Jump to content
MAINOS

hoitotaso


jekku

Recommended Posts

En nyt ymmärrä miksi hermostua tommosesta pitää? Sanoinhan vain, että työyksikkönne on hyvä. Enkä ole väittänyt tuntevani sinua.

Ittehän tuolla ylempänä kirjotit, että "Vaikka hoitaja tekisikin (työ)diagnoosin ja määräisi lääkettä"

No niin, järkeä ja päättelykykyä voi toki käyttää eikä heti vetää tommosia jyrkkiä johtopäätöksiä, siis jos sanon, että lääkehoito olisi konsultoinnin alainen ei se tarkota tietenkään noita mainitsemiasi lääkkeitä.

Sillä vertauksella siitä keikasta sen hoitoyksikön kanssa oli ideana se, että kyseisen yksikön hoitaja soittaa kiltisti eh lääkärille ja konsultoi mm. kipulääkkeen antamisesta jona aikana me, siis perustason autossa toimivat olemme jo lääkinneet potilaan.

Minusta vain olisi viisasta, jos lakiuudistuksen myötä tulisi yhtenäinen linja, kuten on suunniteltukkin, että shp:t ottavat valvonnan itselleen ja sitten antaisivat jokaisen työyksikön vastuulääkärille selkeät toiminta ohjeet, mitä lääkkeitä esim. minkäkin tasoisessa yksikössä saa olla ja tietty sitten työntekijät kävisivät viralliset tasotestaukset, joka sitten määrittää millä tasolla työläinen voi toimia. ja ne olisi sitten yhtenäiset koko shp:n alueella, sekä niiden noudattamista valvottaisiin.

Nykyäänhän tämä ensihoitopuoli on paikoin ku villi länsi.

Eikä mulla ole mitään mielenkiintoa vääntää tai kinata yhtään mistään asiasta. Tuonpahan vain omia mielipiteitäni julki. Ei niistä tarvitse pitää, mutta ei myöskään ole mukava jos niitä ruvetaan heti hakkaamaan lyttyyn.

Ei kait meijän nyt kannata aivan tyhjänpäiväsistä asioista ruveta riitelemmään vai mitä?

Irrotit hiukan mun lausetta yhteydest; sanoinhan nimenomaan että "Vaikka hoitaja tekisikin (työ)diagnoosin ja määräisi lääkettä lääkärin antamiin hoito-ohjeisiin tai velvotteisiin liittyen".

Ihmettelen hiukan teidänkin shp:n käytäntöjä, ei kovin yhteneväisiä jos ht konsultoin morkusta ja pt antaa samaan aikaan itsenäisesti.

Kaikilla on täällä oikeus mielipiteisiinsä, voi olla että omassa luetunymmärtämisessäni on vikaa, mutta kannattaa kiinniittää huomiota siihen, miten asioita esittää.

Myös minä kannatan lämpimästi yhteneväisiä ohjeistuksia sairaanhoitopiireittäin ja testauksia valtakunnallisesti.

Minulla on vielä pikkasen vaikeuksia ilmasta asioita selkeästi ja saada se pointtini näkyviin, kun en ole koskaan aikasemmin mihinkään tällaseen kirjotellu.

Pikkasen ku saan aikaa, niin enköhän mieki opi ;D Toivottavasti!

Mutta eikö todella ole nurinkurista, että hoitoyksikön porukka joutuu konsultoimaan lääkkeistä ja sitten perustason auton kaverit saa antaa lääkkeet ilman kyselyjä. Toki meillä sattu olemaan siinä vuorossa silleen, että molemmat olemme hoitotason testaukset läpäisseet, mutta vaikka sinne olisi mennyt kaksi perustason suorittanutta samasta yksiköstä olisivat hekin saaneet annostella lääkkeitä ilman konsultaatiota.

Oli varmasti taas niin monimutkasta tekstiä, että 8)

Tämän takia itse kannatan samaa, kuin sinä tuossa lopussa mainitsit.

synnyt...elät...kuolet.

Miksi siis tuhlata aikaa turhuuksiin, kuten vapaamuotoinen varallaolo:)

Elämässä on niin paljon tärkeämpiä asioita, kuin työ! Viitaus(kuva)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 150
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus
MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...