Jump to content
MAINOS

Shitstep


Vieras: Student Midwife

Recommended Posts

Vieras: Student Midwife

Laittasko joku muutamat pamit tänne suuntaan, kun alkaa tuo Shitstepin ikuinen junnaaminen kuluttaa jo pinnaa siihen tahtiin, että heikompaa hírvittää. Kerpele. Synnäripaikka pitäisi saada varattua tänään, mutta Shitstep herjaa jo, että palvelu ruuhkaantunut, yritä myöhemmin uudelleen.

Joka jumalan kerta sama s***anan souvi. Nyt kasvaa kyllä metrin mittainen koo otsassa. Ja tähän läjä kirosanoja, joita en kirjoita, koska ne putsattaisiin liian törkeinä pois.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 119
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mulla on totaalinen vihasuhde shitsteppiin. Ikinä ei toiminut, aina vaan jökkii ja jökkii ja kaikki parhaat paikat menny, vähintäänkin sillä tavalla et yhden viikon 8viikosta on joku muu varannut, niin ei voinut sitten varata ollenkaan. Todella epäkäytännöllinen ja suoraan sieltä revitty juttu.

Nykyään hommaan kaikki harkkapaikat vanhanaikaisesti. Shitstep on bannissa.

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, samaa kiroilen minäkin täällä. Helkkari että junnaa, ja tässä on sentään kyseessä ensi syksyn psykiatrian paikat. Minähän en minnekään takahikiälle sitä jaksoa lähde suorittamaan. Saaaaaaakeliiiiiiii! Herrrrrrmot meneee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep. Paitsi että tällä kertaa tämä nopea söi tusinan hitaita. Koneen äärellä päivystys tuotti tulosta, ja sain ihan unelman harjoittelupaikan psykiatrian PÄIVÄosastolta, eli hyvästi vuorotyö siksi aikaa.  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi ei. ;D Todella kurjaa. Minkäs harjoittelun varaukset teillä on menossa? Tiedän kyllä tunteen, joka herää kun pitäisi saada paikka, mutta mitään ei tapahdu. Voimia ja pidän peukut ristissä, että saisit unelmiesi harjoittelupaikan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt ei Pälli tajua:

a) Mikä on shitstep? shit sanan tilalle tulee varmasti joku toinen etuliite

cool.png Mitä tekemistä sillä on harjoitteluiden varaamisen kanssa, joku ulkoistettu yleissuomalainen harjoittelupaikan varaamissysteemi? Joka ei ilmeisesti toimi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Huhhuh. Onnistui. Noissa synnäripaikoissa on tietty se eri juttu, että ne ovat vain kätilöopiskelijoiden haettavissa ja koska kaikki koulut sumplivat nämä etukäteen ts. kyselevät paikkoja tietyistä saraaloista ts. hesalaisilla ei ole asiaa Turkuun ja vice versa noin niinkuin esimerkkinä, niin ihan kamala pelko persiissä ei ollut, että paikka olisi jo mennyt alta.

Ensi maanantaina pitäisi vielä saada varattua antepaikka ja sitten vedänkin iltasella muutamat siiderit sen kunniaksi, ettei tarvitse edes pieraista Shitstepin suuntaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

Nyt ei Pälli tajua:

a) Mikä on shitstep? shit sanan tilalle tulee varmasti joku toinen etuliite

Jobstep. Katso www.jobstep.net

cool.png Mitä tekemistä sillä on harjoitteluiden varaamisen kanssa, joku ulkoistettu yleissuomalainen harjoittelupaikan varaamissysteemi? Joka ei ilmeisesti toimi.

Juurikin noin. Tietyllä kellonlyömällä avautuu harjoittelupaikkojen varaus ja vaikka systeemi on ollut käytössä jo kolme vuotta, ei palveluntarjoaja vieläkään ole pystynyt korjaamaan ongelmia vaan joka ikinen kerta palvelu jumittaa enemmän tai vähemmän. Eniten tässä veetuttaa juuri tuo, että ongelma tiedetään enemmän kuin hyvin, mutta mitään ei tehdä sen ratkaisemiseksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huh huh; samaa hermojaraastavaa mallia näyttää tuo Internet-ihme edelleen olevan  ;D. Onneksi tämä rieha on omalta osalta ohi. Jaksamista ja pitkää pinnaa teille sen kanssa kamppailevat!

Leikkurisisar uraputkessa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

shitstepinhän pitäisi antaa "vapaus" opiskelijan itse kontrolloida harjoittelujaan. Ainut asia mitä se tekee on vaikeuttaa niitä! Vaikka varaatkin itse sen paikan niin opettajan on ensin hyväksyttävä se ja sitten vasta saat sen..mitä v*tn itsenäistä siinä on häh?Kukaan ikinä kato tota CV:tä tuolla netissä kuitenkaan..

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Student Midwife

shitstepinhän pitäisi antaa "vapaus" opiskelijan itse kontrolloida harjoittelujaan. Ainut asia mitä se tekee on vaikeuttaa niitä! Vaikka varaatkin itse sen paikan niin opettajan on ensin hyväksyttävä se ja sitten vasta saat sen..mitä v*tn itsenäistä siinä on häh?

Joo, ja maikka voi halutessaan heivata sun varauksen sieltä pois, koska "oli yksi hopsilainen, joka tarvitsee juuri tämän paikan ja hän on sinua pidemmällä opinnoissa" tai niinkuin yksi meidän maikoista, joka unohti vahvistaa luokan harjoittelupaikkoja sillä seurauksella, että ne laukesivat ja tulivat uudestaan jobsteppiin varattavaksi.

Meidän kätilöopettajat ainakin kammoavat jobsteppiä, koska se vain tekee työn moninkertaiseksi. Paikat pitää kuitenkin soitella ja varmistaa etukäteen, kuinka monta paikkaa minnekin saadaan, sitten antaa opiskelijoiden sumplia paikat ennen varauksien alkamista, sitten vahvistella paikkoja ja selvittää itkuisia yhteydenottoja, kun "mun paikka oli jo varattu, mitä mä nyt teen" ja sitten vielä olla yhteydessä osastoihin ongelmien kanssa "anteeksi, mutta teidän piti laittaa paikkanne Jobsteppiin varattavaksi ja niitä ei ole siellä/olette laittaneet väärät viikot/otattekin jobstepin mukaan vain yhden opiskelijan jne"

Vielä yhden kerran, sitten koittaa vapaus. Huoh ja kippis.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eipä näytä jobsteppiin pääsevän. Meillä alko tänään harjottelu ja paikkojen varaaminen ensi syksyksi alko tänään vasta klo: 12.00. Tosi järkevästi järjestetty. Onneks tällä kertaa paikan sai varata jo etukäteen jos sellanen oli ilmestyny jobsteppiin. Sain varattua jo viime viikolla kaksi harjottelupaikka, toinen 3 viikkoa ja toinen 4 viikkoa. Harmi että siinä toisessa lukee syventävä -vaikka monestihan niissä luee syventävä vaikka ei olisikaan ja olisin käynyt katsomassa saisiko paikan vaihdettua johonkin varmempaan ei syventävään. Osasinhan selittää ymmärrettävästi  *nolona*.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja onneksi tuo oppilaitosten ja koulutusohjelmien välinen koordinointi "toimii". Eli ollaan päällekkäin joinain aikoina, jotkut jaksot tyhjiä - ja sitten on näitä ihania limittäisyyksiä, eli saisi vaikka kolme viikkoa neljästä varatuksi, mutta... Ja kun järjestelmä kaatuu vielä jossain vaiheessa, niin... Onhan se harmillisesti vähän arpapeliä. Ikävästi ihmisen oma ahkeruus ei näy millään tavalla valintaperusteissa. Mutta sain ainakin alustavasti jonkin paikan. Ei kotipaikkakunnalta, ja tietysti siellä on sitten vielä kaiken maailman oppisopimusopiskelijat, osastonhoitajan kumminkaimat ja muut pudottamassa paikalta pois... Mutta kaiken ehtii tehdä ennen valmistumista!

Hmm... www.dropdead.net -domain olisi näköjään myynnissä... Auttaisikohan nimenvaihdos?

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielest ton shitstepin vois jo haudata! Koskaan ei oo toiminu eikä varmaan koskaan tuu toimimaankaan. Toivottavasti ei enää ikinä tarvii kajota koko höskään!

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jep, Shitstep hautaan. Vaikka minullakin oli tällä kertaa tuuria harjoittelupaikan varaamisen kanssa, niin verta, hikeä ja kyyneliä se vaatii. Miksei opiskelija voisi ihan itse varata harjoittelupaikkaansa ilman moista roskaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On kyllä ihme eroja taas koulujen kesken, kun meille sanottiin viikko kaksi sitten että saadaan paikkoja varata Jobstepistä JOS niitä vaan on jo tarjolla. Noh, mullahan kävi sitten tuuri, että paikka löyty, mutta "paremmat" apajat avautuivat vissiin jo tänään. Yksi tuttava oli jo yöllä päässyt vissiin varaamaan paikan, joka aukesi tämän vuorokauden puolella...Järjestelmä on kyllä kieltämättä ihan hanurista... *nolona*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

shitstepinhän pitäisi antaa "vapaus" opiskelijan itse kontrolloida harjoittelujaan. Ainut asia mitä se tekee on vaikeuttaa niitä! Vaikka varaatkin itse sen paikan niin opettajan on ensin hyväksyttävä se ja sitten vasta saat sen..mitä v*tn itsenäistä siinä on häh?Kukaan ikinä kato tota CV:tä tuolla netissä kuitenkaan..

Mulle kävi juuri tänä keväänä niin että varailin onnessani haluamani paikat kun täällä tampereella se jopa pelittikin todella hyvin-toisin kuin helsingissä.. Nohh, sitten olikin opettaja perunut mun varaaman perioperatiivisen paikan kun "tuohon aikaan paikat on varattu perioperatiiviseen suuntaaville!" -siis mitä vit.., eikö jokanen varaa paikat ihan ite ja nopeat syö hitaat?! Ei näköjään täällä! Ensin mä en saanut siirtona osallistua paikkojen arvontaan tänä keväänä ja sitten kun itse varaan sopivaan ajankohtaan paikan niin ei käy sekään. Ei mee jakeluun. *kiehuu* Oon niin kurkkua myöden täynnä tätä koulua ja lähden täältä ens vuonna..huooh, nää ois taas tonne motivaatioketjuun..

Cats know how we feel, they just don't care.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

eikö jokanen varaa paikat ihan ite ja nopeat syö hitaat?!

meille ainakin suoraan sanottiin et homma ei toimi tosiaankaan niin et ne jotka ekana ehtii varata, saa paikat myös pitää. meidän ryhmäläisiltä kans peruttiin synnytysvastaanotto- ja äitipolipaikkoja sillä perusteella että joku muu tarttee niitä nyt enemmän. ja sanottiin, että sitä varten opettajat ne paikkavaraukset tarkistaa, että ne joilla on kovin tarve sille paikalle, sen myös saa. perseestä, mut niin se vaan menee. kyllä muakin toisaalta vois hieman riepoa jos viimisenä lukuvuonna ennen valmistumista jäis se pakollinen harjoittelu sen takia suorittamatta et joku parin vuoden päästä valmistuva (jolla ei siis ole mikään kiire ja pakkotilanne vielä sen harjoittelun kanssa) on sen paikan jo ehtinyt napata. tosin tässä tulee sit seuraavaks mieleen et mikä hiton pointti koko shitstepillä sitten on, kun se näyttää olevan ihan sama mitä paikkoja sieltä kukin varailee ku kaik varaukset voidaan jyrätä...  huh.gif

to be right is only half the battle, to convince the doctor is more difficult

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Enpä ole tollasesta kuullut, kaippa toikin on sitten koulukohtaista. Ei mielestäni Helsingissä "varailtu" tietyille ryhmille paikkoja, en ole ainakaan sellaiseen törmännyt. Kysyin jopa siltä opelta ennen sitä varausta että sopiiko että varaan jobstepistä tuona ajankohtana paikan ja se kävi hälle. Ei halunnut itse hankkia mulle paikkaa. Enhän mäkään tota harjottelua voi ikuisuuksiin siirtää ja siirtää?! Jouduin jo tänä keväänä joustamaan asiassa, niin eikö ole ihan reilua että sitten saan paikan kun pystyn sen tekemään..Eikä muita toisen vuoden opiskelijoita ole siis tuolloin tulossa, luulis että paikat riittää, mutta ei.. Piramk ottaa ihan liikaa opiskelijoita harjoittelupaikkoihin nähden.

Cats know how we feel, they just don't care.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On se aivan järkevää, että loppuvaiheessa syventäviä tekemään pääsevät henkilöt, jotka ovat ko. alueelle todennäköisesti suuntautumassa. Tulee vain sitten just näitä killereitä, että paikka perutaan.

Eihän se poista sitä ongelmaa, että harjoittelupaikkoja on joillain seuduilla ja hoitotyön alueilla liian vähän. Lisäksi harjoitteluiden limittäminen ei tunnu menevän ihan nappiin koulujen välillä tai niiden sisälläkään, kun koulutusohjelmat ovat osin päällekkäin tunkemassa harjoitteluihin tai sitten siellä on viikon, parin limittäisyyksiä.

Jobstep on sinänsä tasa-arvoinen järjestelmä, ikävästi systeemi ei vain pk-seudulla pysy montaa minuuttia pystyssä... Ikävää vain, jos satut olemaan työvuorossa, kun paikat alkavat avautua... Mutta kaikki työnantajat eivät osaa laittaa harjoittelupaikkoja Jobstepiin. Joten, kun Jobstep -paikat ovat menneet, niin sitten voi vielä odottaa niitä myöhemmin avautuvia paikkoja. Ja sitten voi alkaa kilauttelemaan osastoille, jotka eivät ole Jobstepissä näkyneet.

Toi on vaan ikävää, jos paikka on perus/syventävä tai siinä ei ole rajausta, mutta paikkaan sitten menee joku oppisopimustapaus tai syventävän opiskelija. Kismittää yksi harjoittelu, jossa jäljellä olleet paikat eivät tuoneet mitään uutta. Vielä vähemmän sitä tarpeellista, jota omissa hommeleissa olisi kaivannut. Mutta kokemusta ehtii hankkia kyllä myöhemminkin. Kovin montaa pahaa oharia ei opintoihin tosin kukaan kaipaa.

Eipä noita harjoittelupaikkoja välttämättä isommilla koululaitoksen omaavilla kunnilla ole riittävästi muillakaan aloilla. Lama-aikana joillain aloilla oli jopa kertakaikkisia ongelmia löytää mitään harjoittelupaikkaa. Joku tuttu insinöörialku kertoili karuja kertomuksia, kuinka monta henkilöä heidän kurssiltaan etsiskeli (palkatonta) harjoittelupaikkaa...

Miten harjoittelupaikkojen määrä, koulutuspaikkojen määrä ja työnantajien kiinnostus satsata tuleviin tai nykyisiin työntekijöihin vaihtelee, on sitten oma juttunsa... Onhan noita erilaisia paikkoja, jossain ei oikein osastonhoitaja ole hoksannut, että harjoittelija voi olla tuleva työntekijä, jossain taas tämä tehdään hyvinkin selväksi (ja näkyy kanssa siinä, että keikkalaiset tulevat mielellään töihin) - joskus on selvästi näkynyt, että harjoittelijasta ei oikein tiedetä, onko muna vai kana eli tarpeellinen vai tarpeeton. Käytös on sinänsä ystävällistä, mutta ei oikein ymmärretä, mitä harjoittelija tekee. Ja vielä vähemmän ymmärretään, että siinä jätetään viesti harjoittelijalle ja hänen monelle kaverilleen, millainen paikka on työnantajana...

Itse ainakin kerron hyvin runsaasti hyvistä ja huonoista puolista hyvin moneen suuntaan. Ihan siksikin, että hyvät paikat löytävät työntekijöitä ja kukaan ei päätyisi huonoon paikkaan.

Itse asiassa noista työpaikoista - tekisi mieli avata Outojen työpaikkojen ketju -keskustelu. Eli yksi keskusteluketju, jossa voisi nimellä mainitsen kuvailla työpaikka, jossa on selviä ongelmia työntekijöiden suhteen: työsuhteet perusteettomasti määräaikaisia, työsopimuksen ehtoja ei noudateta, työntekijää kyykytetään, vuorovaikutus on olematonta, työntekijää syyllistetään, työpaikassa on nokkimisjärjestys, johtajista löytyy psykopaatteja tms. Ongelmana on vaan se, että pitäis osata muotoilla ketjun intro siten, että yksittäinen pettynyt ei leimaisi koko paikkaa, viesteissä ei mentäisi henkilökohtaisuuksiin, solvauksiin/herjauksiin - ts. ei rikottaisi säädöksiä.

Minusta ihmisellä on jonkinlainen oikeus välttyä surkeimmilta duunipaikoilta.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...