Jump to content
MAINOS

Työkengät


Vieras: murmeli

Recommended Posts

mistä nahkaisia umpikärkisiä työkenkiä, punaisia tai keltaisia, joissa eläimen kuva, kun jalat laittaa yhteen, eläin on kokonainen. toisessa kengässä eläimen etupää ja toisessa takapää!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 513
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

työkaveri vannoo MBT:n nimeen, edullisimmin saanut kuulemma ebaylta..(saankohan tätä "mainostaa")

Itselläni on Ryn-merkkiset popot, jotka siis ovat käytännössä samat kuin MBT:t. Kustantaa puolet vähemmän. Itse ostin ko. popot tavallisesta urheiluliikkeestä hintaan 104€. Ja mun mielestäni nämä on jopa hieman sirommat kuin MBT:t. Me like, en vaihtais enää muihin.

Muoks. Lisäys: Ja mitä noihin yliliikkuviin niveliin ja masai-kenkiin tulee... Itselläni myös yliliikkuvuutta nivelissä, erityisesti lonkissa. Aikasemmin on saattaneet "lonksua paikoiltaan" ihan normaalisti kävellessä, mutta näiden kenkien kanssa ei ongelmaa ole ollut. Lisäksi kaikki alaselkäkivut ovat kaikonneet ja ryhti parantunut. Työvuoron jälkeen ei myöskään enää tule fiilistä, että tarttis nostaa jalat ylös.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni ollut crocsit käytössä jo pitkään, ensi kesänä taitaa tulla neljäs kesä ja samat kengät vieläkin käytössä, vain pohjasta hieman kuvio kulunut, muuten ennallaan =) Töissä mulla on vielä crocsin saappaat suihkutussaappaina kun ei ole mun jalkaan sopivia saappaita talon puolesta niin saa pestyä helposti. Asukkaatkin tykkää kun on pirteän väriset =D (Vapaa-ajalla käytössä myös talvicrocsit ja varvassandaalit, jälkemmäiset aivan ihanat kesähelteillä!)

Tämän talven olen tossutellut myös vaaleanpunaisissa reinoissa töissä (meillä on eritteet yms harvinaisia, paljon suurempi vaara on saada ruokaa niille...), ja mummojen kanssa kinasteltu kumpi on parempi, reino vai aino =D

Onko kellään kokemusta Gram ála Sara kengistä? http://www.jalas.fi/index.php?do=open&page=416&ok=1&

Mietin jos tuollaiset ostaisi vaihtokengiksi, tykkään kyllä crocseilla mennä töissä mutta haluasin välillä vaitelua jalalle.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MBT:n mustat sandaalit käytössä nyt toista vuotta, ovat aivan ihanat. Yötyötä kun tekee on aina välillä sellainen olo että haluaisi nostaa jalat ylös, mutta kun käyttää MBT:tä ei tarvii! Tällaisena vähän isompana ihmisenä eron muihin kenkiin huomaa. Viime kesänä oltiin Tallinnassakin kolme päivää ja käveltiin varmaan 10-20km per päivä ja minä olin ainoa joka ei valittanut jalkojaan päivän päätteeksi, ja kenkinä olivat MBT:t. Ainoa huono puoli noissa on niiden hankala putsaaminen. Tähän mennessä ei mitään eritteitä ole onneksi roiskunut, joten pelkkä desinfioivalla aineella pyyhkiminen on riittänyt, mutta esim. pesukoneeseen en uskaltaisi laittaa. Niin ja nuo laihduttavat yms jutut voi kyllä unohtaa... :)

Crocsit taasen ei käyny yötyössä ollenkaan. Jalat ja selkä särki niin, että taju meinasi lähteä. Otin ne kotiin ja vapaa-ajalla ne ovatkin mitä mainioimmat ja todellakin ihanat jalassa. Crocseista caymannit käytössä, Off roadit olivat liian kovat mieleeni. :angry:

Metsä vastaa niinkuin sinne huudetaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Katselin tuossa hiljan itselleni uusia työkenkiä ja Sievin turvajalkineet (hollannikas) tuntuivat jalassa hyvältä ja mukavalta, mutta jäin miettimään miten kenkä kestää huoltoa. Tuleva työpaikka on päivystysalueella, jossa epäilen että tulee noita eritteitä enemmänkin vastaan. Kannattaako sittenkin pitäytyä Crocseissa?

Neulominen on helppoa kuin heprea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt on ekat työvuorot dallattu näillä ja täytyy sanoa että oon enemmän ku tyytyväinen. Askellus on pehmeää ja rullaavaa, pitkän duunitauon jälkeenkään ei kipeytyny paikat.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mistä nahkaisia umpikärkisiä työkenkiä, punaisia tai keltaisia, joissa eläimen kuva, kun jalat laittaa yhteen, eläin on kokonainen. toisessa kengässä eläimen etupää ja toisessa takapää!

Ne on Birki's merkkiset ja niitä löytyy esim. http://www.ea.fi/?pr=479

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

itse ostin MBT vain siviilikäyttöön.. mietin vain että soveltuvatko työhön, jossa joutuu käsipelillä suorittamaan potilassiirtoja tai tukemaan wc:ssä sangen painavaa potilasta, jolla tasapainossa ongelmia.....? kun tavalliset kengät ovat "tukevampia".. en vielä uskaltanut ostaa professional-MBT popoja..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisko täällä kellään vinkkiä hikoileville jaloille? Koitin Crocseja, ne on vihoviimeiset, aiemmin olleet Maahiset vaihtopohjallisilla oli ihan ok, mutta olisko jollain vielä parempaa vaihtoehtoa?

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Kyllähän ne Maahiset on aivat ihanat vaikkapa parvekekengiksi. Pohja voi olla muotoiltu, mutta on aivan liian pehmeä että tekisi jalalle hyvää. Jos seisoskelet/kävelet/hoitotieteilet koko päivän pohjan pitää olla muotoiltu ja kova.

Itselläni on maahiset, ja ne ei tosiaankaan ole pehmeä pohjaiset ;o

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kyllähän ne Maahiset on aivat ihanat vaikkapa parvekekengiksi. Pohja voi olla muotoiltu, mutta on aivan liian pehmeä että tekisi jalalle hyvää. Jos seisoskelet/kävelet/hoitotieteilet koko päivän pohjan pitää olla muotoiltu ja kova.

Itselläni on maahiset, ja ne ei tosiaankaan ole pehmeä pohjaiset ;o

Ei minullakaan maahiset ole olleet pehmeät.. Voisiko tämäkin olla malliriippuvainen? Tosin en kyllä Maahisten tai minkään muunkaan firman sandaaleja laittaisi jalkaan töihin, jos niissä ei olisi takaremmiä. Takaremmi on aika ehdoton.

- Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on Hejcon nahkaset, umpikärkiset kanootit. Muuten tuntuvat ihan hyvältä jalkaan, mutta jalat hikoaa hirmusesti. Ei nuo kyllä kalliitkaan olleet, oisko 20€ ollu.

Seuraavaksi sitten paremmin ilmastoidut ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mistä nahkaisia umpikärkisiä työkenkiä, punaisia tai keltaisia, joissa eläimen kuva, kun jalat laittaa yhteen, eläin on kokonainen. toisessa kengässä eläimen etupää ja toisessa takapää!

Ne on Birki's merkkiset ja niitä löytyy esim. http://www.ea.fi/?pr=479

Edullisemmin: www.footshopping.com

Viime viikolla tilasin ihanat kengät tuolta ;)

"Hetki ennen ja hetki jälkeen, ja välissä se, jota et voi koskaan saada takaisin". -Tommy Tabermann-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on käytössä Sievin työkengät, jotka sain viisi vuotta sitten ollessani kaksi viikkoa tehtaassa töissä. Todella hyvin ovat säilyneet, ehkäpä juuri käytön vähyyden takia. Huonona puolena on lievä hiostus (kengissä on kyllä tuuletusaukkoja), mutta tämä korjaantuu tarpeeksi ohuilla sukilla. Koulun laboraatioissa noilla on pärjännyt, mutta saattavat olla ehkä vähän liian stydit laboratorioon. Kaipa noita käyttää, kunnes menevät rikki.

Plussana kaupan päälle tuli vahvistetut kärjet, joten minun jaloilleni saa heitellä melkeinpä mitä tahansa painavaa. Yritin Sievin verkkosivuilta löytää noita samoja kenkiä, mutta eipäs löytynyt, ehkä on niin vanhaa mallia, ettei enää ole myynnissä? :o

"Defibrillators are a little like Sean Connery: suave and sexy in movies, but pretty unimpressive in real life (also very old and hairy)."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni ollut käytössä nyt parin vuoden ajan Crocsin Yukonit ja kantapäät ovat alkaneet ilmoitella olemassa olostaan. Eli nyt tarttis mahdollisimman pehmeäpohjaisia kenkiä, joka jakaisi painon mahdollisimman tasaisesti koko jalkapohjan alueelle. Erityisesti nämä kantapäät kipeytyvät instrumenttivuorossa, jossa ei pahemmin liikuta 1-3 tuntiin. Osastotyöskentelyssä nuo vielä välttävät, kun paikoillaan ei ehdi montaa minuuttia olemaan.

If he's so smart, how come he's dead?

- Homer Simpson

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on kahdet työkengät. Toiset on Sievin ESD sandaalit turvakärjellä ja toiset on Birkenstockin remmisandaalit. Molemmat on tosi mukavat, tosin Sievit aavistuksen hiostaa. Mä himoitsen Vibramin fivefingersejä, kun mulla on tämmöset aavistuksen räpylämäiset varpaat niin ne sais olla vapaammin.

Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä himoitsen Vibramin fivefingersejä, kun mulla on tämmöset aavistuksen räpylämäiset varpaat niin ne sais olla vapaammin.

Itsekin katselin ko. kenkiä. Mutta ne eivät olleet kovin hyvät tukemaan nilkkoja (itselläni ainakin nivelsidevammaa sen verta, että saa tukea olla kengissä). Muuten varmaan ihan mukavat.

Ostin nyt uudet työkengät. Lenkkarit, joissa on "verkko" pehmusteiden sijasta. Ovat tukevat, eivät paljoakaan hiosta ja kehitetty erityisesti ulkoiluun. Sopivat siis mainiosti sairaalaan. Päälle suihkuttelin kauhean kasan niitä kengän suoja-aineita, jotta roiskeiden pyyhkiminen pois olisi helpompaa. En ole katunut tippaakaan!

- Ensivaikutelman voi tehdä vain kerran -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Nuista Crocseista ja niiden sähkösyydestä on näköjään hälisty täälläkin. En tiedä kuinka uudesta/vanhasta mallista on kysymys, mutta tollaset "antisähköset" popot löyty Crocsin sivuilta, ja ajattelin ko. kenkämerkistä tykkäävänä ostaa moiset työkengiksi. :)

http://www.crocs.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=409&Itemid=65

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nuista Crocseista ja niiden sähkösyydestä on näköjään hälisty täälläkin. En tiedä kuinka uudesta/vanhasta mallista on kysymys, mutta tollaset "antisähköset" popot löyty Crocsin sivuilta, ja ajattelin ko. kenkämerkistä tykkäävänä ostaa moiset työkengiksi. :)

http://www.crocs.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=409&Itemid=65

Mä oon muuten töissä huomannut, että Crocksit jalassa saa huomattavasti enemmän pieniä sähköiskuja laitteista, ja saman on todennut toinenkin työntekijä, eli jotain perää kyllä siinä väitteessä on. Nyt kun nahkasandaaleilla oon taas talsinut, niin eipä oo montaakaan tullut, kun crockseilla niitä tuli sellaiset 5-10 päivässä!

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nuista Crocseista ja niiden sähkösyydestä on näköjään hälisty täälläkin. En tiedä kuinka uudesta/vanhasta mallista on kysymys, mutta tollaset "antisähköset" popot löyty Crocsin sivuilta, ja ajattelin ko. kenkämerkistä tykkäävänä ostaa moiset työkengiksi. :)

http://www.crocs.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=409&Itemid=65

Mä oon muuten töissä huomannut, että Crocksit jalassa saa huomattavasti enemmän pieniä sähköiskuja laitteista, ja saman on todennut toinenkin työntekijä, eli jotain perää kyllä siinä väitteessä on. Nyt kun nahkasandaaleilla oon taas talsinut, niin eipä oo montaakaan tullut, kun crockseilla niitä tuli sellaiset 5-10 päivässä!

Joo, tällaista viestiä oon kans kuullut monesta suunnasta. Mutta hienoa että asia on havaittu myös valmistajan puolesta, noissa Fuse Venteissä on ilmeisesti seoksessa enemmän jotain johtavaa materiaalia, jonka ansiosta sitten tätä staattista varausta purkautuu normaalia tietä jalkapohjista maahan, eikä sähköiskuina esim käsien kautta. :) Toivon mukaan toimii käytännössä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nuista Crocseista ja niiden sähkösyydestä on näköjään hälisty täälläkin. En tiedä kuinka uudesta/vanhasta mallista on kysymys, mutta tollaset "antisähköset" popot löyty Crocsin sivuilta, ja ajattelin ko. kenkämerkistä tykkäävänä ostaa moiset työkengiksi. :)

http://www.crocs.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=409&Itemid=65

Mä oon muuten töissä huomannut, että Crocksit jalassa saa huomattavasti enemmän pieniä sähköiskuja laitteista, ja saman on todennut toinenkin työntekijä, eli jotain perää kyllä siinä väitteessä on. Nyt kun nahkasandaaleilla oon taas talsinut, niin eipä oo montaakaan tullut, kun crockseilla niitä tuli sellaiset 5-10 päivässä!

Joo, tällaista viestiä oon kans kuullut monesta suunnasta. Mutta hienoa että asia on havaittu myös valmistajan puolesta, noissa Fuse Venteissä on ilmeisesti seoksessa enemmän jotain johtavaa materiaalia, jonka ansiosta sitten tätä staattista varausta purkautuu normaalia tietä jalkapohjista maahan, eikä sähköiskuina esim käsien kautta. :) Toivon mukaan toimii käytännössä.

Kävin kurkkaamassa, mutta on niin umpinainen malli että ei sovi ainkaan mulle :/ Kun hikoaa jo noissakin missä reikiä yltympäärinsä.. Mutta ideana kyllä hyvä.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nuista Crocseista ja niiden sähkösyydestä on näköjään hälisty täälläkin. En tiedä kuinka uudesta/vanhasta mallista on kysymys, mutta tollaset "antisähköset" popot löyty Crocsin sivuilta, ja ajattelin ko. kenkämerkistä tykkäävänä ostaa moiset työkengiksi. :)

http://www.crocs.fi/index.php?option=com_content&task=view&id=409&Itemid=65

Mä oon muuten töissä huomannut, että Crocksit jalassa saa huomattavasti enemmän pieniä sähköiskuja laitteista, ja saman on todennut toinenkin työntekijä, eli jotain perää kyllä siinä väitteessä on. Nyt kun nahkasandaaleilla oon taas talsinut, niin eipä oo montaakaan tullut, kun crockseilla niitä tuli sellaiset 5-10 päivässä!

Joo, tällaista viestiä oon kans kuullut monesta suunnasta. Mutta hienoa että asia on havaittu myös valmistajan puolesta, noissa Fuse Venteissä on ilmeisesti seoksessa enemmän jotain johtavaa materiaalia, jonka ansiosta sitten tätä staattista varausta purkautuu normaalia tietä jalkapohjista maahan, eikä sähköiskuina esim käsien kautta. :) Toivon mukaan toimii käytännössä.

Kävin kurkkaamassa, mutta on niin umpinainen malli että ei sovi ainkaan mulle :/ Kun hikoaa jo noissakin missä reikiä yltympäärinsä.. Mutta ideana kyllä hyvä.

No joo, varmastikin tässä tapauksessa toisille sopii, ja toisille ei. :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...

Itse ostin sairaan kalliit Maahissandaalit 3 vuotta sitten, ja parin ekan työharjoittelupäivän jälkeen huomasin miten hiostavat ne voivatkaan olla. No, täytynee kaivaa uusi 80 e taskusta ku sairaanhoitajaksi lähtee opiskelemaan. :huh:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...