Jump to content
MAINOS

Attendo työpaikkana


miina

Recommended Posts

Jos luet tähän puljuun liittyvän viestiketjun, ymmärrät, että parempi kiertää kaukaa (itse jaksoin useamman vuoden, mutta pakko oli lopulta paiskata hanskat tiskiin, oli sen sen verran hurjaa touhua).

kiitos vastauksesta! Taidan jättää paikan väliin ja jatkaa "kiertolaisena" :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 671
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aiheen ahkerimmat kirjoittajat

  • Mirtazapin

    74

  • acamusmn

    71

  • scoubi

    32

  • Kipusisko

    31

Jos luet tähän puljuun liittyvän viestiketjun, ymmärrät, että parempi kiertää kaukaa (itse jaksoin useamman vuoden, mutta pakko oli lopulta paiskata hanskat tiskiin, oli sen sen verran hurjaa touhua).

kiitos vastauksesta! Taidan jättää paikan väliin ja jatkaa "kiertolaisena" :)

Hieno päätös Susa. Säästyt monelta itkulta ja ongelmalta :peukku:

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

http://hoitajat.net/foorumi/topic/14818-vanhuspalvelulaki-ei-maaraysta-henkilokunnan-maarasta/page__pid__266105#entry266105

Veikkaan, että MedOnella (Attendo) tämä uutinen aiheuttaa juhlintaa.

Poikkeukselliselta tuntuu, mutta toisaal

viimeaikoina kaikki on alkanut tuntumaan, enemmän

tai vähemmän epäinhimilliseltä.

Valitettavasti.

"Terveyssisar"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mitä tässä lopulta tapahtuu. Rehellisyys katoaa koko yhteiskunnasta? SDP on muuttumassa Kokoomukseksi ja pettää lupauksiaan jo yhtä lahjakkaasti ja vastuullisesti. Moni muukin lupaili paljon ennen vaaleja ja oltiin niin vanhusten ja hoitajien kavereita, mutta ... Just niinkuin Attendokin.

Tehy jopa hehkuttaa tätä lakia. Uskomatonta. Jos on luotto mennyt Tehyn edunajotaitoihin ja vaikutusmahdollisuuksiin jo aikaisemminkin, niin nyt kyllä meni lopullisesti. Erosin koko puljusta. Superilla taitaa olla vielä hieman puhtia jäljellä. Toivottavasti, ehkä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Luitteko uudesta Super lehdestä että apu-, perus- ja lähihoitajilla on oikeus tehdä työtään omalla nimikkeellään? Hirvensalossa niputettiin kaikki perushoitajat lähihoitaja nimikkeen alle kun tilattiin nimineulet ja kieltäydyin pitämästä sitä koska en ole käynyt lähihoitaja koulutusta vaan olen perushoitaja ja sellaisena pysyn.

Onnetonta ja ala-arvoista käytöstä josta ammatillisuus on kaukana.

Nimikesuojattuja titteleitähän voi käyttää vain henkilö, joka on kyseisen kuolutuksen saanut. Eli perushoitaja on perushoitaja ja lähihoitaja on lähihoitaja. Vakanssin nimike voi olla sitten miten päin tahansa.

Siellä ei ole mitään merkitystä toisen asteen koulutuksien arvolla vaan kaikki tasapäistetään mutta sairaanhoitajat kyllä merkataan hyvinkin tarkasti.

Mitä nimikettä sh:n sitten pitäisi käyttää? Sairaanhoitaja on laillistettu ammattihenkilö ja sairaanhoitaja käyttää sairaanhoitajan titteliä toimiessaan siinä työssä. Sairaanhoitaja ei voi olla lähihoitaja tai perushoitaja.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luitteko uudesta Super lehdestä että apu-, perus- ja lähihoitajilla on oikeus tehdä työtään omalla nimikkeellään? Hirvensalossa niputettiin kaikki perushoitajat lähihoitaja nimikkeen alle kun tilattiin nimineulet ja kieltäydyin pitämästä sitä koska en ole käynyt lähihoitaja koulutusta vaan olen perushoitaja ja sellaisena pysyn. Siellä ei ole mitään merkitystä toisen asteen koulutuksien arvolla vaan kaikki tasapäistetään mutta sairaanhoitajat kyllä merkataan hyvinkin tarkasti. Onnetonta ja ala-arvoista käytöstä josta ammatillisuus on kaukana.

Toisaalta tämä antaa työpaikasta hyvän kuvan, kun ei ole mitään muuta mistä purnata kuin nimikkeestä nimineulassa :).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Luitteko uudesta Super lehdestä että apu-, perus- ja lähihoitajilla on oikeus tehdä työtään omalla nimikkeellään? Hirvensalossa niputettiin kaikki perushoitajat lähihoitaja nimikkeen alle kun tilattiin nimineulet ja kieltäydyin pitämästä sitä koska en ole käynyt lähihoitaja koulutusta vaan olen perushoitaja ja sellaisena pysyn.

Onnetonta ja ala-arvoista käytöstä josta ammatillisuus on kaukana.

Nimikesuojattuja titteleitähän voi käyttää vain henkilö, joka on kyseisen kuolutuksen saanut. Eli perushoitaja on perushoitaja ja lähihoitaja on lähihoitaja. Vakanssin nimike voi olla sitten miten päin tahansa.

Siellä ei ole mitään merkitystä toisen asteen koulutuksien arvolla vaan kaikki tasapäistetään mutta sairaanhoitajat kyllä merkataan hyvinkin tarkasti.

Mitä nimikettä sh:n sitten pitäisi käyttää? Sairaanhoitaja on laillistettu ammattihenkilö ja sairaanhoitaja käyttää sairaanhoitajan titteliä toimiessaan siinä työssä. Sairaanhoitaja ei voi olla lähihoitaja tai perushoitaja.

Sitähän minä tarkoitinkin, sairaanhoitaja on aina sairaanhoitaja mutta perushoitaja voi nimikilvessä olla lähihoitaja eikä ph niin kun kolulutus on. Perushoitaja on myös laillistettu ammattihenkilö kuten lähihoitajakin ja sh myös. Eli kaikki koulutukset pitää olla omilla nimillään.

Ei nyt suoraan liity nimineulaan, mutta lh, ph yms toisen asteen tutkinnot ovat nimikesuojattuja ammattihenkilöitä, ei laillistettuja.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Olen ollut Satakunnan alueella eräässä hoivakodissa nyt kohta vuoden yöhoitajana, enkä kyllä keksi valitettavaa sen enempää kuin muistakaan näkemistäni työpaikoista. Palkat maksetaan mielestäni oikein, sijaispula on suuri, mutta samat vakituiset työntekijät ovat olleet kuitenkin talossa koko tämän ajan. Yleensä listassa on valmiiksi n. 0,5-1 työntekijän vaje, johon niitä sijaisia sitten tarvitaan. Tietysti sairauslomat (joita on mielestäni hyvinkin "normaalisti") lisäävät sijaistarvetta. Esimies sekä hoivakodin johtaja ovat asiallisia, eikä heidän kanssaan ole ainakaan vielä tullut mitään ongelmia vastaan. Uskon kyllä, että joissain paikoissa asiat ovat huonosti, mutta omalta osaltani voin ainakin suositella yökön hommia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niinpä. Joku on tyytyväinen toinen ei. Omalta kohdaltani pysyn kyllä kaukana tästä firmasta. Ihan mielenkiintoista seurata kuitenkin sen etenemistä Suomen terveydenhuollossa ja romahdusta joku kaunis päivä. Nyt on jo niin paljon kritiikkiä ilmassa, että jotain tulee tapahtumaan.

21:lle työnantajalle tehdyn tutkimuksen mukaan (lääkäreille):

”Kaikki yksityiset Attendoa lukuun ottamatta menestyivät eri ominaisuuksien vertailussa suhteellisen hyvin verrattuna keskimääräiseen julkiseen työnantajaan…

Attendo sijoittui kyselyn useassa kohdassa heikosti…

Kyselyn mukaan yksityiset eivät juuri tarjoa haastavia työtehtäviä tai urakehitystä…”

http://www.mediuutiset.fi/uutisarkisto/yksityinen+vetaa+haasteet+puuttuvat/a811117

Koko yksityisten ja varsinkin Attendon touhu näyttää jo melko rumalta, kun osin on jo kyse uhkailusta ja kiristämisestä.

”Lääkäreitä vuokraavat yritykset rajoittavat työntekijöidensä siirtymistä virkaan julkiselle puolelle, kertoo Helsingin Sanomat.

Lääkärifirma saattaa vaatia siirtokorvaukseksi jopa vuoden palkan kunnalta tai sairaanhoitopiiriltä.”

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hs-laakarifirmat-vaativat-kunnilta-siirtokorvauksia/art-1288466865242.html?ref=lk_is_1

http://www.hs.fi/kotimaa/Vuokrafirmat+rajoittavat+l%C3%A4%C3%A4k%C3%A4reiden+siirtymist%C3%A4+kuntiin/a1305561353354?ref=lk_is_2

Attendo lähtee Suomen kiertueelle juuri ennen kunnallisvaaleja. Puhumaan sosiaali- ja terveysjärjestelmästä. Kovan luokan mainostusta Attendolta. Onkin varmaan erittäin objektiivista ja avointa lobbausta! :sick:

”Sosiaali- ja terveyspalvelut saattavat olla kuntavaalien ykkösasia. Meidän tehtävänämme on tuoda faktoja pöytään läpinäkyvästi ja avoimesti. Odotan, että paikalliset poliitikot ovat aktiivisia ja toimittajat saavat keskustelua aikaan.”

http://www.uusisuomi.fi/kotimaa/122173-uusi-suomi-ja-attendo-suomen-kiertueelle

http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/hs-keikkalaakareille-kovaa-kritiikkia-voivat-toimia-kuin-villissa-lannessa/art-1288466337532.html?ref=lk_is_1

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tiedättekö jotain Joensuun seudun Attendon paikoista?

Ne pitää kokea.. :shock: Jos haluaa ammatillisen kuoliniskun, niin oiva paikka sellaiseen. Täällä ei puheista huolimatta oikein suosita moniosaamista tiettyjen kollegoiden piirissä.. :-X Jatkokouluttautua saa kyllä, ja koulutuksiin pääsee melko helposti. Itsellenihän noissa paikoissa tuli ihan kuningas olo, kun tajusin että oon yksi harvoista jotka osaa katetroida tai laskea ateriainsuliinit, niin miun mielestä perushoitoon liittyviä juttuja kun ovatkin.. :shock: (ne järkyttyneet ilmeet...)

...mutta miksi?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ne pitää kokea.. Jos haluaa ammatillisen kuoliniskun, niin oiva paikka sellaiseen. Täällä ei puheista huolimatta oikein suosita moniosaamista tiettyjen kollegoiden piirissä.. :-X Jatkokouluttautua saa kyllä, ja koulutuksiin pääsee melko helposti. Itsellenihän noissa paikoissa tuli ihan kuningas olo, kun tajusin että oon yksi harvoista jotka osaa katetroida tai laskea ateriainsuliinit, niin miun mielestä perushoitoon liittyviä juttuja kun ovatkin.. :shock: (ne järkyttyneet ilmeet...)

Se on kova uhka suomalaiselle persoonalle ja ammatti-identiteetille, jos joku osaa hommat paremmin. :-X

Jos potilas on sekavampi kuin meidän yksikössä hoitajansa, kuuluu potilas sairaalahoitoon...

Ylpeiksi jumalat tekevät ensin heidät, jotka jumalat haluavat tuhota.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytynee vielä kerran muistuttaa,että rahaa hoitajat tarvitsevat elättääkseen itsensä ja perheensä...mutta Attendolla uraa luodakseen ja kehittääkseen itseään sekä ammatti identiteettiään saa tämän kaiken unohtaa.On varmastikin Attendollakin paikkoja missä työntekijöitä kohdellaan ammatillisesti,mutta hyvin pienissä yksiköissä.Paikkoja ei voida verrata keskenään.Olen nykyisin yksityisen firman palveluksessa jälleen,mutta tämän firman etiikkaan ei kuulu hierarkinen kanssakäyminen,ihmiset puhuvat keskenään ihmisinä ja asioista.Sivusta olen seurannut Attendon tapahtumia kauhulla,ahneus käy lankeemuksen eteen...mutta eipä sitä nyky Suomessa tiedä mitä vielä tulee eteen,unohdetaanko yksityiset rekryfirmat kalleutensa vuoksi ja palataanko vanhaan entiseen palvelumalliin takaisin.Kunpa jaksaisi vielä tätä 20 vuotta ja pääsisi eläkkeelle......

Ne pitää kokea.. Jos haluaa ammatillisen kuoliniskun, niin oiva paikka sellaiseen. Täällä ei puheista huolimatta oikein suosita moniosaamista tiettyjen kollegoiden piirissä.. :-X Jatkokouluttautua saa kyllä, ja koulutuksiin pääsee melko helposti. Itsellenihän noissa paikoissa tuli ihan kuningas olo, kun tajusin että oon yksi harvoista jotka osaa katetroida tai laskea ateriainsuliinit, niin miun mielestä perushoitoon liittyviä juttuja kun ovatkin.. :shock: (ne järkyttyneet ilmeet...)

Se on kova uhka suomalaiselle persoonalle ja ammatti-identiteetille, jos joku osaa hommat paremmin. :-X

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Joo, ketju on vanha, mutta aina Attendo näyttää olevan pinnalla ja uusia juttuja löytyy jatkuvasti. Samat vanhat kujeet.

A-Studion viime viikon juttu oli taas hyvä esimerkki. Hämeenlinnan Keinukallion sopimusta ei jatketa Attendon kanssa, mutta en tiedä, olisiko pitänyt itkeä vai nauraa, kun Attendon toimitusjohtajaa haastateltiin. Loppukommenteissa se ei näyttänyt enää keksivän mitään muuta kuin saman lauseen toistoa. Uskomaton suoritus. Olishan se mielenkiintoista olla tollasessa paikassa töissä, jossa edes toimitusjohtaja ei keksi parempaa. Tiedonkulku on varmaan tehokasta, jos suoraan kysymykseenkään ei saa vastausta. Tää haastattelu oli melkein yhtä hyvä, kun se joskus aikaisemmin lähti vessaan kesken haastattelun ja juoksikin karkuun. Hih.

http://areena.yle.fi/tv/154243

Hattua nostan näille hoitajille Keinukalliosta! :peukku:

Muokattu - Mirtazapin
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tän ketjun nimeksi pitäs vaihtaa "wanha".

Olen kanssasi samaa mieltä.

Samoja rikkeitä tuntuvat toistavan yhä uudestaan ja uudestaan.

Vastuuta eivät halua kantaa.

Kaikki kunnia niille jotka näitä juttuja tuovat päivänvaloon.

"Terveyssisar"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Attendon lisäksi näitä yksityisiä firmoja tuntuu nyt putkahtelevan esiin kuin sieniä sateella ja suurinta osaa pyörittää kaupallisenalan koulutuksen saaneet ihmiset joilla ei ole haisuakaan hoitotyöstä eikä sairaanhoitajista tai lähäreistä tai perushoitajista ammatteinakaan. Itse olin erään nimeltä mainitsemattoman yksityisen klinikan palveluksessa ja kuntatyönantajalta sinne siirtyneenä kävin kyllä kovan koulun oppiakseni miten ahneus ja häikäilemättömyys pyörittää näitä bisneksiä.

hämmästyttävintä oli se, että esimieheksi nostettu kollega muuttui muutamassa kuukaudessa kollegasta hirviöksi jonka ainoa tehtävä on repiä työntekijöistä se viimeinenkin pisara ulos ja pääkin oli sujahtanut niin syvälle toimitusjohtajan ahteriin, että hyvä kun kengät enää ihmisestä näkyi. Esimiehen mielestä ei ole mitään ihmeellistä siinä, että puolen vuoden sisään lähtee kuusi työntekijää kävelemään, varsinkin kun hoitajien kokonaismäärä on alle kymmenen. Ja tietenkään vika ei ole johdossa eikä esimiehissä vaan niissä kiittämättömissä työntekijöissä joille firma on ollut hyvä ja antanut sitä ja tätä ja sitten kehdataan tulla esittämään pöyristyttäviä vaateita (esitettiin, että oltaisiin siirrytty viikoittaisesta tuntien laskemisesta kolmen viikon tasoitusjaksoon). Pelottavinta on, että esimies tietämättömyyttään ja pöhöttyneenä omasta vallastaan, puhuu puuta heinää, uhkailee ja karjuu jatkuvasti milloin mitäkin syytöksiä ja vaikka olisi kuinka graavisti väärässä, on se työntekijä joka on aina väärässä.

no, onneksi on sen verran ammattitaitoa että ei tarvitse jäädä paikkaan, jossa johdetaan pelolla ja valheilla. Huvittavinta on jatkuvasti muuttuvat säännöt, ohjeet ja määräykset. esimies perustelee aina kaiken sillä, että "mun mielestä" tää menee näin ja on kuitenkin pihalla kuin lumiukko. Tosin minun onneksi esimies ei ole liiallisella älyllä pilattu siinä mielessä, että lähettää kaikki ohjesääntönsä sähköpostina...siinähän sitten räpiköit, kun olet kirjallisesti ilmoittanut, että yrityksessä ei ole "ikälisiä eikä henkilökohtaisia lisiä". Ei taida ymmärtää miten helpoksi tekee ammattiyhdistyksen juristille palkkavaateen esittämisen ja sen läpiviemisen vaikka sitten oikeudessa jonne ainakin näillä näkymine ollaan menossa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Minulla on ainoastaan hyvää sanottavaa Attendo MedOnen (nykyään pelkkä Attendo?) hoivakodista jossa olen ollut töissä 1,5 vuotta. Työyhteisö on meillä hyvä, johtajan kanssa helppo tulla toimeen ja eri asioiden kanssa on pystytt todella hyvin joustamaan. Olen tyytyväinen palkkaani, se on tullut aina ajallaan ja maksettu ihan oikein. Ikävää lukea miten eräissä paikoissa on asiat ihan oikeasti noin huonosti. Meillä homma toimii ja töihin on aina mukava lähteä. 8)

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Minulla on ainoastaan hyvää sanottavaa Attendo MedOnen (nykyään pelkkä Attendo?) hoivakodista jossa olen ollut töissä 1,5 vuotta. Työyhteisö on meillä hyvä, johtajan kanssa helppo tulla toimeen ja eri asioiden kanssa on pystytt todella hyvin joustamaan. Olen tyytyväinen palkkaani, se on tullut aina ajallaan ja maksettu ihan oikein. Ikävää lukea miten eräissä paikoissa on asiat ihan oikeasti noin huonosti. Meillä homma toimii ja töihin on aina mukava lähteä. 8)

Oletko nyt varma, että Attendo MedOne on nykyään pelkkä Attendo? Vaikka teillä siis homma toimii ja töihin on aina mukava lähteä.

"Terveyssisar"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Attendon lisäksi näitä yksityisiä firmoja tuntuu nyt putkahtelevan esiin kuin sieniä sateella ja suurinta osaa pyörittää kaupallisenalan koulutuksen saaneet ihmiset joilla ei ole haisuakaan hoitotyöstä eikä sairaanhoitajista tai lähäreistä tai perushoitajista ammatteinakaan. Itse olin erään nimeltä mainitsemattoman yksityisen klinikan palveluksessa ja kuntatyönantajalta sinne siirtyneenä kävin kyllä kovan koulun oppiakseni miten ahneus ja häikäilemättömyys pyörittää näitä bisneksiä.

Oman kokemuksen perusteella en ole ollenkaan varma että tämä on pahempi kuin kokenut sairaanhoitaja jolla ei ole lainkaan käsitystä johtamisesta tai kaupallisesta toiminnasta.

Kaupallinen toiminta pohjaa oman edun tavoitteluun, ei siitä mihinkään pääse.

  • Tykkää 2
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin , Nythän se päätös työpaikasta tuli ... Olen mukamas kieltäytynyt attendon työpaikasta ,WTF!!!!???? Näinköhän ne kohtelee sijaisia/ työttömiä?? Selvitys työvoimatoimistoon ja saa nähdä paukkuuko karenssia päälle. Suomi on tällä hetkellä "kiinni" ja enkä pääse johtajien juttusille kun kaikki on lomalla :¨( Haastattelussa oli vinopino hoitajia ja todennäöisesti kaikki hyllytetyt hoitajat ovat saaneet samanlaisen paperin tai ainakin toinen minun lisäkseni. Mulle esitettiin 3-vuorotyötä ja loppujenlopuksi sain työkkäristä lapun jossa luki 2-vuorotyö..mun ehtoihin kuului , ei yövuoroja , eikä viikonloppuja , johtuen siitä että näkövammainen poikani avustajan saaminen ei onnistu viikonloppuisin ja on väärin että joutuisin poikaa raahaamaan päiväkotiin 7krt/vko.ssa . Siellä ei näköjään ymmärretty tilannetta . Stn Attendo!!!

Muokattu - susa
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin , Nythän se päätös työpaikasta tuli ... Olen mukamas kieltäytynyt attendon työpaikasta ,WTF!!!!???? Näinköhän ne kohtelee sijaisia/ työttömiä?? Selvitys työvoimatoimistoon ja saa nähdä paukkuuko karenssia päälle. Suomi on tällä hetkellä "kiinni" ja enkä pääse johtajien juttusille kun kaikki on lomalla :¨( Haastattelussa oli vinopino hoitajia ja todennäöisesti kaikki hyllytetyt hoitajat ovat saaneet samanlaisen paperin tai ainakin toinen minun lisäkseni. Mulle esitettiin 3-vuorotyötä ja loppujenlopuksi sain työkkäristä lapun jossa luki 2-vuorotyö..mun ehtoihin kuului , ei yövuoroja , eikä viikonloppuja , johtuen siitä että näkövammainen poikani avustajan saaminen ei onnistu viikonloppuisin ja on väärin että joutuisin poikaa raahaamaan päiväkotiin 7krt/vko.ssa . Siellä ei näköjään ymmärretty tilannetta . Stn Attendo!!!

Minusta haukut nyt väärää puuta. Työpaikasta kieltäytyminen sen takia että et halua lastasi viikonloppuisin päiväkotiin yms, on kyllä sun ihan oma valinta. Mun mielestä :) Muokattu - Makro
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...