Jump to content
MAINOS

Terveystieteen pääsykokeet 2016


EmmiJ.

Recommended Posts

MAINOS
  • Vastauksia 226
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Hei kaikille!

Täällä ensimmäinen haku yliopistoon edessä, Kuopioon olen hakemassa opepuolelle. Hoitotiede pääsykoekirja jo luettu ja muistiinpanot tehty. Toinen kirja odottaa vielä aukaisua. Lukuintoa kaikille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Niin näyttää olevan haluttuja nyt nuo pääsykoe materiaalit Oulun kirjastoissa. Mutta olin katsovinani, että ainakin Oulun yliopistossa lehtiä pitäisi olla "ei lainattavana", joten jospa  niistä kopiot saisi otettua.....

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä olen myös hakemassa Ouluun ekaa kertaa. Artikkelit vielä haussa mutta tänään sain tuon kirjan käsiin ja aloittelin ueskelemaan. Miten ne menee nuo pisteet, onko tosiaan niin että pelkkä pääsykoemenestys ratkaisee? Oon hakenu kuut ja maat pisterajoja.. Mitähän on viime vuonna pääsykokeissa kysytty? Onko tietoa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

5.2.2016 klo 23.29, Jeelpe kirjoitti:

Mä olen myös hakemassa Ouluun ekaa kertaa. Artikkelit vielä haussa mutta tänään sain tuon kirjan käsiin ja aloittelin ueskelemaan. Miten ne menee nuo pisteet, onko tosiaan niin että pelkkä pääsykoemenestys ratkaisee? Oon hakenu kuut ja maat pisterajoja.. Mitähän on viime vuonna pääsykokeissa kysytty? Onko tietoa?

Viimevuoden vastaavassa ketjussa: terveystieteen pääsykokeet 2015 on kerrottu Oulun viimevuoden pääsykoekysymykset tutki ja kirjoita kirjasta. Pelkkä pääsykoemenestys ratkaisee. Enimmäispisteet mitä voi saada 18 ja alin pistemäärä jolla voi tulla huomioiduksi valinnassa on, että pääsykokeesta saa vähintään 7 pistettä. Viimevuoden hakutilastot näet täältä:  http://www.oulu.fi/external/hakijapalvelut/yliopistohaku_kevat_%202015_tiedote.pdf taikka vanhemmat täältä:http://www.oulu.fi/yliopisto/sites/default/files/Tilastot%202014.pdf

Suosittelen lukemaan tutkimusartikkelit tarkasti, prosentit mieleenpainaen. Veikkaan että, 2 kysymystä tulee sieltä ja yksi tuosta tutki ja kirjoita kirjasta. Onnea pääsykokeisiin :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pikkuhiljaa pitäisi alkaa lukea pääsykokeisiin, joten ehkä aika aktivoitua tässä ryhmässäkin. Vertaistukia kun todellakin tarvitaan, pelkät hyvät pakaralihakset kun ei auta :D Hain siis jo viime keväänä Turkuun, ja pääsykoekirjat on samat joten ihan nollasta ei tarvitse aloittaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ouluun olen hakemassa minäkin. :) Ensimmäistä kertaa yliopistopääsykokeisiin valmistautumassa, joten vinkkejä otetaan vastaan lukutekniikan ym suhteen!

Millä mallilla on muiden Ouluun hakijoiden lukeminen? Itse vasta aloittelen Tutki ja kirjoita-kirjan parissa, artikkeleita en vielä ole ehtinyt hankkia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oon kahden vaiheilla, että hakisko Tampereelle. Vielä en ole edes pääsykoekirjoja hankkinu, joten taidan olla liian myöhään liikkeellä. Voishan sitä toisaalta käydä kattomas, et millanen on koe ja ens vuonna sit tosissaan yrittää.:) Kaikki kirjatkin on lainassa ja pitkät varaukset niissä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mistä sitä pitkillä varauksilla saa? :o itsellä se aina on automatic sen kuukauden, eikä saa uusittua jos tullut uusia varauksia.... tähän asti kyl hyvin saanu melkei samantien takas ku joutunu palauttaa :) ja onhan tuo hoitotiedelehti kopsattuna et voi sitä si lueskella aina ku odottelee kirjoja takas.... sitä tilastotiedekirjaa on nii hyvin saatavilla et tuskin siitä joutuu enää luopuu, mut se toinen on aika kiven alla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No jos yhdessä kirjassa on reilu toistakymmentä varausta niin eihän sitä saa koskaan lainaan. Sitä siis tarkoitin pitkillä varauksilla.;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä Tampereelle hakija. Ensimmäistä kertaa. Ens viikolla taas tilastotieteen kimppuun, ällöttää jo valmiiks :D välillä tuntuu et joo, ei tää nyt mitään ydinfysiikkaa ole ja välillä menettää täysin toivonsa. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuka tiesikään, että Oulun yliopiston kirjastossa olisi noita lehtiä ei-lainattavina? Tänään kaahasin kaikki kaupungista löytyvät vähänkin varteenotettavat kirjastot (sekä oppilaitosten että kaupungin) läpi, eikä yhdessäkään ensimmäistäkään kappaletta, kaikki menossa ja varauksia pitkät pätkät perässä. Vain Linnanmaan jätin väliin kun en enää tälle päivää jaksanut ja arvelin että noita ei sieltä löytyisi, kun on olemassa erikseen lääkiksen kirjasto. Jos tosiaan tiedät että jostain löytyy nuo, niin voisitko antaa tarkemmat tiedot, kiitos :) 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Oulussa artikkelit voi käydä kopioimassa Linnanmaan yliopiston kirjastossa. Onko tietoa mitä pääsykokeissa on kysytty viime vuosina, Oulussa? Edellisissä ketjuissa oli vähön epäselvästi kysymykset... Varsinkin mitä on kysytty Tutki ja kirjoita kirjasta?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

28.2.2016 klo 22.51, Vieras kirjoitti:

Oulussa artikkelit voi käydä kopioimassa Linnanmaan yliopiston kirjastossa. Onko tietoa mitä pääsykokeissa on kysytty viime vuosina, Oulussa? Edellisissä ketjuissa oli vähön epäselvästi kysymykset... Varsinkin mitä on kysytty Tutki ja kirjoita kirjasta?

Kysymykset ovat 2015 ketjussa ja liitän ne nyt tähän vielä kertaalleen.

 

Aineistot olivat: tutki- ja kirjoita kirja sekä Suomalaisten hyvinvointi 2010

2014 kysyttiin:

-Kuvaa mitkä ovat hyvän tutkimuksen kriteerit? (tutki ja kirjoita)

-Kuvaile mitkä tekijät vaikuttavat väestön kokemuksiin ja mielipiteisiin terveyspalveluista?

-Työaika, työn epävarmuus ja palkka lapsiperheissä?

2015 kysyttiin:

-Kuvaile mihin arjen toimintoihin kotona asuvat yli 75 vuotiaat tarvisevat apua päivittäin?

-Määrittele, mikä on työllisyys ja kasvustrategia "Eurooppa 2020" ja sen yleistavoitteet?

-Kuvaa mitkä ovat tutkimushaastattelun etuja ja haittoja tiedonkeruumenetelmänä sekä millaisia perusteluja tutkijat esittävät valitessaan haastattelumenetelmänä?(tutki ja kirjoita)

 

Kuten huomaatte tutki ja kirjoita kirjasta on kysytty kumpaisenakin vuonna vain 1 kysymys joten kokemuksen perusteella itse paneutuisin etenkin niihin tutkimuksiin. Toki tässäkin kirjassa on paljon muistettavaa, mutta edellisessä sos ja terv.alan koulutuksessa on varmaan tähän teokseen törmännyt jo :)

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Moikka . Haen ekaa kertaa turkuun tänä vuonna ja haluaisin tietää miten ne artikkeliin liittyvät kysymykset menevät.  Eli onko kaikki tieto suoraan niistä artikkkeleista luettavissa.  Eli vain luetunymmärtämistä? Voiko niihin varautua etukäteen ? Onko aikaa lukea se artikkelo rauhassa?  2015 näytti olevan englanninkielen termejä . Pitääkö osata siis englantia vai oliko ne ihan suomeksi myös? Kertokaa joku ketä oli 2015 kokeessa. Osaan kyllä englantia mutta en pääsykokissa paineissa 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

11.1.2016 klo 10.07, Liiisa kirjoitti:

Hei! Mä myös aijon hakea ja Turkuun. Kirjat löytyy kotoa ja olen hilajlleen alkanut lukemaan. Tarkoitus töiden ohella yrittää, lukulomaa ei ole varaa pitää. Ja haen ensimmäistä kertaa. Mietityttää pääkaupunkiseudulta edestakaisin kulkeminen jos sisään pääsisi. Yö hotellissa voi olla kallis mutta joka päivä ei haluaisi edestakaisin ravata jos läsnäoloa on vaikka useampia päiviä. Netissä yliopiston sivuilla luki että moni tulee kauempaa ja tätä pyritään huomioimaan. Onko muilla tietoa tästä vantaalta/helsingistä turkuun matkustelusta?

Itse opiskelen ja asun Turussa. Moni opiskelukaveri kulkee Vantaalta ja Helsingistä, pääosin bussilla, jotkut kulkee junalla. Sen sanon, että täyttä virkaa on lähes mahdoton opiskelun ohessa tehdä - puolikastakin tekevät meinaavat välillä nääntyä työmäärän ja aikataulujen sumplimisen alla ja odottavat opintovapaata kuin kuuta nousevaa. Toki töiden ja opiskelun yhteensovittaminen onnistuu, joskin vaatii paljon suunnittelua, joustoja ja usein niiden ei-niin-pakollisten juttujen skippaamista. Joissain kursseissa järjestetään seminaariryhmiä myös Helsinkiin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Jotenkin etenee lukeminen, alueet kirjoista ja lehti luettu kertaalleen. Haen Tampereelle. Mietin vaan, että kuinka tarkkaan jotain laskukaavoja tarvitsee osata. Eihän pääsykokeessa ole edes laskinta tai taulukkokirjaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

23. maaliskuuta 2016 klo 08.36, Vieras kirjoitti:

Jotenkin etenee lukeminen, alueet kirjoista ja lehti luettu kertaalleen. Haen Tampereelle. Mietin vaan, että kuinka tarkkaan jotain laskukaavoja tarvitsee osata. Eihän pääsykokeessa ole edes laskinta tai taulukkokirjaa...

Haluisin tähän kaava-asiaan mielipiteitä. Itse en niitten pänttäämiseen ajatellu kauheesti aikaa tuhlata.. 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä myös Tampereelle hakija. Toivottavasti neljäs kerta toden sanoo ja pääsisi kouluun. :-) 

Tosin kirjat vielä tilaamatta, joten alkaa tulla kiirus valmistautumisessa.

Oletteko muut Tampereelle hakijat käyneet kirjastossa kopioimassa hoitotieteen lehden vai voisiko sitä saada tilattua jostakin? 

Tutkimus hoitotieteessä pääsykoekirjaa ei löydy 2013,3 painosta. Ainoastaan uudempi 2015 painos, 3-4. Mistä te muut olette löytäneet kyseisen kirjan? Vai oletteko tilanneet tuon 01/2015 uudistetun painoksen? 

Tsemppiä lukemiseen! :-)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hei kaikki hoitotiedettä opiskelemaan hakevat :) Tsemppiä lukemiseen!! Se on ihana tunne, kun yliopiston ovet aukeavat .... :) Opiskelu kannattaa aina.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...