Jump to content
MAINOS

Lävistyksistä on noussut hygieniakysymys sairaalatyössä


dino

Recommended Posts

Ethän sinä sinne miksikään uimapukumalliksi ole menossa vaan hoitajaksi. Eli sillon lävistyksillä EI SAA olla mitään merkitystä töihin valitessa, koska ei ole tutkimuksia siitä että ne olisivat riski infektioiden levittämiselle.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 207
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Ethän sinä sinne miksikään uimapukumalliksi ole menossa vaan hoitajaksi. Eli sillon lävistyksillä EI SAA olla mitään merkitystä töihin valitessa, koska ei ole tutkimuksia siitä että ne olisivat riski infektioiden levittämiselle.

Älähän nyt. Tänä päivänä kun tämä hoitajien työnkuva on niin laaja  ::) Jooh...esteettisyydestä toki voidaan olla montaa mieltä ja työnantaja voi asettaa erilaisia ehtoja työntekijöille. Se on heidän oikeutensa. Omastakin naamasta yksi metallinpalanen löytyy killumasta, vaikka omalla työpaikallani se kiellettyä onkin.

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mun mielestä esim kasvolävistysten kieltäminen työssä on ihan ok. Muistelen aikankin itse joskus somatiikan puolta kokeilleena, että otin kellot ja sormuksetkin pois. Sairaalabakteerin leviämisen estäminen on minusta ihan hyvä peruste. Arvatkaa vaan miten kuhisee jonku sormuksen tai nenä lävistyksen alla.... ;D

Hei huhhuh, sormuksen ja lävärin alla??? Mitenköhän niitä nyt voi verrata keskenään?

Kyllä se on niin että mä otan lävistykset pois hygieniasyistä sitten kun myös korvikset kielletään. Ainoastaan limakalvolta epidermikseen ulottuva lävistys on infektioportti, muita lävistyksiä ei voi hygieniasyihin vedoten kieltää ellei kielletä kaikkia korviksiakin. Sormukset, kellot ym on todella perusteltua kieltää, (käsipesut, desinfektiot ym...) mutta en mä ainakaan henkilökohtasesti kauheesti naamaani potilaiden privaattipaikkoihin tai muuallekaan hiero... Että se siitä kosketuksesta...

TYKSin lääkäri on myös mulle vahvistanut tämän. Eli käytännössä huuli- ja nenälävärit on kiellettyjä.

**Jos mitään et uskalla, mitään et saavuta**

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Lävistykset on ihan ookoo. Itseä inhottaa paljon enemmän, että minua tutkitaan lääkärin vastaanotolla sormilla ja käsillä jotka haisevat tupakalle ja hengitys myös. Hyi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Metsätähdelle olen ilmoittautunut keikan tekijäksi.

Minulla on kuitenkin leuka ja nenä lävistys. Ja he sanoivat, että jos heidän kauttaan tekee keikan niin aina on lävistykset otettava pois.

Onko muilla tästä kokemusta ja oletteko ottaneet?

Tuntuu niin hassulta että teen keikan metsätähden kautta ja ne pitää tehdä pois. Ja jos teen toisen vuoron samaan paikkaan seuren kautta niin ei tarvitse ottaa pois.

Hämmästyttää ja kummastuttaa vain miten joku jaksaa vatvoa vielä lävistyksissä työpaikalla.

sun työtä on myös "imagokuvan kiillotaminen". ;D niiltä tulee siistejä, hyväkäytöksisiä ja reippaita työntekijöitä. Tämä siksi että työpaikka käyttäisi heitä uudelleen. ehkä seurella ei tartte kiillotella lafkan imagoa.

You are not dead yet.  But watch for further reports.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä ainakin pidän korvakoruja töissä, mutta vältän tietoisesti näpertelemästä niitä. Tatskan meinaan ottaa, kunhan löydän sopivan.

OT Mitä seureen tulee, sinne pääsee nykyään melkein kuka vaan duuniin. Paperit vaan lähetät, eivät jaksa edes haastatella kaikkia. Ei imagoa tarvitse kiillottaa :)

Viisasteleva ajattelee harvoin, ajattelija viisastelee vielä harvemmin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Musta sormusten pitäminen töissä on jo epäkäytännöllistäkin..samoten kellon!! meil ainaki roikku sekuntiviisarellisia kelloja joka seinällä..ja kellon yms. pois jättäminen on vain oppimiskysymys!

Mukava ku oot käyttänyt mummun suihkussa tms. ni kello on märkänä ja sormukset lilluu hanskan sisällä vedessä (jos satut vahingossa suihkuttaan vettä käsille)..! ja mulla ainaki dilutus kuivattaa käsiä, joten joudun niitä aina aikaajoin rasvaamaan...siinäki sormusket tiellä  :-

käytä ihmeessä hanskoja ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lävistykset ei ikinä ollu kiusaamista (hyväksyminen tai paheksuminen), vaan ainoastaan suojelemista.

Työskentelevien ihmisten suojelemiseksi.

Tehkää mitä ikinä haluatte, minä en vastaa teistä. Hyvästi!!!!!

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä pohjoispohjanmaalla tuli määrys korkealta taholta, jotta käsikorut pois työaikana, kynnet lyhyet. Jos lakkaa, väritöntä ja pinta siisti(lakkaus päivittäin). Lävistykset pois työaikana. Rastatukka kielletty?Pitkäthiukset kiinni työaikana.

Avojalon ei saa olla töissä, mutta sairaalansukkia ei saa pitää. Joten omia sukkia pidetään ja kotona pestään. Eritysosastollakaan ei saa talon sukkia pitää. Kyselimme tietty tuleeko sairaala vastaan, antamalla sukkarahaa tai pesukorvausta? Ei tule. Eipä viitti työsukkia ja paitoja pestä siivilien kanssa samassa, vaan pesen aina oman koneellisen "työvaatteitani".

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä pohjoispohjanmaalla tuli määrys korkealta taholta, jotta käsikorut pois työaikana, kynnet lyhyet. Jos lakkaa, väritöntä ja pinta siisti(lakkaus päivittäin).

Tuota mä en ymmärrä, että edelleen pidetään käsikoruja ja pitkiä kynsiä hoitotyössä... Eli tuon määräyksen ymmärrän täysin.

Rastatukka kielletty?Pitkäthiukset kiinni työaikana.

Edelleen ymmärrän tuon, että pitkät hiukset kiinni. Mutta rastakieltoa en ymmärrä!

Avojalon ei saa olla töissä, mutta sairaalansukkia ei saa pitää. Joten omia sukkia pidetään ja kotona pestään. Eritysosastollakaan ei saa talon sukkia pitää. Kyselimme tietty tuleeko sairaala vastaan, antamalla sukkarahaa tai pesukorvausta? Ei tule. Eipä viitti työsukkia ja paitoja pestä siivilien kanssa samassa, vaan pesen aina oman koneellisen "työvaatteitani".

Minä ainakin käytän vain ja ainoastaan sairaalan sukkia, en todellakaan vie omiani. Ikinä ei tiedä mitä roiskuu rapatessa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Avojalon ei saa olla töissä, mutta sairaalansukkia ei saa pitää. Joten omia sukkia pidetään ja kotona pestään. Eritysosastollakaan ei saa talon sukkia pitää. Eipä viitti työsukkia ja paitoja pestä siivilien kanssa samassa, vaan pesen aina oman koneellisen "työvaatteitani".

Minä ainakin käytän vain ja ainoastaan sairaalan sukkia, en todellakaan vie omiani. Ikinä ei tiedä mitä roiskuu rapatessa...

Tietääpäs. Paskaa, kusta, verta, sappea, askitesta, pleuranestettä jne...

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Itselläni on lyhyet lakkaamattomat kynnet. Sormukset jätän kotio työpäivinä.  toki ymmärrän että pitkätukka pitää olla kiinni töissä. Mutta rastakieltoa en ymmärrä?

Johtoportaalta tuli kielto pitää sairaalasukkia. vastausta ei saatu ku kysyttiin sukka- ja pyykkirahaa. Tämä sääntö vain perusterveydenhuollossa. Tasa-arvoako? Harva se päivä ku saapi kuset varpaille. Pitänee ostaa hai saapaat työkengiksi huh.gif

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisko niin, että rastoihin liittyen on vallalla vieläkin vanha käsitys, että ne ovat bakteeripesiä ja niissä kasvaa sieni ja usein myös täit. Ei ole nimittäin kauaa kun itse kuulin tuon kommentin viimeksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisko niin, että rastoihin liittyen on vallalla vieläkin vanha käsitys, että ne ovat bakteeripesiä ja niissä kasvaa sieni ja usein myös täit. Ei ole nimittäin kauaa kun itse kuulin tuon kommentin viimeksi.

Ookko muuten ikänä kurkannu tommosen rastan sisään että miltä siellä näyttää ::) (kasvustosta en sen kummemmin tiä ku en näytteitä mihinkää vieny mutta yhtään en ihmettelis jos siellä jotai epämäärästä kasvais) Kyllä mulla kevyesti rupes kuvottaa ku leikkasin rastat pois :)

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olisko niin, että rastoihin liittyen on vallalla vieläkin vanha käsitys, että ne ovat bakteeripesiä ja niissä kasvaa sieni ja usein myös täit. Ei ole nimittäin kauaa kun itse kuulin tuon kommentin viimeksi.

Ookko muuten ikänä kurkannu tommosen rastan sisään että miltä siellä näyttää ::) (kasvustosta en sen kummemmin tiä ku en näytteitä mihinkää vieny mutta yhtään en ihmettelis jos siellä jotai epämäärästä kasvais) Kyllä mulla kevyesti rupes kuvottaa ku leikkasin rastat pois :)

- Satu L.

Se on ihan miten ne hoitaa..

Ajat muuttuvat- muutu sinäkin!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Se on ihan miten ne hoitaa..

Kyl meiksi väittää et saat hoitaa ihan miten vaan ni neljä vuotta patukat päässä on aika epämääräset sisältä ellet tosiaan avaa joka pesulla niitä selväks ja sillonhan ne ei kyl sit oo rastat ...

- Satu L.

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meidän osastolla ei ole sormukset kielletty, mutta eipä niitä kenelläkään näy. Paitsi keikkalaisilla.

Itse en käytä mitään koruja edes siviilissä. Mutta jos käyttäisin, niin jäisi ne työajaksi kassiin.

Bakteeriosastolla jossa olin ja tulen olemaan, on kaikki kielletty. Myös pitkät kynnet. Ymmärrän erittäin hyvin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...

En nyt äkkiseltään löytänyt tätä aihetta selatessani että miten tarkkoja ollaan leikkurin puolella noissa lävistyksissä..Kohta ois kirran harjottelu ja kielilävistys vielä löytyy, nenäkorun otin pois lh-opinnot aloittaessani kun siitä sai kuulla jo ravintolakoulussa ihan tarpeeksi 8) Eli heittääkö vihainen kirurgi mut pihalle jos huomaa kielilävistyksen tms. :)? Napakoru tuskin haittaa ketään..

Cats know how we feel, they just don't care.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt äkkiseltään löytänyt tätä aihetta selatessani että miten tarkkoja ollaan leikkurin puolella noissa lävistyksissä..Kohta ois kirran harjottelu ja kielilävistys vielä löytyy, nenäkorun otin pois lh-opinnot aloittaessani kun siitä sai kuulla jo ravintolakoulussa ihan tarpeeksi 8) Eli heittääkö vihainen kirurgi mut pihalle jos huomaa kielilävistyksen tms. :)? Napakoru tuskin haittaa ketään..

Ei kukaan huomaa leikkurissa kielilävistystä. Etkä sä sormiasi suussa uita koko ajan, ethän?

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt äkkiseltään löytänyt tätä aihetta selatessani että miten tarkkoja ollaan leikkurin puolella noissa lävistyksissä..Kohta ois kirran harjottelu ja kielilävistys vielä löytyy, nenäkorun otin pois lh-opinnot aloittaessani kun siitä sai kuulla jo ravintolakoulussa ihan tarpeeksi 8) Eli heittääkö vihainen kirurgi mut pihalle jos huomaa kielilävistyksen tms. :)? Napakoru tuskin haittaa ketään..

Tuskin heittää pihalle...

Nimim. Yksi uusi lävistys lisää  ;D

Totuus ei pala tulessakaan.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nyt äkkiseltään löytänyt tätä aihetta selatessani että miten tarkkoja ollaan leikkurin puolella noissa lävistyksissä..Kohta ois kirran harjottelu ja kielilävistys vielä löytyy, nenäkorun otin pois lh-opinnot aloittaessani kun siitä sai kuulla jo ravintolakoulussa ihan tarpeeksi 8) Eli heittääkö vihainen kirurgi mut pihalle jos huomaa kielilävistyksen tms. :)? Napakoru tuskin haittaa ketään..

Ei kukaan huomaa leikkurissa kielilävistystä. Etkä sä sormiasi suussa uita koko ajan, ethän?

En sentään ;D Hyvä jos ei tulis sanomista..

Cats know how we feel, they just don't care.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuskin vihainen kirurgi ilkeyttään sinua ulosheittäisi.

Tai ymmärtämättömyyttään-tai kateuttaan.

On olemassa vissit kriteerit miksei lävistyksiä tai rastoja hyvällä silmällä katsota.

Ainakaan leikkaussalityöskentelyssä. Eikä monessa muussakaan hommassa hoitoalalla.

Ellei kyseinen henkilö näitä asioita itse ymmärrä, olisi ehkä järkevämpää hakeutua jollekin muulle alalle.

Tekemätöntä työtä on rutkasti, sellaistakin, jossa voi olla lävistyksien ja rastojen kanssa aiheuttamatta ongelmia muille ja itselleen.

joka toiselle kuoppaa kaivaa jokatoiselle ei

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei nyt ihan alaa tarvi alkaa vaihtamaan, tällä hoitotyön saralla löytyy kyllä rutkasti paikkoja, joissa rastat ja lävistykset ovat ok eivätkä vaaranna potilaita. Ite olet sitten vastuussa siitä jos lävistys takertuu johonkin tai potilas nappaa kiinni.

"Maailmassa ei ole koskaan saatu aikaan mitään ilman suoraa toimintaa."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tuskin vihainen kirurgi ilkeyttään sinua ulosheittäisi.

Tai ymmärtämättömyyttään-tai kateuttaan.

On olemassa vissit kriteerit miksei lävistyksiä tai rastoja hyvällä silmällä katsota.

Ainakaan leikkaussalityöskentelyssä. Eikä monessa muussakaan hommassa hoitoalalla.

Ellei kyseinen henkilö näitä asioita itse ymmärrä, olisi ehkä järkevämpää hakeutua jollekin muulle alalle.

Tekemätöntä työtä on rutkasti, sellaistakin, jossa voi olla lävistyksien ja rastojen kanssa aiheuttamatta ongelmia muille ja itselleen.

Eikai ne pöpöt sieltä kielestä hypi mihinkään :) jos jollakin on ongelma sen suhteetn että löytyy koru suusta niin voin mä sen poiskin ottaa, mutta perustelut olisi kiva kuulla ennen sitä 8)

Cats know how we feel, they just don't care.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

On olemassa vissit kriteerit miksei lävistyksiä tai rastoja hyvällä silmällä katsota.

Ainakaan leikkaussalityöskentelyssä.

Ne kriteerit olisi kiva kuulla, koska mitään syytä noiden kieltämiselle leikkurissa ei ole. Rastat menee myssyn alle piiloon ja lävistyksistä ei mikään pomppaa haavalle.

Tämä mielipide tai kommentti on yksityishenkilön antama eikä välttämättä edusta työnantajani, minkään yhteistyökumppanini, ammattiliittoni tai puolueeni kantaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...