Jump to content
MAINOS

Tehy perustaa lähihoitajille oma jaoston


OldOne

Recommended Posts

Kaikki halukkaat voivat vetää herneen nenään ihan vapaasti. Mut mun mielestä eron pitäisi olla huomattavasti suurempi. Yksi tämän alan perusongelmista on ettei lisäkouluttautumista palkita rahallisesti oli se sitten korkeamman tutkinnon hankkimista tai laajoja lisäkoulutuksia. Jos kouluttautuminen ei rahallisesti kannata, niin ei hirveän monella ole intoa lähteä florence-asenteella jatkokoulutautumaan alalle. Kouluttautumista voidaan tukea vain ja ainoastaan rahalla. Lisiä ei monet sh:t edes saa. Koulutuksen pituus, taso ja sen mukana tuoma vastuu tulisi näkyä palkkauksessa.

No se on ehkä samassa suhteessa kuin kouluttamaton hoitoapulainen saa muutaman kympin huonompaa palkkaa kuin kolme vuotta käynyt lähihoitaja. Vai mitä huh.gif

Älytöntä on myös että kouluttamattomat tienaavat lähes saman, kuin toisen asteen hoitajat. Yleensäkin alan palkkoja tulisi nostaa, mutta samalla tehdä jatko-opiskelut mielekkääksi rahan avulla. Valitettavasti kateus tuntuu olevan sen verran suurta myös tällä alalla ettei palkkaeroja pystytä kasvattamaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 159
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Valitettavasti kateus tuntuu olevan sen verran suurta myös tällä alalla ettei palkkaeroja pystytä kasvattamaan.

Kyllä alalta yksi iso palkkaporras löytyy; yleensä on rahalllisesti kannattavaa opiskella hoitajasta lääkäriksi..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko tosiaankin noin, että sairaala-apulainen saa vain muutaman kymmenen egua vähemmän kuin kolmen vuoden ammattikoulutuksen käynyt lähihoitaja/perushoitaja?

Eikö tähän epäkohtaan kukaan ole tosissaan tarttunnu?

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko tosiaankin noin, että sairaala-apulainen saa vain muutaman kymmenen egua vähemmän kuin kolmen vuoden ammattikoulutuksen käynyt lähihoitaja/perushoitaja?

Ei se nyt ihan niin ole. Omalla työmaalla ero on yli 300 euroa peruspalkassa ja kokonaispalkassa vielä enemmän.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko tosiaankin noin, että sairaala-apulainen saa vain muutaman kymmenen egua vähemmän kuin kolmen vuoden ammattikoulutuksen käynyt lähihoitaja/perushoitaja?

Eikö tähän epäkohtaan kukaan ole tosissaan tarttunnu?

Meillä ero peruspalkassa n. 250 euroa

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ero riippuu tietysti siitä maksetaanko minimipalkkoja vai jotain aivan muuta.

Yleensäkään tällä alalla ei makseta ammattitaidosta mitään.

Jonkin koulutuksen takia maksaminen vain sen takia että on koulutus ei yksinään ole mielestäni kovin iso peruste.

Varsinkaan kun koulutus ei tällä alalla opeta paljon muuta kuin että mitä pitäisi osata, kun sen sitten oppii töissä ollessaan.

Minimitaso millä koulutuksesta pääsee läpi, hyvillä arvosanoilla, ei ole mikään hierveän vaativa. Vaikka suomalaisen hoitajan koulutus onkin hyvä verrattaessa moniin muihin maihin.

Toisen asteen koulutetuissa on paljon sellaisia jotka osaa hoitotehtävät paljon paremmin kuin vähän aikaa alalla ollut sairaanhoitaja, mutta palkassa se ei näy. Arvostus menee palkan mukaan toisinpäin.

Sama on myös sairaanhoitajien kohdalla, oman ammattiryhmän sisällä. Parhaat ja pätevimmät ei saa kovinkaan isoa eroa niihin joiden kokemus ja taidot on paljon pienemmät. Myöskään työn vaativuus ei tee mitään todellista eroa, kun katsotaan paljonko se vaikuttaa palkkaan, jos edes vaikuttaa.

Ikälisillä, eli nykynimeltään henkilökohtaisella vuosisidonnaisella lisällä hieman vaikutetaan, mutta sekin loppuu kesken ja vaikutus tulee vain työvuosien mukaan. Homelisä poistui vuosia sitten ja senkin yläpuolella on monella alalla lisätasoja.

Eikä olisi haitaksi maksaa siitä ammattitaidostakin jotain oikeasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti kateus tuntuu olevan sen verran suurta myös tällä alalla ettei palkkaeroja pystytä kasvattamaan.

Kyllä alalta yksi iso palkkaporras löytyy; yleensä on rahalllisesti kannattavaa opiskella hoitajasta lääkäriksi..

Sekin riippuu, erikoistuvia sairaalalekureita painaa tuolla Hussilla peruspalkalla 2.600,00.

Hirveesti en kadehdi..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti kateus tuntuu olevan sen verran suurta myös tällä alalla ettei palkkaeroja pystytä kasvattamaan.

Kyllä alalta yksi iso palkkaporras löytyy; yleensä on rahalllisesti kannattavaa opiskella hoitajasta lääkäriksi..

Sekin riippuu, erikoistuvia sairaalalekureita painaa tuolla Hussilla peruspalkalla 2.600,00.

Hirveesti en kadehdi..

No, poikkeuksia löytyy alalta kuin alalta, keskipalkka on se mihin minä vertaan.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti kateus tuntuu olevan sen verran suurta myös tällä alalla ettei palkkaeroja pystytä kasvattamaan.

Kyllä alalta yksi iso palkkaporras löytyy; yleensä on rahalllisesti kannattavaa opiskella hoitajasta lääkäriksi..

Sekin riippuu, erikoistuvia sairaalalekureita painaa tuolla Hussilla peruspalkalla 2.600,00.

Hirveesti en kadehdi..

Ja tuokin on hirveästti liikaa "muutaman" lääkärin kohdalla, joita oni sattunut töissä tapaamaan.

Ammattitaito, tai oikeastaan sen puute, on ollut sitä luokkaa että hoitoapulaisenkin palkka olisi ollut heille liikaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti kateus tuntuu olevan sen verran suurta myös tällä alalla ettei palkkaeroja pystytä kasvattamaan.

Kyllä alalta yksi iso palkkaporras löytyy; yleensä on rahalllisesti kannattavaa opiskella hoitajasta lääkäriksi..

Sekin riippuu, erikoistuvia sairaalalekureita painaa tuolla Hussilla peruspalkalla 2.600,00.

Hirveesti en kadehdi..

Ja tuokin on hirveästti liikaa "muutaman" lääkärin kohdalla, joita oni sattunut töissä tapaamaan.

Ammattitaito, tai oikeastaan sen puute, on ollut sitä luokkaa että hoitoapulaisenkin palkka olisi ollut heille liikaa.

::) Juuri näin! Niitä tuntuu olevan paljon nykyään.  ;D

"Niin gimis on Stadi,

ois toivomus snadi:

0 et tsiigaa sais sen vielä kerran"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Valitettavasti kateus tuntuu olevan sen verran suurta myös tällä alalla ettei palkkaeroja pystytä kasvattamaan.

Kyllä alalta yksi iso palkkaporras löytyy; yleensä on rahalllisesti kannattavaa opiskella hoitajasta lääkäriksi..

Sekin riippuu, erikoistuvia sairaalalekureita painaa tuolla Hussilla peruspalkalla 2.600,00.

Hirveesti en kadehdi..

Ja tuokin on hirveästti liikaa "muutaman" lääkärin kohdalla, joita oni sattunut töissä tapaamaan.

Ammattitaito, tai oikeastaan sen puute, on ollut sitä luokkaa että hoitoapulaisenkin palkka olisi ollut heille liikaa.

Mun mielestä jokainen lääkäri on todellakin ansainnut sen palkkansa. Ei palkkaa makseta sen mukaan, miten hyvin osaa työnsä, vaan miten hyvin ay- toiminta on hoidettu. Lääkärit ovat toimineet tässä esimerkillisesti. Mikään muu ammattikunta ei todennäköisesti toimi yhtä kollegiaalisesti toisiaan puolustaen. He eivät mustamaalaa oman alansa edustajia, eivätkä huutele julkisuuteen siitä, jos joku yksittäinen lekuri on kussut jonkin jutun. Toisin kuin esim. me hoitajat teemme tälläkin foorumilla. Ukopuolisen ei tarvitse kuin katsoa etusivulle, niin siellä jo lukee isolla miten "sairaanhoitaja huijasi rahaa potilaaltaan". Lääkärit eivät ikinä sahaisi omaa oksaansa tällä tavoin. Meillä on heiltä hyvin paljon opittavaa.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mikään muu ammattikunta ei todennäköisesti toimi yhtä kollegiaalisesti toisiaan puolustaen. He eivät mustamaalaa oman alansa edustajia, eivätkä huutele julkisuuteen siitä, jos joku yksittäinen lekuri on kussut jonkin jutun. Toisin kuin esim. me hoitajat teemme tälläkin foorumilla. Ukopuolisen ei tarvitse kuin katsoa etusivulle, niin siellä jo lukee isolla miten "sairaanhoitaja huijasi rahaa potilaaltaan". Lääkärit eivät ikinä sahaisi omaa oksaansa tällä tavoin. Meillä on heiltä hyvin paljon opittavaa.

Olet oikeassa, kollegiaalisuus on vahvasti iskostettu lääkärien mieliin ja se on yleensä positiivinen asia. Mutta siinä että jos (ja kun..) kollegiaalisuuteen vedoten salataan ammattikunnan asioita ja peitellään mokien ja jopa rikosten jälkiä, niin siinä menee raja jota hoitajienkaan ei tarvitsisi ylittää. Kohtuus se on kollegiaalisuudessakin...
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sekin riippuu, erikoistuvia sairaalalekureita painaa tuolla Hussilla peruspalkalla 2.600,00.

Hirveesti en kadehdi..

Ja tuokin on hirveästti liikaa "muutaman" lääkärin kohdalla, joita oni sattunut töissä tapaamaan.

Ammattitaito, tai oikeastaan sen puute, on ollut sitä luokkaa että hoitoapulaisenkin palkka olisi ollut heille liikaa.

Mun mielestä jokainen lääkäri on todellakin ansainnut sen palkkansa. Ei palkkaa makseta sen mukaan, miten hyvin osaa työnsä, vaan miten hyvin ay- toiminta on hoidettu.

Kyllä sitä pitäisi lääkärin osata sen verran hoitaa töitään, että ne lain määräämät pätevyysvaatimukset täyttyy.

Osa noista tarkoittamistani lääkäreistä on sellaisia että ei olisi pitänyt edes päästä läpi koulutuksesta, mutta kun se kollegiaalisuus ei aina ole hyvä juttu.

Hoitajan pitäisi pystyä luottamaan lääkärin määräyksiin, mutta ei aina ole näin.

Hoitajat korjaavat lääkäreiden mokia, etteivät joutuisi itse vastuuseen virheistä, samoin kuin toisten hoitajienkin töppäillessä.

Lääkärit harvoin joutuvat vastuuseen toistensa töppäilyistä ja siten he puolustavatkin kovasti toisiaan, saadakseen itse tukea vastaavassa tilanteessa.

Muilla aloilla se ammattitaito ja tuottavuuskin on vaikuttaa ja tälläkin alalla pitäisi ammattitaidon vaikuttaa.

Lähinnä huonolla ammattitaidolla olevien kuvittelisin olevan sitä mieltä ettei ammattitaidosta tarvitse maksaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sitä pitäisi lääkärin osata sen verran hoitaa töitään, että ne lain määräämät pätevyysvaatimukset täyttyy.

Osa noista tarkoittamistani lääkäreistä on sellaisia että ei olisi pitänyt edes päästä läpi koulutuksesta, mutta kun se kollegiaalisuus ei aina ole hyvä juttu.

Hoitajan pitäisi pystyä luottamaan lääkärin määräyksiin, mutta ei aina ole näin.

Hoitajat korjaavat lääkäreiden mokia, etteivät joutuisi itse vastuuseen virheistä, samoin kuin toisten hoitajienkin töppäillessä.

Lääkärit harvoin joutuvat vastuuseen toistensa töppäilyistä ja siten he puolustavatkin kovasti toisiaan, saadakseen itse tukea vastaavassa tilanteessa.

Muilla aloilla se ammattitaito ja tuottavuuskin on vaikuttaa ja tälläkin alalla pitäisi ammattitaidon vaikuttaa.

Lähinnä huonolla ammattitaidolla olevien kuvittelisin olevan sitä mieltä ettei ammattitaidosta tarvitse maksaa.

Tietysti noin periaatteessa jokaisen pitäisi suoriutua omista tehtävistään, ilman että muut joutuvat paikkailemaan. Tämän toteutuminen on vain sellaista utopiaa, ettei mun mielestä sellaista kannata edes miettiä. Olen tietysti itsekin nähnyt lekureita, jotka ovat täysin hukassa, samoin olen nähnyt myös hoitajia, jotka eivät suoriudu edes perustehtävistään, ja joihin ei voi luottaa yhtään. Olen myös nähnyt laitoshuoltajia, jotka omalla huolimattomuudellaan, itsepäisyydellään ovat vaarantaneet potilaan hengen. Jokaisessa ammattikunnassa löytyy niitä, joiden ammattitaito ei ole läheskään kunnossa.

Mun pointtini on lähinnä se, että jos me halutaan ihan oikeasti nousta palkkakuopasta, niin lääkäreistä olisi hyvä ottaa mallia monessa asiassa. Nykyisellä touhulla meidän palkat ei tule koskaan nousemaan mitenkään merkittävästi. Ja tulospalkkaus sekä osaamisen arviointi olisi mun mielestä periaatteessa ihan hyviä asioita. Sopimusneuvotteluissa vaan suurin osa jäsenistöstä haluaa yleensä mahdollisimman paljon ns. varmoja korotuksia, mikä on mielestäni ihan järkevääkin. Tulospalkassa on aina väkisinkin mukana myös ns. "pärstäkerroin" aspekti, joka herättää helposti katkeruutta työyhteisössä. Tietysti, mikäli pelisäännöt ovat selkeät, niin on mielestäni ihan ok, jos osaaminen ja lisäkoulutukset näkyvät palkassa.[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 04.12.07 - klo:10:03


Olet oikeassa, kollegiaalisuus on vahvasti iskostettu lääkärien mieliin ja se on yleensä positiivinen asia. Mutta siinä että jos (ja kun..) kollegiaalisuuteen vedoten salataan ammattikunnan asioita ja peitellään mokien ja jopa rikosten jälkiä, niin siinä menee raja jota hoitajienkaan ei tarvitsisi ylittää. Kohtuus se on kollegiaalisuudessakin...

Nämä ovat mielestäni hyvin vaikeita asioita. Vastakkain ovat moraali ja raha. Toisaalta meidän ammattikuntaamme käytetään hyväksi teettämällä vaativaa ja ns. arvostettua työtä onnettomilla palkoilla. Peli ei siis ole kokonaisuudessaan mitenkään rehellistä. Ammattikunnat, joissa järjestäytymisaste on huono, ja jotka huutelevat toistensa töppäyksistä julkisuuteen, jäävät auttamatta jalkoihin.

Nyt kun työtaistelummekin on tuhottu täsmälailla, olisi laajemmassakin mittasuhteessa moraalisen pohdiskelun paikka. Mille tielle halutaan lähteä, pyritäänkö jatkossa suuriin korotuksiin, ja otetaan mallia niistä, jotka ovat niitä onnistuneet saamaan. Vai jatketaanko entiseen malliin joustaen loputomiin, hyväksymällä työyhteisöjen Florencet, ja muutenkin sahaamalla omaa oksaamme. Jos tämä tie valitaan, niin todennäköisesti nukumme yömme paremmin, mutta joudumme kylläkin unohtamaan palkkojen nousemisen työn vaativuuttaa vastaavalle tasolle. Ja mikä pahinta, niin yleensä on niin, että ne jotka eivät ole valmiita koviin keinoihin, häviävät aina vaan lisää.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt kun työtaistelummekin on tuhottu täsmälailla, olisi laajemmassakin mittasuhteessa moraalisen pohdiskelun paikka. Mille tielle halutaan lähteä, pyritäänkö jatkossa suuriin korotuksiin, ja otetaan mallia niistä, jotka ovat niitä onnistuneet saamaan. Vai jatketaanko entiseen malliin joustaen loputtomiin, hyväksymällä työyhteisöjen Florencet, ja muutenkin sahaamalla omaa oksaamme. Jos tämä tie valitaan, niin todennäköisesti nukumme yömme paremmin, mutta joudumme kylläkin unohtamaan palkkojen nousemisen työn vaativuutta vastaavalle tasolle. Ja mikä pahinta, niin yleensä on niin, että ne jotka eivät ole valmiita koviin keinoihin, häviävät aina vaan lisää.

Ymmärrän näkökulmasi. Itse en kuitenkin suhtaudun skeptisesti siihen että työtaistelussa käytettävät laillisuuden rajamailla tai jopa laittomat superkovat keinot ovat avain pitkäjänteiseen nousujohteiseen palkkakehitykseen - hetkellisiä pieniä tasokorotuksia toki kovillakin keinoilla on saavutettavissa. Tärkeää on että koko kenttäväki saadaan saman etujärjestön alle ja erittäin vahvalla yhteishengellä ja tiukalla mutta laillisella järjestöpolitiikalla taistellaan etujemme puolesta. Kuntien tekniset, opettajat ja lääkärit hyvä esimerkki siitä että edellä mainituilla keinoilla ja jopa ilman lakkoja on saavutettavissa oikeudenmukainen palkkataso ammattikunnalle.

En kuitenkaan tarkoita että työtaistelut pitäisi sulkea pois työtaistelukeinoista, oikeassa paikassa oikea laillinen työtaisteluase on aina paikallaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: inkeri 59

Kaikki halukkaat voivat vetää herneen nenään ihan vapaasti. Mut mun mielestä eron pitäisi olla huomattavasti suurempi. Yksi tämän alan perusongelmista on ettei lisäkouluttautumista palkita rahallisesti oli se sitten korkeamman tutkinnon hankkimista tai laajoja lisäkoulutuksia. Jos kouluttautuminen ei rahallisesti kannata, niin ei hirveän monella ole intoa lähteä florence-asenteella jatkokoulutautumaan alalle. Kouluttautumista voidaan tukea vain ja ainoastaan rahalla. Lisiä ei monet sh:t edes saa. Koulutuksen pituus, taso ja sen mukana tuoma vastuu tulisi näkyä palkkauksessa.

No se on ehkä samassa suhteessa kuin kouluttamaton hoitoapulainen saa muutaman kympin huonompaa palkkaa kuin kolme vuotta käynyt lähihoitaja. Vai mitä huh.gif

Älytöntä on myös että kouluttamattomat tienaavat lähes saman, kuin toisen asteen hoitajat. Yleensäkin alan palkkoja tulisi nostaa, mutta samalla tehdä jatko-opiskelut mielekkääksi rahan avulla. Valitettavasti kateus tuntuu olevan sen verran suurta myös tällä alalla ettei palkkaeroja pystytä kasvattamaan.

Poikani sanoi juuri, että 50:n euron korotus palkassa ei motivoi häntä lähtemään kouluun. Eli jos hän opiskelisi 3 vuotta lähihoitajaksi niin palkka nousisi 50e.Nyt hän saa epäpätevänä hoitajana melkein saman kuin minä ja opiskelijat. Ei lähihoitajan palkka ole yhtään liian korkea ottaen huomioon työn raskauden. Sairaanhoitajien työ on tietysti vastuullisempaa mutta kyllä palkkaeroa on tarpeeksi kun koulutuksen pituusero eí ole kovin suuri. Itse en tekisi tätä työtä jos en saisi vuorolisiä koska se sentän nostaa palkan edes kohtuulliseksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko tosiaankin noin, että sairaala-apulainen saa vain muutaman kymmenen egua vähemmän kuin kolmen vuoden ammattikoulutuksen käynyt lähihoitaja/perushoitaja?

Eikö tähän epäkohtaan kukaan ole tosissaan tarttunnu?

Meillä ero peruspalkassa n. 250 euroa

Korjaus edelliseen väitteeseeni.. Meillä hoitoapulaisen lähtöpalkka 1539,15 ja lähi-/perushoitajan lähtöpalkka 1691,75 eli erotus 152.60 hoitajan hyväksi.

Onhan poikasi ottanut huomioon mahdolliset kokemus- ym lisät? Tokihan sairaala-apulainen/hoitoapulainen joka on tehnyt samaa työtä 15 vuotta, tienaa enemmän kuin hoitaja, joka on vasta aloittanut työelämän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tavallaan olen kateellinen lääkäreiden kollegiaalisuudelle, mutta ei se tietysti ole kivaa potilaan kannalta, kun he eivät vaikeassa paikassa myönnä kolleegansa mokanneen.

Olen joskus yrittänyt saada työkavereitani mukaan arkipäivän kapinaan. Sellaiseen, että yksinkertaisesti kieltäydyttäisiin kaikki yhdessä tekemästä sellaisia töitä, joita ei järjen mukaan ehdi tehdä, mutta ne tehdään kuitenkin ja hutiloiden tietysti. Kukaan ei ole suostunut. Mitä ihmettä me pelkäämme? Pomoako? Jos potilaat hoidetaan kunnolla, mutta protestiksi jätetään tekemättä esim. paperityöt, niin mitä pelottavaa siinä on? Minusta tuollaiset pienet pyristykset silloin tällöin voisivat avata monen esimiehen silmät. Ne kun tuntuvat olevan räpyttämässä johtoportaaseen päin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tavallaan olen kateellinen lääkäreiden kollegiaalisuudelle, mutta ei se tietysti ole kivaa potilaan kannalta, kun he eivät vaikeassa paikassa myönnä kolleegansa mokanneen.

Olen joskus yrittänyt saada työkavereitani mukaan arkipäivän kapinaan. Sellaiseen, että yksinkertaisesti kieltäydyttäisiin kaikki yhdessä tekemästä sellaisia töitä, joita ei järjen mukaan ehdi tehdä, mutta ne tehdään kuitenkin ja hutiloiden tietysti. Kukaan ei ole suostunut. Mitä ihmettä me pelkäämme? Pomoako? Jos potilaat hoidetaan kunnolla, mutta protestiksi jätetään tekemättä esim. paperityöt, niin mitä pelottavaa siinä on? Minusta tuollaiset pienet pyristykset silloin tällöin voisivat avata monen esimiehen silmät. Ne kun tuntuvat olevan räpyttämässä johtoportaaseen päin.

Henk.koht olen kieltäytynyt tekemästä hyllyjen täyttöjä ja siivoamista joka ei liity hoitotyöhön. On katottu kyl ristiin mut osa kollegoista kyl lähti siihen sit mukaanki.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tavallaan olen kateellinen lääkäreiden kollegiaalisuudelle, mutta ei se tietysti ole kivaa potilaan kannalta, kun he eivät vaikeassa paikassa myönnä kolleegansa mokanneen.

Olen joskus yrittänyt saada työkavereitani mukaan arkipäivän kapinaan. Sellaiseen, että yksinkertaisesti kieltäydyttäisiin kaikki yhdessä tekemästä sellaisia töitä, joita ei järjen mukaan ehdi tehdä, mutta ne tehdään kuitenkin ja hutiloiden tietysti. Kukaan ei ole suostunut. Mitä ihmettä me pelkäämme? Pomoako? Jos potilaat hoidetaan kunnolla, mutta protestiksi jätetään tekemättä esim. paperityöt, niin mitä pelottavaa siinä on? Minusta tuollaiset pienet pyristykset silloin tällöin voisivat avata monen esimiehen silmät. Ne kun tuntuvat olevan räpyttämässä johtoportaaseen päin.

Henk.koht olen kieltäytynyt tekemästä hyllyjen täyttöjä ja siivoamista joka ei liity hoitotyöhön. On katottu kyl ristiin mut osa kollegoista kyl lähti siihen sit mukaanki.

Hyviä vaihtoehtoja muita voisi olla tuon hyllyjen täytön lisäksi kampaamopalveluiden tilaaminen potilaille, taksien tilaaminen omaisille, pedikyyrin järjestäminen potilaille jne.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tavallaan olen kateellinen lääkäreiden kollegiaalisuudelle, mutta ei se tietysti ole kivaa potilaan kannalta, kun he eivät vaikeassa paikassa myönnä kolleegansa mokanneen.

Olen joskus yrittänyt saada työkavereitani mukaan arkipäivän kapinaan. Sellaiseen, että yksinkertaisesti kieltäydyttäisiin kaikki yhdessä tekemästä sellaisia töitä, joita ei järjen mukaan ehdi tehdä, mutta ne tehdään kuitenkin ja hutiloiden tietysti. Kukaan ei ole suostunut. Mitä ihmettä me pelkäämme? Pomoako? Jos potilaat hoidetaan kunnolla, mutta protestiksi jätetään tekemättä esim. paperityöt, niin mitä pelottavaa siinä on? Minusta tuollaiset pienet pyristykset silloin tällöin voisivat avata monen esimiehen silmät. Ne kun tuntuvat olevan räpyttämässä johtoportaaseen päin.

Henk.koht olen kieltäytynyt tekemästä hyllyjen täyttöjä ja siivoamista joka ei liity hoitotyöhön. On katottu kyl ristiin mut osa kollegoista kyl lähti siihen sit mukaanki.

Hyviä vaihtoehtoja muita voisi olla tuon hyllyjen täytön lisäksi kampaamopalveluiden tilaaminen potilaille, taksien tilaaminen omaisille, pedikyyrin järjestäminen potilaille jne.

Kuka nuo sitten hoitaisi? Laikkarit?

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tavallaan olen kateellinen lääkäreiden kollegiaalisuudelle, mutta ei se tietysti ole kivaa potilaan kannalta, kun he eivät vaikeassa paikassa myönnä kolleegansa mokanneen.

Olen joskus yrittänyt saada työkavereitani mukaan arkipäivän kapinaan. Sellaiseen, että yksinkertaisesti kieltäydyttäisiin kaikki yhdessä tekemästä sellaisia töitä, joita ei järjen mukaan ehdi tehdä, mutta ne tehdään kuitenkin ja hutiloiden tietysti. Kukaan ei ole suostunut. Mitä ihmettä me pelkäämme? Pomoako? Jos potilaat hoidetaan kunnolla, mutta protestiksi jätetään tekemättä esim. paperityöt, niin mitä pelottavaa siinä on? Minusta tuollaiset pienet pyristykset silloin tällöin voisivat avata monen esimiehen silmät. Ne kun tuntuvat olevan räpyttämässä johtoportaaseen päin.

Henk.koht olen kieltäytynyt tekemästä hyllyjen täyttöjä ja siivoamista joka ei liity hoitotyöhön. On katottu kyl ristiin mut osa kollegoista kyl lähti siihen sit mukaanki.

Hyviä vaihtoehtoja muita voisi olla tuon hyllyjen täytön lisäksi kampaamopalveluiden tilaaminen potilaille, taksien tilaaminen omaisille, pedikyyrin järjestäminen potilaille jne.

Kuka nuo sitten hoitaisi? Laikkarit?

Laikkarit noi kaappiientäytöt ja siivoomiset,kuten kuuluiski ja sit omaiset hoidelkoon niille joilla niitä on ni noi parturit sunmuut. Jos ei oo omaisia ni sit joku hoitaja kattois asiakseen hommata ne.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tavallaan olen kateellinen lääkäreiden kollegiaalisuudelle, mutta ei se tietysti ole kivaa potilaan kannalta, kun he eivät vaikeassa paikassa myönnä kolleegansa mokanneen.

Olen joskus yrittänyt saada työkavereitani mukaan arkipäivän kapinaan. Sellaiseen, että yksinkertaisesti kieltäydyttäisiin kaikki yhdessä tekemästä sellaisia töitä, joita ei järjen mukaan ehdi tehdä, mutta ne tehdään kuitenkin ja hutiloiden tietysti. Kukaan ei ole suostunut. Mitä ihmettä me pelkäämme? Pomoako? Jos potilaat hoidetaan kunnolla, mutta protestiksi jätetään tekemättä esim. paperityöt, niin mitä pelottavaa siinä on? Minusta tuollaiset pienet pyristykset silloin tällöin voisivat avata monen esimiehen silmät. Ne kun tuntuvat olevan räpyttämässä johtoportaaseen päin.

Henk.koht olen kieltäytynyt tekemästä hyllyjen täyttöjä ja siivoamista joka ei liity hoitotyöhön. On katottu kyl ristiin mut osa kollegoista kyl lähti siihen sit mukaanki.

Hyviä vaihtoehtoja muita voisi olla tuon hyllyjen täytön lisäksi kampaamopalveluiden tilaaminen potilaille, taksien tilaaminen omaisille, pedikyyrin järjestäminen potilaille jne.

Kuka nuo sitten hoitaisi? Laikkarit?

Laikkarit noi kaappiientäytöt ja siivoomiset,kuten kuuluiski ja sit omaiset hoidelkoon niille joilla niitä on ni noi parturit sunmuut. Jos ei oo omaisia ni sit joku hoitaja kattois asiakseen hommata ne.

Entäpäs ne potilaat, joilla on omaisia mutta eivät käy katsomassa tai pidä itsestään meteliä. Jätetäänkö tukka ja varpaankynnet kasvamaan kuten 70-luvun hipeillä, vai hoidetaanko homma kuntoon ilman erityistä tinttailua asian tiimoilta? Mielummin mä sen jälkahoitajan tilaan, kun ryhdyn itse niitä kynsiä leikkamaan.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tavallaan olen kateellinen lääkäreiden kollegiaalisuudelle, mutta ei se tietysti ole kivaa potilaan kannalta, kun he eivät vaikeassa paikassa myönnä kolleegansa mokanneen.

Olen joskus yrittänyt saada työkavereitani mukaan arkipäivän kapinaan. Sellaiseen, että yksinkertaisesti kieltäydyttäisiin kaikki yhdessä tekemästä sellaisia töitä, joita ei järjen mukaan ehdi tehdä, mutta ne tehdään kuitenkin ja hutiloiden tietysti. Kukaan ei ole suostunut. Mitä ihmettä me pelkäämme? Pomoako? Jos potilaat hoidetaan kunnolla, mutta protestiksi jätetään tekemättä esim. paperityöt, niin mitä pelottavaa siinä on? Minusta tuollaiset pienet pyristykset silloin tällöin voisivat avata monen esimiehen silmät. Ne kun tuntuvat olevan räpyttämässä johtoportaaseen päin.

Henk.koht olen kieltäytynyt tekemästä hyllyjen täyttöjä ja siivoamista joka ei liity hoitotyöhön. On katottu kyl ristiin mut osa kollegoista kyl lähti siihen sit mukaanki.

Hyviä vaihtoehtoja muita voisi olla tuon hyllyjen täytön lisäksi kampaamopalveluiden tilaaminen potilaille, taksien tilaaminen omaisille, pedikyyrin järjestäminen potilaille jne.

Kuka nuo sitten hoitaisi? Laikkarit?

Laikkarit noi kaappiientäytöt ja siivoomiset,kuten kuuluiski ja sit omaiset hoidelkoon niille joilla niitä on ni noi parturit sunmuut. Jos ei oo omaisia ni sit joku hoitaja kattois asiakseen hommata ne.

Täysin samaa mieltä. En ymmärrä miksi koulutetun henkilöstön täytyy suorittaa lukuisia tehtäviä, jotka kuka tahansa pystyy tekemään. Kaikki se aika, mikä menee kaappien täyttöön, paikkojen siistimiseen, ja turhiin passaamisiin, on pois potilailta.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tavallaan olen kateellinen lääkäreiden kollegiaalisuudelle, mutta ei se tietysti ole kivaa potilaan kannalta, kun he eivät vaikeassa paikassa myönnä kolleegansa mokanneen.

Olen joskus yrittänyt saada työkavereitani mukaan arkipäivän kapinaan. Sellaiseen, että yksinkertaisesti kieltäydyttäisiin kaikki yhdessä tekemästä sellaisia töitä, joita ei järjen mukaan ehdi tehdä, mutta ne tehdään kuitenkin ja hutiloiden tietysti. Kukaan ei ole suostunut. Mitä ihmettä me pelkäämme? Pomoako? Jos potilaat hoidetaan kunnolla, mutta protestiksi jätetään tekemättä esim. paperityöt, niin mitä pelottavaa siinä on? Minusta tuollaiset pienet pyristykset silloin tällöin voisivat avata monen esimiehen silmät. Ne kun tuntuvat olevan räpyttämässä johtoportaaseen päin.

Henk.koht olen kieltäytynyt tekemästä hyllyjen täyttöjä ja siivoamista joka ei liity hoitotyöhön. On katottu kyl ristiin mut osa kollegoista kyl lähti siihen sit mukaanki.

Hyviä vaihtoehtoja muita voisi olla tuon hyllyjen täytön lisäksi kampaamopalveluiden tilaaminen potilaille, taksien tilaaminen omaisille, pedikyyrin järjestäminen potilaille jne.

Kuka nuo sitten hoitaisi? Laikkarit?

Laikkarit noi kaappiientäytöt ja siivoomiset,kuten kuuluiski ja sit omaiset hoidelkoon niille joilla niitä on ni noi parturit sunmuut. Jos ei oo omaisia ni sit joku hoitaja kattois asiakseen hommata ne.

Täysin samaa mieltä. En ymmärrä miksi koulutetun henkilöstön täytyy suorittaa lukuisia tehtäviä, jotka kuka tahansa pystyy tekemään. Kaikki se aika, mikä menee kaappien täyttöön, paikkojen siistimiseen, ja turhiin passaamisiin, on pois potilailta.

Sama työ, sama palkka.  *nolona*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...