Jump to content
MAINOS

Terveystieteen pääsykokeet 2016


EmmiJ.

Recommended Posts

Vieras: Turkuun hakeva

Apua kuusi vko intensiivisesti.  Mä olen lukenut joka päivä n puoli tuntia kuukauden ajan ja sitä ennen kirjat kokonaan läpi kunnolla. Mahtaakohan riittää.  enää en edes ehdi kun on pieni lapsi.

Mun mielestä se kpl 2 suomalaisen tutkimuksen suuntaukset on aivanjärkyttävä enkä tiedä edes mitä siinä on pääpointtina.  Toivottavasti ei kysytä siitä mitään. Muutenkin just noi tutkimuskohteet, painopisteet ym en ole lukenut.  Niitä on monessa kappaleessa lueteltu. Voiko niistä muka saada järkevää kysymystä aikaiseksi? 

 

Pelottaa aivan sikana enkä varmaan edes löydä paikalle.Otattektte eväitä ja mitä otatte? Saako kokeen aikana käydä vessassa?  

Pelottaa se kokeessa annettava materiaali.  Onko se aika tosi rajallinen vai ehtiikö sen materiaalin lukea monta kertaa.?  

 

T. Turkuun hakeva th 

 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 226
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Itse olen lukenut nyt 3 kk "intensiivisesti" (1-4 h/päivä) ja voin sanoa että kyllä pelottaa myös aivan sikana, kun on törkeästi panostannut hommaan. Toisaalta jos en tällä lukemisella pääse läpi, niin paikka ei ole minua varten. 

Kirjojen lisäksi olen lueskellut Hoitotiede lehden artikkeleita, joista aikaisempien vuosien materiaalit on poimittu. (http://www.doria.fi/handle/10024/88971). Itsellä menee reilu 20 min kun alleviivaten luen yhden 10-12 sivuisen artikkelin läpi.

Tietenkin on tullut tutkittua myös kaikki muut aiempien vuosien kysymykset.

Tuollaista tietoa on pääsykokeesta http://www.utu.fi/fi/yksikot/med/opiskelu/opiskelijavalinta/ohjeita/Documents/Nettiin%20ennen%20koetta%20tuleva%20ohjeistus_2016_hoitotiede.pdf

 

t.Turkulainen sh

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turkuun hakija

Minä olen lukenut koko alkuvuoden niin paljon kun olen saanut raivattua aikaa töiden ohella. Esim. Iltavuroja ennen pari tuntia ja vapaapäivinä enemmän. Nyt olen tehnyt mahdollisimman vähän töitä ja keskittynyt lukemiseen.

Olen yrittänyt hyödyntää eri lukumenetelmiä; muistiinpanoja, nauhalta kuuntelemista, ajatuskarttoja ja kysymyksen muodossa pääasioiden opettelua. Minulla on noin 150 kysymystä ja vastausta kirjojen pääasioista, joita opettelen.

Alkaa kyllä jo jännittää kokeet. Toisaalta ihanaa, että kohta pänttääminen loppuu ja kesä vihdoin alkaa ja voi keskittyä muuhunkin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

7 tuntia sitten, Vieras: Turkuun hakeva kirjoitti:

Apua kuusi vko intensiivisesti.  Mä olen lukenut joka päivä n puoli tuntia kuukauden ajan ja sitä ennen kirjat kokonaan läpi kunnolla. Mahtaakohan riittää.  enää en edes ehdi kun on pieni lapsi.

Mun mielestä se kpl 2 suomalaisen tutkimuksen suuntaukset on aivanjärkyttävä enkä tiedä edes mitä siinä on pääpointtina.  Toivottavasti ei kysytä siitä mitään. Muutenkin just noi tutkimuskohteet, painopisteet ym en ole lukenut.  Niitä on monessa kappaleessa lueteltu. Voiko niistä muka saada järkevää kysymystä aikaiseksi? 

 

Pelottaa aivan sikana enkä varmaan edes löydä paikalle.Otattektte eväitä ja mitä otatte? Saako kokeen aikana käydä vessassa?  

Pelottaa se kokeessa annettava materiaali.  Onko se aika tosi rajallinen vai ehtiikö sen materiaalin lukea monta kertaa.?  

 

T. Turkuun hakeva th 

 

Tältä sivulta näet valintakokeen ohjeet: http://www.utu.fi/fi/yksikot/med/opiskelu/opiskelijavalinta/ohjeita/Sivut/home.aspx

Eväät saa olla, mutta kuten yo-kirjoituksissa, ei etikettejä ja läpinäkyvät pullot ja kelmut jne. Kokeen aikana saa saatettuna käydä vessassa. Valintakoe kestää neljä tuntia, klo. 12-16. Jokainen työskentelee omaan tahtiinsa, mutta eipä siinä paljon luppoaikaa jää. Tuosta linkistä näet myös, missä luentosalissa sinun tulee olla. Siinä on lisäksi kartta avuksi.

Suomalaisen tutkimuksen suuntauksista on ollut viime vuosina aina oikein/väärin väittämiä. Viimeisen neljän vuoden aikana väittämiä on ollut 1-2 / koe, tyyliin "Hoitotiedettä voi opiskella kuudessa yliopistossa" ja "Ensimmäinen suomalainen hoitotieteen väitöskirja tarkastettiin vuonna 1982".

Älä panikoi, hyvin se menee! :)

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oliko jollain tallennettuna viime vuoden mallivastaus Oulun pääsykokeista ? Se ois tosi mielenkiintoista nähdä että millasta vastausta haetaan.

Lukeminen loppusuoralla, saapa nähä miten käy ! Tärppejä yritän kans tuosta kirjasta miettiä, artikkelit alkaa olla hallussa ja kohtahan onkin jo the pääsykoe.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turku 2016 EP

Loppurutistus enää jäljellä.Täytyy sanoa, että hiukan jo tympii kirjojen avaaminen mutta ei auta. Kerran pari ehtii kirjat vielä kahlaamaan läpi. Tsempit kaikille!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Tampereelle hakeva
8.5.2016 klo 07.38, Vieras: Mimmy/ tampereelle kirjoitti:

Heippa!

haha kuulostaa hyvin tutulle, täälläkin poikaystävä saanut huutia kun ei kauppakorkeakoululainen osaa tilastomatikkaa selittää niin että ymmärtäisin.. :D

Haen Helsingistä Tampereelle. Järjestelyt vielä aivan auki jos kouluun pääsisikin, mutta se ei juuri murehdituta kun ei ole vielä lapsia eikä vakityöpaikkaa. :) Mistäpäin sinä tulet? 

 

- Mimmy

Moikka taas!

Asun Ylöjärvellä, että koululle ei olisi kuin n.30min matka :) mutta lapsia on kaksi kappaletta ja vuorotyöhön palailen mammalomalta heinäkuussa. Vuorotyö onneksi mahdollistaisi sen puljailun et pystyis työn ohella tekemään (tosin enhän mä tiedä miltä se lukkari näyttää.......) Mut opiskelu olisi todellakin sit se ykkönen jos sinne pääsisin! ja ainahan se mahdollisuus tehdä sit keikkatyötäkin opintojen ohejja jos ei 100% pystyisi tekemään.

Nyt mies ottaa lastenhoitovastuun koko viikonlopuksi ja aloitan NYT loppuspurtin lukemisessa ja kertailussa! Tsemppiä sinullekin! :)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: turkuun hakija

Huh onneksi pääsykokeet on jo pian. Alkaa tulemaan pääsykoekirjat jo korvista ulos.

Voi kumpa sattuisi hyvät pääsykoekysymykset keskeisistä asioista. 

Onko Turkuun hakijoista monet hakeneet aikaisempina vuosina?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turkuun hakeva th

Itsellä eka kerta nyt kun haen . Mulla on vielä uusia asioita kirjoista opettelemaqta joten alkaa pieni pakokauhu tulemaan. Toivon vaan että juuri niitä ei kysytä. Muuten olen kyllä hyvin lukenut mutta jotkin asiat vaan jättänyt viimeiseen vkl...

En tiedä miten pikkutarkkaan muut lukee? Itsellä ei ole ollut sellaiseen motivaatiota kun entiset kysymykset näyttävät hyvin helpoilta.  Olenkin miettinyt että rokotetanko huonoista sanamuodoista vai onko se aineisto-osuus niin vaikea että saadaan piste-eroja hakijoiden välille.  Muutenkin tuntuu turhalta lukea jokaista kohtaa ulkoa kun aineisto on puolet pisteistä. 

Tuurilla siis mennään.  Onko täällä joku joka osaa kaiken kirjoista??? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Osallistun toista kertaa pääsykokeisiin. Viime vuonna ainakin aineistotehtävät olivat niin haastavia, että piste-erot tulivat nimenomaan niistä.

Lukemisen aloitin jo helmi-maaliskuussa. Hirveän pikkutarkasti en ole asioita lukenut vaan nimenomaan keskittynyt isojen kokonaisuuksien opetteluun. Siis esimerkiksi tieteellisen tiedon tunnusmerkit ja mitä ne tarkoittavat. Oikein väärin -väittämät ovat pikkutarkkoja mutta uskon niissä kyllä pärjääväni.

Kova stressi jo ja epäilyttää, olenko lukenut tarpeeksi. Tuntuu, että lukuaika loppuu ihan kesken. Aina olisi voinut lukea vielä hiukan enemmän. Mutta toisaalta jo kovasti odotan, että pääsykokeet olisivat ohi ja saisin keskittyä kaikkeen muuhun (lukea pääsykoekirjojen sijaan hyviä dekkareita).

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mutta eiköTurussa pääsykokeessa jaettava aineistotehtävä merkitse vain jos esim. Kaksi hakijaa on saanut saman pistemäärän muusta kokeesta ja pitää erotella kumpi pääsee? 

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tunti sitten, Vieras: Turkuun kirjoitti:

Mutta eiköTurussa pääsykokeessa jaettava aineistotehtävä merkitse vain jos esim. Kaksi hakijaa on saanut saman pistemäärän muusta kokeesta ja pitää erotella kumpi pääsee? 

Aineistotehtävän pisteet ovat osa kokonaispistemäärää. Valinnat tehdään kokonaispistemäärän perusteella paremmuusjärjestyksessä.

The greatest thing you'll ever learn is just to love and be loved in return

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vieras: Turkuun hakija

Onko ohjeita aineistotehtävään vastaamisessa? En ole valmistautunut siihen lainkaan. Onneks on kokeet jo ylihuomenna!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taitaa olla Oulun pisterajat ylhäällä kun oli noin helppo koe. Laskitteko Oulussa kävijät paljon mahdollisesti saitte pisteitä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kuopion kokeissa olleita? Jäi hämmentävät tuntemukset kokeen jälkeen, se oli aivan erilainen kuin aikaisempina vuosina. Otaniemessä oli varmaan reilu 100 hakihaa. Paljonkohan oli Kuopiossa kokeen tehneitä?

Itse tuskin tulen sisään pääsemään, koe jotenkin yllätti ja oli painottanut lykiessa nyt liian laajoja kokonaisuuksia :(

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

45 minuuttia sitten, Vieras: ras kirjoitti:

Kuopion kokeissa olleita? Jäi hämmentävät tuntemukset kokeen jälkeen, se oli aivan erilainen kuin aikaisempina vuosina. Otaniemessä oli varmaan reilu 100 hakihaa. Paljonkohan oli Kuopiossa kokeen tehneitä?

Itse tuskin tulen sisään pääsemään, koe jotenkin yllätti ja oli painottanut lykiessa nyt liian laajoja kokonaisuuksia :(

Olin Kuopiossa! Joo yllätti! Ja se Helsingin julistus.. No, siihen mulla jäi kiinni. Mut tosi yllättävä koe oli. Muuten mun mielestä aika helppo!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...