Jump to content
MAINOS

Lakko?


Vieras: Tiivitaavi

Recommended Posts

Kannattaa miettiä haluaako olla niin itsekäs, että pilaa koko ammattikunnan tulevaisuuden oman "etunsa" vuoksi.

Toki kannattaa olla itsekäs, kukapa minua ajattelee, jos en minä itse  >:D Ja eipä taida olla hoitoalalla varaa savustaa hoitajia ulos, kun niitä ei muutenkaan sinne tarpeeksi riitä. Onhan se ihan eriasia sellaisen mennä lakkoon, jolla on mies joka elättää koko perheen. Mutta mulla ei ole varaa menettää luottotietoja yhden lakon takia.

Varsinkin kun ajattelee, että hoitoala on ainoa ala, jossa lakko lopetetaan huonommilla eduilla, kuin millä sinne lähdetään. Ihan näin edellistä lakkoa kun katselee  ;)

En mä mitään sympatiaa tullut täältä hakemaankaan. tehy ei osaa ajaa meidän etuja, joten sinne on ihan turha kuulua. Puheenjohtajakin neuloo vain kokouksissa villapaitoja ambomaalle, sen sijaan että tarttuisi asioihin. Ja sitä ei yksi lakko ratkaise.

Mutta menkää vain lakkoon, onpahan parempi miehitys meilläkin töissä pitkästä aikaa  :)

Jäitä hattuun. Kuten täällä on kauan sitten jo keskusteltu, lakko tuskin tulee koskettamaan Suomen jokaista hoitajaa, vaan homma porrastettaisiin tärkeätä / tuottavia aloja koskevalla lakolla. Voi olla että ainoa missä huomaat lakon on korotettu jäsenmaksu, eli kannattaa katsoa mitä on tulossa.

Itse aion maksella korkoja jos lakko tulee koskettamaan perhettäni, toki nekin ovat isoja summia, mutta tulevaisuus näyttää mitä on tulossa.

Oletko oikeasti sitä mieltä, että Tehy on näissä neuvotteluissa toiminut niin, että voit sanoa että etuasi ei ole ajettu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 254
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
Vieras: Student Midwife

Toki kannattaa olla itsekäs, kukapa minua ajattelee, jos en minä itse  ;)

No esim. kaikki ne, jotka menevät lakkoon, jotta sinunkin kuukausipalkkasi nousisi. Sanomalla, että et suostu lakkoon, sanot samalla, että hyväksyt nykyisen palkkauksen. Älä siis hauku lakkoa vaan sano suoraan, että nykyinen liksa riittää sinulle etkä näe tarpeelliseksi tehdä asialle mitään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanomalla, että et suostu lakkoon, sanot samalla, että hyväksyt nykyisen palkkauksen. Älä siis hauku lakkoa vaan sano suoraan, että nykyinen liksa riittää sinulle etkä näe tarpeelliseksi tehdä asialle mitään.

Juuri näin ajattelee kapeakatseinen hoitaja. Ei ole kuin yksi ainoa keino päästä johonkin lopputulokseen. Eikö kouluissa ennen vanhaa opetettu, että samaan tulokseen voi johtaa monta monta muutakin tapaa toimia. Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa keinoa tehdä asioita.

En väitä hyväksyväni palkkausta, mutta en myöskään väitä, että lakko olisi ainoa oikea keino päästä tulokseen.

Täällä verrattiin jo paperiliittoonkin ja heidän mielipiteisiinsä. Joo, jos kuuluisimme paperiliittoon, voisin minäkin mennä lakkoon. Ja tämä siitä syystä, että sen lakon aikana myös tapahtuisi jotain, eikä vain oltaisi lakossa ja neulottaisi villamyssyjä. Paperiliitossa kun miehet ovat tottuneet siihen, että se mitä vaaditaan, se otetaan keinoja kaihtamatta. Hoitoalalla taas otetaan se mitä tarjotaan, mielellään lakon jälkeen vielä vähän huonommalla sopimuksella. Joten kyllähän päättäjät osittain varmaan toivovatkin meidän lakkoa, jotta saataisiin meiltä vielä vähän etuja pois.

joten siksi minä en allekirjoita lakkoa. Mutta tämä on mun mielipiteeni, ikävä kyllä mullakin on oikeus siihen. Onneksi suomessa ei ole vieläkään sellaista lakia, että enemmistön mielipide on se yksi ja ainoa oikea ja muita kannattavat joutuvat hirsipuuhun.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mun talous ei anna myöten lakkoilla, menipä välit työtovereihin tai ei, niin liitosta kävelen ulos kun lakko alkaa. Joo, ampukaa vaan aamunkoitteessa, kyllä se ottaa päähän itseäkin, mutta pakko mikä pakko. pankki kun ei hyväksy lainan maksuun tehyn jäsenkirjaa.

Liitoilla (super ja tehy) pankkien kanssa sopimus ettei lainoja tartte lyhennellä lakon aikana. Kannattaisi käydä jäsenilloissa niin saa tietoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mun talous ei anna myöten lakkoilla, menipä välit työtovereihin tai ei, niin liitosta kävelen ulos kun lakko alkaa. Joo, ampukaa vaan aamunkoitteessa, kyllä se ottaa päähän itseäkin, mutta pakko mikä pakko. pankki kun ei hyväksy lainan maksuun tehyn jäsenkirjaa.

Hyväksyy se sen luoton syyksi.

Työnantaja voi pakottaa meidät "tärkeät hoitajat" töihin...

Ei voi. Liitto neuvottelee työnantajien kanssa siitä, ketä annetaan töihin ja ketä ei. Ja kuinka paljon.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sanomalla, että et suostu lakkoon, sanot samalla, että hyväksyt nykyisen palkkauksen. Älä siis hauku lakkoa vaan sano suoraan, että nykyinen liksa riittää sinulle etkä näe tarpeelliseksi tehdä asialle mitään.

Juuri näin ajattelee kapeakatseinen hoitaja. Ei ole kuin yksi ainoa keino päästä johonkin lopputulokseen. Eikö kouluissa ennen vanhaa opetettu, että samaan tulokseen voi johtaa monta monta muutakin tapaa toimia. Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa keinoa tehdä asioita.

En väitä hyväksyväni palkkausta, mutta en myöskään väitä, että lakko olisi ainoa oikea keino päästä tulokseen.

Täällä verrattiin jo paperiliittoonkin ja heidän mielipiteisiinsä. Joo, jos kuuluisimme paperiliittoon, voisin minäkin mennä lakkoon. Ja tämä siitä syystä, että sen lakon aikana myös tapahtuisi jotain, eikä vain oltaisi lakossa ja neulottaisi villamyssyjä. Paperiliitossa kun miehet ovat tottuneet siihen, että se mitä vaaditaan, se otetaan keinoja kaihtamatta. Hoitoalalla taas otetaan se mitä tarjotaan, mielellään lakon jälkeen vielä vähän huonommalla sopimuksella. Joten kyllähän päättäjät osittain varmaan toivovatkin meidän lakkoa, jotta saataisiin meiltä vielä vähän etuja pois.

joten siksi minä en allekirjoita lakkoa. Mutta tämä on mun mielipiteeni, ikävä kyllä mullakin on oikeus siihen. Onneksi suomessa ei ole vieläkään sellaista lakia, että enemmistön mielipide on se yksi ja ainoa oikea ja muita kannattavat joutuvat hirsipuuhun.

Mikäs se on se sun keino sitten jolla vois palkan saada nousemaan tässä tilanteessa?

"Sinä elät kuolemanpelossa"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Ei ole kuin yksi ainoa keino päästä johonkin lopputulokseen. Eikö kouluissa ennen vanhaa opetettu, että samaan tulokseen voi johtaa monta monta muutakin tapaa toimia. Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa keinoa tehdä asioita.

En väitä hyväksyväni palkkausta, mutta en myöskään väitä, että lakko olisi ainoa oikea keino päästä tulokseen.

Minäkin kuulisin mielelläni, mitä keinoja sinä ehdottaisit. Jos ei ole antaa vaihtoehtoja, niin ei ehkä kannattaisi tuomita niin nopeasti sitä ehdotusta, josta keskustellaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja voi pakottaa meidät "tärkeät hoitajat" töihin...

Ei voi. Liitto neuvottelee työnantajien kanssa siitä, ketä annetaan töihin ja ketä ei. Ja kuinka paljon.

Eikös se niin neuvottele että akuuttien -osastojen, -polien jne hoitajat ovat töissä.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja voi pakottaa meidät "tärkeät hoitajat" töihin...

Ei voi. Liitto neuvottelee työnantajien kanssa siitä, ketä annetaan töihin ja ketä ei. Ja kuinka paljon.

Eikös se niin neuvottele että akuuttien -osastojen, -polien jne hoitajat ovat töissä.

Todennäköisesti. Mutta tietenkin monia toimintoja voidaan karsia. Hoitotyö hoidetaan YHTÄ HYVIN kuin ennenkin, mutta mitään hoitotyön ulkopuolisia tehtäviä ei tarvitse suorittaa. Ei osastotunteja, kehittämispalavereja, erikoistöitä, ei mitään muuta tietokonehommia kuin pakolliset kirjaukset - siis ei esimerkiksi mitään laskutukseen liittyvää (jos se on hoitajan tehtävä) koska siinä ei kenenkään henki ole kyseessä.

Eihän sellaisella lakolla mitään saavuttaisi jos kaikki lähtisivät kävelemään. Akuutit hommat pitänee hoitaa jo ammatinharjoittamislain perusteella. Mutta kaikki kiireetön hoitohan voidaan vetään täysin alas, ja sekin kyllä jo tuntuu.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten käy pikäaikaosastojen kanssa? Miten oli viime lakossa?

Lakkopaikat ovat paikkakuntakohtaisia. Joka paikkakunnalla ei edes lakkoilla. Valitettavasti vaitiolovelvollisuus sitoo minua näissä lakkoasioissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei ole kuin yksi ainoa keino päästä johonkin lopputulokseen. Eikö kouluissa ennen vanhaa opetettu, että samaan tulokseen voi johtaa monta monta muutakin tapaa toimia. Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa keinoa tehdä asioita.

En väitä hyväksyväni palkkausta, mutta en myöskään väitä, että lakko olisi ainoa oikea keino päästä tulokseen.

Minäkin kuulisin mielelläni, mitä keinoja sinä ehdottaisit. Jos ei ole antaa vaihtoehtoja, niin ei ehkä kannattaisi tuomita niin nopeasti sitä ehdotusta, josta keskustellaan.

no on kai sitä nyt muitakin keinoja kuin lakko. Nythän hallitus kuulee vaan liittojen mielipiteen mutta voihan sitä itsekkin sairaanhoitajana kertoa päättäjille mielipiteensä esim kirjeen avulla. Eihän yksi kirje välttämättä muutosta tuo mutta jos kirjeen lähettäjiä on tuhansia niin ehkä niitä raha nyöriä voi alkaa höllentään.

Ihan simppelisti sanoo niille faktat. Te lupasitte terveydenhuolto henkilökunnalle x summan rahaa ja nyt te syötte sananne. Harkitsen kyllä tarkkaan ketä äänestän seuraavissa vaaleissa.

toinen keino on mielenosoitus. Kyllä ihmisiltä solidaarisuutta löytyy,joskus se vain pitää kaivaa ulos. Ihmisten hyväksihän ne korotukset menee koska se parantais niiden terveydenhuoltoa. Omat mummot,papat,puolisot,kaverit mukaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No mun talous ei anna myöten lakkoilla, menipä välit työtovereihin tai ei, niin liitosta kävelen ulos kun lakko alkaa. Joo, ampukaa vaan aamunkoitteessa, kyllä se ottaa päähän itseäkin, mutta pakko mikä pakko. pankki kun ei hyväksy lainan maksuun tehyn jäsenkirjaa.

En tahdo nipottaa, mutta mitenköhän Rakennusliitossa tai Paperiliitossa suhtauduttaisiin moisiin kommentteihin?

Todennäköisesti vedettäisiin turpaan.

Sanomalla, että et suostu lakkoon, sanot samalla, että hyväksyt nykyisen palkkauksen. Älä siis hauku lakkoa vaan sano suoraan, että nykyinen liksa riittää sinulle etkä näe tarpeelliseksi tehdä asialle mitään.

Juuri näin ajattelee kapeakatseinen hoitaja. Ei ole kuin yksi ainoa keino päästä johonkin lopputulokseen. Eikö kouluissa ennen vanhaa opetettu, että samaan tulokseen voi johtaa monta monta muutakin tapaa toimia. Ei ole vain yhtä ainoaa oikeaa keinoa tehdä asioita.

Jos neuvottelemalla ei saada tyydyttävää lopputulosta, niin silloin otetaan järeämmät aseet käyttöön, eli työtaistelu.

En väitä hyväksyväni palkkausta, mutta en myöskään väitä, että lakko olisi ainoa oikea keino päästä tulokseen.

Realisti tietää, että neuvottelemalla ei päästä siihen tulokseen mitä vaalilupauksissa annettiin ymmärtää.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan simppelisti sanoo niille faktat. Te lupasitte terveydenhuolto henkilökunnalle x summan rahaa ja nyt te syötte sananne. Harkitsen kyllä tarkkaan ketä äänestän seuraavissa vaaleissa.

toinen keino on mielenosoitus. Kyllä ihmisiltä solidaarisuutta löytyy,joskus se vain pitää kaivaa ulos. Ihmisten hyväksihän ne korotukset menee koska se parantais niiden terveydenhuoltoa. Omat mummot,papat,puolisot,kaverit mukaan.

Vähän naivi suhtautuminen sinulla näihin vaikuttamiskeinoihin on. Tuo ensimmäinen ei edes pidä paikkansa, kun x summaa ei kukaan ole luvannut. Ja mielenosoituksia on ollut maailman sivu ja niiden tehokkuudesta voidaan olla montaa mieltä. Eipä ne Kiinan ihmisoikeudet ole miksikään muuttuneet, vaikka niiden edestä on marssittu tuhansia kilometrejä.

Näissä neuvotteluissa totaalisen pattitilanteen laukaisemiseen tarvitaan joko valtakunnansovittelijaa tai lakkoasetta. Kumpaakaan ei hinata sekoittamaan kuvioita ennenkuin ollaan oikeasti käytävän päässä ja ovia ei ole näkyvissä.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ihan simppelisti sanoo niille faktat. Te lupasitte terveydenhuolto henkilökunnalle x summan rahaa ja nyt te syötte sananne. Harkitsen kyllä tarkkaan ketä äänestän seuraavissa vaaleissa.

toinen keino on mielenosoitus. Kyllä ihmisiltä solidaarisuutta löytyy,joskus se vain pitää kaivaa ulos. Ihmisten hyväksihän ne korotukset menee koska se parantais niiden terveydenhuoltoa. Omat mummot,papat,puolisot,kaverit mukaan.

Vähän naivi suhtautuminen sinulla näihin vaikuttamiskeinoihin on. Tuo ensimmäinen ei edes pidä paikkansa, kun x summaa ei kukaan ole luvannut. Ja mielenosoituksia on ollut maailman sivu ja niiden tehokkuudesta voidaan olla montaa mieltä. Eipä ne Kiinan ihmisoikeudet ole miksikään muuttuneet, vaikka niiden edestä on marssittu tuhansia kilometrejä.

Näissä neuvotteluissa totaalisen pattitilanteen laukaisemiseen tarvitaan joko valtakunnansovittelijaa tai lakkoasetta. Kumpaakaan ei hinata sekoittamaan kuvioita ennenkuin ollaan oikeasti käytävän päässä ja ovia ei ole näkyvissä.

voi olla vähän naiivia mutta en mää nyt sitä huonona vaihtoehtona pitäis. Tärkeintähän on se että saa äänensä kuuluviin. Ihan hyödytöntähän se on täällä forumissa hoitaja kollegoille vaahdota turhautumistaan. Asioista päättäville se pitää sanoa ja jos niitä sanojia on tuhansia niin jotain voi saada aikaiseksi.

Politiikkoja kiinnostaa valta ja vallassa pysymiseen tarvitaan ihmisiä jotka niitä äänestää ja jos niitä äänestäjiä kusettaa niin voi olla ne ei äänestä sua uudelleen eli kyllä asioihin voi vaikuttaa. Joskus se toimii,joskus ei. Tässähän nyt puhuttiin vaihtoehdoista lakolle.

Enkä mää nyt Suomea ihan Kiinaan vertaisi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[voi olla vähän naiivia mutta en mää nyt sitä huonona vaihtoehtona pitäis. Tärkeintähän on se että saa äänensä kuuluviin. Ihan hyödytöntähän se on täällä forumissa hoitaja kollegoille vaahdota turhautumistaan. Asioista päättäville se pitää sanoa ja jos niitä sanojia on tuhansia niin jotain voi saada aikaiseksi.

Politiikkoja kiinnostaa valta ja vallassa pysymiseen tarvitaan ihmisiä jotka niitä äänestää ja jos niitä äänestäjiä kusettaa niin voi olla ne ei äänestä sua uudelleen eli kyllä asioihin voi vaikuttaa. Joskus se toimii,joskus ei. Tässähän nyt puhuttiin vaihtoehdoista lakolle.

Enkä mää nyt Suomea ihan Kiinaan vertaisi.

Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että päättäjät eivät tiedä meidän mielipedettä ilman kirjeitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tässähän nyt puhuttiin vaihtoehdoista lakolle.

Mutta jos olet vähänkään työmarkkinaneuvotteluita seurannut, niin olet varmasti huomannut että lakko on se viimeinen ase joka otetaan käyttöön. Lakko ei koskaan ole kummallekaan osapuolelle edullinen - kalliiksi se käy kaikille.

Ei lakolle ole vaihtoehtoa, jos neuvotteluissa ei päästä konsensukseen. Kuinka kauan kuvittelet, että hoitajat saavat mielenosoittaa, että palkkaa tulee esim. se 500 euroa kuukaudessa lisää? Riittääkö 14 vuotta?

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja saattaa peruuttaa sijaisten määräyskirjat ja lomat siirretään pidettäväksi myöhempään ajankohtaan.

Eli siis minä, joka olen ollut määräaikaisena 5,5 vuotta, menetän vaivalla hankitut vuosilomat ja kaupan päälle olen ilman työpaikkaa?

Voihan v... Ei muuta kuin työpaikkahakemusta väsäämään paikalliselle siivousfirmalle...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

[voi olla vähän naiivia mutta en mää nyt sitä huonona vaihtoehtona pitäis. Tärkeintähän on se että saa äänensä kuuluviin. Ihan hyödytöntähän se on täällä forumissa hoitaja kollegoille vaahdota turhautumistaan. Asioista päättäville se pitää sanoa ja jos niitä sanojia on tuhansia niin jotain voi saada aikaiseksi.

Politiikkoja kiinnostaa valta ja vallassa pysymiseen tarvitaan ihmisiä jotka niitä äänestää ja jos niitä äänestäjiä kusettaa niin voi olla ne ei äänestä sua uudelleen eli kyllä asioihin voi vaikuttaa. Joskus se toimii,joskus ei. Tässähän nyt puhuttiin vaihtoehdoista lakolle.

Enkä mää nyt Suomea ihan Kiinaan vertaisi.

Oletko ihan oikeasti sitä mieltä, että päättäjät eivät tiedä meidän mielipedettä ilman kirjeitä?

no kyllä uskoisin että esim Tehy ja Super on sen niille sanoneet. Mutta koko pointti on siinä että niitä sanojia on tuhansia noin niinkuin konkreettisesti=kirjeet,mielenosoitukset niin ehkä ne miettii uudemman kerran.

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 19.09.07 - klo:20:41


Tässähän nyt puhuttiin vaihtoehdoista lakolle.

Mutta jos olet vähänkään työmarkkinaneuvotteluita seurannut, niin olet varmasti huomannut että lakko on se viimeinen ase joka otetaan käyttöön. Lakko ei koskaan ole kummallekaan osapuolelle edullinen - kalliiksi se käy kaikille.

Ei lakolle ole vaihtoehtoa, jos neuvotteluissa ei päästä konsensukseen. Kuinka kauan kuvittelet, että hoitajat saavat mielenosoittaa, että palkkaa tulee esim. se 500 euroa kuukaudessa lisää? Riittääkö 14 vuotta?

no 500 euroa kk on ihan järjetön vaatimus ja siihen varmasti sais osoittaa mieltään sen 14vuotta. Lakko on se viimeinen ase.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vai lakko..ihanko vakavissanne uskotte, että hoitohenkilöstön lakkoileminen auttaa? Kuinka moni ajattelee että kukaan ottaa tosissaan lakkoa, johon ei edes uhata ottaa totaalisesti osaa, vaan luvataan hoitaa välttämättömimmät työt kaikesta huolimatta. Joku sanoi ettei esimerkiksi kirjata kuin pakollinen. Heko heko, kuka nyttenkään kirjaa sen enempää, ja ennenkaikkea, minne sellainen vastustaminen ja "lakkoilu" näkyy. Onko hoitajien porukka niin nuorta, ettei ollut edellisessä lakossa mukana? Silloinkin hoidettiin pakolliset kuviot pienellä porukalla, osa kävi kantelemassa banderolleja. Ainut mitä sillä lakolla saatiin aikaisiksi, oli omien saavutettujen etujen kaventaminen, ja se, että näytettiin työnantajalle, että hommat hoituu vähemmälläkin henkilökunnalla. Sieltä jäi pysyväksi käytännöksi tehdä vajaalla miehityksellä, ja kokemuslisät meni uusiksiksi.

Ihan teoreettinen ajatus, että hoitajien ei tarvitsisi kuin uhata jäävänsä kaikki - joka ikinen- lakkoon, ja jättää ihan kaikki tehtävät tekemättä, ei mitään tärkeimpiä ja vähemmän tärkeitä, niin lakossa ei tarvitsisi olla kovinkaan montaa tuntia, kun alkaisi tapahtua. Eihän paperimiehetkään jättäneet ketään tehtaalle tärkeimpiin tehtäviin, vaan kun kerran lakkoilivat, lakkoilvat koko porukalla,yhdessä. Siinä heidän voimansa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Työnantaja saattaa peruuttaa sijaisten määräyskirjat ja lomat siirretään pidettäväksi myöhempään ajankohtaan.

Eli siis minä, joka olen ollut määräaikaisena 5,5 vuotta, menetän vaivalla hankitut vuosilomat ja kaupan päälle olen ilman työpaikkaa?

Voihan v... Ei muuta kuin työpaikkahakemusta väsäämään paikalliselle siivousfirmalle...

Näinpä. Siinähän sitä itse hyötyy kun irtisanotaan... Jos minua ei pakoteta töihin = saan palkan. Haen sen saikkuna. Piste.

Veripalvelu kaipaa kipeästi hengenpelastajia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vai lakko..ihanko vakavissanne uskotte, että hoitohenkilöstön lakkoileminen auttaa? Kuinka moni ajattelee että kukaan ottaa tosissaan lakkoa, johon ei edes uhata ottaa totaalisesti osaa, vaan luvataan hoitaa välttämättömimmät työt kaikesta huolimatta. Joku sanoi ettei esimerkiksi kirjata kuin pakollinen. Heko heko, kuka nyttenkään kirjaa sen enempää, ja ennenkaikkea, minne sellainen vastustaminen ja "lakkoilu" näkyy. Onko hoitajien porukka niin nuorta, ettei ollut edellisessä lakossa mukana? Silloinkin hoidettiin pakolliset kuviot pienellä porukalla, osa kävi kantelemassa banderolleja. Ainut mitä sillä lakolla saatiin aikaisiksi, oli omien saavutettujen etujen kaventaminen, ja se, että näytettiin työnantajalle, että hommat hoituu vähemmälläkin henkilökunnalla. Sieltä jäi pysyväksi käytännöksi tehdä vajaalla miehityksellä, ja kokemuslisät meni uusiksiksi.

Kyllä, jos kerran on todettu, että lakosta ei ol hyötyä, niin silloin ei enää koskaan ikinä kannata ajatella edes lakkoilua.

Ihan teoreettinen ajatus, että hoitajien ei tarvitsisi kuin uhata jäävänsä kaikki - joka ikinen- lakkoon, ja jättää ihan kaikki tehtävät tekemättä, ei mitään tärkeimpiä ja vähemmän tärkeitä, niin lakossa ei tarvitsisi olla kovinkaan montaa tuntia, kun alkaisi tapahtua. Eihän paperimiehetkään jättäneet ketään tehtaalle tärkeimpiin tehtäviin, vaan kun kerran lakkoilivat, lakkoilvat koko porukalla,yhdessä. Siinä heidän voimansa.

Totta, tuollainen lakko lopetettaisiin valtiovallan toimesta saman tien. Ja sitten kaikki olisivat tyytyväisiä?

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oonko ymmärtänyt väärin et hoitajilla on suojatyövelvoite.....elikkä tarkottaa sitä että porukkaa on töissä enemmän kun normaalisti ja homma jatkuu....oliko näin viimeks...huh.gif

Elikkä hoitajien lakko ei haittaa kun hoitajia...

Kuka on allekirjoittanut suojatyövelvotteen , onko se määritetty idiootti-KVTESSissä?

Kertokaa viisaat? Kiitos.

JA NYT PORUKALLA MIELENILMAUKSEEN 5.10 ..VAIHDAN VUOROO JA TUUN..nyt loppu tän ammatin polkeminen..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitenkäs naapureissa (Ruotsi, Norja) kävikään.. jommassakummassa muistaakseni pakotettiin ihmiset töihin pikaisesti säädetyn lain turvin. Tosin niin järeä puuttuminen työtaisteluoikeuteen tuskin jää ilman poliittisia seurauksia myöhemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...