Jump to content
MAINOS

Hoitohenkilöstön kiinnostus H1N1 rokotteeseen on ollut laimeaa


Reportteri

Otatko H1N1 rokotteen?  

294 ääntä

  1. 1. Otatko H1N1 rokotteen?

    • Kyllä
      178
    • En
      82
    • EOS
      35


Recommended Posts

Miksi tälläinen haloo siitä että potilas voisi kieltäytyä rokottamattoman hoitajan hoidosta?

Henk.koht. potuttaa se, että Risikko julkisesti antaa tuollaisia lausuntoja joissa ei ole mitään pohjaa. Muuten olen samaa mieltä sun kanssa, kyl ne potilaat pehmenee sitten  :P

Huomenna piikille sitten, kun kaikki täällä raportoineet ovat ilmeisen hyvävointisia...vielä..  >:D

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS
  • Vastauksia 419
  • Aloitettu
  • Uusin vastaus

Huomenna piikille sitten, kun kaikki täällä raportoineet ovat ilmeisen hyvävointisia...vielä..  >:D

Kaikkea muuta. Ekat 12h meni ihan ok, sitten tuli tuhdit jäsenkivut, pää/niska/takaraivo/hartiat tulessa, olo kuin yrjötaudissa. Hiihaa, kyllä se tästä. Menee kuulemma nopeesti ohi .  :P
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Pari vuorokautta piikistä; ei ainakaan vielä mitään oireita.

Eli kovin yksilöllistä taitaa olla oirehtiminen, työkavereiden jutuista jos jotain päättelee niin kyllä reilusti yli puolet oireita piikistä saa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu se on jännä että osalle ei tuu mitään, osa joutuu ottamaan päivän saikkua. Joka tapauksessa tuhtia tavaraa >:D Mulla voi oireita lisätä seklin että on tässä valvottu viis yötä töissä. Joka tapauksessa suosittelen, mielummin päivä kipeenä kuin kaks vkoa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Juu se on jännä että osalle ei tuu mitään, osa joutuu ottamaan päivän saikkua. Joka tapauksessa tuhtia tavaraa :D Mulla voi oireita lisätä seklin että on tässä valvottu viis yötä töissä. Joka tapauksessa suosittelen, mielummin päivä kipeenä kuin kas vkoa.

Toivotaan että oireet, tai oikeastaan oireiden puuttuminen ei ole suorassa suhteessa rokotteen tehoon..
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Toivotaan että oireet, tai oikeastaan oireiden puuttuminen ei ole suorassa suhteessa rokotteen tehoon..

Heh tuskinpa. Tietysti nyt voi olla varma että on rokotetta saanut, vasta-aineiden muodostuminen kun tuntuu aika konkreettisesti :D

Kipulääkkeitä en ole ottanut koska se tutkimus väitti niiden laskevan rokotteen tehoa. Vahvistin asian vielä meidän infektiolääkäriltä, hänkin oli sitä mieltä että rutiinisti Buranaa yms ei kannata ottaa.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomenna piikille sitten, kun kaikki täällä raportoineet ovat ilmeisen hyvävointisia...vielä..  :D

Kaikkea muuta. Ekat 12h meni ihan ok, sitten tuli tuhdit jäsenkivut, pää/niska/takaraivo/hartiat tulessa, olo kuin yrjötaudissa. Hiihaa, kyllä se tästä. Menee kuulemma nopeesti ohi .  8)

Damn, kärsitään sitten jos samanlaiset fibat tulee. Päivitystä olotilaasi odotelleen....

Fear Campaign

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään sain piikin klo 13.50. Katotaan mitä seurauksia...  :D

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Olen päätökseni tehnyt. Liityn siis huomenna rokotusjonon jatkoksi ennen iltavuoron alkua.  Täytyy vaan toivoa ettei tule mitään kamalia sivuoireita, perjantaina kun olis sen luokan bileet etten tahdo missata. Että silleen.

Optimisti näkee rinkilän. Pessimisti vain reiän.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Huomenna piikille sitten, kun kaikki täällä raportoineet ovat ilmeisen hyvävointisia...vielä..  :D

Kaikkea muuta. Ekat 12h meni ihan ok, sitten tuli tuhdit jäsenkivut, pää/niska/takaraivo/hartiat tulessa, olo kuin yrjötaudissa. Hiihaa, kyllä se tästä. Menee kuulemma nopeesti ohi .  8)

Damn, kärsitään sitten jos samanlaiset fibat tulee. Päivitystä olotilaasi odotelleen....

Nyt alkaa jo elämä voittaa 8)
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Aamulla kävin piikin hakemassa. Yhdessa vaiheessa oli heikko hetki mutta levolla meni ohi. Oireita odotellessa...

Ei tässä kädestä suuhun elämisessä haittaa muu kuin tuo käden pienuus ja suun suuruus. Mutta kutsumusta löytyy!

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen  klo 10 otettu molemmat piikit. Eilen illalla pikkuista arkuutta pistospaikoissa ja väsymystä/vetämätöntä oloa. Ei kuumettä. Kävin illalla treeneissäkin  :D

Tänään possupiikin paikassa reilun kokoinen punertava patti, arka on. Muuten vointi mainio, lenkille lähdössä.

Odotellaan mitä vielä tulee..

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään kuulin koulussa opettajalta, että terveysalan opiskelijoitakin ollaan piikittämässä.

Ei me opiskelijarukat saadakaan mitää rokotetta. Onko jossain oppilaita, jotka saa rokotteen?

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täällä sai harjoittelussa parhaillaan olevat.

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Meillä sairaanhoitopiirin (Tukholman läänin sairaanhoitopiiri) puolesta tuli terveyskysely liittyen rokotuksiin, mikä on aikas mielenkiintonen vrt normi flunssarokotukset.

Kysely koski (ja nyt lainaan aika suoraan kyselyä) allergioita, voimakkaita reaktioita aikasempiin rokotuksiin, 2-4 vimosen vkon aikana saatuja rokotteita, verenvuototautia, onko jotain kroonista sairautta esmes astma, bmi >40, neuromuskulääristä sairautta, verisuonisairauksia (ei pelkästään kohonnutta verenpainetta), maksa- tahi munuaissairautta. Kohonnutta riskiä infektioille (esim. heikentynyt immuunijärjestelmä, mukaanlukien syöpä tahi sairaudet joitten hoito kasvattaa riskejä infektioille). Diabetes. CP tahi muuta moniliikuntavammaisuutta. Raskaus ja jos niin millä viikolla.

Ja toisen piikin kohdalla: Saitko rokotuksesta sivuvaikutuksia ja jos niin mitä? Voimakasta punotusta/turvotusta yli 5 cm, yli 10 cm. Kuumetta yli 38,5 astetta. Jonkin muun reaktion. Ja kaikki kysymykset oli muotoa: Onko sinulla/lapsellasi... Ja vastaukset muotoa kyllä/ei

Joten pikkasen panee mietityttämään et onks ton rokotuksen testaus ihan kaikkien konstien mukaan testattu... Noh nähtäväks jää.

Itehän päätin jättää rokotteen ottamatta jo aikaa sitten.

Täs yks linkki liittyen otsikkoon ruåzin puolelta (ruotsiks): http://www.metro.se/2009/10/27/24542/vardpersonal-nobbar-vaccin/

Niin ja enoo puolesta enkä vastaan. Jos otat rokotteen niin onneva ja jos et ota niin yhtälailla onneva!  :D

Se joka viimeksi nauraa, se hitaimmin hiffaa...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

No niin viikko vierähtänyt rokotteen otosta ja hengissä edelleen, eikä tullut muuta kuin se paikallinen kipu lihakseen.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Reilu vuorokausi rokotteen ottamisesta, ei oireita, lenkkeily sujuu  :D

Pistokohta vähän punottaa mut se lienee tarkoituskin.

En nähnyt syytä rokotteesta kieltäytymiselle, koska mun mielestä tää rokotehysteria on samaa (huuhaa-) sarjaa kuin aiempi pandemiarummutuskin.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Sain viimein oman allergialääkärin kiinni maanantaina jonka kanssa sitten mietittiin miten mahdan reagoida tälle piikille (mähän olen normi influenssarokotteille pahasti allerginen). Tässä kuulemma ei mahdollisesti ole samoja partikkeleita joista allergia on tullut, ja sanoi sitten lääkäri siinä samalla puhelulla että mähän kuulun riskiryhmään (hienoa kun ei itse tajua moista  :D )

Siitä sitten miettimään tilanne uusiksi ja rokotejonoon. Periaatteessa en sitä edelleenkään haluaisi, mutta nyt kun tilanne on hivenen muuttunut niin ilman muuta suojaan itseni taudilta jos se on mahdollista rokotteen avulla.

Näin sitä ihmisen mieli muuttuu.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään kuulin koulussa opettajalta, että terveysalan opiskelijoitakin ollaan piikittämässä.

Ei me opiskelijarukat saadakaan mitää rokotetta. Onko jossain oppilaita, jotka saa rokotteen?

Itse sain, kaupungin iso TK/ ensiapu paikkana. Ylihoitaja melkeinpä talutti piikille, ettei vaan mene harjoittelu pipariksi influenssan takia ;D Itse siis otin ja pientä käsikipua lukuunottamatta ei mitään oireita.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

En nähnyt syytä rokotteesta kieltäytymiselle, koska mun mielestä tää rokotehysteria on samaa (huuhaa-) sarjaa kuin aiempi pandemiarummutuskin.

Just mietin samaa tossa itsekseni!

"Olkaapa hetki paikallanne, kun otetaan sydänfilmiä."

"Jaa KUHANSILMIÄ?!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään kuulin koulussa opettajalta, että terveysalan opiskelijoitakin ollaan piikittämässä.

Ei me opiskelijarukat saadakaan mitää rokotetta. Onko jossain oppilaita, jotka saa rokotteen?

Itse sain, kaupungin iso TK/ ensiapu paikkana. Ylihoitaja melkeinpä talutti piikille, ettei vaan mene harjoittelu pipariksi influenssan takia ;D Itse siis otin ja pientä käsikipua lukuunottamatta ei mitään oireita.

Meidänkin kunta tarjoili opiskelijoille, jotka harjoittelussa rokotteet. Myös lähikunnat ja yliopistosairaala tarjosi harjoittelijoilleen.  Itse otin ja nyt on käsi siinä kunnossa, että kyynärpäästä ylöspäin ei paljon auta nostella, mutta vielä ei mitään sen kummempia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Risikko vastasi lähettämääni sähköpostiin, että potilaalla on oikeus KYSYÄ. No joo, onhan sitä aina voinut kaikenlaista kysellä, on multakin kyselty, haluaisinko potilaan pojalle vaimoksi etc. Ihme haloo taas. Ja oikeasti tympeänsävyisen vastauksen sain aivan asialliseen viestiini.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Eilen päivällä rokotettu, illalla lihaskipua. Tänään aamulla palelua ja vilunväristyksiä, päänsärkyä. Olin varma, että kuumeen olisi nostanut, mutta eipä ollut. Illalla samaa palelua ja päänsärkyä. Pistoskohta arka, kättä liikuttaessa tuntuu hieman kipuilua. Buranaa tänään aamulla ja illalla nassuun. Mutta näiden kanssa toki pärjää.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään aamupäivällä kävin hakemassa, oli eka harjottelupäivä ja kyllä täällä meillä HUSsissa ainakin ihan avoimesti tarjottiin myös näin opiskelijalle mahdollisuutta tuohon rokotteeseen.

Pistokohta ja -lihas on kipeä kättä käytettäessä, vähän viluttaa ja väsyttää, ei muita oireita toistaiseksi.

Täällä tulee vaan nämä "hengissä" -oirekuvaukset ilmi, katsokaas kun kaikki ne puolikuolleet ja halvaantuneet ei pääse nettiin kun ei kädet toimi...  ;D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Arkistoitu

Tämä aihe on arkistoitu, siihen ei voi enää vastata.

×
×
  • Luo uusi...