Jump to content
MAINOS

Mies hoitajana!


Vastaava

Recommended Posts

Suuremman kriisin sattuessa jonain debriefing-tyylisenä voisi ehkä olla OK.

Ja sekin on tutkittu että debriefingistäkin on osalle vain haittaa, samoin kuin työnohjauksista, terapiasta yms.

Jokaisella hoitajalla pitää olla vapaus valita omat metodinsa pääkoppansa kasassa pitämiseen, olkoot se sitten yksilötyönohjausta tai sitten saunailtoja jätkien kanssa. Sitä ei ulkopuoliset pysty sanomaan mikä on kullekin persoonalle se oikea tapa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 199
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Jokaisella hoitajalla pitää olla vapaus valita omat metodinsa pääkoppansa kasassa pitämiseen, olkoot se sitten yksilötyönohjausta tai sitten saunailtoja jätkien kanssa. Sitä ei ulkopuoliset pysty sanomaan mikä on kullekin persoonalle se oikea tapa.

-Näin mäkin olen sen miettinyt ja todennut omalta kohdaltani. Paitti etten pahemmin käy (edes) saunailloissa enää saati että vetäisin mitään nollaus-kännejäkään säännöllisesti. En edes muista koska olisin työasioiden vuoksi juopotellut viimeksi.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

-Heh, toi ei ole mikään meriitti.

HYvänen aika ! Eihän sen ole edes tarkoituskaan olla ! Tarkoitus oli tehdä mielipiteestä neutraali ja vetää jalat alta mies - nais vastakkain asettelulta  :-

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sekin on tutkittu että debriefingistäkin on osalle vain haittaa, samoin kuin työnohjauksista, terapiasta yms.

Sen tutkimuksen haluan nähdä missä todetaan, että työnohjauksesta on haittaa !  ::ihmettelee::

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sekin on tutkittu että debriefingistäkin on osalle vain haittaa, samoin kuin työnohjauksista, terapiasta yms.

Sen tutkimuksen haluan nähdä missä todetaan, että työnohjauksesta on haittaa !  ::ihmettelee::

Tutkimusten osalta puhuinkin vain debriefingistä. Se että työnohjaus on osalle ihmisistä haitallista on oma mielipide joka perustuu henk. koht. kokemuksiin. Tietenkin työnohjauksen laatu vaihtelee kovasti, eli loppuun saakka meneviä yleistyksiä suuntaan tai toiseen ei voi tehdä.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sekin on tutkittu että debriefingistäkin on osalle vain haittaa, samoin kuin työnohjauksista, terapiasta yms.

Sen tutkimuksen haluan nähdä missä todetaan, että työnohjauksesta on haittaa !  ::ihmettelee::

Tutkimusten osalta puhuinkin vain debriefingistä. Se että työnohjaus on osalle ihmisistä haitallista on oma mielipide joka perustuu henk. koht. kokemuksiin. Tietenkin työnohjauksen laatu vaihtelee kovasti, eli loppuun saakka meneviä yleistyksiä suuntaan tai toiseen ei voi tehdä.

Mä olen lukenut työnohjausesta sen suuntaisia tutkimuksia että jos ohjaaja itse ei ole samaa ammattikategoriaa, esim. taustaltaan psykologi on hänen aika vaikea hahmottaa sitä problematiikkaa minkä parissa me hoitohenkilökunta painitaan. Eli ei se haitallista ole mutta tehotonta jossain tapauksissa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen lukenut työnohjausesta sen suuntaisia tutkimuksia että jos ohjaaja itse ei ole samaa ammattikategoriaa, esim. taustaltaan psykologi on hänen aika vaikea hahmottaa sitä problematiikkaa minkä parissa me hoitohenkilökunta painitaan. Eli ei se haitallista ole mutta tehotonta jossain tapauksissa. 

Aika suppea näkökulma mun mielestä  :- mä itse olen kokenut että aina opin uutta oli ihmisen titteli mikä tahansa. Mutta se on totta että on olemassa työnohjausta ja Työnohjausta. 

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli ei se haitallista ole mutta tehotonta jossain tapauksissa. 

Jos ohjaaja on ihan pihalla niin (ryhmä)työnohjaus voi olla myös haitallista; työntekijöiden välit tulehtuvat entisestään, turhia irtisanoutumisia yms. Tämä on nähty. 
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuulostaa siltä, ettei teillä ole ollut kunnon työnohjaaja kun olette saaneet näin negatiivisen kuvan työnohjauksesta. Harmi  :-

Mulla itsellä on ollut pari todella hyvää työnohjaaja ja muutama hieman huonompikin kyllä. Mutta siksi mulla hyvin korkeat kriteerit kun etsin työnohjaajaa. Tiedän mitä haen enkä lähde edes yrittämään sellaisen työnohjaajan kanssa josta tiedän heti ettei onnistu.

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

HYvänen aika ! Eihän sen ole edes tarkoituskaan olla ! Tarkoitus oli tehdä mielipiteestä neutraali ja vetää jalat alta mies - nais vastakkain asettelulta  :-

-Miten sen piti käydä ilmi tuosta vastauksestasi? En ymmärrä vaikka olen itsekkin psyk sh.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen lukenut työnohjausesta sen suuntaisia tutkimuksia että jos ohjaaja itse ei ole samaa ammattikategoriaa, esim. taustaltaan psykologi on hänen aika vaikea hahmottaa sitä problematiikkaa minkä parissa me hoitohenkilökunta painitaan. Eli ei se haitallista ole mutta tehotonta jossain tapauksissa. 

Aika suppea näkökulma mun mielestä  :- mä itse olen kokenut että aina opin uutta oli ihmisen titteli mikä tahansa. Mutta se on totta että on olemassa työnohjausta ja Työnohjausta. 

Tää ei ole mun mielipide vaan tutkimuksissa esiin tullutta kun sairaanhoitajilta ollaan kysytty työnohjauksessa. Ja kyllähän sitä työnohjausta on myös muualla kuin psykiatriassa jonka ohjauksessa nyt psykologilla on mahdollisuus hahmottaa missä mennään. Mutta kun esim. tehosiskot ja veljet istuu jorisemaan työstään pöydän ympärille niin kyllä käsitteet täytyy olla hallussa muuten tippuu kärryiltä hyvin nopeasti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tää ei ole mun mielipide vaan tutkimuksissa esiin tullutta kun sairaanhoitajilta ollaan kysytty työnohjauksessa. Ja kyllähän sitä työnohjausta on myös muualla kuin psykiatriassa jonka ohjauksessa nyt psykologilla on mahdollisuus hahmottaa missä mennään. Mutta kun esim. tehosiskot ja veljet istuu jorisemaan työstään pöydän ympärille niin kyllä käsitteet täytyy olla hallussa muuten tippuu kärryiltä hyvin nopeasti.

Mä ajattelin hieman suppeammin vaan oman napani ympäriltä eli psykkan puolelta  ;)

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitus oli tehdä mielipiteestä neutraali ja vetää jalat alta mies - nais vastakkain asettelulta  :-

No lueppa se uudestaan  ;)

-Luettu. Jäin nyt miettimään kuinka noin "neutraali" ihminen voi olla näin ehdoton mielipiteissään?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

:nauraa: täytyyhän jonkun pitää keskustelua yllä  ;)

-No, ehkä näet, lisää kehityttyäsi hoitajana, myös metsän puilta.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin musta on mukava herättää keskustelua ja tykkään väitellä asioista. Parhaiten sitä syntyy hieman provosoimalla. Mutta... ;)

- elämä on asenne kysymys -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Parhaiten sitä syntyy hieman provosoimalla. Mutta...

-Hö-hö!

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Psykkan työ vaatii työnohjauksen ! Olut pullo vapaapäivänä ei ole hyvää työnohjausta tai miesten kesken saunassa keskustelut. Kunnon työnohjaus pitää yllä ammatillisuutta joka meidän työssä hyvin herkästi voi hävitä.

Mun täytyy myöntää, että mä en kyllä henk. koht. ymmärrä että miksi psykiatrinen työ nimen omaan vaatisi työnohjausta. Mä en kyllä itse ymmärrä että mihin sitä työnohjausta ylipäätään tarvitaan. No, mulla ei ole siitä minkäänlaista kokemusta joten en tiedä mistä olen jäänyt paitsi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

sykiatri, sykoloki, msh, sykiatrinen sh, ennemmän ne diagnooseja kun titteleitä.....

Jaa täähän koskee nyt sitten miehiä vai? Kun kerran miehestä hoitajana oli kyse...  ;)

ei sukupuolisidonnaisuutta

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En edes muista koska olisin työasioiden vuoksi juopotellut viimeksi.

Hyvä niin. En itse nyt ota kantaa työnohjauksen tarpeellisuuteen, mutta eivätkö tämmöiset "työasioiden vuoksi juopottelemiset" nimenomaan ole sellaisia asioita joita työnohjauksen avulla pitäisi pystyä välttämään? Ikään kuin se pointti koko jutussa - ettei niitä asioita tarvitsisi kantaa mukanaan kun jättää osaston taakseen?

Korjatkaa jos olen väärässä...

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En edes muista koska olisin työasioiden vuoksi juopotellut viimeksi.

eivätkö tämmöiset "työasioiden vuoksi juopottelemiset" nimenomaan ole sellaisia asioita joita työnohjauksen avulla pitäisi pystyä välttämään?

Itse näen asian vähän toiselta kantilta. Jos työyhteisössä on tapana kokoontua yhteen illanviettojen  merkeissä säännöllisesti, (siis juopotellaan joka tapauksessa...) niin en näe haittaa siinä jos jokin mieltä painava työasia käsitellään loppuun saunanlauteilla tai laavulla nuotion loimussa ja näin vältetään suuremmat konfliktit, pahoinvoinnit ja terapioiden/työnohjausten tarpeet.

Siis ei juopottelua työasioiden vuoksi vaan työasioille uhrataan tarvittaessa pieni hetki yhteisestä vapaa-ajasta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvä niin. En itse nyt ota kantaa työnohjauksen tarpeellisuuteen, mutta eivätkö tämmöiset "työasioiden vuoksi juopottelemiset" nimenomaan ole sellaisia asioita joita työnohjauksen avulla pitäisi pystyä välttämään? Ikään kuin se pointti koko jutussa - ettei niitä asioita tarvitsisi kantaa mukanaan kun jättää osaston taakseen?

-Mulle on riittänyt monta vuotta jo se että nuppi nollaantuu kotiin ajaessa hoitajasta siviiliminäksi. Työasioiden mahdollinen miettiminen jatkuu seuraavassa työvuorossa. Ei paljoa huvita kuluttaa vähää vapaa-aikaansa työasioiden vatvomiseen. Onneksi hoitajakaverini on nykyään niin erityyppisessä työssä ettei hänenkään kanssaan tulee työasioita sitäkään vähää kuin aiemmin puhuttua.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itse näen asian vähän toiselta kantilta. Jos työyhteisössä on tapana kokoontua yhteen illanviettojen  merkeissä säännöllisesti, (siis juopotellaan joka tapauksessa...) niin en näe haittaa siinä jos jokin mieltä painava työasia käsitellään loppuun saunanlauteilla tai laavulla nuotion loimussa ja näin vältetään suuremmat konfliktit, pahoinvoinnit ja terapioiden/työnohjausten tarpeet.

Siis ei juopottelua työasioiden vuoksi vaan työasioille uhrataan tarvittaessa pieni hetki yhteisestä vapaa-ajasta.

Niin, tuo onkin vähän toinen juttu ja mielestäni ihan OK.

Tarkoitin lähinnä sitä, että joku (yksin) vetää perseet työtapahtumien takia.

Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. Käytäntö on sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: takapäivystäjä

Siis ei juopottelua työasioiden vuoksi vaan työasioille uhrataan tarvittaessa pieni hetki yhteisestä vapaa-ajasta.

....siis työasioille uhrataan pienen pieni hetki hyvästä biletysajasta  ;) Eli ajetaan keikkaa niin ...tanasti !

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...