Jump to content
MAINOS

Mies hoitajana!


Vastaava

Recommended Posts

Voihan asia niinkin olla mutta etkö itsekkin olisi mielummin jonkun nuoren ja nätin tytön kanssa hoitelemassa niitä mummoja?

Mieluiten mä haluan sellasen työparin joka tietää mitä tekee. Sitä ei aina naaman perusteella voi kertoa.

-Näin se menee. Ammattitaito ei ole naamasta kiinni.

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 199
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Voihan asia niinkin olla mutta etkö itsekkin olisi mielummin jonkun nuoren ja nätin tytön kanssa hoitelemassa niitä mummoja?

Mieluiten mä haluan sellasen työparin joka tietää mitä tekee. Sitä ei aina naaman perusteella voi kertoa.

-Näin se menee. Ammattitaito ei ole naamasta kiinni.

Luojan kiitos  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luojan kiitos  ;)

Ai hitto, aamukahvit tyrskähti just nenästä :)

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle kävis kaikki lisämiehet töihin.

Aivan sama, ovatko ulkonäöllisesti mitä ja ketä, kunhan hommat(=työ siis) hoituis ja huumori lentäis.

Kokonaan naisvaltaiset työpaikat tulis kieltää laissa ;).

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle kävis kaikki lisämiehet töihin.

Aivan sama, ovatko ulkonäöllisesti mitä ja ketä, kunhan hommat(=työ siis) hoituis ja huumori lentäis.

Kokonaan naisvaltaiset työpaikat tulis kieltää laissa :).

Enpä vähän oo onnellinen tosta uudesta duunissa jossa prosentuaalisesti miehiä käsittääkseni on palijo enemmän ku yleensä  ;)

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle kävis kaikki lisämiehet töihin.

Aivan sama, ovatko ulkonäöllisesti mitä ja ketä, kunhan hommat(=työ siis) hoituis ja huumori lentäis.

Kokonaan naisvaltaiset työpaikat tulis kieltää laissa >:D.

Enpä vähän oo onnellinen tosta uudesta duunissa jossa prosentuaalisesti miehiä käsittääkseni on palijo enemmän ku yleensä  *pyhimys*

Tulet sitten kääntämään veistä haavassa...... ;D

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sori oli IHAN pakko *pyhimys* ;D

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulle kävis kaikki lisämiehet töihin.

Aivan sama, ovatko ulkonäöllisesti mitä ja ketä, kunhan hommat(=työ siis) hoituis ja huumori lentäis.

Kokonaan naisvaltaiset työpaikat tulis kieltää laissa >:D.

Enpä vähän oo onnellinen tosta uudesta duunissa jossa prosentuaalisesti miehiä käsittääkseni on palijo enemmän ku yleensä  *pyhimys*

Niinno, määrä versus laatu....

Mies eli nainen, ruma eli iso perse. Aivan sama. Jos työnsä osaa, niin tervetuloa työpariksi.

Jos et pidä siitä, että muut kävelevät ylitsesi, nouse ylös lattialta.

Non sunt multiplicanda entia praeter necessitatem.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mies eli nainen, ruma eli iso perse. Aivan sama. Jos työnsä osaa, niin tervetuloa työpariksi.

Ehdottomasti näin, se nyt vaan tuntuu olevan niin että sitä akkalaumoin kyräilyä on vähemmän työhteisöissä joissa on miehiäkin enemmän kuin se 1  *pyhimys* Mut tuntien varmaan tiät että mä en kanojen kotkotuksia iha hirveenä jaksa >:D

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

molempia sukupuolia psykiatrisessa hoidossa ( hoitajia ) tarvitaan! luulen et kaikki jotka psyk. sairaalassa suljetulla on töissä olleet niin tietää tän  .. ja sit varsinki kun tulee väkivaltatilanteita on miehet enempi ku paikallaan! toki on tilanteita joissa naiset(kin) pärjää mutta joskus homma menee oikeesti painiks ja sillon on TOSI kiva kun löytyy voimaa ihan KAIKKIEN turvallisuuden takia!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

No psykkallahan toi on ihan säännelty asia. Toi mieshoitajien määrä.

Terveisin: Nuori ja ihan helvetin (omasta mielestään ainakin)komea mieshoitaja...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Ajattelin että sopis tälle palstalle. Ehkä vähän huumorisävytteinen ja hämmentävä tarina. Tapahtui siis tänään työharjottelussa, miljöönä palvelukoti:


Saattelin asukkaan ruokasalista huoneeseensa ja ulos tullessani törmäsin sen osaston hoitajaan.

Sitten se kysäisi että olikos siellä mitään erikoista ja vastasin mielestäni ihan normaalilla suomenkielellä, "ei siellä mitään, vein vaan matin huoneeseen ku se oli vielä ruokasalissa."

Hetkeä myöhemmin tämä hoitaja huuteli mulle terassille ku lueskelin mummeleille paikallista sanomalehteä siellä "En mä sitte mitää koittanu sua provosoida ku kysyin sitä".

Vastasin sitten luukku auki hämmästyksissäni että no enpä mä tuosta kyllä provosoitunutkaan että kaikki on ihan hyvin. Tämän jälkeen hoitaja sanoi jotta "Ai, no hyvä. Sun vastaus oli vaan vähän sellanen"


Nämä naisvaltaisen työyhteisön ongelmat alkaa nyt jo repiä päänuppia hajalle. Tai lähinnä kommunikaatio-ongelmat. Vaikkakin se oli aika pieni prosentti kun viestin sisällöstä muodostuu sanoista, niin silti tuo oli jo äärimmäisen hyvin analysoitu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

molempia sukupuolia psykiatrisessa hoidossa ( hoitajia ) tarvitaan! luulen et kaikki jotka psyk. sairaalassa suljetulla on töissä olleet niin tietää tän  .. ja sit varsinki kun tulee väkivaltatilanteita on miehet enempi ku paikallaan! toki on tilanteita joissa naiset(kin) pärjää mutta joskus homma menee oikeesti painiks ja sillon on TOSI kiva kun löytyy voimaa ihan KAIKKIEN turvallisuuden takia!

Komppaan. Oon ollu ihan tyytyväinen niissä väkivaltatilanteissa että osastolla on aina väh. 1 mies paikalla, koska oma fysiikka ei ihan totta riitä. Siinä kun joku satakiloinen psykoottinen pot. alkaa riehumaan ni se on ihan sama istuuko tällänen 166cm/60kg siihen päälle vai ei...

Mutta myös siitä oon samaa mieltä että kyllä naisiakin psyk  puolella tarvitaa. Tasapainottaa kivasti niitten raavaiden karjujen egoja  ;D

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osastollani on käynyt keikalla silloin tällöin mieshoitajia, ja olen tullut siihen tulokseen, että kysymys on todellakin enemmän yksilöistä kuin sukupuolesta. Jotkut miehet ovat olleet sellaisia, että heidän kanssaan on ollut helppoa ja hauskaa tehdä töitä, ollaan oltu ns "samalla aaltopituudella". Ammattitaito on ollut sen verran kohdallaan, kuin keikalla olevalta vaaditaankin ja vuoro on mennyt kivuttomasti yhteistyötä tehden. Mutta sitten joukossa on ollut myös ns neitejä/ pikkulääkäreitä, joiden kanssa on parhaimmillaankin vain pitänyt koettaa selvitä vuorosta kunnialla, ja pahimmillaan on meinannut hihat palaa jo alkuvuorosta. Kukin menee tietenkin sillä mitä on annettu, mutta pelkällä miessukupuolella ei minun mielestäni vielä kukaan tule paremmaksi hoitajaksi tai työyhteisön pelastajaksi. Naishoitajissa on myös tietenkin samalla tavalla eroja. Toisten kanssa ajatukset menee hyvin yksiin ja ymmärretään helposti toisiamme, ja toisten kanssa ei päästä koskaan hyvälle kommunikaatiotasolle. Olen myös huomannut, että joillakin naisilla looginen ajattelukyky ja järjestelmällisyys ovat paljon paremmalla tasolla kuin monella tapaamallani miehellä.

Kerranhan täällä vaan ollaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tottakai kyse on yksilöistä aina, tietenkään kaikki miehet ei ole automaattisesti hyviä hoitajia - ei naisetkaan. Voi ehkä kyllä olla että mieshoitajien puutteessa miehet revitään helposti töihin jokapaikkaan vaikka persoona ehkä on vähän mitä on. Muutamia tälläisiä nähnyt :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Voi ehkä kyllä olla että mieshoitajien puutteessa miehet revitään helposti töihin jokapaikkaan vaikka persoona ehkä on vähän mitä on. Muutamia tälläisiä nähnyt :)

Omasta mielestäni persoona saakin olla vähän mitä on. Mua ainakin ottaa nuppiin jos työpaikalla tai ylipäätään missä tahansa yhteisössä kaikki on yhdellä muotilla valettu.

Valitettavan yleistä nykyaikana että persoonallisuus luetaan huonoksi jutuksi, taitaa tosin olla taas tulossa hyväksytymmäksi. Ja kuka on se ketä saa sanoa kuuluuko jonkun ihmisen olla tieteellinen(=tylsä), hauska(=hunsvotti), tunteellinen(=ei kestä painetta) tai rationaalinen (=sydän jäätä, ei kuulu hoitoalalle) jne. Kauneus on edelleen katsojan silmässä. Ennenvanhaan oli ne kylähullutkin ihmisiä - sukupuolesta riippumatta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nojuu, meinasinkin tolla kommentillani sellasia huonomman puoleisia, ehkä jopa hoitototyöhön epäsopivia persoonallisuuksia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Olen törmännyt tässä täysin uuteen ilmiöön minulle. Jos, syystä tai toisesta, pystyn hoitamaan jonkun työn paremmin kuin naiskollegani, ainoa rationaalinen selitys sille on "mut sä ootkin mies". Oli nyt kyse sitten v-mäisen asukkaan vessatuksesta tai aggressioherkän asukkaan syöttämisestä tai mistä tahansa.

Mä oon itse luullut että harkintakyvyllä, maltillisella ja rauhallisella toiminnalla, tilanteiden tulkitsemisella ja muilla ammattitaitoon vaikuttavilla seikoilla olisi oma osuutensa näissä jutuissa. Mutta ei, ne olikin ne kivekset. Vai se ettei ole munasarjoja? No, pääasia että (se vähäinenkin) ammatillinen kehittyminen ja kasvu on sitten ollut pelkkää mielikuvitusta ja oikea syy löytyi.


Lisäksi nyt kesän aikana tullut aika paljon eteen asukkailta kyselyitä "Osaatko sää ny pukea nää naisten housut mulle?" "Tiedätkö ny ihan varmasti miten se vaippa laitetaan naiselle?" yms. Mä en tiedä voiko enää mitenkään pahemmin loukata nuoren hoitajapoloisen ammatillista egoa kuin kysyä että osaatko pukea housut. No, elämä on.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ainoa rationaalinen selitys sille on "mut sä ootkin mies"

Meiksi kyllä viljelee tuota kommenttia aika usein, mutta hyvinki ironiseen/humoristiseen sävyyn, ja usein sillon ku ite en jotain osaa/onnistu tekemään ja sattuu joku mieshoitsu kulkemaan ohi.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen törmännyt tässä täysin uuteen ilmiöön minulle. Jos, syystä tai toisesta, pystyn hoitamaan jonkun työn paremmin kuin naiskollegani, ainoa rationaalinen selitys sille on "mut sä ootkin mies". Oli nyt kyse sitten v-mäisen asukkaan vessatuksesta tai aggressioherkän asukkaan syöttämisestä tai mistä tahansa.

Luuletko itse, että ed.elämän ammatillasi voisi olla mitään yhteyttä asiaan?

Koska väitän, että se on opettanut sinuakin paljon ja kääntyy siksi positiivisesti sinun hyödyksesi. Vaikket ehkä sitä tule ajatelleeksi?

Habitus lisättynä siihen suodattimeen, minkä olet varmasti ammatillisesti itsellesi joutunut kehittämään, plus lisänä toki määrätietoisuus.

Voin olla väärässäkin.

ps. jätän kivekset tästä pois ::)

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lisää vain miehiä alalle  ::)  hhhhrrr....  Ja tytöttely ei tod. haittaa.

"Lyönyt päänsä ja ottanut siihen 18 kpl 800 mg tabletteja ja viinaa. Alcometer 2.8 promillea. Päätä särkee yhä. "

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen törmännyt tässä täysin uuteen ilmiöön minulle. Jos, syystä tai toisesta, pystyn hoitamaan jonkun työn paremmin kuin naiskollegani, ainoa rationaalinen selitys sille on "mut sä ootkin mies". Oli nyt kyse sitten v-mäisen asukkaan vessatuksesta tai aggressioherkän asukkaan syöttämisestä tai mistä tahansa.

Luuletko itse, että ed.elämän ammatillasi voisi olla mitään yhteyttä asiaan?

Koska väitän, että se on opettanut sinuakin paljon ja kääntyy siksi positiivisesti sinun hyödyksesi. Vaikket ehkä sitä tule ajatelleeksi?

Habitus lisättynä siihen suodattimeen, minkä olet varmasti ammatillisesti itsellesi joutunut kehittämään, plus lisänä toki määrätietoisuus.

Voin olla väärässäkin.

ps. jätän kivekset tästä pois ;)

Tarkoitatko paperikoneasentajaa, järjestysmiestä vaiko kenties sorvaajaa, ei niillä ihan suoranaista yhteyttä näihin liene. Toki menneisyys muokkaa kaikista meistä yksilöitä niin hyvässä kuin pahassakin, enkä näe siinä mitään tekemistä sukupuolella.

Toki kaikki tekeminen kasvattaa ja opettaa, pääasia että viitsii jotain tehdä. Varmasti olet oikeassakin ainakin jossain määrin mutten ehkä saanut ihan kiinni juonesta.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tarkoitatko paperikoneasentajaa, järjestysmiestä vaiko kenties sorvaajaa, ei niillä ihan suoranaista yhteyttä näihin liene.

Poken hommia tarkoitin, siis ravintelin ovensuussa seisomista työnsä puolesta.

Olin antanut itseni ymmärtää, että se on sun edellinen ammatti ja siinä sitten pääsee itseään kehittämään agressioherkkien ja muutoin sekavien kanssa....

Varmasti olet oikeassakin ainakin jossain määrin mutten ehkä saanut ihan kiinni juonesta.

No joo. Näitä kuningasideoita kun kirjoittelee niin aina itsekkään ei tiedä, mitä tarkoittaa :D.

Sorry.

Ja siis tarkoitin asian puhtaasti positiivisena voimana, määrätietoisuus, oma habitus, verbaalinen ohjaaminen jne.

Nekin asiat onnistuvat toiisilta jo luontaisesti paremmin, elämänkokemus esim. saattaa jopa kasvattaa onnistumisen määrää.

carpe diem

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Poken hommia tarkoitin

Kyllä mä koitan duunissa olla mahdollisimman vähän portsarina, mutta toki siinä tottui kohtaamaan kiukkusia ihmisiä eikä ehkä hätkähdä ihan pienistä kun joku mummo päättää huitaista.

On se varmasti kasvattanut itseluottamusta toimia hankalien ihmisten kera ainakin niin että pystyy ne vastoinkäymiset kohtaamaan menettämättä malttiaan.

No joo. Näitä kuningasideoita kun kirjoittelee niin aina itsekkään ei tiedä, mitä tarkoittaa :D.

Sorry.

Ja siis tarkoitin asian puhtaasti positiivisena voimana, määrätietoisuus, oma habitus, verbaalinen ohjaaminen jne.

Nekin asiat onnistuvat toiisilta jo luontaisesti paremmin, elämänkokemus esim. saattaa jopa kasvattaa onnistumisen määrää

Ei se sun moka ole jos mä en tajua.

Ymmärsin kyllä että asia oli hyvässä tahdossa kirjoitettu, unohdin vain pistää hymiön vastaukseeni. -> :D

Ja kyllä, olen vielä samaa mieltä näistä luontaisista ominaisuuksista. Luonnekysymys lieneekin hoitajan työssä hyvin esillä, joka paikassa lause #1 uudelle opiskelijalle on työpaikkaohjaajalta "Me tehdään tätä työtä omalla persoonallamme" ja se näkyy myös sekä hyvässä että pahassa.

Varsinaiseen mieshoitaja-kysymykseen tällä ei liene niinkään vaikutusta. Nainen voi nykypäivänä kerätä yhtä hyvin kokemuksia em. osa-alueilta ja hyödyntää niitä sitten hoitajan työssään. Itseasiassa kesäduunissani oli töissä pari naista jotka sekä käskyttämällä että painimalla olisivat varmasti vieneet minutkin ulos baarista tarpeen tullen :D

Mutta ihan fiksua ja hyödyllistä keskusteluahan tämä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Mullen mieshoitajat on työkavereita siinä missä naispuolisetkin. Pojittelua vältän, onhan  jokaisella nimikin. Joskus se vain lipsahtaa - vailla pahaa tarkoitusta.

Eräässä työssäoppimispaikassa opetettiin että olemme hoitajia - emme tyttöjä. Voipa sen rinnastaa miehiinkin, hoitajia hekin ovat, eivät poikia. Ja eroa ei tehdä potilaitten/asiakkaitten hoidossa sukupuolen perusteella. Autetaan puolin ja toisin halventamatta toisen taitoja.

Miehet on helkkarin hyviä hoitajia, yhtäkään huonoa mieshoitajaa en ole tavannut osastoilla/palvelutaloissa joissa olen ollut, naisissa kyllä sen sijaan löytyy kaikenkarvaista sakkia. Johtuneeko sitten naisvaltaisuudesta vai mistä - ainakin itseä hirvittäisi päästää hoitamaan itseään, saati omaisiaan.  :)

Noh, meitä o moneen junaan, sukupuoleen katsomatta.  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...