kertaa linkkiä Tehyn jäsensivuille, sinne kun en pääse - sattuneesta syystä. Minulla riittää paremmin kuin hyvin ymmärrystä hoitajien lakolle, mutta olen luonnollisestikin huolissani omasta työstäni - uutta vastuuta ja muuta, ja vielä lakko. Voisiko paremmin enää uutta duunia aloittaakaan? Suunnatonta epätietoisuutta ilmassa, mutta ehkäpä maanantaina joku viisaampi selittää asioita minullekin..

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haukkumat olen jo lukenut, samoin erilaisia mielipiteitä mutta mikä on faktaa? Eli menenkö minä töihin normaalisti jos lakko alkaa? Saanko mennä? Onko pakko mennä? Saanko jäädä lakkoon vai eikö mulla ole siihen lupaa? Kuulun tehyn työttömyyskassaan mutta olen kuulunut siihen vasta n. 8kk. Mitä mulle tapahtuu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olet rikkuri ja käyt töissä työvuorojesi mukaan.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkähän lakko vaikuttaa äitiysloman aikana? Saanko normaalisti palkan kolmelta ens. kuukaudelta, enhän "voi" olla lakossa silloin? Äitiysloma alkaa viikon kuluttua, joten olen jo aloittanut ä-loman mahd. lakon alkaessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haukkumat olen jo lukenut, samoin erilaisia mielipiteitä mutta mikä on faktaa? Eli menenkö minä töihin normaalisti jos lakko alkaa? Saanko mennä? Onko pakko mennä? Saanko jäädä lakkoon vai eikö mulla ole siihen lupaa? Kuulun tehyn työttömyyskassaan mutta olen kuulunut siihen vasta n. 8kk. Mitä mulle tapahtuu?

Lakonalaista työtä et saa tehdä tai olet rikkuri. Liity liittoon hyvä ihminen.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan oikeasti, käyttäkää tota TEHYn intraa. Siellä vastaa TEHYn asiamiehet ja tieto on faktaa.

Taitaapa vain suurin osa kysyjistä olla TEHY:n ulkopuolisia. Tätähän se tulee olemaan seuraavat päivät ja viikot, kun järjestäytymättömät kärttävät samoja palveluita kuin liittoon kuuluvat.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan oikeasti, käyttäkää tota TEHYn intraa. Siellä vastaa TEHYn asiamiehet ja tieto on faktaa.

Taitaapa vain suurin osa kysyjistä olla TEHY:n ulkopuolisia.

No sitten asia ei heitä koske.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan oikeasti, käyttäkää tota TEHYn intraa. Siellä vastaa TEHYn asiamiehet ja tieto on faktaa.

Taitaapa vain suurin osa kysyjistä olla TEHY:n ulkopuolisia. Tätähän se tulee olemaan seuraavat päivät ja viikot, kun järjestäytymättömät kärttävät samoja palveluita kuin liittoon kuuluvat.

Osa on varmasti uusia tehyn jäseniä ja loput tällaisia idiootteja ku mä joka jättää kriittisellä hetkellä tunnukset kotiin...

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, mä oon ainakin liian tuore jäsen, kun ei ole mitään tunnuksia... Meniskö asiat muuten nopeammin eteenpäin, jos maanantaina ves paprut suoraan palkkahallintoon ja sen jälkeen henk. kohtaisesti tehyyn??

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, mä oon ainakin liian tuore jäsen, kun ei ole mitään tunnuksia... Meniskö asiat muuten nopeammin eteenpäin, jos maanantaina ves paprut suoraan palkkahallintoon ja sen jälkeen henk. kohtaisesti tehyyn??

Tunnus on jäsennumerosi, se tulee ihan heti kun liittyy.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Haukkumat olen jo lukenut, samoin erilaisia mielipiteitä mutta mikä on faktaa? Eli menenkö minä töihin normaalisti jos lakko alkaa? Saanko mennä? Onko pakko mennä? Saanko jäädä lakkoon vai eikö mulla ole siihen lupaa? Kuulun tehyn työttömyyskassaan mutta olen kuulunut siihen vasta n. 8kk. Mitä mulle tapahtuu?

Ne jotka haluavat oikeasti laittaa asiat kuntoon, kuuluvat liittoon tai liittyvät siihen viimeistään nyt. Liiton ulkopuolelle jääminen tarkoittaa sitä että hyväksyy nykytilanteen. Kaikki muu on selittelyä. Nyt meillä kaikilla on näytön paikka.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, mä oon ainakin liian tuore jäsen, kun ei ole mitään tunnuksia... Meniskö asiat muuten nopeammin eteenpäin, jos maanantaina ves paprut suoraan palkkahallintoon ja sen jälkeen henk. kohtaisesti tehyyn??

Teknisesti ottaen ei ole mitään merkitystä mitä kautta liittymisen teet (postitse, netitse, hlökohtaisesti). Liittymispäivä on se päivä jolloin ilmoituksen teet.

Jäsennumero tulee sitten myöhemmin postissa tervetuloa-kirjeen mukana. Itse liityin opiskelijajäseneksi netin kautta ja jäsennumero tuli viikossa (muistaakseni).

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jäsennumero tulee sitten myöhemmin postissa tervetuloa-kirjeen mukana. Itse liityin opiskelijajäseneksi netin kautta ja jäsennumero tuli viikossa (muistaakseni).

-Mulla meni toista viikkoa ennen kuin jäsennumeron paikallisosaston jäsenvastaavalta.

Nyt on luvassa liikehdintää sisään- ja ulospäin, joten voi olla että hakemusten käsittelyssä menee hetki tai pari.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis pitää kai mennä uudestaan tehyn sivuille. Täytin ja printtasin ulos ne jäsenhakemuspaperit, ja nyt ne on menossa palkanlaskijalle, koska valtuutin työnantajaa ottamaan jäsenmaksut ja työttömyyskassanmaksut suoraan palkasta. Tilasin liittymispaktin torstai-iltana netin kautta, ja soitin vielä tehyn perjantaina (toivottelivat tervetulleeksi  >:D), ja sain nämä ohjeet sieltä silloin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jaa-a, pahan pistit. Opiskelijana ja vasta hiljattain ylipäätään edunvalvonta-asioihin tutustuneena sanoisin, että minusta on kuitenkin luonnollista, että terveydenhoitaja kuuluu terveydenhoitajaliittoon ja yksittäistä jäsentä on vaikea pitää vastuullisena liiton johdon päätöksistä. Jos liitto ei tunnu ajavan jäsenen etuja, niin selkein ratkaisu ja viesti on erota ko. liitosta nyt, niin silloin ainakin näyttää, kenen joukoissa seisoo.

Juteltiin just eilen tätini kanssa näistä. Hän on terveydenhoitaja ja poikkeuksellisesti tehyläinen, minä sain aikaiseksi vihdoin ja viimein liittyä Tehyyn varsinaiseksi jäseneksi viime viikolla. Tätini perusteli Tehyyn kuulumistaan sillä, että hän haluaa kuulua siihen liittoon joka hänenkin palkoistaan neuvottelee ja niin ollen hänen asioitaan hoitaa - Terveydenhoitajaliitollahan ei sellaista asemaa ole. Viime lakon aikaan heitä oli kuulemma työpaikallaan ollut vain kaksi tehyläistä, kaikki muut Terveydenhoitajaliitossa.

Itse ajattelen, että ihmisillä voi olla omia syitään kuulua tai olla kuulumatta tiettyihin liittoihin. Pitäisi myös muistaa, että asiat riitelevät, eivät ihmiset. En itse ainakaan halua rikkoa hyviä työtoverisuhteita siksi, että kuulutaan eri liittoihin. Siinä tapauksessa varmaan kyllä jotain kuittailisin, jos joku nyt eroaisi liitosta ihan vaan siksi, ettei halua lakkoilla (mutta palkankorotus kyllä kelpaa), mutta muuten en jaksa hirveän intohimoisesti tähän asiaan suhtautua.

Minäkin odottelen, että saisin Tehyltä sen tervetulokirjeen, ja pääsisin tuonne intrasivuille...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sarantha, tilasin myös sen teretuliaspaketin, mutta soitin myö perjantaina liittoon, ja sieltä sanoivat että tervetuliaispaketti saattaa kestää, ja nopeammin oli sitten liittyä suoraan netin/postin kautta!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tätini perusteli Tehyyn kuulumistaan sillä, että hän haluaa kuulua siihen liittoon joka hänenkin palkoistaan neuvottelee ja niin ollen hänen asioitaan hoitaa - Terveydenhoitajaliitollahan ei sellaista asemaa ole. Viime lakon aikaan heitä oli kuulemma työpaikallaan ollut vain kaksi tehyläistä, kaikki muut Terveydenhoitajaliitossa.

Kyllä Terveydenhoitajaliitto neuvottelee palkoista: http://www.terveydenhoitajaliitto.fi/index.php?mid=58&a=show&id=324 ja heillä on oma työttömyyskassansa.

Tätä ei siis pidä sekoittaa Sairaanhoitajaliittoon, joka on puhtaasti sairaanhoitajien, terkkareiden ja kätilöiden ammattiliitto ilman neuvotteluoikeuksia ja työttömyyskassaa.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kysyn viisaammilta... Ystäväni on terveydenhoitaja ja sanoi että vaikka terveydenhoitajiliitto on jo hyväksynyt sopimuksen, he saavat myös (mahdollisen) korotuksen jos Tehy pystyy sellaisen neuvottelemaan. Vaikka sitten lakon kautta. Voiko asia ihan aikuisten oikeesti olla noin?? Että jos sairaanhoitajat lakkoilevat niin terveydenhoitajat saavat samat korotukset??

*Yhä edelleen pihalla  näistä kuvioista*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saas nähdä, miten käy TNJ:lle- tarvitsemmeko koko systeemiä, kun se ei aja yhteistä asiaa? Saisimmeko samalla lakolla aikaiseksi oman neuvotteluoikeuden- saisimme sitten kuntoon myös ne vuorojenvaihdoista saatavat korvaukset ( mallia voisi ottaa vaikkapa Norjasta). On vaan niin sekavaa ja turhauttavaa tälläinen "keskinäinen" taistelu- lähihoitajat/perushoitajat vastaan sairaanhoitajat. Itse olin ennen opiskelujani perushoitaja enkä silloinkaan kokenut olevani sh:n "pikku apulainen" tai jotenkin vähemmän arvostettu. Mistä tälläinen vastakkainasettelu juontaa juurensa?  Itse koen useinkin tarvitsevani rinnalleni perushoitajaa, jotta voisin paremmin keskittyä potilaan kokonaishoitoon- aikani ei vaan riitä kaikkeen yksin. Tämä yhteinen rintama on nyt hajonnut ja pahasti ja taitaa olla aika haudata koko TNJ.  ja luoda uudet systeemit.:-

Työ on vain sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nii, ja saa katsoa mitä tapahtuu TNS:n kanssa, kun eikä sielläkin ole tehy ja super yhdessä päättämässä yksityisen sosiaalialan tes:stä? Tuleeko siitäkin neuvottelusta samanlainen, että suppo hyväksyy ja tehy ei.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jokin aika sitten tehty ns. pääsopimuksen irtisanominen tarkoittaa TNJ:n kuoppaammista, jos kohta sen vaikutus

ajoittuu vasta seuraavalle sopimuskierrokselle. It's a goodbye, anyway..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Saas nähdä, miten käy TNJ:lle- tarvitsemmeko koko systeemiä, kun se ei aja yhteistä asiaa? Saisimmeko samalla lakolla aikaiseksi oman neuvotteluoikeuden- saisimme sitten kuntoon myös ne vuorojenvaihdoista saatavat korvaukset ( mallia voisi ottaa vaikkapa Norjasta). On vaan niin sekavaa ja turhauttavaa tälläinen "keskinäinen" taistelu- lähihoitajat/perushoitajat vastaan sairaanhoitajat. Itse olin ennen opiskelujani perushoitaja enkä silloinkaan kokenut olevani sh:n "pikku apulainen" tai jotenkin vähemmän arvostettu. Mistä tälläinen vastakkainasettelu juontaa juurensa?  Itse koen useinkin tarvitsevani rinnalleni perushoitajaa, jotta voisin paremmin keskittyä potilaan kokonaishoitoon- aikani ei vaan riitä kaikkeen yksin. Tämä yhteinen rintama on nyt hajonnut ja pahasti ja taitaa olla aika haudata koko TNJ.  ja luoda uudet systeemit.:-

Sukset näyttää menneen pahasti ristiin, ketä siitä sitten syyttääkään? Katso http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/46186.shtml

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On kyllä mielenkiintoista nähdä onko Palomäen allekirjoitus juridisesti pätevä. SuPer ei ainakaan vielä tähän päivään mennessä ole ollut mikään virallinen neuvotteluosapuoli (kuten ei TEHY:kään), joten elämme kyllä jännittäviä aikoja.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...