Jump to content
MAINOS

Attendo työpaikkana


miina

Recommended Posts

Nyt kun hoitajamitoitukset ovat kovasti tapetilla,

on meidän aika ummistaa hetkeksi silmämme tosiasioilta ja...

no ei, vaan meidän lienee syytä muistaa, kuinka Attendo MedOne (nyk.Attendo)

on aina kulkenut hoitajamitoituksen alentamisen eturintamassa, suitsuttaen riittävää hoitajamitoitustaan,

johon ollaan yhä uudestaan ja uudestaan laskettu aina kaikki osastonsihteerit, sihteerit, siivoajat, lastenkummit,

vierailevat koulunkäyntiavustajat ja kaikki muut mahdolliset poliisit, upseerit, putkimiehet ja sähköasentajat.

Muistakaamme myös lääkevirheasioita, lääkkeiden puuttumisia, hoitajien kiristämisiä, uhkailuja ja mustamaalaamisia

AINA kun kuulemme sanan hoitajamitoitus. Muistakaamme niitä, jotka tekevät kaikkensa saadakseen tämän

yrityksen kukoistamaan potilaiden hyvinvoinnin kustannuksella ja säästöillä, joissa viimekädessä kärsijänä on potilas,

asiakas, asukas - sinun omaisesi, sinun lähimmäisesi.

Muistakaamme kuinka osa hoitajista ei Attendon kertoman mukaan vain

halunnut muuttaa toimintatapojaan tehokkaammiksi, yritysvetoisemmaksi ja tuottavammaksi

kun yritys tätä vaati, ja ennenkaikkea - muistakaamme kuinka kaikki

Attendolla epäkohtia havainneet, uhkailuja ja solvauksia saaneet hoitajat ovat sopeutumattomia,

pitkävihaisia ja ennenkaikkea yhteistyökyvyttömiä toimimaan Attendon arvojen mukaisella tavalla.

Ihmetellään, kun tavataan.

http://www.kansanuut...neen-on-mennyt”

http://yle.fi/uutise...miselle/6273133

http://www.kansanuut...miehen-nokialla

http://www.aamulehti...kilokuntaa.html

http://www.superliit...i/?newspage=705

http://www.kansanuut...uspalvelulakiin

ps. on olemassa vain huonoja hoitajia, ei huonoja pomoja.

Muokattu - acamusmn

"Terveyssisar"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 5 viikkoa myöhemmin...
MAINOS
  • Vastauksia 671
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Aiheen ahkerimmat kirjoittajat

  • Mirtazapin

    74

  • acamusmn

    71

  • scoubi

    32

  • Kipusisko

    31

Pakko kommentoida tätä vanhaa ja yksipuolista viestiketjua. Itse olen ollut Attendolla (nykyisin todellakin Attendo) n. 4 vuotta ja koko ajan ollut tyytyväinen. Palkka, lisät jne tulleet aina ajallaan. Henkilökunnan tyytyväisyyttä työhönsä kysytään säännöllisesti ja kyselyt toteuttaa puolueeton, lukekaa ihan oikeasti, puolueeton taho. neljä kertaa vuodessa esimies asetetaan henkilökunnan arvioinnin kohteeksi. Missä kunnallisella puolella esimerkiksi on tällaista??? Monia projekteja on menossa joihin henkilökunta saa osallistua ja niiden myötä vaikuttaa jos vain haluaa. Lähihoitajien ammattitaitoon ja koulutukseen panostetaan ja annetaan mahdollisuuksia kehittää itseään. Taas huom! jos henkilökunta vain haluaa!!!

Lakatkaa ruikuttamasta ja olkaa tyytyväisiä jos sitten olette nyt niin hyvässä paikassa töissä. Nauttikaa siitä ja jättäkää toisten haukkuminen...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko kommentoida tätä vanhaa ja yksipuolista viestiketjua. Itse olen ollut Attendolla (nykyisin todellakin Attendo) n. 4 vuotta ja koko ajan ollut tyytyväinen. Palkka, lisät jne tulleet aina ajallaan. Henkilökunnan tyytyväisyyttä työhönsä kysytään säännöllisesti ja kyselyt toteuttaa puolueeton, lukekaa ihan oikeasti, puolueeton taho. neljä kertaa vuodessa esimies asetetaan henkilökunnan arvioinnin kohteeksi. Missä kunnallisella puolella esimerkiksi on tällaista??? Monia projekteja on menossa joihin henkilökunta saa osallistua ja niiden myötä vaikuttaa jos vain haluaa. Lähihoitajien ammattitaitoon ja koulutukseen panostetaan ja annetaan mahdollisuuksia kehittää itseään. Taas huom! jos henkilökunta vain haluaa!!!

Lakatkaa ruikuttamasta ja olkaa tyytyväisiä jos sitten olette nyt niin hyvässä paikassa töissä. Nauttikaa siitä ja jättäkää toisten haukkuminen...

Se on tietysi erinomainen asia, että työntekijä on tyytyväinen työhönsä ja työpaikkaansa. Sen enempää ottmatta kantaa tämän viestin motiiveihin minua kiinnostaisi tietää millaisia nuo henkilökunnalle tehtävät kyselyt ovat ja mikä taho ne arvioi? Lisäksi erittäin mielenkiintoiselta kuulostaa neljä kertaa vuodessa tehtävä lähiesimiehen arviointi työntekijöiden toimesta.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En siis todellakaan ymmärrä miksi kun joku kirjoittaa positiivista jostakin haukutusta asiasta, aletaan kysellä motiiveja!!!! Siis haloo, onko vaikea sulattaa, että joku on Attendoon tyytyväinen ja kertoo firman olevan erinomainen työnantaja??

Soitapa sinne ja kysy noista kyselyistä. varmaan kyselet niidenkin motiivien perään.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tyytyväinen työhönsä on ilmeisesti kirjautunut Hoitajat.nettiin ihan vain kehuakseen Attendoa. Vai oletko aina ollut tyytyväinen työhösi? Näinhän se monesti menee, että se vakipaikka ja työpaikka on monelle niin tärkeä juttu, että siinä eettiset ja moraaliset arvot unohtuvat.Ollaan hiljaa ja suu supussa vaikka kaikki mättää työpaikalla. Kehutaan vaikka kehumista ei olisikaan. Attendokin kehuu itseään omilla nettisivuillaankin niin, että meikeläistä hävettää, kun on itse kokenut asioiden todellisen laidan.

Miksi olet noin kovin tuohtuneen oloinen? Sitä tosiasiaa, että Attendo on ollut negatiivisisa lööpeissä jo vuosikausia, ei mikään muuta. Lukuisat hoitajat ovat kokeneet Attendon isoksi pahaksi pomoksi. Ei vain hoitajat vaan myös Aluehallintovirastot ja lääkärikunta. Itselleni Attendo tuo mieleen ahneuden, korruption, valehtelun ja epäoikeudenmukaisuuden, jota en toivo yhdelläkään työpaikalla olevan. Voitot revitään potilaiden ja hoitajien kustannuksella.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En siis todellakaan ymmärrä miksi kun joku kirjoittaa positiivista jostakin haukutusta asiasta, aletaan kysellä motiiveja!!!! Siis haloo, onko vaikea sulattaa, että joku on Attendoon tyytyväinen ja kertoo firman olevan erinomainen työnantaja??

Soitapa sinne ja kysy noista kyselyistä. varmaan kyselet niidenkin motiivien perään.....

Tämä viestiketju on 30 sivua pitkä ja suuri(n) osa viesteistä on negatiivisia. Kun tällaiseen ketjuun joku juuri rekisteröitynyt kirjoittaa Attendoa koskevan ylistysviestin, niin kyllä se herättää ajatuksia viestin kirjoittajasta. Vastaavia tapauksia on tällä foorumilla ollut aikaisemminkin.

Ja jos et kykene/halua/osaa vastata mainostamistasi Attendon työtyytyväisyyskyselyistä tai työntekijöiden tekemistä esimiesarvioinneista, niin asia jää sitten mysteeriksi.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En siis todellakaan ymmärrä miksi kun joku kirjoittaa positiivista jostakin haukutusta asiasta, aletaan kysellä motiiveja!!!! Siis haloo, onko vaikea sulattaa, että joku on Attendoon tyytyväinen ja kertoo firman olevan erinomainen työnantaja??

Soitapa sinne ja kysy noista kyselyistä. varmaan kyselet niidenkin motiivien perään.....

Tämä viestiketju on 30 sivua pitkä ja suuri(n) osa viesteistä on negatiivisia. Kun tällaiseen ketjuun joku juuri rekisteröitynyt kirjoittaa Attendoa koskevan ylistysviestin, niin kyllä se herättää ajatuksia viestin kirjoittajasta. Vastaavia tapauksia on tällä foorumilla ollut aikaisemminkin.

Ja jos et kykene/halua/osaa vastata mainostamistasi Attendon työtyytyväisyyskyselyistä tai työntekijöiden tekemistä esimiesarvioinneista, niin asia jää sitten mysteeriksi.

En todellakaan ole tuohtunut. Viesteissä on paljon sellaisia jotka tapahtuneet useampi vuosi sitten. Kukaan ei ole kirjoittanut millaista kehitystyötä Attendolla on tehty ja yhä tehdään koko ajan enemmän ja enemmän. Kaikilla, niin sinulla kuin minulla, on varmasti myös huonot päivämme työssä. Silloin se on ongelma jos pahat päivät vain jatkuu. En ole kohdannut hoitotyössä yhtään hoitajaa joka olisi joka päivä onnellinen kun tulee töihin. En missään muussakaan työpaikassa. Jos pystyt osoittamaan minulle tuollaisen työpaikan niin hattua nostan. On paljon yksityisiä esim yhdistyspohjaisia hoivakoteja joissa asiat myös mättävät. Varsinkin pienillä paikkakunnilla tällaiset paikat ovat saaneet ns. statusaseman ja niiden toimiin ei puututa. Harmiksesi ja varmaan monen muunkin harmiksi olen todella tyytyväinen työhöni Attendolla ja valitettavasti nämäkään kirjoitukset tai median negatiivisuus ei sitä pysty muuttamaan :) .

En siis todellakaan ymmärrä miksi kun joku kirjoittaa positiivista jostakin haukutusta asiasta, aletaan kysellä motiiveja!!!! Siis haloo, onko vaikea sulattaa, että joku on Attendoon tyytyväinen ja kertoo firman olevan erinomainen työnantaja??

Soitapa sinne ja kysy noista kyselyistä. varmaan kyselet niidenkin motiivien perään.....

Tämä viestiketju on 30 sivua pitkä ja suuri(n) osa viesteistä on negatiivisia. Kun tällaiseen ketjuun joku juuri rekisteröitynyt kirjoittaa Attendoa koskevan ylistysviestin, niin kyllä se herättää ajatuksia viestin kirjoittajasta. Vastaavia tapauksia on tällä foorumilla ollut aikaisemminkin.

Ja jos et kykene/halua/osaa vastata mainostamistasi Attendon työtyytyväisyyskyselyistä tai työntekijöiden tekemistä esimiesarvioinneista, niin asia jää sitten mysteeriksi.

Onko nuo vastaavat "ylistysviesti" kirjoitukset sensuroitu jotenkin pois jos vastaavia on ollut aikaisemminkin??? Ettekö kestä myönteistä palautetta???

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Onko nuo vastaavat "ylistysviesti" kirjoitukset sensuroitu jotenkin pois jos vastaavia on ollut aikaisemminkin??? Ettekö kestä myönteistä palautetta???

Ei ole, ne ovat kaikki tallella edelleen ellei käyttäjät itse ole niitä poistaneet. Poistamme vain sääntöjemme vastaiset viestit. http://hoitajat.net/...jat.net/säännöt

Kaikki palaute on tervetullutta, kunhan se pysyy asiallisena.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pakko kommentoida tätä vanhaa ja yksipuolista viestiketjua. Itse olen ollut Attendolla (nykyisin todellakin Attendo) n. 4 vuotta ja koko ajan ollut tyytyväinen. Palkka, lisät jne tulleet aina ajallaan. Henkilökunnan tyytyväisyyttä työhönsä kysytään säännöllisesti ja kyselyt toteuttaa puolueeton, lukekaa ihan oikeasti, puolueeton taho. neljä kertaa vuodessa esimies asetetaan henkilökunnan arvioinnin kohteeksi. Missä kunnallisella puolella esimerkiksi on tällaista??? Monia projekteja on menossa joihin henkilökunta saa osallistua ja niiden myötä vaikuttaa jos vain haluaa. Lähihoitajien ammattitaitoon ja koulutukseen panostetaan ja annetaan mahdollisuuksia kehittää itseään. Taas huom! jos henkilökunta vain haluaa!!!

Lakatkaa ruikuttamasta ja olkaa tyytyväisiä jos sitten olette nyt niin hyvässä paikassa töissä. Nauttikaa siitä ja jättäkää toisten haukkuminen...

Kiinnostaisi myös noiden arviointien ja kyselyiden lisäksi saada tietoa tarkemmin noista projekteista ja koulutuksista.Millaisiin projekteihin on mahdollisuus osallistua? Entä minkälaista koulutusta tarjotaan, on mahdollisuus ja maksaako työnantaja?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En todellakaan ole tuohtunut. Viesteissä on paljon sellaisia jotka tapahtuneet useampi vuosi sitten. Kukaan ei ole kirjoittanut millaista kehitystyötä Attendolla on tehty ja yhä tehdään koko ajan enemmän ja enemmän. Kaikilla, niin sinulla kuin minulla, on varmasti myös huonot päivämme työssä. Silloin se on ongelma jos pahat päivät vain jatkuu. En ole kohdannut hoitotyössä yhtään hoitajaa joka olisi joka päivä onnellinen kun tulee töihin. En missään muussakaan työpaikassa. Jos pystyt osoittamaan minulle tuollaisen työpaikan niin hattua nostan. On paljon yksityisiä esim yhdistyspohjaisia hoivakoteja joissa asiat myös mättävät. Varsinkin pienillä paikkakunnilla tällaiset paikat ovat saaneet ns. statusaseman ja niiden toimiin ei puututa. Harmiksesi ja varmaan monen muunkin harmiksi olen todella tyytyväinen työhöni Attendolla ja valitettavasti nämäkään kirjoitukset tai median negatiivisuus ei sitä pysty muuttamaan :) .

Siihen voi olla monta syytä miksi kukaan ei ole kirjoittanut Attendolla tapahtuneesta kehitystyöstä. Sinä voisit olla vaikka ensimmäinen joka siitä kertoo, niin tähän viestiketjuun tulisi vähän enemmän positiivistakin kerrottavaa Attendosta. Voi olla kenties yllätys sinulle, mutta minua ei harmita lainkaan että olet tyytyväinen työhösi Attendolla. Päin vastoin, sillä työhönsä tyytymättömiä on niin monta.

Onko nuo vastaavat "ylistysviesti" kirjoitukset sensuroitu jotenkin pois jos vastaavia on ollut aikaisemminkin??? Ettekö kestä myönteistä palautetta???

Kuten jo mainittiinkin, niin ei niitä kukaan ole sensuroinut. Jotkut ovat vain olleet niin selkeästi ko. yritysten johtoportaassa tms. olevien henkilöiden mainospuheita paikan erinomaisuudesta. He ovat sitten saattaneet jossain vaiheessa nähdä parhaaksi poistaa em.

viestit.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En todellakaan ole tuohtunut. Viesteissä on paljon sellaisia jotka tapahtuneet useampi vuosi sitten. Kukaan ei ole kirjoittanut millaista kehitystyötä Attendolla on tehty ja yhä tehdään koko ajan enemmän ja enemmän. Kaikilla, niin sinulla kuin minulla, on varmasti myös huonot päivämme työssä. Silloin se on ongelma jos pahat päivät vain jatkuu. En ole kohdannut hoitotyössä yhtään hoitajaa joka olisi joka päivä onnellinen kun tulee töihin. En missään muussakaan työpaikassa. Jos pystyt osoittamaan minulle tuollaisen työpaikan niin hattua nostan. On paljon yksityisiä esim yhdistyspohjaisia hoivakoteja joissa asiat myös mättävät. Varsinkin pienillä paikkakunnilla tällaiset paikat ovat saaneet ns. statusaseman ja niiden toimiin ei puututa. Harmiksesi ja varmaan monen muunkin harmiksi olen todella tyytyväinen työhöni Attendolla ja valitettavasti nämäkään kirjoitukset tai median negatiivisuus ei sitä pysty muuttamaan :) .

Siihen voi olla monta syytä miksi kukaan ei ole kirjoittanut Attendolla tapahtuneesta kehitystyöstä. Sinä voisit olla vaikka ensimmäinen joka siitä kertoo, niin tähän viestiketjuun tulisi vähän enemmän positiivistakin kerrottavaa Attendosta. Voi olla kenties yllätys sinulle, mutta minua ei harmita lainkaan että olet tyytyväinen työhösi Attendolla. Päin vastoin, sillä työhönsä tyytymättömiä on niin monta.

Onko nuo vastaavat "ylistysviesti" kirjoitukset sensuroitu jotenkin pois jos vastaavia on ollut aikaisemminkin??? Ettekö kestä myönteistä palautetta???

Kuten jo mainittiinkin, niin ei niitä kukaan ole sensuroinut. Jotkut ovat vain olleet niin selkeästi ko. yritysten johtoportaassa tms. olevien henkilöiden mainospuheita paikan erinomaisuudesta. He ovat sitten saattaneet jossain vaiheessa nähdä parhaaksi poistaa em.

viestit.

Eli ilmeisesti te saatte jostakin tietää keitä nämä kirjoittajat ovat koska pystyt väittämään suoraan, että ovat johtoportaaseen kuuluvia? Mielenkiintoista.... eli tänne ei varmaan kannattane enää mitään kirjoittaa kun henkilöllisyys paljastuu. No itse olen tavallinen tallaaja joten ihan omasta kokemuksestani vain kirjoitan...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli ilmeisesti te saatte jostakin tietää keitä nämä kirjoittajat ovat koska pystyt väittämään suoraan, että ovat johtoportaaseen kuuluvia? Mielenkiintoista.... eli tänne ei varmaan kannattane enää mitään kirjoittaa kun henkilöllisyys paljastuu. No itse olen tavallinen tallaaja joten ihan omasta kokemuksestani vain kirjoitan...

Ei täällä kellään ole keinoja selvittää kirjoittajien henkilöllisyyttä. Se että onko kirjoittaja yrityksen johtoportaassa tai jopa omistaja selviää hyvin nopeasti kirjoitusten sisällöstä.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eli ilmeisesti te saatte jostakin tietää keitä nämä kirjoittajat ovat koska pystyt väittämään suoraan, että ovat johtoportaaseen kuuluvia? Mielenkiintoista.... eli tänne ei varmaan kannattane enää mitään kirjoittaa kun henkilöllisyys paljastuu. No itse olen tavallinen tallaaja joten ihan omasta kokemuksestani vain kirjoitan...

Ei täällä kellään ole keinoja selvittää kirjoittajien henkilöllisyyttä. Se että onko kirjoittaja yrityksen johtoportaassa tai jopa omistaja selviää hyvin nopeasti kirjoitusten sisällöstä.

Mutta sehän ei ole faktatietoa ja omia olettamuksia ei kannattaisi hirveästi faktana kertoa. Voivathan negatiivisetkin kirjoitukset olla jonkun päähänpistoja jne. Edelleen kysyn miksi on niin vaikea hyväksyä jos joku kirjoittaa positiivistakin? Ovatko ainoastaan negatiiviset kirjoitukset mielestäsi faktaa ja positiiviset sitten mainostemppu?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta sehän ei ole faktatietoa ja omia olettamuksia ei kannattaisi hirveästi faktana kertoa. Voivathan negatiivisetkin kirjoitukset olla jonkun päähänpistoja jne. Edelleen kysyn miksi on niin vaikea hyväksyä jos joku kirjoittaa positiivistakin? Ovatko ainoastaan negatiiviset kirjoitukset mielestäsi faktaa ja positiiviset sitten mainostemppu?

Tässä viestiketjussa on 30 sivua lähinnä negatiivista kerrottavaa Attendosta. Sitten paikalle saapuu juuri foorumille rekisteröitynyt henkilö, joka ryhtyy kertomaan kuinka hyvä Attendo oikeastaan onkaan. Vastaavia tapauksia on ollut täällä ennenkin.

Mutta yhäkin minua kiinnostaisi tietää niistä Attendon työtyytyväisyyskyselyistä yms.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta sehän ei ole faktatietoa ja omia olettamuksia ei kannattaisi hirveästi faktana kertoa. Voivathan negatiivisetkin kirjoitukset olla jonkun päähänpistoja jne. Edelleen kysyn miksi on niin vaikea hyväksyä jos joku kirjoittaa positiivistakin? Ovatko ainoastaan negatiiviset kirjoitukset mielestäsi faktaa ja positiiviset sitten mainostemppu?

Tässä viestiketjussa on 30 sivua lähinnä negatiivista kerrottavaa Attendosta. Sitten paikalle saapuu juuri foorumille rekisteröitynyt henkilö, joka ryhtyy kertomaan kuinka hyvä Attendo oikeastaan onkaan. Vastaavia tapauksia on ollut täällä ennenkin.

Mutta yhäkin minua kiinnostaisi tietää niistä Attendon työtyytyväisyyskyselyistä yms.

Otapas puhelin käteen ja valitse vaikka jonkin hoivakodin numero akselilla Helsinki-Rovaniemi ja soita vaikka johtajalle ja kysy ihmeessä kyselyistä. Varmaan saat infoa. Minua nyt ei valitettavasti enää kiinnosta tällainen foorumi jossa kysellään ainoastaan positiivisen palautteen antajan motiiveja eikä negatiivisen. Joten aihe on osaltani nyt käsitelty samoin kuin tämä foorumi. Tämän foorumin esittelyyn voisi laittaa, että ainoastaan negatiiviset ruikuttajat ja kaiken haukkujat ovat sallittuja. Positiiviset tyrmätään heti. Hyvää jatkoa tälle negatiivisuudelle....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Otapas puhelin käteen ja valitse vaikka jonkin hoivakodin numero akselilla Helsinki-Rovaniemi ja soita vaikka johtajalle ja kysy ihmeessä kyselyistä. Varmaan saat infoa.

Niin paljon asia ei minua kiinnosta, että alkaisin soittelemaan hoivakotien johtajille. Toivoin sinun vastaavan kun toit asian esiin ja se kiinnosti minua.

Minua nyt ei valitettavasti enää kiinnosta tällainen foorumi jossa kysellään ainoastaan positiivisen palautteen antajan motiiveja eikä negatiivisen. Joten aihe on osaltani nyt käsitelty samoin kuin tämä foorumi. Tämän foorumin esittelyyn voisi laittaa, että ainoastaan negatiiviset ruikuttajat ja kaiken haukkujat ovat sallittuja. Positiiviset tyrmätään heti. Hyvää jatkoa tälle negatiivisuudelle....

No onhan tuokin tapa reagoida siihen kun kanssasi ollaan eri mieltä ja tarinaasi kyseenalaistetaan. Toivon kuitenkin sinulle ja Attendolle kaikkea hyvää.

Failure is always an option

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...

Onko kenelläkään käsitystä Attendon keikkalääkäri-toiminnasta etelä-suomessa? Onko hyviä lääkäreitä?

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Lueskelin tätä Tyytyväinen työhönsä kommentointia ja se oli melko huvittavaa. Paloiko pinna?

Esim."Viesteissä on paljon sellaisia jotka tapahtuneet useampi vuosi sitten. Kukaan ei ole kirjoittanut millaista kehitystyötä Attendolla on tehty ja yhä tehdään koko ajan enemmän ja enemmän." Ilman muuta siellä on vanhoja juttuja, kun Attendosta on kirjoitettu jo iät ja ajat sitten ja aina tapahtuu jotain kurjaa. Attendolla on pitkä ei-niin-hyvämaineinen historia. Ja hyvä, että osa sitä historiaa on myös täällä luettavaissa. Todella upeaa, että moni hoitajakin on uskaltanut aukaista suunsa ja ilmoittanut julkisesti Attendon epäkohdista :peukku:

Kannattaa seurata myös päivän uutisia, koska Attendosta puhutaan ja kirjoitellaan jatkuvasti. Negatiivisesti. Jopa eduskunnan kyselytunnilla - ei kovin kauan sitten. Ja SDP hehkutti tässä juuri Attendon veronkierrosta ja patisteli kuntia miettimään kahdesti, että valitsevat vain yrityksiä, jotka maksavat veronsa Suomeen. Attendon "kehitystyö" näyttää olevan sen itsensä äitelää mainostamista omilla nettisivuillaan!

Eikös mediassa myös kirjoiteltu, kuinka Attendo kaiken kukkuraksi antaa 'veroneuvontaa' lääkäreilleen... Minkälainen keikkalääkäri on se, joka haluaa kierrellä veroja??? Moraali taitaa olla melkoinen. http://www.uusisuomi...kailu-havytonta

Onneksi nyt on herätty tähän veronkiertoon ympäri EU:ta ja jopa Suomessa. Suomen verotuksessa tiedettiin jo lakia tehdessä, että siinä on melkoisia aukkoja, mutta ne ilmeisesti jätettiin sinne tarkoituksella houkuttelemaan monikansallisia yrityksiä. Katsotaan tuleeko muutoksia, kun sitä nyt hehkutetaan...

Attendon omiin tyytyväisyyskyselyihin en luottaisi pätkääkään. Yleensä niistä saa sen vastauksen, mitä kyselijä on lähtenyt hakemaan. Pelkkää manipulointia. Verotuksesta puheen ollen, kuka uskoo, että toimitusjohtajan palkka on n. 30 000e/vuosi? "Kivaa". http://yle.fi/uutise...t_tulot/6361329

Muokattu - Mirtazapin
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä oli aikanaan narsistinen, kiusaaja pomo, joka ensin julkisesti nöyryytti ja perusteettomasti irtisanoi koeajalla olleen osaston asioita kritisoineen hoitajan. Sen jälkeen seuraavana päivänä kansliaan ilmestyi laatikko, johon piti omalla nimellä laittaa palautetta, ehdotuksia ja kyseltiin myös työtyytyväisyydestä. Tiettävästi kukaan ei uskaltanut vastata tai jos uskalsi, niin sävy liennee ollut melko positiivinen. Tässä omat kokemukseni Attendon työtyytyväisyyskyselyistä.

Ja pakko kyllä todeta tämän edellä mainitun nimimerkin kirjoituksia lukiessani, että aika pahasti haiskahtaa...

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No huh huh!

Ihan koko ketjua en todellakaan jaksanut lukea, mutta jotain pientä on minullakin kerrottavana ...

Opiskeluaikanani olin eräässä Attendon kohteessa harjoittelussa. Tunnistin tämän nimimerkin "Tyytyväinen työhönsä" - hän on todennäköisesti eräs joka oli samassa paikassa. No eipä siitä sen enempää, mutta kyllähän tämä Attendo aika maailmanlopun firma on.

Selenalle - suurin osa lääkäreistä oli kyllä ihan ok. Mutta oli sitten niitäkin, joiden suussa ei suomenkieli taipunut (en ole rasisti, ulkomaalaisetkin ovat varmaan ihan ammattitaitoisia, mutta ei potilailta voi vaatia, että he kommunikoivat lääkärin kanssa englanniksi tai venäjäksi tai jotain) tai sellaisia, jotka kysyi hoitajalta, että "ai flimmeri - eiks se oo joku lääke?" :D

Potilaita tuli sisään taukoamatta, mutta eipä nuo vakihoitajat niistä juuri välittäneet. Minulla oli kaksi ohjaajaa, joista toiselta en saanut ohjausta yhtään minuuttia, ja toisenkin kanssa olin vain pari tuntia. Kun tulin töihin, jouduin tuppautumaan jonkun muun "ristiksi" - yleensä tein työtä yksin tai jonkun toisen opiskelijan kanssa. Minulle saatettiin sanoa, että meeppäs laittaan sille ja sille tippa tai ottamaan verinäyte, eikä kukaan katsonut perään. Kun väliarvioinnissa annoin asiasta palautetta, sain kuulla hyvin tylysti osastonhoitajan suulla: "kyllä tuossa vaiheessa opiskelua pitäis jo osata yksinkin." No pitäis pitäis, mutta eihän opiskelija vissiin saa, vaikka olis missä vaiheessa? Koska henkilökuntaa ei ollut tarpeeksi, meitä opiskelijoita käytettiin ihan surutta ilmaisena työvoimana. Joku hoitaja kerran sanoikin, että "me ei oteta, kuin valmistumisvaiheessa olevia opiskelijoita tänne." Ja miksikähän? No kun niitä alkuvaiheen opiskelijoita pitäisi varmaan ohjata, ja kukaan ei ehdi, eikä edes halua. Ja valmistumisvaiheen opiskelijoita voi kai hyvällä omalla tunnolla käyttää orjina.

Kerran ambulanssi toi potilaan ja kysyi minulta: "tällä olisi tätä ja tätä vaivaa - tänne vai erikoissairaanhoitoon?" Jaa-a. No, olin siinä yksin, kaikki hoitajat oli kaikonneet jonnekin. Tein sitten päätöksen kun vähän kyselin, että kai se tänne kuuluu, laittakaa tuolle paikalle. Tuntia myöhemmin yksi vanha kääkkä ilmestyi huutamaan, että opiskelijako täällä ottaa potilaat vastaan. Minä huusin takaisin, että pakko kai täällä jonkun on sekin tehdä, kun arvon rouva ei suvainnut olla paikalla.

Keskinäinen kilpailu hoitajilla oli kovaa. Hoitajavastaanoton pitämisestä sai jokaisesta potilaasta euron (!!). Kahvilla hoitajat naureskeli, kuka oli ottanut 40, kuka 50 potilasta vastaan päivän aikana. Arvaatte, että hyvin tulivat hoidetuksi ja saivat yksilöllistä palvelua :haukotus: Jos osasit vaikkapa kipsata tai oli joku muu erikoistaito, siitä sait jokusen euron lisää tilipussiin. Siitäpä seurasi sitten se, että vaikka kipsata ei osannutkaan, niin silti kirjasi listaan että osaa, ja toivoi kovasti että ei kipsattavia vuoron aikana tulisi. Harvoin niitä tuli, ja niinpä tienasit ihan pikkuisen lisää.

Opiskelijakaverin kanssa monesti puhuttiin, että voi hyvä tavaton jos joutuisi tähän sairaalaan joskus makoilemaan. Näille käytäville voisi kuolla eikä kukaan huomaisi moneen tuntiin. Yksi lääkäri, joka siellä kävi keikalla, sanoi minulle kerran: "jos minä sairastuisin näillä kulmilla, niin ei muuta kuin helvetin lujaa eteenpäin kohti seuraavaa paikkakuntaa ..." Ei aikonut tulla Attendolle keikalle enää ikinä.

Yksi työkaveri haki kerran töihin yhteen Attendon kohteeseen, joka piti kohtsillään avata. Kävi haastattelussa ja luvattiin yheksän hyvää ja kymmenen kaunista. Sanoi ittensä irti meiltä. Varoittelin, että ehkä ei kannata ... Lopulta sitä koko kohdetta ei edes avattu, tuli seliseliselityksiä. Kaatui kuulemma rahoitukseen. No onneksi nyt on hoitajan markkinat, niin kaverikin sai heti työtä, mutta että tuota, näin se menee.

Muokattu - JasmineB22

Some people just need a high-five.

In the face. With a chair.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Lueskelin jälleen näitä tekstejä ja mietin yhtälöä Attendo vs. muu työnantaja. En itse ole ollut kovin monella työnantajalla ja työpaikoistani Attendo, jolla nyt työskentelen, on toinen ns. yksityinen jolta kaupunki ostaa palvelun. Tällä kokemuksella en yleistäisi ongelmia jonkin "firman" piikkiin. Ongelmia on jokaisessa työpaikassa ja eniten niiden syntyyn tai syntymättömyyteen vaikuttaa lähijohto.

Huonoja tai hyviä johtajia voi olla minkä tahansa työnantajan palveluksessa, itse koen olevani tällä hetkellä tyytyväinen. Palkka tulee ajallaan ja työehtosopimusta noudatetaan. Tottakai toivon lisää resursseja työn tekemiseen mutta kun kuuntelen tuttavieni huolia samoista asioista eri työnantajilla, on meillä asiat kuitenkin kohtuullisen hyvin. Paremminkin on joskus ollut mutta mikäpä työpaikka olisi täydellinen *pyhimys* Omalla asenteellaan voi vaikuttaa jossain määrin... Itse teen parhaani annetuilla resursseilla, välillä on hyviä, välillä huonoja päiviä. Mitään niistä yleistämättä ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 kuukautta myöhemmin...

Mielenkiinnolla seurasin keskustelua ko. työnantajasta. Ihme kun epäkohtia ei saada poistettua ja kaupungit edelleen ostavat palveluita Attendo MedOne:lta. Sitten hirveää haloota ja uutisointia pääkaupunkiseudun vanhustenpalveluista. Perehtyisivät joskus sinne missä ongelma todellisuudessa on -yksityisillä palveluntarjoajilla.

En voi suositella Attendo Medone:a kenellkään, jos yhtään arvostaa itseään, omaa ammattitaitoaan ja laadukasta, hyvää hoitotyötä, johon jokaisella asukkaalla/potilaalla on oikeus! Olen tehnyt keikkaa monissa Attendon MedOne:n kohteissa ja todella suoraan olen esimiehelle ensimmäisen työvuoron jälkeen ilmoittanut etten muuten aio heille tulla enää ikinä. Perustellut myös nuo syyt heille tarkkaan. Olen myös työskennellyt pääkaupunkiseudulla Seuren:n kautta päätoimisesti n. 5 vuotta, ja missään kaupungin kohteessa en ole törmännyt mihinkään vastaavaan. Suurimpia epäkohtia ovat mielestäni Attendo MedOne:n kohteissa henkilökunnan vähyys suhteessa asukkaisiin/potilaisiin, Yövuorossa yksi yöhoitaja ja useampi osasto raskaita vuodepotilaita. MRSA- ym. infektiot ovat sekaisin ns. puhtaiden kanssa. Työntekijöille ei ole minkäänlaisia suojavaatteita. Työturvallisuus kysymykset, lääkkeiden puuttuminen- ja lainaaminen, hoitotarvikkeiden- ja välineiden puuttuminen, apuvälineiden puuttuminen, asukkaiden heikkotasoinen ja liian niukka ruoka, hoitajilla teetetään kaikki mahdolliset työt lattioiden- ja pyykin pesusta ruuan laittoon ovat jokaisen Attendo MedOne:n paikan ongelma.

Jos joku keksii Attendo MedOne:n kohteen missä näitä edellä mainittuja epäkohtia ei ole, kerrohan ihmeessä niin käväisen mielelläni keikalla.

Lisäksi palkan perään saa usein kysellä. Vieläkin marras- ja joulukuulta palkkasaamisia. Seure:n kanssa ei palkanmaksussa koskaan ole ollut mitään vastaavaa ongelmaa.

Stabiili: Ihan hyvä kommentti, että annetuilla resursseilla koitat tehdä parhaasi. Mutta tyhjästä on paha nyhjästä ;D

Osaan arvostaa nykyistä työtäni kaupungilla sairaalan osastolla, jossa kuitenkin on tarvittavat hoitovälineet, potilaat saavat lääkkeensä ja kaiken, mihin heillä on oikeus. Olisi se rankkaa miettiä joka päivä, että mitenkähän työvuorosta selvitään. Mitenkähän palvelutalojen asukkaita voidaan Attendon kohteissa edes hoitaa, jos ainoat välineet, mitä talosta löytyy ovat kuumemittari ja verenpainemittari! Millä lääkitsen, jos ei ole edes lääkkeitä, muuta kuin lääkelistalla. Sillä tavoinhan ne auttaa: apteekissa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Stabiili: Ihan hyvä kommentti, että annetuilla resursseilla koitat tehdä parhaasi. Mutta tyhjästä on paha nyhjästä  ;D

Osaan arvostaa nykyistä työtäni kaupungilla sairaalan osastolla, jossa kuitenkin on tarvittavat hoitovälineet, potilaat saavat lääkkeensä ja kaiken, mihin heillä on oikeus. Olisi se rankkaa miettiä joka päivä, että mitenkähän työvuorosta selvitään. Mitenkähän palvelutalojen asukkaita voidaan Attendon kohteissa edes hoitaa, jos ainoat välineet, mitä talosta löytyy ovat kuumemittari ja verenpainemittari! Millä lääkitsen, jos ei ole edes lääkkeitä, muuta kuin lääkelistalla. Sillä tavoinhan ne auttaa: apteekissa.

Ohi aiheen menee, mutta meilläpäin kyllä palvelutalojen ja ryhmäkotienkin asukit ostavat ihan itse lääkkeensä..?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 kuukautta myöhemmin...

Olen itse ollut syksyllä 2012  n.4 kk töissä eräässä Attendon hoivakodissa ja sain tarpeekseni joten siirryin muualle keikkatöihin . Työvoimaa liian vähän ja muutenkin asiat oudossa arvojärjestyksessä . Henkilökunta jatkuvasti juoruilemassa johdon kanssa tai sitten tupakalla . Olen mieluummin keikkaileva työntekijä kuin menen koskaan Attendon hoivakoteihin työhön . 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No oliiiipahan pitkä viestiketju ja melkoista rikkinäistä levyä. Luin useammassa erässä koko litanian läpi ja päätin myös osallistua mukaan, silläkin uhalla että joudun lynkatuksi tämän jälkeen.

Itse olin myös muutaman vuoden töissä kyseisellä firmalla ja tietysti vastoin kaikkien odotuksia kirjoitan uhallanikin viihtyneeni työssäni. Työporukka oli mukavaa, järjestämme edelleenkin yhteisiä illanviettoja. Osastohoitaja oli loistava, joka teki järkevät työvuorolistat, kuunteli toiveita, jousti tarvittaessa, tuli myös itse töihin, jos ei sijaista saatu. Palkat tuli ajallaan, eikä niissäkään ollut koskaan mitään huomauttamista, myös lomat pyöri niinkuin pitikin. Aluejohtajasta ja muista en tiedä, koska koskaan ei tullut sellaista tilannetta, että heidän kanssaan olisi tarvinnut olla tekemisissä. Ja ei, en ollut vastavalmistunut hoitaja jota olisi ollut helppo vetää höplästä (joku olisi kuitenkin tämän ottanut esiin),  enkä myöskään ole ollut johtavassa asemassa enkä ole edelleenkään (en ole edes firmassa töissä enää. Joku olisi varmaan syyttänyt minua myös johdon puolesta kirjoittamisesta), en myöskään ole saanut lahjuksia tai palkankorotuksia (oletan, että joku tästäkin minua olisi syyttänyt), enkä ole enää tekemisissä kyseisen firman kanssa.
Töissä ollessa meillä oli kyllä mukavia pikkujouluja, tyhy- päiviä ym. jotka firma kyllä kustansi kaikkineen. Oliko tämä sitten sitä lahjomista vai ihan vaan työhyvinvointiin liittyvää, mene ja tiedä. Jokainen on varmaan jotain mieltä asiasta. Itse pääsin useaan otteeseen koulutuksiin oli mm. turvallista lääkehoitoa sekä vanhusten lääkehoitoa koskevia koulutuksia, oikeaoppista kivunhoitoa sekä saattohoidon koulutuksia. Ihmeellistäkö? Ei minun mielestäni. Ehkä tämä osittain myös siksi, että henkilökunta oli hyvinkin valveutunutta omista oikeuksistaan, joten meillä ainakin pidettiin huoli, että jokainen sai sen mitä kuuluikin.

Jos joku nyt vielä haluaa puuttua minun moraalikäsityksiini tai etiikkaani (kuten monen muunkin "kehujan" kohdalla), niin en usko että niitä harvoja ihmisiä jotka ovat oikeasti viihtyneet työssään pitää syyttää/syyllistää huonoksi ihmiseksi, kätyriksi ym. tai kyseenalaistaa elämän arvoja tai mitään muutakaan ihan vain siitä syystä, että sanoimme jopa muutaman hyvän sanan ko. firmasta.

Työskentelyni aikana en varmaan halunnut edes ajatella mitä muissa paikoissa tapahtuu tai mistä firma rahansa saa, koska itselläni oli asiat kunnossa. Koin tekeväni työni hyvin, ja asukkaat oli hyvinvoivia, eikä omaisillakaan ollut silloin siitä paikasta mitään pahaa sanottavaa. Tämän hetkistä tilannettahan en tiedä :D

 

Paljon oli meilläkin hoitajista pulaa, mutta useimmiten ne oli äkillisiin sairaslomiin tai muihin sijaisuuksiin, uskoisin että tämä pätee moneen muuhunkin paikkaan? Itse koin, että henkilökunta oli ammattitaitoista, joten on ikävää lukea miten monessa paikassa ei olla oltu yhtä onnekkaita. Työpaikkaani vaihdoin vain ja ainoastaan sen takia, että en enää kokenut saavani työstäni mitään. Koin että ammattitaitoni valuu hukkaan vanhustyössä. Valitettavasti työ pitkälti oli pitkäaikaispotilaiden hoitoa, eli perushoitoa, vessassa käyttämistä, sitä pyykin pesua, ruuan laittoa ym ym. Joten vaihdoin työpaikkaa sellaiseen, missä opin uutta ja pääsen käyttämään oppimaani käytännössä.

Ikävää jos näinkin monessa paikassa on noin runsaasti epäkohtia ja hienoa on, että niihin puututaan. Harmillista on, että näin monella ihmisellä on huonoja kokemuksia kyseisestä lafkasta, eikä asiat varmaan ihan heti muutukaan. Toivottavasti, MedOne/Attendo saa epäkohdat korjattua, työntekijät jaksaisivat työtänsä tehdä eikä uusia ikäviä juttuja tulisi vastaan.
Kaikille hyvää kevättä ja jaksamista työhön!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...