Jump to content
MAINOS

Kuntaneuvottelut


Smeichel

Recommended Posts

Laitinen-Pesolan tän aamunen haastattelu on hyvä ja napakka, saas kattoo mitä tästä tulee... So far so good! Th-liiton toiminta hieman harmittaa, siellä oli kans kovat puheet suurista palkankorotuksista, mutta pieniksi taitavat jäädä. No toisaalta olen vaihtamassa liittoa Tehyyn, koska sairaalassa olen taas töissä. Tsemppiä vaan neuvotelijoille!!

Elä, älä ole!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 264
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

TNJ:ltä tuli sähköpostilla kutsu kuulemaan uutisia ja jatkotoimenpiteitä palkkaneuvotteluiden suhteen. Onko kukaan muu menossa? Itse yritän päästä jompaan kumpaan iltaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

TNJ:ltä tuli sähköpostilla kutsu kuulemaan uutisia ja jatkotoimenpiteitä palkkaneuvotteluiden suhteen. Onko kukaan muu menossa? Itse yritän päästä jompaan kumpaan iltaan.

Jäseniltoja järjestetään varmasti ympäri Suomen ja tiuhaan neuvottelujen edetessä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/arkistot/kotimaa/2007/09/562659

"Sosiaali- ja terveysministeriön kehityspäällikkö Päivi Voutilainen uskoo kuitenkin, että Suomessa on myös tulevaisuudessakin tarpeeksi koulutettuja hoitajia." Tämä nainen lisäsi uutisten haastattelussa vielä uskovansa alan myönteiseen markkinointiin.

Kiva että STM:ssäkin ovat löytäneet asian ytimeen. :( Kesken kuntaneuvotteluiden keksineet tuommosen loistoidean jolla saadaan lisää väkeä alalle! *hurraa*

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"- Meidän vanhusväestössämme on tulevaisuudessa kasvava joukko ihmisiä, jotka eivät ole valkoihoisia eivätkä puhu suomea, sanoo Voutilainen."

Ai tämäkö on peruste sille että Filippiineiltä saa hankkia hoitajia?  ;D

Ei välttämättä perusteena sieltä huonoimmasta päästä. Siihen mä en ota kantaa, että pitääkö niitä hoitajia Filippiineiltä tuoda - ehkä ennemminkin muslimimaista. Ainakin meillä OPS:ssa on ruokottoman vähän kulttuurien tuntemusta tai vieraasta kulttuurista tulevien ihmisten hoitotyötä käsitteleviä jaksoja. Jos yksilöllisestä hoidosta ja hoivasta puhutaan, niin yhtä paljon ne maahanmuuttajat sitä kaipaavat ja ansaitsevat kuin kuka tahansa potilas.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joku opiskelija tossa kyseisessä haastattelussa totesi että kun muualta saisi saman rahan kevyemmällä työllä, niin olikos se tää sama STM:n nainen joka kuittasi siihen että opiskelijoiden käsitykset alasta on vielä kovin puuttellisia tai jotain sinne päin..  ;D

Onhan siinä toisaalta vinha perä että kun opiskelupaikkoja lisätään, niin isommasta joukosta löytyy suuremmalla todennäkösyydellä aina joku tyhmä joka tyytyy nykyiseen ja hymyssäsuin sen "kutsumuksen" voimalla tahkoaa eteenpäin ja tekee kolmen hoitajan työt yhden palkalla.

Onko tullut ikinä mieleen että kun toi AMK-koulutus ei ole mitään ihan halpaa, niin ei ole mitään järkeä kouluttaa enemmän ja enemmän ihmisiä ammattiin jossa voi jo muutaman vuoden päästä todeta että ei kannata.. Ei näillä työoloilla ja palkkauksella. Mitä jos panostettaisi vaikka siihen että ne nykyiset valmistuvat saataisiin jäämään alalle? Miten musta jotenkin tuntuu että se ei ihan pelkästään tällä myönteisellä markkinoinnilla onnistu? Niin kauan ainakaan kun siinä markkinoinnissa ei käytetä euromerkkisiä houkuttimia..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jos ei Tehy pysty palkaa nostamaan riittävästi joudun nostamaan sitä itse eroamalla Tehystä. Eipä siinä lehdessäkään ole muuta lukemista kuin työpaikkailmoitukset...

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 18.09.07 - klo:23:16


Joku opiskelija tossa kyseisessä haastattelussa totesi että kun muualta saisi saman rahan kevyemmällä työllä, niin olikos se tää sama STM:n nainen joka kuittasi siihen että opiskelijoiden käsitykset alasta on vielä kovin puuttellisia tai jotain sinne päin..  ;D

Onhan siinä toisaalta vinha perä että kun opiskelupaikkoja lisätään, niin isommasta joukosta löytyy suuremmalla todennäkösyydellä aina joku tyhmä joka tyytyy nykyiseen ja hymyssäsuin sen "kutsumuksen" voimalla tahkoaa eteenpäin ja tekee kolmen hoitajan työt yhden palkalla.

Onko tullut ikinä mieleen että kun toi AMK-koulutus ei ole mitään ihan halpaa, niin ei ole mitään järkeä kouluttaa enemmän ja enemmän ihmisiä ammattiin jossa voi jo muutaman vuoden päästä todeta että ei kannata.. Ei näillä työoloilla ja palkkauksella. Mitä jos panostettaisi vaikka siihen että ne nykyiset valmistuvat saataisiin jäämään alalle? Miten musta jotenkin tuntuu että se ei ihan pelkästään tällä myönteisellä markkinoinnilla onnistu? Niin kauan ainakaan kun siinä markkinoinnissa ei käytetä euromerkkisiä houkuttimia..?

Juu. Eihän koulutus halpaa ole. Mutta valtio antaa oppilasmäärän mukaan kouluille rahaa, siksi kouluja ei kiinnosta valvoa minkäläisiä kengänkuluttajia alalle hakeutuu. Eikä kouluja taas kiinnosta tippaakaan kuinka kauan opiskelija työssään viihtyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eihän koulutus halpaa ole. Mutta valtio antaa oppilasmäärän mukaan kouluille rahaa, siksi kouluja ei kiinnosta valvoa minkäläisiä kengänkuluttajia alalle hakeutuu. Eikä kouluja taas kiinnosta tippaakaan kuinka kauan opiskelija työssään viihtyy.

Ei oel halpaa, mutta koulu saa vasta rahaa, kun opiskelija on VALMISTUNUT, joten siinä mielessä luulisi koulua kiinnostavan ketä kouluun hakeutuu! Kun vertaa aloittaneiden ja keskeyttäneiden määrää, josta mulla ei ole kyllä hajuakaan kuin omasta ryhmästä.

Meitä aloitti n.110 valmistuneita joku 50-55kpl ja koulussa roikkuu vielä muutama, siis mun kanssa syksyllä 2002 alottaneista. Tarkkoja lukuja en todellakaan muista.

Kiitos.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua risoo tämä muiden liittojen ratsastaminen TNJ:n vaatimien korotusten siivellä.

Eivät he saisi näin suuria korotuksia ilman hoitoalaa. Ja tämä taas syö meidän korotuksia.

Odotan ja toivon ettei ratkaisua synny tänään ainakaan samankaltaisella tarjouksella kuin viimeksi, vaan TNJ pääsisi irti KVTES:tä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei oel halpaa, mutta koulu saa vasta rahaa, kun opiskelija on VALMISTUNUT, joten siinä mielessä luulisi koulua kiinnostavan ketä kouluun hakeutuu!

Ainakin vielä pari vuotta sitten AMK:t saivat rahansa aloituspaikkojen mukaan, eivät valmistuneiden mukaan. Yliopistoissa mennään toisinpäin - rahat tulevat tutkinnoista, ei aloituspaikoista.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua risoo tämä muiden liittojen ratsastaminen TNJ:n vaatimien korotusten siivellä.

Eivät he saisi näin suuria korotuksia ilman hoitoalaa. Ja tämä taas syö meidän korotuksia.

Odotan ja toivon ettei ratkaisua synny tänään ainakaan samankaltaisella tarjouksella kuin viimeksi, vaan TNJ pääsisi irti KVTES:tä.

Nyt siivoojatkin on marssilla! niiden lakkosloganiks tulee "meidän pitäis siivota oxennuxet mut onneks hoitsut siivoo ne,mut antakaa silti fyffee ku hoizutki saa niiq!"

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

motherf*cker! no ei tollasta tarjousta kannata todellakaan ottaa. Ei oo 200€ se mitä luvattiin! jos ruvettais puhuu 300€ pumpsista ni sitten voisi harkitakki.

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lakko olisi pelkästään jo sen takia paikallaan, että poliitikot miettisivät mitä vaalien alla lupaavat.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti tnj:läiset eivät ny taipuisi, vaan veisivät tämän palkkataistelun viimeiseen asti. Omasta mielestäni kuntatyönantajan tarjoama 9 prosentin korotus 2,5 vuodessa on ihan kohtuullinen, kun ymmärtää mikä on kuntien taloustilanne. Mutta valtion tarjoama 150 miljoona on jo siinäkin mielessä naurettava, että iso osa tuosta rahasta palautuu valtion kassaan veroeuroina. Taistelkaamme siis nyt palkkojemme puolesta.

Laskin tuossa huvikseni, että jos nyt tyytyisimme tarjottuun palkankorotukseen, joka on suurinpiirtein sen 11 prosenttia, nettopalkkani nousisi noin 100 euroa kuukautta kohden. Ja tuon sadan euron korotuksen kun jakaa 2,5 vuoden ajalle, niin se ei ole todellakaan paljoa.  angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivon myös, että TNJ ei suostuisi tuohon ehdotukseen. Houkuttimeksi asetettu kertaluontoinen "jouluraha" 270€ tuntuu lähinnä "syötiltä", jonka vaikutukset näkyvät vain joulukuussa, mutta elämää kun on joulun jälkeenkin niin siksi siihen ei voi suostua. Lakko on mielestäni äärikeino mutta, jos tilanne sen vaatii niin liputan asian puolesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivottavasti tnj:läiset eivät ny taipuisi, vaan veisivät tämän palkkataistelun viimeiseen asti. Omasta mielestäni kuntatyönantajan tarjoama 9 prosentin korotus 2,5 vuodessa on ihan kohtuullinen, kun ymmärtää mikä on kuntien taloustilanne. Mutta valtion tarjoama 150 miljoona on jo siinäkin mielessä naurettava, että iso osa tuosta rahasta palautuu valtion kassaan veroeuroina. Taistelkaamme siis nyt palkkojemme puolesta.

Laskin tuossa huvikseni, että jos nyt tyytyisimme tarjottuun palkankorotukseen, joka on suurinpiirtein sen 11 prosenttia, nettopalkkani nousisi noin 100 euroa kuukautta kohden. Ja tuon sadan euron korotuksen kun jakaa 2,5 vuoden ajalle, niin se ei ole todellakaan paljoa.  angry.png

Ja parin prosentin vuotuinen inflaatio syö tostakin hyvän osan.

"Sinä elät kuolemanpelossa"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

poliitikot käyttivät koko (hoitajien isot palkankorotukset) asiaa vain omien tarkoitusperiensä ajamiseen, pelkästään alan valtava työntekijämäärä  takaa ettei missään vaiheessa ollut realismia odottaa luvattuun korotukseen tähtäävää valtion tukea. ajattelivat varmaan keplottelevansa asian unohduksiin jotenkin ennen seur. vaaleja. (tai sitten nostavansa voittajapuolueiden lupaukset pinnalle oppositiossa -heh)

jouluraha on tökerö yritys sumuttaa neuvotteluehdotuksen perinteinen luonne -ei juuri mitään todella merkittävää muutosta entiseen "pari kybää per vuos tai kaks" menoon. 

ennustus:liitot hyväksyvät? angry.png

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ihan oikeasti ihmetellyt jo jonkin aikaa, että millainen valtakunnansalaisuus tuo palkankorotustarve oikein on, kun sitä ei voi julkisuudessa kertoa?

Onko se niin huima, että muuta järjestöt saisivat paskahalvauksen vai onko se niin matala, että jäsenistö saisi paskahalvauksen? Tähän mennessä ollaan oltu tyytyväisiä vain siitä, että neuvottelijat kerta toisensa jälkeen tyrmäävät annetut ehdotukset, mutta kenelläkään ei taida olla tietoa mitä kohti ollaan menossa.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen ihan oikeasti ihmetellyt jo jonkin aikaa, että millainen valtakunnansalaisuus tuo palkankorotustarve oikein on, kun sitä ei voi julkisuudessa kertoa?

Onko se niin huima, että muuta järjestöt saisivat paskahalvauksen vai onko se niin matala, että jäsenistö saisi paskahalvauksen? Tähän mennessä ollaan oltu tyytyväisiä vain siitä, että neuvottelijat kerta toisensa jälkeen tyrmäävät annetut ehdotukset, mutta kenelläkään ei taida olla tietoa mitä kohti ollaan menossa.

Se on niin huima, että muut järjestöt alkais taas rutista, että "ku noikin saa, niin meillekin heti"...

Ja koska mä tänään oon niin innokas jakamaan päättelyitäni, niin tuo hallituksen kiristyskikkailut, ettei saada sitäkään vähää mitä lupasivat, jos mennään lakkoon, johtuu siitä, että hallitus on oikeesti peloissansa että lakko tulee ja me jyrätään ne aivan 6-0. ;)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on niin huima, että muut järjestöt alkais taas rutista, että "ku noikin saa, niin meillekin heti"...

Ja koska mä tänään oon niin innokas jakamaan päättelyitäni, niin tuo hallituksen kiristyskikkailut, ettei saada sitäkään vähää mitä lupasivat, jos mennään lakkoon, johtuu siitä, että hallitus on oikeesti peloissansa että lakko tulee ja me jyrätään ne aivan 6-0. ;)

Toivotaan, että olet oikeassa  :)

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja meikäläisen liitto se sitten meni hyväksymään tuon ratkaisun... Saas nähdä, kuin jatkossa terkkariliittolaisten käy, jos tuo lakko nyt sitten tuleekin.

Jos vasara on ainoa työkalu, niin kaikki ongelmat alkavat näyttämään nauloilta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mielenkiintoista että tää tarjottu sopimus päättyy 31.1.2010 mikä on noin vuosi ennen seuraavia vaaleja. Nythän hallitus voi huoletta pettää lupaukset koska vaaleihin on vajaa neljä vuotta aikaa mutta 2,5 vuoden päästä voi olla toinen ääni kellossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...