Jump to content
MAINOS

Työkengät


Vieras: murmeli

Recommended Posts

Pesukoneeseen vaan. Kestää ihan hyvin. Tosin jos on kovin eritteinen työpiste, niin sitten ei ehkä ihan ykkösvalinta kengäksi. Dekoa ei luonnollisesti kestä. Pesukoneessa ei mene miksikään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 513
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Crocsit olen todennut pidemmän päälle huonoiksi - pidän itse Tallan puukenkiä ja tänään ostin myös takaremmilliset Birkenstockit, koska niissä voi valita lestin leveyden (sopivat paremmin kapeaan jalkaani)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Miten putsaatte nahkaiset sandaali-työkengät? Fiksuna tökkäsin niihin käsidesiä ja värit alkoi lähtemään irti. Halpis crocsit pistin kerran dekoon, kutistuivat numeron verran :nauraa: Olivat semmoista huokoisempaa muovia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko muilla kuin FairyC:llä kokemuksia noista Jalaksen Gram á la Sara-kengistä? Nyt on viime vuodet ollut Crocsit ja muuten olleet ihan ok, mutta alkaa kyrsimään ne sähköiskut...

Minulla on ne ihanat vaaleanpunakukalliset :) Käyttökokemusta ei kyllä ole kuin parin harjoittelun ajalta, mutta hyvin niillä on jaksanut kävellä (ja minä olen edelleen jonkin verran jalkavammainen vuosi sitten tapahtuneen jalkamurtuman jälkeen). Jonkin verran hiostavat, mutta ei mitenkään häiritsevästi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tällä hetkellä on käytössä harjoittelussa ihan Crocsit. Ei sovi mun selälle - ei ollenkaan.

Ennen sairaalaharjoittelujaksoa olen kuitenkin ostamassa ihan oikeat työkengät.

Tässä meidän lähistöllä on Sievin tehtaanmyymälä, joten sieltä tulee varmaan ostettua kunnolliset kengät. :)

Tällaiset Neat olisi kyllä kivat.

"Live well. Laugh often. Love much."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kävin sitten ostamassa kuitenkin tuollaiset Jalaksen Caret. Kokeilin myös noita Gram á la Sara tyylisiä ja jotain hieman samantyyppisiä matalampia, mutta yllättäen jotenkin liian löysän tuntuisia meikäläisen jalalle kuten monet muut normikengät, joita olen vuosien saatossa kokeillut. Nuo Caret saan säädettyä kivasti juuri omalle jalalle sopiviksi. Saa nyt nähdä minkälaiset ovat sitten kovemmassa käytössä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on työkenkinä Birki's elikkä samaa kuin Birkenstock. Tyytyväinen olen ollut, jalkaholville on hyvin tukea ja reunaa kengissä sen verran ettei pääse juurikaan pyörätuolilla tms. varpaille jyräämään. Kaiken kukkuraksi on niin kivan kuvioiset, että piristää päivää. Tilasin omani saksalaisesta nettikaupasta ja tuli halvemmaksi kuin Suomesta. Siis Täältä

Tästä on nyt pari vuotta aikaa, kun itse yritin tilata tuolta netistä ja pankki varoitti, että tilinro ei pidä paikkaansa. En tilannut. Kävin kaupassa ja ne sano Birkenstockissa, että noi nettisivut on väärennetty ja niillä on ollut paljon ongelmia niiden kanssa. En tiedä, onko on asia korjattu, mutta kannattaa olla varovainen. Birkenstockit työkenkinä ihan jees.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Haa, hauska/huono lukea että täällä on muillakin ollut samanmoisia käyttäjäkokemuksia Crocseista. Uran alkuaikoina (alkuaikoja tässä itseasiassa vietetään edelleen :D) tuli käytettyä jos minkämoisia sandaaleita, jotka itseasiassa oli ihan hyviä työjalkineita. Sittemmin tuli hassahdettua tähän ammattikunnan niin ah' suosimaan Crocs -jalkinetyyppiin ja moiset tuli hankittua isolla rahalla, malli oli sellainen perus, joskaan ei reiällinen malli vaan varpaat oli umpiossa. Ongelmia ko. -jalkineissa oli seuraavanlaisia:

a) kysyin myyjältä kestääkö kengät DeKoa kuten jostain olin kuullut ja näin sanoi olevan -> kengät pienenivät koosta 45 -> kokoon 43 dekottamisen yhteydessä, tosi jees,

b) varpaat eivät hengittäneet sellaisessa umpiossa lainkaan (okei johtoajatuksena oli ollut että säästyy sukat eritteiltä) joten jouduin _poraamaan_ siihen reiät jotta varpaat saisi ilmaa eikä muhisi 8h yhtä soittoa siellä kumikortsussa,

c) se staattinen sähköistyminen oli jotain aivan käsittämätöntä, vaikka olen hoitoalalla enkä ydinfyysikko, niin jotenkin sen järkeili niin että kun jalassa on kumiset kengät, niin hankaussähkö esim. työasusta, sairaalasängyistä, laitteista etc. kerääntyi itseen ja purkautui aina välillä milloin mihinkin (kerran ihan oikeasti sattui kun pidin sängyn laidasta kiinni ja tilasin hissiä, hissin nappi antoi aikamoisen tärskyn),

d) helvetin liukkaat märällä, liukastellut useamminkin, mutta kerran meinasin vetää täysillä lipat pyörätuolissa istuvan MS-potilaan päälle suihkuttelun jälkeen, siinä ei enää naurattanut ja

e) jos joku hyppii varpaiden päällä, niin se kuminen jalkine ei oikein palvele työturvallisuutta. Toisin sanoen: huono ostos. Jälkikäteen ajateltuna en näe noissa Crocs-tossuissa mitään hyvää.

Työjalkine-ongelman ratkaisin viime syksynä ja päädyin näihin: http://www.sievinjalkine.fi/index.php?sivu=kengat&kengat_id=38&koko=400&&turvajalkine=1&naulaanastumissuoja=1&otsikko=Turvajalkineet_Naulaanastumissuoja&PHPSESSID=adafbd3cbcffbedbe6a1ff0d2f736059&__utma=82944660.1217887878.1300737115.1300737115.1300737115.1&__utmb=82944660.6.10.1300737115&__utmc=82944660&__utmz=82944660.1300737115.1.1.utmcsr=google|utmccn=%28organic%29|utmcmd=organic|utmctr=sievi . Hengittää, kestävät, pysyy menossa mukana, ei lähde liusumaan alta vauhdikkaammissakaan tilanteissa. Näihin olen tyytyväinen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ostin ensimmäisiksi työkengiksi nuo Sievin Data mallin kengät. Täyttää ny sitten koulun vaatimukset kengistä, eli on varpaat piilossa ja remmi kantapään takana. Ei siinä, kengät on tuntunut kivoilta jalassa ainut on vain, että noita reikiä saisi olla kengän toisessakin kyljessä jotta ilma hiukan enemmän kiertäisi varpaissa. Saiskohan tuohon tehtyä ite reikiä lisää naskalilla tai suutarissa.

Sievi data

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni ollut crocsit käytössä jo pitkään, ensi kesänä taitaa tulla neljäs kesä ja samat kengät vieläkin käytössä, vain pohjasta hieman kuvio kulunut, muuten ennallaan =) Töissä mulla on vielä crocsin saappaat suihkutussaappaina kun ei ole mun jalkaan sopivia saappaita talon puolesta niin saa pestyä helposti. Asukkaatkin tykkää kun on pirteän väriset =D (Vapaa-ajalla käytössä myös talvicrocsit ja varvassandaalit, jälkemmäiset aivan ihanat kesähelteillä!)

Tämän talven olen tossutellut myös vaaleanpunaisissa reinoissa töissä (meillä on eritteet yms harvinaisia, paljon suurempi vaara on saada ruokaa niille...), ja mummojen kanssa kinasteltu kumpi on parempi, reino vai aino =D

Onko kellään kokemusta Gram ála Sara kengistä? http://www.jalas.fi/index.php?do=open&page=416&ok=1&

Mietin jos tuollaiset ostaisi vaihtokengiksi, tykkään kyllä crocseilla mennä töissä mutta haluasin välillä vaitelua jalalle.

Itse vannon kans Crocsien nimeen, kun oon sisähommissa. Parempia ei ookkaan! Ensin loksuttelin niilllä 4.90e maksavilla, joita mulla oli puolen tusinaa eri värisiä. Sitten satsasin oikein 55e maksaviin vaaleanvihreisiin.

Kenttähommissa pitää tietysti olla turvakengät, ja ne mulla on Jalaksen pitkävartiset, ja on tosi hyvät. Kerran jäi kenkä paarien pyörän alle, ja varmaan ois varvas menny murskaksi, mutta turvakenkä pelasti. Ja meillä firma maksoi ensimmäiset turvakengät!

"Niin kauan kuin teillä on valo, uskokaa valoon, jotta teistä tulisi valon lapsia."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerran jäi kenkä paarien pyörän alle, ja varmaan ois varvas menny murskaksi, mutta turvakenkä pelasti. Ja meillä firma maksoi ensimmäiset turvakengät!

Mulla kans tippu joitain vuosia sitten 80 kg painava paperitelan laakeri metristä jalan päälle ja selvis käytännössä säikähdyksellä, kyllä siitä kuvat otettiin ku oli niin perhanan kipee mutta ei mitään löydöksiä. Kuulemma olis ollu melkonen murskavamma kyseessä jos olis ollut tavalliset lenkkarit jalassa. On ne paikassaan erinomaiset kapistukset ja säästää niitä saikkupäiviä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kerran jäi kenkä paarien pyörän alle, ja varmaan ois varvas menny murskaksi, mutta turvakenkä pelasti. Ja meillä firma maksoi ensimmäiset turvakengät!

Mulla kans tippu joitain vuosia sitten 80 kg painava paperitelan laakeri metristä jalan päälle ja selvis käytännössä säikähdyksellä, kyllä siitä kuvat otettiin ku oli niin perhanan kipee mutta ei mitään löydöksiä. Kuulemma olis ollu melkonen murskavamma kyseessä jos olis ollut tavalliset lenkkarit jalassa. On ne paikassaan erinomaiset kapistukset ja säästää niitä saikkupäiviä.

Kumma juttu, kun niitä kuitenkin näkee tyyppejä lanssihommissa lenkkarit jalassa tai jopa oikein rippi-lipokkaat :)

"Niin kauan kuin teillä on valo, uskokaa valoon, jotta teistä tulisi valon lapsia."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kumma juttu, kun niitä kuitenkin näkee tyyppejä lanssihommissa lenkkarit jalassa tai jopa oikein rippi-lipokkaat :)

Hieman nolostellen täytyy nyt myöntää että mulla on työkenkinä kitymarketin vaelluskengät. On lämpöset ja hengittävät, mukavuusaste erittäin korkea. Terävää tai painoa nää ei kyllä eristä yhtään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 7 kuukautta myöhemmin...

Työjalkine-ongelman ratkaisin viime syksynä ja päädyin näihin: http://www.sievinjal...ic|utmctr=sievi . Hengittää, kestävät, pysyy menossa mukana, ei lähde liusumaan alta vauhdikkaammissakaan tilanteissa. Näihin olen tyytyväinen.

Sait mutki ostamaan juuri nämä kyseiset turvajalkineet. Oon akuuttipuolel töis ja yleensä sen verran kova meno et tulee varmaan ihan tarpeeseen. Millon meinaa jäädä varpaat paarin renkaiden alle ja millon meinaa liukastuu ties mihin eritteisiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä kävi jalkaterapeutti opettaja pitämässä jalkojen hyvinvoinnista luentoa. Kertoi millainen on hyvä kenkä. Ohut pohja, taipuu ja kiertyy, kantaa ei lainkaan/ tai tosi matala.

Olin jo vuosikymmenet käyttänyt tukevapohjaisia työkenkiä ja nyt laitoin ne vaihtoon. Sittarista (cm) löytyi sopiva kesäsandaali ja hämmästys oli kova, kun jalat jaksoivat paremmin päivän. Ilmeisesti jalan pohjelihaspumppu toimi paremmin ja jalat eivät turvonneet kesähelteilläkään.

Ohut pohja on hankala kun seisoo eritelammikossa , mutta olen nipin napin ne välttänyt.

Ostin alennusmyynnistä vielä varakengiksi samanlaiset sandaalit 20 eurolla.

Meillä kävi jalkaterapeutti opettaja pitämässä jalkojen hyvinvoinnista luentoa. Kertoi millainen on hyvä kenkä. Ohut pohja, taipuu ja kiertyy, kantaa ei lainkaan/ tai tosi matala.

Olin jo vuosikymmenet käyttänyt tukevapohjaisia työkenkiä ja nyt laitoin ne vaihtoon. Sittarista (cm) löytyi sopiva kesäsandaali ja hämmästys oli kova, kun jalat jaksoivat paremmin päivän. Ilmeisesti jalan pohjelihaspumppu toimi paremmin ja jalat eivät turvonneet kesähelteilläkään.

Ohut pohja on hankala kun seisoo eritelammikossa , mutta olen nipin napin ne välttänyt.

Ostin alennusmyynnistä varakengiksi samanlaiset sandaalit 20 eurolla.

"Kyllä on jännittävää elää,ajatteli Muumipeikko. Kaikki voi hetkessä kääntyä ylösalaisin-ilman mitään syytä."(Muumipappa ja meri)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Mulla on jotku tollaset hummel-merkkiset sandaalit prismasta, muistaakseni 6 €. Käytön jälkiä ei juuri ole vieläkään. Palvelleet jo kolme vuotta vissiin, joskaan nyt viimeiseen 1,5 vuoteen ei ole kauhean aktiivisesti tullut oltua sisätöissä, mutta eipä tolla hinnalla haittaa vaikka uusiskin vuoden välein.

Toinen kiva on reinot, mutta jos työhön kuuluu vähänkään eritteiden kanssa pelaamista niin saattaapi olla huono idea. Lisäksi ne maksaa vissiin pari-kolme kymppiä ja ne kuluvat aika nopeasti pohjasta, sisältä ja ulkoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse ostin ekat oikeat työkenkäni parisen viikkoa sitten ja olen ollut niihin erittäin tyytyväinen, kunnon jalaksen kengät ja ulkonäköin muuta kuin peruspopo eli Sarita-malli.

Tuunasin sen verran että lisäsin päkiälle lisäpehmustepohjallisen, itsellä kun aina on uusissa kengissä päkiät ekat viikot hellinä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 kuukautta myöhemmin...

Ensimmäinen työvuoro menty "Masai-kengillä". Ostin nettikaupasta -75% hintaan poistosta, kun löytyi juuri sopivasti omaa kokoa (ehkä siksi olivat vielä jäljellä, kun koko on 46). Plantaarifaskiitti ei vaivannut koko päivänä ja jalat ovat kevyemmän tuntoiset. Lenkkarimalli vähän hiostaa, mutta en olisi sandaalejakaan ottanut mielellään.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hymyilyttää hiukan, lehdessä oli jopa sähkönjohtavuuden aiheuttaneen juuri croksmerkillä mahd. oikosulkua sairaalalaitteistoon,toisaalta kehunt aon valtaisa tuotteelle. Päätyäkkö siltikkin crocks.merkkiin?

Marianne T.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

voisiko se mennä niin, että häiriö on estossa,eikä johtamisessa.Eli juuri se liiallinen antistaattisuus.. :)

eli Sievi, Jalas, Työasu/image wear, sekä BB tarksitelematta...samassa ollaan, heh.

Marianne T.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mäkin luin sen jutun jossa crocseja kiellettiin ehdottomasti käyttämästä sähköjohtavuuden takia varsinkaan leikkureissa. Vaan mitä olikaan hoitajilla lähes kaikilla leikkuriharjoitteluni aikana - crocsit :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...