Jump to content
MAINOS

Härskeimmät labra-arvot


Vieras: motti

Recommended Posts

Ja vielä näköjään tämmönenki mahtu tähän päivään. Hb 205 :blink:

Vois antaa puolet mulle :D

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win you're still retarded.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Ja vielä näköjään tämmönenki mahtu tähän päivään. Hb 205 :blink:

aikuinen?

Vastasyntyneillä ja Down-aikuisilla törmännyt tuollaisiin lukemiin.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ensinnäkin, voiko olla TnI 28 vai tarkottiko lääkäri sittenki TnT:tä? mistään en löydä noita "raja-arvoja" mitä se VOIS olla.

Voi olla, en ymmärrä miksi ei voisi olla? TnI voi olla lähes "mitä tahansa"

Tänään sitten tuli niin kiva potsku että heti ajattelin tätä ketjua. Eivät päihitä kaikkia täällä mainittuja, mutta kokonaistilanteena tosi kiva... VS 40, RR 82/40, HF 30-36

a-astrup pH 6.9, PCO2 22.45, PO2 17.3, BE -27, bikarbonaatti 4.1. Na 132, K 5.4.

Kuulostaa tyypilliseltä ketoasidootikolta, joskin vahvasti epäilen, ettei PCO2 ollut 22,45 vaan esim. 2,45 ;)

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Joo, Hb oli täysin aikuisella miehellä.

Ketoasidootikko oli kyllä tämä toinen kaveri, tarkistin kyllä labratulosteesta koko astrupin, koska oli niin poikkeavat arvot, siksi doublecheck sieltä ja oli ihan järkevästi tekstiin sopiva tämä PCO2 ku sit myöhemmin kontrolliastrupissa oli korjaantunu tasolle 11.

Sitten ehti tälle päivää tulla vielä eräs kaveri, Na alle 100, joo, ei ollu hyvässä hapessa ja TnI 68.6, kyllä, se voi olla näköjään mitä tahansa :huh:

Muokattu - xsa
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ja vielä näköjään tämmönenki mahtu tähän päivään. Hb 205 :blink:

aikuinen?

Vastasyntyneillä ja Down-aikuisilla törmännyt tuollaisiin lukemiin.

niin, eihän tuo olisi ollenkaan outo lukema vaikka lapselle ;)

mutta aikuiselle miehelle se on jo aika kova lukema.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Huh, eipä ole aikoihin tullut tällä voorumilla seikkailtua. Mut täs ku oon harjoittelussa ollu ni tuli yks päivä heti tää ketju mieleen: ALAT jtn. 15 000, ja AFOS oli vissiin 5000 paikkeilla.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Ei varsinainen labratulos, mutta verenpainetta mitattaessa yläpaineet kuulemma olivat siinä 300 luokkaa. Potilaalla vähän huono olo, ajoi autolla vielä ensiapuun ja hetkessä oli jo siirtynyt tarkkailuosastolle :D

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Samaan sarjaan menee edellisen kanssa. Meidan monitorit nayttavat pulssin 300/min asti. sen jalkeen tulee ruutuun "+++". Todettiin tama, kun oli 2kk lapsi SVTssa. Pulssi oli 290-300+

Muokattu - MaHa

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

P -CA19-9 oli niin korkea, että ei pystytty määrittelemään tarkasti. Vastauksena annettiin yli 100 000 kU/l.

(kuulostaa niin uskomattomalta, joten toivon, ettei minulla ole ajatuksissa tapahtunut pilkkuvirhettä)

Mun näkemä korkein P-CA19-9 arvo oli siinä 360 000 kieppeillä.

Muokattu - holbs

EKG NERD

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

P -CA19-9 oli niin korkea, että ei pystytty määrittelemään tarkasti. Vastauksena annettiin yli 100 000 kU/l.

(kuulostaa niin uskomattomalta, joten toivon, ettei minulla ole ajatuksissa tapahtunut pilkkuvirhettä)

Mun näkemä korkein P-CA19-9 arvo oli siinä 360 000 kieppeillä.

:shock:

ois aika mielenkiintoista tietää, että mikä on sitten ko tutkimuksen vastausalue/mittausalue edes jollain tavalla yleisesti jos kerran noinkin korkeita lukuja vastaillaan.

muoks. unohtunut kokonaan mainita, tsh 256. kaverilla tosiaan kilpparin kanssa ongelmia, oireena väsymys ja viiden kilon painonnousu :D

Muokattu - kpl
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

tromb 1980, verisairaus..

Korotetaan. Tromb 2353 sairaalaan tullessa, nousi sitten vielä miltei 2600.

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Kyllähän noilla kroonisilla leukemioilla on tulovaiheessa lähes aina leukkarit noin 200. Korkein mitä itse olen nähnyt tais olla likemmäs 600.

Tänään nähty tromb 4600 arvo.

"Mutta tohtori..." "Hoitaja on vaiti ja tekee työnsä!"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...

Tulipa tässä viime viikolla vastaan proBNP joka oli 79 000 pyöreästi..

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mites noi juopot?mimmosia GT arvoja tullut vastaan?mulla 900.joo ja on delannut.

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mites noi juopot?mimmosia GT arvoja tullut vastaan?mulla 900.joo ja on delannut.

Alkoholin suurkuluts saattaa nostaa GT-arvoja ilman maksavaurioita, ja tällöin arvot palautuvat normaaleiksi tai madaltuvat ainakin 2-3 viikon kuluttua alkoholin käytönn loputtua. Ei toi 900 oo musta suoraan kuolemaksi, riippuu mikä sen on nostanut.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

mites noi juopot?mimmosia GT arvoja tullut vastaan?mulla 900.joo ja on delannut.

Alkoholin suurkuluts saattaa nostaa GT-arvoja ilman maksavaurioita, ja tällöin arvot palautuvat normaaleiksi tai madaltuvat ainakin 2-3 viikon kuluttua alkoholin käytönn loputtua. Ei toi 900 oo musta suoraan kuolemaksi, riippuu mikä sen on nostanut.

alkoholistahan mä puhuin ja käyttö jatkui tuon mittauksen jälkeen

"to ride,shoot straight and speak the truth"

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

tromb 1980, verisairaus..

Korotetaan. Tromb 2353 sairaalaan tullessa, nousi sitten vielä miltei 2600.

Höh, mä jo luulin että pääsisin johtoon tromb 2455 lukemalla, mutta ei ;)

Mutta ekaa kertaa näin leukosyytit 0.0 viime viikolla.

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Vastasin tänään trombbarit nolla.

Vastasin kyllä virheellisesti väärältä kanavalta, niin korjasin tulokseksi sitten loppujen lopuksi yksi.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Tänään taisi sitten tulla vastaan miun tähänastiset kalium-ennätykset, nimittäin 8,5 :shock: putki oli oikea, ei yhtään hemolyysissä/ikteerinen/lipeeminen vaan ihan esimerkillinen tapaus. Tarkistettiin vielä muutamaan otteeseen, eri analysaattorillakin..

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...