Jump to content
MAINOS

Työkengät


Vieras: murmeli

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 513
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kaverini kehui kyseisiä kenkiä. Aluksi oli kuulemma tullut vatsalihakset kipeiksi, kun kengät olivat korjanneet ryhtiä. Nyt ei suostuisi kengistä luopumaan mistään hinnasta.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

noiden mun MBT-kenkien ovh oli 229€...ja samanlaiset mutta tekonahkaiset oli sit 199€...

mutta käytiin stockalla ja otettiin samana päivänä toi stockan kortti niin silloin sai 10% alennuksen.

silloin oli lisäksi vielä 20% kanta-asiakas alennus kaiketi kaikista tuotteista.

ne "hölmöt" sitten antoi meille molemmat alennukset ja vielä niin että siitä tuli kyllä yhteensä enemmän kun 30% alennus.

jotenka alennusta tuli jotakin 65-80e väliltä, en enää muista.

messuilla oon joskus nähnyt 159e maksavan noi kengät. ja se on jo hyvä tarjous.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

suosittelen hankkimaan masai-kengät instrusta. Kenkä ei ole tuo alkuperainen MBT vaan siitä kopio, hinta siis hieman edullisempi. Itselläni nyt sellaiset ja olen mitä tyytyväisin...muita kenkiä en enää työkengiksi ottaisi :P http://www.instru.com/hyvaolo/kengat-027.php

Kiitos menen heti ensi tilassa ostamaan. Esitteessä luvattiin, että vahentää selluliittiäkin !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maasaista ei heti tule mieleen työkengät, pikemminkin paikallaan pomppiminen ja karjanhoito. Hintaakin tärkeämpi kriteeri minulla on se, että kengät ylipäätään mahtuvat jalkoihin; kokoa 47 leveällä lestillä ei kovinkaan monella valmistajalla ole. Olen tähän asti ollut tyytyväinen Birkenstockeihin, mutta nyt ovat polkuanturat alkaneet halkeilla ikävästi. Kenkäesittelijöitä käyn piinaamassa kohtuuttomilla vaatimuksillani, mutta eipä vielä ole löytynyt korvaavia työkenkiä.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maasaista ei heti tule mieleen työkengät, pikemminkin paikallaan pomppiminen ja karjanhoito. Hintaakin tärkeämpi kriteeri minulla on se, että kengät ylipäätään mahtuvat jalkoihin; kokoa 47 leveällä lestillä ei kovinkaan monella valmistajalla ole. Olen tähän asti ollut tyytyväinen Birkenstockeihin, mutta nyt ovat polkuanturat alkaneet halkeilla ikävästi. Kenkäesittelijöitä käyn piinaamassa kohtuuttomilla vaatimuksillani, mutta eipä vielä ole löytynyt korvaavia työkenkiä.

Ymmärrän ongelmasi hyvin, pojallani jalka 47 ja metsästelemme kenkiä milloin mistäkin, nuorella kaverilla on onneksi vielä laihahko jalkaterä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

suosittelen hankkimaan masai-kengät instrusta. Kenkä ei ole tuo alkuperainen MBT vaan siitä kopio, hinta siis hieman edullisempi. Itselläni nyt sellaiset ja olen mitä tyytyväisin...muita kenkiä en enää työkengiksi ottaisi :P http://www.instru.com/hyvaolo/kengat-027.php

Tuhannet kiitokset tästä infosta!! Mä olen myös jonkin aikaa himoinnut noita alkuperäisiä, mutta nuo varmaan ovat ihan ok myös. Eikun Instruun....

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään kokemuksia MBT/masai-kengistä ja yliliikkuvista nivelistä? Itellä polvet ojentuu yli hyvin herkästi ja kun kävin testaamassa noita kenkiä niin tuntu että varsinkin toinen polvi ojentuu liikaa joka askeleella...Kenkien luvataan kehittävän jalkojen lihaksia joten toisaalta näistä kengistä vois tällä logiikalla olla jopa apua mutta toisaalta se jalan jatkuva yliojentuminen alussa ei oo kyllä varsinkaan hyvästä...Ja eikä oikein uskaltas ostaa ihan silleen kokeilumielessä parin sadan euron kenkiä :/

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon ymmärtänyt että fyssarit ei ainakaan suosittele pitkäaikaiseen käyttöön noita MBT-kenkiä? (Työpäivä?) Esikoiselle noi ois varmaan hyvät, kun se kävelee varpaillaan, mut en uskalla ostaa ennen kuin saan lääkärin mielipiteen asiaan (vaiva neurologinen).

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään kokemuksia MBT/masai-kengistä ja yliliikkuvista nivelistä? Itellä polvet ojentuu yli hyvin herkästi ja kun kävin testaamassa noita kenkiä niin tuntu että varsinkin toinen polvi ojentuu liikaa joka askeleella...Kenkien luvataan kehittävän jalkojen lihaksia joten toisaalta näistä kengistä vois tällä logiikalla olla jopa apua mutta toisaalta se jalan jatkuva yliojentuminen alussa ei oo kyllä varsinkaan hyvästä...Ja eikä oikein uskaltas ostaa ihan silleen kokeilumielessä parin sadan euron kenkiä :/

mä en itseasiassa ole ajatellut tota yliliikkuvien nivelien kannalta, mutta mulla itseasiassa on yliliikkuvat nivelet, ainakin fysioterapeutin mukaan.

lähinnä tosin kyllä tuolla hartioiden ja käsien alueella, mutta mulla kyllä polvet myös taipuu aika helposti yli. varsinkin jos istuu jossain ja pitää jalkoja esim pöydällä tai rahilla tms...kyllä tulee pienet kuopat polvien kohdalle.

en kyllä sitten tiedä onko mulla yhtä pahasti kun sulla, mutta omalla kohdallani voin sanoa että ne kengät ei ole ainakaan pahentanut tota asiaa, koska kun niilä kengillä "oppii" kävelemään niin koko ryhti muuttuu, ainakin mulla. ja kävely ei kyllä ota polviin yhtään.

toki mä olen kyllä sitä mieltä että omalla kohdalla kannattaa kysyä asiantuntijalta...myyjätkin jopa tietää ihmeellisen paljon noista kengistä, mä ihan hämmästyin stockalla mikä asiantuntemus sillä myyjällä noita kenkiä kohtaan oli!  ;)

mä olen siis kaikin puolin tyytyväinen enkä voi sanoa muuta kuin että ne kengät on tehnyt pelkkää hyvää mulle, varsin huonoryhtiselle ihmiselle.

mutta ei kyl kande tosiaan pelkässä kokeilumielessä niitä ostaa.

mulle opastettiin niin, että ensimmäisen viikon niitä sais pitää vaan puolisen tuntia päivässä jalassa, esim sitten vaikka kotona kävellessä. mä kyllä tepastelinkin niillä jonkin verran kotona ennenkun vein töihin :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä oon ymmärtänyt että fyssarit ei ainakaan suosittele pitkäaikaiseen käyttöön noita MBT-kenkiä? (Työpäivä?) Esikoiselle noi ois varmaan hyvät, kun se kävelee varpaillaan, mut en uskalla ostaa ennen kuin saan lääkärin mielipiteen asiaan (vaiva neurologinen).

mä en taas puolestaan ole kuullut että niitä ei sais käyttää koko työpäivää, mutta eihän se tietty tarkoita sitä että niitä vois pitää koko päivän.

tai siis sen perusteella vaan mietin tätä asiaa että kun omalle fyssarille kengistä kerroin niin se oli ihan "innostunut" tai siis että "tosi hyvä juttu!"..

eihän ne kyllä kaikille edes sovi. mä oon nykyisessä duunipaikassa huomannut ihan lähiviikkoina että siellä on tosi monella tommoset kengät.

mielenkiintosta olis joskus kokeilla miltä semmoset lenkkarimallit yms tuntuu....ei sillä että niitä ikinä tulis ostettua mutta kuitenkin, on vähän erilaiset kuitenkin sandaaleihin verrattuna. kaipa niillä on jopa talvikenkiäkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Mäkin haluan lisää kokemuksia noista MBT-kengistä. Onko ne hyvät jalalle, jossa on yliliikkuvuutta, korkeat holvikaaret? Onko niillä, joilla penikat vaivaa, tullu pahempia oireita, vai onko helpottaneet?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko noi kengät tarkotettu ihan sisäkäyttöön? Ittellä kans on mielenkiinto kenkiin heränny. Ei vaan oikeen sovi mulle työkengiks (lanssi). Mietin vaan et missä noilla sit kävelis? Kotona? Kuinka paljon pitäis kävellä että olis hyötyä ryhtiin ym? Sopiiko noi lainkaan ulkokäyttöön? Kauppareissuille? Mites nää meidän "arktiset" olosuhteet. Kestääkö noi vettä/pakkasta?

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko noi kengät tarkotettu ihan sisäkäyttöön? Ittellä kans on mielenkiinto kenkiin heränny. Ei vaan oikeen sovi mulle työkengiks (lanssi). Mietin vaan et missä noilla sit kävelis? Kotona? Kuinka paljon pitäis kävellä että olis hyötyä ryhtiin ym? Sopiiko noi lainkaan ulkokäyttöön? Kauppareissuille? Mites nää meidän "arktiset" olosuhteet. Kestääkö noi vettä/pakkasta?

MBT-kengistä on ihan lenkkariversioitakin olemassa.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

^ joo, niitä kenkiä on vaikka minkälaisia...lenkkareista melkeinpä juhlakenkiinkin...siis semmosiin siistimpiin kenkiin :o

http://fi.swissmasai.fi/Products.aspx

tosta linkistä näkee sitä mallistoa tarkemmin, aika laaja valikoima löytyy...kun olin itse ostamassa noita sandaalimalleja työkengiksi, niin siellä oli nainen samaan aikaan joka osti mbt-kenkiä ihan kävelykengiksi.

sitä mä en osaa sanoa kuinka suurta kävelymäärää se vaatii että vaikuttaa esim ryhtiin, mutta kyllä mä sen olen töissä jo huomannut kun niillä olen kävellyt. joskus saatan pitää pari päivää taukoa ja pitää crocseja, mutta kyllä se tosiaan on ryhtiä parantanut...siis semmoista yleistä ryhtiä, ku kävelee.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Miulla on ollut lenkkikenkinä Vibramin Fivefingersit. Nyt kun lenkkikausi on ohi uskalsin työharjoittelussa kokeilla niitä. Aivan ihanat ovat työssä ja mielestäni paremmat terveysvaikutukset kuin masain kengissä. Tietenkin Vibramit eivät sovi kaikille jaloille, niin kuin nuo Masain kengät. Suosittelen siis Vibramin Fivefingersejä töihin.. Ne on hauskat ja erittäin miellettyvät pitää..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsellä MBT-kengät olleet käytössä jo muutamia kuukausia. Olen ollut niihin oikein tyytyväinen. Positiivisia vaikutuksia olen niissä huomannut ainakin sen, että ryhti on parantunut. En kovin äkkiä vaihtaisi enää Crocseihin takaisin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Crocsit sopii minulle. Tosin pitkää kokemusta ei ole, koska olen vasta toista viikkoa työharjoittelussa vuodeosastolla. :nauraa:

Kyllä sun kannattaa pitää kunnon työkenkiä. Vaikuttaa meinaa aika paljon jaksamiseen ja jalkojen kuntoon. Pitkä seisominen vaikuttaa ja ergonominen työasento. Muista myös työturvallisuus kentällä.

Satu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllä sun kannattaa pitää kunnon työkenkiä. Vaikuttaa meinaa aika paljon jaksamiseen ja jalkojen kuntoon. Pitkä seisominen vaikuttaa ja ergonominen työasento. Muista myös työturvallisuus kentällä.

Yks sopii yhelle, toinen toiselle. Mä oon kohta vuoden painanu crockseilla ja täytyy sanoa et mulle parhaimmat oli tähän asti. Jalat ei väsyneet yhtään ja askel oli kevyttä.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hiivatti, löysin marketista hyvällä alella Schollin sandaalit. Ovat todella hyvät jalassa, muttamutta... johtuen pohjamateriaalista tms. sain jatkuvasti sähköiskuja metallipintoihin koskeattessa. Eli staattista sähköä kehittivät runsaasti. Oli pakko luopua käytöstä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kesästä saakka ollut käytössä Lidl:in n. 7,90 maksaneet nahkaiset miesten kävelykengät, joissa tuuletusaukot jalkapöydän päällä.

Toissa viikolla kävin -lähes- tuplaamassa kenkien arvon pikasuutarilla, laitattamalla niihin uudet kiinnikkeiden tarranauhat 7 eurolla.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

työkaveri vannoo MBT:n nimeen, edullisimmin saanut kuulemma ebaylta..(saankohan tätä "mainostaa")

Oon pitkään himoinnu itselle kanssa mutten ole raaskinut ostaa. Nyt sitten jalkaoperaation jälkeen sain maksusitoumuksen Respectalle että saan sieltä kesä- ja talvikengät keinupohjalla ja kun sanoin että kesäjalkineet pitäis olla mahdollisimman kevyet että saan työkenkinä pitää koska töissä kuitenkin oon eniten jaloillani niin setähän iski mulle MBT:n sandaalit sieltä matkaan, vähän luksusta ;D

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...