Jump to content
MAINOS

Härskeimmät labra-arvot


Vieras: motti

Recommended Posts

Hypotermiapotilaalla pH 7.09 Siinä ei enää oo paljon pelivaraa alemmas..

Kyllä mulle on tullut monesti jotain 6.5 tienoilla olevia arvoja vastaan, ja henkiin ovat jääneet tuosta hetkellisestä asidoosistaan.

Pikkuisen päälle kuusi (jotain 6.02) taisi olla alin arteria ph. Tosin vastasyntyneistä kyse.

No, taas on koulussa opetettu vähän pieleen ;) Meille koulussa sanottiin että jos ph laskee alle 7, niin potilas on käytännössä kuollut ;) No, ei oo eka kerta kun siellä ei ollut ihan ajantasalla tiedot. Mä oon napa-astrupeissa nähnyt 6,9 muutaman kerran, mutta siinä saatta olla näyteteknisistä asioista riippuvaa ph:n laskua. Aika hurjia lukemia ootte kyllä BS ja Focce nähneet..

Toivo on puoli elämää, välinpitämättömyys on puoli kuolemaa.

-Kahlil Gibran

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

MAINOS

Mä oon napa-astrupeissa nähnyt 6,9 muutaman kerran, mutta siinä saatta olla näyteteknisistä asioista riippuvaa ph:n laskua.

Napa-arteria-astrupissa viitearvo on 7.05-7.38. Nuo siis ovat hyvät arvot. Siitä mennään sitten alaspäin.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 3 viikkoa myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...

Tällä oli kaikki arvot totaalisen pielessä, siis ihan kaikki (PVK, rasvat, maksa) lukemia joita en ennen ole nähnyt, mutta muistan vain että AFOS 989 ja kokonaiskolesteroli 17,7. Ja lääkäri luonnollisesti oli kysynyt alkoholin käytöstä. "En lainkaan. Olutta vain."

Anna muutokselle aikaa. Eihän mikään voi kasvaa pellossa, jota jatkuvasti kynnetään.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Mulla on itsellä ollut HB siinä 50 paikkeilla, ihmettelin vaan kun väsytti aina niin julmetusti. Nykyäänhän se huitelee 180 pintaan, säännöllisestä verenluovutuksesta huolimatta.

CRP nousi mulla taannoin kuumeilun yhteydessä alle 8-tuloksesta 140+risat parissa tunnissa. Jostain syystä mut lähetettiin töistä kotiin, vaikka mulla oli ihan ok olo (lämpöä 39,7 muistaakseni)... ;)

Isona minusta tulee kasanukkuja.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 4 viikkoa myöhemmin...

Tuli tuossa vastaan vajaa 5 v ipana, muutama tunti merikäärmen pureman jälkeen CK 45000 ja risat.

life is what happens when you plan other things...

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 4 kuukautta myöhemmin...
  • 4 viikkoa myöhemmin...

Liitytään nyt tähänkin keskusteluun mukaan.

Itellä ehkä parhaimpia on 120000 ollut CK. CRP 459.

Eräällä verioksentelijalla oli HB 44, Alat 6800, Bilirubiini 680 ja Kreakin taisi olla päälle 1000. Samaisella kaverilla ei ollut yhtään normaalin rajoissa olevaa arvoa. Pari viikkoa oli ollut verioksentelua.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Hb 23, aikuinen ja kieltäytyi verensiirrosta uskonnollisista syistä. Menehtyi. Toisella CRP 504, kuoli samana aamuna ilman ennakkovaroituksia. Labrat otettiin ennenkuin potilas alkoi nopeasti heikentyä.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

Täytyy "korottaa" omaa aikaisempaa postausta (tromb 4), koska nyt tuli vastaan tromb 1.

Melkein samaa täällä. Mä olen törmännyt lukuun tromb 0.00, hoitamaton ITP jo pitkän aikaa.

Hb 18 (H26 syntynyt).

Mitä tarkoittaa H26 syntynyt?

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

H26 tarkoittaa raskausviikkoja.

Menehtyi johonkin vieläkin tuntemattomaan syyhyn. Ei immunisaatiota tai fetomaternaalista vuotoa. Verta oli kyllä heti siirretty syntymän jälkeen, koska virtaukset kertoivat anemiasta.

"If you ain't part of a solution, you are solid or gas."

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Täytyy "korottaa" omaa aikaisempaa postausta (tromb 4), koska nyt tuli vastaan tromb 1.

Törmäsin samaan ennen joulua. Sillä oli hb:kin jotain 30-40. Kaveri täynnä mustelmia.

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 2 viikkoa myöhemmin...

Troponin T 2976

A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof was to underestimate the ingenuity of complete fools.

- Douglas Adams

Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

trombosyytit seitsemän - en taida millään pärjätä teidän löydöksille ^_^

muoks. trombbarit 4 ^_^

Muokattu - kpl
Suora linkki kommenttiin
Jaa toisille sivustoille

  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 1 kuukausi myöhemmin...
  • 2 viikkoa myöhemmin...
MAINOS

Luo tunnus tai kirjaudu sisään kommentoidaksesi

Vain jäsenet voivat kommentoida

Luo tunnus

Rekisteröi tunnus yhteisöömme. Se on helppoa!

Rekisteröi uusi tunnus

Kirjaudu sisään

Onko sinulla jo tunnus?

Kirjaudu sisään
×
×
  • Luo uusi...