Jump to content
MAINOS

Lakko?


Vieras: Tiivitaavi

Recommended Posts

Superin tempun ja varsinkin Palomäen tän päivästen lausuntojen pohjalta voi sanoa että TNJ on tullut tiensä päähän.

Ja Palomäki on syyllinen siihen, että TNJ tuli tiensä päähän. Ei Tehy voi muodostaa neuvottelujärjestöä sellaisen liiton kanssa jonka puheenjohtaja puukottaa selkään joka kerta kun siihen on tilaisuus.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 254
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mä en kerta kaikkiaan käsitä, miksi on olemassa sääntöjä, jos ne voidaan kiertää noin vain. Samoillla perusteilla voisi ihan kuka tahansa tehdä ihan mitä tahansa, missä tahansa, milloin tahansa.

Jos TNJ:n säännöissä sanotaan, että toinen järjestö ei yksin voi allekirjoittaa sopimusta, niin miten muka Superilla olisi oikeus allekirjoittaa sopimus kuntatyönantaja kanssa?

"Juhani Palomäki:

Ei tässä yhteiskunnassa voi olla niin, että säännöt tai byrokratia estävät menemästä sopimukseen."  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Superin tempun ja varsinkin Palomäen tän päivästen lausuntojen pohjalta voi sanoa että TNJ on tullut tiensä päähän.

Ja Palomäki on syyllinen siihen, että TNJ tuli tiensä päähän. Ei Tehy voi muodostaa neuvottelujärjestöä sellaisen liiton kanssa jonka puheenjohtaja puukottaa selkään joka kerta kun siihen on tilaisuus.

Ja jos tämä lakko päättyy onnellisesti niin se on aivan varmaa että Palomäelle tulee lähtö. Veikkaan että joka tapauksessa tämän viikon aikana tapahtuneen sikailun johdosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nuo kommentit luettua ei voi muuta kuin pyöritellä silmiään:  Kelle/mille taholle mies (Palomäki) voi olla noin kaameassa

lojaliteettivelassa tai saamassa jotain riittävän suurta vastalahjaksi.. :=O

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On kyllä mielenkiintoista nähdä onko Palomäen allekirjoitus juridisesti pätevä. SuPer ei ainakaan vielä tähän päivään mennessä ole ollut mikään virallinen neuvotteluosapuoli (kuten ei TEHY:kään), joten elämme kyllä jännittäviä aikoja.

Ei mitään havaintoa joko tää linkitettiin jonnekin: http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1440876 Kovasti itse tuntuu Palomäki tietävänsä asian... Jostain muka tarkistanut, että pystyy näin toimimaan.

Superin puheenjohtaja Juhani Palomäki ihmettelee, ettei Tehy hyväksynyt työnantajapuolen tarjoamaa palkkaratkaisua.

- Hallituksesta on jo moneen otteeseen kerrottu, ettei lisärahaa tule mistään. Tällä päätöksellä tehyläiset jäävät nyt ilman 270 euron joulurahaa, joka on aika merkittävä summa pienipalkkaisille, Palomäki totesi IS:lle.

Voi oksetus, että voi mies olla vielä tuossa iässä naiivi! Me naurettiin broidin kanssa pienenä yhdelle naapurin lapselle, kun se oli aina vänkäämässä meiän kanssa jotain perustellen asian oikeaksi "...kun äiti sanoo!" Palomäki kuulostaa ihan yhtä fiksulta. (Vaikka kyllähän äitejä pitää aina totella, mutta tulipa vaan mieleen... ;) )

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nuo kommentit luettua ei voi muuta kuin pyöritellä silmiään:  Kelle/mille taholle mies (Palomäki) voi olla noin kaameassa

lojaliteettivelassa tai saamassa jotain riittävän suurta vastalahjaksi.. :=O

Joko keskusta puolueelle tai yksinkertaisesti mieheltä loppui munaa katsoa homma loppuun asti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nuo kommentit luettua ei voi muuta kuin pyöritellä silmiään:  Kelle/mille taholle mies (Palomäki) voi olla noin kaameassa

lojaliteettivelassa tai saamassa jotain riittävän suurta vastalahjaksi.. :=O

Nyt sitten odotellaan mitä tuleman pitää. Jonkun ajan kuluttua Palomäki joutuu eromaan tehtävästään jäsenistön epäluottamuksen vuoksi. Tämän jälkeen Palomäelle tarjotaan huippuvirkaa Kunnallisessa työmarkkinalaitoksessa. Kyse ei tietenkään ole palkkiosta vaan siitä, että hän on paras mies tehtävään. Tai sitten jollain on hallussaan video/ääninauha/muu dokumentti jonka julkitulo olisi Palomäelle erittäin haitallista.

Salaliittoteorioita pitää aina olla.  ;)

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis onko toi Palomäki täysin aivoton??? se jankkaa vastaan minkä pystyy vaik säännöt sanoo toista! se on ku uhmaikänen kakara joka jankkaa asiaa.. "kun mä sanon näin niin se on näin!"  huh.gif

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksi asia (ainakin) on nyt mulle jostain syystä epäselvä. Jos super nyt saa jostain syystä allekirjoittaa sen sopimuksen ilman tehyä ja TNJ hajoaa, niin saavatko he silti mahdollisen hyödyn jonka tehy neuvottelemalla/lakolla saa aikaiseksi.

Jos näin on, niin silloin kyllä on pakko sanoa, että Palomäki on pelannut korttinsa todella hyvin. Superilaisethan eivät voi kuin voittaa. Ei kai se asia niin voi mennä?

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: mielenterveystyöntekij

Yksi asia (ainakin) on nyt mulle jostain syystä epäselvä. Jos super nyt saa jostain syystä allekirjoittaa sen sopimuksen ilman tehyä ja TNJ hajoaa, niin saavatko he silti mahdollisen hyödyn jonka tehy neuvottelemalla/lakolla saa aikaiseksi.

Jos näin on, niin silloin kyllä on pakko sanoa, että Palomäki on pelannut korttinsa todella hyvin. Superilaisethan eivät voi kuin voittaa. Ei kai se asia niin voi mennä?

Tottakai Superilaiset saavat välittömästi sopimuksen mukaiset korotukset 1.10 alkaen ja kinkkurahat ym. Tehyn lakonlopettamissopimuksesta mahdollisesti jotain irrotessa se tulee tietenkin kaikille järjestöön tai järjestäytymättömyyteen katsomatta. En usko että Tehy voisi olla kohdentamatta lakolla mahdollisesti saamiaan euroja  myös HOI040 hinnotteluryhmään. Kovasti ainakin tuottaisi pettymystä kyseisessä järjestössä, jos sen lakkoon osallistuneet lastenhoitajat, lääkintävahtimestarit, lähihoitajajat, mielurit ym. kouluasteen hoitoryhmät jäisivät ilman lopettamissopimuksen killingejä ja olisivat vain saaneet osallisuuden lakossa olemisesta. Näin tosin kävi sosiaalipuolen hinnoittelussa olleille kehareille viime lakossa 95, mutta ei meille terveysalan hinnoittelussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yksi asia (ainakin) on nyt mulle jostain syystä epäselvä. Jos super nyt saa jostain syystä allekirjoittaa sen sopimuksen ilman tehyä ja TNJ hajoaa, niin saavatko he silti mahdollisen hyödyn jonka tehy neuvottelemalla/lakolla saa aikaiseksi.

Jos näin on, niin silloin kyllä on pakko sanoa, että Palomäki on pelannut korttinsa todella hyvin. Superilaisethan eivät voi kuin voittaa. Ei kai se asia niin voi mennä?

Tottakai Superilaiset saavat välittömästi sopimuksen mukaiset korotukset 1.10 alkaen ja kinkkurahat ym. Tehyn lakonlopettamissopimuksesta mahdollisesti jotain irrotessa se tulee tietenkin kaikille järjestöön tai järjestäytymättömyyteen katsomatta. En usko että Tehy voisi olla kohdentamatta lakolla mahdollisesti saamiaan euroja  myös HOI040 hinnotteluryhmään. Kovasti ainakin tuottaisi pettymystä kyseisessä järjestössä, jos sen lakkoon osallistuneet lastenhoitajat, lääkintävahtimestarit, lähihoitajajat, mielurit ym. kouluasteen hoitoryhmät jäisivät ilman lopettamissopimuksen killingejä ja olisivat vain saaneet osallisuuden lakossa olemisesta. Näin tosin kävi sosiaalipuolen hinnoittelussa olleille kehareille viime lakossa 95, mutta ei meille terveysalan hinnoittelussa.

Eli me tehyläiset ollaan ainoita jotka voivat tässä jotain hävitä. Ylen uutisissa kuntatyönantaja sanoi, että he suostuvat siihen että super allekirjoittaa sopimuksen ilman tehyä. Super siis rikkoo TNJ sopimuksen sääntöjä, mutta saa silti vielä ne edet mitkä sopimuksen toinen osapuoli mahdollisesti ansaitsee. Minä näen tässä melkoisen ristiriidan, mikä ei käy minun oikeuskäsitykseeni. Ymmärrän kyllä sen, että pakkaa sotkee se että esim. lähihoitajista osa kuuluu tehyyn ja osa superiin.

Sodassa, rakkaudessa ja yleisessä vitutuksessa kaikki on sallittua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis jos sUPER allekirjoittaa sopimuksen niin eihän Tehyn mahdollinen lakkoilu vaikuta sUPerilaisten ansioihin koska sUPer on jo hyväksynyt kt:n ehdotuksen...  huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis jos sUPER allekirjoittaa sopimuksen niin eihän Tehyn mahdollinen lakkoilu vaikuta sUPerilaisten ansioihin koska sUPer on jo hyväksynyt kt:n ehdotuksen...  huh.gif

Tasokorotukset kyllä tulevat koskemaan kaikkia. Huomaa, että Tehyyn kuuluu myös perus- ja lähihoitajia.

Yksityissektori seuraa perässä.

Vai häh? Olenko ihan pihalla? Viisaammat vastatkoot.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis jos sUPER allekirjoittaa sopimuksen niin eihän Tehyn mahdollinen lakkoilu vaikuta sUPerilaisten ansioihin koska sUPer on jo hyväksynyt kt:n ehdotuksen...  huh.gif

Tasokorotukset kyllä tulevat koskemaan kaikkia. Huomaa, että Tehyyn kuuluu myös perus- ja lähihoitajia.

Yksityissektori seuraa perässä.

Vai häh? Olenko ihan pihalla? Viisaammat vastatkoot.

Näinhän se menee että siipeilijätkin saavat toisten kustannuksella jotain loppupelissä, Moni lähi ja perushoitaja kuuluu onneksi Tehyyn joten yhdessä hoitajat nyt lakkorintamalla ovat pääosin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse kuulun Lähärinä Tehyyn ja toivon myös , että jos lakolla voitetaan niin saisin itsekin lähärinä sitä korotusta mikä se sitten ikinä onkaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos tässä nyt kävis niin, että tehyn lakon ansiosta superilaiset saavat osaa palkankorotuksiin, niin se tulehduttaa aivan varmasti välejä työpaikoilla. Ja en tiedä jos itse maltan pitää turpani kiinni, jos joku rupee tuulettamaan lisärahoja mitä saavat tehyn ansiosta...

Ja kuitenkin olen valmis taistelemaan tämän asian takia, vaikka joulubonukset jää saamatta, ja vaikka on ne pummimatkustajat. Tää on mulle jo periaatekysymys! Itsellä ei olis pokkaa ottaa vastaan ensin kinkkurahat ja sen jälkeen vielä nauttimaan muitten verisen taistelun saavuttamia euroja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos tässä nyt kävis niin, että tehyn lakon ansiosta superilaiset saavat osaa palkankorotuksiin, niin se tulehduttaa aivan varmasti välejä työpaikoilla. Ja en tiedä jos itse maltan pitää turpani kiinni, jos joku rupee tuulettamaan lisärahoja mitä saavat tehyn ansiosta...

Ja kuitenkin olen valmis taistelemaan tämän asian takia, vaikka joulubonukset jää saamatta, ja vaikka on ne pummimatkustajat. Tää on mulle jo periaatekysymys! Itsellä ei olis pokkaa ottaa vastaan ensin kinkkurahat ja sen jälkeen vielä nauttimaan muitten verisen taistelun saavuttamia euroja.

Juu eiköhän moni muukin ole valmis. Tämä ei musta tuo oikein mitään vastakkain asettelua siitäkään syystä, että moni jäsen joka kuuluu Superiin siis lähi ja perushoitaja olisi ollut valmiina lakkoon ja mun mielestä Palomäki teki todella härskin tempun hyväksymällä tuon esityksen. Tästähän syystä moni lähäri onkin jo vaihtanut / vaihtaa liittoa Tehyyn. Tämä tempaus oli Superilta erittäin huono, koska moni Lähäri tod. näköisesti siirtyy Tehyyn tai johonkin muuhun liittoon. Henkilökohtaisesti pidän tota Palomäen temppua täytenä vittuiluna, eihän se PALKKA mitä tosta saa nosta todellakaan mitään tasoa eikä varmastikkaan luo _VETOVOIMAA_ lähteä opiskelemaan lähäriks. Se mitä työpaikoilla tulee lähärit vs sh tai muut liittolaiset on melko turhaa, koska uskoisin että moni lähäri olisi ollut valmiina superin puolelta työtaisteluun, semmoista kuvaahan Pallomäkikin antoi tässä syksyn mittaan. Lisäyksenä vielä et ERITTÄIN härski ja ruma veto Superilta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1440982

Taysin henkilökunta ei halua lakkoon. Argh, mistä ne löytääkin haastateltavaks kaikki ne lampaat?! Tekee tosi hyvää lakolle, että rivit heiluu kuin mun eskarilaisen ylähampaat. ;D (Ja mä kuvittelin, että lammasmaisuutta on vain naisissa, mutta...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1440982

Taysin henkilökunta ei halua lakkoon. Argh, mistä ne löytääkin haastateltavaks kaikki ne lampaat?!

-Kyllä näitä löytyy vielä lisääkin pehmittämään epävarmaa kenttäväkeä.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.iltasanomat.fi/uutiset/kotimaa/uutinen.asp?id=1440982

Taysin henkilökunta ei halua lakkoon. Argh, mistä ne löytääkin haastateltavaks kaikki ne lampaat?!

-Kyllä näitä löytyy vielä lisääkin pehmittämään epävarmaa kenttäväkeä.

Kenttä tarvitseekin nyt paljon tietoa, tukea ja psyykkausta; yllättävän isolle osalle (vanhemmista) sairaanhoitajista tuntuu äänestyksen tulos tulleen täydellisenä yllätyksenä... :-
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kai ne säännöt voi estää sopimusta, JOS SÄÄNNÖISSÄ LUKEE ETTEI YKSIN VOI MITÄÄN ALLEKIRJOITTAA! Herrajumala...

Ei kai täällä voi olla näin sinisilmäistä porukkaa. Ensinnäkin ollaanpa minkä tasoisessa sivistysdemokratialänsimaassa tahansa, kaikki sääntöjen, lakien, byrokratian, sopimusten ja herrasmiessääntöjen kiertäminen onnistuu. Eri asia on vaan just siinä, kuinka paljon siitä kerrotaan julkisuuteen. Tiedätkö mitä Jäätteenmäen pääministeripotkujen takana oli? No ok, tämä Palomäen tapaus on vähän yksoikosempi, kirjoittaa sopimus ilman Tehyä tai ei, mutta me osata kuvitellakaan eikä saada varmasti ikinä tietääkään mitä kabineteissa ja vallan keskipisteissä tapahtuu. Demokratiahan on sitä, että kymmenen ylen sankiaa prihaa kokoontuu johonki huoneeseen ja päättää, että mikä on tyhmin ratkaisu. "No mäne mäne, sanoi Rahikainen. -Mie olen tarpeeks hulluja piätelly tänä yönä."

Sic transit gloria mundi

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No kai ne säännöt voi estää sopimusta, JOS SÄÄNNÖISSÄ LUKEE ETTEI YKSIN VOI MITÄÄN ALLEKIRJOITTAA! Herrajumala...

Ei kai täällä voi olla näin sinisilmäistä porukkaa. Ensinnäkin ollaanpa minkä tasoisessa sivistysdemokratialänsimaassa tahansa, kaikki sääntöjen, lakien, byrokratian, sopimusten ja herrasmiessääntöjen kiertäminen onnistuu. Eri asia on vaan just siinä, kuinka paljon siitä kerrotaan julkisuuteen. Tiedätkö mitä Jäätteenmäen pääministeripotkujen takana oli? No ok, tämä Palomäen tapaus on vähän yksoikosempi, kirjoittaa sopimus ilman Tehyä tai ei, mutta me osata kuvitellakaan eikä saada varmasti ikinä tietääkään mitä kabineteissa ja vallan keskipisteissä tapahtuu.

Demokratiahan on sitä, että kymmenen ylen sankiaa prihaa kokoontuu johonki

huoneeseen ja päättää, että mikä on tyhmin ratkaisu. "No mäne mäne, sanoi Rahikainen. -Mie olen tarpeeks hulluja piätelly tänä yönä."

Hyvä pointti, just näin!  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Demokratiahan on sitä, että kymmenen ylen sankiaa prihaa kokoontuu johonki huoneeseen ja päättää, että mikä on tyhmin ratkaisu. "No mäne mäne, sanoi Rahikainen. -Mie olen tarpeeks hulluja piätelly tänä yönä."

-Sama juttu kuin lehdistön "sanavapauden" ja "puolueettomuuden" suhteen.

Orwellia lainatakseni: "Jotkut ovat tasa-arvoisempia kuin toiset".

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lauri, viittasin siihen Palomäen lausahdukseen, että eihän se voi olla niin ettei voida sopimusta allekirjoittaa, vaikka TNJ:n säännöissä lukee että molemmat yhdessä allekirjoittaa sopimuksen. Ja silloinhan sen PITÄISI olla niin. Hieman ironisesti oli tarkoitus ilmaista asiaa, koska onhan se hieman huvittaavaa että säännöt sanoo yhtä, ja henkilö on hyvin hämmästynyt siitä että hänen muka pitäisi sääntöjä seurata.

Mutta tiedän varsin hyvin, ettei asiat mene niin kui pitäisi, laki on täynnä porsaanreikiä ja varmasti TNJ:n säännöt myös. Palomäki saattaa allekirjoittaa sopimuksen, koska se laskee sen varaan että protesteja tulee, muttei sen enempiä sanktioita. Joskus myös työnantaja totee, että on kannattavampaa laittomasti irtisanoa henkilöä töistä, ja maksaa siitä korvausta. Ja yleensähän se menee niin, että laki on kaikille sama, mutta tuomiot vaihtelevat.

Joitakin juridiikankursseja olen suorittanut, ja siellä kyllä oppii ajattelemaan hyvin, hyvin kierosti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...