Jump to content
MAINOS

Hoitohenkilöstön kiinnostus H1N1 rokotteeseen on ollut laimeaa


Reportteri

Otatko H1N1 rokotteen?  

294 ääntä

  1. 1. Otatko H1N1 rokotteen?

    • Kyllä
      178
    • En
      82
    • EOS
      35


Recommended Posts

En tiedä kuinka eettiseltä tää kuullosta joten tää nyt ihan keskustelun vuoksi eli entä jos joku hoitaja päättäis et mää haluan sairastaa sen sika infulenssan mielellään nyt kun se ei ole esim.mutaitunut "tappavaks" virukseksi, jotta olisin sit myöhemmin terveenä!

Siis mitä yleisesti olen muullut niin kuumetta ja tavallsia flunssan mukanaan tuovia oireita 4-5 päivää ja sit se on ohi. Sairauden myötä parmpi vastuskyky varmaan kuin rokotteen jälkeen! Okei Sikainfulenssan jälkitaudit voi tietty osoittautua kohtalokkaaksi mutta jos vaikka kolme hoitajaa päättäis järjestää sikainfulenssa bileet, sais tartunnan, olis kipeenä sen 4-5 päivää ja sitten palais töihin vastustuskyvyn saanena valmiina pandemiaan!

Minkä takia on tärkeää että ihmiset ei sairasta tätä ja nimenomaan sairaanhoitajat?

Okei aiemminkin mainittu että hoitajia tarvitaan hoitaan sairaita,mutta onko tää sitten se ainoa syy?

Miksi ei saa ihminen sairastaa?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 419
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Hei, nyt sain huolestuttavan vihjeen. Kymen Sanomat on julkistanut äskettäin (23.10.2009) tiedon, jonka mukaan 132 suomalaista on tänä vuonna menehtynyt rokotteessakin lisäaineena käytettyyn divetymonoksidiin!

Miten ihmeen pitkälle mediassa saadaan mennä levittäessä tommosta harhaanjohtavaa uutisointia ilman että siihen kukaan puuttuu? Voiko kuka tahansa uutisoida mitä tahansa, mikä tässäkin tapauksessa saattaa johtaa monia asiaa pohtivia harhaan ja vaikuttaa haitallisesti päätöksentekoon?

Mainonnassa on olemassa joku eettinen neuvosto, eiks uutisoinnissakin vois olla?

Kannattaisi varmaan lukea se Oskun laittama uutinenkin ;D

H2O

Mä kyllä uskon että Maaria luki. Sarkasmi on vaikea laji  ;D

Sisäisesti latino

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt voidaan lopettaa spekuloinnit sen Sveitsin päätöksenkin suhteen: http://www.hs.fi/ulkomaat/artikkeli/WHO+Sikainfluenssarokotteet+sopivat+raskaana+oleville/1135250397726

Koska raskaana olevat naiset ovat taudin erityistä riskiryhmää, ryhmä suosittaa, että raskaana olevat naiset voidaan rokottaa kaikilla myyntiluvan saaneilla sikainfluenssarokotteilla”, WHO:n rokotustutkimusohjelman johtaja Marie-Paule Kieny sanoi lehdistötilaisuudessa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mä kyllä uskon että Maaria luki. Sarkasmi on vaikea laji  ;D

Kiitos kätsä luottamuksesta, luin joo uutisen. ;D Mun kritiikki (mä olen tosi huono tossa sarkasmissa...) oli osoitettu juuri tuohon Oskun esimerkkiin siitä, miten tommosesta arkipäiväisestä asiasta saadaan tekemällä tehtyä harhaanjohtava "uutinen", ja uskoteltua monelle kritiikittömästi ajattelevalle ihmiselle että kyse ihan oikeesti on jostain tosi vaarallisesta asiasta. Näitähän on iltapäivälehdet ja seittemät päivät väärällään tämmösiä "uutisia". Media kun ei mun mielestä saisi olettaa, että kaikilla on yhtä hyvät taidot vastaanottaa tietoa jonkunlaisen kritiikin läpi, toiset kun uskovat ihan kaiken mitä lukevat. Sitten niitä on suomi24:n keskustelupalstat täynnä tätä "faktaa" mitä kukakin on keräillyt, ties mistä.

Mua pistää jollain lailla ihan vihaksi ihmiset, jotka uskoo ennemmin jotain vauvapalstoja ja rokoteinfoa, kuin esim. THL:n asiantuntijoita tai infektiolääkäreitä. Sitten jätetään rokotteet ottamatta ja kuvitellaan että tehdään isokin palvelus sille syntymättömälle lapselle makaamalla jossain respiraattorissa viiikkotolkulla lääkehuuruissa. Ja tämä vaan siks kun siihen rokotteeseen kuulemma voi liittyä joitain haittavaikutuksia. Lämmönnousua ja semmosta. Ja samaan hengenvetoon taas kerrotaan faktana että kun sitä rokotetta ei ikinä oo tutkittu ihmisillä ja siinä on sitä "adjutanttiakin"... Huoh.

Mä alan vissiin olla aika täys tätä koko sika-aihetta. ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

minkäs päivän A-talkissa tuosta olikin juuri puhe. Kantsii areena.yle.fi:stä etsiä, mä tykkäsin (siitä viimesestä 7 minuutista minkä näin).. Siinä vähän availtiin ton adjuvantin salojakin (mitkä osoittautuivat ihan vaarattomiksi aineiksi) ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Kävin tänään sitten ottamassa yövuoron jälkeen työterveydessä H1N1- ja kausi-influenssarokotteen. Mietin ekana, että otanko, mutta päädyin siihen, että kannattaa ottaa.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

kaikki rokotteen ottaneet , vieläkö olette hengissä ? ;)

ollaanhan tässä jo syöty lääkkeitä koehenkilönä ja saatu lapsia sen aikana JA ELOSSA OLLAAN. lapsetkin kohtalaisen normaaleja riiviöitä  :D  Olemme saaneet jos jonkin sortin tököttiä vauvasta alkaen kankkuun niin eiköhän yksi sikapiikki kera elohopean ja divetymonoksidiin  mene siinä kuin nämä muutkin.

MUTta  SE PIIKKI...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hengissä edelleen, mikäs pahan tappaisi. Pari päivää kesti palelu ja kipeä olo, viikonloppuna päänsärkyä mutta voi olla niskoistakin johtuvaa. Käsi ei ole ollut erityisen kipeä.

Sitä elohopeaa on rokotteessa kuulemma saman verran kuin 25 g silakassa. Iik.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin. Viikonlopun palellut, sunnuntaina rokotuskohtaan tuli punoitusta ja kutinaa ja illalla sormien nivelet alkoivat särkeä. Nyt kaikissa sorminivelissä punoitusta, tavarat putoavat käsistä ja aristusta/särkyä. Näppiksen käyttäminen sujuu hitaasti ja rauhallisesti.

"Tietä käyden tien on vanki/ vapaa on vain umpihanki."

- A. Hellaakoski -

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perjantaina otettu rokote iltapäivällä. Pisto kohdassa vielä vähän tuntuu kun koskettaa. Flunssaa viikonlopun ylitte mutta tuskin oli rokotteesta ku flunssan oireita oli jo perjantaiaamuna. Ei noussut kuumetta. Nyt olo jo parempi ja huomenna alkaa viimeinen harjoittelu, jos sitä vaikka valmistuisikin jouluna  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sitä elohopeaa on rokotteessa kuulemma saman verran kuin 25 g silakassa. Iik.

Joo, ja jos oikein ymmärsin, niin rokotteen etyylielohopea poistuu elimistöstä viikon kuluessa, silakka-ateriassa elohopea on metyylielohopean muodossa, joka taas ei elimistöstä poistu. Eli se silakka on vaarallisempaa.  ;) Tosin niitä silakoitakin pitäs vissiin vetästä 10 000 kerrallaan että ne aiheuttas keskushermostovaurioita.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas kyselen, mutta mitenkäs kannattaako se sikainfluenssarokote ja kausi-influenssarokote ottaa yhtä aikaa? Toki jos sattuu saamaan molemmista rokotuksista jotain oireita niin tuleepahan kärsittyä ne samalla kertaa, mutta että onko siitä jotain hyötyä/haittaa esim. rokotusten tehon kannalta? Onko kellään tietoa?

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Taas kyselen, mutta mitenkäs kannattaako se sikainfluenssarokote ja kausi-influenssarokote ottaa yhtä aikaa?

Meidän infektiolääkäri suositteli ottaa ne samaa aikaa.
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Perjantaina otettu piikki ei juili enää lainkaan. Kokeilen huomenna, kelpaako vereni Veripalvelulle.

Meidän liitto neuvottelee teidänkin liittojen palkat!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvää infoa rokotteesta http://www.tays.fi/default.aspx?contentid=4550&nodeid=9469&contentlan=1

[br]«« Peräkkäiset viestit yhdistetty »»[br]

Yks mikä on jännä tossa rokotusjärjestyksessä, jonon hännille on laitetty 25-64 vuotiaat, heidän rokotuksestaan ei olla edes tehty vielä päätöksiä "Muun väestön rokottamisesta päätetään kun nähdään, miten sikainfluenssatilanne kehittyy." Eikös nuoret aikuiset (~30v) nimenomaan ole joutuneet eniten tehohoidettavaksi yms esim Australiassa jne?

http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/5c7edd40-0fd2-460c-97a2-21197e25ae72

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yks mikä on jännä tossa rokotusjärjestyksessä, jonon hännille on laitetty 25-64 vuotiaat, heidän rokotuksestaan ei olla edes tehty vielä päätöksiä "Muun väestön rokottamisesta päätetään kun nähdään, miten sikainfluenssatilanne kehittyy." Eikös nuoret aikuiset (~30v) nimenomaan ole joutuneet eniten tehohoidettavaksi yms esim Australiassa jne?

http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/5c7edd40-0fd2-460c-97a2-21197e25ae72

Mahtaisko olla pakon sanelema juttu, ryhmä on lukumäärällisesti niin iso, että ei ole mahdollista rokottaa ensimmäisten joukossa kun rokotteet saapuu maahan änkyttäen? Jos ennusteet pitää paikkansa niin epidemia on päällä koko maassa jo parin viikon päästä, niin sillä aikataululla tuon ihmismäärän rokottaminen olisi lähes mahdotonta. Ainoaksi vaihtoehdoksi jää siis katsoa, miten järkevää tuon massan rokottaminen edes on enää siinä vaiheessa kun epidemia on jo päällä?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Yks mikä on jännä tossa rokotusjärjestyksessä, jonon hännille on laitetty 25-64 vuotiaat, heidän rokotuksestaan ei olla edes tehty vielä päätöksiä "Muun väestön rokottamisesta päätetään kun nähdään, miten sikainfluenssatilanne kehittyy." Eikös nuoret aikuiset (~30v) nimenomaan ole joutuneet eniten tehohoidettavaksi yms esim Australiassa jne?

samaista ihmettelen myös huh.gif

Tänään hain rokotteen ja varaudun jälkimaininkeihin. Yksi työkaveri sai varsin kovan kuumeen, muut selvinneet olkapaukamilla. Jos kuume nousee, matelen seinänvieriä pitkin, jostain syystä kuume tulee aina hyvän huimauksen kera. Ei ole asiaa autolla kauppaan siinä tapauksessa. Eli kaapit pullollaan sairastusruokaa, kissanhiekkaa ( se jos loppuu, on piru irti..)ja hyvää luettavaa ;) Lukea kun voi, mutta mitään sähkövehjettä on turha yrittää katsella ( netti, TV). Kun oikein varautuu, niin tasan ei tule minkäänlaista reaktioita .

Ai lempiväri? Tällä hetkellä sellainen tuskanpunainen ja paskanruskea.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hyvää infoa rokotteesta http://www.tays.fi/default.aspx?contentid=4550&nodeid=9469&contentlan=1

[br]«« Peräkkäiset viestit yhdistetty »»[br]

Yks mikä on jännä tossa rokotusjärjestyksessä, jonon hännille on laitetty 25-64 vuotiaat, heidän rokotuksestaan ei olla edes tehty vielä päätöksiä "Muun väestön rokottamisesta päätetään kun nähdään, miten sikainfluenssatilanne kehittyy." Eikös nuoret aikuiset (~30v) nimenomaan ole joutuneet eniten tehohoidettavaksi yms esim Australiassa jne?

http://www.thl.fi/thl-client/pdfs/5c7edd40-0fd2-460c-97a2-21197e25ae72

Tätä mietin myös...Sinäänsä erikoista koska nuoriakin edellä on nämä vanhukset, joilla pitäisi olla ehkä mahdollisesti jotain vasta-aineita jo aiemmista pandemista ?? Mutta toisaalta mikäs julkisuuskohu siitä syntyisi jos vanhuksia ei rokotettaisi vaan nuoret ensin?? Nytkin jo kaiken maailman paisuttelua ja kuka etuili ketäkin missäkin jonossa (iltalehdessä oli tänään joku otsikko aiheesta)...

Mä en halua olla töissä enää, mä en ikinä riitä.

Mä raadan ja raadan mutta kukaan ei nää,

kukaan ei kiitä

- Maija Vilkkumaa-

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

piikki otettu. pistokäsi alkaa olemaan kipeä, mutta en mä tähän vielä nappia ottaisi. Uskon, että kipeytynee yötä kohden enempi (jos on uskominen muita rokotettuja). Ja parasta ehkä kaikessa on se, ettei piikistä tullut mitään reaktiota, ei edes hengenahdistusta. Nyt vaan odottelen kärsän kasvamista  ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Piikki otettu täälläkin. Käsi on aika hemmetin kipiä, ja vilunväristyksiä&lihassärkyä löytyy, mut ei muuten paha. Mulla tulee nää samat oireet ihan tavan infuvacistakin.

Katotaan sit huomenna onko mulla saparo.

Miksi olla vaikea kun voi vähällä vaivalla olla täysin mahdoton?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mä en nyt kahlannut läpi tätä ketjua, mutta olisin tosi kiitollinen jos joku jolla on kananmuna-allergia ja on ottanut rokotteen, kertoisi minkälaisia oireita sai.

mulla ei siis VIELÄ ole mennyt hengitystiet tukkoon, paistetun kananmunan hajusta tosin jonkin verran hengitysvaikeuksia saattaa tulla.

vaikka oisin saanut sen jo tänään, niin otan sen vasta ens viikon alussa että saan nää ihottumat käsistä paranemaan.

jotenkin mä vaan pelkään saavani jonkun pahan reaktion, mutta pakko se melkein on tosiaan ottaa kun flunssatkin menee keuhkoihin, niin mitäs sitten jos tää tulee...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Nyt vähän yli 14h rokotteesta. Kun yövuoron jälkeen nukuin, niin kerran heräsin siihen, kun pistokohdan lihasta pikkuisen jomotti. Kättä kun liikuttaa sivulle, niin lihas on pikkuisen arka. Paljon kipeämmät lihakset on esim silloin, kun tekee pitkästä aikaa kunnolla jotain raskaampaa. Nyt sitä ei edes oikein huomaa muuten kuin rasittamalla kättä enemmän.

Lämpöä ei ole noussut.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Oman kuntayhtymän alueella on hoivasairaaloiden hoitajat rajattu rokotuksen ulkopuolelle ja sehän se vasta on aiheuttanut kiivasta keskustelua. Ei tietoakaan enää "laimeasta kiinnostuksesta.."

Eipä tarvi enää pähkäillä ottaako vai ei. Meilläkään kunta ei rokota "vanhustyössä" elikkäs just hoivakoti tasolla työskenteleviä,rokotukset piti olla tällä viikolla ::) Voipi olla myöhäistä sitten kuukauden päästä.

Lieköhän tarkoitus tehostaa luonnollista poistumaa >:D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Reilu tunti sitten pistetty sekä kausi-influenssa rokote että sikapiikki. Poikkeuksellisesti otin sikapiikin kankkuun. Onko kukaan muu ottanut? Kokemuksia? Terkkari suositteli kun otin molemmat yhtäaikaa enkä kumpaakaan aiemmin saanut ja koska kotona hoidan vuodenikäistä lasta ettei molemmat kädet olis poissa pelistä. Saa ny nähä meneekö koko liikuntakyky  ::). Vielä ei tunnu mitään kipua missään, mutta väsyttää niin mahottomasti ettei taho jaksaa olla. Liekö tuo edes oire!?

Mutta eiköhän tää tästä vielä tuskaksi muutu, odottavan aika on pitkä...

Kerran luulin notta olin vääräs mutta sitten huomasinkin notta erehryyn.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vielä ei tunnu mitään kipua missään, mutta väsyttää niin mahottomasti ettei taho jaksaa olla. Liekö tuo edes oire!?

Mutta eiköhän tää tästä vielä tuskaksi muutu, odottavan aika on pitkä...

Heh nopee on vaikutus jos jo väsymyksen pukkas >:D)

lienekkä psykosomaattistaoireilua  ::)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...