Jump to content
MAINOS

Shitstep


Vieras: Student Midwife

Recommended Posts

On lähes mahdotonta saada paikkaa jobstepin kautta, yhden harjottelun olen tuurilla saanut.. sit meni hermot, ja olen ottanut yhteyttä suoraan niihin osastoihin/sairaaloihin mihin haluisin mennä, ja sillä olen saanut ne paikat.. onneks ei tarvii enää käyttää jobstepiä... :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 119
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mikäs jobstepissä nyt kiikastaa, yritän tehdä käyttäjätunnusta, mutta herjaa mitä kummallisimpia virheilmoituksia. Tarkista tiedot tai nimi on väärä jne.

Vai pitääkö opettajan hyväksyä opiskelijat ennenkuin sinne voi tehdä käyttäjän tms?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 9 kuukautta myöhemmin...

Eiköhän olisi jo kaikkien tahojen aika luopua tuosta tekeleestä joka ei koskaan toimi.

Surkea systeemi joka aina nurin.

"I like to piss off any group that takes itself a little bit too seriously"

-George Carlin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän olisi jo kaikkien tahojen aika luopua tuosta tekeleestä joka ei koskaan toimi.

Surkea systeemi joka aina nurin.

Just tänään meidän opettaja hehkutti että kun Jobsteppiin on niin tehty kaikkia parannuksia ja toimii nyt paremmin kuin ennen - kumma vaan ettei sitä käytettävyydessä kyllä huomaa :rolleyes:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Just tänään meidän opettaja hehkutti että kun Jobsteppiin on niin tehty kaikkia parannuksia ja toimii nyt paremmin kuin ennen - kumma vaan ettei sitä käytettävyydessä kyllä huomaa :rolleyes:

Kuinkahan sen sitten saa toimimaan paremmin.

Koko päivänä en ole päässyt varaamaan harjoittelupaikkoja, saa nähdä mitä on enää jäljellä siinä vaiheessa kun toimii...

"I like to piss off any group that takes itself a little bit too seriously"

-George Carlin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Saako täällä hehkuttaa jos pääsee tuosta shitstepistä eroon :w00t: opiskelut on sen verran loppusuoralla, että harjoittelut ei enää kutsu..

Eniveis, meidän alalla tuo on ollut ihan turha. Meidän koulussa on tasan yksi luokka aina yhden alan harjoittelussa. Paikat on jaettu keskenään eikä missään shitstepissä. Muut meidän alan koulut on sen verran kaukana, että harvemmin toisten "apajille" mennän. Harjoittelupaikkojen jako on mennyt niin, että opettajat ilmoittavat milloin on harjoittelu, missä on harjoittelupaikat ja kuinka monta mikäkin paikka voi ottaa. Keskenään ollaan jaettu. Tämän jälkeen jokainen menee shitsteppiin, varaa paikkansa ja opettaja hyväksyy. Parhaimmilaan opettaja/työpaikka tarvii vielä jotain tarkennusta, niin sitten väännetään niiden päivien yms kanssa shitstepissä. Vaikka tieto siirtyy suoraan sähköpostilla jo etukäteen. Pikkasen turhaan työllistää opettajia, kun hyväksytät tollasia shitstep harjoittelujuttuja jne. Varsinkin kun ohjelma ei ole edes käytännöllinen.

mitä mie edes asiaa enää pohdin, ei oo enää miun murhe 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eiköhän olisi jo kaikkien tahojen aika luopua tuosta tekeleestä joka ei koskaan toimi.

Surkea systeemi joka aina nurin.

Ja välittömästi 10 tuntia myöhemmin on harjoittelupaikat näppärästi varattu oivallisen palvelun kautta.

"I like to piss off any group that takes itself a little bit too seriously"

-George Carlin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä en siis ihan oikeasti ymmärrä. Miksi:

  1. harjoittelupaikkoja ei voi jakaa harjoittelualan mukaan, esim. naistentaudit, lasten- ja nuorten ht, sisätaudit jne.
  2. pk-seudun 4 suurta lafkan harjoittelupaikkajako on organisoitu yhtälailla tasan kahteen jakoon: perus- ja syventävä. Kai järkikin jo sanoo että tuhannet käyttäjät samana hetkenä varaamassa kaataa koko homman, vrt. joissain kunnissa 1 AMK.
  3. palautteesta huolimatta mitään ei ole saatu muutettua miksikään
  4. miksi ko. palvelua käytetään, kun kilpailuttamalla saataisiin varmasti parempikin

Sain vihdoin iltaseitsemältä paikan. Tosin sain varattua vain 2 viikkoa, joista opettajan täytyy ruinata loput, sillä harjoittelupaikkailmoitukseen oli laitettu väärä vuosi.

Viikotkin olivat siinä "toisessa vaihtoehdossa" kesäloman alussa (niin, meidän harjoittelu on jaettu kahteen erään kun tiedetään ettei paikat kuitenkaan riitä). Siltikin, olen kiitollinen että harjoittelun iltavuoroni aikana sain loikkia shitstepiä kokeilemassa ja onnellisen paniikin huumassa sählätä varausviikot talteen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoittanut ei ymmärrä sitä, että käsittääkseni samoja ongelmia on kirottu jo vuosia, mutta ilmeisesti ei joko kiinnostus tai osaaminen riitä tekemään toimivaa systeemiä.

Suuret käyttäjämäärät taitaa joka kerta tulla yhtä yllätyksenä kuin talvi autoilijalle.

"I like to piss off any group that takes itself a little bit too seriously"

-George Carlin

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Allekirjoittanut ei ymmärrä sitä, että käsittääkseni samoja ongelmia on kirottu jo vuosia, mutta ilmeisesti ei joko kiinnostus tai osaaminen riitä tekemään toimivaa systeemiä.

Suuret käyttäjämäärät taitaa joka kerta tulla yhtä yllätyksenä kuin talvi autoilijalle.

Jobstep on sinänsä tasavertainen järjestelmä kaikkia harjoittelijoita kohtaan. Pk-seudulla valitettavasti on aika paljon noita paikkojen hakijoita. Olen myös vanhassa systeemissä soitellut miljoona paikkaa läpi saadakseni harjoittelupaikan, ja se vasta tuskallinen systeemi on sekä hakijalle että työpaikoille - kyllä siinä kymmeniä puheluita saa soittaa ja kymmeniin tai satoihin jotkut paikat vastata.

Jobstepin ruuhkaisuus pk-seudun käyttäjien kohdalla on toki tiedossa, mutta selitys lienee, että järjestelmän laajentaminen maksaisi ihan liikaa. Tosin ainakaan omassa AMK:ssa (Metropolia) ei tuo opiskelijalähtöisyys toteutunut paljoa muuten kuin että opiskelijoita sitten lähti toisille aloille ja muihin AMKeihin...

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Paljon ratkeaisi ongelmia silläkin, että vähän edes yritettäisi porrastaa sitä mitkä koulut varaavat mihinkin aikaan ja mitkä harjoittelut varataan mihinkin aikaan. Eikä niin että kaikista mahdollisista kouluista kaikki mahdolliset opiskelijat tunkevat sinne varaamaan kaikkia mahdollisia harjoitteluita koko vuodelle yhtäaikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On lähes mahdotonta saada paikkaa jobstepin kautta, yhden harjottelun olen tuurilla saanut.. sit meni hermot, ja olen ottanut yhteyttä suoraan niihin osastoihin/sairaaloihin mihin haluisin mennä, ja sillä olen saanut ne paikat.. onneks ei tarvii enää käyttää jobstepiä... smile.png

Näin mäkin olen tehnyt, niin ei tarvi pelleillä shitstepin kanssa. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On lähes mahdotonta saada paikkaa jobstepin kautta, yhden harjottelun olen tuurilla saanut.. sit meni hermot, ja olen ottanut yhteyttä suoraan niihin osastoihin/sairaaloihin mihin haluisin mennä, ja sillä olen saanut ne paikat.. onneks ei tarvii enää käyttää jobstepiä... smile.png

Näin mäkin olen tehnyt, niin ei tarvi pelleillä shitstepin kanssa. :)

Ovatko nämä paikat sitten ottaneet itsensä pois Jobstepista ettei niitä ole voineet muut sitten enää varata?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On lähes mahdotonta saada paikkaa jobstepin kautta, yhden harjottelun olen tuurilla saanut.. sit meni hermot, ja olen ottanut yhteyttä suoraan niihin osastoihin/sairaaloihin mihin haluisin mennä, ja sillä olen saanut ne paikat.. onneks ei tarvii enää käyttää jobstepiä... smile.png

Näin mäkin olen tehnyt, niin ei tarvi pelleillä shitstepin kanssa. :)

Ovatko nämä paikat sitten ottaneet itsensä pois Jobstepista ettei niitä ole voineet muut sitten enää varata?

Olen joskus yrittänyt tätä mutta ovat sanoneet että katso jobstepistä, paikat on siellä.

Tällä hetkellä meidän luokasta on päässyt lasten, nuorten ja perheen ht:n jaksolle jopa n. 5 opiskelijaa vajaasta 40:stä... jee.

Muutenkin ainakin pk-seudulla harkkapaikkojen määrän suhta opiskelijoihin on aikaslailla vino. Kyllä niistä saa tapella. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Elämäni viimeinen kanssakäyminen Shitstepin kanssa ja sain havittelemani harjoittelupaikan, HAH! Jes, nyt on hyvä fiilinki 8)

Mulla on kyllä aina käynyt ihmeellinen tuuri ton kanssa, joka kerran oon saanut napattua just sen mitä oon halunnutkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on kyllä aina käynyt ihmeellinen tuuri ton kanssa, joka kerran oon saanut napattua just sen mitä oon halunnutkin.

Mullakin on ollut uskomaton tuuri. Pääsin lasten harjoitteluun juuri sinne vastasyntyneiden osastolle, minne halusinkin. Mutta kyllä siinä muutamat hiustupot revittiin päästä sitä havitellessa.

Tiedossa meillä siis oli että tulee olemaan vaikea haku. Nyt osa jopa saanut paikan, mutta shitstep teki saman jekun kun aina, eli lagasi täysin syventävien hauissa.

Edelleen peräänkuulutan porrastamista. Kun ei ne sisätautien harjoittelijat niitä lastentauteja tai lapsivuodeosastoja vie, niin miksei voi avata eri päivinä ja välttää pahimmat ruuhkahuiput?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Edelleen peräänkuulutan porrastamista. Kun ei ne sisätautien harjoittelijat niitä lastentauteja tai lapsivuodeosastoja vie, niin miksei voi avata eri päivinä ja välttää pahimmat ruuhkahuiput?

Samaa oon miettinyt niin monet kerrat... Itse tosin oon varannut tähän astisista kahdeksasta harjoittelusta lopulta vain kaksi jobstepin kautta - muut sitten muuta kautta. Ja onneksi ei tarvitse enää käyttää jobstepia kuin yhden ainoan kerran (ja sillonkin yritän ehkä ensin ottaa suoraan yhteyttä haluamalleni osastolle).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Kertokaas viisaammat...eka varausyritys ois huomenna ja olen pohtinut tätä jumitus asiaa. Voiko järjestelmässä varata siis useampia paikkoja kerralla? Meinaan, että jos pääsee johonkin paikkaan tekemään varauksen ja myöhemmin siihen mihin ensisijaisesti olisi halunnut niin voiko sen myös varata ja käydä sitten peruuttamassa sen toisen paikan? Olipas sekavaa, mut toivottavasti joku tajusi mitä tarkoitan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kertokaas viisaammat...eka varausyritys ois huomenna ja olen pohtinut tätä jumitus asiaa. Voiko järjestelmässä varata siis useampia paikkoja kerralla? Meinaan, että jos pääsee johonkin paikkaan tekemään varauksen ja myöhemmin siihen mihin ensisijaisesti olisi halunnut niin voiko sen myös varata ja käydä sitten peruuttamassa sen toisen paikan? Olipas sekavaa, mut toivottavasti joku tajusi mitä tarkoitan...

Voit peruuttaa tekemäsi varauksen niin kauan, kunnes opettajasi on vahvistanut varauksen. Sen jälkeen varauksen peruuttamisen voi tehdä vain opettaja. Yhtä harjoittelua kohden voi kerrallaan olla varattuna vain yksi paikka. Jos varaat samalla kertaa monen eri harjoittelun paikat niin se onnistuu kyllä.

Tosiaan kannattaa läydä myöhemmin katselemassa vaikkei ensimmäisellä kerralla saisikaan napattua sitä tiettyä paikkaa, itsellänikin kävi niin viimeisen harjoittelun kanssa että haluttu paikka vapautuikin parin päivän sisällä :) Opettaja oli siinä vaiheessa kerinnyt vahvistaa jo alkuperäisen varauksen, joten soitin opettajalle ja hän poisti sitten varauksen ja samantien varasin tuon uuden paikan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...