Jump to content
MAINOS

Shitstep


Vieras: Student Midwife

Recommended Posts

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Kuulin huhuu, et tänne Saloonki ois tulos toi  :P Varmaan sit iteki joutuu tulevaisuudes tappelee  angry.png

Ai mistä ? Toisaalta se olis kyllä hyvä, jos jaossa olis sitten kaikki Turun ja Salon seudun paikat! Itsellä on enää edessä viimeiset harjoittelut ja aikalailla valmis "taistoon", että saa mieluisat harjoittelupaikat... Tuo Jobstep sais suosia valmistuvia... Hermot menee, jos päädyn ko,. järjestelmän takia johonkin kotipalveluun  angry.png. tosin siinä tilanteessa saa mun puolesta valmistuminen siirtyä, kunnes kehittelevät jotain parempaa.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 119
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ai mistä ?

Totaah, luokanvalvojalta. Tuli puhetta mun harjoittelupaikasta, nii ohimennen mainitsi mulle siitä. Mut en sit tiiä tarkasti.

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin huhuu, et tänne Saloonki ois tulos toi  ;D Varmaan sit iteki joutuu tulevaisuudes tappelee  angry.png

Ai mistä ? Toisaalta se olis kyllä hyvä, jos jaossa olis sitten kaikki Turun ja Salon seudun paikat! Itsellä on enää edessä viimeiset harjoittelut ja aikalailla valmis "taistoon", että saa mieluisat harjoittelupaikat... Tuo Jobstep sais suosia valmistuvia... Hermot menee, jos päädyn ko,. järjestelmän takia johonkin kotipalveluun  angry.png. tosin siinä tilanteessa saa mun puolesta valmistuminen siirtyä, kunnes kehittelevät jotain parempaa.

Liisa

Ei pitäisi suosia ketään.Van pitäisi selkeästi olla selvitetty mitkä paikat on suunnattu syventäviin ja mitkä normitasoon.Nopeat napsii hitaat.Itse vastusta sitä että esim Helsingin paikat tulee eka laurealle ja stadialle..pitäisi olla koko maan paikat kaikille yhtäaikaa auki jotta toi järjetelmä takaisi todellisen vapauden valita harjoittelupaikka ja liikkua ympäri maata.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Ai mistä ?

Totaah, luokanvalvojalta. Tuli puhetta mun harjoittelupaikasta, nii ohimennen mainitsi mulle siitä. Mut en sit tiiä tarkasti.

No eiköhön se sitten viimeistään syksyllä ole käytössä... ja tietenkin hyvin toimivana  ;D ja meidät opiskelijat on hyvin perehdytetty sen käyttöön.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Liisa Ihmemaassa

Ei pitäisi suosia ketään.Van pitäisi selkeästi olla selvitetty mitkä paikat on suunnattu syventäviin ja mitkä normitasoon.Nopeat napsii hitaat.Itse vastusta sitä että esim Helsingin paikat tulee eka laurealle ja stadialle..pitäisi olla koko maan paikat kaikille yhtäaikaa auki jotta toi järjetelmä takaisi todellisen vapauden valita harjoittelupaikka ja liikkua ympäri maata.

Totta kai noin, en minä nyt ihan oikeasti toivo mitään suosimisjärjestelmää. Yhtä tärkeää on saada opiskelunsa aloittaville tavoitteita vastaavia harjoittelupaikkoja.

Mutta täälläpäin ei tuota järjestelmää ole ollut käytössä ja en vaan voi uskoa, että se toimisi kovinkaan moitteettomasti ensimmäiseen kymmeneen vuoteen  ;D Ja toinen pelkoni henkilökohtaisesti on, että esim. TYKSin paikat menee Turun yksikössä opiskeleville ensin jakoon ja vasta sitten Salon yksikölle. Tätä ongelmaa on ollut jo nyt. Kuitenkin meidän luokan opiskelijoista 94% on Turkulaisia. Ja ainakin omat mielenkiinnon kohteet löytyypi viimeiseen harjoitteluun Turun päästä.

Liisa

Muokkaus:Lainaukset korjattu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

pitäisi olla koko maan paikat kaikille yhtäaikaa auki jotta toi järjetelmä takaisi todellisen vapauden valita harjoittelupaikka ja liikkua ympäri maata.

Tuo on kinkkinen juttu, koska jos noin toimittaisiin, toisen vapaus valita ja halu liikkua ympäri maata taas pakottaa jonkun kaukokentälle (tai oppimisen kannalta paskaan paikkaan), koska ei pääkapunkiseutu pysty vetämään pääkaupunkilaisia opiskelijoita + kaikkia tänne haluavia muu paikkakuntalaisia.

Me kätilöopiskelijat joudumme jo lähtöarvoisesti tekemään vähintään yhden, suurin osa kaksi kaukokenttää (nimim. Oulussa 8 viikkoa) ja jos sitten meille tärkeitä paikkoja pääsee varaamaan vaikka kajaanilaiset terkkariopiskelijat, niin kyllä voisi iso koo kasvaa otsaan hyvin nopeasti (ja jotta nyt en ihan leimaantuisi terkkariopiskelijavastaiseksi, niin he tulivat esimerkkinä mieleen, koska mun antepaikkani varasi nenän alta terkkariopiskelija, joka ei sitä harjoittelua  tarvitse valmistumiseensa, mutta minä tarvitsen).

Oman paikkakunnan opiskelijoiden suosiminen harjoittelupaikkajaossa on luonnollista myös siitä syystä, että heistä saadaan jo opiskeluaikana keikkalaisia ja valmistumisen jälkeen mahdollisesti vakipaikkalainen.

Suurin syy paikkojen varauksien porrastamiseen on kaiketi kuitenkin se, että Shitstep ei moista kuormaa pysty käsittelemään, kun se nyt jo pienemmillä käytäjämäärillä heittäytyy elottomaksi ja pelkästään varauspäiviä varten ei näköjään jonkun mielestä kannata lisätä kapasiteettia. Varausaikojen ulkopuolellahan Shitstepin käyttö on vähäistä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eka harjoittelupaikan varaus jobstepin sujui ihan hyvin, sitä ennen jaettiin porukalla paikat sovussa. Siltikään en ole ihan vakuuttunut jobstepin järkevyydestä. Parin vuoden päästä olen varmasti viisaampi. Shitstepissä on niitä yllätysmomentteja vähän liikaa (jos netti ei toimi h-hetkellä, järjestelmä kaatuu, useamman eri vaiheen opiskelijat havittelevat samoja paikkoja, ope ei syystä tai toistesta vahvistakaan varaamaasi paikkaa...)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

paska mikä paska. itse varasin syventävän harjoittelun ottamalla epämääräisiä viikkoja naistenklinikan leikkurista (tyyliin 2 viikkoa siihen aikaa ja 3 joskus myöhemmin.) Soitin oshoitajalle että olisin tulossa ja sovittiin samalla että teen harjoittelut putkeen. saman aikaan osastolla oli muitakin opiskelijoita jotka eivät syventyneet perioperatiiviseen ja olivat stadiasta joilla oli varausoikeus ennen laurean opiskelijoita.

en koskaan tajunnu tota priorisoimista miksi joku toinen koulu pääsi varaaman ennen toista koulua :S

I´am Wizard

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

onneksi meillä on vielä vanha systeemi käytössä, koululle tulee tietty määrä paikkoja ja tapellaan niistä sitten keskenämme luokassa. ;D

mutta mikäs idea tällaisessa on: olisin syksyllä halunnut tekemään harjoittelun omalle kotiseudulleni, toiseen kaupunkiin. kyselin mahdollista paikkaa ko. sairaalan opetushoitajalta sähköpostitse ja puhelimitse, ja hän ilmoittikin paikan löytyvän. harjoitteluun en kuitenkaan kyseiseen sairaalaan päässyt, sillä loppujenlopuksi homma kaatui siihen, että jobstepin kautta en ollut paikkaa varannut. nimenomaan olin hänelle painottanut, että koulumme ei kuulu jobstepin käyttäjäkouluihin, ja hän totesi, ettei minun tarvitse jobstepin kautta paikkaa varata, sillä ko. kaupungin omien opiskelijoiden harjoittelupaikat oli jo varattu ja jaettu ja hän oli itse ne koordinoinut.

olipa monimutkainen selitys. mutta siis, mikäli olen yhteydessä sairaalan (ja samalla ko. kaupungin amk:n) opetushoitajaan, joka koordinoi harjoittelupaikkoja, voiko hän ensin luvata minulle harjoittelupaikan ja sitten perua sen vedoten siihen, etten ole varannut paikkaa jobstepin kautta? 

"Mietin miksi aina täytyy kouluun ennättää,

enää tuskin koskaan ehdin leijaa lennättää.

No kenties ahkeruus palkitaan?"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Kuulin huhuu, et tänne Saloonki ois tulos toi  ;D Varmaan sit iteki joutuu tulevaisuudes tappelee  angry.png

Tänään oli taas tosta puhetta. Taitaa olla todellisuutta se, että toi jobsteppi tulee Saloonki!!

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Otan osaa. Kehotan kaikkia hakemaan etukäteen muutamat rauhoittavat, koska sen ohjelman tökkimisen ja paikkojen löytymättömyyden kanssa menee oikeasti käämit ja mielenterveys.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulin huhuu, et tänne Saloonki ois tulos toi  ;D Varmaan sit iteki joutuu tulevaisuudes tappelee  angry.png

Tänään oli taas tosta puhetta. Taitaa olla todellisuutta se, että toi jobsteppi tulee Saloonki!!

Tulee se, mutta ensin koeryhmässä on muistaakseni Salon aluesairaalaan tai naistentaudeille haluavat ryhmät. Muut saa vielä huokaista helpotuksesta.

Liisa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...
Jobstep.netin työnvälityspalvelu on hetkellisesti ruuhkautunut, yritäthän myöhemmin uudelleen!

Temporär rusning i Jobstep.net, försök om en stund på nytt!

Jobstep.net service is temporarily on hold, try again later!

Ei varmaan tarvi enempää sanoa.  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kamalaa mitä kauhukuvia te kyseisestä palvelusta luotte, APUA!

Mulla olis kohta puoliin edessä tututstuminen kyseiseen palveluun, uskallankohan edes kokeilla..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä ymmärrän nyt täysin, miksi tätä kutsutaan Shitstepiksi. Ihan yksinkertaiseksi siksi, koska se ei todellakaan toimi.

Maanantai-aamuna klo 8.00 alkoi haku, Päivystin koneella ja heti puski ilmoitusta, että ruuhkaa on. Joo, mutta kun sitä oli vielä eilen illallakin  >:D. Onneksi sain hommattua itseleni paikan muuta kautta, mutta oikeesti, kauhulla odotan seuraavaa harjoittelupaikan HAKUA. Ja mites sitten kun hakee omaa syventävää harjoittelupaikkaa ;D.

Kamala koko p*ska. Opettajat hehkuttaa, miten hyin se toimii. Tästä ketjusta pätellen kyse ei kuitenkaan ole vain mun koneestani...

Mutta tänään toi toki sitten toimi. Harmi vaan, ettei mitään paikkoja enää oikein ollut, minne ois päässyt viideksi viikoksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Varailin äsken paikat. Ainakin nyt toimi. En ymmärrä miksi meidän tarttee varata paikat shitstepistä, koska meille on ne paikat jo varmistettu n.vuosi sitten. Me sitten vaan mennään ja varataan ne samat paikat uudestaa, mitkä opettajat ovat sopineet jo silloin kun suuntaavat aloitettiin. Sh- ja th-puolella sen shitstepin vielä voin ymmärtää, mutta meillä kun esim nyt varatut harj.paikat ovat s-sali, pre-nat. ja äpkl. Ja näissä paikoissa tiedetään jo nyt, että me ollaan tulossa sinne, vaikka varauksia ei oo tehty shitstepissä.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä varasin tossa pari viikkoo sitten itelleni sisätautipaikan.... Ihan hyvin pelitti ku oli vissiin niin vähän varaajia.

wittu, toisilla pelittää, toisilla ei. Taas ahdisti kun alkoi tuo seuraavan paikan varaus. No onneksi se sitten lopulta onnistu. Vielä kerran joutuu sitä kyllä käyttämään ja sitten se on ohi...plääh...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko tuulettaa!! Viimeinen harjoittelu varattu kyseisen järjestelmän kautta. Aina olen sen paikan saanu minkä olen halunnutkin, mutta kyllä on välillä turhauttanu ja raivostuttanut ne lukuisat  kirjautumisyritykset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Häh, mitäs kukkaa, menee käpy! Infoamisen taso koululla jälleen huipussaan: pari päivää sitten luokkakaveri tulee kyselemään, oonko jo varannu harjottelupaikan. Hauskaa eli ei, koska kuulin siinä ekaa kertaa mistään varausaikatauluista.

Oon niin vanhanaikainen, että rupeen vaan soittelemaan opettajia ja osastoja läpi. Lankapuhelimella, prkl!  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Siis mulla on välillä jopa positiivinen asennoituminenkin Shitstepiin.

Pitänee tarkastaa lääkitys.

Pääkaupunkiseudullahan tuo systeemi kaatuu minuuteissa, ja siksi järjestelmään toivoisi potkua lisää. Mutta on muistoja myös harjoitteluista, joita soiteltiin eri paikkoihin, ja siinäkin tuli ohareita, paikkoja oli mennyt ja hyvin vähän tietoa välttämättä oli ennalta paikasta, tasosta sun muusta.

Alueellinen jako on lähtökohtaisesti ok, koska Helsinki kärsii paikkapulasta - tänne on tosiaan tulossa muualta ihmisiä opiskelemaan ja harjoittelemaan. Alueella on - yllätysyllätys - väestöön nähden yleisesti vähemmän korkeakoulupaikkoja mitä maassa keskimäärin*, ja muualta tulee väkeä opiskelijoita. Samaa kysyntää olisi myös harjoittelupaikoissa, joita on joiltain erikoisalueilta tarjoilla varsin vähän. Jos jollakulla on jokin erityinen hinku päästä johonkin erityiseen paikkaan, se on sitten siinä tapauksessa todennäköisesti vain järjestelykysymys. 

*Yksi syy siihen, että täällä on vaikeampi päästä joihinkin kouluihin ja sitten väki muuttaa töihin tänne, kun paikallisesti koulutettua väkeä ei ole...

Toisaalla osa oppilaitoksista tekee harjoittelusopimuksia vain tiettyjen sairaaloiden yms. kanssa, ja harjoitteluissa pyritään myös siihen, että koulun ohjaajalla olisi mahdollisuus käydä harjoittelupaikassa paikan päällä mahdollisimman monen opiskelijan kohdalla.

Shitstepin ongelmia on, etteivät esim. oppisopimusopiskelijat välttämättä siinä näy, ja he saattavat syrjäyttää jonkun opiskelijan paikan, ja kun paikat ovat menneet, niin siinähän sitten etsitään uutta paikkaa. Tosin sama tilanne olisi mahdollinen, vaikka paikkoja soiteltaisiin puhelimitse. Nettisysteemi on sinänsä ihan näppärä ja tavallaan nopeakin. Stressipisteitä kyllä tulee, kun järjestelmä pk-seudun opiskelijamäärillä systemaattisesti ruuhkautuu, kaatuu minuuteissa ja on joskus jopa päivisin aika tukossa. Tehoja pitäisi saada siis lisää.

Yksi auttava ratkaisu on se, että kaikki paikat eivät tule hakuun juuri samalla hetkellä, vaan tosiaan harjoitteluun avautuu paikkoja maanantaisin vaikka kolmen viikon aikana. Haaste on limittää harjoittelut mahdollisimman optimaalisesti pk-seudun eri oppilaitosten välillä, ja tässä tuntuu olevan jotain pientä viilaamista. Shitstepissä kun välillä tuntuu olevan paikkoja joillekin viikoille vapaana, joillekin taas kaikki ovat menneet. Ehkä oppilaitokset voisivat vielä enemmän opiskelijan edun nimissä yrittää välttää päällekkäisiä harjoitteluita, vaikka se sitten johtaisikin järjestelyihin muussa lukujärjestyksessä.

No, katsotaan, miten seuraavat varaukset taas menevät, seuraava mielipide voi olla taas shitstepiä haukkuva.  ;D

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Tänään alko harkkapaikkojen varaus ja koko steppi ihan jumissa. Koulussa kyseltitiin tuosta toimivuudesta ja silmt kirkkaana opettaja sano että hyvin se futaa, ei siinä ole koskaan mitään ongelmia. Eipä niin, toimiihan se kun silloin kun kukaan ei siellä ole. Onnistu se varaus lopulta, mutta kauan siinä meni. Sitä ennen joko ei päästäny ollenkaan sivuille tai sitten herjas että harkkapaikkoja ei ole. Go shitstep!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omia hermoja säästääkseen kantsii kysellä harkkapaikat AJOISSA eikä odotella shitstepin "aukeamista"... Aikanaan varsin hyväksi havaittu tapa. Yhtään tyytyväistä ss:n käyttäjää en ole tavannut  :D

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Omia hermoja säästääkseen kantsii kysellä harkkapaikat AJOISSA eikä odotella shitstepin "aukeamista"... Aikanaan varsin hyväksi havaittu tapa. Yhtään tyytyväistä ss:n käyttäjää en ole tavannut  :D

Meinaatko että kysellä osastoilta suoraan? Vai ryhmän kesken sopia? Ei niitä meillä saa ainakaan muutoin varata kun SS:a suoraan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meinaatko että kysellä osastoilta suoraan? Vai ryhmän kesken sopia? Ei niitä meillä saa ainakaan muutoin varata kun SS:a suoraan.

Ei saa? Säännöt on tehty rikottaviksi. Osastoilta suoraan aina kyselin, ja ihan vain itselleni.

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...