Jump to content
MAINOS

Kuntaneuvottelut


Smeichel

Recommended Posts

Ai oikeasti joku sitä mieltä että tuollainen paskatarjous olisi pitänyt ottaa? Että kiva kun ees ropoja saadaan. Minä olen sataprosenttisesti neuvottelijoiden linjan takana, että ei lyödä mitään omia ehdotuksia pöytään vaan antaa muiden ehdottaa. Hyväksytään sitten kun tarpeeksi tulee.

Sellaiselta tuo taktiikka ainakin vaikuttaa ja uskon se että se myös puree.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 264
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Mä oon ainaki ite henkilökohtasesti niin kyllästyny tohon että noi korotukset lukee joka paikassa KOKONAISPALKASTA! Mulla on monia tuttuja hoitoalalla jotka ei tee ku päivätöitä.

Ite oon ainakin valmis lakkoon jos siihen joudutaan, olen sitten opiskelija tai valmistunut.

Mitä nopeammin, sitä nopeammin

Hiki säästää verta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon ainaki ite henkilökohtasesti niin kyllästyny tohon että noi korotukset lukee joka paikassa KOKONAISPALKASTA! Mulla on monia tuttuja hoitoalalla jotka ei tee ku päivätöitä.

Ite oon ainakin valmis lakkoon jos siihen joudutaan, olen sitten opiskelija tai valmistunut.

Mua ärsyttää, kun moni hoitaja vielä sit itse mesoo kokonaispalkallaan. Tonne palkka-topiciinkin pitäis tehdä kunnon siivous, koska se näkyy kaikelle kansalle ja siellä on muutamia jotka on peruspalkkaansa iskeny ikälisänsä, kun ne näyttää niin kivoilta. Tottakai ihmiset sitten myös luulee, että rahaa tulee ovista ja ikkunoista... Osa ei ilmeisesti edes tiedä paljonko niiden peruspalkka on ilman ikälisiä.

Munkin lakkohenki kasvanu kesän aikana. >:D (Itseasiassa yhdestä Kataisen kommentista NYTissä naksahti...)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mua ärsyttää, kun moni hoitaja vielä sit itse mesoo kokonaispalkallaan. Tonne palkka-topiciinkin pitäis tehdä kunnon siivous, koska se näkyy kaikelle kansalle ja siellä on muutamia jotka on peruspalkkaansa iskeny ikälisänsä, kun ne näyttää niin kivoilta. Tottakai ihmiset sitten myös luulee, että rahaa tulee ovista ja ikkunoista... Osa ei ilmeisesti edes tiedä paljonko niiden peruspalkka on ilman ikälisiä.

Munkin lakkohenki kasvanu kesän aikana. >:D (Itseasiassa yhdestä Kataisen kommentista NYTissä naksahti...)

Minä en kyllä näe siinä mitään hyötyä, että pyritään osoittamaan palkkojemme jälkeenjääneisyys puhumalla ainoastaan ja vain peruspalkasta, koska tilastoista kuitenkin kuka hyvänsä voi tarkistaa, mitä sh tai lh keskimäärin ansaitsee. Tilastokeskus näitä tietoja säännöllisin välein kerää ja julkisuuteen ne joka tapauksessa tulevat.

Kunnallisen työmarkkinalaitoksen sivuilla esitetään Tilastokeskuksen lokakuulta 2006 keräämiin tietoihin perustuen palkkojamme seuraavasti:

Sairaanhoitajan tehtäväkohtainen peruspalkka 1889 e/kk ja keskimääräinen kokonaisansio, johon on laskettu maksetut palkanlisät oli tilastojen mukaan keskimäärin 2487 e/kk. Lähihoitajalla vastaavat luvut olivat 1654 e/kk ja 2072 e/kk.

Tilastot ovat tietysti tilastoja ja niitä jokainen lukee omien intressiensä mukaisesti ja painottavat eri asioita, mutta turha meidän on kieltää sitä, että osa sairaanhoitajista/lähihoitajista saa noita keskimääräisiä palkkoja enemmän, toiset taas vähemmän, koska luvut ovat keskimääräisiä.

Mielestäni, jos puhumme peruspalkasta ja käytämme sen pienuutta palkankorotusvaatimuksiemme pohjana, tavoitteena tulisi olla tuon peruspalkan korottaminen puhtaasti euromääräisellä korotuksella. Se merkitsisi sitä, että palkkojen yläpäässä olevien tulisi tyytyä pienempiin korotuksiin ja "luovuttaa" jaettavissa oleva potti niille, jotka tekevät pelkällä peruspalkalla päivätyötä ja ovat siis joukossamme vähiten tienaavia.

Prosenttikorotuksesta hyötyvät aina eniten ne, joiden ansiot ovat suurimmat.

Joka tapauksessa tunnen montakin sairaanhoitajaa ja lähihoitajaa, joiden palkka on paljonkin yli tuon keskimääräisen kokonaisansion, vaikka peruspalkka sinänsä onkin lähellä tuota tilastokeskuksen peruspalkkaa. Näin on myös omalla kohdallani (enkä halua asiasta retostella, se on vain tosiasia),

Itse kannatan lämpimästi palkkahaitarin alapäässä olevien palkkojen reilua korotusta, mutta realistina tiedän sen toteutumisen tarkoittavan sitä, että minun ja monen muunkin palkkahaitarin yläpäässä olevan on silloin tyydyttävä vähempään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^Puhutaankohan me edes ihan samasta asiasta...? >:D

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joka tapauksessa tunnen montakin sairaanhoitajaa ja lähihoitajaa, joiden palkka on paljonkin yli tuon keskimääräisen kokonaisansion, vaikka peruspalkka sinänsä onkin lähellä tuota tilastokeskuksen peruspalkkaa. Näin on myös omalla kohdallani (enkä halua asiasta retostella, se on vain tosiasia),

-Antaisitko vinkkiä miten keskiansion ylitse meneviin palkkoihin on mahdollisuus päästä tai minkälaista hoitotyötä he tekevät? Jos ylitöitä ei lasketa. Tuntemani rivihoitajat kun eivät tuolla palkkataulukkojen yläpäässä pahemmin heilu.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Antaisitko vinkkiä miten keskiansion ylitse meneviin palkkoihin on mahdollisuus päästä tai minkälaista hoitotyötä he tekevät? Jos ylitöitä ei lasketa. Tuntemani rivihoitajat kun eivät tuolla palkkataulukkojen yläpäässä pahemmin heilu.

Peruspalkka reilu 2000 euroa + henkilökohtainen vuosisidonnainen osa 10%+ tehtäväkohtainen lisä + henkilökohtainen palkanlisä+vuorotyölisät. Itse teen normaalia rivisairaanhoitajan työtä kunnallisella puolella. Keskikuukausiansio tietysti vaihtelee sen mukaan, miten paljon vuorotyölisiä on kertynyt, mutta menee keskimäärin yli tuon Tilastokeskuksen ilmoittaman sairaanhoitajan keskimääräisen kokonaisansion.

Ylitöitä en ihan periaatteen vuoksi suostu tekemään, koska mielestäni joustaminen työajoissa ei millään tavalla aja asiaamme. Sen vuoksi en ole erityisen suosittu pomojen silmissä ja saan jatkuvasti kuulla olevani joustamaton. Se ei kuitenkaan ole mitenkään vaikuttanut henkilökohtaisen palkanlisän maksamiseen, joka meillä myönnetään aina vuodeksi kerrallaan. "Pärstäkerroin" ja pomon tykkäämiset eivät siis aina välttämättä vaikuta henkilökohtaiseen lisään, kun niiden myöntämisen perusteet ovat selkeästi määritelty ja meillä noihin kriteereihin ei kuulu se, miten paljon suostuu tekemään ylitöitä tai muuten joustamaan työajoissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Peruspalkka reilu 2000 euroa + henkilökohtainen vuosisidonnainen osa 10%+ tehtäväkohtainen lisä + henkilökohtainen palkanlisä+vuorotyölisät. Itse teen normaalia rivisairaanhoitajan työtä kunnallisella puolella. Keskikuukausiansio tietysti vaihtelee sen mukaan, miten paljon vuorotyölisiä on kertynyt, mutta menee keskimäärin yli tuon Tilastokeskuksen ilmoittaman sairaanhoitajan keskimääräisen kokonaisansion.

-Kertoisitko tuosta henkilökohtaisesta vuosisidonnaisesta 10 % lisästä enemmän?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sairaanhoitajan tehtäväkohtainen peruspalkka 1889 e/kk

Taas liiottelet. http://hoitajat.net/foorumi/index.php?topic=10497.msg112599#msg112599

Minä en kyllä näe siinä mitään hyötyä, että pyritään osoittamaan palkkojemme jälkeenjääneisyys puhumalla ainoastaan ja vain peruspalkasta,

Saatikka sen liiottelemisesta  >:D

Itse teen normaalia rivisairaanhoitajan työtä kunnallisella puolella. Keskikuukausiansio tietysti vaihtelee sen mukaan, miten paljon vuorotyölisiä on kertynyt, mutta menee keskimäärin yli tuon Tilastokeskuksen ilmoittaman sairaanhoitajan keskimääräisen kokonaisansion.

Itse tein taannoin kolme vuotta kunnallisella kaksvuoro työtä ja en päässyt lähellekkään noita lukuja. On myös kollegoja jotka tekevät pelkää päivätyötä ilman mitään lisiä, kvtessin mukaisen palkan turvin. Sitä ei todellakaan saa unohtaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tuossa 1889 €/kk ole liioiteltua, se on suoraan tilastokeskuksen tilastoista. Täytyy muistaa että kaikki ei suinkaan tee kv-tes:n peruspalkalla. Pääkaupunkiseudulla peruspalkat tahtoo jo pikkuhiljaa olla lähellä 2000 €, ja siitä kun alkaa laskea keskiarvoja niin kyllä se nousee tuonne 1889€ kun ajattelee kuinka paljon pääkaupunkiseudulla on hoitsuja. Pixeli unohti tuosta vain sanan keskiarvo  >:D  Henkilökohtaisen lisän vuosisidonnaisen osan nimi on aikaisemmin ollut ikälisä, eli pelkkää nimillä kikkailuja. 5 vuoden jälkeen eka 5% ja 10 vuoden jälkeen toiset 5%

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei tuossa 1889 €/kk ole liioiteltua, se on suoraan tilastokeskuksen tilastoista. Täytyy muistaa että kaikki ei suinkaan tee kv-tes:n peruspalkalla.

Ei teekkään, mutta ei myöskään saa unohtaa että iso joukko tekee.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei niin ja sen takia mun mielestä ei pitäis missään nimessä puhua kokonaispalkasta koska se ei kerro koko totuutta, kyllä tuohon kahteen ja puoleen tonniin saa aika paljon olla iltaa, yötä ja viikonloppua töissä. Sen takia niitten vuorotyölisien nimi on ollut joskus aikaisemmin epämukavan työajan korvaus. Opettajat pääsee paremmille palkoille pääsääntöisesti arkityöllä.

Live Healthy Die Anyway

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin että meillä on oikeastaan ihan hyvät palkat? Mitä turhaan tappelemaan, pitäiskö saada lisää palkkaa, tulkaa kaikki töihin pääkaupunkiseudulle ja vuorotyöhön, niin päästään hyville palkoille :/

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse tein taannoin kolme vuotta kunnallisella kaksvuoro työtä ja en päässyt lähellekkään noita lukuja. On myös kollegoja jotka tekevät pelkää päivätyötä ilman mitään lisiä, kvtessin mukaisen palkan turvin. Sitä ei todellakaan saa unohtaa.

Tämä asia on tullut monta kertaa jo selvitettyä. En väitäkään, että kaikki sairaanhoitajat ansaitsevat saman verran, mutta ei pitäisi myöskään väittää, että kaikki sairaanhoitajat ansaitsevat vain tuon peruspalkan. En ole sitä unohtanut en sitäkään, että jotkut tekevät vain päivätyötä. Monesti täälläkin olen kertonut mielipiteenäni sen, että palkankorotukset tulisi kohdentaa nimenomaan palkkataulukon alapäähän korottamalla niiden hoitajien palkkoja, jotka tällä hetkellä tekevät töitä taulukon minimipalkalla. Se vain merkitsee sitä (toistan taas itseäni), että palkkahaitarin yläpäässä olevien hoitajien on silloin tyydyttävä pienempiin korotuksiin.

Kun minulta kysyttiin, miten palkkani voi olla sairaanhoitajien keskimääräisen kokonaisansiota suurempi, vastasin kysymykseen unohtamatta sitä, että monet sairaanhoitajat saavat vähemmän palkkaa kuin minä.

Ja Jiolle vielä: Kun sinulle on kertynyt työkokemusta hoitoalalta 5 vuotta, sinulle rapsahtaa automaattisesti 5%:n henkilökohtainen vuosisidonnainen palkanlisä ja toisen viiden vuoden kokemuksen jälkeen taas 5% lisää, eli yhteensä 10% peruspalkasta. Löytyy työehtosopimuksesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin että meillä on oikeastaan ihan hyvät palkat? Mitä turhaan tappelemaan, pitäiskö saada lisää palkkaa, tulkaa kaikki töihin pääkaupunkiseudulle ja vuorotyöhön, niin päästään hyville palkoille :/

Kyse ei ole siitä, vaan miten palkankorotukset kohdennetaan. Annetaanko kaikille samansuuruinen prosenttikorotus, jolloin matalapalkkaisimmat hyötyvät siitä vähiten ja tällä hetkellä suurinta palkkaa saavat vetävät suurimman potin. Euromääräisellä korotuksella, joka kohdistuisi KVTES:n määrittelemään minimipalkkaan, korotettaisiin nimenomaan niiden palkkatasoa, joiden kk-palkka on luokkaa 1700 euroa. Minusta pitäisi satsata siihen, tuntuva euromääräinen korotus palkkahaitarin alapäähän.

Se, että kielletään jyrkästi Tilastokeskuksen kertomat luvut perättöminä, ei auta asiaamme. Pöytään pitäisi saada tilasto siitä, kuinka moni sairaanhoitaja/lähihoitaja tekee työtään tuolla minimipalkalla ja lähteä yksituumaisesti korottamaan sitä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se, että kielletään jyrkästi Tilastokeskuksen kertomat luvut perättöminä, ei auta asiaamme.

Ei niin. Onneksi kukaan ei ole niin tehnytkään.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Viime neuvotteluissa korotettiin nimenomaan alimpia palkkoja, joten kyllä nyt korotus kuuluu kaikille.  Ja miksi ajattelen näin; 80-luvulla vastavalmistuneena sain huomattavasti huonompaa palkkaa kuin kauemmin alalla olleet. Silloisille erikoissairaanhoitajille maksettiin myös enemmän kuin tavallisille sairaanhoitajille. Erikoissairaanhoitajakoulutukseen pääsit vasta parin vuoden työkokemuksen jälkeen, ja kouluihin riitti hakijoita.

-95 vuoden lakolla ei saavutettu mitään suurempaa hyötyä. 15-vuotis lisä poistettiin ja muitakin huononnuksia tehtiin. Toki saavutettuja etuja ei otettu pois mutta kun jäit muutaman kuukauden päähän mahdollisista työvuosien mukanaan tuomista eduista niin kyllä harmitti. Vastavalmistuneena ei tule aina miettineeksi, että työvuosia on jäljellä useita kymmeniä. Jotain porkkanaa haluaisi silloin tänne lopputyöurallekin. Viimeiset 10 vuotta olen saanut pelkkiä tupokorotuksia, ei ole näkynyt "kannustus"lisää eikä ms. Lomaa on sentään 38 päivää vuodessa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun minulta kysyttiin, miten palkkani voi olla sairaanhoitajien keskimääräisen kokonaisansiota suurempi, vastasin kysymykseen unohtamatta sitä, että monet sairaanhoitajat saavat vähemmän palkkaa kuin minä.

-Minkälaisella osastolla tai sairaalassa pääsee näihin palkkoihin joista nautit?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kun minulta kysyttiin, miten palkkani voi olla sairaanhoitajien keskimääräisen kokonaisansiota suurempi, vastasin kysymykseen unohtamatta sitä, että monet sairaanhoitajat saavat vähemmän palkkaa kuin minä.

-Minkälaisella osastolla tai sairaalassa pääsee näihin palkkoihin joista nautit?

Meidän osastoilla ainakin. Suurten sairaaloiden kolmivuoro-osastoilla jos lisät lasketaan, koska niitä tulee oletettavasti paljon. Pienemmissäkin varmaan mediaseksikkäillä osastoilla eli leikkureissa, tehoilla ja päivystyksessä.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tervehdys pitkästä aikaa arvon kolleegat.

Olen tässä seuraillut näitä tuponeuvotteluja ja tänään sitten kt heitti uhkauksen että jos yksikään käyttää ns. lakkoasetta niin tämä tasokorotus (valtion lupaama) jää poikkeen. Heh, melkosta meininkiä. Mielestäni tässä vaiheessa pitäisi alkaa nostamaan esille joukkoirtisanoutuminen. Jos esimerkiksi 50000 hoitajaa jättää "uhkauksen" irtisanoutumisesta niin vois se saaha jonnilaisen reaktion aikaiseksi. Toisaalta riskinä on suuren yleisön ja median mustamaalaus ahneista hoitajista. Myös muut neuvottelijat todennäköisesti vetää herneen nenään. Mutta voihan ne opettajat mennä hoitajakouluun ja alkaa nostamaan "hemmetin hyvää" palkkaa jatkossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen tässä seuraillut näitä tuponeuvotteluja ja tänään sitten kt heitti uhkauksen että jos yksikään käyttää ns. lakkoasetta niin tämä tasokorotus (valtion lupaama) jää poikkeen. Heh, melkosta meininkiä. 

Kaikki keinot sopimusneuvotteluissa on sallittuja, tosin melkoisia paineita tällaiset heitot asettavat TNJ:n harteille.

Laitetaan vielä kuva teksti-tv:n uutissivusta tuonne loppuun, muualta en tuota KT:n uutista löytänyt.

[br][br]Ylläoleva osuus viestistä on kirjoitettu: 12.09.07 - klo:10:50


No nyt on hallitus sitten kertonut näitä TNJ:n peräämiä lukuja valtion osuudesta "tasa-arvotupoon";

Pääministeri Matti Vanhanen varoittaa palkansaajajärjestöjä odottamasta valtiolta suurempaa panosta kunta-alan palkkaratkaisuun. Vanhanen vahvisti puoluejohtajien paneelissa Kuntamarkkinoilla Helsingissä, että hallituksen lisäraha on 150 miljoonaa euroa.

http://www.aamulehti.fi/uutiset/stt/kotimaa/44081.shtml

Eli luku oli juuri sitä mitä iltapäivälehdistö uutisoi jo kuukausia sitten, hallituskin yrittää nyt sitten lannistaa hoitajia tiukalla linjallaan.

Ei voi muuta sanoa että kyllä on surkea systeemi ja typerät päättäjät kun näyttää että aivan ehdoin tahdoin ajavat hoitajat ajamaan etujaan lakkovaroituksen kautta. No, sitä saavat mitä tilaavat...

edit: YLEkin näyttää uutisoivan asiasta: http://www.yle.fi/uutiset/24h/id69587.html

P108_01.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tähän tilanteeseen on tultu edellisten huonojen tuponeuvottelujen vuoksi. Jollei palkkamme olisi näin pahasti jälkeenjääneitä, ei nyt tarvitsisi vaatia niin paljoa. En usko, että hyväkään palkkaratkaisu nyt korjaa kaikkea sitä vahinkoa, minkä huonot palkat ja työolosuhteet ovat saaneet aikaan viimeisen kahdentoista vuoden aikana.

Ne, jotka ovat jo alaa vaihtaneet tuskin tulevat enää takaisin ja ne, jotka ovat palaneet loppuun tai ovat loppuun palamassa, eivät hyödy palkankorotuksista.

Työnantajapuoli ei tilannetta ymmärrä; TNJ:ssä on vihdoin ymmärretty ja täytyy nyt toivoa, että pokka pitää loppuun asti, ettei koko julkinen terveydenhuolto romahda. TNJ:llä on nyt kova vastuu koko terveydenhuollosta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuntatyönantaja alkaa näimmä käyttää näitä ikiaikaisia keinoja joista nyt pari ensimmäistä on käytössä eli uhkailu ja kiristys. No tämä ei varmaan ollut yllätys kenellekkään. Toivottavasti TNJ:n neuvottelijat eivät turhaan säikähdä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta nyt olisi jokaisella terveydenhuollon ammattilaisella myös mahdollisuus näyttää tukensa TNJ:n neuvottelijoille! Ei riitä että kahvihuoneessa supistaan keskenämme, että jotain tarttis tehdä ja ladataan odotuksia neuvottelijoille, jos ei porukka ole pätkääkään kiinnostunut lähtemään sitä näyttämään julkisesti. Tällä tarkoitan esimerkiksi eilistä mielenilmausta eduskuntatalon portailla, meitähän oli siellä vain kourallinen .. Tilaisuuksia osallistua on kyllä tulossa. Esim. pääkaupunkiseutulaisille huomenna torstaina 13.9 klo 16.30 alkaen Suuri Tehyn Jäsenilta Biomedicumissa.

Kyllä TNJ:n pokka pitää jatkossakin, jos kentältä löytyy tarvittava tuki. Jokainen kollega, jonka kanssa olen viimeaikoina asiasta puhunut, on sen takana että nyt pitää tehdä kaikki mitä tarvitaan jotta palkkakehitys saadaan korjattua. Mutta aika harva oikeesti on vielä tehnyt sen eteen mitään.

"Minä suojelen sinua kaikelta, mitä ikinä keksitkin pelätä. Ei ole sellaista pimeää, jota minun hento käteni ei torjuisi." -Ultra Bra-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tämä on valtapeliä. Toisaalta olen hieman vihainen kuntapäättäjille ja valtiovallalle siitä kuinka asiaa katsotaan 'hälläväliä' asenteella  angry.png

Nyt ovat viimeiset hetket korjata terveydenhuoltoalan ongelmat. Jos ongelmia ei saada kuntoon NYT, Suomen terveydenhuolto romahtaa! Kuten sairaanhoitajaliiton pj. Laaksonen totesi, vuoteen 2020 mennessä 31% sairaanhoitajista on päätynyt eläkkeelle.

Mistä saamme tekijöitä jos nykypäivänä 40% terveydenhuoltoalan koulutuksen saanneista työskentelee aivan muulla alalla kuin terveydenhuollon parissa? Emme mistään! Tuokin 40% lukema tulee nousemaan koko ajan.

Kuntapäättäjät ja valtiovalta perustelevat palkankorotuksia erittäin kalliiksi ja mahdottomiksi. Helvetti! Suomen taloudella menee paremmin kuin koskaan, tulevaisuuden näkymät ovat erittäin hyvät. Julkiselle puolelle Suomi käyttää EU-maista rahaa vähiten. Päättäjien argumentit ovat siis yhtä potaskaa. Kyse on tahdon asiasta, jota TNJ käyttää kampanjoinnissa

Vuonna 2030:

Tervetuloa Albaniaan... anteeksi Suomeen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...