Jump to content
MAINOS

Työkengät


Vieras: murmeli

Recommended Posts

Itellä tulee tässä syksyn aikana myös työkenkien hankinta eteen. Toisaalta niiden tulisi pitää kylmä ja märkä loitolla lumessa ja loskassa, toisaalta pitäisi pystyä pitämään useampi tunti myös sisälämpötiloissa ilman että jalat kohtuuttomasti hikoaa. Lisäksi tarvetta olisi vahvikekärjille ja naulaanastumissuojalle ja pidon tulisi olla 10+ esim. märissä betoniportaissa. Taitaa mennä kalliiksi lystiksi ellei jostain tingi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 513
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Kai sää Julma tiesit, että turvakengät kuuluu sairaankuljettajan suojavarustukseen ja näin ollen työnantajan on moiset työntekijälle kustannettava (vakituisessa työsuhteessa olevalle työntekijälle). Näin kertoi meidän työsuojelupiirin edustaja kun joskus oli asiasta erimielisyyksiä. Perusjalakset kesä- ja talvimallilla kolahti tällöin meikäläisen kaappiin ja ovat kyllä omassa käytössäni sun kriteerisi tähän asti täyttäneet. *winkwink*

E: tarkennusta sanomisiini...

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pitääpä ottaa asia puheeksi tässä ilmojen viiletessä ja kastuessa. Itse asiassa tiesin tuosta työnantajan velvollisuudesta, mutta muistin että se menee jotenkin niin, että jos työnantaja vaatii käyttämään jotain tiettyä varustetta niin se on hänen kustannettava, mutta muuten taas ei. Ilmeisesti niitä ei vaadita koska osa käyttää jotain muuta kuin turvakenkiä. Tosin nää saattaa olla kyllä jossain työturvallisuuslainsäädännössäkin mainittu.

Myös vinkki talvijalaksista pistetty korvan taakse. Joskin mulla on jalat mallia suihku, jotka kastuu sandaalimallisissa kesäjalaksissakin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla kanssa käytössä olleet Mbt kengät jo toista vuotta. Vähentäneet on kyllä selkävaivoja töissä huomattavasti. Ainoa miinus on se, että siellä on kai vaihdettu siivousainetta, kun nykyään lattiaa vasten paikoitellen narisee pohjat ärsyttävästi. Etenkin yövuorossa ongelma korostuu, kun koettaa hiljaa hiipua sängyn viereen katsomaan nukkuvaa potilasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Crocseista en luovu ellei aseella uhata. ;)

Syynä ihan se, että ei tartte vaivata työnantajaa joka hankkis kumisaappaat jotka mulle sopii jalkoihin.. Kumppareita on puolen tusinaa pareja per osasto/palvelutalo mutta yksikään ei kinttuuni mene. :angry: Sama ongelma joka talossa.. Säännöt taas sanoo että jokaasen on saunotettava/suihkutettava jengi vuorotellen. Crocsit jalas voi olla pesutilois melko turvallisesti.. klooria kenkiin päivän lopuks (decoa ei meidän talos ole, käyttäisin sitä muuten) ja se siitä. Sukat toki kannattaa ottaa pois märkätiloissa...

Tuosta työnantajan vaivaamisesta, että ihan tarpeeks on heillä tekemistä työvaatteitteni suhteen jotka ajoittain pesulaan lähetettäessä "katoavat"...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen miettiny noita crockseja työkäyttöön(olis helpot pitää puhtaana) , mut mahtaako niissä tulla jalat kipeiksi, jos omistaa lättäräpylät?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen miettiny noita crockseja työkäyttöön(olis helpot pitää puhtaana) , mut mahtaako niissä tulla jalat kipeiksi, jos omistaa lättäräpylät?

Mulla se oli toisinpäin. Eli jalkojen väsyminen (lattajalat) ja plantaarifaskiitti loppui crocsien hankkimiseen.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Crocsit oli hyvät työkengät mutta itteä alko korpeemaan kyllä se iänikuinen staattinen napsahtelu, kun joka paikka antoi tällejä.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mulla kanssa käytössä olleet Mbt kengät jo toista vuotta. Vähentäneet on kyllä selkävaivoja töissä huomattavasti. Ainoa miinus on se, että siellä on kai vaihdettu siivousainetta, kun nykyään lattiaa vasten paikoitellen narisee pohjat ärsyttävästi. Etenkin yövuorossa ongelma korostuu, kun koettaa hiljaa hiipua sängyn viereen katsomaan nukkuvaa potilasta.

Tämän olen itsekin huomannut, muuten niin mainioissa Mbt kengissä ( narinan). Vähänkin kun on märkää lattialla ja se tarttuu kengänpohjiin, niin narisee ikävästi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on Vibramit, Bikilat. En oo kyl ikinä ennen koittanut niin hyviä kenkiä kuin Vibramit on, tosin niiden käyttö kannattaa aloittaa vähän kerrallaan. Mä kokeilin viime kesänä kävellä niillä kylmiltään kokonaisen viikonlopun ajan ja kyllä löysin jaloistani aivan uusia lihaksia. Onhan nuo aivan pöntön näköiset, mutta se ei haittaa kun on niin mahtavat jalassa :D Tällä hetkellä himoitsen ostavani toiset fivefingersit, ehkä sprintit.

Hymyilemiseen tarvitaan 26 lihasta mutta murjotukseen 62. Mitäpä suotta itseään vaivaamaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pystyy periaatteessa, riippuu omien varpaiden paksuudesta :nauraa: . Kannattaa mennä sovittamaan niitä varvassukkien kanssa, jos vain on mahdollisuus, voi sitten vähän kikkailla koolla. Mun Bikiloihin mahtuu sukat just ja just. Yleensä en kuitenkaan niitä käytä, osaksi sen takia etten oo pitkään aikaan löytänyt mistään varvassukkia, nyt vois taas ruveta käyttämään kun vihdoin löysin sellaiset.

Hymyilemiseen tarvitaan 26 lihasta mutta murjotukseen 62. Mitäpä suotta itseään vaivaamaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään kokemuksia birkenstockeista? Kovasti jotkut ovat kehuneet mutta vähän epäilyttää se takaremmin puuttuminen monissa malleissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on työkenkinä Birki's elikkä samaa kuin Birkenstock. Tyytyväinen olen ollut, jalkaholville on hyvin tukea ja reunaa kengissä sen verran ettei pääse juurikaan pyörätuolilla tms. varpaille jyräämään. Kaiken kukkuraksi on niin kivan kuvioiset, että piristää päivää. Tilasin omani saksalaisesta nettikaupasta ja tuli halvemmaksi kuin Suomesta. Siis Täältä

Kukaan ei ole hyödytön, aina voi olla edes huonona esimerkkinä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko kellään kokemuksia birkenstockeista? Kovasti jotkut ovat kehuneet mutta vähän epäilyttää se takaremmin puuttuminen monissa malleissa.

Kengän malli on sen verran "kuppimainen", että ainakaan minä en ole osastotyössä takaremmiä kaivannut. Pysyvät kyllä jalassa vaikka joutuisi välillä ottamaan muutaman juoksuaskeleenkin. Huono puoli noissa on se, että korkkipohjasta lähtee hieman väri. Tämä haitta on tosin melko pieni.

Hymyilemiseen tarvitaan 26 lihasta mutta murjotukseen 62. Mitäpä suotta itseään vaivaamaan!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu-u, työkenkäongelma myös täällä. Tällä hetkellä ajattelin koulun harjoitustunneilla vielä Crocseilla pärjäillä mutta ajatuksissa on hommata ns. kunnon kengät sitten harjoitteluihin ja työelämään.

Omille jaloille Crocsit eivät sovi "pidempään käyttöön", ja nyt sitten pitäisi vaan tehdä tutkimusta. Vaihtoehtoja vaan on liikaa. Ittellä kun yhtenä ongelmana on pahat lättäjalat, jotenka jalka tarttee tukea.

Saa nähdä monet kengät pitää testata ennenkun löytyy ne "täydelliset". :)

Opiskelublogi: Uutta Kohden

"It's never too late!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itsekin mietin juuri, että mitkä kengät sitä nyt sitten hankkisi ja mistä niitä kannattaa katsella. Onneksi eka harjoittelu on vasta syksyllä ja harjoitustunneille kelpaa kuulemma vaikka lenkkarit. Kuitenkin pieni paniikki, kun normaalien kenkien ostaminen tuntuu jo joskus hieman ylivoimaiselta. Olen kuitenkin normaalistin sen verran sähköinen, että crocsien tyyppisten kenkien pitäminen varmaan antaisi vain entistä pahemmat tujaukset.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla käytössä Merrelin sandaalit. Kevyet jalassa, jaksaa painaa pitkänkin päivän ja mikä parasta, hikoiluongelma lähes kokonaan poistunut. Maahiset oli muuten hyvät, mutta ei ollut pestäviä pohjallisia. LaJa:n kengistäkin tykkäsin tosi paljon, mutta se hikoilu, se hikoilu. Reilun vuoden nyt taapertanut Merreleissä enkä enää vaihtaisi, mun jalat tykkää :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko muilla kuin FairyC:llä kokemuksia noista Jalaksen Gram á la Sara-kengistä? Nyt on viime vuodet ollut Crocsit ja muuten olleet ihan ok, mutta alkaa kyrsimään ne sähköiskut...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla käytössä Merrelin sandaalit. Kevyet jalassa, jaksaa painaa pitkänkin päivän ja mikä parasta, hikoiluongelma lähes kokonaan poistunut. Maahiset oli muuten hyvät, mutta ei ollut pestäviä pohjallisia. LaJa:n kengistäkin tykkäsin tosi paljon, mutta se hikoili, se hikoilu. Reilun vuoden nyt taapertanut Merreleissä enkä enää vaihtaisi, mun jalat tykkää :D

Hmm, mulla muuten on ollut noita Merreleitä useampiakin aikaisemmin muissa tarkoituksissa toki. Ei tullut mieleen, että tuollaiset soveltuisivat hyvin myös työkengiksi. Mitens noita kestää puhdistella?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...