Jump to content
MAINOS

Mies hoitajana!


Vastaava

Recommended Posts

ottaa myös päähän se että jossain tapauksissa lasketaan yhdeksi jätkistä.

Parhaat mimmithän on hyviä jätkiä. Tai niin on tapana sanoa..

luontofilmeistä tuttuja gorillalle tyypillisiä käytöstapoja.

Pari kertaa kun tekee tuon mainitsemasi rituaalin, huomaa, että se tosiaan tehoaa itsetuntoon..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 199
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Opiskeluajoilta on aika karvaitakin kokemuksia osastoilta, jossa oli pelkästään naisia töissä. Huh! Kyllä siellä höyhenet pöllysi... Kun täällä psykiatrialla työskentelee, niin enemmän on miespuolisia kollegoja. Ilmapiiri on hyvä, enkä ole "tytöttelyä" kohdannut. Eikä minua ainakaan haittaa yhtään, että lasketaan "hyviin jätkiin". Näin se on aina omalla kohdallani ollut ennen työelämääkin.  :)

Tarkoitukseni ei sitten suinkaan ole yleistää eikä parjata naisvaltaisia osastoja. Tämä on vain minun kokemukseni.  ;)

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä voisin kyllä  hiukan yleistää ja parjata naisvaltaisia työpaikkoja  ;)

Millaisia kokemuksia teillä on, onko ilmapiiri parempi sellaisilla työpaikoilla missä on miehiäkin hoitajina? Olen jopa harkinnut työpaikan vaihtoa - niin kyllästyttää joskus nämä kotkotukset  :) Psyk-hoitaja olenkin, tällä hetkellä somaattisella puolella töissä...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ilmeisesti täällä on jäsenistössä mieshoitajia  suht paljon. Hyvä hyvä  :)

Pari miestä, loput on tällaisia pojan kloppeja!

miehen mittahan on kaksi metriä... ;)

- Ambulanssijuntti -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Millaisia kokemuksia teillä on, onko ilmapiiri parempi sellaisilla työpaikoilla missä on miehiäkin hoitajina?

Mä ainakin itse uskon että optimaalisin tilanne ois fifty-fifty. Oon ollu sellasissa missä on pelkkiä miehiä, ja sellasessa missä on pelkkiä naisia. Vaikea sanoa kummat ois ollu pahempia "ompeluseuroja". Pelkät naiset saavat yleensä aikaan aikamoista kyräilyä ja kuppikuntaisuutta. Pelkät miehet keskenään taas kyttäävät toisten tekemisiä ja pyrkivät pätemään toisilleen. (kokemukseni ovat sairaalan lisäksi raksalta, varastosta, muuttofirmasta ja metallifirmasta)

Ainoana miehenä oleminen työpaikalla on myös aika kiusallista. Joutuu jotenkin erilaisten "odotusten" kohteeksi, juuri niinkuin muutamat ovat jo täällä kuvailleetkin.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon ollu sellasissa missä on pelkkiä miehiä, ja sellasessa missä on pelkkiä naisia. Vaikea sanoa kummat ois ollu pahempia "ompeluseuroja". Pelkät naiset saavat yleensä aikaan aikamoista kyräilyä ja kuppikuntaisuutta. Pelkät miehet keskenään taas kyttäävät toisten tekemisiä ja pyrkivät pätemään toisilleen. (kokemukseni ovat sairaalan lisäksi raksalta, varastosta, muuttofirmasta ja metallifirmasta)

Jonkinasteista pätemisentarvetta saattaa kyllä joillakin miehillä esiintyä, mutta tuota kyttäämistä en kyllä omien kokemusten pohjalta täysin allekirjoittaisi. Minusta ukkojen kanssa työskentelyssä on ollut parasta se että voi sanoa aivan suoraan työkaverille just sen mitä ajatteleekin ja kun aihe on loppuun käsitelty ei tarvitse pelätä että sitä enää turhaan pengottaisiin takana päin.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tuota kyttäämistä en kyllä omien kokemusten pohjalta täysin allekirjoittaisi. Minusta ukkojen kanssa työskentelyssä on ollut parasta se että voi sanoa aivan suoraan työkaverille just sen mitä ajatteleekin ja kun aihe on loppuun käsitelty ei tarvitse pelätä että sitä enää turhaan pengottaisiin takana päin.

Se on täysin totta että miesten kanssa asiat sanotaan suoremmin, eikä niitä enää jauheta sitten kun ne on kerran puhuttu. Kyttäämisellä tarkoitin sitä että miehet pistävät mieleen kuka on jättänyt mitäkin tekemättä, kuka on tehnyt enemmän kuin muut, tai tehnyt väärin. (kun tarkemmin ajattelen niin kyllä naisetkin tekee sitä aika paljon) Pelkästään miesten kesken työskennellessä on kyllä se raivostuttava puoli että kukaan ei suostu olemaan "huonompi" työntekijä, vaan kaikki kilpailevat keskenään, tai sitten vaihtoehtoisesti valitsevat "gonahtaneen" välinpitämättömän työntekijän roolin.

1/12800

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kai mäkin sit voin sanoa mielipiteeni...

Olen henk.kohtaisesti sitä mieltä, että sitä selän takana puhumista tapahtuu molempien sukupuolten kesken. Useat miehet väittävät, että uskaltavat sanoa suoraan mitä ajattelevat, mutta mutta...- Jos vastaan tulee nainen, joka uskaltaa myös sanoa mielipiteensä, niin silloin tullaan törmäyskurssille. Asiat otetaan henkilökohtaisina loukkauksina ja kun ei enää kyetä asioista keskustelemaan asioina, niin selän takana puhuminen alkaa tai sit isketään liinat täysin kiinni ja/tai valitetaan pomoille (Tätä tyyliä kutsutaan meillä päin akkamaisuudeksi ). Eli hauskaa on niin kauan kun nainen on ns. "alakynnessä".  :-

Naisista ei sit varmaankaan enää tartte esimerkkiä sanoa...

la vida es una buena adventure - elämä on kaunis seikkailu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse olen huomannut sen, että miesporukalla ei paljoakaan vatvota päivän asioita ja sitä kuka teki mitäkin ja kuka ei. Joskus saatetaan pukukopilla vaan tokaista, että olipa tänään kireä tilanne/ilmapiiri, muttei paljoakaan enempää. Naisporukka taasen saattaa alkaa esim. kahvitauolla puhumaan siitä, mitä joku toinen hoitaja on tehnyt nyt tällä kertaa väärin tai jättänyt asioita tekemättä. Miehet osaavat(ainakin työpaikoilla joissa minä olen ollut) olla hieman solidaarisempia muita hoitajia, niin miehiä kuin naisiakin kohtaan.

Välistä pistää ihmettelemään miksei hoitajien(sh/eh/lh/ph) keskuudessa vallitse samanlaista ammatillista ja toverillista vuorovaikutusta(ei esim. arvosteltaisi kollegan tekemiä päätöksiä kaikissa asioissa jne.) kuin lääkäreiden keskuudessa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Välistä pistää ihmettelemään miksei hoitajien(sh/eh/lh/ph) keskuudessa vallitse samanlaista ammatillista ja toverillista vuorovaikutusta(ei esim. arvosteltaisi kollegan tekemiä päätöksiä kaikissa asioissa jne.) kuin lääkäreiden keskuudessa.

Se kuva jonka lääkärit antavat julkisuudessa kollegiaalisuudesta ei aivan vastaa sitä kuva jonka saa kun keskustelee kahden kesken lääkäreiden kanssa. Mutta se on totta että tosipaikan tullen (lakko, palkkaneuvottelut yms.) lääkärit ovat vetäneet kiitettävästi köyttä samaan suuntaan. Tästä asenteesta hoitajien erityisesti kannattaisi ottaa mallia.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se kuva jonka lääkärit antavat julkisuudessa kollegiaalisuudesta ei aivan vastaa sitä kuva jonka saa kun keskustelee kahden kesken lääkäreiden kanssa. Mutta se on totta että tosipaikan tullen (lakko, palkkaneuvottelut yms.) lääkärit ovat vetäneet kiitettävästi köyttä samaan suuntaan. Tästä asenteesta hoitajien erityisesti kannattaisi ottaa mallia.

Oivaa köydenvetoa. Mihin suuntaan haluat asioiden menevän ?  Koko urani olen kuulunut tehyyn ja vieläpä puolustan koko moista järjestöä.

Tästä asenteesta hoitajien erityisesti kannattaisi ottaa mallia.

Asennetta meiltä löytyy.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Maailma muuttuu, aloittelin hoitohommia 80-luvun alkupuolella, usein olin osastolla ainoa mies. Siis somaattisella puolella. Slloiset työtoverit olivat ystävällisiä ja kohtelivat mukavasti, olivat nuoria ja nättejä. Entäs nyt, tähän on tultu....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: hoitopoika

Kokemuksesta ( vähäisestä 6 v ) niin kutsu käy kun tarvitaan voimaa........ ehkä auktoriteettiä, lääkärinkierrolla( en tosin ymmärrä miksi) siivoojaa rauhoittelijaa ym....... tosin kokemukseni ovat hyvinkin positiiviset niin psy kuin somaattiselta puolelta. mutta kyllä kai aina mies tasoittaa naisvaltaisen osaston tilannetta. (Kukko kanatarhassa). Ei millään pahalla arvoisat naiskollegat

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kukko kanatarhassa 8) No joo, mun mielestä se, että työporukassa on molempia sukupuolia, tekee työssäkäymisestä huomattavasti "mukavampaa" kuin paikassa, jossa on pelkkiä naisia:

- Joskus tosiaan tarvitaan miehistä voimaa (pakko myöntää ;))

- Huumori on hauskempaa

- Ilmapiiri jotenkin rennompi

- takanapäin lärväily ei käy-sanotaan jos on jotain sanottavaa

jne.

Niin, ja tytöttely ei ainakaan mua haittaa, kiva kun tulee edes joskus nuorekas olo... :nauraa:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Yhdyn edelliseen. Työyhteisö jossa on pelkkiä naisia menee helposti sellaiseksi kanojen kaakatukseksi että huh. Ainakin paikoissa joissa olen itse ollut, jopa yksi mies työyhteisössä rauhoittaa tilannetta kummasti!

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...
Vieras: Jorma-Petteri

Naiset tykkää siitä, että niitä puhutellaan tyttöinä, ainakin vois kuvitella. Jos parikymppistä sanoo naiseksi niin ei siitä tykätä. Miten TE naiset/tytöt haluatte?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Naiset tykkää siitä, että niitä puhutellaan tyttöinä, ainakin vois kuvitella. Jos parikymppistä sanoo naiseksi niin ei siitä tykätä. Miten TE naiset/tytöt haluatte?

Riippuu KUKA sanoo ja MITEN sanoo... ;)

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Naiset tykkää siitä, että niitä puhutellaan tyttöinä, ainakin vois kuvitella. Jos parikymppistä sanoo naiseksi niin ei siitä tykätä. Miten TE naiset/tytöt haluatte?

Tytöttely voidaan ottaa myös loukkauksena... Sillä voi olla myös ns. vähättelevä tarkoitus.... Mutta siis niin kuin Kerttuli sanoi riippuu täysin kuka sanoo ja erityisesti miten sanoo...jos tyttö sana liitetään yhteyteen esim. "tyttö hei, päläpälä...jne" mutta jos se tulee esim. yhteyteen "tyttö lähtee pesemään teidät" niin johan sappi kiehuu :ei_ei:...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tytöttely voidaan ottaa myös loukkauksena...

Sen olen oppinut että jos tytöttelee tai rouvittelee niin koskaan ei voi olla aivan varma meneekö se oikein. Eli jos ei halua riskeerata niin ehkäpä termi "hoitaja" tai ihan vaan etunimen käyttö on varmin.

terv. dino, lanssipoika jo kohta parikymmentä vuotta..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tai sitten voi käyttää termejä eukko, muori, tytsy, akka jne.... tosin äänensävyn pitää olla juuri oikea. Tai sitten pitää olla todella kovanahkainen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkennan; tytötellä voi, jos se liittyy kaikkeen muuhun kuin ammatissa osaamiseen. Ja tietyn iän jälkeen voi tytötellä koska vaan.  ;) Mut varmin tapa ois tietenkin tietää kohteen hormonitoiminnan vaihe... ;) Mitään en myönnä, mut joskus tulee vedettyä koko kasvimaa nenään herkästi... 

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Naiset tykkää siitä, että niitä puhutellaan tyttöinä, ainakin vois kuvitella. Jos parikymppistä sanoo naiseksi niin ei siitä tykätä. Miten TE naiset/tytöt haluatte?

Riippuu KUKA sanoo ja MITEN sanoo... ;)

Samaa mieltä Kerttuliinin kanssa. Harvemmin tuota tytöttelyä kyllä enää kuulee. Yksi kollega tosin taitaa tytötellä kaikkia alta 45vee naisia, oli sitten opiskelija tai oh jne. Siihen on jo tottunut.

Anna hevosen murehtia. Sillä on isompi pää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Ryhdikästä toimintaa Sinulta, ettet haksahtanut yh;n houkutuksiin..

Kait äijiä on vaikeempi saada töihin, joten "huonotkin" saavat hetimiten viran

nykyään, kun on kova työvoimapula, huomaa että myös "huonot" naisetkin saavat viran alta aikayksikön,,

kysyntä ja tarjonta ei oikein kohtaa. Pomon on otettava se joka ovesta marssii sisään... Kun jatkuvasti jengiä toisesta ovesta lähtee..

Tsemppiä Sulle

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...