Jump to content
MAINOS

Mies hoitajana!


Vastaava

Recommended Posts

Jotkut hoitsumiehet vikittelee työn ohella hoitsutyttöjä..muakin pyydettiin äsken treffeille tuolla kerroksissa kun kävin lainaamassa osastolta virtsa-avannepusseja.. :nauraa: kyllä muuten hymyilyttää vieläkin..

Samaa tapahuu myös naisten toimesta, usko pois  :)

Aivan varmasti...

Ihan tässä alkaa harmittamaan, että omalla duunipaikalla kollegat ovat kaikki naisia yhtä lukuunottamatta - mutta sekin yksi tykkää enempi miehistä. Ja olishan se kiva, jos ihan työpaikallakin välillä hymyilyttäis... Taidan vaihtaa työpaikkaa (tai pitäisköhän samontein vaihtaa myös alaa?)

Niin Cardina.. mitä jos kokeilisit sitä pahaa johon et ole vielä tutustunut..? :D ja juu, kyllä sitä kaikenlaisia sutinoita työyhteisön sisälle mahtuu..näinä tasa-arvon aikoina naiset ovat (onneksi) voineet ansioitua yhtälailla vikittelyhommissa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 199
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Eikä silti, pikku flirtti monesti piristää työpäivää  ;)

Toki se on parempi pitääkkin siinä tasolla.. OT

Miks tähän pitää kirjoittaa kaikkea tyhmää?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eikä silti, pikku flirtti monesti piristää työpäivää  ;)

Toki se on parempi pitääkkin siinä tasolla.. OT

Piristää ainakin enemmän kuin v.tt.ilu ja selkään puukottaminen.

Jännitys katoaa, jos menee flirttiä pidemmälle .... tai siis mistäs mä tiiän..  :raukea:

Aina kun minun pitää valita kahdesta pahasta, kokeilen sitä pahaa, johon en ole vielä tutustunut.

                                  - Mae West -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Jotkut hoitsumiehet vikittelee työn ohella hoitsutyttöjä..;)  muakin pyydettiin äsken treffeille tuolla kerroksissa kun kävin lainaamassa osastolta virtsa-avannepusseja.. ;) kyllä muuten hymyilyttää vieläkin..

Samaa tapahuu myös naisten toimesta, usko pois  ;)

Aivan varmasti...

Aika hiljaista on ollut.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Flirtti duunissa on mukavaa. Nykyään se on vaan vähän hankalaa jollei rupea tytöistä tykkäämään. Meillä kun kaikki on naisia. Tai no on täällä yks toimistotyyppi.... voihan sen kans tarvittaessa kokeilla. ;)

Eteenpäin menoa sekin on kun nenälleen kaatuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 vuotta myöhemmin...
Vieras: Metalwarrior

Terve kaikille..olen uusi käyttäjä ja opiskelen (mies)hoitsuksi... eka harjoittelu alkaisi ylihuomenna, saas nähdä miten jengi suhtautuu. Olen alanvaihtaja 38-vuotiaana, joten lähinnä mietityttää miten muut ottavat vastaan... ainoa miespuolinen olen ryhmässäni mutta hienon vastaanoton olen saanut. Toivottavasti työpaikalla suhtaudutaan kans myönteisesti.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Terve kaikille..olen uusi käyttäjä ja opiskelen (mies)hoitsuksi... eka harjoittelu alkaisi ylihuomenna, saas nähdä miten jengi suhtautuu. Olen alanvaihtaja 38-vuotiaana, joten lähinnä mietityttää miten muut ottavat vastaan... ainoa miespuolinen olen ryhmässäni mutta hienon vastaanoton olen saanut. Toivottavasti työpaikalla suhtaudutaan kans myönteisesti.

Saat tulla huomaamaan, että hyvin otetaan vastaan. Sukupuoltaan (tai ikäänsä) ei tarvitse jännittää, tällä alalla ei haittaa, että on mies ja näin vanhoilla päivillä ei tarvitse enää hötkyilläkään.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

ja joka paikassa ainakin jossa mä olen ollut töissä, on mieshoitajat otettu iloisin mielin vastaan! aika naisvoittoinen kun tää ala on, niin aina on piristävää saada mieshoitajiakin hommiin!  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinkas ylesitä muuten on, että opiskeluvaiheessa oletetaan että mieshoitsu on menossa mielenterveyspuolelle? Omalla luokalla heti mielenterveysopettaja oli "värväämässä" miespuolisia opiskelijoita alalle.

Älä ylpeile sillä, ettet ole koskaan kaatunut vaan sillä, että olet aina noussut ylös.- Joseph Campbell-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinkas ylesitä muuten on, että opiskeluvaiheessa oletetaan että mieshoitsu on menossa mielenterveyspuolelle?

-Eikö suurin osa miesopiskelijoista ole sitten menossa mt-puolelle?

My brain is stuck from shooting glue

I'm not sorry for the things I do

 

Carbona not glue

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuinkas ylesitä muuten on, että opiskeluvaiheessa oletetaan että mieshoitsu on menossa mielenterveyspuolelle? Omalla luokalla heti mielenterveysopettaja oli "värväämässä" miespuolisia opiskelijoita alalle.

Tuntuu olevan aika yleistä. Ja jos ei ole menossa mt-puolelle, niin sitten oletetaan että haluaa tehdä akuutissa työuransa.

- vain yksi yksityskohta voi jäädä mieleen / jäädä mieleen koko elämästä / jokin valkea hehku päivän jo mentyä / jokin katse kumppanin -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Opiskelu aikana harjoitteluissa tuli selväksi ettei sairaanhoito ja huolenpito ole mun suuntaava vaihte ehto, koska oman modulin potilaiden sängystä nostojen lisäksi jouduin nostelee kaikki muutkin osaston potilaat.. arvelin vaan ett kuinka pitkään selkä kestää yksin nostella potilaita... Suuresti siis vaikutti asiaa kun mietin suuntautumista, lapsi-nuoriso- ja perhetyöhön... nyt lisäkoulutus mielenterveys- ja päihdetyö

ps. nyt psykiatrisessa laitoksessa... potilaiden kanssa painia lyön, mailma unholaan jääköön...  :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja sen lisäksi, että käyt nostelemassa ja siirtelemässä ne muiden modulien ja oman modulin potilaat, niin silti teet ne omat hommasi. Ei sitten niihin olla tulossa jeesaamaan, vaikka ekana käydään ruikuttamassa apua.

Eivät tulleet opettajat kosiskelemaan mt-puolelle sen jälkeen, kun ilmoitin selvästi, ettei se kiinnosta mua yhtään.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Metalwarrior

Terve kaikille..olen uusi käyttäjä ja opiskelen (mies)hoitsuksi... eka harjoittelu alkaisi ylihuomenna, saas nähdä miten jengi suhtautuu. Olen alanvaihtaja 38-vuotiaana, joten lähinnä mietityttää miten muut ottavat vastaan... ainoa miespuolinen olen ryhmässäni mutta hienon vastaanoton olen saanut. Toivottavasti työpaikalla suhtaudutaan kans myönteisesti.

Saat tulla huomaamaan, että hyvin otetaan vastaan. Sukupuoltaan (tai ikäänsä) ei tarvitse jännittää, tällä alalla ei haittaa, että on mies ja näin vanhoilla päivillä ei tarvitse enää hötkyilläkään.

Kyllä hienosti otettiin vastaan. Kaikki olivat ystävällisiä ja ennakkoluulottomia. Ei pahaa sanottavaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

Aikaisemmassa työpaikassani syvästi kehitysvammaisten sairas-osastolla, työntekijöinä oli 2 mieshoitajaa,jotka toivat mukavasti piristystä työpäivään :D Heitä kohdeltiin yhtä tasavertaisena kuin muitakin ja he hoitivat työnsä vielä tunnollisemmin kuin jotkut muut.Käskin monesti mieshoitajaa apuun,kun tuli uudet nesteensiirtolaitteet ja he ymmärsivät näitä digitaalisia laitteita paremin=)

Jokainen päivä on ylltätyksiä täynnä=)=)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Käskin monesti mieshoitajaa apuun,kun tuli uudet nesteensiirtolaitteet ja he ymmärsivät näitä digitaalisia laitteita paremin=)

Jottei tasa-arvopuheet jäisi naisten yksinoikeudeksi kysyn : Naiset kun ymmärtää nämä siivous ym. kodinhengetär-jutut paremmin niin voinko sitten käskeä työpaikkani naisia tekemään niitä? Ihan varmaan joo... Nainen voi hyvällä omallatunnolla käskeä miehen miestentöihin, mutta meneppä käskemään naista. "Kuules...tiskaas kun en millään saa tiskattua ja se on semmonen naistentyö" -Ei kiitos, minulla on itsesuojeluvaisto..

Ollaan me miehet sikoja, minä ainakin kun sanoin tämän ääneen. :D Kyllä me ollaan huomattu että meitä hyväksikäytetään ajovalonpolttimon vaihdoissa jne ihan 6-0 8)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pyh. Tosinainen vaihtaa polttimonsa ite ja pistää miehen tiskaamaan. Niin se vaan menee. Kyllä mä nuorena immeisenä 'vaadin' että miehiä työyhteisössä kohdellaan ihan yhtä tasa-arvosesti kun naisiakin, mutta jotenki mä oon huomannu että eritoten paikoissa joissa on ikääntyneempää hoitajaa, miehiä pidetään vähän ku kukkaa kämmennellä ja suoraan sanottuna ei välttis pidetä aina kykenevänä hoitamaan näitä 'naisten hommia'  :D

- Satu

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmeiseti olen kohdannut asennevammaisia työyhteisöjä. Esimerkiksi päiväkotiharjoittelussa tein talkkarin töitä (liittyy muuten miten lh:n opintoihin?) ehkä päivän/työviikko, mutta samalla oletettiin että kaikki muutkin hommat tuli hoidettua. Tulipahan vaihdettua loisteputket ja korjattua aidat ja portit. Enkä sano tätä ollenkaan sillä etten pitäisi juuri noista askareista, mutta vastavuoroisesti en edes oleta, kun ei kuitenkaan toteudu, että vastavuoroisesti mun puolesta tehtäisi asioita ja askareita. Että semmosta. Eli yleisissä asioissa tasa-arvo ja vaatimukset toteutui, mutta vähemmistöä edustavana sain myös hoitaakseni ne asiat joita enemmistö ei edes yrittänyt tehdä. Jos mä en olisi tehnyt talkkarin hommia (mitkä ei tod. mulle kuulunut) niin paikalle olisi kutsuttu huoltoMIES. Mutta onhan minussa nyt sen verran miestä että ei siinä mitään huoltomiestä kaivattu :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

hyvin täällä keskolassa on otettu vastaan. Keikkailen täällä, kun olin viimeiset harjoittelut vastasyntyneiden teholla. Miehenä lasten sairaanhoitajana  :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä oon huomannu että eritoten paikoissa joissa on ikääntyneempää hoitajaa, miehiä pidetään vähän ku kukkaa kämmennellä ja suoraan sanottuna ei välttis pidetä aina kykenevänä hoitamaan näitä 'naisten hommia

Mä en näe asiaa suoranaisena sukupuoliasiana, mun mielestä tuossa on ainoastaan kyse eri persoonien erilaisesta osaamisalueista ja vahvuuksista. Ja sille nyt ei voi mitään että genetiikka ja evoluutio on tehnyt miehitä ja naisista keskimäärin kovinkin erilaisia.. :D
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ilmeiseti olen kohdannut asennevammaisia työyhteisöjä. Esimerkiksi päiväkotiharjoittelussa tein talkkarin töitä (liittyy muuten miten lh:n opintoihin?) ehkä päivän/työviikko, mutta samalla oletettiin että kaikki muutkin hommat tuli hoidettua. Tulipahan vaihdettua loisteputket ja korjattua aidat ja portit. Enkä sano tätä ollenkaan sillä etten pitäisi juuri noista askareista, mutta vastavuoroisesti en edes oleta, kun ei kuitenkaan toteudu, että vastavuoroisesti mun puolesta tehtäisi asioita ja askareita. Että semmosta. Eli yleisissä asioissa tasa-arvo ja vaatimukset toteutui, mutta vähemmistöä edustavana sain myös hoitaakseni ne asiat joita enemmistö ei edes yrittänyt tehdä. Jos mä en olisi tehnyt talkkarin hommia (mitkä ei tod. mulle kuulunut) niin paikalle olisi kutsuttu huoltoMIES. Mutta onhan minussa nyt sen verran miestä että ei siinä mitään huoltomiestä kaivattu :D

Samaa oli munkin päiväkotiharjottelussa. Palovarottimien patterien vaihdot ja ovenkahvojen kiristykset sun muut sattu osumaan siihen ajankohtaan kun miesharjottelija oli talossa. Vaikka nää ei nyt just kuulunutkaan kasvun tukemiseen ja kehitykseen niin kyllä mukisematta tein ne, teetetäänhän opiskelijoilla kaikenlaista alalla kuin alalla.

Eilen kävin ensimmäisessä työhaastatettulussani hoitotyön saralla, eräässä paikallisessa palvelukodissa, kun tuttuni on siellä töissä ja suositteli mua. Työhönottaja melkein heti nimensä kertomisen jälkeen ilmoitti, että kyllähän täällä tollasta isoa miestä tarvittaisiinkin..ei mua niin häiritse että sillä töihin pääsee, mutta epäilyttää kyllä mitä työt tuovat tullessaan. Niinkuin joku täällä muistaakseni on kirjoittanutkin, että ruuvimeisseli saa olla stetareiden tilalla :)

Tuosta, että saisin sitten vastapalveluksena jonkun osaston naishoitajista tekemään jonkun "naisten askareen", en ole kovin vakuuttunut. Yhteiskuntamme on sellainen jossa osa naisista harhautuu polulle jossa kaikki pyydetään miehiä tekemään. "Kanna mun laukkua" tms. kuulee usein vaikka naisella ei ole mitään ilmeistä syytä jonka vuoksi ei pysty itse sitä tekemään. Usein nämä samat naiset ovat niitä jotka vaativat kovimmin tasa-arvoisuutta joka asiassa. Silti he voivat vedota sumeilematta em. asioissa siihen, että se on miehen tehtävä. Välillä olen laukun ottanut, välillä olen täräyttänyt että viehän itse laukkusi.

Ps. Nyt foorumin naiset tämä lukekaa tarkkaan. Äskeinen kappale sisältää kärjistettyä ironiaa, älkää käykö kimppuun :) Enkä myöskään yleistä, on myös naisia jotka suhtautuvat työssä ja koulutuksessa miehiin samoin kuin naistovereihinsa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

"Kuules...tiskaas kun en millään saa tiskattua ja se on semmonen naistentyö"

Kyllä me ollaan huomattu että meitä hyväksikäytetään ajovalonpolttimon vaihdoissa jne ihan 6-0 :)

Siinä on O Boy sellanenkin ero ettei niitä polttimoita jokapäivä tarvii vaihtaa kun taas tiskaaminen kerran päivässä olis ehkä suotavaa..

Myönnän, en oo yhtään polttimoa ikinä vaihtanu mut empä oo nähny meijän firmassa miesten ompelukoneella ompelevan nimikylttien ja tasomerkkien alle tarrapohjia. Mä oon henkilökohtasesti ommellu niitä niin monta kymmentä etten taida niitä polttimoita tästä eteenpäinkään vaihtaa :D  tasapeli :)

Älykäs tuntee toiset, viisas tuntee itsensä. - Lao Tsu

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitoalalla tasa-arvo on lähinnä huono vitsi. Tädit jyrää, manipuloi ja kikkailee...ja aiheesta ei saa puhua, se on tabu ja/tai sitten siitä tulee naisten sortamista?

-tule turma tuonen tietä, pikku reppu selässä, pikku kirves kontissa. Napsauta sillä ohtaan, justiinsa nokan kohtaan-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hoitoalalla tasa-arvo on lähinnä huono vitsi. Tädit jyrää, manipuloi ja kikkailee...ja aiheesta ei saa puhua, se on tabu ja/tai sitten siitä tulee naisten sortamista?

Hyvä, että joku toi tämän esiin. En ole siis ainoa, joka tämän on huomannut. Välillä toimipisteissä näkee aivan järjetöntä juonittelua ja manipulointia.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...