Jump to content
MAINOS

Shitstep


Vieras: Student Midwife

Recommended Posts

Alkaa taas vanne kiristämään päätä tota shitsteppiä katsellessa... Tänään alkaa ens kevään harjotteluiden varaus klo 12, ja koko p*ska ihan jumissa kun yrittää katsella paikkoja. Toivotaan että wörkkii sit klo 12.00 kun pitäis alkaa varaamaan paikkaa  :D

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 119
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

JESJESJES! Ensimmäinen varaus jobstepilla ja aivan karmeeta oli. Mutta sain molemmat harjottelupaikat mitkä halusin! :D

Mites Selenan ja muiden kävi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun varaamista paikoista toinen menikin neuvotteluun. Sinne olisikin kuulemma päästävä meidän kahden ohitse, jotka kaksi olemassa olevaa paikka varasi, valmistumassa oleva opiskelija isolta kirkolta.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perseelleenhän se meni, taas. 1,5h ilmotti että "Jobstep-järjestelmä on valitettavasti ruuhkautunut, yritä hetken päästä uudestaan" tjsp, ja sit kun vihdoin pääsin ni eiköhän ne kaikki hyvät paikat ollu jo menny  :D Mua ÄRSYTTÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄ!!! En oo menos ilmaseks pesee pyllyjä 10 viikoksi, jostain mun on revittävä kunnon harjottelupaikat  cry.png

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun varaamista paikoista toinen menikin neuvotteluun. Sinne olisikin kuulemma päästävä meidän kahden ohitse, jotka kaksi olemassa olevaa paikka varasi, valmistumassa oleva opiskelija isolta kirkolta.

Onkohan tuollainen ihan laillista? Luulisi tässäkin hommassa jotkut säädökset olevan..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun varaamista paikoista toinen menikin neuvotteluun. Sinne olisikin kuulemma päästävä meidän kahden ohitse, jotka kaksi olemassa olevaa paikka varasi, valmistumassa oleva opiskelija isolta kirkolta.

Onkohan tuollainen ihan laillista? Luulisi tässäkin hommassa jotkut säädökset olevan..

Oliko ko. paikka tarkoitettu loppuvaiheen opiskelijoille? Muistan omalta opiskeluajalta, että osa oli paikkoja. joihin haluttiin nimenomaan ihan loppuvaiheen opiskelijoita, ja silloin näitä muutoksia saattoi tulla. Osa paikoista myös käsittääkseni katsoo opiskelijan cv:tä ja saattaa hylätä varauksen, jos näyttää siltä että opiskelija ei täytä paikan vaatimuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun varaamista paikoista toinen menikin neuvotteluun. Sinne olisikin kuulemma päästävä meidän kahden ohitse, jotka kaksi olemassa olevaa paikka varasi, valmistumassa oleva opiskelija isolta kirkolta.

Omalle luokkakaverille kävin samoin viime talvena. Tai ilmeisesti ko. paikasta ei oikein edes neuvoteltu, vaan se vain otettiin pois ja annettiin syventävän vaiheen opiskelijalle. Se oli aika ikävä temppu, ei paljon mieltä lämmittänyt.  angry.png

Itse sain silloin 2.11 varattua - tosin lähes tunnin tahkoamisen jälkeen - juuri ne paikat, joita halusin.  ;)

Oppia ikä kaikki.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

AAARRRRGGGHHHHH!!!

Onneksi lopulta harjoituspaikat selvisivät ja sain onnen kantamoisella haluamani perusjakson harjoittelun.

Mitä järkeä koko hela köörin lähteä varaamaan samaan aikaan?!? Eikö yhtään vois enempi porrastaa. Mur.

Nyt menossa opettajan kautta sisätautiharjoitteluun paikkaan, josta ei yhtään mitään haisuakaan. No, paikka on paikka ja varmasti ihan hyvä  ;) (vaikka pakko se on sanoa että Laakson ja Meikun hienot kuvailut vetivät puoleensa)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hahaa! Viimeset harjottelupaikat varattu! Omalla kohdalla taktikointi kannatti, etsin mieluisista vaihtoehdoista ne, joiden varaus alkoi jo aiemmin kuin yleinen ryysis klo 12, ja sain molemmat paikkani, tehon ja leikkurin sieltä, mistä halusin. Ikävä kyllä kaikille kavereille ei käynyt yhtä hyvin, eioota tarjoaa shitstep. Saas nähdä, mistä kiven alta ne paikat kaivetaan..

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun varaamista paikoista toinen menikin neuvotteluun. Sinne olisikin kuulemma päästävä meidän kahden ohitse, jotka kaksi olemassa olevaa paikka varasi, valmistumassa oleva opiskelija isolta kirkolta.

Onkohan tuollainen ihan laillista? Luulisi tässäkin hommassa jotkut säädökset olevan..

Oliko ko. paikka tarkoitettu loppuvaiheen opiskelijoille? Muistan omalta opiskeluajalta, että osa oli paikkoja. joihin haluttiin nimenomaan ihan loppuvaiheen opiskelijoita, ja silloin näitä muutoksia saattoi tulla. Osa paikoista myös käsittääkseni katsoo opiskelijan cv:tä ja saattaa hylätä varauksen, jos näyttää siltä että opiskelija ei täytä paikan vaatimuksia.

Ihan tavallinen paikka, taisi lukea, että perus/syventävä. Ei ne neuvottelut auttanut, kaverini joutui luopumaan omastaan. Hänen ansiostaan minä sain paikkani pitää. Jommankumman oli siis pakko luopua.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On tuo kyllä vihoviimeinen laitos. Eilen oli taas älytön ryysis ja tottakai koko paska kaatui. Onneksi sain vielä myöhemmin varattua sen äitipolin paikan, minne halusinki. Nyt on viimeisen harjoittelun paikat plakkarissa. Jee!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Menee kyllä taas hermot tuon romun kanssa! Ainut milloin koko sittiäisen saa toimimaan, on silloin kun juuri minulle sopivia paikkoja ei ole enää ollenkaan jäljellä!

Mutta eipä se koulukaan välttämättä niin hyvin niitä hommia hoida, juuri ilmoittivat, että kannattaa itsekin yrittää etsiä kotihoidon paikkoja ympäri Suomen, kun eivät saa niitä keväälle kaikille opiskelijoille hankittua. Meillä kun koulu hankkii nuo kotihoidon paikat (siis periaatteessa). Puuh! Eipä taida sellaista lukukautta tullakaan, että ei tarviis hermoilla harjoittelujen varaamisen kanssa!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, kiitän Luojaa jokaisesta varatusta paikasta ja kiitän vielä enemmän, sitten kun ne on suoritettu.

Vielä varmaan viidessä - kuudessa paikassa pitäisi käydä, ennen valmistumista.

"Hurmuri on aina imagonsa vanki, ei en oo, vaikka väitetäänkin en ole pelkkä kanki.." (Herra Ylppö&Ihmiset "Sata vuotta").

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 11 kuukautta myöhemmin...

Noniin, tänään klo 12 se sitten taas alkaa, taistelu. Mutta Luojan kiitos vihoviimeistä kertaa.

Todella toivon, että saan haluamani paikan, muuten menee suunnitelmat ihan uusiksi ja mun hieno hoitopolkuajatukseni palasiksi.

Saas nähä, päivittelen kun tiiän.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Todellinen joo shitstep...

Ei osunu haluamani harkkapaikka mulle shitstepissä, mutta onneks kysäsin toisaalta ihan sähköpostilla, et mites teillä nää harkkajutut hoidetaan... Ovat kuulemma menossa shitsteppiin juuri, mutta vielä voi varata tälleen suoraan, joten sieltä se paikka sitten aukes, eikä tarvinnu mennä sinne kökköosastoon :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas on kaksi harkkapaikkaa raavittu kokoon kevättä varten. Noi ensisijaset/toissijaiset hakijat-juttu on kyllä niin perusteellisen hämärä. Meinasin missata haluamani paikan, koska en tiennyt meidän olevan ensisijaisia hakijoita :huh: Onneksi sain haluamani paikat, Vammalaan suuntaan keväällä 10 viikoksi.

Hymyilemiseen tarvitaan 26 lihasta mutta murjotukseen 62. Mitäpä suotta itseään vaivaamaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas on kaksi harkkapaikkaa raavittu kokoon kevättä varten. Noi ensisijaset/toissijaiset hakijat-juttu on kyllä niin perusteellisen hämärä. Meinasin missata haluamani paikan, koska en tiennyt meidän olevan ensisijaisia hakijoita :huh: Onneksi sain haluamani paikat, Vammalaan suuntaan keväällä 10 viikoksi.

Minkä harjoittelun teet Vammalassa?

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas on kaksi harkkapaikkaa raavittu kokoon kevättä varten. Noi ensisijaset/toissijaiset hakijat-juttu on kyllä niin perusteellisen hämärä. Meinasin missata haluamani paikan, koska en tiennyt meidän olevan ensisijaisia hakijoita :huh: Onneksi sain haluamani paikat, Vammalaan suuntaan keväällä 10 viikoksi.

Minkä harjoittelun teet Vammalassa?

Me molemmat tehdään psykan + kasvua ja kehitystä tukevan harkat. KaKe on siis synnärillä. Tehään sillai päittäin ettei hoitajat mee ihan sekaisin meistä :P

Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Noniin, tänään klo 12 se sitten taas alkaa, taistelu. Mutta Luojan kiitos vihoviimeistä kertaa.

Todella toivon, että saan haluamani paikan, muuten menee suunnitelmat ihan uusiksi ja mun hieno hoitopolkuajatukseni palasiksi.

Saas nähä, päivittelen kun tiiän.

Viimeinen taistelu Jobstepin kanssa käyty ja vieläpä menestyksekkäästi :) Enää pientä viikkojen fiksausta, sitten olis kaik harjottelut purkissa. Hip hei, never again 8)

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Ekan vuoden opiskelijana yhden harjoittelupaikan varanneena -- ja olen jo kehittänyt syvän vastenmielisyyden koko schaissea kohtaan.

Meni kymmenisen minuuttia ennen kuin pääsin edes kirjautumaan, sen jälkeen pääsin varaamaan onnekkaasti haluamaani paikkaan, jossa oli vielä tilaa ja hetkeä myöhemmin heitikin ulos ja ilmoitti että täynnänsä on. Hädissäni sitten klikkailemaan kaikki muut vaihtoehdot läpi: täyttä. Palasin jonkin ajan päästä uudestaan haluamaani paikkaan ja kas kummaa, nyt siellä olikin useampi paikka vapaana. Tosin olisin halunnut alunperin ihan muualle, mutta ne olivat sitten mukavasti avautuneet jo vuorokautta aiemmin (suosituin paikka) ja sinne menivät niille onnekkaille, jotka sattumoisin varaamista silloin harjoittelivat.

Ei tämä eka harjoittelu nyt ole niin tärkeä, mutta jatkossa en oikeasti halua ihan mihin sattuu vain jonkin toimimattoman ohjelman takia.

Tämä tapahtui Turussa lokakuussa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ekan vuoden opiskelijana yhden harjoittelupaikan varanneena -- ja olen jo kehittänyt syvän vastenmielisyyden koko schaissea kohtaan.

Meni kymmenisen minuuttia ennen kuin pääsin edes kirjautumaan, sen jälkeen pääsin varaamaan onnekkaasti haluamaani paikkaan, jossa oli vielä tilaa ja hetkeä myöhemmin heitikin ulos ja ilmoitti että täynnänsä on. Hädissäni sitten klikkailemaan kaikki muut vaihtoehdot läpi: täyttä. Palasin jonkin ajan päästä uudestaan haluamaani paikkaan ja kas kummaa, nyt siellä olikin useampi paikka vapaana. Tosin olisin halunnut alunperin ihan muualle, mutta ne olivat sitten mukavasti avautuneet jo vuorokautta aiemmin (suosituin paikka) ja sinne menivät niille onnekkaille, jotka sattumoisin varaamista silloin harjoittelivat.

Ei tämä eka harjoittelu nyt ole niin tärkeä, mutta jatkossa en oikeasti halua ihan mihin sattuu vain jonkin toimimattoman ohjelman takia.

Tämä tapahtui Turussa lokakuussa.

Vikan vuoden opiskelijana ja kaikki harjoittelut varanneena voin kertoa, että tuohon scheisseen turtuu. Koko nettisivustoa ei kannata edes lähestyä ensimmäiseen puoleen tuntiin paikkojen auettua, koska se on aivan jumissa ja siellä saa vain ja ainoastaan pahan mielen silkasta turhautumisesta. Tähän asti olen saanut varattua juurikin ne paikat, jotka olen halunnut vaikka olenkin kirjautunut vasta 30-45min aukeamisen jälkeen. Hätäisimmät on siinä vaiheessa lähteneet jo pois kaatamasta systeemiä, joten silloin pääsee poimimaan parhaat paikat päältä. Viimeisenkin vuoden hyvin suositut paikat (ea, teho) on irronneet ilman ongelmia :) Eli, ei muuta kun kärsivällisyyttä seuraaviin varauksiin!

Näin täällä Tampereella 2008-2010 ;)

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ekan vuoden opiskelijana yhden harjoittelupaikan varanneena -- ja olen jo kehittänyt syvän vastenmielisyyden koko schaissea kohtaan.

JobStep taitaa olla tehty jonkin organisaation tilanvarausta tms. tarkoitusta varten ja siitäpä on sitten rakenneltu sote-alan harjoittelupaikkojen varausjärjestelmä ja ties mikä työnantajien ja työntekijöiden kohtaamispaikka. Työttömyystutkijan puhuvat pahasta ns. kohtaanto-ongelmasta, en tiedä onko Jobstepin vika etteivät työttömät ja työpaikat kohtaa... ::) En sitten tiedä, millaisella taskulaskimella järjestelmää yritetään pyörittää, pk-seudullahan systeemi kellahtaa systemaattisesti nurin varauksia tehdessä.

Järjestelmän hitaus ja käyttäjämäärien rajoitukset ovat kyllä turhauttaneet, järjestelmään ei pysty kirjautumaan varausaikoihin, jos sisäänpääsee, haut kestävät minuuttitolkulla tai systeemi ilmoittaa, ettei paikkoja muka ole, ja jossain vaiheessahan pk-seudun hauissa systeemi on mennyt tyystin nurin. Uudelleen on sisäänpäässyt minuuteissa tai tunneissa.

Varauksiahan on yritetty porrastaa alueellisesti ja perus- ja syventävän tason paikat eri aikoihin laittaen. Oma haasteensa on vain sitten ihmisillä, joilla on jokin tentti tai duunivuoro juuri varausten aikoihin. Väkeä on näkynyt läppärit pöydillä nettitikkujen kanssa, osa siirtää työvuorojaan varausten vuoksi ja osa kiroaa, jos jotain todella pakollista on sijoitettu varauksen kanssa päällekkäin.

Sinänsä positiivista on, että systeemi on sillä tapaa reilu, että se periaatteessa suosii nopeita (paitsi kaatumiset ja järjestelmään pääsyt nyt tuovat paljon satunnaisuutta systeemiin), ja wanhasta ajacta voin kertoa sen, että ei se ollut kiva soitella harjoittelupaikkoja miljoonaan paikkaan, joissa eri ihmiset aina lupailivat vastoin parempaa tietoa, kieltäytyivät vastoin parempaa tietoa ja silloinkin paikkoja oli varailtu todella paljon etukäteen. Tuttavuussuhteet sun muut saattoivat vaikuttaa, se oli aika työlästä sekin. Välillä ei paikkoja meinannut löytää mistään, sitten löytyi joku tuttu joka järjesti... No, Jobstepissäkin on joskus näitä tapauksia, että paikka on annettu järjestelmän ohi tai oppisopimus- tms. opiskelija syrjäyttää opiskelijan, jolle paikat on vahvistettu sun muuta kivaa. Mutta ei se nyt niin riemastuttavaa ollut soitella kaksinumeroista paikkamäärää läpi, suosituimpiin paikkoihin myös saattoi tulla melkoinen määrä puheluita... Tuossa systeemissä nyt näkee hakijan edellytykset, paikat ja viikot eli ihan turhaan ei sitten yritä jotain paikkaa tavoitella.

Tuo järjestelmän tahmominen ja kaatuminen on kyllä tuskaliasta, koska pk-seudun pahimmissa sumissa on tosiaan tunteja kestänyt tuo järjestelmän jumissa oleminen. Jos järkevästi toimivaan systeemiin ei riitä resursseja, niin sitten voisi tehdä sellaisenkin ratkaisun, että kaikki esim. perustason paikat eivät tule samana päivänä hakuun, vaan ne jaetaan useammalle päivälle, ja nämä päivät ovat sitten erittäin paljon etukäteen ajoissa tiedossa. Jotkut paikat ovat tulleet viikon muita paikkoja aiemmin, puolenpäivän sijaan aamulla tms., silloin ihan niin valtavasti väkeä ei olisi kerralla liikkeellä, toisaalla voisi olla vaikeampaa yrittää varata kalenteriin useita Jobste -hetkiä ja systeemissä joutuisi roikkumaan useamman kerran, jos ei kerralla varaukset onnistuisi. Tai sitten tehtäisiin opiskelijoiden kalentereihin kerran lukukauteen varauspäivä, ja harjoittelupaikkoja tulisi esim. puolen tunnin tai tunnin välein ryppäinä, näistäkin ajat etukäteen tiedossa. Tarkoittaisi taas vain sitten pidempää sessiota koneella, ja ehkä samat jampat ruuhkauttaisivat masiinat useampaankin otteeseen, mene ja tiedä. Jos siihen järjestelmää pyörittävään taskulaskimeen ei voida investoida - siinä on kuitenkin sen verran monta AMKia sun muuta mukana, että jos summan jakaisi kaikkien kesken, ehkei se nyt ihan järjetön kuitenkaan olisi.

Sinänsähän Jobstep kertoo kyllä ihan kuvaavasti, millä resursseilla näitä tämän maan tietohallintojärjestelmiä välillä pyöritetään, ja miten kovasti niiden käyttäjäystävällisyyteen ja toimivuuteen satsataan. Tarinat kertovat opintorekisteristä, joka kyykytti silloisen supertietokoneen ja... No, nimeltä mainitsemattomaan organisaatioon (en käytä sanaa hätäkeskuslaitos tässä yhteydessä) liittyvät järjestelmät ovat alunperin BMW:n varastonhallintaohjelmaa... ::)

Edit: Jobstepin huonoja puolia ovat sitten nuo ensi- ja toissijaiset hakijat. On todella tylsä menettää jokin hyvä harjoittelupaikka sen vuoksi, että joku toinen jälkipeleissä kiilaa ohitse. Silloin paikkojen saaminen voi olla vaikeaa. Järjestelmä ei oikein siedä sitten sitä, että paikkoja venkslataan tai perutaan. Systeemi kyllä helpottaa hakemista, soittorimpauttelu miljoonaan paikkaan ei sekään nyt ihan helpoin tapa ollut sekään.

Haasteellisia ovat myös alat, joilla harjoittelupaikkoja on vähemmän (ja peräänkuulutan edelleen alan omaa vastuuta työntekijöiden kasvattamisessa ja kouluttamisessa; on aloja, joilla vastuu on lykätty muualle eikä työntekijöitä saada, ja on aloja, joilla vastuuta otetaan ja työvoiman saatavuus on parempaa - ihan turha vikistä, ettei saa työntekijöitä, jos ei ota harjoittelijoita ja hyväksyä töihin tarjoutuvia ihmisiä). Opintojen useisiin harjoitteluihin kuuluu tavallisesti joku pettymys, "tilastotappio", joku huippupaikka ja monta erilaista siltä väliltä. Harva saa kaikki harjoittelut kaikin puolin huippupaikkoihin... En tiedä, tunnenko ketään. Yks harjoittelu tuli tehtyä mm. 45 kilsan päässä ja siitä jäi silleen positiiviset muistot siitäkin - erilainen ympäristö ja olipahan vähän etäämpänä, välimatka nollasi asioita. Tietysti joskus ajaminen tuntui vähän tylsältä, mutta maantietä ajallisesti ei kulunut sen enempää aikaa kuin pk-seudulla sisäisesti joukkoliikenteellä.

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on joka kerran toiminu Jobsteppi ja joka kerran oon sieltä samantien varauksien auettua saanut ne paikat mitä olin halunnutkin :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on joka kerran toiminu Jobsteppi ja joka kerran oon sieltä samantien varauksien auettua saanut ne paikat mitä olin halunnutkin :nauraa:

Sama täällä. Voi myös jotenkin liittyä siihen, että sovimme ryhmän kanssa keskenämme minne kukin menee harjoitteluun ja kun harjoittelupaikkojen varausaika koitaa, varaamme ne paikat mitkä oli sovittukin. Olin itse ensin hermostunut koko paikkavarausrumbasta ja Shitstepista, koska olin lukenut foorumilta järjestelmän toimimattomuudesta. Onneksi meillä käytännössä homma toimiikin hyvin.

"Defibrillators are a little like Sean Connery: suave and sexy in movies, but pretty unimpressive in real life (also very old and hairy)."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt valmistumisen jälkeen voi myös jakaa oman vinkkini, millä sain viimeiset, itselleni tärkeät harjoittelupaikat (teho, leikkuri ja päivystys) varattua just sinne, minne halusinkin.

Kannattaa kytätä niitä aukeamisaikoja, sillä kaikki noi paikat (korvaklinikan leikkuri, Jorvin päivystys ja Meikun sydänteho) aukesivat viikkoa tai päivää, päivystys muistaakseni paria tuntia, aiemmin kuin ns. virallinen aukeamisaika. Shitstep ei ollut silloin ruuhkautunut ja parissa minuutissa oli paikka varattuna. Etenkin viime syksynä, kun piti varata sekä leikkuri, että tehopaikat, niin oli ihanaa saada stressi alta pois ennen systeemin kaatumista, sillä oli yleisessä tiedossa, että tehopaikkoja ei riitä tehoilta kaikille halukkaille pk-seudulla. Moni kaveri ei ollut vain huomannut poikkeavaa aukeamisaikaa, ja oli siksi missannut paikan.

Samalla tekniikalla taisin muutaman muunkin paikan hoitaa, nyt kun alkaa muistelemaan... Tsemiä kaikille Jobstepin kanssa taisteleville!

Pain heals. Guys dig scars. Glory - Lasts forever.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...